Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2012, 21:53 uur
Musician’s Top 30, 21-11-1981, week 46
01 (01) 05 O superman – Laurie Anderson
02 (02) 04 I am a camera – Buggles
03 (04) 03 Twilight – ELO
04 (10) 02 Under pressure – Queen & David Bowie
05 (07) 03 Heart like a Wheel – Steve Miller Band
06 (03) 06 Under your thumb – Godley & Creme
07 (09) 03 Love games – Level 42
08 (05) 05 The sensitive kind – Santana
09 (12) 04 Snake eyes – The Alan Parsons project
10 (13) 04 It’s my party – Dave Stewart & Barbara Gaskin
11 (17) 03 Europe after the rain – John Foxx
12 (---) 01 I go to sleep – Pretenders
13 (11) 06 Tonight I’m yours – Rod Stewart
14 (24) 02 Good year for the roses – Elvis Costello
15 (06) 05 Day after day – Pretenders
16 (08) 09 Every little thing she does is magic – The Police
17 (27) 02 Controversy - Prince
18 (25) 02 Talking out of turn – Moody blues
19 (18) 03 Leather and lace – Stevie Nicks
20 (26) 02 Charlotte sometimes – The Cure
21 (16) 05 RR express – Rose Royce
22 (28) 02 This time – Margriet Eshuijs
23 (20) 04 Just can’t get enough – Depeche mode
24 (23) 03 Oil in the family – Jan Akkerman
25 (---) 01 All alone am I – Timi Yuro
26 (29) 02 You’re in the army now – Bolland & Bolland
27 (---) 01 Comin’ in and out of your life – Barbara Streisand
28 (---) 01 Living eyes – Bee gees
29 (---) 01 Oh no - Commodores
30 (30) 02 Let’s start II dance again – Hamilton Bohannon
Weinig verrassingen dit keer, dus ook weinig tekst.
Zelfs Barbara Streisand wist binnen te komen, de Commodores met niet eens een onaardige ballad.
Ik vind de All alone Am I van Timi Yuro ook helemaal niet eens zo slecht. Zij werd toen door mij gezien als een oude vrouw. De waarheid is, dat ze in 1981 nog maar 41 was. Dat is dan toch typisch. Maar een goed nummer, eigenlijk vind ik het beter dan Hurt.
I go to sleep lijkt mij een gevalletje Naderend Grote Kersthit......
01 (01) 05 O superman – Laurie Anderson
02 (02) 04 I am a camera – Buggles
03 (04) 03 Twilight – ELO
04 (10) 02 Under pressure – Queen & David Bowie
05 (07) 03 Heart like a Wheel – Steve Miller Band
06 (03) 06 Under your thumb – Godley & Creme
07 (09) 03 Love games – Level 42
08 (05) 05 The sensitive kind – Santana
09 (12) 04 Snake eyes – The Alan Parsons project
10 (13) 04 It’s my party – Dave Stewart & Barbara Gaskin
11 (17) 03 Europe after the rain – John Foxx
12 (---) 01 I go to sleep – Pretenders
13 (11) 06 Tonight I’m yours – Rod Stewart
14 (24) 02 Good year for the roses – Elvis Costello
15 (06) 05 Day after day – Pretenders
16 (08) 09 Every little thing she does is magic – The Police
17 (27) 02 Controversy - Prince
18 (25) 02 Talking out of turn – Moody blues
19 (18) 03 Leather and lace – Stevie Nicks
20 (26) 02 Charlotte sometimes – The Cure
21 (16) 05 RR express – Rose Royce
22 (28) 02 This time – Margriet Eshuijs
23 (20) 04 Just can’t get enough – Depeche mode
24 (23) 03 Oil in the family – Jan Akkerman
25 (---) 01 All alone am I – Timi Yuro
26 (29) 02 You’re in the army now – Bolland & Bolland
27 (---) 01 Comin’ in and out of your life – Barbara Streisand
28 (---) 01 Living eyes – Bee gees
29 (---) 01 Oh no - Commodores
30 (30) 02 Let’s start II dance again – Hamilton Bohannon
Weinig verrassingen dit keer, dus ook weinig tekst.
Zelfs Barbara Streisand wist binnen te komen, de Commodores met niet eens een onaardige ballad.
Ik vind de All alone Am I van Timi Yuro ook helemaal niet eens zo slecht. Zij werd toen door mij gezien als een oude vrouw. De waarheid is, dat ze in 1981 nog maar 41 was. Dat is dan toch typisch. Maar een goed nummer, eigenlijk vind ik het beter dan Hurt.
