MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / The Man, The Legend, The Music: Les en Shaky's Elvis Presley Top Songs

zoeken in:
23. It’s Easy for You (1977)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - Moody Blue (1977)

Plek in de individuele lijst van Les: 52
Plek in de individuele lijst van Shaky: 16

Niet direct voor de hand liggend, maar Andrew Lloyd Webber en Tim Rice schreven dit nummer voor Elvis. Daarna werd dit nummer ook zelden tot nooit gecovered. Heel vreemd. Het zal een obscure albumtrack zijn, maar voor mij (en Les ook) is dit een Elvis classic zoals een Elvis classic hoort te zijn. De pijn van de lyrics snijdt door je ziel als Elvis het bijna snikkend brengt.

22. Susan When She Tried (1975)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - Today (1975)

Plek in de individuele lijst van Les: -
Plek in de individuele lijst van Shaky: 4

Een song die eigenlijk pas sinds een aantal jaar tot mijn absolute Elvis favorieten behoort. Origineel van The Statler Brothers, maar Elvis maakt er weer iets totaal eigens van. Geen zwaar beladen of emotioneel 70s nummer deze keer, maar een leuke fun plaat waar Elvis zijn zangkwaliteiten kan mixen met een opzwepend ritme, een uiterst pakkende melodie en die versnelling in het refrein; iets waar hij vaker gebruik van maakte en dat keer op keer goed uitpakt. Echt een geweldig nummer dit, zonder zware ondertoon.

Shaky schreef:
Heel vreemd. Het zal een obscure albumtrack zijn, maar voor mij (en Les ook) is dit een Elvis classic zoals een Elvis classic hoort te zijn. De pijn van de lyrics snijdt door je ziel als Elvis het bijna snikkend brengt.

Zojuist Moody Blue gedraaid en het letterlijk en figuurlijk groots gebrachte Unchained Melody eist een hoop aandacht op maar de afsluiter is idd het mooist!

Shaky schreef:
23. It’s Easy for You (1977)
(embed)

Plek in de individuele lijst van Les: 52
Plek in de individuele lijst van Shaky: 16

Wat een sterk album is "Moody Blue" toch ook. Dit is niet de eerst song ervan die voorbij komt. Wederom die krachtige stem en die pijn. Je voelt hem gewoon.

Shaky schreef:
22. Susan When She Tried (1975)
(embed)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - Today (1975)

Plek in de individuele lijst van Shaky: 4

Een song die eigenlijk pas sinds een aantal jaar tot mijn absolute Elvis favorieten behoort. Origineel van The Statler Brothers, maar Elvis maakt er weer iets totaal eigens van. Geen zwaar beladen of emotioneel 70s nummer deze keer, maar een leuke fun plaat waar Elvis zijn zangkwaliteiten kan mixen met een opzwepend ritme, een uiterst pakkende melodie en die versnelling in het refrein; iets waar hij vaker gebruik van maakte en dat keer op keer goed uitpakt. Echt een geweldig nummer dit, zonder zware ondertoon.

Komt ie weer. Hoe heb ik deze over het hoofd gezien? Haha

Plek 21: She thinks I still care (1976)

Album: Elvis Presley - Moody Blue (1977) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 41
Plek in de individuele lijst van Shaky: 17

Uitgebracht als B-Kant van de single "Moody Blue." En wat staat dat album toch vol krachtige tranentrekkers.

"She thinks I still care" is opgenomen door een legio aan top artiesten. George Jones had er een ³1 hit mee op de country hitlijsten en o.a. Connie Francis, Jerry Lee Lewis en John Fogerty namen het ook op. Mij blijft Elvis zijn versie toch het meeste bij. Die kracht, dat gevoel en die stem, oh God die stem.

In het boek "Writing for the king" zegt Dickey Lee (één van de auteurs van het lied), dat hij het nummer rond 1960 schreef en als eerste aan Lamar Fike gaf om aan Elvis te laten horen. Dat heeft Fike kennelijk niet gedaan, want Elvis wou pas het nummer opnemen nadat hij begin jaren 70 Little Willie John's versie had gehoord. Pas jaren later nam Elvis het nummer uiteindelijk op.

Prachtige country tearjerker. Samen met It's Easy for You een krachtig duo op Moody Blue. Twee nummers die door dat album voor altijd voor mij aan elkaar verbonden zijn.

Plek 20: Never been to Spain (1972)

Album: Elvis Presley - Elvis: As Recorded at Madison Square Garden (1972) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 12
Plek in de individuele lijst van Shaky: 45

En we gaan onze top 20 in!! Deze leerde ik kennen door de CD-versie van “Burning Love” en ik was direct verliefd op het liedje. Volgens mij heb ik hem zelfs nog eens op cassettebandje gezet ooit om in de auto te draaien of voor op mijn walkman tijdens het reclamekrantjes bezorgen.

De pure kracht “WELL I NEVER BEEN TO HEAVEN…..” heerlijk gewoon.

19. I Just Can’t Help Believin’ (1970)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - That's the Way It Is (1970)

Plek in de individuele lijst van Les: 14
Plek in de individuele lijst van Shaky: 43

Holy camoly, dat is nog eens een album opener. Schitterende eigen kijk op deze song die vóór Elvis al geregeld was opgenomen. Groeide uit tot de ultieme versie, er zijn zelfs nog maar weinig mensen die andere versies kennen. Het begint bijna een beetje een monopolypositie op muziek te worden.

