Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2021
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2021, 20:32 uur
In de breedte voor mij een prima muziekjaar, maar de echte uitschieters ontbraken, op Leprous na.
1. Leprous - Aphelion
2. Noah Gundersen - A Pillar of Salt
3. MEER - Playing House
4. Mogwai - As the Love Continues
5. Elbow - Flying Dream 1
6. Nick Cave & Warren Ellis - Carnage
7. Sam Fender - Seventeen Going Under
8. Godspeed You! Black Emperor - G_d's Pee AT STATE'S END!
9. Big Red Machine - How Long Do You Think It's Gonna Last?
10. David Keenan - "WHAT THEN?"
1. Leprous - Aphelion
2. Noah Gundersen - A Pillar of Salt
3. MEER - Playing House
4. Mogwai - As the Love Continues
5. Elbow - Flying Dream 1
6. Nick Cave & Warren Ellis - Carnage
7. Sam Fender - Seventeen Going Under
8. Godspeed You! Black Emperor - G_d's Pee AT STATE'S END!
9. Big Red Machine - How Long Do You Think It's Gonna Last?
10. David Keenan - "WHAT THEN?"
2
geplaatst: 30 december 2021, 20:35 uur
1. Silk Sonic - An Evening with Silk Sonic
2. Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert
3. Black Country, New Road - For the First Time
4. Patrick Shiroishi - Hidemi
5. Arooj Aftab - Vulture Prince
6. Lingua Ignota - Sinner Get Ready
7. Jan Swerts - Oud Zeer
8. Kanye West - Donda
9. Yola - Stand for Myself
10. Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Promises
Fijn muziekjaar hoor!
2. Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert
3. Black Country, New Road - For the First Time
7. Jan Swerts - Oud Zeer
8. Kanye West - Donda
9. Yola - Stand for Myself
10. Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Promises
Fijn muziekjaar hoor!
4
geplaatst: 30 december 2021, 20:53 uur
Dit is het dan, een beetje van alles wat.
Dat topic met Nederlandstalige liedjes heeft ook zijn gevolgen gehad, voor het eerst meer dan 1 NL artiest in mijn top 10.
1. The War on Drugs - I Don't Live Here Anymore
2. Silk Sonic - An Evening with Silk Sonic
3. Low - HEY WHAT
4. Liquid Tension Experiment - 3
5. Rowwen Hèze - Onderaan Beginne
6. Lana Del Rey - Blue Banisters
7. Anne Soldaat - Facts & Fears
8. Jack Poels - II
9. Soen - Imperial
10. Wolf Alice - Blue Weekend
Prima jaar.
Dat topic met Nederlandstalige liedjes heeft ook zijn gevolgen gehad, voor het eerst meer dan 1 NL artiest in mijn top 10.
1. The War on Drugs - I Don't Live Here Anymore
2. Silk Sonic - An Evening with Silk Sonic
3. Low - HEY WHAT
4. Liquid Tension Experiment - 3
5. Rowwen Hèze - Onderaan Beginne
6. Lana Del Rey - Blue Banisters
7. Anne Soldaat - Facts & Fears
8. Jack Poels - II
9. Soen - Imperial
10. Wolf Alice - Blue Weekend
Prima jaar.
0
geplaatst: 30 december 2021, 21:26 uur
Mijn top 10 heb ik al gepost. 2021 was, helaas, ook het jaar van een bovengemiddeld aantal tegenvallers. Hier de platen waar ik echt veel meer van had verwacht:
Amenra - De Doorn - Niet slecht, maar vergeleken bij de meer enerverende platen van dit gezelschap ervaar ik dit als een lijdensweg, al vermoed ik dat zij van die omschrijving zelf wel blij zouden worden.
Liars - The Apple Drop - De uitstekende single Sekwar beloofde een wederopstanding. Maar neen. Uitgebluste plaat, het bleef bij dit ene uitstekende nummer.
Alexis Marshall - House of Lull . House of When - You Won't Get What You Want, De furieuze Daughters-plaat uit 2018, was geniaal, niet in de laatste plaats door de zieke zang van Alexis. Solo bakt hij er echter een stuk minder van.
Black Midi - Cavalcade - De frisse noiserock van het debuut is doorgeslagen naar vooral heel veel gepriegel op de vierkante centimeter. Een hoop gedoe, met weinig rendement.
Modest Mouse - The Golden Casket - Minder dan een schaduw van hun vroegere zelf. Gewoon helemaal niets meer.
Motorpsycho - Kingdom of Oblivion - Vreemd hoe deze band de laatste jaren steengoede platen afwisselt met draken die mij helemaal niets meer doen Dit is er één in die laatste categorie.
