MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Friek's foute Top 600 1988-2000

zoeken in:
Wes en Shaggy, jeugdsentiment.

190 Vanilla Ice - Ice Ice Baby 1991 [12-1 275]

Jawel, ook bij Friek deed dit nummer goede zaken. Wist op gegeven moment zelfs alle lyrics uit mijn hoofd Er is veel over Robert van Winkle gezegd, maar hij scoorde er maar mooi mee wereldwijd. Volgens mij kan die man zich anno 2009 nergens meer vertonen

Video

189 Cappella - U Got 2 Let the Music 1993 [12-1 275]

Italiaanse eurohouse-act die het goed deed in de jaren 90. Dit is een lekkere bombastische danceplaat. Soms nog leuk om te horen.

Video

188 Oasis - Whatever 1995 [12-2 276]

Mijn absolute favoriet van Oasis Alles klopt gewoon aan dit nummer. Meer dan 6 minuten genieten geblazen en die geweldige outro met violen vind ik subliem.

Video

187 LeAnn Rimes - How Do I Live 1998 [13-1 276]

Was deze al vergeten eigenlijk. Herinner me nog wel dat dit in Amerika een megahit was in de Billboard. Later scoorde ze in Nederland nog een nummer 1 hit met het verschrikkelijke Can't Fight the Moonlight. Alhoewel ik dit nu ook niet bepaald best vind..

Video

186 Puck & Natty - Just Wanna Be Your Friend 1993 [14-7 277]

Deze heb ik dus al meer dan 10 jaar niet meer gehoord. Vrolijk up-tempo liedje en als ik me niet vergis stond deze op een Beverly Hills 90210-verzamelaar. Geen clipje gevonden (L T B? )

Ik heb zelfs de plaat van Roger waar dat nummer opstaat, staan een paar leuke synthfunkers op. Ik denk dat hij trouwens vooral bekend is van de groep Zapp. Vocoder-funk ten top

Ben best wel benieuwd naar Zapp, ken er helemaal niks van. Zal er binnenkort eens naar gaan luisteren

185 Guns 'N Roses - November Rain 1992 [16-4 277]

God, wat haatte ik deze band begin jaren 90. Die jankerige stem van Axl kon ik echt niet uitstaan. Sweet Child O'Mine vind ik een van de ergste singles ooit om het nog maar niet te hebben over Knockin' On Heaven's Door en Paradise City Toch verbazingwekkend staat November Rain in deze lijst. Waarschijnlijk door die Slash-solo

Video

184 Timmy T - One More Try 1991 [13-3 277]

Dit is erg... heel erg.... Zie bijgesloten clip en U begrijpt waarom Dat haar Die pasjes Het hele nummer...

Edit: Shit, nu ik het weer gehoord heb, blijft dit in mijn hoofd zitten... En bedankt, Timmy!

Video

183 Charly Lownoise & Mental Theo - Together in Wonderland 1995 [11-2 277]

Oeh, volume gaat steevast omhoog als deze voorbij komt, shoot me, maar dit vind ik gewoon heerlijk

Video

182 S'Express - Theme from S'Express 1988 [11-1 277]

Ook zo'n nummer waarbij ik absoluut niet stil bij kan blijven zitten, dus ook hier geldt Dat schaar ik onder pure oldskool-dance.

Video

181 Leila K - Open Sesame 1993 [12-1 277]

Voor die tijd een uiterst origineel danceplaatje. Ze was gastvocaliste bij Rob 'n Raz (Got to Get) en ze brak daarna al snel solo door. Maar het was ook snel afgelopen met het succes. Laatste berichten zouden zijn dat ze dakloos door Stockholm zwerft. Het kan verkeren...

Video

musicfriek schreef:
182 S'Express - Theme from S'Express 1988 [11-1 277]

Ook zo'n nummer waarbij ik absoluut niet stil bij kan blijven zitten, dus ook hier geldt Dat schaar ik onder pure oldskool-dance.

Met zang van de jou vast ook wel bekende Billy Ray Martin.

Geweldig nummer inderdaad!

Oasis - Whatever
Dat vind ik ook één van de beste Oasis-nummers, jammer dat die eikels van Gallagher dat op geen enkel album hebben geplaatst (hun fans pesten).

Wes en Shaggy vind ik ook erg leuk.

herman schreef:

Met zang van de jou vast ook wel bekende Billy Ray Martin.

