Muziek / Toplijsten en favorieten / The Man, The Legend, The Music: Les en Shaky's Elvis Presley Top Songs
zoeken in:
1
geplaatst: 13 november 2024, 20:05 uur
Ik had al vroeg een geweldige muzieksmaak, al was ik in die tijd ook lid van de Danny de Munk fanclub... 

2
geplaatst: 13 november 2024, 20:39 uur
41. True Love Travels on a Gravel Road (1969)
Afkomstig van het album: Elvis Presley - From Elvis in Memphis (1969)
Plek in de individuele lijst van Les: 32
Plek in de individuele lijst van Shaky: 91
Afkomstig van het album: Elvis Presley - From Elvis in Memphis (1969)
Plek in de individuele lijst van Les: 32
Plek in de individuele lijst van Shaky: 91
1
geplaatst: 13 november 2024, 21:06 uur
Wat een heerlijke plaat met krachtige tekst afkomstig van een ijzersterk album wat ik hen grijsgedraaid. Ik denk zelfs dat het tijd word om hem weer eens op te zetten in de auto morgen.
1
geplaatst: 13 november 2024, 21:20 uur
Sterk nummer waarbij de stukken waarin Elvis aanzet het meest weten te overtuigen. De band draait op volle toeren mee en ondersteunt de stem van Elvis perfect. Mooi hoor.
0
geplaatst: 14 november 2024, 09:01 uur
Mijn top 40-31:
31: New Orleans (1958)
32: Reconsider baby (1960)
33: Memphis, Tennessee (1964)
34: Little sister (1961)
35: Clean up your own backyard (1968)
36: Fool (1972)
37: I really don't want to know (1970)
38: One night ( 1957)
39: Pieces of my life ( 1975)
40: It's a matter of time ( 1972)
31: New Orleans (1958)
32: Reconsider baby (1960)
33: Memphis, Tennessee (1964)
34: Little sister (1961)
35: Clean up your own backyard (1968)
36: Fool (1972)
37: I really don't want to know (1970)
38: One night ( 1957)
39: Pieces of my life ( 1975)
40: It's a matter of time ( 1972)
3
geplaatst: 14 november 2024, 17:15 uur
Plek 40: That’s all right (1954)
Album: Single only, later op Elvis Presley - For LP Fans Only (1959) - MusicMeter.nl
Plek in de individuele lijst van Les: 76
Plek in de individuele lijst van Shaky: 46
Album: Single only, later op Elvis Presley - For LP Fans Only (1959) - MusicMeter.nl
Plek in de individuele lijst van Les: 76
Plek in de individuele lijst van Shaky: 46
2
geplaatst: 14 november 2024, 17:22 uur
Een liedje van Arthur "Big boy" Crudup uit 1946. Het was Elvis zijn eerste single in 1954 and the rest is history zullen we maar zeggen. Het is zelfs een van de songs die als eerste rock 'n' roll nummer word genoemd (maar hier zijn de historici het niet over eens).
Ik weet niet waar ik dit nummer voor het eerst hoorde, ik denk misschien een versie op een rockabilly verzamelalbum. Het blijft een knetter van een plaat, heerlijk en perfect qua sound als je het mij vraagt.
Ik weet niet waar ik dit nummer voor het eerst hoorde, ik denk misschien een versie op een rockabilly verzamelalbum. Het blijft een knetter van een plaat, heerlijk en perfect qua sound als je het mij vraagt.
2
geplaatst: 14 november 2024, 17:51 uur
Wat een plaat he. Hier begon toch wel veel mee. Kan altijd voorbijkomen, zal ik nooit wegdraaien of skippen. Rockabilly/rock'n'roll op zijn best.
0
geplaatst: 14 november 2024, 19:09 uur
Plek 39: Edge of reality (1968)
Album: single only, later op Elvis Presley - Almost in Love (1970) - MusicMeter.nl
Plek in de individuele lijst van Les: 56
Plek in de individuele lijst van Shaky: 53
Album: single only, later op Elvis Presley - Almost in Love (1970) - MusicMeter.nl
Plek in de individuele lijst van Les: 56
Plek in de individuele lijst van Shaky: 53
0
geplaatst: 14 november 2024, 19:14 uur
De B-kant van "If I can dream" wat een lekkere plaat. In de tijd dat ik samen met Shaky 2 keer peer jaar naar de Mega platen en CD-beurs ging in Utrecht heb ik een reissue van deze single gekocht van grijs vinyl. De A-kant kende ik al, daarom kocht ik het singeltje, volgens mij voor 5 euro. Het B-kantje verraste me totaal, in positieve zin. Ik vond hm geweldig en heel anders dan wat ik tot dan toe van Elvis gehoord had. IK zou zeggen een plaat die zijn tijd vooruit was, maar ow wat heerlijk.