Suuns - The Witness - Vormeloos en weinig beklijvend. Klinkt als een band die het niet meer zo goed weet.
The War on Drugs - I Don't Live Here Anymore - Letterlijk bij in slaap gevallen. De vorige twee vond ik mooi, maar ik snapte de kritieken van mensen die het saai vonden. Die kritiek deel ik voor deze plaat. Zal vast Low wel gaan afhouden van de eerste plaats (altijd weer die autodrop).
Amenra - De Doorn - Niet slecht, maar vergeleken bij de meer enerverende platen van dit gezelschap ervaar ik dit als een lijdensweg, al vermoed ik dat zij van die omschrijving zelf wel blij zouden worden.
Liars - The Apple Drop - De uitstekende single Sekwar beloofde een wederopstanding. Maar neen. Uitgebluste plaat, het bleef bij dit ene uitstekende nummer.
Alexis Marshall - House of Lull . House of When - You Won't Get What You Want, De furieuze Daughters-plaat uit 2018, was geniaal, niet in de laatste plaats door de zieke zang van Alexis. Solo bakt hij er echter een stuk minder van.
Black Midi - Cavalcade - De frisse noiserock van het debuut is doorgeslagen naar vooral heel veel gepriegel op de vierkante centimeter. Een hoop gedoe, met weinig rendement.
Modest Mouse - The Golden Casket - Minder dan een schaduw van hun vroegere zelf. Gewoon helemaal niets meer.
Motorpsycho - Kingdom of Oblivion - Vreemd hoe deze band de laatste jaren steengoede platen afwisselt met draken die mij helemaal niets meer doen Dit is er één in die laatste categorie.
Suuns - The Witness - Vormeloos en weinig beklijvend. Klinkt als een band die het niet meer zo goed weet.
The War on Drugs - I Don't Live Here Anymore - Letterlijk bij in slaap gevallen. De vorige twee vond ik mooi, maar ik snapte de kritieken van mensen die het saai vonden. Die kritiek deel ik voor deze plaat. Zal vast Low wel gaan afhouden van de eerste plaats (altijd weer die autodrop).
2
geplaatst: 30 december 2021, 22:30 uur
Definitive eindlijst:
1. Black Country, New Road - For the first time - 4,5
2. Spellling - The turning wheel - 4,5
3. Japanese Breakfast - Jubilee - 4
4. Silk Sonic - An evening with Silk Sonic - 4
5. Lana del Rey - Blue Banisters - 4
6. The Black Keys - Delta Kream - 4
7. Little Simz - Sometimes I might be introvert - 4
8. Eddy Vedder/Glenn Hansard/Cat Power - Flag Day - 4
9. Brandi Carlile - In these silent days -4
10. Lana del Rey - Chemtrails over the country club - 4
Zeker geen slecht jaar geweest IMO.
1. Black Country, New Road - For the first time - 4,5
2. Spellling - The turning wheel - 4,5
3. Japanese Breakfast - Jubilee - 4
4. Silk Sonic - An evening with Silk Sonic - 4
5. Lana del Rey - Blue Banisters - 4
6. The Black Keys - Delta Kream - 4
7. Little Simz - Sometimes I might be introvert - 4
8. Eddy Vedder/Glenn Hansard/Cat Power - Flag Day - 4
9. Brandi Carlile - In these silent days -4
10. Lana del Rey - Chemtrails over the country club - 4
Zeker geen slecht jaar geweest IMO.
1
geplaatst: 30 december 2021, 23:34 uur
Johnny Marr schreef:
TWOD op 1 zou wel de allerzwaarste anticlimax ooit zijn zeg. Dat jullie het ook maar durven denken...
TWOD op 1 zou wel de allerzwaarste anticlimax ooit zijn zeg. Dat jullie het ook maar durven denken...
Ach, past wel in het rijtje van de voorgaande winnaars toch? Wanneer was de laatste keer dat er een echt goed album won? Arcade Fire - The Suburbs?
Anyway, er mag dit jaar natuurlijk maar één album winnen. Iets met een zwart land en een nieuwe weg.
EDIT: Low zou ik ook mee kunnen leven.
EDIT2: Oh ja, The Suburbs verloor van High Violet
Dan moeten we dus terug naar 2007 voor een echt goede winnaar (In Rainbows). 2015 kon er ook wel mee door (Carrie & Lowell), ware het niet dat daarmee Kendrick bestolen werd.