I go to sleep lijkt mij een gevalletje Naderend Grote Kersthit......
0
geplaatst: 20 november 2012, 22:17 uur
musician schreef:
Voor een 18-jarige is 41 natuurlijk al heel oud
, maar achteraf valt dat inderdaad wel mee
.Ik denk dat in de beleving meespeelt dat Timi Yuro rond 1960 al haar eerste successen had, en dat klinkt als eeuwen geleden in 1981. Muzikaal gezien vind ik het onvoorstelbaar dat tussen 1960 en 1981 evenveel jaren zitten als tussen 1991 en 2012 (het laatste lijkt veel korter).
0
Martial
geplaatst: 21 november 2012, 10:58 uur
Week 46 (1981)
Alarmschijf: Barbra Streisand - Comin' In And Out Of Your Life
Met zulk soort nummers loop ik eerlijk gezegd niet weg en dit nummer is al helemaal geen nummer waar de hitpotentie van afdruipt oftwel dit is meer een LP-track dan een single kandidaat, toegeven de muziek is best mooi en het wordt ook wel aardig gezongen, maar voor de rest word ik er warm noch koud van.
Cijfer: 5
10. Timi Yuro - All Alone Am I
Er wordt wat afgecovered in de muziekscene al komt de 1 wat beter uit de verf dan de ander dit is ook weer zo'n nummer het is niet echt slecht maar ook weer niet echt super oftewel geef mij het orgineel van Brenda Lee maar.
12. The Pretenders - I Go To Sleep
The Pretenders coveren beter, de sfeer van dit nummer de zang van Chrissie Hynde passen uitstekend bij dit jaargetijde.
Cijfer: 9
19. Go-Go's - Our Lips Are Sealed
Er waren flink wat meidengroepen actief begin jaren 80 al zat de 1 wat beter in elkaar dan de ander dit leuke nummer Our Lips Are Sealed is wel een blijvertje en is nog steeds leuk om naar te luisteren.
Cijfer: 7,5
25. Babe - I'm A Rocking Machine
Vond dit zelf altijd 1 van de leukere Babe singles en natuurlijk klinkt dit allemaal gedateerd maar begin jaren 80 kon dit allemaal nog wel, de produktie was uiteraard weer in handen van Peter Koelewijn, een leuke en vlotte single van de dames Babe.
Cijfer: 7
26. Tenpole Tudor - Wünderbar
Best een simpel nummer dit van Tenpole Tudor maar ja zo ontzettend leuk gedaan en met een groot meezing gehalte, lang leve de lol dus.
Cijfer: 8
27. Miggy - Annie
Triest dat Miggy onlangs overleden is, maar dit nummer was toch overbekend in 1981 en iedereen zong het bij wijze mee en is ook een echte eendagsvlieg gebleken.
Cijfer: 5,5
28. The Four Tops - When She Was My Girl
Een beetje een zoetsappige titel van dit nummer en ik heb wel is betere nummers gehoord van The Four Tops over hun muzikale en vocale kwaliteiten niets anders dan lof, maar dit nummer vind ik ietsjes minder.
Cijfer: 6,5
29. The Bee Gees - Living Eyes
Geen echt pakkend refrein en het nummer komt ook niet echt van de grond, wel weer een prima produktie en is ook weer het typische Bee Gees geluid dat over ons heen denderd.
Cijfer: 6
30. Commodores - Oh No
Een beetje in de stijl van Three Times A Lady en Sail On om is wat te noemen, de kracht van The Commodores lag wel in de wat rustigere nummers waar dit Oh No ook weer een voorbeeld van is al vind ik de eerder genoemde singles zelf beter.
Met zulk soort nummers loop ik eerlijk gezegd niet weg en dit nummer is al helemaal geen nummer waar de hitpotentie van afdruipt oftwel dit is meer een LP-track dan een single kandidaat, toegeven de muziek is best mooi en het wordt ook wel aardig gezongen, maar voor de rest word ik er warm noch koud van.
10. Timi Yuro - All Alone Am I
Er wordt wat afgecovered in de muziekscene al komt de 1 wat beter uit de verf dan de ander dit is ook weer zo'n nummer het is niet echt slecht maar ook weer niet echt super oftewel geef mij het orgineel van Brenda Lee maar.
