Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3
zoeken in:
0
sxesven
geplaatst: 27 november 2009, 23:48 uur
Als je het over enorme publieken hebt... jawel dus. Exacte aantallen lijken me daarbij niet zo relevant. Je suggereert dat een band of artiest z'n bekendheid ('een enorm publiek kunnen bereiken') van doen heeft met de kwaliteit ('klasse') van een band, wat nonsens is (case in points zie vorige post). De grijze massa houdt van grijze muziek. Ook fan van Leo Blokhuis?
0
geplaatst: 27 november 2009, 23:51 uur
Grijze muziek voor de grijsgrauwe massa is niet eens zo erg, die moeten ook iets op de achtergrond hebben om mee te kunnen blèren. Jammer is wel dat dat inderdaad leidt tot een enorme overschatting en overdaad aan aandacht voor die middelmaat. Meneer Blokhuis is hierbij een zeer treffend voorbeeld inderdaad 

0
Gsus
geplaatst: 27 november 2009, 23:52 uur
sxesven schreef:
Als je het over enorme publieken hebt... jawel dus. Exacte aantallen lijken me daarbij niet zo relevant. Je suggereert dat een band of artiest z'n bekendheid ('een enorm publiek kunnen bereiken') van doen heeft met de kwaliteit ('klasse') van een band, wat nonsens is (case in points zie vorige post). De grijze massa houdt van grijze muziek. Ook fan van Leo Blokhuis?
Ik heb het over klasse dat ze de organisatie rondom de act die zij uitvoeren goed voor elkaar gebokst hebben.
0
sxesven
geplaatst: 27 november 2009, 23:55 uur
Ah, goede márketing. Ja, zo belandt al die kutmuziek op de radio inderdaad!
0
sxesven
geplaatst: 28 november 2009, 00:02 uur
Edoch bands met kutmuziek maar een goed marketingteam kut noemen is niet inzichtelijk maar getuigt van jaloezie en afgunst?
Ik vat 'm... niet.
Ik vat 'm... niet.
0
Gsus
geplaatst: 28 november 2009, 00:14 uur
Neen, een band is overschat als die veel te geliefd wordt. Waren we het net over eens, dit is dus een samenloop van muziek en stijl en imago en vast nog wel wat dingen. Aangezien muziek vooral suggestief is is het imo een beetje onzin om bands aan de hand hiervan overschat te noemen.
Als zoveel mensen 'fan' van een bepaalde act zijn, is dat niet voor niks. Dan vind ik het eigenlijk raar om te zeggen dat iets overschat is, terwijl honderd miljoen andere mensen het tegendeel bewijzen.
Dat jij sommige muziek niks vind, prima, eigen keuze. Maar iets overschat noemen, en zeker bij muziek vind ik totale onzin. Dan zal ik het eerder hebben over overhyped oid.
Als zoveel mensen 'fan' van een bepaalde act zijn, is dat niet voor niks. Dan vind ik het eigenlijk raar om te zeggen dat iets overschat is, terwijl honderd miljoen andere mensen het tegendeel bewijzen.
Dat jij sommige muziek niks vind, prima, eigen keuze. Maar iets overschat noemen, en zeker bij muziek vind ik totale onzin. Dan zal ik het eerder hebben over overhyped oid.
0
sxesven
geplaatst: 28 november 2009, 00:17 uur
Gsus schreef:
... en typeer de gemiddelde 'fan'? Juist, de casual listener met een behoefte aan vriendelijke achtergrondmuziek. Dergelijke fans krijgen hun 'favorieten' door de keel gedrukt door de betere marketingsteams. "Keane, de nieuwe Coldplay!", airtime op Sky Radio, en hup miljoenen fans. Maar het blijft een kutband.
