MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
Als ik het intro van Walk of Life hoor zie ik heel veel keyboard spelende mensen voor me met kleurenstickers op de toetsen.

ranboy schreef:
(quote)
Het is een protestsong .

Laten we zo zeggen. Het enige 'protest' waar ik door Hornsby toe wordt bewogen, is het veranderen van het kanaal op de radio. Slechtste nummer dat ik ken i.i.g.

Mssr Renard
Al die hitjes zijn alleen maar vervelend omdat ze zo vaak gedraaid zijn.

Ik heb ook wel een bepaalde moeheid van nummers die altijd maar gecoverd moeten worden bij jamsessies of door coverbandjes.

Mssr Renard
Nu we toch bezig zijn:

Firestarter van Prodigy

Tony

Topnummer! Ooit live mogen meemaken op Werchter ('96 of '97 als ik me niet vergis??). Zelden zo uit mijn dak gegaan! Top optreden was het, niks minder dan dat. Luister er eigenlijk nooit meer naar, maar dat ga ik straks weer eens even doen. Bedankt, Mssr Renard. Blijf ze vooral posten, die slechtste nummers ooit van je, dan weet ik voortaan waar ik moet kijken voor wat inspiratie wat te draaien!

Heb ze ook meegemaakt op Werchter, niets anders dan F**king dit en F**king dat achter elkaar en het irritante "My Prodigy people bla bla om de meute op te hitsen, enige concert waar ik weg ben gelopen uit pure ergernis, helemaal met Mssr Renard eens, heel slecht nummer en dan bedoel ik de live uitvoering met een golf aan scheldwoorden, gevloek en pogingen tot sektevorming

Voor mij Rood van Marco Borsato. Dat is wel John Miles op de turbo gezet.

Voor mij is het meest irritante (dat lijkt mij een beter woord dan het slechtste) nummer aller tijden: I will always love you van Whitney Houston (aan de song ligt het niet, het origineel van Dolly Parton vind ik lief en charmant). Dat ligt natuurlijk aan Whitney's stem. Ook bijna alle andere songs van haar zijn onverdraaglijk, en hetzelfde geldt helaas ook voor Mariah Carey (ja, ik heb het zwaar tijdens de kerstperiode).

Mssr Renard

Mssr Renard

Mssr Renard

Mssr Renard

Mssr Renard

Ik kom niet meer bij.

John Miles (musician) - Uncyclopedia, the content-free encyclopedia - en.uncyclopedia.co

~ Mozart on John Miles

“The man who put the poser into composer”

Mssr Renard schreef:
Al die hitjes zijn alleen maar vervelend omdat ze zo vaak gedraaid zijn.

Ik heb ook wel een bepaalde moeheid van nummers die altijd maar gecoverd moeten worden bij jamsessies of door coverbandjes.

(embed)

Tering, zo'n slechte cover heb ik nog nooit gehoord

Mssr Renard schreef:
Nu we toch bezig zijn:

(embed)

Goeie god...

Re: Prodigy: Ik heb Prodigy twee keer live gezien, allebei op een festival (één keer Lowlands en één keer Pukkelpop, geloof ik), en grappig genoeg was ik het de ene keer volledig met Tempel eens, en de andere keer volledig met Tony.

Het is wel grappig (wellicht voer voor een ander topic) hoe vormend één liveoptreden kan zijn voor je mening over een band. Voor mezelf moet ik dan denken aan Foxygen, waar ik ooit na tien minuten ben weggelopen op een festival (nog nooit zo'n idioot stel narcistische windbuilen bij elkaar op een podium gezien), en sindsdien nooit meer een plaat van heb beluisterd.

'Firestarter' is een classic natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat het nummer in de allergiezone van sommige mensen kan gaan zitten.

RogerV schreef:
Voor mij Rood van Marco Borsato. Dat is wel John Miles op de turbo gezet.

Kijk, jij snapt het!

ranboy schreef:
Voor mij is het meest irritante (dat lijkt mij een beter woord dan het slechtste) nummer aller tijden: I will always love you van Whitney Houston (aan de song ligt het niet, het origineel van Dolly Parton vind ik lief en charmant). Dat ligt natuurlijk aan Whitney's stem. Ook bijna alle andere songs van haar zijn onverdraaglijk, en hetzelfde geldt helaas ook voor Mariah Carey (ja, ik heb het zwaar tijdens de kerstperiode).

Dito, behalve dat het volgens mij niet aan de stem van Whitney ligt maar aan de verschikkelijke uithalen. Haar nummer My love is your love (uithaalloos) vind ik best ok.

Mssr Renard Op Kiss na leuke nummers allemaal!

Mssr Renard
Poek schreef:
(quote)

Dito, behalve dat het volgens mij niet aan de stem van Whitney ligt maar aan de verschikkelijke uithalen. Haar nummer My love is your love (uithaalloos) vind ik best ok.