Tijdloze klassieker die niet stuk kan.

Shaky schreef:
Holy camoly, dat is nog eens een album opener. Schitterende eigen kijk op deze song die vóór Elvis al geregeld was opgenomen. Groeide uit tot de ultieme versie, er zijn zelfs nog maar weinig mensen die andere versies kennen. Het begint bijna een beetje een monopolypositie op muziek te worden.

Tijdloze klassieker die niet stuk kan.

ik kan het met deze omschrijving van Shaky alleen maar eens zijn!!

18. What Now My Love (1973)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - Aloha from Hawaii Via Satellite (1973)

Plek in de individuele lijst van Les: 28
Plek in de individuele lijst van Shaky: 25

Mijn top 11-20:
11: Where could I go but to the Lord (1966)
12: Guitar man/What'd I say (1967)
13: I met her today (1961)
14: Without love (there is nothing) (1969)
15: Stranger in my own home town (1969)
16: Promised land (1973)
17: Always on my mind (1972)
18: Do you know who I am (1969)
19: (now and then there's a fool) such as I (1958)
20: A big hunk o'love (1958)

Wat een krachtige song weer. De prachtige opbouw en de perfecte klik tussen het orkest en de zang.

Pure pijn. What Now My Love had hoger in mijn lijst moeten staan. Elke keer wanneer ik het nummer hoor krijg ik een brok in mijn keel. Het aanzetten van Elvis op de stukken die er echt toe doen, wanneer hij zijn gevoel kracht bij zet, zullen voor de nodige traantjes bij kijkers en luisteraars in '73 hebben veroorzaakt.

Vakmanschap van de hoogste kwaliteit.

Plek 17: It’s midnight (1973)

Album: Elvis Presley - Promised Land (1975) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 23
Plek in de individuele lijst van Shaky: 21

De B-Kant van de single "Promised Land." Het haalde als B-kant de 9e plek op de Country Hitlijsten in 1974. Wat een heerlijke gevoelige plaat weer.

De plaat haalde het net niet in de Top-20 van Shaky en mijzelf individueel, maar gecombineerd komt er een mooie 17e plek uit.

Prachtig rustige coupletten die leiden naar een explosief gezongen refreintje. Je hoort in de opbouw al dat Elvis van plan is los te gaan in de refreintjes. Schitterend nummer, mooie tekst. Een Elvis-must. Maar ja jongens, het is Elvis in de 70s; beter wordt muziek gewoon niet.

Plek 16: An American Trilogy (1973)

Album: Elvis Presley - Aloha from Hawaii Via Satellite (1973) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 3
Plek in de individuele lijst van Shaky: -

Voor deze plaat ga ik niet voor de hitversie uit 1972 van “Live at Madison Square Garden, “ maar voor de versie van “Aloha from Hawaii” die ik veel beter vind. De hitversie haalde overigens een 8e plaats op de hitlijsten in de UK, zeker niet slecht.

“An American Trilogy” is heel lang mijn favoriete Elvis nummer geweest. De kracht en de opbouw van deze plaat vind ik gewoon te gek. Het vocale geweld, de perfecte harmonie tussen Elvis en het orkest, de band en de backing vocals is gewoon perfect.

Ja, absoluut geweldig uitgevoerd nummer. De stem is fantastisch en Elvis toont weer eens aan de beste zanger aller tijden te zijn.

Het hele WOOOHOO AMERIKA!!-thema is niet aan mij besteed en het nationalisme druipt van dit nummer af.

Verder qua uitvoering en kunde natuurlijk één grote klasse.

15. Unchained Melody (1977)

Plek in de individuele lijst van Les: 26
Plek in de individuele lijst van Shaky: 15

14. Make the World Go Away (1971)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - Elvis Country (I'm 10,000 Years Old) (1971)

Plek in de individuele lijst van Shaky: 2

Mijn 2e favoriete Elvis song. Die kreten die Elvis hier slaakt raken me diep. Verder niks over zeggen, gewoon heel vaak beluisteren. Prachtig dit.

Shaky schreef:
15. Unchained Melody (1977)
(embed)

Plek in de individuele lijst van Les: 26
Plek in de individuele lijst van Shaky: 15

Heerlijke plaat wat een kracht in die stem. En hij speelt live ook nog piano erbij bij sommige optredens

Shaky schreef:
14. Make the World Go Away (1971)

(embed)

Afkomstig van het album: Elvis Presley - Elvis Country (I'm 10,000 Years Old) (1971)

Plek in de individuele lijst van Shaky: 2

Mijn 2e favoriete Elvis song. Die kreten die Elvis hier slaakt raken me diep. Verder niks over zeggen, gewoon heel vaak beluisteren. Prachtig dit.

Zo krachtig en goed ook dit nummer. Wat kan deze man toch goed zingen. Geweldig.

De laatste periode komt er veel jaren 70 werk voorbij, mooi om te zien (en horen). Ik vraag me wel af of mijn nummer 1 nog voorbij gaat komen. Je zou verwachten van wel het is tenslotte zo'n belachelijk mooi liedje

Plek 13: All Shook up (1957)'

Album: single only later op: Elvis Presley - Elvis' Golden Records (1958) - MusicMeter.nl

Plek in de individuele lijst van Les: 4
Plek in de individuele lijst van Shaky: 99

Gast
geplaatst: vandaag om 18:02 uur

geplaatst: vandaag om 18:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.