0
sxesven
geplaatst: 28 november 2009, 00:19 uur
Gsus schreef:
Ik vind zoveel muziek niets, maar maar weinig overschat. Overschatte muziek vind ik het type muziek dat door zelfverklaarde muziekprofessors doodgeneukt wordt in Top-2000-gangbangs, muziek waar Leo Blokhuis zijn slappe penis driftig langsheen wrijft, die Matthijs van Nieuwkerk "de grootste, meest overdonderende, geniale, beste band van..." noemt; da's namelijk haast per definitie dezelfde grijze kutmuziek. Coldplay is een schoolvoorbeeld.
0
Gsus
geplaatst: 28 november 2009, 00:23 uur
sxesven schreef:
... en typeer de gemiddelde 'fan'? Juist, de casual listener met een behoefte aan vriendelijke achtergrondmuziek. Dergelijke fans krijgen hun 'favorieten' door de keel gedrukt door de betere marketingsteams. "Keane, de nieuwe Coldplay!", airtime op Sky Radio, en hup miljoenen fans. Maar het blijft een kutband.
(quote)
Jij vindt het een kutband. En je hebt wel gelijk hoor, dat je tegenwoordig vooral met platenmaatschappijen te maken hebt, je moet inderdaad geluk hebben om hierin te raken. Maar ik zag net namen als PF, Lennon etc. voorbij komen (heb me er verder niet erg in verdiept) en dat soort dingen overschat noemen vind ik domweg belachelijk.
Het is denk ik ook net hoe jij in de muziek zit. Als je jezelf muzikaal hoger beschouwt dan 'de grijze massa', dan zal je van termen als overschat etc. houden. Echter waarderen zij deze muziek, dus wie geeft wie het recht om het één danwel het ander overschat te noemen?
0
Gsus
geplaatst: 28 november 2009, 00:25 uur
sxesven schreef:
Ik vind zoveel muziek niets, maar maar weinig overschat. Overschatte muziek vind ik het type muziek dat door zelfverklaarde muziekprofessors doodgeneukt wordt in Top-2000-gangbangs, muziek waar Leo Blokhuis zijn slappe penis driftig langsheen wrijft, die Matthijs van Nieuwkerk "de grootste, meest overdonderende, geniale, beste band van..." noemt; da's namelijk haast per definitie dezelfde grijze kutmuziek. Coldplay is een schoolvoorbeeld.
(quote)
Dus als Matthijs van Nieuwkerk een keer geen Chris Martin voor zijn show kan krijgen, en regelt dan maar Fiona Apple, waarna hij haar de grootste, meest overdonderende, geniale, beste zangeres noemt is ze overschat?
0
sxesven
geplaatst: 28 november 2009, 00:25 uur
Muzikaal hoger? Nee, elitair muziekliefhebben moet ik niet zoveel van hebben. Wél muzikaal geinteresseerder. Actief ernaar zoeken versus het passief aangeleved krijgen. Buiten kaders treden in plaats van in de zandbak blijven, etcetera. Zie tevens mijn eigen overschatte-bandlijstje. Overschat, het kan me eerlijk gezegd niet zoveel schelen, maar ben gewoon een beetje allergisch voor al te veel PC-gezwam.
0
geplaatst: 28 november 2009, 00:27 uur
Er wordt hier al eens op wat tenen getrapt zie ik...
Is het niet zo dat je gewoon voor jezelf een lijstje met 3 'meest overschatte' bands moet neertypen...?
Nou, ik zoek alvast dekking... gaat ie:
1. Eagles
2. Supertramp
3. Dire Straits
In no particular order..