Geweldig nummer inderdaad!

Volgens mij doet ze op Theme niet mee hoor. Wel op Superfly Guy. Zie duidelijk een donkere zangeres zingen in Theme, geen idee wie dat is. Maar ik kan er naast zitten Op Discogs wordt ze bij 2 nummers weergegeven: Billie Ray Martin.

180 Whitney Houston - I Will Always Love You 1992 [12-1 278]

Toen kon ik haar nog wel waarderen, maar dit is zo ontzettend kapot gedraaid.. Elke seconde van dit nummer is me nu al teveel..
En dan die film The Bodyguard..

Video

179 Yazz & The Plastic Population - The Only Way Is Up 1988 [11-1 280]

Ja, dit vind ik nog erg leuk om te horen Lekker origineel, vrolijk plaatje waar je uitermate vrolijk van wordt. Ze maakte voor deze groep deel uit van Coldcut dacht ik.

Video

178 Kylie Minogue - The Loco-Motion 1988 [11-1 280]

Nog eentje uit 1988. Tsja, wat moet ik hierover zeggen? Kylie covert Little Eva en als 14-jarig ventje vind je dit prachtig

Video

177 Jermaine Stewart - Say It Again 1988 [11-1 280]

Pure jeugdsentiment ook dit. Wat heb ik dit veel gedraaid op mijn pick-upje Dit is typisch zo'n plaat die niet kapot kan voor mij.

Video

176 Paula Abdul - Cold Hearted 1989 [13-1 280]

Een hoop 'antiek' in dit rijtje haha. Deze single flopte in Nederland, in Amerika haar zoveelste nummer 1. Achteraf gezien vind ik dit nog wel een van de leukste singles van haar. Vooral het 'rapstukje' vond ik erg gaaf toen. Er komen nog meer noteringen voor La Abdul

Video

musicfriek schreef:
(quote)

Volgens mij doet ze op Theme niet mee hoor. Wel op Superfly Guy. Zie duidelijk een donkere zangeres zingen in Theme, geen idee wie dat is. Maar ik kan er naast zitten Op Discogs wordt ze bij 2 nummers weergegeven: Billie Ray Martin.

Ah, dan heb ik me vergist. Sonique (van It Feels So Good) deed ook nog even mij bij S-Express, maar dat was ook later pas geloof ik.

175 Five Star - Somewhere Somebody 1988 [13-1 280]

En weer een nummer van de Engelse Jacksons. Las laatst dat ze nog steeds wel optredens doen in Amerika, maar compleet zijn ze niet meer. Een van de broers had er geen zin meer in. Dit nummer glijdt nu compleet langs me heen

Video

174 Snap - Rhythm Is a Dancer 1992 [11-1 281]

Gigantische megahit in de gehele wereld. Dit is denk ik wel hun meest succesvolle single. Vind dit nog prima te verteren.

Video

173 Chris Isaak - Wicked Game 1991 [12-1 281]

Uitstekende ballad van Isaak, maar zeker niet zijn beste. Er zullen nog andere singles volgen in deze lijst. De video behoeft geen verdere uitleg lijkt me Edit: video is op YT dus nergens meer te vinden

Video

172 Bette Midler - To Deserve You 1996 [15-1 281]

In de jaren 70 en 80 scoorde ze al hits en halverwege de jaren 90 kwam ze helemaal terug met deze remix van To Deserve You (oorspronkelijk een ballad). Heb dit zelf destijds veel gedraaid en ook van dit nummer is de originele clip niet te vinden op YT. Lekker bezig daar!

171 Celine Dion - Think Twice 1995 [14-6 282]

Brrr, dit trek ik echt niet meer. Ze heeft een prima stem, maar nee, de songkeuze is me veel te glad allemaal. Dit vormt ook geen uitzondering..

Video

Chris Isaak - Wicked Game
Dit vind ik nog steeds een prachtig nummer, jammer dat je de laatste tijd nauwelijks wat van Chris Isaak hoort.

Céline Dion - Think Twice
Zij is niet bepaald een schoonheid maar een prachtige stem heeft ze hoewel ik niet zo vaak iets van Céline Dion opzet.

LucM schreef:
jammer dat je de laatste tijd nauwelijks wat van Chris Isaak hoort.

Hij heeft toch laatst een nieuw album uitgebracht?