5
geplaatst: 30 december 2021, 23:50 uur
Top 10 van 2021
1. Black Country, New Road - For the First Time
2. Circuit des Yeux - -io
3. Magdalena Bay - Mercurial World
5. Danny L Harle - Harlecore
7. black midi - Cavalcade
8. Backxwash - I Lie Here Buried with My Rings and My Dresses
9. dltzk - Teen Week
10. Nala Sinephro - Space 1.8
11. Taylor Swift - Red (Taylor's Version)
12. Lorna Shore - ...And I Return to Nothingness
13. Low - HEY WHAT
14. Koreless - Agor
15. Juçara Marçal - Delta Estácio Blues
16. JPEGMAFIA - LP!
17. The Bug - Fire
18. Lil Ugly Mane - Volcanic Bird Enemy and the Voiced Concern
19. Armand Hammer & The Alchemist - Haram
20. Injury Reserve - By the Time I Get to Phoenix
21. John Roberts - Zero Infinite Nothing
22. Fluisteraars - Gegrepen door de Geest der Zielsontluiking
23. Aesop Rock x Blockhead - Garbology
24. Arooj Aftab - Vulture Prince
25. Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Promises
26. Lost Girls - Menneskekollektivet
27. underscores - fishmonger
28. R.A.P. Ferreira - Bob's Son: R.A.P. Ferreira in the Garden Level Cafe of the Scallops Hotel
29. Bastarda & João de Sousa - Fado
30. Ichiko Aoba - Windswept Adan Roots
1. Black Country, New Road - For the First Time
2. Circuit des Yeux - -io
3. Magdalena Bay - Mercurial World
5. Danny L Harle - Harlecore
7. black midi - Cavalcade
8. Backxwash - I Lie Here Buried with My Rings and My Dresses
9. dltzk - Teen Week
10. Nala Sinephro - Space 1.8
11. Taylor Swift - Red (Taylor's Version)
12. Lorna Shore - ...And I Return to Nothingness
13. Low - HEY WHAT
14. Koreless - Agor
15. Juçara Marçal - Delta Estácio Blues
16. JPEGMAFIA - LP!
17. The Bug - Fire
18. Lil Ugly Mane - Volcanic Bird Enemy and the Voiced Concern
19. Armand Hammer & The Alchemist - Haram
20. Injury Reserve - By the Time I Get to Phoenix
21. John Roberts - Zero Infinite Nothing
22. Fluisteraars - Gegrepen door de Geest der Zielsontluiking
23. Aesop Rock x Blockhead - Garbology
24. Arooj Aftab - Vulture Prince
25. Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Promises
26. Lost Girls - Menneskekollektivet
27. underscores - fishmonger
28. R.A.P. Ferreira - Bob's Son: R.A.P. Ferreira in the Garden Level Cafe of the Scallops Hotel
29. Bastarda & João de Sousa - Fado
30. Ichiko Aoba - Windswept Adan Roots
1
geplaatst: 31 december 2021, 09:29 uur
Top 10 2021 (allemaal 4*)
1. Lloyd Banks – The Course of the Inevitable
2. Yong Yello – Marcel & Het Magnetisme van de Goot
3. Silk Sonic – An Evening with Silk Sonic
4. Benny the Butcher & Harry Fraud – The Plugs I Met 2 EP
5. STIKSTOF – Familie Boven Alles
6. GRIP – I Died for This!?
7. Ransom & Rome Streetz – Coup de Grace
8. Yelawolf & Caskey – Yelawolf Blacksheep
9. Mach-Hommy – Pray for Haiti
10. Dave East & Harry Fraud – HOFFA
Toch nog minimale verschuivingen tegenover laatst.
2021 was geen topjaar in Hip Hop maar er is wel genoeg moois uitgekomen. De echt grote kleppers bleven uit of vielen tegen dit jaar, wil er niet mee bedoelen dat de grote namen allemaal slecht waren maar meestal net niet goed genoeg voor de top.
Nummers 7 tot en met 10 hebben niet echt een vaste plaats in mijn toplijstje dit jaar en zitten in feite in dezelfde poel met Oude God EP van Pasi, Se7en EP van Ransom, Mud Mouth van Yelawolf en CHOMP 2 van Russ.
2021 was natuurlijk ook een beetje het jaar van Yelawolf, de beste man heeft maar liefst 5 projecten uitgebracht dit jaar (waarvan 4 in april). De 2 genoemde zijn alvast toppers maar ook TURQUOiSE TORNADO met RiFF RAFF is geweldig… gewoon geen top-10 materiaal. Wie had dat trouwens zien aankomen, RiFF RAFF dat vermeld wordt in een positieve eindejaarslijst?!
Het was ook het jaar dat ik in aanraking kwam met de muziek van Ransom, toch de ontdekking van het jaar voor mij! Deze heer is ontzettend getalenteerd en een meester in zijn vak. Iemand dat nooit het grote publiek zal aanspreken, daar is hij te technisch voor en te gefocust op zijn teksten en delivery. Het grote plaatje is niet zijn grootste bekommernis, toch is hij op een snel tempo uitgegroeid tot m’n favoriete MC van 2021.
