MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
LucM schreef:
Crazy Frog is inderdaad het laagste van het laagste, slechter dan dat is haast niet mogelijk. Ik pluis al een tijd de hitlijsten uit en ook vroeger kom ik regelmatig een nummer tegen dat zo plat is als een dubbeltje, meestal een carnavalschlager zoals dit nummer uit 1983.
En recentelijk hadden wij Krokobil, Nicky Minaj (beiden had ik eerder gepost) en ook David Guetta is in staat de grootste rommel te produceren.

Leuk hé, ik ben ook dol op oude hitlijsten napluizen. Vooral die van de jaren 80, dan kom ik vaak oude bekende nummers tegen die ik was vergeten. De jaren 70 begin ik niet aan, want toen stond de top 40 heel vol met schlager/BZN en andere meuk. Top 40-gezien een hele slechte tijd die jaren 70. De jaren 80 krijgen te weinig credit, veel meuk maar ook heel veel goed gemaakte hits.

Sorry, ik neem het topic ff over...is enkel enthousiasme.
Dit waren engelse no. 1 hits:
Mr. Blobby
Mr. Blobby Music Video - YouTube
Star trekkin'
The Firm - "Star Trekkin'" - ORIGINAL VIDEO - HQ - YouTube (deze is op zich wel leuk fout)

Wie kent deze prachtige hits niet meer?

Rico Suave
Rico Suave (Version en Español) GERARDO Videoclip Original 90s - YouTube
Papa chico
Tony Esposito "Papa Chico" - YouTube

En de k-k-klapperrrr! Wie dit tien uur kan uitzitten, is bovenmenselijk, trolololo...
Trololo 10 hours - YouTube

Hier een paar van de vele nummers van Hakkuh en Flippuh die op Youtube te vinden zijn. Openen op eigen risico, knallende koppijn gegarandeerd....

Reef Teeffie - klappus in je handjes - YouTube
Belchieje - YouTube
Kakkertje - Kakkertje - YouTube

wandercats schreef:
Leuk hé, ik ben ook dol op oude hitlijsten napluizen. Vooral die van de jaren 80, dan kom ik vaak oude bekende nummers tegen die ik was vergeten. De jaren 70 begin ik niet aan, want toen stond de top 40 heel vol met schlager/BZN en andere meuk. Top 40-gezien een hele slechte tijd die jaren 70. De jaren 80 krijgen te weinig credit, veel meuk maar ook heel veel goed gemaakte hits.

Schlagers zijn van alle tijden, zowel in de jaren '60, jaren '70 als de jaren '80 (en later) kwamen er een aantal in de hitlijsten. BZN scoorde trouwens in de jaren '80 meer hits dan in de jaren '70 (kijk de hitlijsten maar na). De jaren '70 vind ik - wat de internationale hits betreft - zeker niet minder dan de jaren '80.

LucM schreef:

Ik ken ook veel crap vanuit België maar The Way to Your Heart hoort daar absoluut niet bij, prima nummer (wel te vaak gedraaid) en smaakvol. Wat ik niet kan zeggen van dit hier (het slechtste wat ik in de Greatest Hits-topics ben tegengekomen).
(embed)

Ik vind Belgische rock vaak beter dan Nederlandse, maar net als wij Ollanders, hebben ook de Belgen hun missers die de grens over steken. Zoals deze kwijlballade:

The Radios - She goes Nana - YouTube

En deze dame ben ik ook nog niet vergeten:

Petra & Co - Laat Je Gaan (house 1989) - YouTube
PETRA - JIJ DAAR - 1990 - YouTube

Momenteel ben ik hard bezig om mijn kleine dochter uit de klauwen van K3 te houden:
K3 - Eyo! - YouTube

Als je Reef Teeffie noemt kan Gabberwijffie ook niet onvermeld blijven natuurlijk:

01 Gabberwijffie Op Een Grote Paddostoel - YouTube

GrafGantz schreef:
(quote)

Als je Reef Teeffie noemt kan Gabberwijffie ook niet onvermeld blijven natuurlijk:

01 Gabberwijffie Op Een Grote Paddostoel - YouTube

Het was in die tijd allemaal één grote kruisbestuiving van creatieve geesten

Edit: Stop de press... Reef Teeffie en Gabberwijffie zijn één en dezelfde artiest!
Reefteeffie blijkt toch gewoon Gabberwijffie | Muziek | de Volkskrant

wandercats schreef:
Bedankt voor het lezen, dit luchtte heel erg op en ik ga mijn psych afbellen voor vanmiddag.

