MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3

zoeken in:
1 (met stip) Coldplay. Mij totaal onduidelijk hoe bloeder-onder-de-nagels-vandaan-halend gejammer stadions doet vollopen.
2 U2, ontstijgt voor mij nooit de kwalificatie 'aardig'
3 Bruce Springsteen

Doc
1. Kane
2. Coldplay
3. Franz Ferdinand

1. Radiohead
2. Kane
3. Nirvana

Kadafi
1. sigur ros
2. pink floyd
3. led zeppelin

4. rhcp
5. franz ferdinand
6. pearl jam
7. nirvana
8. metallica
9. guns n roses
10. radiohead
11. talking heads
12. joy division
13. the beatles
14. the smiths

1. Radiohead
2. Coldplay
3. U2

Ssscht...
1nirvana
2coldplay
3U2

wijsneus
wijsneus schreef:
01. Bob Dylan
02. Metallica
03. Interpol

Update :

1. Bob Dylan
2. Coldplay
3. Tom Waits

en gelijk aanvullen :

4. Beatles
5. Muse

1. Arctic Monkeys
2. The Killers
3. Editors

1. Coldplay
2. Joetoe
3. Radiohead

Dit zijn bands die allemaal erg hoog hier in de mu.me top 250 staan, en die me weinig tot niets doen.

Van Coldplay heb ik ooit 2 albums org in mijn bezit gehad, maar heb ze maar weggegeven. Wat een vreselijke monotone zeurmuziek is dat zeg.

U2 komt meer voort uit mijn middelbare schooltijd. Ik was metalfan, terwijl de U2 fans die bij mij in de klas zaten vaak van die verwende over het paard getilde ventjes waren. Komt bij dat ik de composities en de muziek ook niet erg hoogstaand vind, en het raakt mij ook nauwlijks. U2 is gewoonweg te commercieel, om iets spannends te kunnen maken. Gewoon een band voor een doorsnee muziekliefhebber, die niet verder kijkt dan zijn/haar neus lang is, van wat er verder nog meer voor moois gemaakt is in muziekland.

Radiohead doet mij ook niet echt veel, maar bij vlagen hebben ze nog best mooie nummers gemaakt. Ook de afstand van Ok Computer ten opzichte van de rest in de top 250 hier, en wat dat album met mij doet, vind ik het behoorlijk overschat. De rest van hun albums staan ook rijkelijk hoog.

Een top band als King Crimson heeft b,v niet 1 album in de top 250 staan, en die band hoort dan weer bij de meest ONDERschatte bands hier op mu.me. Net als Zappa b.v ook doet, is hier ook behoorlijk ONDERschat.

Jammer dat er geen topic is met de meest onderschatte bands hier op mu.me.

Wat bedoel je met org? De orgel-versies?

Ik vind Achtung Baby, Zooropa en Pop trouwens wel spannende platen van U2.

1. Animal Collective
2. Daft Punk
3. Jay-Z

@herman: Ik ken ook niet alles van U2 hoor. The Joshua Tree is het meest nieuwe album die ik ken van hun. De oudere albums heb ik allemaal al een keer gehoord, maar vind geen enkel album echt goed. Als ik zie hoeveel mensen helemaal weg zijn van U2, en wat het met mij doet. Dan vind ik die band gewoon zwaar overschat ja. Ik heb laatst wel de 18 singles hits album gekocht. Omdat ik het soms nog wel eens leuk vind om alle hits die door de jaren heen op de radio te horen waren, nog eens terug te horen.

Je mag dan niet van U2 houden, ricardo, maar beweren dat dit een band is voor een doorsnee muziekliefhebber, die niet verder kijkt dan zijn/haar neus lang is, is toch wat over de schreef.
Denk eraan dat U2 door de critici hoog wordt gewaardeerd (en die zullen meer dan alleen U2 kennen) en dat ze mede daardoor en ook dankzij hun overtuigende live-optredens wereldwijd succes boeken. OK, dat messiaanse van Bono steekt mij ook tegen maar hun muziek is daardoor niet minder.
Ik heb ook een hekel aan Oasis maar dan bedoel ik enkel die arrogantie van de broers Gallagher. Hun muziek daarentegen vind ik best te pruimen.
Ik vind Creed, Kane, Nickelback, Limp Bizkit en consoorten ook overroepen maar gun ieder zijn smaak.

LucM schreef:
Denk eraan dat U2 door de critici hoog wordt gewaardeerd

Dat valt toch wel mee tegenwoordig? Laatste album is behoorlijk de grond in geschreven, dacht ik.

Maar inderdaad een gewaagde uitspraak als je hun albums van de laatste 22 jaar niet eens hebt gehoord. Daarna hebben ze het roer toch wel enigszins omgegooid, wat best gedurfd was voor een band met die status. Dat ze nu (in mijn oren) het ene na het andere slechte album uitbrengen doet daar niets aan af.

ricardo schreef:

Jammer dat er geen topic is met de meest onderschatte bands hier op mu.me.