Is het niet zo dat je gewoon voor jezelf een lijstje met 3 'meest overschatte' bands moet neertypen...?
1. Eagles
2. Supertramp
3. Dire Straits
In no particular order..

0
sxesven
geplaatst: 28 november 2009, 00:28 uur
Gsus schreef:
Dus als Matthijs van Nieuwkerk een keer geen Chris Martin voor zijn show kan krijgen, en regelt dan maar Fiona Apple, waarna hij haar de grootste, meest overdonderende, geniale, beste zangeres noemt is ze overschat?
(quote)
Nu is Fiona Apple geen kutmuziek... edoch ja. Muziekliefhebben is een hoogst subjectief gebeuren; dat moet je niet willen canoniseren. Doe je dat wel dan sla je al het leven eruit... Top 2000, het lijstjesequivalent van beef jerky.
0
sxesven
geplaatst: 28 november 2009, 00:29 uur
kaztor schreef:
1. Eagles
2. Supertramp
3. Dire Straits
In no particular order..
1. Eagles
2. Supertramp
3. Dire Straits
In no particular order..
Maar hoe kan je zeggen dat ze overschat zijn nou nou nou?!?!
0
Gsus
geplaatst: 28 november 2009, 00:30 uur
Dus (te) veel publiciteit is volgens jou de definitie van overschat?
0
sxesven
geplaatst: 28 november 2009, 00:31 uur
Nee, de suggestie van onvoorwaardelijke massaliefde.
0
Gsus
geplaatst: 28 november 2009, 00:33 uur
Ah okay. Ja dan heb je denk ik al snel last van overschatte bands. Ik denk bij overschat aan iets wat als hartstikke goed wordt gezien, terwijl feiten en resultaten uitwijzen dat dit niet zo is.
Kortom, iets wat je ergens op kan baseren. En dat kan niet echt met smaak.
Kortom, iets wat je ergens op kan baseren. En dat kan niet echt met smaak.
0
sxesven
geplaatst: 28 november 2009, 00:37 uur
Inderdaad. Maar in hoeverre kun je het bij muziek over feiten en resultaten hebben? Verkoopcijfers? Speltechniek? Dergelijke objectief meetbare eigenschappen van muziek zeggen nu juist verder niets over of een band al dan niet goed is - voor zover je dat al kunt/zou willen zeggen. Immers, muziek is en blijft een subjectief gedoe. En daarom kun je nu juist zo lekker afgeven op je favoriete kutbands in dit topic, die in jouw ogen toch al per definitie beter gevonden worden dan jij ze vind zijn.
Oftewel, ook dit topic blijkt niet meer dan digitale masturbatie; immers, lijstjes maken is de muziekliefhebber z'n pikkentrekkerij. En zo hoort het.
Oftewel, ook dit topic blijkt niet meer dan digitale masturbatie; immers, lijstjes maken is de muziekliefhebber z'n pikkentrekkerij. En zo hoort het.

0
Gsus
geplaatst: 28 november 2009, 00:39 uur
Ik geloof dat we nu wel redelijk op één lijn zitten. Kan me prima vinden in dat stukje. 

0
geplaatst: 28 november 2009, 00:40 uur
0
LocoHermano
geplaatst: 28 november 2009, 00:54 uur
kaztor schreef:
1. Eagles
2. Supertramp
3. Dire Straits
1. Eagles
2. Supertramp
3. Dire Straits
Eensch, vooral de nummer 2, krankzinnig verschrikkelijke band.
0
geplaatst: 28 november 2009, 01:21 uur
sxesven schreef:
Zie tevens mijn eigen overschatte-bandlijstje. .
Zie tevens mijn eigen overschatte-bandlijstje. .
Vooral nummer 2. The Gerogerigegege, kan ik me ontzettend in vinden! De rest vind ik een beetje overtrokken hoor..
0
sxesven
geplaatst: 28 november 2009, 09:03 uur
Nou ja, de nummer 3 zit ook wel een kern van waarheid in... De nummer 1, ja, da's misschien wat cru.
0
geplaatst: 29 november 2009, 14:19 uur
Antonio schreef:
Zelfs Geert Wilders zijn verbale diarree is nog beter onderbouwd en geloofwaardiger
(quote)
Zelfs Geert Wilders zijn verbale diarree is nog beter onderbouwd en geloofwaardiger

0
geplaatst: 9 december 2009, 11:18 uur
whoknowslisa schreef:
En het mag dan wel geen band zijn, graag zou ik ook Madonna hieraan toevoegen.
En het mag dan wel geen band zijn, graag zou ik ook Madonna hieraan toevoegen.
Ik ben niet uit de tijd van haar prime geboren maar vanaf de zijlijn vind ik Madonna behoorlijk overschat. Ik bedoel het geen waar mensen altijd zo lyrisch over zijn. Ze is niets meer een popartiest dat trends achterna volgt. Ik zie nergens een gegeven dat zij er werkelijk een zet. Muziekaal is niet meer soeps dan tijdsgenoten. En echt uitzonderlijk (in vergelijking met Michael Jackson) goed kan zij niet zingen. Ze lift vaak mee op het succes van bepaalde succesformules. Zo springt zij bijvoorbeeld op de Timbaland bandwagon voor het album Hard Candy. Het lijkt er steeds vaker op dat haar naam gegarandeerd staat voor succes. Met de nadruk op naam aangezien het lijkt dat ze daarom alleen al een hit scoort. En dus niet om de muziek zelf. Ik kan er naast zitten maar dit is mijn analyse.
* denotes required fields.