MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Friek's foute Top 600 1988-2000

zoeken in:
135 General Base - On & On 1997 [13-1 302]

Een nummer wat het heel goed deed in de dancescene, heb dit zelf ook heel veel gedraaid destijds. Voor mij echt zo'n plaat om helemaal van uit je dak te gaan

Video

134 UB40 - Can't Help Falling in Love 1993 [14-1 302]

Wederom een cover (goh) en dit scoorde wereldwijd groots. Sliver was de titel van de film dacht ik waar deze song voor gebruikt werd. Vind dit voor af en toe best wel leuk om op te zetten.

Video

133 Janet Jackson - That's the Way Love Goes 1993 [17-4 303]

Erg, erg relaxte plaat wat ik nu als een van haar beste beschouw. Jammer genoeg heeft ze nooit meer het niveau van dit nummer gehaald. 2 Unlimited gebruikte zelfs naam en titel in een van hun hits: No One

Video

132 Inner City - Big Fun 1988 [13-2 303]

Voor mij begon de dance met dit nummer. Nog steeds krijg ik hier kippenvel van, can't help it

Video

131 Laura Pausini - Strani Amori 1994 [13-1 303]

Destijds best wel gecharmeerd van haar stem, dit werd een groot succes voor Laura. Maar heb er nu niet zo veel meer mee. Ze maakt nog steeds muziek, alleen is ze niet meer zo succesvol in Nederland als in de jaren 90.

Video

130 Robbie Williams - Angels 1998 [16-2 304]

Zijn enige notering in deze lijst denk ik. Vond zijn songs altijd wel ok, maar was er vaak ook snel weer flauw van. Angels was dus de uitzondering hier.

Video

129 Fine Young Cannibals - She Drives Me Crazy 1989 [12-1 304]

Hier kan ik nog steeds van genieten, zeker met bijbehorende video. Deze band altijd wel prima gevonden, jammer dat ze na 2 albums er mee kapten.

Video

128 Snap! - The First the Last Eternity 1995 [13-2 305]

En daar hebben we hitmachine Snap weer Het album waar dit nummer van afkomstig is, is mijn favoriet: Welcome to Tomorrow.

Video

127 Next - Too Close 1998 [15-2 305]

Dit was hun enige grote hit hier in Nederland. En wat swingt dit plaatje nog lekker zeg

Video

126 Boyz II Men - End of the Road 1992 [13-1 307]

Jasses, dit vind ik dus helemaal niks meer. Mier en mierzoet. Heel erg ontgroeid dit

Video

musicfriek schreef:
129 Fine Young Cannibals - She Drives Me Crazy 1989 [12-1 304]

You have got to be kidding me!

musicfriek schreef:
127 Next - Too Close 1998 [15-2 305]

Dit was hun enige grote hit hier in Nederland. En wat swingt dit plaatje nog lekker zeg

Video

126 Boyz II Men - End of the Road 1992 [13-1 307]

Jasses, dit vind ik dus helemaal niks meer. Mier en mierzoet. Heel erg ontgroeid dit

Video

2 prachtige nummers achter elkaar

Next .... die zat nog in mijn contest . Blijft wel leuk, net als Fine Young Cannibals trouwens.

125 Color Me Badd - I Wanna Sex You Up 1991 [15-3 309]

De eerste van 2 noteringen van deze R&B-boyband. Toen vreselijk populair, nu is er helemaal niks meer van over. Die andere notering vind ik nog wel grappig, maar dit.. Nee

Ach, helaas geen video

124 Londonbeat - A Better Love 1991 [12-1 309]

Deze band komen we later ook nog tegen. Dit was de opvolger van die ene hele grote hit. Vind hier niks mis mee eigenlijk, gewoon een lekkere meezinger.

Video

123 Shaggy ft. Rayvon - In the Summertime 1995 [14-3 310]

Shaggy heeft een aantal leuke singles gemaakt waarvan ik dit wel de leukste vind. Onweerstaanbare beat en vind het leuk gecovered.

