Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2020, 09:47 uur
luigifort schreef:
Chef was zn archief kwijt...
Als het publiek nou had gecontroleerd... Chef was zn archief kwijt...

1
geplaatst: 16 oktober 2020, 09:49 uur
Terug naar de daadwerkelijke lijst: vier albums die met stip de top 100 binnen komen! Vooral Björk scoort erg goed dit jaar. En dan verwacht ik Homogenic nog.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 oktober 2020, 11:27 uur
Ik dacht dat de alt-J magie wel een beetje op zijn retour was, mede na het minder ontvangen tweede en derde album. Kennelijk nog niet.
0
geplaatst: 16 oktober 2020, 12:34 uur
Casartelli schreef:
Ik dacht dat de alt-J magie wel een beetje op zijn retour was, mede na het minder ontvangen tweede en derde album. Kennelijk nog niet.
Ik had ook niet meer aan dit album gedacht eerlijk gezegd. Ik vind dit altijd wel een leuke: zo'n album dat door recensenten nogal bekritiseerd werd, maar door het grote publiek wel in de armen gesloten wordt.
0
geplaatst: 16 oktober 2020, 15:44 uur
chevy93 schreef:
Terug naar de daadwerkelijke lijst: vier albums die met stip de top 100 binnen komen! Vooral Björk scoort erg goed dit jaar. En dan verwacht ik Homogenic nog.
Vraagje tussendoor: is de verdere stand voor jou nog onbekend? Ik zie jou namelijk ook vrolijk meegissen met wat er nog moet komen.Terug naar de daadwerkelijke lijst: vier albums die met stip de top 100 binnen komen! Vooral Björk scoort erg goed dit jaar. En dan verwacht ik Homogenic nog.
1
geplaatst: 16 oktober 2020, 17:14 uur
hoi123 schreef:
Het enige wat ik weet is het id-nummer en wie deze in zijn lijst heeft staan (en het aantal punten en aantal keer genoemd, maar daar kun je niet zoveel mee). Dus van een handvol nummers weet ik welke id's ze hebben of waar ze in mijn lijst staan. Maar verder is het eigenlijk 99% van de tijd een verrassing wat eruit komt als ik het vijftal plaats.(quote)
Vraagje tussendoor: is de verdere stand voor jou nog onbekend? Ik zie jou namelijk ook vrolijk meegissen met wat er nog moet komen. Uiteraard kan ik wel enigszins destilleren of er een prog- of hiphopalbum komt a.d.h.v. de stemmers, maar uiteindelijk is het nog maar zien welke dan.
0
geplaatst: 16 oktober 2020, 17:30 uur
Duidelijk, lijkt me dat het organiseren zo ook stukken leuker is voor jou! 

0
geplaatst: 16 oktober 2020, 23:45 uur
De strijd is beslecht, Kendrick verslaat Kanye. Zeg er maar niets van jordidj1 en Johnny Marr
1
geplaatst: 16 oktober 2020, 23:46 uur
aerobag schreef:
De strijd is beslecht, Kendrick verslaat Kanye. Zeg er maar niets van jordidj1 en Johnny Marr
Er maar niets van.
0
geplaatst: 17 oktober 2020, 00:00 uur
aerobag schreef:
ik heb gelukkig het id wel goed
0
geplaatst: 17 oktober 2020, 10:52 uur
Och ja, die slechte oude tijd waarin ik het debuut van Spinnie nog nooit geluisterd had
0
geplaatst: 17 oktober 2020, 10:56 uur
Fikse daling van Pet Sounds en wat komt die Lana hoog binnen zeg
0
geplaatst: 17 oktober 2020, 14:05 uur
jordidj1 schreef:
Fikse daling van Pet Sounds
Fikse daling van Pet Sounds
Had je 'm maar hoger moeten zetten. Mooie stijging van Spinvis die ik helaas vergeten ben. TZ,JK heb ik wel geloof ik.
0
geplaatst: 17 oktober 2020, 18:39 uur
jordidj1 schreef:
Lana? Zit ik ergens overheen te kijken?
0
geplaatst: 17 oktober 2020, 19:28 uur
De verwachting is dat de laatste van Lana nog langskomt. Gelijk bij de beste 80, het zou wel knap zijn.
Mooie stijging van Underworld verder.
En de daling van Pet Sounds viel me ook op, samen met die van What's Going On en Blonde on Blonde.
Mooie stijging van Underworld verder.
En de daling van Pet Sounds viel me ook op, samen met die van What's Going On en Blonde on Blonde.
6
geplaatst: 17 oktober 2020, 19:29 uur
"Een einde als The End mist"... waar heeft die gozer het over? Riders on the fucking storm, nou schiet mij maar lek hoor.
0
geplaatst: 18 oktober 2020, 11:36 uur
Nou, we gaan de top 100 in en meteen heb ik niks meer. Ok The Smiths had op zich wel gekund al denk ik eerder dat als ik de albums van Arctic Monkeys echt zou (leren) kennen dat die nog meer kans maken.
Björk al 2x in de top 100, waarom staat Debut dan zo (relatief) laag?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 oktober 2020, 11:39 uur
Juist. Drie topstukken op rij. Dan Neil Young (geen koe zo bont of...). En Homogenic draaide ik gisteravond nog. Het wordt wat sleets, maar... "die staat er in een volgende editie misschien wel in".
0
geplaatst: 18 oktober 2020, 12:41 uur
ranja schreef:
Nou, we gaan de top 100 in en meteen heb ik niks meer. Ok The Smiths had op zich wel gekund al denk ik eerder dat als ik de albums van Arctic Monkeys echt zou (leren) kennen dat die nog meer kans maken.
Opvallend inderdaad, zeker Vespertine had ik absoluut niet boven Debut - laat staan in de top 100 - verwacht. Maar ik vind het wel positief. Nu Utopia en Vulnicura nog

0
geplaatst: 18 oktober 2020, 15:38 uur
Brunniepoo schreef:
Vespertine is natuurlijk gewoon haar mooiste...
Vespertine is natuurlijk gewoon haar mooiste...
ArthurDZ, kun jij dit ondertussen al bevestigen? (Arthur heeft 'm op CD aangeschaft een paar dagen geleden, iets wat ik totaal niet had zien aankomen, maar wel een heel goede keuze).
Prachtig album inderdaad, maar mooier dan Homogenic? Dat niet.
1
geplaatst: 18 oktober 2020, 15:46 uur
Homogenic is natuurlijk ook gewoon een meesterwerk, maar Vespertine heeft én briljante nummers én is conceptueel beter. Dat is uiteraard een mening...
0
geplaatst: 18 oktober 2020, 15:59 uur
Vespertine heeft Pagan Poetry en Unision. Daar kom je gewoon niet overheen JM
1
geplaatst: 18 oktober 2020, 16:03 uur
aerobag schreef:
(quote)
It's Not Up To You, aerobag.
* denotes required fields.