De bovenste 6 van de lijst staan wél in cement vast en zijn net dat stukje bijzonderder dan het gros van de albums die in 2021 het daglicht gezien hebben. GRIP’s debuutalbum op Shady Records is gewoon schandalig slecht gepromoot en onder de radar uitgekomen. Dit is doodzonde want het is het soort album waar veel over nagedacht is en aanvoelt als één coherent geheel, iets wat ik niet veel meer tegenkom. Deze rapper uit Atlanta experimenteert graag met andere stijlen en daarom is het ook niet als puur rapalbum te klasseren.
De jongens van STIKSTOF komen binnen op nummer 5. Wat moet hier nog over gezegd worden? De producties van Astrofisiks zijn heerlijk en Zwangere Guy en Jazz Brak zijn wat mij betreft de meest getalenteerde rappers dat onze Nederlandse taal te bieden heeft (toegegeven dat ik Nederhop niet echt volg). Sinds 2020 verdiep ik me meer in Belgische(/Vlaamse) Hip Hop, Frithop zoals dat schijnbaar noemt, en ook dit jaar was een mooi jaar in dit “subgenre”.
Het meest populaire lid van Griselda staat stevig op de 4de plaats. Als recordlabel/crew hebben ze een minder sterk jaar achter de rug dan de vorige 2 jaren wat mij betreft maar Benny the Butcher (met producer Harry Fraud) levert hier een ijzersterke follow-up af! Conway the Machine heeft ook 2 goede albums afgeleverd dit jaar maar net niet goed genoeg (zijn debuutalbum was mijn favoriet van 2020). Westside Gunn zijn twee albums konden me zelfs maar weinig boeien, zo ook de soundtrack van hun film.
Dan de top 3… deze durven onderling nog wel eens te verschuiven maar zo staat hij volgens mij perfect! We beginnen met een heerlijk feel-good album van Anderson .Paak en Bruno Mars. Doorheen dit korte LP’tje hoor je dat de muzikanten onwijs veel plezier hebben gemaakt tijdens de opnames. Tel hierbij muzikanten die het beste van zichzelf geven en het duo dat prachtig zingt… meer moet je niet hebben, toch?
De Antwerpse rapper Yong Yello mag trots zijn met de zilveren medaille. Dit album is héérlijk en zit excellent in elkaar, er zijn veel zweet en tranen gevloeid tijdens het maken van zijn debuutalbum volgens mij. Hij geeft ons een biografie van Marcel en als luisteraar vraag je jezelf toch af hoeveel ervan biografisch is. Net zoals I Died for This!? Is dit het type album dat je best als geheel beluisterd, daar is het voor bestemd. De mannen van STIKSTOF (en anderen) mogen dan wel betere (Nederlandstalige) rappers zijn, maar zo’n geniaal album als dit hebben ze toch niet afgeleverd! Dit album heeft een verslavende werking op mij. Iedereen raad ik aan om dit project een kans te geven, ook niet-Hip Hop luisteraars!
Mijn persoonlijke favoriet van 2021 is toch wel de terugkeer van Lloyd Banks. Zijn er betere albums uitgekomen dit jaar? Vast wel. Zijn er als geheel sterkere projecten die muzikaler beter in elkaar gepuzzeld zijn? Ongetwijfeld! Maar telkens ik dit project opzet of er een nummer willekeurig voorbij komt ben ik weer helemaal hooked. Banks heeft altijd een prachtige stem gehad naar mijn mening en hier rapt hij op topniveau over sublieme beats, geen speciale maar perfect voor wat hij wou afleveren met dit album. Een album dat niet gemaakt is voor de grote massa want ook hier draait het puur om de raps en minder om “the big picture”, voer voor fans van “spitters”. 5 jaren hebben we gewacht op nieuwe muziek van deze NY-rapper, 50 Cent en G-Unit heeft ‘ie achter zich gelaten en hij is sterker dan ooit teruggekomen!
Banks is terug, mensen. Banks is terug!
1. Lloyd Banks – The Course of the Inevitable
2. Yong Yello – Marcel & Het Magnetisme van de Goot
3. Silk Sonic – An Evening with Silk Sonic
4. Benny the Butcher & Harry Fraud – The Plugs I Met 2 EP
5. STIKSTOF – Familie Boven Alles
6. GRIP – I Died for This!?
7. Ransom & Rome Streetz – Coup de Grace
8. Yelawolf & Caskey – Yelawolf Blacksheep
9. Mach-Hommy – Pray for Haiti
10. Dave East & Harry Fraud – HOFFA
Toch nog minimale verschuivingen tegenover laatst.
