MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... #2 (vigil - update sinds 2014)

zoeken in:
Juul1998B schreef:
(quote)

Snap ik bro. Gaat ook wel veel tijd inzitten haha.
Nu je t zegt, opzich wel! Ik ben na 26-30 juni klaar met stage= zomervakantie.
Maar eerst was johan de witt nog toch?
Lijkt me heel nice om mijn lijst te droppen wel.

Jij mag wel eerst, Juul.
Ik zit nog op mijn album top 100 te puzzelen, die doe ik eerst.

NICE! Ik kan wel echt pas begin juli ofzo tho

Shook Ones

Juul1998B schreef:
NICE! Ik kan wel echt pas begin juli ofzo tho

Geen druk op wanneer jij wilt beginnen, twee weken rust na mijn lijst kunnen mensen wel aan denk ik .

Kondoro0614 schreef:
(quote)

Geen druk op wanneer jij wilt beginnen, twee weken rust na mijn lijst kunnen mensen wel aan denk ik .

Dat betwijfel ik

Juul1998B schreef:
(quote)

Snap ik bro. Gaat ook wel veel tijd inzitten haha.
Nu je t zegt, opzich wel! Ik ben na 26-30 juni klaar met stage= zomervakantie.
Maar eerst was johan de witt nog toch?
Lijkt me heel nice om mijn lijst te droppen wel.

Ik ook nog, er is geloof ik nog best een wachtrij:)

Kondoro0614 schreef:
05. UFO – Rock Bottom
Verenigd Koninkrijk - Phenomenon (1974) - Hard Rock
Featuring: Geen
Twijfelaars: Doctor Doctor
Live gehoord: Ja/Nee(afbeelding)

Ha, die zagen jullie vast niet aankomen!
Hahaha, EXACT wat ik inderdaad dacht.
Rock Bottom is ook een betere keuze dan Doctor Doctor, hoe vaak Iron Maiden het ook als introtape gebruikt. Oh, dat schrijf je zelf ook, zie ik nu. Haha, te veel op dezelfde golflengte.
[On a serious note: (n)ooit de behoefte om weer contact met je vader op te zoeken? Burning bridges, seeking peace of mind, elkaar weer (te durven) vinden en (leren te) accepteren, en...misschien wel ruimte voor excuses etc.? Of is dat in je leer- en acceptatieproces (nog) niet aan de orde?]

Wat betreft het plaatsen van een TOP 100: ik wil ZEKER NIET voordringen, maar ik heb een paar jaar geleden op Facebook een keer een (soort van) Top 100 van mijn favoriete artiesten geplaatst. Die behoeft maar weinig revisie en kan ik eventueel meteen hier plaatsen, mocht er niemand anders op korte termijn hier zijn ei kwijt willen? Ik kan er dan wel een stuk of drie of vier per dag plaatsen, zodat ik op tijd klaar ben eer Juul1998B wil losbarsten?

EvilDrSmith schreef:
Wat betreft het plaatsen van een TOP 100: ik wil ZEKER NIET voordringen, maar ik heb een paar jaar geleden op Facebook een keer een (soort van) Top 100 van mijn favoriete artiesten geplaatst. Die behoeft maar weinig revisie en kan ik eventueel meteen hier plaatsen, mocht er niemand anders op korte termijn hier zijn ei kwijt willen? Ik kan er dan wel een stuk of drie of vier per dag plaatsen, zodat ik op tijd klaar ben eer Juul1998B wil losbarsten?

Het gaat dus om artiesten en niet op nummers? Want daar is De artiesten top 100 van (itchy)! - MusicMeter.nl voor.