De hier genoemde Krokobil blijft toch een leuk nummer vind ik en Nicki Minaj valt ook wel mee. Petra & Co draai ik ook nog af en toe. Ik zal ook eens een lijst posten met dingen die ik echt beroerd vind.

Veel erger dan dit is er wat mij betreft niet gemaakt. Heb het bij 1 lied bij artiest gehouden.

Chris de Burgh - Lady In Red
Red Hot Chili Peppers - Snow
City To City - The Road Ahead
3 Doors Down - Here Without You
Anouk - Sacrifice
Jody Bernal - Que si, que no
James Blunt - You're Beautiful
Blof - Alles is Liefde
Coldplay - Fix You
Counting Crows & Bløf - Holiday in Spain
Creed - With Arms Wide Open
Do - Heaven
Foo Fighters - Generator
De Heikrekels - 'k Hoop dat jij eens wacht op mij!
Heintje - Heidschi Bumbeidschi
Janet Jackson - Together Again
Joshua Kadison - Picture Postcards From L.A.
Kane - I Will Keep My Head Down
Lenny Kravitz - Fly Away
Lange Frans & Baas B - Het land van ...
Leapy Lee - Little Arrows
Live - Run to the Water
Ricky Martin - Private Emotion
The Martino's - Moest dat nou
Jason Mraz - I Won't Give Up
Nickelback - Rockstar
Nielson & Miss Montreal - Hoe
De Poema's - Mijn houten hart
Plain White T's - Hey There Delilah
Special D - Come With Me
Ten Sharp - You
Tiny Tim - Tip-Toe Thru' the Tulips With Me
U2 - Vertigo
UB40 - Kingston Town
Vanessa - Happy X-mas (War Is Over)
John Woodhouse - 't Vissersmeisje
Kwes. - Rollerblades
Kevin Lyttle - Turn Me On
Massada - Sajang E
Metallica - Nothing Else Matters [S&M version]
Owl City - Fireflies
Marc Anthony - You Sang to Me
George Baker Selection - Dear Ann
2Pac - Changes
Don Henley - The End of the Innocence
Olav Basoski - Waterman
Jon Bon Jovi - Midnight in Chelsea
Claudia de Breij - Mag Ik Dan bij Jou
Phil Collins - A Groovy Kind of Love
Erste Allgemeine Verunsicherung - Ba-Ba-Banküberfall
Geri Halliwell - Mi Chico Latino
Simply Red - If You Don't Know Me By Now
Steely Dan - Do It Again
Train - Mermaid
Gino Vannelli - Hurts to Be in Love
Steven Wilson - Postcard
Dinand Woesthoff - Dreamer (Gussie's Song)

Nou dat was het wel weer.

Goed bezig! Ik ken hier veel van, maar ben heel benieuwd naar het Vissersmeisje en Heidschi Bumbeidschi. Heb je een fotootje van deze jongedames?

Voor het overgrote deel zijn we het eens. Ik vind de nummers van Steely Dan, 2Pac, U2, RHCP en Janet J. prima, maar smaken verschillen. You van Ten Sharp maakt me altijd aan het lachen, net als Gaia van Valensia, zo over de top en melodramatisch.
P.s. Nickelback 'Rockstar', rock op zijn domst...
En met zijn allen: 'Dit issut land van Lange Fransie...'

Staan wel een paar goede nummers tussen, ik noem een Don, Steely Dan, Live, Coldplay. Simply Red, RHCP.

Maar natuurlijk ook een paar verschrikkelijke nummers zoals Heintje, Dinand, Woodhouse, Heikrekels.

Helaas niet...

Wel clipjes:

John Woodhouse - Vissersmeisje - YouTube
Heintje - Heidschi Bumbeidschi - YouTube

Allebei uit de jaren '60, toen de hitlijsten volgens sommigen nog vol stonden met goede muziek.