Wat let oe

Het laatste U2-album werd globaal redelijk positief onthaald, in Europa wel een stuk meer dan in de VS (waar Zooropa en Pop ook merkelijk minder goed ontvangen werden dan in Europa). U2 is toch een band die regelmatig durft te vernieuwen, al pakt dat niet altijd goed uit.
En ja, ik kan een nog grotere lijst brengen van onderschatte bands.

Doc
wijsneus schreef:

Update :

1. Bob Dylan
2. Coldplay
3. Tom Waits

en gelijk aanvullen :

4. Beatles
5. Muse

Vreemd lijstje.
Tom Waits, Bob Dylan en de Beatles overschat

Bob Dylan is zo ongeveer de beste Amerikaanse singer/songwriter ooit,
Tom Waits is nooit echt mainstream genoeg geworden om te kunnen spreken van overschatting, en The Beatles hebben een dermate grote invloed gehad op popmuziek in de breedste zin van het woord, dat ze niet in aanmerking zouden mogen komen voor een dergelijk lijstje.
Maar goed....... ik zal ze wel overschatten dan.

Mwah, ik vind Dylan ook nogal overschat hoor.

Doc
Mja..... het enige waar die inschatting vandaan zou kunnen komen is het feit dat het wellicht niet de sterkste zanger van deze aardbol is. Maar tekstueel heb ik het altijd wel interessant gevonden.
Ik zal verder geen onnodig hoogdravend betoog over de meerwaarde van zijn veelal politieke teksten ophangen, omdat ik het zelf ook lang niet altijd kan vatten...... zo is het ook, maar in mijn beleving is dat ook meteen de kracht van Dylan.

Misterfool
1 interpol
2 bloc party
3 john lennon solo
4 rage against the machine
5 rihanna

wijsneus
Doc schreef:

Vreemd lijstje.
Tom Waits, Bob Dylan en de Beatles overschat

Bob Dylan is zo ongeveer de beste Amerikaanse singer/songwriter ooit,
Tom Waits is nooit echt mainstream genoeg geworden om te kunnen spreken van overschatting, en The Beatles hebben een dermate grote invloed gehad op popmuziek in de breedste zin van het woord, dat ze niet in aanmerking zouden mogen komen voor een dergelijk lijstje.
Maar goed....... ik zal ze wel overschatten dan.

Akk, ik zal de invloed van Bob D en the Beatles niet ontkennen, maar ik VIND en DENK dat hun invloed nogal overschat wordt.

En Tom Waits heb ik helemaal NIX mee, en ook die VIND ik overschat.

Maar goed, meningen verschillen nou eenmaal.

wijsneus
LucM schreef:
U2 is toch een band die regelmatig durft te vernieuwen, al pakt dat niet altijd goed uit.
.

Mee eens, denk eens aan Achtung Baby, dat was destijds toch echt een bom die insloeg ( en het album staat nog steeds fier overeind ).

LucM schreef:
En ja, ik kan een nog grotere lijst brengen van onderschatte bands.

Zullen we het topic maar Top 10 overschatte bands gaan noemen dan , dan kan iedereen zich uitleven !

LocoHermano
LocoHermano schreef:
1. U2
2. Bruce Springsteen
3. Red Hot Chili Peppers

En op Musicmeter zelf:

1. Joy Division
2. Tom Waits
3. Leonard Cohen

wijsneus schreef:
Akk, ik zal de invloed van Bob D en the Beatles niet ontkennen, maar ik VIND en DENK dat hun invloed nogal overschat wordt.

The Beatles en Bob Dylan zijn net de meest invloedrijke artiesten ooit in de popmuziek. Talrijke jongeren begonnen een band nadat ze the Beatles aan het werk zagen en ook vele huidige bands zijn door the Beatles beïnvloed net zoals vrijwel iedere singer-songwriter door Bob Dylan is beïnvloed (te beginnen met Neil Young).
Het door Misterfool vermelde Rihanna, inderdaad, dat is wel de meest overroepen 'artiest' van de 21e eeuw, ook op MuMe (zie de top-250).

Misterfool
met wijsneus eens dat de invloedrijkheid zoals vaker, bij de beatles bob dylan(maar ook mijn eigen favoriet pink floyd) overdreven wordt.

1. Radiohead
2. Coldplay
3. Metallica

Die 3 van Ataloona zijn hier het meest vernoemd.
Het is dan wel een feit dat the Beatles en Bob Dylan de meest invloedrijke artiesten zijn in de popmuziek, maar ik zal nooit beweren dat zij allesbepalend waren.
Wat Pink Floyd betreft, hun beginperiode vind ik ondergewaardeerd, de late Pink Floyd (na The Wall) vind ik dan weer overschat.

met de 3 die ik opnoem heb ik een paar albums die ik leuk vindt
(Behalve van Coldplay) meer niet. dan vind ik de num. 1 waardering voor radiohead wel heel erg overgewaardeert. Net zo als de top 10 noteringen van Coldplay en Metallica.

Radiohead vind ik dan wel een zeer goede band, 4 albums in de top-30 vind ik ook overdreven, maar deze band is nu éénmaal erg populair bij rockliefhebbers.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:32 uur

geplaatst: vandaag om 04:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.