12. The Pretenders - I Go To Sleep
The Pretenders coveren beter, de sfeer van dit nummer de zang van Chrissie Hynde passen uitstekend bij dit jaargetijde.
19. Go-Go's - Our Lips Are Sealed
Er waren flink wat meidengroepen actief begin jaren 80 al zat de 1 wat beter in elkaar dan de ander dit leuke nummer Our Lips Are Sealed is wel een blijvertje en is nog steeds leuk om naar te luisteren.
25. Babe - I'm A Rocking Machine
Vond dit zelf altijd 1 van de leukere Babe singles en natuurlijk klinkt dit allemaal gedateerd maar begin jaren 80 kon dit allemaal nog wel, de produktie was uiteraard weer in handen van Peter Koelewijn, een leuke en vlotte single van de dames Babe.
26. Tenpole Tudor - Wünderbar
Best een simpel nummer dit van Tenpole Tudor maar ja zo ontzettend leuk gedaan en met een groot meezing gehalte, lang leve de lol dus.
27. Miggy - Annie
Triest dat Miggy onlangs overleden is, maar dit nummer was toch overbekend in 1981 en iedereen zong het bij wijze mee en is ook een echte eendagsvlieg gebleken.
28. The Four Tops - When She Was My Girl
Een beetje een zoetsappige titel van dit nummer en ik heb wel is betere nummers gehoord van The Four Tops over hun muzikale en vocale kwaliteiten niets anders dan lof, maar dit nummer vind ik ietsjes minder.
29. The Bee Gees - Living Eyes
Geen echt pakkend refrein en het nummer komt ook niet echt van de grond, wel weer een prima produktie en is ook weer het typische Bee Gees geluid dat over ons heen denderd.
30. Commodores - Oh No
Een beetje in de stijl van Three Times A Lady en Sail On om is wat te noemen, de kracht van The Commodores lag wel in de wat rustigere nummers waar dit Oh No ook weer een voorbeeld van is al vind ik de eerder genoemde singles zelf beter.
0
geplaatst: 21 november 2012, 11:31 uur
ranboy schreef:
Ik denk dat in de beleving meespeelt dat Timi Yuro rond 1960 al haar eerste successen had, en dat klinkt als eeuwen geleden in 1981. Muzikaal gezien vind ik het onvoorstelbaar dat tussen 1960 en 1981 evenveel jaren zitten als tussen 1991 en 2012 (het laatste lijkt veel korter).
Ik denk dat in de beleving meespeelt dat Timi Yuro rond 1960 al haar eerste successen had, en dat klinkt als eeuwen geleden in 1981. Muzikaal gezien vind ik het onvoorstelbaar dat tussen 1960 en 1981 evenveel jaren zitten als tussen 1991 en 2012 (het laatste lijkt veel korter).

0
geplaatst: 22 november 2012, 20:18 uur
Week 46 - 14 november 1981.
Top 40
Tipparade

I'm a rocking machine!!!
Favorietschijf: Aneka - Little Lady
Steunplaat: Tenpole Tudor - Wünderbar
Binnenkomers in de Tipparade:
Alarmschijf: Barbra Streisand - Comin' In And Out Of Your Life V
#10: Timi Yuro - All Alone Am I V
#12: The Pretenders - I Go To Sleep V
#19: Go-Go's - Our Lips Are Sealed V
#25: Babe - I'm A Rocking Machine V
#26: Tenpole Tudor - Wünderbar V
#27: Miggy - Annie V
#28: The Four Tops - When She Was My Girl V
#29: The Bee Gees - Living Eyes V
#30: Commodores - Oh No V
Rondje 'Ballads, the do's en don'ts': Alarmschijf als in 'ALARM-schijf'? Ik zet nu koud een minuutje geleden het liedje af en ik ben het al volslagen kwijt. Wat ik me wel herinner in deze korte tijdspanne is: Cliché, cliché, strijkertjes, glasversplinterende uithalen en dat alles weer door elkaar gemixt. Of zoiets. Nou, mag ik 'm al uit de prijzenkast halen? Vooruit dan: [2].
Dat van Timi Yuro, was dat nou een oude of nieuwe opname? Hoe dan ook: niet goed, niet slecht... Een beetje als een druilerig herfstregentje. Competent, maar geen atoomsplitser [5].
Moet je dan óf een diva met een flinke neus zijn óf een (levende) legende om flink met een ballad te kunnen scoren? Toch niks voor stoere rockchicks om zoiets te doen, niet?