Video

122 George Michael - Father Figure 1988 [14-1 311]

Topnummer van de toen zo immens populaire George. Van zijn prima album Faith die eind jaren 80 verkocht als een tierelier. Dit is pas de eerste van zoveel hits in deze lijst.

Video

121 Bravo All Stars - Let the Music Heal Your Soul 1998 [13-1 313]

Als ik een nummer mocht kiezen wat ik nu het meest fout vind in deze lijst dan wint dit geval glorieus

Video

musicfriek schreef:

121 Bravo All Stars - Let the Music Heal Your Soul 1998 [13-1 313]

Als ik een nummer mocht kiezen wat ik nu het meest fout vind in deze lijst dan wint dit geval glorieus

Video

Mooie bijdrage van Scooter

Je vordert al naar de laatste 100, gaat snel.

120 Coolio ft. 40 Thievz - C U When U Get There 1997 [13-1 313]

Ben geen enorme Coolio-liefhebber, maar dit nummer vind ik nog steeds geweldig. Met name door de klassieke bewerking in de muziek blijft dit nummer een geval apart.

Video

119 Richard Marx - Right Here Waiting 1989 [12-1 314]

Rocker Richard Marx brengt een ballad uit en prompt wordt het zijn grootste hit. Het is aalglad, maar toch vind ik het geen straf om hier naar te luisteren.

Video

118 JX - There's Nothing I Won't Do 1996 [14-1 314]

Dit is zo'n dancenummer waar ik nooit genoeg van zal krijgen. Bijna onmogelijk om op te dansen, maar wat kent dit nummer een heerlijke climax

Video

117 Paula Abdul - Straight Up 1989 [15-1 314]

Debuutsingle en Paula was een hit. Dit is nog wel een van haar betere singles. De intro van de video vind ik nog steeds erg geinig.

Video

116 Heavy D & the Boyz - Now That We Found Love 1991 [14-1 315]

Aanstekelijke cover van Third World. Het zinnetje Roses are Red, Violets are Blue is inmiddels legendarisch Zag Heavy D laatst in een komedieserie (naam is me ontschoten) en had hem niet eens herkend. Hij is niet meer zo heavy als vroeger Prima artiest.

Video

Coolio! Ja, dat blijft zeker een leuk nummer. Die man maakte zowiezo erg aanstekelijke singles, terwijl de rest meestal wat minder was.

musicfriek schreef:
116 Heavy D & the Boyz - Now That We Found Love 1991 [14-1 315]

Aanstekelijke cover van Third World.

* kuch *

Aha, wat leuk Nooit geweten zeg. En een erg fijne versie ook nog.

115 Marky Mark & Loleatta Holloway - Good Vibrations 1991 [15-1 315]

Nu meer bekend als acteur/regisseur, deze Mark Wahlberg. Begin jaren 90 werd hij erg beroemd door Calvin Klein-reclames en dit nummer is veruit zijn meest bekende. Vind dit eerlijk gezegd nog steeds een ijzersterke single.

Video

114 Phil Collins - A Groovy Kind of Love 1988 [15-4 316]

Deze ligt ergens op single, pfff, uit die vreselijke film Buster. Het is een cover van Mindbenders. Nee, heb die zwijmelballads van Phil wel gehad

Video

113 Extreme - Hole Hearted 1991 [13-1 317]

De opvolger van hun kweelhit die we straks nog tegen komen. Dit vind ik echter nog steeds een prima song. Heerlijk, die gitaren en ongeneerd meebleren.

Video

112 Alex Party - Don't Give Me Your Life 1995 [14-1 317]

Een van mijn favoriete danceplaatjes uit die tijd. Hoe vaak ik dit wel niet gedraaid heb En nog steeds word ik hier erg vrolijk van

Video

111 Glenn Medeiros & Bobby Brown - She Ain't Worth It 1990 [14-1 318]

Hopeloos verouderd R&B-plaatje wat voor Glenn de doorbraak betekende in de US of A. Wat staat dit kreng hoog

Video

musicfriek schreef:
114 Phil Collins - A Groovy Kind of Love 1988 [15-4 316]

Het is een cover van Mindbenders.