Poek schreef:
(quote)

Het gaat dus om artiesten en niet op nummers? Want daar is De artiesten top 100 van (itchy)! - MusicMeter.nl voor.
Oooh, okay! Ik dacht op basis van Kondoro0614's verhalen dat het hier in eerste instantie om de artiest ging en dat vervolgens het favoriete nummer van betreffende artiest werd gekozen. Maar dan schuif ik mijn Top 100-lijst wel onderaan de rij wachtenden in dat andere draadje. Dank.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Hahaha, EXACT wat ik inderdaad dacht.
Rock Bottom is ook een betere keuze dan Doctor Doctor, hoe vaak Iron Maiden het ook als introtape gebruikt. Oh, dat schrijf je zelf ook, zie ik nu. Haha, te veel op dezelfde golflengte.
[On a serious note: (n)ooit de behoefte om weer contact met je vader op te zoeken? Burning bridges, seeking peace of mind, elkaar weer (te durven) vinden en (leren te) accepteren, en...misschien wel ruimte voor excuses etc.? Of is dat in je leer- en acceptatieproces (nog) niet aan de orde?]

Nee, ooit wel eens kort getracht nieuw contact te leggen maar dat resulteerde vaak dat ik als enige er wat energie in stak, en dat deed ik ook niet al te veel. Toen ben ik er opzich ook maar mee gestopt. Ik heb hem nog wel op Facebook, maar daar doe ik niks mee en de afgelopen jaren is het contact vrijwel verwaterd dat ik hem nooit meer spreek. Je weet uiteraard niet wat de toekomst brengt, maar nu sta ik niet open om nieuw contact te leggen, zeker niet met de positieve groei in mijn leven, die druk en stress kan ik er echt niet bij hebben.

Dit is overigens inderdaad een nummer top 100, moet je nagaan wat sommige nummers voor betekenis voor mij hebben dat er zulke lappen tekst bij kunnen staan .

Poek schreef:
(quote)

Haha, dan sta ik hier niet in de wachtrij, dat was de artiesten top 100. Verwarrend al die verschillende lijsten

MarkS73 schreef:
(quote)

Haha, dan sta ik hier niet in de wachtrij, dat was de artiesten top 100. Verwarrend al die verschillende lijsten

Je bent ook welkom om hier in de wachtrij aan te sluiten, anders is alles aangewezen op Johan als Juul klaar is

[quote]Kondoro0614 schreef:
[quote]MarkS73 schreef:
[quote]Poek schreef:

Ik heb geen top 100 van favoriete nummers, vaak over nagedacht maar het wisselt zo vaak dat het onbegonnen werk is. Ik zou zelfs geen nummer een, kunnen bedenken...
Een lijst met 100 favoriete artiesten is een stuk makkelijker...

Als er een gat gevuld moet worden kan ik vanaf 20 juni in snelvaart een top-100 plaatsen.

03. Metallica – Fade to Black
Verenigde Staten - Ride the Lightning (1984) - Thrash Metal
Twijfelaars: Nothing Else Matters, For Whom the Bell Tolls, One, The Four Horsemen
Live gehoord: Jahttps://www.billboard.com/wp-content/uploads/media/metallica-1985-bw-billboard-1548.jpg?w=942&h=623&crop=1

Op de derde plek, een nummer die zeker de afgelopen drie jaar veel voor mij heeft betekend en waarvan ik echt fan ben geworden. Metallica is de laatste jaren niet meer zo heel bijzonder met hun nieuwe werk, maar het oudere werk van deze band kan ik echt enorm waarderen. En zoals ik al zei is dit nummer de laatste jaren wel omhoog gegroeid. Uiteraard ook dankzij de gebeurtenissen die ik al wel vaker hier heb benoemt. Net zoals bij mijn nummer 100 het zelfde verhaal, en dat verhaal wil ik hier wel duidelijk gemaakt hebben, maar ik denk dat, dat zo langzamerhand ook wel gelukt is.

Toen ik in 2022 dus in mijn burn-out//depressie terecht kwam, betekende dit nummer ook steeds meer voor mij. Zeker omdat het toen voelde dat ik het leven kwijt raakte, en eigenlijk gewoon helemaal geen toekomst meer voor mij zag, een zwarte vaag. Ik wil het allemaal niet meer beladen maken, maar het idee dat de dood een uitweg en misschien zelfs "rustgevend" was, was een heel naar moment. Mede dus dankzij de dingen wat vroeger gebeurden omtrent mijn vader, maar ook het feit dat ik het gevoel had dat ik dus inderdaad de grootste mislukkeling was wat er rond liep op de wereld, waar ik dus later achterkwam dat veel meer jongeren moeite hadden met deze ideeën.

