MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / The Man, The Legend, The Music: Les en Shaky's Elvis Presley Top Songs

zoeken in:
Hoe heb ik deze nu weer over het hoofd gezien in mijn top 100?

Machtig mooi he. Maar ja, we moesten nu eenmaal lastige keuzes maken.

49. The Next Step Is Love (1970)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - That's the Way It Is (1970)

Plek in de individuele lijst van Les: 80
Plek in de individuele lijst van Shaky: 78

Geschreven door twee mannen die Paul heten. Paul en Paul hadden ook al hits voor Johnny Tillotson geschreven en I Gotta Know voor Cliff Richard, maar ook bijvoorbeeld al Something Blue voor Elvis zelf.

Waar ik Something Blue een beetje een suffe compositie vind, is The Next Step Is Love een wat voller nummer met wat ingenieuzere aspecten. Elvis zingt het nummer uiteraard fantastisch en weet met deze melodielijn veel te spelen.

and the sun is-a-welcoming-the-evening-shadows ---> geweldig hoe hij in die zin alles aan elkaar plakt.

Ik had gisteren toevallig deze CD opstaan in de auto. Wat een heerlijke plaat weer.

48. (Now and Then There’s) A Fool Such As I (1959)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - 50,000,000 Elvis Fans Can't Be Wrong (1959)

Plek in de individuele lijst van Les: 97
Plek in de individuele lijst van Shaky: 59

Die intro op gitaar en dan die bas stem. Heerlijk. 50s Elvis op zijn best met geweldige backing vocals van the Jordanaires. Een dikke vette hit en een heerlijk nummer

Die intro is goud inderdaad. Het hele nummer ademt vitaliteit uit; het is een fantastisch geheel van losse elementen die perfect samenkomen in een heerlijke laid-back 50's kraker.

Een cover van een cover van een cover van een.... maar Elvis heeft de ultieme versie op zijn naam gezet. Iets dat hem nog wel vaker zou overkomen in zijn carrière.

47. (There’ll Be) Peace in the Valley (For Me) (1957)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - Elvis' Christmas Album (1957)

Plek in de individuele lijst van Les: 79
Plek in de individuele lijst van Shaky: 75

De versie van Elvis kwam 10 dagen na de versie van Tennessee Ernie Ford uit en niet heel veel dagen meer voordat Pat Boone met zijn versie kwam. Om maar even aan te geven hoe ongelooflijk vaak deze Gospel klassieker gecoverd is.

Deze live versie moet ook gewoon gepost worden.

Wat een heerlijke gospel van Elvis. Je ziet en voelt hier zij liefde voor de muziek.

46. Hurt (1976)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - From Elvis Presley Boulevard, Memphis, Tennessee (1976)

Plek in de individuele lijst van Les: 73
Plek in de individuele lijst van Shaky: 81

DIE STEM!!! Absurd.

Prachtige cover waarbij het uit de tenen komt van Elvis. Mooie schwung in de instrumentale begeleiding. Alles is top aan dit nummer. Kneitertje hard mee schreeuwen, vooral in de auto natuurlijk.

Live op het einde van zijn leven:

Die kracht......niet normaal. Zoals Shaky zegt uit zijn tenen. Kippenvel gewoon.

45. Stuck on You (1960)

Afkomstig van het album: single only, later op Elvis Presley - Elvis' Golden Records Volume 3 (1963)

Plek in de individuele lijst van Les: 74
Plek in de individuele lijst van Shaky: 65

Stuck on You heeft een heerlijke groove waarin de liefde voor de blues en soul die Elvis altijd koesterde goed tot uiting komt in de manier waarop hij zijn stem inzet. Hij glijdt door het nummer heen, de korte stops en pauzes zorgen voor een mooi effect. Knaller van een song voor 1960, en tevens een enorme wereldwijde hit.

De definitie van 'wat een lekker nummer'.

Ook hier is een fijne live versie van beschikbaar:

Het word cliché maar wat een heerlijke plaat weer. Je krijgt er gewoon goede zin van.

Plek 44: Good luck charm (1961)

Album: single only later op: Elvis Presley - Elvis' Golden Records Volume 3 (1963) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 54
Plek in de individuele lijst van Shaky: 85

Weer een dikke vette #1 voor Elvis in 1961. Zelf ken ik hem zoals wel meer hits van hem via Radio 10 Gold. Het is gewoon een lekker nummer waar je goede zin van krijgt als je het luistert. Die vocale intro is ook legendarisch bij dit nummer.

Plek 43: (Marie's the name)His latest flame (1961)

Album: single only later op: Elvis Presley - Elvis' Golden Records Volume 3 (1963) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 46
Plek in de individuele lijst van Shaky: 86

Een grote hit uit begin jaren 60. De intro op gitaar blijft me altijd bij. Volgens mij heb ik hem met Shaky ook wel eens zelf gespeeld back in the day. Heerlijk nummer.

Mijn nummer 85 en 86 achter elkaar. Deze twee songs zijn voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden omdat ze achter elkaar staan op Always Elvis the Album (1997) en zoals onderhand bekend: mijn eerste cd ooit.

Ik houd niet van het woord niemanddalletje omdat het vaak in een negatieve context wordt gebruikt. Voor mij is het niet negatief; niet elk nummer hoeft nu eenmaal wereldverbeterend te zijn, of ons diep aan het denken te zetten, of een aanklacht tegen het een of het ander te zijn. Dit zijn gewoon twee hele fijne popsongs. Lekker. Doe je niemand kwaad mee, steken ontzettend goed in elkaar, en zijn gewoon leuk.

Mag ook wel eens.

Mijn absolute Elvis nummer 1 en 2 op 43 en 48 hier. Wat matige uitslag, mannen.
Marie en A Fool Such As I zijn topnotch Elvis en zullen dat altijd blijven.

"Dit is een goed stel, hoor"

Zeker topnotch, ze hebben onze top 50 gehaald. Dat wil wat zeggen.

42. For the Heart (1976)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - From Elvis Presley Boulevard, Memphis, Tennessee (1976)

Plek in de individuele lijst van Les: 71
Plek in de individuele lijst van Shaky: 64

Op een album met 9 ballads laat Elvis met dit nummer horen dat hij ook in 1976 nog kan rocken en grooven. Heerlijke plaat waarbij de Gospel-achtige achtergrondzang + claps zorgen voor een extra dimensie, dat pingelende piano-riffje op het einde van het refrein zorgt voor spanning en de stem van Elvis die klinkt alsof je dit nummer op straat opvangt terwijl je langs een dampende club loopt waar dit nummer live gespeeld wordt.

Elvis tegen het einde van zijn leven, maar hoewel er genoeg sleet op het lichaam zat, zeker nog niet op de stem!

Ik heb His Latest Flame als tienjarig MarkjeS73 nog in de playbackshow op school geplaybackt. Erg aandoenlijk, al zeg ik het zelf:)

Deed MarkS73 het toch beter dan wij met Op de Camping van Ome Henk, of niet dan Les de Groot?

Shaky schreef:
Deed MarkS73 het toch beter dan wij met Op de Camping van Ome Henk, of niet dan Les de Groot?

Ondertussen meer dan 25 jaar geleden maar de horror staat nog op mijn netvlies hahaha

Gast
geplaatst: vandaag om 12:56 uur

geplaatst: vandaag om 12:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.