2021 was geen topjaar in Hip Hop maar er is wel genoeg moois uitgekomen. De echt grote kleppers bleven uit of vielen tegen dit jaar, wil er niet mee bedoelen dat de grote namen allemaal slecht waren maar meestal net niet goed genoeg voor de top.
Nummers 7 tot en met 10 hebben niet echt een vaste plaats in mijn toplijstje dit jaar en zitten in feite in dezelfde poel met Oude God EP van Pasi, Se7en EP van Ransom, Mud Mouth van Yelawolf en CHOMP 2 van Russ.
2021 was natuurlijk ook een beetje het jaar van Yelawolf, de beste man heeft maar liefst 5 projecten uitgebracht dit jaar (waarvan 4 in april). De 2 genoemde zijn alvast toppers maar ook TURQUOiSE TORNADO met RiFF RAFF is geweldig… gewoon geen top-10 materiaal. Wie had dat trouwens zien aankomen, RiFF RAFF dat vermeld wordt in een positieve eindejaarslijst?!
Het was ook het jaar dat ik in aanraking kwam met de muziek van Ransom, toch de ontdekking van het jaar voor mij! Deze heer is ontzettend getalenteerd en een meester in zijn vak. Iemand dat nooit het grote publiek zal aanspreken, daar is hij te technisch voor en te gefocust op zijn teksten en delivery. Het grote plaatje is niet zijn grootste bekommernis, toch is hij op een snel tempo uitgegroeid tot m’n favoriete MC van 2021.
De bovenste 6 van de lijst staan wél in cement vast en zijn net dat stukje bijzonderder dan het gros van de albums die in 2021 het daglicht gezien hebben. GRIP’s debuutalbum op Shady Records is gewoon schandalig slecht gepromoot en onder de radar uitgekomen. Dit is doodzonde want het is het soort album waar veel over nagedacht is en aanvoelt als één coherent geheel, iets wat ik niet veel meer tegenkom. Deze rapper uit Atlanta experimenteert graag met andere stijlen en daarom is het ook niet als puur rapalbum te klasseren.
De jongens van STIKSTOF komen binnen op nummer 5. Wat moet hier nog over gezegd worden? De producties van Astrofisiks zijn heerlijk en Zwangere Guy en Jazz Brak zijn wat mij betreft de meest getalenteerde rappers dat onze Nederlandse taal te bieden heeft (toegegeven dat ik Nederhop niet echt volg). Sinds 2020 verdiep ik me meer in Belgische(/Vlaamse) Hip Hop, Frithop zoals dat schijnbaar noemt, en ook dit jaar was een mooi jaar in dit “subgenre”.
Het meest populaire lid van Griselda staat stevig op de 4de plaats. Als recordlabel/crew hebben ze een minder sterk jaar achter de rug dan de vorige 2 jaren wat mij betreft maar Benny the Butcher (met producer Harry Fraud) levert hier een ijzersterke follow-up af! Conway the Machine heeft ook 2 goede albums afgeleverd dit jaar maar net niet goed genoeg (zijn debuutalbum was mijn favoriet van 2020). Westside Gunn zijn twee albums konden me zelfs maar weinig boeien, zo ook de soundtrack van hun film.
Dan de top 3… deze durven onderling nog wel eens te verschuiven maar zo staat hij volgens mij perfect! We beginnen met een heerlijk feel-good album van Anderson .Paak en Bruno Mars. Doorheen dit korte LP’tje hoor je dat de muzikanten onwijs veel plezier hebben gemaakt tijdens de opnames. Tel hierbij muzikanten die het beste van zichzelf geven en het duo dat prachtig zingt… meer moet je niet hebben, toch?
De Antwerpse rapper Yong Yello mag trots zijn met de zilveren medaille. Dit album is héérlijk en zit excellent in elkaar, er zijn veel zweet en tranen gevloeid tijdens het maken van zijn debuutalbum volgens mij. Hij geeft ons een biografie van Marcel en als luisteraar vraag je jezelf toch af hoeveel ervan biografisch is. Net zoals I Died for This!? Is dit het type album dat je best als geheel beluisterd, daar is het voor bestemd. De mannen van STIKSTOF (en anderen) mogen dan wel betere (Nederlandstalige) rappers zijn, maar zo’n geniaal album als dit hebben ze toch niet afgeleverd! Dit album heeft een verslavende werking op mij. Iedereen raad ik aan om dit project een kans te geven, ook niet-Hip Hop luisteraars!