In 2020 nam ik ontslag als loodgieter en had ik eigenlijk mijn leven uitgestippeld, een nieuw begin moest het worden waar de beveiliging mij leuk werk leek. Vrij snel kwamen we toen terecht in Corona, waar ik mijn opleiding vaak in isolatie moest volgen, vanuit huis. Die twee jaren waren vrij eenzaam; ik kon niet aan mezelf werken in de gym, sociale activiteiten waren opeens weg en mijn vrienden zag ik veel minder. En dan te beseffen dat ik in mijn begin twintiger jaren zat, de jaren waar ik juist het leven moest leren ontdekken. Toen dat allemaal dus voorbij was, en ik klaar was met de opleiding bleek ik teveel stress te hebben opgebouwd om iets te gaan doen, en overwerkte ik mezelf te snel, waarna dus de burn-out volgde, en ik uiteindelijk nu vijf jaar later pas weer mijn visie heb gericht op de toekomst.

In de corona jaren haalde ik voornamelijk veel leuke energie uit de TOP2000 en andere muzikale evenementen die werden gehouden, dan wel online. Waar dit nummer toch standvastig op de eerste plek terecht kwam, elke keer weer. En nog steeds betekent dit nummer echt veel voor mij. En na het luisteren van dit nummer herinner ik mijzelf weer hoe krachtig je kan zijn als mens. En ik hoop ook dat ik door het delen van mijn verhalen openheid creëer bij mensen die nu met een soort gelijk probleem zitten, en waarom Metallica er ook een nummer voor heeft gemaakt; wees niet bang er over te praten. Jezelf mentaal in de weg zitten is misschien wel één van de ergste dingen die je kan overkomen, en ik denk dat we hier allemaal een eenheid zijn om je door de zware strijden heen te helpen, een strijd die ook een enkeling hier wel eens heeft verloren, ben ik achter gekomen in de tijd dat ik hier al rond neus.

Metallica heeft met dit nummer een stukje lyrics gebracht die mij eigenlijk altijd wel kracht heeft gegeven. Kracht gegeven om door te gaan, en waar ik het hardste op ga. Nogmaals: praat, en geniet daarnaast ook van prachtige muziek, zoals dit nummer. En ik weet dat mensen best kritisch zijn op deze band, maar ik ben al heel mijn leven fan van hun eerste vijf albums, en dat zal ook altijd zo blijven. Als band zijnde zullen ze minder hoog scoren, dit nummer is gewoon prachtig, en zal ook aankomende editie gewoon weer in mijn TOP2000 lijst staan!

No one but me can save myself, but it's too late
Now I can't think, think why I should even try
Yesterday seems as though it never existed
Death greets me warm, now I will just say goodbye

Kondoro's Top 100 op Spotify!

02. Deftones - Be Quiet and Drive (Far Away)
Verenigde Staten - Around the Fur (1997) - Nu-Metal
Twijfelaars: My Own Summer (Shove It), Change (In the House of Flies), Ceremony, Kimdracula
Live gehoord: Jahttps://music-b26f.kxcdn.com/wp-content/uploads/2016/04/deftones-press-photo-2016.jpg

En hierbij, nummer twee. En wat voor één? Een band en een nummer die ik vijf jaar geleden nooit zo hoog had verwacht. En dan ben ik oprecht eerlijk. Want Deftones ken ik al behoorlijk lang, aangezien ze dit vroeger echt kapot speelden op het skate park, een connectie met deze band heb ik nooit gehad, en kende overigens ook alleen maar hun bekendere werk. Het is dat onze legende Don Cappuccino mij weer op de Deftones pad kreeg, aangezien het dus zijn favoriete band is (of was). Helaas is die legend hier niet meer actief, ik blijf hem voor altijd dankbaar om mij weer in contact te brengen met deze band, en zo dus ook met dit nummer.

