Muziek / Toplijsten en favorieten / Het MuMe Top 1000 Project #2 - Discussietopic
zoeken in:
2
geplaatst: 28 oktober 2020, 12:08 uur
1
geplaatst: 28 oktober 2020, 12:22 uur
Waarom heb jij Zauberberg in je top 10 terwijl je Pop een hogere rating hebt gegeven? Van dit soort dingen lig ik dus wakker 's nachts.
0
geplaatst: 28 oktober 2020, 12:24 uur
Moet zeggen dat ik zowel Ten als Nevermind vrijwel nooit meer draai. Niet dat ik het geen goede albums vind, maar de keren dat ik beide albums de afgelopen 20 jaar heb opgezet zijn op 1 hand te tellen...
Nu zijn dat voor mij zo'n beetje de eerste 'serieuze' albums die ik leerde kennen, alles in de lijst wat nog ouder is kwam voor mij daarna.
Nu zijn dat voor mij zo'n beetje de eerste 'serieuze' albums die ik leerde kennen, alles in de lijst wat nog ouder is kwam voor mij daarna.

5
geplaatst: 28 oktober 2020, 12:25 uur
Johnny Marr schreef:
Waarom heb jij Zauberberg in je top 10 terwijl je Pop een hogere rating hebt gegeven? Van dit soort dingen lig ik dus wakker 's nachts.
(quote)
Hoezo heb jij Madvillain in je top 10 en toch deze geen punten gegeven in je toplijst? Daar schrik ik dus s'nachts schreeuwend wakker van en dan moet ik mijn vriendin uit gaan leggen wie Johnny Marr is.
0
geplaatst: 28 oktober 2020, 12:25 uur
aerobag schreef:
Hoezo heb jij Madvillain in je top 10 en toch deze geen punten gegeven in je toplijst? Daar schrik ik dus s'nachts schreeuwend wakker van en dan moet ik mijn vriendin uit gaan leggen wie Johnny Marr is.
(quote)
Ik ga geloof ik stuk.
1
geplaatst: 28 oktober 2020, 12:31 uur
Even nog op terugkomen
Gister het album even uit de kast gepakt (en gedraaid) en ik blijf toch bij m'n conclusie met als aanteking 'kant b na Once in a Lifetime'
wie bedacht heeft om op kant A 3 en op kant B 5 nummers te zetten... Daarna ook Building & Food gedraaid en die mist wat topnummers als The Great Curve maar vind ik gemiddeld toch veel constanter goed.
0
geplaatst: 28 oktober 2020, 12:35 uur
herman schreef:
Moet zeggen dat ik zowel Ten als Nevermind vrijwel nooit meer draai. Niet dat ik het geen goede albums vind, maar de keren dat ik beide albums de afgelopen 20 jaar heb opgezet zijn op 1 hand te tellen...
Nou heb ik het idee, en dat is puur door wat ik hier en daar op internet lees, dat 'Grunge' (laten we het geheel voor het gemak even over een kam scheren) sowieso wat glans aan het verliezen is, vooral onder jongere luisteraars, waardoor ik het gevoel krijg dat de tand des tijds niet al te vleiend voor het 'genre' is en zal zijn. Pearl Jam heeft daar schijnbaar meer last van dan Nirvana, want over PJ lees ik steeds meer negatieve reacties. Misschien was dat altijd al zo, maar ik dacht dat Ten altijd zo'n gedoodverfde klassieker was.
Aan de andere kant stijgen ze hier beide weer in het lijstje. Afijn, benieuwd naar de status van deze albums over pak 'm beet 10-20 jaar.
0
geplaatst: 28 oktober 2020, 12:40 uur
Nevermind stond bij mij wel een beetje overdreven hoog zie ik
top 100 ok maar 35?
Niet lang voor het insturen van m;n lijst ook Bleach weer eens gedraaid en die kwam daardoor ook nog een stuk hoger in m'n lijst dan eerder gedacht. Ergens tussen 101 en 150.
Portishead hier zal ik nooit begrijpen. Album 1 en 3 superpopulair maar in het 2009 topic is Chase the Tear alweer in de 1e ronde uitgeschakeld. All Mine haalde in het 1997 topic weliswaar de finale maar werd afgetekend 12e. Waar komt dat enorme verschil toch vandaan.
top 100 ok maar 35? Niet lang voor het insturen van m;n lijst ook Bleach weer eens gedraaid en die kwam daardoor ook nog een stuk hoger in m'n lijst dan eerder gedacht. Ergens tussen 101 en 150.