Steely Dan

In hermans lijst zitten veel nummers tussen die ik ook slecht vind maar Plain White T's, U2, UB40 en vooral Steely Dan vind ik uitstekend. De nummers van George Baker Selection en Anouk vind ik trouwens ook tot hun betere horen.
Kane en Nickelback vind ik hier het ergste maar ook Heintje, Woodhouse en Heikrekels (het slechtste in de jaren '60). Ik heb trouwens ook nooit beweerd dat alles in de jaren '60 goed is (ook in die tijd kwam je crap tegen), wel dat de hitlijsten toen meer topsongs en evergreens leverden dan de laatste jaren.

wandercats schreef:

Ik vind Belgische rock vaak beter dan Nederlandse, maar net als wij Ollanders, hebben ook de Belgen hun missers die de grens over steken. Zoals deze kwijlballade:

The Radios - She goes Nana - YouTube

En deze dame ben ik ook nog niet vergeten:

Petra & Co - Laat Je Gaan (house 1989) - YouTube
PETRA - JIJ DAAR - 1990 - YouTube

Momenteel ben ik hard bezig om mijn kleine dochter uit de klauwen van K3 te houden:
K3 - Eyo! - YouTube

The Radios - She goes Nana vind ik overigens wel een leuk nummer, Petra & Co is inderdaad zum kotzen. K3 klasseer ik onder (overigens goed gemaakte) kindermuziek, niet meer en niet minder.

*muziek-snob alert!*

Kane speelt dat het een rockband is. Ze maken een heleboel geluid en creeëren een intens sfeertje, waardoor je als je geen enkel verstand hebt van rock en verder vooral naar Guus Meeuwis en Nick en Simon luistert, kan denken dat het een epische rockband is. Als je ook maar één keer luistert naar echte internationale rockbands uit de geschiedenis, ik noem bands als the Doors, Led Zeppelin, Pixies, Beatles, Smiths, Pink Floyd, U2, etc. dan valt Kane in het niets. Ik vind het prima dat Kane ambitie heeft en vind het knap dat ze succesvol zijn, maar de muziek is wat mij betreft slechts vorm en geen inhoud.

Volledig eens met wandercats, Kane pretendeert meer te brengen dan hun muziek werkelijk is, een lege doos verpakt in rock. Hetzelfde met Creed en Nickelback, zij brengen in grunge verpakte lucht. Het is inderdaad enkel vorm en geen inhoud. Ik stoor mij meer aan misplaatste pretentie dan aan 'foute' hits.

LucM schreef:
Volledig eens met wandercats, Kane pretendeert meer te brengen dan hun muziek werkelijk is, een lege doos verpakt in rock. Hetzelfde met Creed en Nickelback, zijn brengen in grunge verpakte lucht. Het is inderdaad enkel vorm en geen inhoud.

Kane en Nickelback hebben ook allebei van die nummers met rockster thema's die ik totaal oninteressant vind, Nickelback dus 'Rockstar', dat volgens mij sarcastisch bedoeld is maar de plank m.i. mis slaat, en Kane 'Catwalk Criminal', over -hoe spannend- een catwalkmodel dat mannen om haar vinger windt, een onderwerp dat sinds de hoogtijdagen van Duran Duran (Girls on Film) en Motley Crue nogal uitgekauwd is. Ik hou gewoon niet van macho-rock en cliché-muziek, maar als anderen het mooi vinden, best. Irritante bands, maar als ik naar écht slechte muziek zoek, dan kijk ik toch in de richting van een klein amfibie met puilogen en een vliegenierspet.

Ook irritant trouwens: bands die er uitzien als ruige rockers en die dan alleen maar Mariah Carey-achtige kwijlballades gaan spelen. Aerosmith met Crazy/Crying/Amazing/I don't want to miss a thing, Extreme met More than Words, Bon Jovi met Always/Bed of Roses, Guns n Roses met Don't Cry. Commercieel gezien een gouden beproefde formule, want ruwe bolster blanke pit werkt goed bij het schone geslacht.

catchup
@herman, wat een rotleven heb jij zeg. Ik kan vooral heel erg niet tegen Steely Dan en Phil Collins. Geen idee waarom dat is. Vrijwel zonder radiomuziek om me heen, kan ik daar best mee leven. Dat nummer van Kevin Lyttle vind ik dan wel weer leuk vanwege de lekkere cover van CocoRosie.

More than Words van Extreme kan ik goed aanhoren vanwege de soberheid en de mooie samenzang, Always van Bon Jovi daarentegen vind ik echt te slijmerig.
Met Steely Dan is niets mis, vakkundige en gelaagde pop met licht jazzy inslag en fraaie zangharmonieën. Phil Collins vind ik trouwens ook goed in zijn beginperiode (zijn eerste 4 albums), nadien werd het inspiratielozer en zocht hij steeds meer zijn toevloed tot covers.