Blijft een leuke lijst om te volgen friek

LucM schreef:
Chris Isaak - Wicked Game
Dit vind ik nog steeds een prachtig nummer, jammer dat je de laatste tijd nauwelijks wat van Chris Isaak hoort.

Jawel hoor

Idd, en het is nog een prima album ook. Zag een beetje op tegen de duetten met Yearwood en Branch, maar die zijn me erg meegevallen

170 Twenty 4 Seven - Is It Love? 1993 [12-3 282]

Dit vond ik de laatste leuke single van deze groep. Na Slave to the Music was dit hun grootste hit in Nederland. Ze snoepten maar mooi mee van het succes van 2 Unlimited.

Video

169 Martika - Toy Soldiers 1989 [15-3 282]

De kroon op het werk van Martika. Tijdloos nummer die ik nog graag mag horen. Eminem gebruikte het voor een eigen plaat. Doe mij het origineel maar

Video

168 SL2 - On a Ragga Tip 1992 [13-2 282]

Ey ey uppa dey.. Ja, origineel nummertje voor die tijd. En het sloeg terecht in als een bom: het werd een enorme hit.

Video

167 UB40 - Homely Girl 1989 [13-1 282]

Ik verstop het niet, in de jaren 80 en 90 was ik een groot liefhebber van UB40. Elk jaar hadden ze wel een hit in de top 40 en de meeste songs vind ik nog steeds wel leuk. Ben benieuwd hoeveel singles er nog zullen komen in deze lijst

Video

166 Zucchero - Cosi Celeste 1997 [13-1 282]

Hier heb ik nog steeds een enorm zwak voor. Prachtige ballad zoals alleen Zucchero kan. Voor het album Zucchero & Co nam hij dit nummer op met Cheb Mami, ook al zo bloedstollend mooi.

Video

Dat nummer van Martika is inderdaad erg leuk. En ook Zucchero gaat er bij mij goed in.

165 UB40 - Higher Ground 1993 [11-1 283]

Ah, daar hebben we de volgende plaat al Een van de betere nummers van het album Promises and Lies wat ik als een ultiem zomeralbum zie. Aparte beat ook in dit nummer.

Video

164 MC Hammer - U Can't Touch This 1990 [13-1 283]

Ach, de meneer met zijn wijde broek Zo snel als hij omhoog schoot, zo snel vloog hij ook weer naar beneden. Maar ik zie dit wel als een beetje camp

Video

163 Ramirez - El Gallinero 1993 [13-4 284]

Een onvervalste Mega Dance-klassieker. Met die beroemde kukelende haan er doorheen gemixed. Lekker blijft dit hoor.

Video

162 Nightcrawlers - Push the Feeling On 1995 [13-2 284]

Oh jee, dit is weer zo'n nummer voor mij. Nu ik het zo weer hoor kan ik er nog net zo van genieten als toen. Danceklassiekertje. En de video vind ik ook erg cool gedaan.

Video

161 Lionel Richie - My Destiny 1992 [13-1 284]

Nummer uit de tijd dat Lionel een comeback maakte. Het begon met de ballad Do It to Me en My Destiny volgde. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dit best nog wel te pruimen vind

Video

160 Goo Goo Dolls - Black Balloon 1999 [16-6 286]

Nummer die ik oppikte via tv. De plaat bleef wel erg lang in mijn lijst hangen. Eigenlijk een gewoon standaard rocknummertje.

Video

159 Paula Abdul - Forever Your Girl 1989 [12-1 286]

De opvolger van Straight Up. In Amerika wederom nummer 1, in de top 40 ergens tussen de 10 en 20. Ik kan er niks aan doen, maar ik moet nu steeds aan Minnie Mouse denken als ik haar hoor zingen

Video

158 Mariah Carey & Trey Lorenz - I'll Be There 1992 [13-1 287]

Mariah covert de Jacksons en het leverde haar een wereldhit op. Haar MTV Unplugged-album was ook een enorm succes en Trey Lorenz bracht na dit nummer een album uit om daarna weer in de vergetelheid te raken.

Video

157 Interactive - Forever Young 1995 [12-1 288]

Ahum, genant dit Friek in zijn danceperiode en was helemaal waus van deze verkrachting van Alphaville's Forever Young. Ik luister het nu en heb zoiets van: wtf Met recht fout!