Ehm... friek? Dit is het origineel.

110 Felix - Don't You Want Me 1992 [14-1 318]

Een van de grootste danceklassiekers uit de jaren 90. Al vaak geremixed en ook opvolger It Will Make Me Crazy mocht er zijn.

Video

109 Taylor Dayne - Prove Your Love 1988 [14-1 319]

De Anastacia van de jaren 80. Blijkbaar vond ik dit als 14-jarig jochie helemaal geweldig getuige de hoge notering. Doet me nu niet zo erg veel meer.

Video

108 Sasha - If You Believe 1999 [14-1 319]

Auw Voor mij typisch een plaatje waar herinneringen vast aan zitten. Met bepaalde gevoelens vind je sommige nummers mooier dan ze daadwerkelijk zijn. Dit ligt nu heel ver achter me

Video

107 Londonbeat - I've Been Thinking About You 1990 [16-1 321]

Dit vind ik nog gewoon een erg leuke single waar je vrolijk van wordt. Dit werd ook terecht hun grootste succes. In de top 40 een van de meest succesvolle singles van 1990.

Video

106 Monica - For You I Will 1997 [16-3 322]

Een R&B-ballad die ik toen erg kon waarderen. In Nederland nogal geflopt itt Amerika. Het nummer komt uit de film Space Jam waar nog vele hits van af kwamen. (Originele video kon ik niet vinden).

Video

Zo, dit rijtje nog en dan begin ik met de beste 100

105 Savage Garden - Truly Madly Deeply 1998 [13-1 322]

De grootste hit van deze heren in de top 40. Meende eerder dit jaar (of vorig jaar) een of andere danceremix te horen van dit nummer, niet om aan te horen Vind dit vooral nog steeds een heel lief liedje.

Video

104 Extreme - More Than Words 1991 [14-1 322]

Ach, best wel een redelijk nummer, maar toen toch echt teveel gehoord waardoor volumeknop steevast naar beneden gaat nu.

Video

103 Prince - Diamonds & Pearls 1991 [13-1 323]

Van het gelijknamige album waar nog vele hits van af kwamen. Mooi sfeervol nummer die ik op zijn tijd nog wel eens draai.

Video

102 Shanice - I Love Your Smile 1991 [14-1 323]

Onbegrijpelijk dat ik dit ooit gewaardeerd heb Stompzinnig huppelnummer wat totaal niks om het lijf heeft. Dit is voor mij nu echt fout.

Video

101 East 17 - Stay Another Day 1994 [13-1 324]

Denk je alle boybands gehad te hebben, vinden we op het randje van de top 100 er nog eentje. Denk dat dit wel de laatste is die we tegenkomen. Nee, dit is vrij verschrikkelijk

Video

musicfriek schreef:

105 Savage Garden - Truly Madly Deeply 1998 [13-1 322]

De grootste hit van deze heren in de top 40. Meende eerder dit jaar (of vorig jaar) een of andere danceremix te horen van dit nummer, niet om aan te horen Vind dit vooral nog steeds een heel lief liedje.

Dat kan best kloppen, Cascada heeft het nummer gecoverd, en dat was volgens mij wel een hit.

oei, 2 keer London Beat vlak achter elkaar! Dat doet pijn aan de oren wat is dat veschrikkelijke muziek zeg. Gelukkig ging het beter als achtergrondkoortje bij Paul Young in de middeljaren 80.

Verder, ga zo door Friek!