Mijn persoonlijke favoriet van 2021 is toch wel de terugkeer van Lloyd Banks. Zijn er betere albums uitgekomen dit jaar? Vast wel. Zijn er als geheel sterkere projecten die muzikaler beter in elkaar gepuzzeld zijn? Ongetwijfeld! Maar telkens ik dit project opzet of er een nummer willekeurig voorbij komt ben ik weer helemaal hooked. Banks heeft altijd een prachtige stem gehad naar mijn mening en hier rapt hij op topniveau over sublieme beats, geen speciale maar perfect voor wat hij wou afleveren met dit album. Een album dat niet gemaakt is voor de grote massa want ook hier draait het puur om de raps en minder om “the big picture”, voer voor fans van “spitters”. 5 jaren hebben we gewacht op nieuwe muziek van deze NY-rapper, 50 Cent en G-Unit heeft ‘ie achter zich gelaten en hij is sterker dan ooit teruggekomen!
Banks is terug, mensen. Banks is terug!
0
geplaatst: 31 december 2021, 09:53 uur
Teunnis schreef:
Ach, past wel in het rijtje van de voorgaande winnaars toch? Wanneer was de laatste keer dat er een echt goed album won? Arcade Fire - The Suburbs?
Anyway, er mag dit jaar natuurlijk maar één album winnen. Iets met een zwart land en een nieuwe weg.
(quote)
Dat zwarte land en een nieuwe weg zou wel passen in het rijtje matige winnaars inderdaad.

0
geplaatst: 31 december 2021, 09:56 uur
Johnny Marr schreef:
Ik ga gauw mijn nummer 3 uit mijn lijst halen, sorry dat 'ie erin stond Johnny!

1
geplaatst: 31 december 2021, 10:10 uur
west schreef:
Dat zwarte land en een nieuwe weg zou wel passen in het rijtje matige winnaars inderdaad.
(quote)
Tja die heb ik er dus ook niet, maar dat komt omdat het een album voor de echte kenners is.

0
geplaatst: 31 december 2021, 10:15 uur
Yestsida schreef:

0
geplaatst: 31 december 2021, 10:43 uur
Top 10 Studio Albums 2021
1. Lady Blackbird - Black Acid Soul
2. Curtis Harding - If Words Were Flowers
3. Silk Sonic - An Evening with Silk Sonic
4. Myles Sanko - Memories of Love
5. SAULT - Nine
6. Iron Maiden - Senjutsu
7. Manic Street Preachers - The Ultra Vivid Lament
8. Prince - Welcome 2 America
9. Dream Theater - A View from the Top of the World
10. Ryan Adams - Big Colors
Top 5 Verzamel / Live / Heruitgave
1. Aretha Franklin - Aretha
2. Div - Can I Be a Witness Alternatieve titel: Stax Southern Groove
3. Div - This Is Lowrider Soul Vol 2
4. Div - Everybody Makes a Mistake Alternatieve titel: Stax Southern Soul Volume 2
5. Div - Northern Soul's Classiest Rarities Volume 7
6. Bruce Springsteen & The E Street Band - The Legendary 1979 No Nukes Concerts
7. Div - Psychedelic Soul - Produced by Norman Whitfield
8. Div - People Get Ready: The Curtis Mayfield Songbook
9. Div - Good Good Feeling! Alternatieve titel: More Motown Girls
10. Hodges, James, Smith & Crawford - Early Years and Unheard Pearls 1970-1973
1. Lady Blackbird - Black Acid Soul
2. Curtis Harding - If Words Were Flowers
3. Silk Sonic - An Evening with Silk Sonic
4. Myles Sanko - Memories of Love
5. SAULT - Nine
6. Iron Maiden - Senjutsu
7. Manic Street Preachers - The Ultra Vivid Lament
8. Prince - Welcome 2 America
9. Dream Theater - A View from the Top of the World
10. Ryan Adams - Big Colors
Top 5 Verzamel / Live / Heruitgave
1. Aretha Franklin - Aretha
2. Div - Can I Be a Witness Alternatieve titel: Stax Southern Groove
3. Div - This Is Lowrider Soul Vol 2
4. Div - Everybody Makes a Mistake Alternatieve titel: Stax Southern Soul Volume 2
5. Div - Northern Soul's Classiest Rarities Volume 7
6. Bruce Springsteen & The E Street Band - The Legendary 1979 No Nukes Concerts
7. Div - Psychedelic Soul - Produced by Norman Whitfield
8. Div - People Get Ready: The Curtis Mayfield Songbook
9. Div - Good Good Feeling! Alternatieve titel: More Motown Girls
10. Hodges, James, Smith & Crawford - Early Years and Unheard Pearls 1970-1973
4
ohmusica
geplaatst: 31 december 2021, 11:10 uur
:: :: :: top 10 lijstje 2021
1. The Weather Station - Ignorance
2. Tangents - Timeslips & Chimera
3. Floating Points, Pharaoh Sanders - Promises
4. Nala Sinephro - space 1.8
6. Cassandra Jenkins - An overview on phenominal Nature
7. Feu! Chatertton - Palais d’argile
8. Altin Gül - Yol
9. Jordan Rakei - What we call love
10. Black Keys - Delta kream
:: :: ::
met een strikje eromheen en hopla, ik wens ieder … a brand new start …
1. The Weather Station - Ignorance
2. Tangents - Timeslips & Chimera
3. Floating Points, Pharaoh Sanders - Promises
4. Nala Sinephro - space 1.8
6. Cassandra Jenkins - An overview on phenominal Nature
7. Feu! Chatertton - Palais d’argile
8. Altin Gül - Yol
9. Jordan Rakei - What we call love
10. Black Keys - Delta kream
:: :: ::
met een strikje eromheen en hopla, ik wens ieder … a brand new start …
0
geplaatst: 31 december 2021, 12:04 uur
Ik heb niet eens zoveel nieuwe albums ontdekt dit jaar, maar het niveau was gelukkig hoog. De top 3 is indrukwekkend.