Video

156 Celine Dion & R. Kelly - I'm Your Angel 1998 [16-1 288]

En het kan nog erger hoor Ik houd nu maar even wijs mijn mond

Video

Goo Goo Dolls, Lionel Richie en R. Kelly, allemaal niks mis mee.

155 Amanda Marshall - Believe In You 1999 [14-2 289]

De hits worden groter en groter en Amanda scoorde met dit relatief onbekende nummer bij mij een hele grote hit. In de categorie singer/songwriter met een rockrandje blijft dit prachtig.

Video

154 Enigma - Return to Innocence 1994 [13-4 290]

Enigma (Michael Cretu) heb ik altijd wel kunnen waarderen. Tot eind jaren 90 vond ik hun albums prima. Dit nummer is wat mij betreft een van de mooiste en ook de video was opvallend.

Video

153 Shania Twain - That Don't Impress Me Much 1999 [17-3 290]

Country meets dance. Zo zag ik Shania haar muziek wel een beetje. En ze scoorde groots met het album Come On Over. Een album die een flinke laag stof heeft vergaard hier.

Video

152 Seal - Kiss from a Rose 1995 [12-1 290]

Seal is een zanger die ik altijd wel wist te waarderen. Hij is heer en meester in heerlijke soulballads. Dit nummer is daar ook een prima voorbeeld van.

Video

151 George Michael & Elton John - Don't Let the Sun Go Down on Me 1992 [12-1 290]

George Michael was vrij populair in de top 40. Dit was 1 van zijn 6 nummer 1 hits. Zo ook bij mij en dit blijft gewoon een fantastische uitvoering van Elton's nummer.

Video

Seal - Kiss From a Rose!! fijn nummer.

150 Clouseau - Passie 1995 [15-5 292]

Blijkbaar heb ik toch even een zwak gehad voor deze groep, want verder staan ze niet in de lijst. Toen mooi, maar zou het nu zeker niet meer opzetten

Video

149 Paula Abdul - Opposites Attract 1990 [13-1 292]

Nummer wat vooral opviel door de video. Pure jeugdsentiment voor mij, niks meer, niks minder.

Video

148 Craig McLachlan & Check 1-2 - Mona 1990 [12-2 293]

Een acteur uit de serie Neighbours (de zoveelste) nam een plaatje op en het werd nog een grote hit hier ook. Gewoon een lekker popdeuntje wat eigenlijk niet zoveel om het lijf heeft

Video

147 MC Sar & the Real McCoy - It's On You 1990 [12-1 293]

Dance uit de oude doos zal ik maar zeggen. Luister hier nog graag naar. Helaas is de originele clip verwijderd van YT, we moeten het doen met deze remake (vreselijke versie btw):

Video

146 Marusha - Over the Rainbow 1994 [13-1 293]

Halverwege de jaren 90 verschenen er steeds meer 'maffe' plaatjes waarbij de BPM flink werd opgevoerd. Wat heb ik dit grijsgedraaid zeg Maar eerlijk is eerlijk, als ik dit ergens op een feestje nog zou horen, dan stuiter ik alle kanten op

Video

145 Bomb the Bass ft. Maureen - Say a Little Prayer 1989 [14-3 294]

Bomb the Bass covert Aretha Franklin. En zeer verdienstelijk ook. Prefereer deze versie ook boven het origineel. Zangeres Maureen Walsh scoorde hierna nog een klein hitje met Thinking of You. Ik vind heel Bomb the Bass anno 2009 wel een beetje een cult-act eigenlijk. Ze hebben prachtige nummers geleverd.

Video

144 The Grid - Swamp Thing 1994 [13-2 295]

Rednex scoorde in dit jaar groots met de zogeheten countrydance. The Grid haakte er op in en kwamen met dit prachtige Swamp Thing. Nu heb ik sowieso al een zwak voor banjo's, dat verklaart ook meteen dat dit nummer groots scoorde bij mij. En nog steeds fijn om te luisteren. Volume wel omhoog gooien

Video

143 The Good Men - Give It Up 1993 [14-5 298]

Klassieker in zijn genre. Dit nummer werd later o.a. gebruikt voor Simply Red's Fairground. Ik moet altijd aan de verzamelserie Mega Dance denken als ik dit hoor.

Video

142 Red Hot Chili Peppers - Under the Bridge 1992 [15-4 298]

Tja, dit nummer is wereldberoemd natuurlijk, hun allergrootste hit. Maar toch trek ik dit niet meer om te luisteren, vind het vooral een zeikerige ballad nu..