Oh, jawel hoor, en hoe! [9].
Rondje 'meidenbandjes': Bij The Go-Go's moet ik inderdaad ook aan Fischer Z's So Long denken.
Maar dat is in deze context beslist geen negatieve opmerking, want ik kan me helemaal vinden in dit soort bubblegumpop!
Leuk, voortstuwend riffje heeft het ook en de (samen)zang en achtergrondvocalen tegen het einde vind ik top [8,5]. Goh, wat naar is dit: Zit ik nou écht mee te bewegen op Babe's Rocking Machine? Nou ja, een guilty pleasure uit het onderste kannetje dan maar...
In tegenstelling tot hun andere fluthitjes heeft dit tenminste nog iets eerlijks: Lullig doen omdat het kan en mag! Die vervaarlijk lage mannenstem geeft het daarbij een flinke 70's-slinger mee: Nee, dit vind ik niet knullige, Hollandse kneutermuziek, dit vind ik: Knullige, Hollandse kneutermuziek!!!!
I'm a rocking machine, I'm a rocking machine!!
[6,5]. Veel leuker eigenlijk dan een stelletje dronken pseudo-punkers met een overgewaardeerde apres-ski-anthem [3] of de zogenaamd lollige 'gezelligheid' van wijlen Miggie (R.I.P.) [2]. Oeps, dit mocht alleen over meidenbandjes gaan!

Leuk om de Four Tops eens te horen zonder over-the-top geschreeuw.
When She Was My Girl heeft een vriendelijk Stevie Wonder-gehalte en een sterk arrangement.
Fijn nummer! [7,5].
Tja, de Bee Gees, het is je ding of niet. Hier en daar hebben ze een leuk nummer, maar veel, veel vaker stoor ik me te erg aan de hijgerige zang en dat is hier ook het geval, mede doordat het liedje wat melodieloos voortdreutelt [4,5].
Ook ik vind The Commodores' Oh No een geslaagde ballad. Hier is gewoon getracht een mooi liedje te schrijven, een beetje klein gehouden, zonder dat ik er glazuurparanoia bij krijg als bij Lionel's solo-draken. Aangenaam, leuk en kwaliteitsvol [8].
Top 40
Tipparade

I'm a rocking machine!!!

Favorietschijf: Aneka - Little Lady

Steunplaat: Tenpole Tudor - Wünderbar
Alarmschijf: Barbra Streisand - Comin' In And Out Of Your Life V
#10: Timi Yuro - All Alone Am I V
#12: The Pretenders - I Go To Sleep V
#19: Go-Go's - Our Lips Are Sealed V
#25: Babe - I'm A Rocking Machine V
#26: Tenpole Tudor - Wünderbar V
#27: Miggy - Annie V
#28: The Four Tops - When She Was My Girl V
#29: The Bee Gees - Living Eyes V
#30: Commodores - Oh No V
Rondje 'Ballads, the do's en don'ts': Alarmschijf als in 'ALARM-schijf'? Ik zet nu koud een minuutje geleden het liedje af en ik ben het al volslagen kwijt. Wat ik me wel herinner in deze korte tijdspanne is: Cliché, cliché, strijkertjes, glasversplinterende uithalen en dat alles weer door elkaar gemixt. Of zoiets. Nou, mag ik 'm al uit de prijzenkast halen? Vooruit dan: [2].
Dat van Timi Yuro, was dat nou een oude of nieuwe opname? Hoe dan ook: niet goed, niet slecht... Een beetje als een druilerig herfstregentje. Competent, maar geen atoomsplitser [5].
Moet je dan óf een diva met een flinke neus zijn óf een (levende) legende om flink met een ballad te kunnen scoren? Toch niks voor stoere rockchicks om zoiets te doen, niet?
Oh, jawel hoor, en hoe! [9].

Rondje 'meidenbandjes': Bij The Go-Go's moet ik inderdaad ook aan Fischer Z's So Long denken.
Maar dat is in deze context beslist geen negatieve opmerking, want ik kan me helemaal vinden in dit soort bubblegumpop!
Leuk, voortstuwend riffje heeft het ook en de (samen)zang en achtergrondvocalen tegen het einde vind ik top [8,5]. Goh, wat naar is dit: Zit ik nou écht mee te bewegen op Babe's Rocking Machine? Nou ja, een guilty pleasure uit het onderste kannetje dan maar...