Mja, het is niet bepaald hoogstaande muziek, maar vind het niet zo erg dat het pijn aan mijn oren doet. Dan weet ik tig andere nummers die dat wel doen (pak de top 40 van de laatste 10 jaar maar). Vooral veel jeugdsentiment in deze lijst en men kan zeggen wat ie wil, die plaatjes blijven toch 'speciaal' op een of andere manier. Niet dat ik ze grijs draai, maar gewoon even lekker meebleren is altijd leuk

100. Neneh Cherry - Buffalo Stance 1989 [14-1 324]

(afbeelding)

En ineens domineerde Neneh Cherry de hitparade in 1989 met het aanstekelijke Buffalo Stance. Hip-hop, dance, pop, dat zijn wel de ingredienten van dit nummer. Ze komt tweemaal in de top 100 voor en die andere kunnen jullie wel raden denk ik

Video

99. Roxette - Dressed for Success 1990 [17-1 325]

(afbeelding)

Een van de eerste singles van dit succesvolle duo. Dit nummer geeft me altijd een lekker gevoel, het swingt heerlijk en ook het meezinggehalte ligt hoog. Nu ongetwijfeld een van mijn favoriete Roxette-singles.

Video

98. Bee Gees - Alone 1997 [17-1 325]

(afbeelding)

De gebroeders Gibb mag ik altijd graag horen en ik kan me herinneren dat ze in de Mega Top 100 met dit nummer iets van 40 weken in die lijst stond. Voor die tijd een unicum. In de top 40 slechts tot nummer 34. Blijf dit een geweldig melodieus nummer vinden.

Video

97. Natalie Imbruglia - Torn 1998 [16-1 326]

(afbeelding)

Voormalig soapsterretje neemt plaatje op en het wordt wereldwijd een enorme hit. Uit Australie kwam Natalie met een rockballad genaamd Torn. Nog steeds actief in de muziek zij het niet meer zo succesvol in de hitlijsten. Dit nummer is nog steeds

Video

96. Haddaway - What Is Love? 1993 [14-1 327]

(afbeelding)

Een danceknaller van formaat en dit blijft gewoon een sterke song. Eigenlijk ook het enige sterke nummer wat hij gemaakt heeft. Opvolger Life was veel van hetzelfde en ook de nummers daarna deden me vrijwel niks.

Video

musicfriek schreef:
97. Natalie Imbruglia - Torn 1998

Wist je dat dat nummer voor het eerst in 1993 in het Deens werd opgenomen? Van oorsprong is het een Engels nummer, maar het werd naar het Deens vertaald voor het album "Under Stjernerne Et Sted" van de 'wereldberoemde' Lis Sørensen.

Zo grappig dit, en vooral ook erg mooi.
Musicfriek komt met een lijstje en L_T_B gooit er wat achtergrondinformatie bij

Dit was een mooi lijstje friek. Neneh Cherry, Roxette en Natalie Imbruglia kunnen mij nog steeds wel interesseren.

95. Janet Jackson - Again 1993 [14-1 329]

(afbeelding)

Een ballad van haar prima album Janet. Alleen vind ik dit nummer nu vrij vreselijk en valt me pas op hoe vals ze eigenlijk hier zingt. 15 jaar geleden viel ik hier als een blok voor

Video

94. Tina Turner - On Silent Wings 1996 [16-1 330]

(afbeelding)

Absoluut mijn favoriete single van Tina Turner. In de jaren 80 bracht ze een aantal sterke songs, maar voor deze heb ik altijd een zwak gehad. Bij mij een enorme hit, maar in de reguliere lijsten deed het niks. Aan het eind hoor je Sting nog even meezingen.

Video

93. R.E.M. - Me in Honey 1991 [15-3 331]

(afbeelding)

Officieel is dit geen single geweest natuurlijk, maar ik vond het zo goed dat ik besloot om het zelf maar een hit te laten worden De combinatie met Kate Pierson vind ik zeer geslaagd klinken. Tot vandaag nog een van mijn favoriete tracks van Out of Time.

Video

92. Mariah Carey - Can't Let Go 1991 [13-1 331]

(afbeelding)

Nummer van haar 2e album Emotions. In Amerika wel een single, hier niet dacht ik. Geloof dat ze nog drie keer voorkomt in de top 100. Mij nu iets teveel van het goede

Video

91. Alanis Morissette - Unsent 1999 [18-3 335]

(afbeelding)

De zangeressen doen het goed in dit rijtje. Alanis heeft ook een aantal prachtige songs geleverd en dit is er zeker eentje van. Hierin bezingt ze haar ex-vriendjes. Wordt hier toch wel weer even stil van

Video

90. Janet Jackson - Miss You Much 1989 [15-2 336]

(afbeelding)

Van het album Rhythm Nation en dit is de een na hoogst genoteerde Janet-single. Vind deze anno 2009 eigenlijk niet zo sterk meer, het heeft wel een typische 80's sound. Maar de video mag er nog zijn.

