MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3

zoeken in:
Maar misschien ZIJN het ook wel de grondleggers van de prog... en dan kun je dat moeilijk ontkennen...

Pooiertje schreef:
Maar misschien ZIJN het ook wel de grondleggers van de prog... en dan kun je dat moeilijk ontkennen...

Inderdaad, je was me voor, was net hetzelfde bericht aan het intikken. Het is een feit dat ze nogal wat invloed hadden op diverse artiesten van het genre.
Misschien is 'dé' grondleggers een overdrijving maar ze behoren toch al zeker en vast tot een groep van grondleggers.

Antonio
Bulldozer schreef:

Gevoelige snaar geraakt?
Het feit dat je KC het fundament van de progrock noemt, is voor mij een bevestiging van mijn stelling.
En inderdaad, de muziek doet mij niets.

Om Maffiamaatje Moskowicz te quoten:
Abject & Infaam !

Ik heb niet gezegd dat KC verantwoordelijk is voor het fundament, wel dat ze PRAKTISCH verantwoordelijk zijn voor dat fundament, met een aantal andere groepen, zoals bijvoorbeeld The Nice, Genesis, Jethro Tull, Pink Floyd, Yes, Van Der Graaf Generator en Emerson, Lake & Palmer.

Nogmaals, ik ben van mening dat het simpelweg apart blijft een groep overschat te noemen, die al 40 jaar wars is van enige vorm van commercie en die (buiten een select muziekgezelschap) voor een hoop mensen volstrekt onbekend is.

Maar, ik zal er geen moment van wakker liggen verder

1. The Clash
2. The Libertines
3. Blur

Wat een waardeloze bands waren dit toch. The Doors en Pink Floyd vind ik overigens ook overschat en door hun gebruikelijke ophemeling een benoeming in dit topic waard. Eigenlijk vind ik bijna alles wat onder de serieuzere muziekliefhebbers canonniek is, overschat. Dat komt doordat consensusvorming logischerwijs ook de muzikaal mindere goden tevreden moet stellen, waardoor de beste bands nooit boven komen drijven.

Deewee
1. Coldplay
2. Radiohead
3. U2

Als het geen Top 3 zou zijn, zou ik deze nog willen toevoegen: Muse, Red Hot Chili Peppers, The Beatles, The Rolling Stones, Metallica, Oasis, Editors, Fleet Foxes, The Strokes, Sex Pistols...

Gallow
Deewee schreef:
1. Coldplay
2. Radiohead
3. U2

Als het geen Top 3 zou zijn, zou ik deze nog willen voegen: Muse, Red Hot Chili Peppers, The Beatles, The Rolling Stones, Metallica, Oasis, Editors, Fleet Foxes...

Mogen de Strokes en de Sex Pistols er ook nog bij?

Deewee
Gallow schreef:
(quote)

Mogen de Strokes en de Sex Pistols er ook nog bij?

Heb ze toegevoegd aan het lijstje

Gallow
kan dit topic ook weer dicht

1. Muse
2. Radiohead
3. Interpol

peterb schreef:

3 Bruce Springsteen

The Boss overschat....?
genialiteit van de top shelf !!!

en hoorde (zag) ik ook iemand zeggen dat John Lennon's solowerk overschat is?
ooit John Lennon/Plastic Ono Band geluistert??
en nee, ik bedoel niet de Plastic Ono Band met Lennon, (Eric) Clapton, (Klaus) Voorman en (Alan) White waar Yoko zo de hele tijd doorheen zit te janken, maar John's eerste solo album
en als ik me niet vergis word John's solo werk ook nergens zo heel erg hoog aangeschreven en die shit, dus...

en The Beatles overschatten is (voorzichtig gesproken) toch wel een beetje onmogelijk O:)

nummer 3 weet ik nog niet, maar 1 en 2 staan bij mij muurvast:
1. Muse
2. Radiohead

The Beatles zijn overschat door degenen die hen onderschat vinden en onderschat door degenen die hen overschat vinden.

Antonio
LucM schreef:
The Beatles zijn overschat door degenen die hen onderschat vinden en onderschat door degenen die hen overschat vinden.

Snap je hem zelf wel Luc

Trouwens, met deze opmerking kan er wel een slotje op dit topic, want dit zou voor elke artiest kunnen gelden...

heb s wat naar Interpol geluistert, voornamelijk naar hun Turn On The Bright Lights album...

nummer 12 in de top 250...?

Ja, ik vind het ook schandalig laag.

Gallow
Ampivinni schreef:
heb s wat naar Interpol geluistert, voornamelijk naar hun Turn On The Bright Lights album...

Inderdaad een erg vreemde verschijning in de top 250

aangezien alles wat er hoog in staat dikke bagger is...

LocoHermano
Ampivinni schreef:

Het gros zweert hier bij postpunk/indie/new wave meuk, dus die positie is helaas vrij logisch.

Gallow schreef:
(quote)

Inderdaad een erg vreemde verschijning in de top 250

aangezien alles wat er hoog in staat dikke bagger is...

Nah niet echt...
2x Pink Floyd, Nas.

Stijn_Slayer
T/m 33 ofzo vind ik de albums uit de top 250 ook wel overschat ja.

Zitten wel een aantal goede platen bij, maar dan nog vind ik het gemiddelde wel erg hoog.

Een Top3 moeilijk, maar de meest overschatte band is toch U2. Hoe vaak ik ook een cd van hun wil beluisteren, ik krijg ze nooit af.

wacht eens even.....

als ik zeg:

''nummer 12 in de top 250....?''

bedoel ik ermee:

ik kan wel honderden albums opnoemen die hoger horen te staan dan
Turn On The Bright Lights van Interpol....

ja komt hard aan he

Gsus
Overschat

Bands met honderden miljoenen fans overschat noemen is volgens mij gewoon pure afgunst en jaloezie. Of natuurlijk omdat mensen het zelf niet mooi vinden, dus dan maar hersendood gaan roepen dat iets overschat is.

Iets subjectiefs overschatten kan logisch gezien inderdaad niet. Maar bij muziek betekent het gewoon dat je een artiest te geliefd vind in vergelijking met andere artiesten. Is dat zo hersendood?

Gsus
Ja, artiesten worden niet voor niks geliefd. Dat bijv. Coldplay zo bekend is heeft imo niet alleen te maken met het feit dat ze goeie muziek maken, ook de organisatie erom heen zit gewoon duidelijk goed in elkaar.

Dit is gewoon klasse, dat hun dit wel redden, dat hun wel een enorm publiek kunnen bereiken, dat hun wel net dat stapje extra hebben gedaan en andere mensen niet.

Gsus schreef:
Dat bijv. Coldplay zo bekend is heeft imo niet alleen te maken met het feit dat ze goeie muziek maken

Oke stop maar.

Gsus
Wat een site dit af en toe.

sxesven
Gsus schreef:
Dit is gewoon klasse, dat hun dit wel redden, dat hun wel een enorm publiek kunnen bereiken, dat hun wel net dat stapje extra hebben gedaan en andere mensen niet.

Zo ook Frans Bauer, Jan Smit, Dries Roelvink... non-argument dus.

Gsus
Hebben hun met Nederland alleen een publiek van weet ik veel hoeveel tientallen miljoen mensen? Niet echt lijkt me...

Gast
geplaatst: vandaag om 18:40 uur

geplaatst: vandaag om 18:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.