Mssr Renard Op Kiss na leuke nummers allemaal!

Vandaar deze score voor deze platen:

Color Me Badd - C.M.B. (1991)

Inner Circle - Bad to the Bone (1992)

Hanson - Middle of Nowhere (1997)

Rod Stewart - Blondes Have More Fun (1978)

Stuk voor stuk meesterwerken volgens de Musicmeter-community.

We hebben het niet over albums toch? Kijk je b.v. bij het album van Rod, dan staat het vol met commentaren als

Hans Brouwer schreef:
"Da Ya Think I'm Sexy" beschouw ik als één van de beste nummers van Rod.

lennon schreef:
Da Ya Think I'm Sexy? is wel een lekker nummer,

Dibbel schreef:
Da Ya Think I'm Sexy hoort voor mij tot de absolute 70's klassiekers en ik bewaar er goede herinneringen aan.

Die Hanson kereltjes waren geloof ik 12-14 tijdens de opnames en wat ik altijd begrepen heb, hebben ze dat nummer gemaakt zonder bemoeienis van een label of producer, dus in dat opzicht vind ik het altijd wel indrukwekkend dat ze het voor elkaar gekregen hebben om zo'n nummer in elkaar te zetten.

Verder is dat nummer van Color Me Badd inderdaad echt verschrikkelijk. 90's op de slechtste manier en die zang ook. Klinkt als een parodie op een parodie ofzo hahaha (die rest van de nummers die renard noemt kan ik prima hebben overigens)

Mssr Renard
En de rest van de aangehaalde songs?

Ik ben het met je eens dat Do Ya Think I'm Sexy wel nummer is die veel juist wél leuk vinden.

I wanna sex you up is een van de beste slijmr'n'b hits van de jaren 90. Sweat een leuk reggaepophitje, MMMBop ook gewoon leuk, het Kissnummer zeikerig.

Mssr Renard
Ik heb altijd een beetje het idee aangehangen dat spul dat in een studio met veel geld is geproduceerd en in elkaar gezet eigenlijk niet slecht kan zijn. Daarvoor zitten er vaak te veel professionals aan de knoppen.

Maar dat zou betekenen dat alleen erg onbekende demo-songs etc. hier gepost kunnen worden.

Ik vind La La La Song niet tergend slecht, daarvoor is het gewoon een goed lopen pop-reggae liedje, maar ik vind het wel erg irritant.

Dat had misschien ook de titel van deze topic moeten zijn.

Mmm Bop ken ik eerlijk gezegd helemaal niet, maar ik weet wel dat iedereen het een vervelende song vind. Ik heb het wel eens gehoord, en het klink meer als een overgeproduceerde studio-song, dan daadwerkelijk een powertrio song.

Mssr Renard schreef:
Mmm Bop ken ik eerlijk gezegd helemaal niet, maar ik weet wel dat iedereen het een vervelende song vind.

Maar niet vervelend genoeg om Wikipedia te halen: Lijst van slechtste nummers.

Mssr Renard
Poek schreef:
(quote)

Ja. Naar aanleiding van die lemma, ben ik wat albums gaan luisteren korte tijd terug. Maar ik snap een heleboel aangehaalde albums niet zo. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom Atilla zo slecht zo zijn?

Nu ik naar onder scroll en de songs bekijk, ken ik 99% van de liedjes niet eens.

Uit dat lijstje een nummer dat op 1 in het VK heeft gestaan (hoe dan?):

En props voor degenen die dit nummer tot het einde kunnen luisteren:

"This record consists solely of "They're Coming to Take Me Away, Ha-Haaa!," a novelty hit for Jerry Samuels under the Napoleon XIV stage name, played in reverse. In Dave Marsh's 1981 book The Book of Rock Lists, Marsh describes the song as the most obnoxious song to have ever been placed in a jukebox, noting it once caused a diner with 40 customers to be evacuated within three minutes"

Poek schreef:
(quote)

Haha shit, een groot deel van deze nummers heb ik als jongeling bewust gedownload voor mijn mp3-spelertje, onder andere:

Paul McCartney featuring Stevie Wonder - Ebony and Ivory
Spandau Ballet - True
Phil Collins - Sussudio
Bobby McFerrin - Don't Worry, Be Happy
Counting Crows featuring Vanessa Carlton - Big Yellow Taxi
James Blunt - You're Beautiful

Niet doorvertellen hoor, ik moet aan mijn mume street-cred denken

Mssr Renard
aerobag

ik ken de tweede laatste nummers uit je lijst niet, maar Sussudio, True en Don't Worry vind ik alleraardigst.

Ben sowieso wel een Phil Collins liefhebber (ik vind hem aangenamere muziek maken dan Peter Gabriel).

Gast
geplaatst: vandaag om 09:24 uur

geplaatst: vandaag om 09:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.