In tegenstelling tot hun andere fluthitjes heeft dit tenminste nog iets eerlijks: Lullig doen omdat het kan en mag! Die vervaarlijk lage mannenstem geeft het daarbij een flinke 70's-slinger mee: Nee, dit vind ik niet knullige, Hollandse kneutermuziek, dit vind ik: Knullige, Hollandse kneutermuziek!!!!
I'm a rocking machine, I'm a rocking machine!!
[6,5]. Veel leuker eigenlijk dan een stelletje dronken pseudo-punkers met een overgewaardeerde apres-ski-anthem [3] of de zogenaamd lollige 'gezelligheid' van wijlen Miggie (R.I.P.) [2]. Oeps, dit mocht alleen over meidenbandjes gaan!

Leuk om de Four Tops eens te horen zonder over-the-top geschreeuw.
When She Was My Girl heeft een vriendelijk Stevie Wonder-gehalte en een sterk arrangement.
Fijn nummer! [7,5].
Tja, de Bee Gees, het is je ding of niet. Hier en daar hebben ze een leuk nummer, maar veel, veel vaker stoor ik me te erg aan de hijgerige zang en dat is hier ook het geval, mede doordat het liedje wat melodieloos voortdreutelt [4,5].
Ook ik vind The Commodores' Oh No een geslaagde ballad. Hier is gewoon getracht een mooi liedje te schrijven, een beetje klein gehouden, zonder dat ik er glazuurparanoia bij krijg als bij Lionel's solo-draken. Aangenaam, leuk en kwaliteitsvol [8].
0
geplaatst: 24 november 2012, 11:11 uur
Week 47 van 1981.
1. Rocky Sharpe and The Replays - Come On Let's Go
Een cover van een nummer van Richie Valens, ik hou wel van oude rockers. Veel draagt het niet bij en de cover van Los Lobos vind ik beter maar af en toe kan het wel eens.
12. Anita Meyer - They Don't Play Our Lovesong Anymore
Anita Meyer heeft een mooie stem en de begeleiding is fraai maar de ballad zelf is te standaard en boeit of ontroert mij niet echt.
20. The Pack - Muchas Gracias
Een nummer dat totaal in de vergetelheid is geraakt. Klinkt richtingloos alsof ze van alles erin willen stoppen maar het dendert monotoon en emotieloos voorbij.
Cijfer: 3,5
24. Johan Verminnen - 'k Voel Me Goed
Van deze man heb ik een tijd niets meer gehoord. Johan Verminnen klinkt hier vrolijker dan anders en door de toevoeging van synths eigentijdser. Leuke tekst en ritme, aangename en warme stem.
25. Patricia Paay - Saturday Nights
Patricia Paay gaat hier op de discotoer maar het nummer klinkt mij te cliché met name de tekst. Eén van haar mindere hitsingles.
Cijfer: 4,5
26. Stray Cats - Little Miss Prissy
Stray Cats klinken ruiger en wat meer bluesy dan op hun vorige hits met hier ook een gitaarsolo. Klinkt wat nonchalant en moet het meer hebben van het spelplezier. Wel spreekt het mij minder dan hun vorige hits.
27. Frank & Mirella - Na Regen Komt Zonneschijn
Geen clip gevonden.
28. The New Four - Halverwege Amsterdam En Bremershaven
Helemaal afbreken doet ik dit niet, de gitaar en ritme vind ik leuk en het is niet zo melig als ik vreesde. Lijkt wel - stilistisch en tekstueel - erg op Henk Wijngaard.
29. Kim Wilde - Cambodia
Wat mij betreft haar beste nummer: prima ingezongen met die karakteristieke snikkende stem, emotioneel met sfeervolle synthesizerbegeleiding.
30. The Boomtown Rats - Never In A Million Years
The Boomtown Rats zijn na hun gigantische hit I Don't Like Mondays weggezakt. Nochtans vind ik dit een prima nummer met aangename melodie en synthesizerklanken, het doet mij ook een beetje denken aan Beach Boys door die achtergrondkoortjes en zonnige sfeer.
1. Rocky Sharpe and The Replays - Come On Let's Go
Een cover van een nummer van Richie Valens, ik hou wel van oude rockers. Veel draagt het niet bij en de cover van Los Lobos vind ik beter maar af en toe kan het wel eens.