Video

89. Jessica - How Will I Know (Who You Are) 1998 [16-1 338]

(afbeelding)

Prima popsingle van deze Zweedse Jessica. Lekkere meezinger die voor mij een heerlijke climax kent.

Video

88. Jason Donovan - Too Many Broken Hearts 1989 [15-1 339]

(afbeelding)

Oei oei.. Yep, zeker categorie fout En dan te bedenken dat hij nog een keer in de top 100 voorkomt

Video

87. Dr. Alban - No Coke 1991 [14-1 341]

(afbeelding)

Hip hop reggae in a dancehall style zoals Dr. Alban zelf zingt. Dit blijft een van zijn leukste singles uit zijn beginperiode. Ook deze meneer komen we nog een keer tegen.

Video

86. B.V.S.M.P. - I Need You 1988 [17-3 342]

(afbeelding)

Pfff, dit is wel erg old-school zeg. En toch blijf ik hier een zwak voor hebben. Volumeknop gaat steevast omhoog en genieten maar

Video

85. 2 Unlimited - Get Ready for This 1992 [16-2 343]

(afbeelding)

De single waar het allemaal mee begon. En nog steeds een van hun sterkste, gaat wat mij betreft nooit kapot. Er zouden hierna nog zo'n 13 (of meer) top 10 hits volgen, iets wat tot op heden nooit meer gehaald is door een andere artiest. Het scoorde zelfs in Amerika.

Video

84. Billy Ray Cyrus - Could've Been Me 1992 [15-2 346]

(afbeelding)

Dit nummer was al compleet uit mijn geheugen verbannen en niet zo verwonderlijk ook Wat een draak nu ik het zo weer hoor..

Video

83. Guru Josh - Infinity (1990's: Time for the Guru) 1990 [16-2 348]

(afbeelding)

Vorig jaar nog uitgebracht in een remixversie (Klaas Vocal Edit) en die scoorde nog groter dan dit origineel. Zeer onterecht, want deze is vele malen beter. Geweldig hoe een saxofoon kan klinken in een danceplaat

Video

82. Maria McKee - Show Me Heaven 1990 [16-1 348]

(afbeelding)

Ballad uit de film Days of Thunder. Ken deze zangeres verder totaal niet, maar blijft een mooie song.

Video

81. Bruce Springsteen - Human Touch 1992 [14-1 349]

(afbeelding)

Dat Bruce een prima artiest is had hij al lang bewezen. Alhoewel zijn 2 albums uit begin jaren 90 mij wat tegenvielen is dit nummer altijd fier overeind blijven staan. Dit zou zeker in mijn top 10 staan van favoriete Bruce-songs.

Video

80. Neneh Cherry - Manchild 1989 [15-2 350]

(afbeelding)

De 2e single in Nederland en wat mij betreft het beste wat Neneh gemaakt heeft. Alhoewel het nummer Woman ook een juweeltje is.

Video

79. Tone Loc - Wild Thing 1989 [16-2 350]

(afbeelding)

'Smerige' rapplaat die heerlijk swingt. Typisch oldschoolplaatje. Funky Cold Medina is ook al zo lekker

Video

78. Fleetwood Mac - Everywhere 1988 [15-1 352]

(afbeelding)

Hun album Tango in the Night werd flink uitgemolken, geloof dat er zo'n 6 singles van zijn getrokken. Dit nummer heeft altijd een soort van hypnotische werking op me gehad, dit blijft gewoon klasse Helaas kon ik originele video niet vinden.

