MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
Klopt. Zag ik een moment later.

Afgelopen zondag is de top1000 van Q-Music begonnen. En soms komt er een best goed nummer voorbij (Unfinished Sympathy al in het eerste uur...).

Maar er komen ook platen voorbij waarvan ik me echt afvraag wat mensen er goed aan vinden.

Duet van Borsato met zijn dochter.

De cover versie van All by myself door Celine Dion.. Daarbij vergeleken begin ik die Titanic plaat haast nog te waarderen.

Nog maar een poging wagen. Misschien dat het nu lukt.

Dat nummer is de mist in gegaan omdat de zusjes het tijdens het songfestival consequent vals zongen, maar om het liedje dan zelf als slecht te bestempelen gaat mij te ver. Geen memorabel nummer, meer niet.

Ik ben een groot fan van Double Date, ik heb zelfs nog gemaild met één van de dames. Hun cover van The Logical Song is ook erg goed!

Mssr Renard
Ik zat net even te denken, wat ik nou echt heel slecht vind (zonder mensen tegen het hoofd te stoten).
Ik denk dat ik alles van The Prodigy en soortgelijken niet om aan te horen vind. Maar dan draai je het toch gewoon niet? Zullen mensen zeggen. Ja, maar als tiener kijk je dan toch MTV en dan komt er toch het één en ander voorbij, of iemand anders draait het of iemand anders heeft MTV aan.

Nou ja, lang verhaal kort, de volgende song vond ik wel echt tergend slecht, en ik heb het net nog even geluisterd, en ja, dit is het soort muziek dat ik echt niet goed kan vinden (Rave? Chemical House?).
Deze songs heeft de twijfelachtige eer ambassadeur te zijn voor alles wat ik niet goed vond aan de begin jaren 90:

Mssr Renard schreef:
Ik zat net even te denken, wat ik nou echt heel slecht vind (zonder mensen tegen het hoofd te stoten).
Ik denk dat ik alles van The Prodigy en soortgelijken niet om aan te horen vind. Maar dan draai je het toch gewoon niet? Zullen mensen zeggen. Ja, maar als tiener kijk je dan toch MTV en dan komt er toch het één en ander voorbij, of iemand anders draait het of iemand anders heeft MTV aan.

Huh, muziek op MTV?

Mssr Renard schreef:
de volgende song vond ik wel echt tergend slecht, en ik heb het net nog even geluisterd, en ja, dit is het soort muziek dat ik echt niet goed kan vinden (Rave? Chemical House?).
Deze songs heeft de twijfelachtige eer ambassadeur te zijn voor alles wat ik niet goed vond aan de begin jaren 90:

(embed)

Ik ben niet van plan om alle 60 pagina's door te gaan lezen, maar ik gok dat dit het beste nummer is in dit topic

Precies wat GrafGantz zegt.

Mssr Renard
Zo zie je maar weer hoe raar dat werkt met muzieksmaak.

Ja, die vind ik ook tof. Lang niet gehoord, waarvoor dank!

Mssr Renard
Haha, de naam van het topic kan nu maar beter aangepast worden.

REO speedwagon - in your letter. Ik vind dit zo afschuwelijk slecht.

REO SPEEDWAGON - In Your Letter - YouTube

Poek schreef:
Ik ben een groot fan van Double Date, ik heb zelfs nog gemaild met één van de dames.

Was dat toevallig vanuit Berlijn?

itchy schreef:
(quote)

Het was een Hello from Amsterdam.

jailhouserocker1 schreef:
REO speedwagon - in your letter. Ik vind dit zo afschuwelijk slecht.

Ho nou effe! Weliswaar het minste nummer van het onvolprezen album "Hi Infidelity", maar er zijn grenzen!

Zack
Alles Geprobeerd....jank- meiskes nummer en nog Nederlandstalig ook. De ergste combi in de Popmuziek, mannen die jankend over een meisje in het Nederlands zingen....zo , dat lucht op

In Your Letter is wat 50’s/early 60’s pop en inderdaad het minste nummer van Hi Infi .

itchy schreef:
(quote)

Douze points voor deze grap.

Zack schreef:
Alles Geprobeerd....jank- meiskes nummer en nog Nederlandstalig ook. De ergste combi in de Popmuziek, mannen die jankend over een meisje in het Nederlands zingen....zo , dat lucht op

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik ben niet van plan om alle 60 pagina's door te gaan lezen, maar ik gok dat dit het beste nummer is in dit topic

En toch heeft dat nummer gewonnen in de 1986 KO

GrafGantz schreef:
(quote)

Douze points voor deze grap.

Dat is te veel, maar dank u.

Onweerwolf
GrafGantz schreef:
(quote)

Toch zeker wel één van. Twee jaar geleden Boss Drum nog aan de collectie toegevoegd. Bazenplaatje en bijzonder tijdloze sound die lekker contrasteert met het persoonlijk jeugdcementgevoel wat ik bij The Shamen krijg.

Zack
laxus11 schreef:
En toch heeft dat nummer gewonnen in de 1986 KO
Das niet best .....

Onweerwolf schreef:
Bazenplaatje en bijzonder tijdloze sound die lekker contrasteert met het persoonlijk jeugdcementgevoel wat ik bij The Shamen krijg.

The Shamen, musique concrète?

Marty McFly schreef:
(quote)

Ho nou effe! Weliswaar het minste nummer van het onvolprezen album "Hi Infidelity", maar er zijn grenzen!

Haha, ik kan er echt niets aan doen, ik vind het echt zo tenenkrommend slecht, walgelijk.

De Grootste Ooit blijft voor mij Music van John Miles

Mssr Renard
Ik snap er helemaal niets van.
Ik heb het altijd een heerlijke song gevonden.
En hoe kan een nummer dat zo bekend is, het slechtste nummer ooit zijn?

Het is gewoon een melodieuze classic rock song, waarvan er miljoenen zijn.

Gretz schreef:
De Grootste Ooit blijft voor mij Music van John Miles

Dat heb ik hier al meerdere keren gemeld, en zal dat tot m'n dood blijven doen

Mssr Renard schreef:
Ik snap er helemaal niets van.

Is een gevoel, moeilijk om heel helder uit te leggen. Muziek roept zelden extreme kotsneigingen bij me op, maar John Miles doet dat wel.

Ik sluit me wat betreft Music volledig aan bij de opmerkingen van pipiniels op de albumpagina.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:53 uur

geplaatst: vandaag om 05:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.