Portishead hier zal ik nooit begrijpen. Album 1 en 3 superpopulair maar in het 2009 topic is Chase the Tear alweer in de 1e ronde uitgeschakeld. All Mine haalde in het 1997 topic weliswaar de finale maar werd afgetekend 12e. Waar komt dat enorme verschil toch vandaan.
1
geplaatst: 28 oktober 2020, 12:44 uur
aerobag schreef:
Pearl Jam heeft daar schijnbaar meer last van dan Nirvana, want over PJ lees ik steeds meer negatieve reacties. Misschien was dat altijd al zo, maar ik dacht dat Ten altijd zo'n gedoodverfde klassieker was.
Pearl Jam heeft daar schijnbaar meer last van dan Nirvana, want over PJ lees ik steeds meer negatieve reacties. Misschien was dat altijd al zo, maar ik dacht dat Ten altijd zo'n gedoodverfde klassieker was.
Dat komt denk ik doordat Nirvana maar 3 albums gemaakt heeft en Pearl Jam nog steeds bezig is. Als Nirvana inmiddels aan album 20 bezig was zou daar vast ook niet heel positief op gereageerd worden.
Net als Joy Division ook feitelijk maar 2 albums, blijven klassiekers.
Of vergelijk het met Beatles 10 albums, nauwelijks een kwaad woord vs Stones ontelbaar met ontzettend veel commentaar.
0
geplaatst: 28 oktober 2020, 12:53 uur
ranja schreef:
top 100 ok maar 35?
Niet lang voor het insturen van m;n lijst ook Bleach weer eens gedraaid en die kwam daardoor ook nog een stuk hoger in m'n lijst dan eerder gedacht. Ergens tussen 101 en 150.
top 100 ok maar 35? Niet lang voor het insturen van m;n lijst ook Bleach weer eens gedraaid en die kwam daardoor ook nog een stuk hoger in m'n lijst dan eerder gedacht. Ergens tussen 101 en 150.
Chase The Tear is ook geen albumtrack en aanzienlijk minder bekend, dat zal wel schelen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2020, 13:02 uur
aerobag schreef:
Ten en Dummy zijn niet veel, Nevermind is echt niks. Kortom: slapste update alhier in dagen.Pearl Jam heeft daar schijnbaar meer last van dan Nirvana, want over PJ lees ik steeds meer negatieve reacties. Misschien was dat altijd al zo, maar ik dacht dat Ten altijd zo'n gedoodverfde klassieker was.
0
geplaatst: 28 oktober 2020, 13:26 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Ten en Dummy zijn niet veel, Nevermind is echt niks. Kortom: slapste update alhier in dagen. Ik deel deze negativiteit absoluut niet, ken ze alledrie, maar een update zonder hits was wel even geleden voor mij
0
geplaatst: 28 oktober 2020, 13:28 uur
herman schreef:
Chase The Tear is ook geen albumtrack en aanzienlijk minder bekend, dat zal wel schelen.
(quote)
Boeie, daarom zeker niet minder geniaal. Moest gewoon door geweest zijn. Of niet soms Koenr?
Casartelli schreef:
(quote)
Ten en Dummy zijn niet veel, Nevermind is echt niks. Kortom: slapste update alhier in dagen.

1
geplaatst: 28 oktober 2020, 14:08 uur
Johnny Marr schreef:
(quote)
Ga ik er even voor zorgen dat je lekker kunt slapen vannacht. Ik heb momenteel een thema-top-10, met de zoektermen Duitsland, electronic en 1990-1999. En zoals iedereen weet is Pop uit 2000

0
Zack
geplaatst: 28 oktober 2020, 14:17 uur
Nog 12 albums en het beste is bijna geheel geweest (vind ik
).
5 x Radioheadof zo , The National ,Arcade Mokkels en de banaan.....mis ik er toch nog een aantal eat opgevuld moet worden.
).5 x Radioheadof zo , The National ,Arcade Mokkels en de banaan.....mis ik er toch nog een aantal eat opgevuld moet worden.
2
geplaatst: 28 oktober 2020, 15:24 uur
0
Zack
geplaatst: 28 oktober 2020, 15:30 uur
Haha.....ik bedoel uiteraard Arcade Fire. Mijn excuses.
1
geplaatst: 28 oktober 2020, 20:48 uur
De beste albums hebben we gehad inmiddels. Mooie posities voor Ten en Nevermind. Wat nu nog volgt staat sowieso te hoog, maar vooruit. Kom maar op met die MuMe klassiekers. 

