MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic

zoeken in:
Zack schreef:
Er komen meer jongeren bij die teveel in de laatste 20 jaar blijven ‘hangen’ en de beste muziek niet kennen

Blijkbaar weet jij precies welke muziek goed is en welke muziek nog beter. Knap hoor! Misschien moet je volgende keer dan maar het goede voorbeeld geven en een lijstje indienen, kunnen wij allemaal de kunst bij jou afkijken.

Over twee jaar is ie alweer zo'n negen accounts verder x

Mooie update toch wel zo vlak voor de finale. Kan ook niet anders met Koens fafje erin.<3 En eigenlijk moet ik me schamen dat ik Hospice niet heb. Zeg er maar niks van, Belgjes

Zack
Iets met boter op hoofd , op aannames gebaseerde conclusies en veralgemenisering. Op zulke slechte inhoudelijke stukjes van users die alleen in groepsverband wat durven te raaskallen moet ik erg lachen. Verder ga ik niet op zulke onzin in, zeker niet van deze samenzweerders.

Ahw dus ik krijg geen pm

Zack
GrafGantz schreef:
(quote)

Ok boomer.
Anti-prog poster.

Zack
123poetertjes schreef:
Ahw dus ik krijg geen pm
Ik zei toch samenzweerders (jij bent ook te jong )

Zack schreef:
Er komen meer jongeren bij die teveel in de laatste 20 jaar blijven ‘hangen’ en de beste muziek niet kennen .
Vandaar dat 11 van de laatste 20 platen > 30 jaar oud zijn, en een aardig deel > 50 jaar oud.

123poetertjes schreef:
En eigenlijk moet ik me schamen dat ik Hospice niet heb. Zeg er maar niks van, Belgjes

Er maar niks van.

En zo strandt Joni net buiten de top 100. Benieuwd wie de hoogst genoteerde vrouw is.
De lijst heeft net wél een goede mix van oude klassiekers en relatief jonge albums...

@ chevy93 Ik heb in mijn ingezonden lijst Archive - Controlling Crowds op nummer 8 staan maar mijn naam en punten (?) staan er niet tussen. Gaat er hier wat mis?

dynamo d schreef:
@ chevy93 Ik heb in mijn ingezonden lijst Archive - Controlling Crowds op nummer 8 staan maar mijn naam en punten (?) staan er niet tussen. Gaat er hier wat mis?
Ja, bij jou: Conor Oberst and The Mystic Valley Band - Outer South (2009)
https://i.gyazo.com/e24b33898ba79d8e82150a0825db3562.png

Controlling Crowds heeft 158731 als id.

Ik heb het niet paraat, maar volgens mij is The Stone Roses daarmee de hoogste genoteerde die uit de top 100 valt.

chevy93 schreef:
(quote)
Ja, bij jou: Conor Oberst and The Mystic Valley Band - Outer South (2009)
(afbeelding)

Controlling Crowds heeft 158731 als id.

Meen je dit nu serieus ... dat ik 1 cijfertje per ongeluk verkeerd heb gebruikt dat dan mijn nummer 8 niet meetelt? Je had toch zelf ook wat foutjes gemaakt. Ben hier oprecht wat verbaasd over.

dynamo d schreef:
(quote)

Meen je dit nu serieus ... dat ik 1 cijfertje per ongeluk verkeerd heb gebruikt dat dan mijn nummer 8 niet meetelt? Je had toch zelf ook wat foutjes gemaakt. Ben hier oprecht wat verbaasd over.

Het beste is om die ID's te copy pasten.

Chevy is de beroerdste niet gebleken, maar ik weet nou niet of de organisator aanvallen de beste keuze is om te zorgen dat je punten toch nog mee kunnen tellen

Het mysterie van de hoogste Dylan is bij deze ook opgelost

Volgens mij is wel gesteld dat het id belangrijk is maar niet dat een foutje betekent dat een album dan niet meetelt. En ik vind het gewoon wat vreemd... daar mag ik toch mijn mening over hebben.