Het wordt ook vaak door de zanger(es) in kwestie verknalt.
Dinand kan ik slecht hebben. Evenals Jon Bongoofy. Ze irrititeren mateloos.
Roxette kan ik ook onmogelijk verdragen. Zeker als de mannelijke helft zich met de zang gaat bemoeien. Maar ook muzikaal haak ik snel af.
Terwijl er toch zat vocalisten zijn die met een mindere techniek hun ding doen.
Het heeft uiteindelijk ook te maken met oprechtheid en de toonzetting.
Als de zang mij niet aanstaat haak ik sowieso af. Is toch het visitekaartje.

De zang van Dinand Woesthof kan ik ook slecht hebben (komt mij erg gemaakt en onoprecht over) maar wat mij nog het meeste tegensteekt aan Kane en ook Nickelback is het gebrek aan melodie. Muziek mag voor mij loeihard zijn maar als er geen melodie in zit is het voor mij louter herrie. Limp Bizkit vind ik misschien nog erger, 0,0 muzikaliteit en vooral aanstellerij. Tokio Hotel is nog zoiets.

Limp Bizkit! Ja, dat was even schrikken voor mij en andere alternative/grunge adepten, die waren opgegroeid met Nirvana, Smashing Pumpkins, Pearl Jam, Pixies, Sonic Youth, Faith no More, dat dat in de late jaren 90 werd opgevolgd door een golf van commerciële corporate nu metal en pseudo punk bands als Limp Bizkit, Korn (die goed startten), Creed, Linkin Park en Blink 182. Limp Bizkit was natuurlijk echte 'jock rock', gemaakt voor boze stoere gasten die dingen stuk wilden maken, bier zuipen en tieten zien, terwijl Nirvana en Sonic Youth zich juist richtten op de stille jongeren die 'anders' waren en door voornoemde stoere gasten gepest werden. Of zo iets. Het is duidelijk vrijdagmiddag

Ik ben opgegroeid met rockbands als Deep Purple, Led Zeppelin, Creedence Clearwater Revival, David Bowie, Queen, Golden Earring, Status Quo, Slade, Sweet, Mud ... Natuurlijk, zij brachten ook stevige en vaak bizarre rock maar waren tevens melodieus en inventief en hadden een prima zanger in hun gelederen. Dit geldt ook voor de als alternatief bestempelde rockbands in de jaren '90 als Nirvana, Pearl Jam, Smashing Pumpkins, Pixies, Sonic Youth ... De latere postgrunge en nu metal was enkel en alleen gericht om te scoren maar had nauwelijks inhoud.

Edit: de nieuwe single van Nicky Minaj (Anaconda) kan ook in dit topic.

mol
Billy Joel - Piano Man; John Miles - Music; Vanessa Carlton - A Thousand Miles; Owl City - Fireflies.

Elk HiFi soundsysteem loopt onmiddellijk het risico een zwieper door de ruimte te krijgen - met alle noodlottige gevolgen van dien - als een dergelijk nummer op de radio verschijnt.

Ik mag tevens niet vergeten Simply Red en Supertramp hier te melden.

mol schreef:
Billy Joel - Piano Man; John Miles - Music; Vanessa Carlton - A Thousand Miles

Alle 3 uitstekend!

Even een snel lijstje van nummers die niet tot the usual suspects behoren, maar waar ik alsnog echt naar van word als ze opkomen (er is nog wel wat muziek die ik nog slechter vind, maar die is of dus nogal overduidelijk of ik weet de naam er niet precies van):

R.E.M. - Everybody Hurts
Metallica - Nothing Else Matters
John Hiatt - Have A Little Faith In Me
The Offspring - Self Esteem
Kraftwerk - Autobahn
The Sisters of Mercy - Marian [Version]
Guns 'n Roses - Welcome to the Jungle
Tyler, the Creator - Bitch Suck Dick (hoe goed ik de rest van z'n album ook vind)
clipping. - Tonight (in hetzelfde hokje als de voorganger)
a-ha - Take On Me

True Colors van Cindy Lauper.

Met de coverversie van Phil Collins ben ik het nummer nog meer gaan haten.

Echt een afschuwelijke draak, radio gaat meteen naar een andere zender. Brrrrrrr ....

hoi123 schreef:
John Hiatt - Have A Little Faith In Me
A-ha - Take On Me
Prima nummers hoor !!

Autobahn en Everybody Hurts zou ik allebei een 9 geven.

Ik ben nu wel benieuwd geworden naar de nummers van Tyler en clipping. De dingen die ik van ze ken vind ik goed, ik ben dus benieuwd of ze ook echt iets afschuwelijk slechts hebben gemaakt.

De meeste nummers uit je lijstje Hoi123 kan ik wel waarderen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:21 uur

geplaatst: vandaag om 14:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.