MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
Er staan nog wel een paar onbegrijpelijke nummers in de lijst zoals Africa, Lovin' You en Clocks. En natuurlijk mijn persoonlijke favoriet Copacabana .

Er moet meer Dire Straits op die lijst.

Misterfool
Mmm, als ik die top 50 zo bekijk, variëren mijn gevoelens van: Ja, mee eens dat is inderdaad een braaknummer(#1 #43) en "dat is toch eigenlijk wel een guilty pleasure van mij(#8 #14 #38)", tot "dit is echt een geweldig nummer waarom staat dat in deze lijst (#20 #34)" "

38 een guilty pleasure, serieus? Dat vind ik een van Elton Johns allerminste nummers, waar ik echt geen plezier aan kan beleven.

Ach, weer zo'n gefrustreerd jongetje dat kwijt moet welke nummers hij beugehoord is. Terwijl wij allemaal weten dat absolute marteltuigen als Dark Horse van Katy Perry, Come Sail Away van Styx, Empire State of Mind van Alicia Keys, Psycho Killer van Talking Heads, Gypsy Woman van Crystal Waters, Happy van Pharrell Williams en - gruwel der gruwelen - The Lazy Song van Bruno Mars in die lijst moeten staan.

Misterfool
Slowgaze schreef:
38 een guilty pleasure, serieus? Dat vind ik een van Elton Johns allerminste nummers, waar ik echt geen plezier aan kan beleven.

Ik zal het je sterker vertellen; het is het eerste nummer dat ik kende van Elton John. Ja, het is een bombastische 80's popper, maar mijn voet tikt vrolijk mee. Ik durf zelfs wel toe te geven dat ik, in een gematigd beschonken toestand, met het nummer heb meegezongen Me dunkt, als dat geen guilty pleasure is!

Misterfool schreef:
Ik durf zelfs wel toe te geven dat ik, in een gematigd beschonken toestand, met het nummer heb meegezongen Me dunkt, als dat geen guilty pleasure is!

"Guilty" - toch een calvinistische inborst: een gelovige katholiek schaamt zich niet voor drank - wijn hoort er zelfs bij - en zingt graag. Alhoewel sommigen juist voor het zingen de kerk uitgaan

Over het algemeen snap ik wel de reikwijdte van die irito50 - al is dat nummer van A-ha wel een aardig nummer voor onderweg in de auto

RockAround schreef:
Ach, weer zo'n gefrustreerd jongetje dat kwijt moet welke nummers hij beugehoord is. Terwijl wij allemaal weten dat absolute marteltuigen als Dark Horse van Katy Perry, Come Sail Away van Styx, Empire State of Mind van Alicia Keys, Psycho Killer van Talking Heads, Gypsy Woman van Crystal Waters, Happy van Pharrell Williams en - gruwel der gruwelen - The Lazy Song van Bruno Mars in die lijst moeten staan.

'Psycho Killer', 'Empire State of Mind' (indien de versie met Jay-Z) en in iets mindere mate 'Dark Horse' zijn gewoon uitstekende nummers. Wat betreft 'The Lazy Song' en 'Happy' ben ik het met je eens.

1. Sun of Jamaica – Goombay Dance Band
2. Together We’re Strong - Patrick Duffy en Mireille Mathieu
3. Baltimora – Tarzan Boy
4. Goodbye My lover – James Blunt (zeer irritant)
5. All Of Me – John Legend (zeer irritant)
6. Knockin’ On Heaven’s Door – Guns & Roses (de uitvoering is uitermate irritant)
7. How Am I Supposed To Live Without You - Michael Bolton
8. Kon Ik Nog Maar Even Bij Je Zijn – Gordon / Thomas Berge
9. Smack That - Akon & Eminem
10. This Is Why I'm Hot – Mims

Elton John -Nikita

Floater schreef:
1. Sun of Jamaica – Goombay Dance Band
2. Together We’re Strong - Patrick Duffy en Mireille Mathieu
3. Baltimora – Tarzan Boy
4. Goodbye My lover – James Blunt (zeer irritant)
5. All Of Me – John Legend (zeer irritant)
6. Knockin’ On Heaven’s Door – Guns & Roses (de uitvoering is uitermate irritant)
7. How Am I Supposed To Live Without You - Michael Bolton
8. Kon Ik Nog Maar Even Bij Je Zijn – Gordon / Thomas Berge
9. Smack That - Akon & Eminem
10. This Is Why I'm Hot – Mims

Tarzan Boy vind ik eigenlijk een geweldig nummer

laxus11 schreef:
(quote)

Tarzan Boy vind ik eigenlijk een geweldig nummer

Hell yeah! Dat is een van mijn guilty pleasures!