Ik had een beetje moeite met het kiezen welk nummer ik wil droppen hier, ik vind er zoveel van hun goed. Maar aangezien we een nummer top 100 doen (en geen artiesten top 100) moet ik er echt eentje kiezen, en dat was misschien bij Deftones wel mijn moeiijkste opgave. Alle twijfelaars hebben een plekje gekend op deze positie, en zijn allemaal eens voorbij gekomen. Maar mijn hart blijft bij dit fantastische nummer die mij eigenlijk altijd vrolijkheid brengt, ondanks dat Deftones best een deprimerend toontje kan hebben.

Dit nummer vond ik vroeger echt al een banger, het enige nummer van Deftones die ik echt makkelijk kon luisteren. Maar door de jaren heen ben ik er nog meer van gaan houden. Deftones staat voor mij ook altijd voor een goede luistersessie, ik zet dit nummer echt vaak op en rond de lente/zomer wanneer het zonnetje begint te schijnen, kan ik echt geen genoeg krijgen van dit. Wat heerlijk!

Zo bijna op het eind aangekomen wil ik toch gezegd hebben dat dit een geweldige lijst is geweest om te volgen (hoewel ik niet altijd commentaar af heb geleverd, heb ik wel alles voorbij zien komen en gelezen). Heel veel fantastische nummers, met veel muzikale variatie en mooie, vaak ook indringende persoonlijke begeleigende verhalen. Knap en dapper dat je jezelf zo durft open te stellen hier. Daar neem ik echt mijn pet voor af en heb ik veel respect voor. Ik ben heel benieuwd naar je nummer één en vind het stiekem wel een beetje jammer dat het nu is afgelopen.

Je bent een kanjer, Wes!

ABDrums schreef:
Zo bijna op het eind aangekomen wil ik toch gezegd hebben dat dit een geweldige lijst is geweest om te volgen (hoewel ik niet altijd commentaar af heb geleverd, heb ik wel alles voorbij zien komen en gelezen). Heel veel fantastische nummers, met veel muzikale variatie en mooie, vaak ook indringende persoonlijke begeleigende verhalen. Knap en dapper dat je jezelf zo durft open te stellen hier. Daar neem ik echt mijn pet voor af en heb ik veel respect voor. Ik ben heel benieuwd naar je nummer één en vind het stiekem wel een beetje jammer dat het nu is afgelopen.

Je bent een kanjer, Wes!

Thanks voor de loving words Ate! Je bent niet verplicht om elke keer te reageren, de hoeveelheid likes op vele post zegt mij altijd genoeg en ik vind het mooi om te zien dat er veel feedback is, dat heeft mij ook erg enthousiast gehouden om dit te posteren en mij te uiten met mijn gevoel, problemen of leermomenten, zeker als je ziet dat in sommige gevallen meerdere mensen zich kunnen vinden of herkennen!

Ik ben benieuwd of jij jouw top 100 ooit nog eens zult plaatsen hier, haha! Anyways gaan we elkaar nog wel vaker zien bij shows denk ik, komt goed

Eén van de beste nummers ooit gemaakt.

Kondoro0614 schreef:
Ik ben benieuwd of jij jouw top 100 ooit nog eens zult plaatsen hier, haha! Anyways gaan we elkaar nog wel vaker zien bij shows denk ik, komt goed

Tuurlijk bro, dat gaan we zeker doen! Ik geloof dat ik nog wel ergens op een lijst hier sta om een top 100 te presenteren. Moet ik dus inderdaad maar eens werk van gaan maken...

Kondoro0614 schreef:
Deftones staat voor mij ook altijd voor een goede luistersessie, ik zet dit nummer echt vaak op en rond de lente/zomer wanneer het zonnetje begint te schijnen, kan ik echt geen genoeg krijgen van dit. Wat heerlijk!