Video

77. R.E.M. - Stand 1991 [17-5 353]

(afbeelding)

In 1991 helemaal te gek, maar nu vind ik dit echt een van hun mindere singles. Tis me nu net even te kinderlijk allemaal

Video

76. Ace of Base - All That She Wants 1993 [16-3 353]

(afbeelding)

Ook een tijd lang verslaafd aan geweest, dit nummer. Maar inmiddels is de plaat voor mij letterlijk kapot gedraaid. Leuk om eens in de 5 jaar te horen misschien

Video

75. Az Yet ft. Peter Cetera - Hard to Say I'm Sorry 1997 [16-2 353]

(afbeelding)

De heren zingen mooi samen, maar dit soort nummers vind ik nu gewoon geen klap meer aan. Tenenkrommend zelfs

Video

74. Ace of Base - The Sign 1994 [18-5 354]

(afbeelding)

En daar heb je ze weer. 1 puntje meer dan All That She Wants en daarmee hoogstgenoteerde single. Ook een nummer wat me nu nog bijster weinig doet.

Video

73. Nick Kamen - I Promised Myself 1990 [16-2 355]

(afbeelding)

Pretty boy werd beroemd door spijkerbroekenreclame en nam daarna plaatje op die geproduceerd werd door Madonna. Toen werd het een aantal jaren stil en kwam terug met deze I Promised Myself. Voor mij absoluut het beste nummer van hem. Ik beschouw dit wel als een klassiekertje

Video

72. 2 Unlimited - No Limit 1993 [14-1 355]

(afbeelding)

De hoogstgenoteerde single in deze lijst. Zowat de hele wereld viel ervoor en de rest is bekend.. De video blijft aandoenlijk

Video

71. Prince Ital Joe & Marky Mark - United 1994 [16-1 357]

(afbeelding)

Prince Ital Joe is al lang niet meer, maar destijds erg bekend in Duitsland. Hij nam een plaatje op met Marky Mark en het resultaat is een eurohouse-achtig nummer met een flink meezinggehalte. Op zijn tijd wel grappig om weer te horen, meer niet..

Video

70. D:Ream - Things Can Only Get Better 1994 [16-1 357]

(afbeelding)

Engelse band die heel even bekend was en dit was hun grote hit in thuisland. In Nederland deed het amper wat, maar bij mij een knaller. Gewoon een pakkend nummer die je zo mee zit te galmen

Video

69. Jon Secada - Too Late Too Soon 1997 [15-1 359]

(afbeelding)

Zanger ontdekt door Gloria Estefan en scoorde vooral in Zuid-Amerika. Dit nummer zal niemand kennen, want het was nogal een flop. De video laat de balladversie zien, maar bij mij werd de danceversie een hit (geen video van helaas).

Video

68. Bryan Adams - (Everything I Do) I Do It for You 1991 [17-1 360]

(afbeelding)

Heel even had Bryan Adams het record langstgenoteerde nummer 1 hit aller tijden in handen totdat Marco Borsato het in 1994 verbeterde. Kwijlballad van de bovenste plank dit. Dit hoef ik niet meer te horen..

Video

67. Lisa Stansfield - All Around the World 1989 [16-2 362]

(afbeelding)

Hmm, dit valt me nu mee. Het nummer klinkt nog aardig fris moet ik zeggen. Lekkere beat en de stem van Lisa vind ik altijd wel lekker om te horen. Tevens was dit haar grootste hit in Europa.

Video

66. Wes - Awa Awa 1997 [17-1 362]

(afbeelding)

Dit werd de 2e single na Alane. Deed bijna niks hier, maar dit vond ik mooier zo blijkt wel. Mooi Afrikaans gezongen plaatje die nog regelmatig gedraaid wordt hier.

Video

musicfriek schreef:
70. D:Ream - Things Can Only Get Better 1994 [16-1 357]

Dat was toch van die romo hype, een soort nieuwe new romantics, die rond 1995 zo populair werd in Engeland?

musicfriek schreef:

82. Maria McKee - Show Me Heaven 1990

Zij schreef ooit "A good heart" voor Feargall Sharkey.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:47 uur

geplaatst: vandaag om 20:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.