1
geplaatst: 14 november 2024, 19:35 uur
Fantastisch nummer waarbij Elvis een soort van psychadelic kant opgaat zonder die Elvis-touch te verliezen. Een van de eerste songs buiten de hits om die ik geweldig vond. Tevens een van de Elvis songs waar mijn vader enthousiast over kon worden.
1
geplaatst: 15 november 2024, 18:23 uur
Vanavond geen update. Les de Groot en ik vertrekken zsm richting Duitsland voor een rockabilly concert: Boppin' B!
3
geplaatst: 16 november 2024, 15:53 uur
38. He Touched Me (1971)
Afkomstig van het album: Elvis Presley - He Touched Me (1972)
Plek in de individuele lijst van Les: 30
Plek in de individuele lijst van Shaky: 73
Afkomstig van het album: Elvis Presley - He Touched Me (1972)
Plek in de individuele lijst van Les: 30
Plek in de individuele lijst van Shaky: 73
1
geplaatst: 16 november 2024, 16:11 uur
Elvis en gospel een gouden combinatie. Voor de gelijknamige LP ontving hij een Grammy. Te gek!
Hij leerde het liedje kennen door een versie van The Imperials en het leuke is, The Imperials zingen hier ook op deze opname met Elvis.
Het laatste gedeelte van het nummer doet mij het meeste. Zowel Elvis als The Imperials die een stukje zang kwaliteit van de bovenste plank laten zien.
Hij leerde het liedje kennen door een versie van The Imperials en het leuke is, The Imperials zingen hier ook op deze opname met Elvis.
Het laatste gedeelte van het nummer doet mij het meeste. Zowel Elvis als The Imperials die een stukje zang kwaliteit van de bovenste plank laten zien.
1
geplaatst: 16 november 2024, 16:21 uur
De stemmen van The Imperials en Elvis smelten prachtig samen in deze gospel klassieker. Je zou er bijna gelovig van worden, met de nadruk op bijna.
0
geplaatst: 16 november 2024, 16:23 uur
Shaky schreef:
De stemmen van The Imperials en Elvis smelten prachtig samen in deze gospel klassieker. Je zou er bijna gelovig van worden, met de nadruk op bijna.
Hoe geweldig de muziek ook, zelfs Elvis lukt het niet om me gelovig te maken

1
geplaatst: 16 november 2024, 16:24 uur
I'm a believer
. Dat geeft Elvis' gospels voor mij toch een extra betekenis.
. Dat geeft Elvis' gospels voor mij toch een extra betekenis.
2
geplaatst: 16 november 2024, 23:17 uur
37. Love Letters (1970)
Afkomstig van het album: Elvis Presley - Love Letters from Elvis (1971)
Plek in de individuele lijst van Les: 81
Plek in de individuele lijst van Shaky: 27
Afkomstig van het album: Elvis Presley - Love Letters from Elvis (1971)
Plek in de individuele lijst van Les: 81
Plek in de individuele lijst van Shaky: 27
1
geplaatst: 16 november 2024, 23:18 uur
Hier hoefden we niet lang over te denken. Elvis nam het nummer in de 60s op, en nam het opnieuw op in de 70s voor zijn Love Letters album. Die laatste versie steekt er met kop en schouders bovenuit.
Heerlijke love song dankzij de groove en de diepe stem van Elvis die het nummer iets extra's geeft.
Heerlijke love song dankzij de groove en de diepe stem van Elvis die het nummer iets extra's geeft.
1
geplaatst: 17 november 2024, 16:00 uur
Plek 36: How the web was woven (1970)
Album: Elvis Presley - That's the Way It Is (1970) - MusicMeter.nl
Plek in de individuele lijst van Les: 69
Plek in de individuele lijst van Shaky: 29
Album: Elvis Presley - That's the Way It Is (1970) - MusicMeter.nl
Plek in de individuele lijst van Les: 69
Plek in de individuele lijst van Shaky: 29
1
geplaatst: 17 november 2024, 16:05 uur
Weer zo'n legendarisch nummer van het album That's the way it is. Elvis in de kracht van zijn leven die een geweldig nummer brengt.
"How the web was woven" werd als b-kant van hit "I just can't help believin" gebruikt. Deze single werd niet in de USA uitgebracht maar was een top-10 hit in onder andere de UK.
"How the web was woven" werd als b-kant van hit "I just can't help believin" gebruikt. Deze single werd niet in de USA uitgebracht maar was een top-10 hit in onder andere de UK.
1
geplaatst: 17 november 2024, 16:19 uur
Een cover van Jackie Lomax, maar Elvis blaast dat origineel weer eens helemaal uit het geheugen. Prachtig gezongen, mooi rustig opgebouwd nummer. Het zet op de juiste momenten aan zonder uit de bocht te vliegen.
Zoveelste knaller op het beste album dat Elvis ooit uitbracht.