Fantastisch nummer inderdaad! Knalde zondag ook heerlijk over het festivalterrein van Best Kept Secret, als openingsnummer nota bene.

01. Iron Maiden – Fear of the Dark
Verenigd Koninkrijk - Fear of the Dark (1992) - Heavy Metal
Twijfelaars: The Clansman, Phantom of the Opera, Alexander the Great (356-323 B.C), Rime of the Ancient Mariner
Live gehoord: Jahttps://cdn.mos.cms.futurecdn.net/siHgwBd6RWtMx2jKX8cK9b.jpg

Wie had het niet verwacht? Ik denk dat iedereen die mij hier een beetje kent (of mij al wat langer volgt) weet dat ik een enorme fanboy van deze band ben. En eigenlijk is het best simpel na te gaan dat ze bij mij vrijwel op één staan. Dit mede omdat ik ook zo veel met deze band relateer naar vroeger, maar daar wat meer over. Ik heb echt ontzettend lang getwijfeld welk nummer van Iron Maiden ik nou precies hier wou neer zetten, al mijn twijfelaars hebben ook de koppositie een keer gevuld. Maar zoals ik al mijn hele lijst door doe; ik zet de artiest maar één keer in mijn lijst neer. Want als het aan mij lag stond deze lijst helemaal vol met Maiden nummers, en dat is natuurlijk ook niet helemaal gewenst.

Ik heb het denk ik wel eens laten doorschemeren, maar het is ooit begonnen met deze band. Deze fantastische band. Toen ik als kleine Wesley met mijn stiefbroer richting het skateparkje liep, en we eigenlijk nog niemand echt kenden en ook niet wisten wat we aan het doen waren stond er zo'n hele leipe boombox op batterijen, echt een "oud" ding maar, destijds was die wat, tien jaar oud ofzo? Ik ben daar niet heel erg in thuis, ik weet nog wel dat mijn vader (I kid you not) daar helemaal gek op was, aangezien het iets was van zijn jeugd. Goed, dat even terzijde; wij liepen daar en ik weet nog heel goed dat met de 'Powerslave' cassette zaten te blasten als een gek, het moment dat ik niet wist wat ik hoorde.

Niet veel later kwam ik bij mijn jeugdvriend en hij vertelde mij over een nummer van Iron Maiden. Ik was nog echt een leek binnen muziek, maar zijn stiefbroer was echt helemaal verzot op metal muziek, die ons het nummer Fear of the Dark liet horen, en sindsdien ben ik weggeblazen en kan ik Iron Maiden bijna niet meer wegdenken uit mijn afspeellijsten. Hij bracht ons die zelfde dag ook bands als Pantera, Megadeth, Judas Priest en Amon Amarth, en een nieuw metalfannetje was geboren.

Die stiefbroer in kwestie is de jeugdvriend waar ik bij #77 over verteld bij mijn nominatie van 'Down', toen die beste jongen is overleden aan een hartaanval op 29-jarige leeftijd. Ik heb het nummer #60 van 'Army of the Pharaohs - Seven' ook nog aan hem te danken. Hij was altijd fan van twee stijlen muziek; metal en hip-hop. Iets wat je dus bij mij ook terug kan vinden, mijn favoriete muziekgenres. Ook 'Fear of the Dark' heeft de nodige connectie met hem, aangezien zijn moeder had besloten dit nummer te draaien tijdens zijn crematie (waar wij niet welkom waren). Zo is de 'Circle of Life' weer rond, hij heeft mij dit nummer laten horen, en heeft daarna afscheid genomen van de wereld tijdens dit nummer. Een zwaar beladen stuk van deze post.

En nu staat dit nummer bij mij op één, niet geheel een debuut aangezien hij ook op één stond bij mijn 'metal top 100'. Waanzinnig fijn nummer, die dus de nodige concurrentie kende. Ik ben hedendaags een steeds grotere fan van 'Alexander the Great' geworden, en al helemaal toen ik dat nummer live hoorde in 2023. Daarnaast is ook 'The Clansman' één van mijn favoriete nummers, waarvan ik mijzelf betrapte die steeds vaker te luisteren.

