MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... #2 (vigil - update sinds 2014)

zoeken in:
Simon77 schreef:

Veel plezier donderdag bij Iron Maiden!

Thanks Simon, dat gaat goed komen!

Ook bedankt de rest, nogmaals, erg leuk dat jullie het toch best intensief hebben gevolgd. Ik was er een beetje bang voor dat mijn top 100 juist buiten de boot viel door de vele hip-hop, maar het verbaasde me enorm dat het juist leuk werd opgepikt!

Ik denk dat Teunnis nu mag? Of wou Juul1998B liever eerst? Ik ben de volgorde een beetje kwijt..

Teunnis
Juul1998B
johan de witt
ABDrums

Was het dan toch?

Bedankt Kondoro0614! Toplijst is het geworden!

Was leuk om te volgen inderdaad met vaak best heftige, persoonlijke verhalen. Veel van de Metal en Rock clips waren van muziek die ikzelf op jouw leeftijd luisterde maar eigenlijk nooit meer op zet, leuk om weer eens terug te horen.

Lekkere lijst man, thanks ook voor je openheid

panjoe (moderator)
Thanks Kondoro0614! Op enkele hiphopclassics na kon ik bijster weinig met de muziek, maar dat deed niets af aan het leesplezier van de openhartige stukjes. Toch mooi hoe je in dit topic een soort inkijk in iemands leven kan krijgen, zeker als diegene je daar zo genereus de mogelijkheid toe gunt.

Kondoro0614 schreef:
(quote)

Thanks Simon, dat gaat goed komen!

Ook bedankt de rest, nogmaals, erg leuk dat jullie het toch best intensief hebben gevolgd. Ik was er een beetje bang voor dat mijn top 100 juist buiten de boot viel door de vele hip-hop, maar het verbaasde me enorm dat het juist leuk werd opgepikt!

Ik denk dat Teunnis nu mag? Of wou Juul1998B liever eerst? Ik ben de volgorde een beetje kwijt..

Teunnis
Juul1998B
johan de witt
ABDrums

Was het dan toch?

Liever een ander, alleen als niemand anders tijd heeft.

dankjewel voor de verhalen Kondoro0614

Ik kan maandag starten als niemand anders inspringt.

Teunnis schreef:

Ga je gang, ik ben zeer benieuwd! Het lijkt wederom een zeer diverse lijst te worden als ik je top tien zo bekijk. Ik heb er zin in!

Teunnis schreef:

Juul1998B kon pas in juli vgm

Klopt! Als iemand wil kan hij/zei nog voor mij. Ik kan vanaf 4-5 juli ongeveer

De Atypische Top 100

https://i.postimg.cc/j2mHJyq2/Top-100-1.png

Alweer meer dan tien jaar geleden plaatste ik in dit topic mijn top-100. Dat waren mijn honderd absoluut favoriete nummers. Geen mitsen en maren destijds. Als ik nu weer hetzelfde zou doen zou er zeker wel flink wat veranderen, maar toch vind ik dat maar saai. Misschien iets voor later deze zomervakantie voor mezelf. Nee, ik wil het wat anders aanpakken dan gebruikelijk. Ik dacht: hoe kan ik mijn lijst nou echt interessant maken en de gebaande paden vermijden? De vraag stellen is het beantwoorden: dit wordt een top-100 buiten de gebaande paden. De Atypische Top 100.

De vervolgvraag is, hoe bepaal je wat er wel en niet in hoort? Ten eerste, gaat het atypische om MusicMeter. Het mag gerust retemainstream zijn, zolang het maar ongebruikelijke keuzes naar MusicMeter-normen zijn. De Atypische Top 100 loopt uiteen van avant-gardistische herrie tot verguisde hitparade, van mijlpalen in niches buiten MusicMeter tot vergeten parels van MusicMeter-darlings.

Ik was aan het overwegen om dit heel uitgebreid aan te pakken, met allerlei statistieken, maar toen er een plekje vrijkwam en er haast geboden was, vond ik het eigenlijk wel prettig om dat allemaal overhoop te gooien en gewoon maar wat te doen. Met wat meer research had ik vast tot nog heel wat betere nummers kunnen komen en kunnen voorkomen dat er nummers in terecht zijn gekomen die eigenlijk niet helemaal in De Atypische Top 100 thuishoren, maar fuck it.

Morgen ga ik van start met hopelijk tien nummers per dag. Dan ben ik twee dagen voordat ik op vakantie ga klaar.

Kijk uit naar je lijst Teunnis!!

Succes!!

Psyched!

Zou Casartelli, panjoe, DjFrankie of cosmic kid de topictitel alvast kunnen aanpassen? Bij voorbaat dank.

Dim
Ik ben benieuwd, Teunnis. Veel succes en plezier in elk geval.

Ik verwacht eigenlijk wel die "ene Franse" folkband die jij in juni 2023 in een zeker spelletje tipte en voor mij dé revelatie is van de afgelopen twee jaar. Ik ben er nog steeds helemaal kapot van en heb zo'n beetje elke live-opname geluisterd die er van hen op YT te vinden is.

Ik kwam tijdens het schrappen niet verder dan 110. Dus we starten met de tien bubbling under.

110. Hef feat. Badboy Taya & Feis - Op een Missie

De beste gangster rap van Hollandsche bodem. Aan de ene kant moet je dit natuurlijk niet al te serieus nemen, aan de andere kant is dit serieus goed. Goede beats en (binnen de context) goede teksten.