Video

141 Bros - I Owe You Nothing 1988 [13-1 298]

Ow, shoot...

Video

musicfriek schreef:
150 Clouseau - Passie 1995 [15-5 292]

Blijkbaar heb ik toch even een zwak gehad voor deze groep, want verder staan ze niet in de lijst. Toen mooi, maar zou het nu zeker niet meer opzetten

Van Clouseau had ik in die periode ook wel een zwak, ze hebben tenslotte verschillende leuke singles uitgebracht, maar de laatste jaren is de charme eruit.

musicfriek schreef:
145 Bomb the Bass ft. Maureen - Say a Little Prayer 1989 [14-3 294]

Bomb the Bass covert Aretha Franklin. En zeer verdienstelijk ook. Prefereer deze versie ook boven het origineel.

Ik heb deze versie zopas beluisterd en Bomb the Bass kan vocaal in de verste verte niet tippen aan de legendarische queen of soul Aretha Franklin. Dat je deze versie prefereert zal enkel en alleen met jeugdsentiment te maken hebben.

De nummers van The Grid en The Good Men vind ik wel leuk en apart. Over Bros zullen wij maar zwijgen.

[quote]LucM schreef:
(quote)

Van Clouseau had ik in die periode ook wel een zwak, ze hebben tenslotte verschillende leuke singles uitgebracht, maar de laatste jaren is de charme eruit.

[quote]musicfriek schreef:

Ze zingen dan ook al jaren over hetzelfde onderwerp...

LucM schreef:
Ik heb deze versie zopas beluisterd en Bomb the Bass kan vocaal in de verste verte niet tippen aan de legendarische queen of soul Aretha Franklin. Dat je deze versie prefereert zal enkel en alleen met jeugdsentiment te maken hebben.

Hmm, ik kende hem volgens mij nog niet, maar vind hem ook wel erg goed. Maar Bomb the Bass heeft sowieso wel een paar hele toffe dingen gedaan. Geweldige invloedrijke producer.

Dit nummer bv.: YouTube - Bomb The Bass - Bug Powder Dust

Timmy T

140 Nirvana - Come As You Are 1992 [14-1 298]

Dit nummer vond ik toen helemaal te gek, keihard draaien en ik raakte helemaal in een trance. Een nummer van dit niveau hebben ze wat mij betreft nooit meer gemaakt.

Video

139 Billy Ocean - Get Outta My Dreams, Get Into My Car 1988 [15-2 300]

Billy Ocean heeft in de jaren 80 grote successen gekend, in de top 40 bereikte hij 2 maal de eerste plaats. Onder andere met dit nummer. Bij mij net niet nummer 1. Nu vind ik zijn muziek vooral gedateerd en zijn ballads kan ik al helemaal niet meer aanhoren

Video

138 Vaya Con Dios - What's a Woman? 1990 [12-1 300]

Vanuit Belgie hadden we daar ineens Vaya Con Dios. In het begin moest ik niks van dit nummer hebben, maar langzaamaan begon ik het wel te waarderen. Het beetje nasale stemgeluid van Dani was wennen, maar deze groep heeft prima nummers geleverd.

Video

137 City to City - The Road Ahead (Miles of the Unknown) 1999 [16-3 301]

Tja, dit was een monsterhit in 1999. En gelijk ook hun enige grote succes. Zo vreselijk stukgedraaid dat me dit nu totaal niks meer doet.

Video

136 R.E.M. - Strange Currencies 1995 [12-1 302]

Van het album Monster, een typische Stipe-ballad die ik nog steeds prachtig vind. In Nederland deed het nummer vrijwel niks.

Video

Vaya Con Dios - What's a Woman?
Ik vind Dani Klein gewoon een prachtig stemgeluid hebben, ze is één van de beste zangeressen in België. Vaya Con Dios was trouwens in zowat heel Europa succesvol.

City to City - The Road Ahead (Miles of the Unknown)
In België werd dit (gelukkig) niet zo vaak gedraaid en was het ook niet zo'n gigantische hit, vandaar dat ik het nog kan aanhoren, al vind ik het nu wel wat belegen klinken. De Engelse uitspraak is ook niet je dat.

Van Nirvana en R.E.M. mogen er gerust nog meer nummers passeren.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:59 uur

geplaatst: vandaag om 18:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.