Nazareth - Love Hurts

Stevie Wonder-I Just Called (To say I love you)

luigifort schreef:
Elton John -Nikita

dat is echt zo'n voorheen V&D kleding afdeling plaat (met afgeragd grijs tapijt en niet gestofzuigde paskamers)

Sacrifice van hem is zowaar nog erger.

Muziek-Marco Borsato, plagiaat slecht gedaan

pureshores schreef:
dat is echt zo'n voorheen V&D kleding afdeling plaat (met afgeragd grijs tapijt en niet gestofzuigde paskamers)

'Nikita' is een prachtnummer vergeleken bij 'Still Standing', dat ik Elton John nooit heb vergeven. En dat terwijl de beste man ook zoveel moois heeft gemaakt.

Slowgaze schreef:
(quote)

'Nikita' is een prachtnummer vergeleken bij 'Still Standing', dat ik Elton John nooit heb vergeven. En dat terwijl de beste man ook zoveel moois heeft gemaakt.

Nikita stoort mij ook niet.

Wel in aanmerking komt Total eclipse of the heart, verschrikkelijk nummer en zusterplaat daarvan The power of love van Jennifer Rush, HAARLAKBALLADS

Lenny Kuhr - Visite (visite, visite, een huis vol visite - Piet Hein had zijn maat Mickey Mouse meegebracht - en ook de 2 wezen met 7 Chinezen - dat was in mijn droom, in mijn dromen vannacht - etc.)

Die LSD in die tijd van Kuhr, wauw.

tnf
Ik moet nu ook meteen aan de nummers van Spinvis denken, al vind ik die niet persé slecht (anno 2002 zou ik Smalfilm btw zonder pardon genomineerd hebben voor 'slechtste nummer ooit', dat wel).

"Vandaag knipte ik een muis in twee en die naaide ik toen maar weer aan elkaar".

Jantje Smit met Pearle, Pearle, Pearle

Beter dan wat ie normaal zingt. En korter, nog een voordeel.

tnf
Overigens - meer ontopic - word ik ontzettend agressief van de ontzettende weeïgheid en het burgertrutgehalte van Marco Borsato's 'Dochters'. --> Marco Borsato - Dochters - YouTube

Onweerwolf
Jan Smit blijft maar weer terugkomen in dit topic. Het is jammer dat die gozer zijn uitstekende stem vergooit met een totaal gebrek aan muzikale smaak en lyrics die zo kut zijn dat ze je tenen krommer maken dan een gemiddeld PVV argument.

Venceremos schreef:
Jantje Smit met Pearle, Pearle, Pearle

Idd heel erg en heel irritant

Jan Smit is een slimme zakenman met vreselijke liedjes die kennelijk worden gewaardeerd door het grote publiek.
En regelmatig op tv als presentator en in dat zwaar irritante Pearlspotje.
En dat is al jaren gaande.

Afgelopen nacht zag ik toevallig Modern Talking langskomen bij het Top 40 Hitdosier op de nostalgische zender ONS.
Bij deze nomineer ik al hun liedjes.......hele nacht wakker gelegen.
Vreselijk werkelijk.

Maar blijkbaar toch allemaal beluisterd?

God nee!! Als je er 1 hebt gehoord, heb je alles gehoord.
Vroeger draaiden ze de singles wel eens in de plaatselijke dancing.
Nou ja......om dan gelijk weg te lopen.
Was nog wel wat te doen.....als je begrijpt wat ik bedoel.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:44 uur

geplaatst: vandaag om 09:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.