109. Katy B - On a Mission

Ik kan op YouTube niet de (langere) singleversie vinden, dus dan maar dit live-optreden met de singleversie. Katy B had rond 2010 iets heel moois te pakken: de destijds opkomende dubstep-hype verpakken in catchy dance-pop. Op een of andere manier past haar delivery enorm goed bij de dubstep van Benga.

108. Nicki Minaj feat. Drake, Lil Wayne & Chris Brown - Only

Nicki Minaj op een vieze beat is altijd genieten. De tekstuele inhoud is zo goed als compleet leeg, dus ga op dat vlak niks verwachten. Maar een banger is dit voor mij zeker wel. Een jaar later kwam ook Truffle Butter uit, waar Nicki Minaj, Drake en Lil Wayne weer de krachten verenigden. Objectief duidelijk een beter nummer - met name vanwege de Maya Jane Coles productie - maar Only is voor mij verslavender.

107. MX-80 Sound - Myonga Von Bontee

Eindelijk eens geen kutmuziek zullen een aantal van jullie nu vast denken. Vrij recent - dankzij ArthurDZ' Jordy's topic - heb ik deze ontdekt. Ga de hele EP luisteren als je van herrierock houdt: MX-80 Sound - Big Hits (1976) - MusicMeter.nl. Overigens surrealistische video op YouTube: Minecraft en art punk zijn nou niet echt twee dingen die ik direct met elkaar link, integendeel.

106. Eevil Stöö - Tyyppaa Viel

Boh, Finse hiphop Eevil Stöö heb ik ooits eens random ontdekt op RateYourMusic. Ik was perplex hoe goed de Finse taal zich leent voor rap. Wat mij betreft de mooiste taal om op te rappen. Daarnaast is Eevil Stöö muzikaal ook nog best wel interessant. Hoger in de lijst vinden we Finse hiphop met nog iets interessantere producties.

105. Gabriel Rocha - Drunken Russian [DJ PP Edit]

Ooit eens ergens een keer gedropt op MusicMeter door Titmeister. De welbekende Levan Polkka (we blijven deels in het Fins hangen) in een soort van Ibiza lounge house remix. De combinatie is een onverwachtse voltreffer.

104. Fox the Fox - Precious Little Diamond [Special Remix]

Dat ik deze enorme banger uit Groningen met remix-productie van Ben Liebrand heb moeten ontdekken via The Weeknd is zo bizar dat ik deze niet kan overslaan. Oké, het heeft de Nederlandse Top 40 gehaald, maar ik had er nooit eerder van gehoord en ik lig zelden onder stenen. Dat de reguliere versie een heel stuk saaier is dan deze remix van Ben Liebrand zal er vast ook wel wat mee te maken hebben.

103. Orange Caramel - 까탈레나 (Catallena)

Mijn favoriete mainstream K-Pop. Enorm aanstekelijk en heerlijke videoclip. Dat ik nogal een crush heb op Nana - jullie mogen raden welke van de drie dat is - heeft er heus helemaal niks mee te maken.

102. food house - mos thoser

De eerste van vele PC Music-gelieerde noteringen. food house is het duo Fraxiom en Gupi. Fraxiom heb ik leren kennen dankzij de covid digitale "live" festivals van PC Music. Leuk feitje: Gupi is de zoon van de beroemdste skater, Tony Hawk.

101. San Salvador - La Grande Folie

Ik had hem al van mijn lijst geschrapt. Zeker niet vanwege de kwaliteit - dit is niets minder dan geniaal - maar vanwege het feit dat San Salvador al best wat succes kent op het forum van MusicMeter. Geliefd in het SvhJ-topic en ook behoorlijk wat nominaties binnen gesleept bij de Jordy's. Maar goed, deze polyfonische Occitaanse akoestische avant-folk is natuurlijk muzikaal perfect voor deze lijst. Het bericht van EvilDrSmith en het feit dat ik er eigenlijk nog negen zou hadden moeten schrappen, hebben me overtuigd om deze maar op te nemen in de tien bubbling under.

Jullie kunnen ook alles luisteren (in studioversie) op Spotify:

spotify:playlist:3HPHH15I0QSUbtP4AAbC7D
https://open.spotify.com/playlist/3HPHH15I0QSUbtP4AAbC7D

Teunnis is op een missie

Gaat een fijne, alle kanten uit stuiterende lijst worden, aan de bubbling under te zien! ♥️

Haha, nooit verwacht Drunken Russian ooit nog in dit topic terug te zien

Ook nog Precious Little Diamond en La Grande Folie kijk uit naar deze top 100!

Teunnis schreef:

Boh, Finse hiphop Eevil Stöö heb ik ooits eens random ontdekt op RateYourMusic. Ik was perplex hoe goed de Finse taal zich leent voor rap. Wat mij betreft de mooiste taal om op te rappen.

Ben je dan net als luigifort ook fan van Rutger Hauer?

Titmeister schreef:
Haha, nooit verwacht Drunken Russian ooit nog in dit topic terug te zien

Missie geslaagd!

Poek schreef:
(quote)

Ben je dan net als luigifort ook fan van Rutger Hauer?

Nu wel!

Gast
geplaatst: vandaag om 04:11 uur

geplaatst: vandaag om 04:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.