Ik ga donderdag Iron Maiden alweer live zien, dat wordt mijn zesde keer! Een heerlijke aftrap van mijn Graspop weekend, maar ook een prachtige afsluiter van mijn top 100 lijst. Kan echt niet wachten, en dan ga ik ze in juli nog eens een keer live zien. Onder het mom: zo vaak mogelijk gaan, nu ze er nog zijn!

Leuke en verrassende lijst! Dank voor het delen.

En dat was hem alweer! Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn lijst, net zo erg dan dat ik er van genoten heb om hem in elkaar te zetten én hem te presenteren. Het was echt een behoorlijke strijd, omdat ik veel nummers nog in mijn lijst wou hebben, en soms gewoon echt niet kon kiezen welk nummer ik nu wou posten. Alle nummers konden wel op de eerste positie, en dat was echt een puzzelwerk, maar ik vond het heel leuk en wil denk ik in de toekomst nog wel een keer mijn artiesten en albums top 100 posten, nu eerst even pauze, en wat rust!

Hierbij de volledige top:

Iron Maiden – Fear of the Dark
Deftones - Be Quiet And Drive (Far Away)
Metallica – Fade to Black
Mobb Deep - Shook Ones, pt. II
UFO – Rock Bottom
Radiohead - Creep
Megadeth – Tornado of Souls
GZA – Shadowboxin'
Black Sabbath – Heaven and Hell
Pantera - Cemetery Gates
Nas – NY State of Mind
Dissection - Where Dead Angels Lie
Alice in Chains – Down in a Hole
Judas Priest- Beyond the Realms of Death
Eminem – Mockingbird
Nirvana – Smells like teen spirit
Ice Cube – It Was A Good Day
Portishead – Roads
Travis Scott – Sicko Mode
Rainbow – Stargazer
Wu-Tang Clan – C.R.E.A.M.
The Cure – A Forest
Slint – Washer
Death - Crystal Mountain
Pearl Jam – Black
Michael Kiwanuka – Cold Little Heart
Kendrick Lamar - Money Trees
Pixies – Where Is My Mind?
Opeth – Black Rose Immortal
Led Zeppelin – Stairway to Heaven
Young Thug – Hot ft. Gunna & Travis Scott
Sting – Shape of my Heart
Eagles – Hotel California
System of A Down – Chop Suey!
Gang Starr - Mass Appeal
Agalloch - Not Unlike the Waves
Johnny Cash – Hurt
Kanye West - Runaway
TOOL – Schism
Gojira – The Art Of Dying
Deep Purple – Child in Time
Black Star - Respiration ft. Common
Bruce Springsteen - Streets of Philadelphia
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond pt. 1-5
Jay-Z - Renegade
Alcest - Écailles De Lune Pt. 1
R.E.M. - Losing My Religion
A$AP Rocky - Long Live A$AP
Dr. Dre - Still D.R.E. ft. Snoop Dogg
Katatonia – Brave
Alter Bridge – Black Bird
Jay Rock, Kendrick Lamar, Future, James Blake - King's Dead
MF DOOM - Vomitspit
Frank Sinatra – My Way
Linkin Park – Crawling
CunninLynguists - Beautiful Girl
Quicksand - Fazer
Aerosmith – Dream On
Chris Isaak – Wicked Game
Army of the Pharaohs - Seven
Amenra - .Razoreater.
The Alan Parsons Project - Old and Wise
Touché Amoré - Harbor
The Notorious B.I.G. - Big Poppa
Bathory – One Road to ASA Bay
The Who – Behind Blue Eyes
A Tribe Called Quest - Electric Relaxation
Rammstein – Sonne
Naughty By Nature - Yoke The Joke
The Rolling Stones – Angie
Moonsorrow – Jäästä Syntynyt / Varjojen Virta
Neil Young - Down by the River
In Flames - Pinball Map
Queens Of The Stone Age - Go With The Flow
Wardruna – Helvegen
Brockhampton – Face
Down – Stone a Crow
La Dispute - Sad Prayers for Guilty Bodies
Souls Of Mischief - 93 'Til Infinity
Scorpions – Still Loving You
2Pac - Ambitionz Az a Ridah
Big L - Put It On
16 Horsepower - Black Soul Choir
The Smiths - Bigmouth Strikes Again
Kyuss – Gardenia
Opgezwolle – HoedenPlank
Raekwon - Ice Cream ft. Ghostface Killah, Method Man, Cappadonna
Audioslave – Like a Stone
Lynyrd Skynyrd – Simple Man
The Black Keys – Lonely Boy
Dead Can Dance - The Host of Seraphim
Pete Rock & CL Smooth - They Reminisce Over You (T.R.O.Y.)
Emperor – I Am the Black Wizard
Townes van Zandt – Kathleen
Immortal Technique - The Point of No Return
UB40 – Please Don't Make Me Cry
Future – Mask Off
Deltron 3030 – Mastermind
Breaking Benjamin - The Diary of Jane
Staind - Something To Remind You