Ik snap beide kampen.

Zit ik ineens in een kamp? Liever niet... laat het dan maar zo...

dynamo d schreef:
Je had toch zelf ook wat foutjes gemaakt.
Met dien verstande dat als ik een foutje maak dit lullig is voor degene die wel een correcte lijst aangeleverd heeft. En het mij heel veel extra werk bezorgd als ik (ook al is het maar één foutje) zoiets moet aanpassen. Als ik één plaat hoger zet werkt dat op redelijk wat plekken door.

Verder heb ik bij herhaling benadrukt hoe belangrijk het is dat die id's kloppen. En het is al meermaals in dit topic ter sprake gekomen. Mij verbaast het dan weer dat het jou verbaast.

Volgende keer toch even goed controleren achteraf? Alle url's hier zijn als volgt opgebouwd: 'http://www.musicmeter.nl/album/id'. Je kunt dus in 10 seconden je hele lijst hier in een bericht plaatsen, even op 'voorbeeld' klikken en je ziet direct of je ergens een foutje hebt gemaakt:https://i.gyazo.com/e4353c86ba315d656879d4177e77ced9.png

Je kan moeilijk verwachten dat onze Chef elke lijst gaat nalopen om te kijken of alle ID's overeenkomen met het geen wat is ingevuld.

Aan de andere kant... het gaat wel om Archive dus het is gewoon een grove schande!

Chef was zn archief kwijt...

luigifort schreef:
Chef was zn archief kwijt...

Flauw zeg

De pragmatische oplossing. Iedereen die wil laat de volgende formule los: 3024 + 38000 / (positie + 75).
In te vullen: 8

Te vergelijken met de punten van komende dagen.

Maaruh chevy93 uit interesse, met die nr. 8 positie erbij was Archive misschien wel richting de 50 gegaan of niet?

Trouwens aerobag, wanneer ga je verder met je epische recensiequeeste in dit topic?

aerobag schreef:
Maaruh chevy93 uit interesse, met die nr. 8 positie erbij was Archive misschien wel richting de 50 gegaan of niet?

Uit m’n duim.
De formule geeft het album 400 punten.
Als we er 400 afhalen komen we op 2600 punten. Daar staat album 139.
Archive staat nu 107 met de 400 erbij is plek 75 een redelijke schatting.

ArthurDZ schreef:
Trouwens aerobag, wanneer ga je verder met je epische recensiequeeste in dit topic?

Ja ik ga straks wel door, ik moest me even opladen met mijn eigen kutmuziek weer... en een paar nieuwe albumpjes luisteren

Ik was bij nummer 762

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Uit m’n duim.

Fuckin' Rain Man over here.

https://i.guim.co.uk/img/media/7f4d460011d7704ca64ca7026dbd052da6ca6c65/0_0_2231_1338/master/2231.jpg?width=300&quality=45&auto=format&fit=max&dpr=2&s=282fa54df171417ca8fe0a9f5e062588

De man links, voor de duidelijkheid.

Zack
Laatste 5 albums voor de Top 100 wel sterk, los van smaak. Ik ken alleen Belle & Sebastian niet echt omdat dat wat langs me heen ging. De hoge notering maakt het opvallend (in de zin van breed gedragen album) dus ga ik die weer eens geheel beluisteren

EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Uit m’n duim.
Inderdaad een prima schatting. Als ik het zo snel bekijk zou dat volgens mij plek 73 zijn.

Misschien dat ik achteraf nog een correctieronde doe, maar dat betekent gelijk dat er heel veel correcties doorgevoerd moeten worden. En ik weet dat ik dat vorige keer toch wat jammer vond (al was het maar omdat daardoor enkele bestanden/tabbladen verkeerd gelinkt waren). Uiteindelijk is het ook maar een lijst en het verschil tussen plek 100 en plek 70 is nou ook weer niet wereldschokkend.

En al met al heeft het album nu meer aandacht gehad dan het had gehad als alle punten correct opgeteld waren.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:32 uur

geplaatst: vandaag om 11:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.