12. Anita Meyer - They Don't Play Our Lovesong Anymore
Anita Meyer heeft een mooie stem en de begeleiding is fraai maar de ballad zelf is te standaard en boeit of ontroert mij niet echt.
20. The Pack - Muchas Gracias
Een nummer dat totaal in de vergetelheid is geraakt. Klinkt richtingloos alsof ze van alles erin willen stoppen maar het dendert monotoon en emotieloos voorbij.
Cijfer: 3,5
24. Johan Verminnen - 'k Voel Me Goed
Van deze man heb ik een tijd niets meer gehoord. Johan Verminnen klinkt hier vrolijker dan anders en door de toevoeging van synths eigentijdser. Leuke tekst en ritme, aangename en warme stem.
25. Patricia Paay - Saturday Nights
Patricia Paay gaat hier op de discotoer maar het nummer klinkt mij te cliché met name de tekst. Eén van haar mindere hitsingles.
26. Stray Cats - Little Miss Prissy
Stray Cats klinken ruiger en wat meer bluesy dan op hun vorige hits met hier ook een gitaarsolo. Klinkt wat nonchalant en moet het meer hebben van het spelplezier. Wel spreekt het mij minder dan hun vorige hits.
27. Frank & Mirella - Na Regen Komt Zonneschijn
Geen clip gevonden.
28. The New Four - Halverwege Amsterdam En Bremershaven
Helemaal afbreken doet ik dit niet, de gitaar en ritme vind ik leuk en het is niet zo melig als ik vreesde. Lijkt wel - stilistisch en tekstueel - erg op Henk Wijngaard.
29. Kim Wilde - Cambodia
Wat mij betreft haar beste nummer: prima ingezongen met die karakteristieke snikkende stem, emotioneel met sfeervolle synthesizerbegeleiding.
30. The Boomtown Rats - Never In A Million Years
The Boomtown Rats zijn na hun gigantische hit I Don't Like Mondays weggezakt. Nochtans vind ik dit een prima nummer met aangename melodie en synthesizerklanken, het doet mij ook een beetje denken aan Beach Boys door die achtergrondkoortjes en zonnige sfeer.
0
geplaatst: 25 november 2012, 10:40 uur
TOP 40 VAN ROB nr 283, 25-11-1981
dw vw aw
1 2 4 Under pressure - David Bowie & Queen
2 1 6 Europe after the rain - John Foxx
3 6 4 I go to sleep - The Pretenders
4 4 8 Don't want to wait anymore - The Tubes
5 3 11 Souvenir - Orchestral Manoeuvres in the Dark
6 5 7 RR Express - Rose Royce
7 26 2 Never in a million years - The Boomtown Rats
8 18 3 Don't turn me away - 10CC
9 10 5 Twilight - ELO
10 16 4 Love games - Level 42
11 7 7 I am a camera - The Buggles
12 9 7 It's my party - Dave Stewart & Barbra Gaskin
13 15 3 Play to win - Heaven 17
14 13 5 This time - Margriet Eshuys Band
15 17 3 Decent town - The Lambrettas
16 20 3 You're in the army now - Bolland
17 8 8 O Superman - Laurie Anderson
18 11 7 Dead ringer for love - Meatloaf
19 14 6 Oil in the family - Jan Akkerman
20 19 6 Gone gone gone - Johnny Mathis
21 12 9 Under your thumb - Kevin Godley & Lol Creme
22 -- 1 Talkin' out of turn - The Moody Blues
23 31 2 Almost saturday night - Karla DeVito
24 -- 1 Our lips are sealed - The Go-Gos
25 24 3 Little lady - Aneka
26 27 2 Get on home - The Steve Miller Band
27 28 6 Tonight I'm yours - Rod Stewart
28 -- 1 Living eyes - The Bee Gees
29 30 2 It's raining - Shaking Stevens
30 22 11 Every little thing she does is magic - The Police
31 33 2 We kill the world - Boney M
32 -- 1 Labelled with love - Squeeze
33 -- 1 Cambodia - Kim Wilde
34 21 7 Hollywood - Sandy Coast
35 -- 1 Comin' in and out of your life - Barbra Streisand
36 23 9 Shut up - Madness
37 25 12 Prince charming - Adam & the Ants
38 34 2 Love potion no 9 - Lee Towers
39 35 2 Wunderbar - Tenpole Tudor
40 32 7 Keerzij - Herman van Veen
Natuurlijk pakt Under pressure de eerste plaats; geen schande voor John Foxx dat hij een plekje prijs moet geven.