Zoveelste knaller op het beste album dat Elvis ooit uitbracht.
1
geplaatst: 17 november 2024, 18:41 uur
Plek 35: There's a honky tonk angel (1973)
Album: Elvis Presley - Promised Land (1975) - MusicMeter.nl
Plek in de individuele lijst van Les: 60
Plek in de individuele lijst van Shaky: 36
Album: Elvis Presley - Promised Land (1975) - MusicMeter.nl
Plek in de individuele lijst van Les: 60
Plek in de individuele lijst van Shaky: 36
1
geplaatst: 17 november 2024, 18:48 uur
Meh jong, wat een onvervalste country tranentrekker. Échte Country muziek; problemen uit het dagelijks leven bezongen in een melancholieke song. Prachtig nummer dit. Die diepe stem eroverheen. Oef... kippenvel.
1
geplaatst: 17 november 2024, 18:49 uur
Deze albumtrack van "Promised land" werd in 1979 nog eens als single uitgebracht. Hij haalde hiermee de 6e plek op de Countryhitlijst.
Wat een sterk nummer weer. Wat een tekst ook die je raakt tot in je ziel.
Wat een sterk nummer weer. Wat een tekst ook die je raakt tot in je ziel.
4
geplaatst: 17 november 2024, 20:04 uur
34. Are You Lonesome Tonight (1960)
Afkomstig van het album: single only, later op Elvis Presley - Elvis' Golden Records Volume 3 (1963)
Plek in de individuele lijst van Les: 37
Plek in de individuele lijst van Shaky: 57
Afkomstig van het album: single only, later op Elvis Presley - Elvis' Golden Records Volume 3 (1963)
Plek in de individuele lijst van Les: 37
Plek in de individuele lijst van Shaky: 57
1
geplaatst: 17 november 2024, 20:09 uur
Een van de grote klassiekers der klassiekers. Are You Lonesome Tonight. Wat een mooi, klein, lief liedje. Schitterend gezongen door nog zo'n jonge Elvis. De beroemde lach-versie die in Nederland een hit werd is vooral lollig, maar doe mij toch maar gewoon dit origineel.
Dit is trouwens al het 10e nummer van Golden Records Vol. 3 dat voorbij is gekomen!
Dit is trouwens al het 10e nummer van Golden Records Vol. 3 dat voorbij is gekomen!
1
geplaatst: 17 november 2024, 20:15 uur
Geweldige plaat met het legendarische praat stukje. Volgens mij kan ik hem dromen.
2
geplaatst: 18 november 2024, 18:17 uur
33. Tomorrow Never Comes (1970)
Afkomstig van het album: Elvis Presley - Elvis Country (I'm 10,000 Years Old) (1971)
Plek in de individuele lijst van Les: -
Plek in de individuele lijst van Shaky: 6
Er gingen heel wat artiesten Elvis voor met het opnemen van deze Roy Orbison-achtige song. Ernest Tubb was de schrijver en originele uitvoerende van dit prachtige nummer. In zijn uitvoering zat die Running Scared opbouw nog niet. Joh, echt Shaky? No shit jongen, Running Scared was nog niet geschreven. Nee, maar toch. Gewoon om aan te geven dat Elvis er een totaal eigen ding mee gedaan heeft.
Prachtig arrangement met strijkers en blazers op de achtergrond die nergens overheersen. Kan ook niet, die stem van Elvis buldert overal genadeloos overheen. Djeez wat een power in die vocals. Onmogelijk om dit op te zetten en dan niet mee te schreeuwen.
Al sinds jaar en dag één van mijn absolute Elvis favorieten. Dat is ook te zien aan mijn 6e plek. Les de Groot heeft de song ook lekker hoog gezet… wacht… wat?????
Afkomstig van het album: Elvis Presley - Elvis Country (I'm 10,000 Years Old) (1971)
Plek in de individuele lijst van Les: -
Plek in de individuele lijst van Shaky: 6
Er gingen heel wat artiesten Elvis voor met het opnemen van deze Roy Orbison-achtige song. Ernest Tubb was de schrijver en originele uitvoerende van dit prachtige nummer. In zijn uitvoering zat die Running Scared opbouw nog niet. Joh, echt Shaky? No shit jongen, Running Scared was nog niet geschreven. Nee, maar toch. Gewoon om aan te geven dat Elvis er een totaal eigen ding mee gedaan heeft.
Prachtig arrangement met strijkers en blazers op de achtergrond die nergens overheersen. Kan ook niet, die stem van Elvis buldert overal genadeloos overheen. Djeez wat een power in die vocals. Onmogelijk om dit op te zetten en dan niet mee te schreeuwen.
Al sinds jaar en dag één van mijn absolute Elvis favorieten. Dat is ook te zien aan mijn 6e plek. Les de Groot heeft de song ook lekker hoog gezet… wacht… wat?????
* denotes required fields.