0
geplaatst: 28 oktober 2020, 20:56 uur
Nét geen top 10 voor High Violet, helaas.
Inderdaad, morgen al de top 10.
Inderdaad, morgen al de top 10.

2
geplaatst: 29 oktober 2020, 09:49 uur
Ik had nooit verwacht dat At Last! van Etta James de top 10 zou halen. Ik ben trots op jullie.
0
geplaatst: 29 oktober 2020, 10:12 uur
Top 10: in de komende drie dagen drie updates van steeds één album (behalve uiteraard de nummers 1 en 2).
Zojuist dus de eerste. ( ) op #10 is an sich niet heel speciaal, hoewel deze dus wel zakt vanaf plek 3. Maar dit is wel de eerste keer in het geschiedenis van de spellen die ik organiseer dat Agaetis Byrjun het wint van de toiletbril.
Zojuist dus de eerste. ( ) op #10 is an sich niet heel speciaal, hoewel deze dus wel zakt vanaf plek 3. Maar dit is wel de eerste keer in het geschiedenis van de spellen die ik organiseer dat Agaetis Byrjun het wint van de toiletbril.
0
geplaatst: 29 oktober 2020, 10:14 uur
Zozo die Ijslanders, 8x top 10 waarvan 3x plek 1. Dan moet de rest het wel heel goed gedaan hebben.
Ik heb al jaren niet meer naar ze geluisterd, ze zijn wat in vergetelheid geraakt bij mij. mooi om ze over 1 jaar eens te herontdekken.
Ik heb al jaren niet meer naar ze geluisterd, ze zijn wat in vergetelheid geraakt bij mij. mooi om ze over 1 jaar eens te herontdekken.
0
Zack
geplaatst: 29 oktober 2020, 12:55 uur
Nu pas zou ik zeggen
Niet super breed gedragen album (2/5 deelnemers) , maar wel met 10 hele hoge noteringen en daarom in de top 10 blijkbaar.
Niet super breed gedragen album (2/5 deelnemers) , maar wel met 10 hele hoge noteringen en daarom in de top 10 blijkbaar.
0
geplaatst: 29 oktober 2020, 14:51 uur
Slechts 19 keer genoemd inderdaad. Vind hem ook vrij hoog staan, al had ik hem vroeger (begintijd MuMe) ook in mijn top 10. Eigenlijk vind ik Agaetis Byrjun tegenwoordig ook weer mooier, maar dat was ook de plaat waarmee ik ze ontdekte en achteraf de beste herinneringen aan heb.
0
Zack
geplaatst: 29 oktober 2020, 16:22 uur
Zulke dingen spelen ook mee.
De (geweldige/intense) klik moet er zijn en dat gevoel herkent eenieder met bepaalde/meerdere albums en hier zijn er liefst 8 die het in hun top 10 hebben en ik meen 3 users op 1....
Ik denk toch dat er minimaal een album komt met meer dan 3 nummer 1 noteringen ....
De (geweldige/intense) klik moet er zijn en dat gevoel herkent eenieder met bepaalde/meerdere albums en hier zijn er liefst 8 die het in hun top 10 hebben en ik meen 3 users op 1....
Ik denk toch dat er minimaal een album komt met meer dan 3 nummer 1 noteringen ....
0
geplaatst: 29 oktober 2020, 16:58 uur
chevy93 schreef:
( ) op #10 is an sich niet heel speciaal, hoewel deze dus wel zakt vanaf plek 3. Maar dit is wel de eerste keer in het geschiedenis van de spellen die ik organiseer dat Agaetis Byrjun het wint van de toiletbril.
Pfff... komt dat geneuzel nog een keer voorbij! ( ) op #10 is an sich niet heel speciaal, hoewel deze dus wel zakt vanaf plek 3. Maar dit is wel de eerste keer in het geschiedenis van de spellen die ik organiseer dat Agaetis Byrjun het wint van de toiletbril.

* denotes required fields.