Dit is mijn top 10:
1. Leprous - Aphelion 4,5*
2. Desperate Journalist - Maximum Sorrow!
3. Mastodon - Hushed and Grim
4. Måneskin - Teatro D'ira: Vol. 1
5. WIES - Het Is een Wies
6. Soen - Imperial 4,0*
7. Chvrches - Screen Violence
8. Wolf Alice - Blue Weekend
9. For Those I Love - For Those I Love
10. Aafke Romeijn - Godzilla
Dit is mijn top 10:
1. Leprous - Aphelion 4,5*
2. Desperate Journalist - Maximum Sorrow!
3. Mastodon - Hushed and Grim
4. Måneskin - Teatro D'ira: Vol. 1
5. WIES - Het Is een Wies
6. Soen - Imperial 4,0*
7. Chvrches - Screen Violence
8. Wolf Alice - Blue Weekend
9. For Those I Love - For Those I Love
10. Aafke Romeijn - Godzilla
0
geplaatst: 31 december 2021, 12:12 uur
The War on Drugs dus, anti-climax!
Gelukkig wel Simbi en BC,NR in de top tien.
Gelukkig wel Simbi en BC,NR in de top tien.
0
geplaatst: 31 december 2021, 12:17 uur
Dit was mijn ingestuurde lijste, was een heerlijk jaar. 7 uit 10 ook in de overall top 100, niet slecht
Top 10 - 2021:
1. Black Country, New Road - For the First Time (2021)
2. Armand Hammer & The Alchemist - Haram (2021)
3. black midi - Cavalcade (2021)
4. Ka - A Martyr's Reward (2021)
5. Low - HEY WHAT (2021)
6. Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Promises (2021)
7. Tyler, the Creator - Call Me If You Get Lost (2021)
8. DARKSIDE - Spiral (2021)
9. Lost Girls - Menneskekollektivet (2021)
10. Squid - Bright Green Field (2021)
Top 10 - 2021:
1. Black Country, New Road - For the First Time (2021)
2. Armand Hammer & The Alchemist - Haram (2021)
3. black midi - Cavalcade (2021)
4. Ka - A Martyr's Reward (2021)
5. Low - HEY WHAT (2021)
6. Floating Points, Pharoah Sanders & The London Symphony Orchestra - Promises (2021)
7. Tyler, the Creator - Call Me If You Get Lost (2021)
8. DARKSIDE - Spiral (2021)
9. Lost Girls - Menneskekollektivet (2021)
10. Squid - Bright Green Field (2021)
1
geplaatst: 31 december 2021, 12:20 uur
Slappe plasser hier. Totaal niet zien aankomen ook, eigenlijk. WTF gewoon.