En er zijn ook een aantal nummers uitgevallen. die tijdens het maken van mijn lijst er uit zijn gevallen. Maar ze zijn dus niet minder om nog eens te vernoemen:

Juice WRLD – Lucid Dreams
Limp Bizkit – Nookie
Obie Trice - Shit hits the fan
Korn – Blind
50 Cent - In Da Club
Dave – Psycho of My 19th Birthday
Fleetwood Mac – The Chain
Supertramp – School
Artifacts - C'mon Wit da Git Down
The Cult – She Sells Sanctuary
Bullet for my Valentine – Tears don't Fall
Slayer – Season in the Abyss
The Opposites – Slapeloze nachten
Aesop Rock – Daylight
Foreigner – Cold as Ice
Sniff 'n' the Tears - Driver's Seat
The Cardigans – My Favourite Game
The Pharcyde – Passin me By
Bobby Caldwell - What You Won't Do for Love
Freddie Gibss – Thuggin'
SchoolBoy Q - Collard Greens
Kansas – Dust in the WIND
Shellac - Dog and Pony Show
Sepultura – Inner Self
Duran Duran – Ordinary World
Windir – Journey to the End
Primordial – The Coffin Ships
Wolves in the Throne Room - I Will Lay Down My Bones Among the Rocks and Roots

Nogmaals bedankt iedereen voor het leuk meedoen, het deed mij goed om de vele feedback en al het enthousiasme te zien!

Dim
Kondoro0614 Geniet van je meer dan verdiende pauze en rust. Het was een lijst waar veel nummers nu niet direct aansluiten bij mijn muzieksmaak, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door de positieve ontdekkingen en de parels in je lijst en vooral door de geweldige, vaak anekdotische en veelal persoonlijke presentatie. Dankjewel!

Legende! Kondoro0614
Heb erg van je lijst genoten en knap dat je al die persoonlijke verhalen durfde te delen! Maakt het nog krachtiger en mooier! Enjoy je rust nu haha.
HELD

Mooi geschreven Kondoro0614!

Bedankt voor de fijne lijst Kondoro0614

Wat een feest om te volgen Kondoro0614. Vooral het 'gitaardeel' dan in mijn geval Met de hip-hop / rap heb ik veel minder al kan ik het bij tijd en wijle wel waarderen, maar in mijn allertijdenlijst is het een zeldzaamheid.
Met veel interesse ook je verhalen gelezen. Gelukkig is er altijd veel kracht uit de muziek te putten om tegenstand te bieden aan de uitdagingen en tegenslagen die het leven ons geeft.

Veel plezier donderdag bij Iron Maiden!

Gast
geplaatst: vandaag om 05:37 uur

geplaatst: vandaag om 05:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.