2
geplaatst: 31 december 2021, 13:04 uur
Patrick Shiroishi en Lingua Ignota in de lijst is dan wel weer leuk 

0
geplaatst: 31 december 2021, 13:07 uur
TWOD hier krappe 3,5* dus ook ik ben een beetje teleurgesteld. Maar ik scoor nog steeds 7/10 dus het had erger gekund met de lijst
1. Kanye West - Donda (47)
2. Arooj Aftab - Vulture Prince (48)
3. Black Country, New Road - For The First Time (4)
4. Low - HEY WHAT (2)
5. Moor Mother - Black Encyclopedia Of The Air (-)
6. Turnstile - GLOW ON (27)
7. Godspeed You! Black Emperor - G_d's Pee AT STATE'S END! (24)
8. Jan Swerts - Oud Zeer (28)
9. John Glacier - SHILOH: Lost for Words (-)
10. Parannoul / Asian Glow / Sonhos Tomam Conta - Downfall of the Neon Youth (-)
1. Kanye West - Donda (47)
2. Arooj Aftab - Vulture Prince (48)
3. Black Country, New Road - For The First Time (4)
4. Low - HEY WHAT (2)
5. Moor Mother - Black Encyclopedia Of The Air (-)
6. Turnstile - GLOW ON (27)
7. Godspeed You! Black Emperor - G_d's Pee AT STATE'S END! (24)
8. Jan Swerts - Oud Zeer (28)
9. John Glacier - SHILOH: Lost for Words (-)
10. Parannoul / Asian Glow / Sonhos Tomam Conta - Downfall of the Neon Youth (-)
0
geplaatst: 31 december 2021, 13:13 uur
itchy schreef:
The War on Drugs - I Don't Live Here Anymore - Letterlijk bij in slaap gevallen. De vorige twee vond ik mooi, maar ik snapte de kritieken van mensen die het saai vonden. Die kritiek deel ik voor deze plaat.
The War on Drugs - I Don't Live Here Anymore - Letterlijk bij in slaap gevallen. De vorige twee vond ik mooi, maar ik snapte de kritieken van mensen die het saai vonden. Die kritiek deel ik voor deze plaat.
Precies dezelfde mening hier. Vorige twee waren top, maar deze kabbelt maar wat door. Ene oor in en andere uit. Vind het echt opmerkelijk dat het dan toch gewoon op nummer 1 komt. Gemiddelde is ook een stuk lager dan de vorige 2 platen, dus dacht eigenlijk dat de algemene consensus was dat deze een pak minder is.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 december 2021, 13:25 uur
't Is ook bepaald geen fotofinish voor The War on Drugs. Ik heb hem niet beluisterd; Slave Ambient en Lost in the Dream hadden een paar mooie nummers, maar met A Deeper Understanding was ik wel verzadigd.
Ik zie dat ik 3 matches heb. Dat is duidelijk minder dan de 5 van vorig jaar en de 4 in 2019, maar meer dan de ene in 2018. Nee, ik ga het niet verder terugzoeken, maar in de herinnering waren het er meestal een stuk of 4.
01 [37] Manchester Orchestra - The Million Masks of God
02 [53] Altin Gün - Yol
[...]
10 [65] Wheel - Resident Human
Ik zie dat ik 3 matches heb. Dat is duidelijk minder dan de 5 van vorig jaar en de 4 in 2019, maar meer dan de ene in 2018. Nee, ik ga het niet verder terugzoeken, maar in de herinnering waren het er meestal een stuk of 4.
01 [37] Manchester Orchestra - The Million Masks of God
02 [53] Altin Gün - Yol
[...]
10 [65] Wheel - Resident Human
2
geplaatst: 31 december 2021, 13:49 uur
Ze hadden Boomers ook nooit het wachtwoord van het internet moeten geven.
0
geplaatst: 31 december 2021, 13:50 uur
1. Black Country, New Road - For the First Time (4)
2. Magdalena Bay - Mercurial World (66)
3. Kero Kero Bonito - Civilisation II (-)
4. Goat Girl - On All Fours (72)
5. MARINA - Ancient Dreams in a Modern Land (-)
6. Danny L Harle - Harlecore (-)
7. Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert (9)
8. Squid - Bright Green Field (31)
9. Spellling - The Turning Wheel (83)
10. Koreless - Agor (-)
2. Magdalena Bay - Mercurial World (66)
3. Kero Kero Bonito - Civilisation II (-)
4. Goat Girl - On All Fours (72)
5. MARINA - Ancient Dreams in a Modern Land (-)
6. Danny L Harle - Harlecore (-)
7. Little Simz - Sometimes I Might Be Introvert (9)
8. Squid - Bright Green Field (31)
9. Spellling - The Turning Wheel (83)
10. Koreless - Agor (-)
1
geplaatst: 31 december 2021, 13:54 uur
Ha,ha, zuur toch.
TWOD niet alleen bij mij op 1, toch wel 1e met een zeer ruime afstand.
Blijkbaar zitten er hier op mume toch nog minder echte kenners op de site dan sommige hier gehoopt hadden.
Komende week ook nog een TWOD gh editie
johan de witt het zal wel storm lopen.
TWOD niet alleen bij mij op 1, toch wel 1e met een zeer ruime afstand.
Blijkbaar zitten er hier op mume toch nog minder echte kenners op de site dan sommige hier gehoopt hadden.
Komende week ook nog een TWOD gh editie

johan de witt het zal wel storm lopen.

* denotes required fields.