De zeven binnenkomers van vorige week doen het erg slecht; ze stijgen één plaatsje, of zakken zelfs direct al. Alleen de Boomtown Rats compenseren en springen van 26 naar 7. Misschien toch een bedreiging voor Under pressure?
En alweer zes binnenkomers, het waren rijke tijden.
De hoogste nieuwe is alweer voor The Moody Blues met hun derde single van het geslaagde album Long distance voyager; helaas wist geen enkele single de NL top 40 te halen. Talkin' out of turn is wat kalmer, met veel violen (ik zit daar niet mee) en meer prachtige samenzang. Alleen de lyrics 'I didn't mean to hurt you, I didn't mean to make you cry, I don't need an alibi' stoorden mij destijds omdat ze zo van Jealous guy gejat leken te zijn. Inmiddels snap ik dat er zo veel tekstregels 'gejat' worden, of toevallig op wat anders lijken.
Op 24 The Go-Go's met hun eerste single, meteen hun leukste, Our lips are sealed. Wiki meldt mij dat het de eerste all-female band is die in US op 1 kwam én die zijn eigen muziek componeerde. In NL zouden ze echter nooit in de top 40 komen. Later zou Belinda Carlisle een nog succesvollere solo-carrière volgen.
Op 28 The Bee Gees, pas nog in het Greatest Hits-topic aan de orde geweest. Living eyes is wat je mag verwachten: degelijk, prima samenzang, maar het blijft niet echt hangen. Het lijkt meer een staaltje van ambachtelijkheid dan van passie.
Op 32 Squeeze, die Engelse punk/new wave-band die al snel overging tot het maken van heel fijne, smaakvolle liedjes, waarvan dit een goed voorbeeld is. Dit klinkt zelfs erg traditioneel, een verhalende ballade, alsof het eeuwenoud is. De stem van Chris Difford (als ik mij niet vergis) maakt het nog warmer.
Op 33 Kim Wilde met Cambodia. Na het grote succes van Kids in America en Chequered love leek Cambodia wat minder te scoren, het bleef een week of 6 in de tipparade hangen; maar toen kwam hij toch nog op 38 in de top 40 binnen en steeg toch nog snel de top 10 in. Erg mooie song, zowel de electronische begeleiding als de tekst en de gevoelige manier waarop Kim het zingt.
Op 35 dan Barbra Streisand, op MuMe niet erg geliefd (geloof ik), hoewel ze een prachtige stem heeft en enkele pareltjes op haar naam heeft staan. Deze hoort er toch niet bij, een standaard ballad die alleen genietbaar is door haar stem maar verder niets te bieden heeft.
dw vw aw
1 2 4 Under pressure - David Bowie & Queen
2 1 6 Europe after the rain - John Foxx
3 6 4 I go to sleep - The Pretenders
4 4 8 Don't want to wait anymore - The Tubes
5 3 11 Souvenir - Orchestral Manoeuvres in the Dark
6 5 7 RR Express - Rose Royce
7 26 2 Never in a million years - The Boomtown Rats
8 18 3 Don't turn me away - 10CC
9 10 5 Twilight - ELO
10 16 4 Love games - Level 42
11 7 7 I am a camera - The Buggles
12 9 7 It's my party - Dave Stewart & Barbra Gaskin
13 15 3 Play to win - Heaven 17
14 13 5 This time - Margriet Eshuys Band
15 17 3 Decent town - The Lambrettas
16 20 3 You're in the army now - Bolland
17 8 8 O Superman - Laurie Anderson
18 11 7 Dead ringer for love - Meatloaf
19 14 6 Oil in the family - Jan Akkerman
20 19 6 Gone gone gone - Johnny Mathis
21 12 9 Under your thumb - Kevin Godley & Lol Creme
22 -- 1 Talkin' out of turn - The Moody Blues
23 31 2 Almost saturday night - Karla DeVito
24 -- 1 Our lips are sealed - The Go-Gos
25 24 3 Little lady - Aneka
26 27 2 Get on home - The Steve Miller Band
27 28 6 Tonight I'm yours - Rod Stewart
28 -- 1 Living eyes - The Bee Gees
29 30 2 It's raining - Shaking Stevens
30 22 11 Every little thing she does is magic - The Police
31 33 2 We kill the world - Boney M
32 -- 1 Labelled with love - Squeeze
33 -- 1 Cambodia - Kim Wilde
34 21 7 Hollywood - Sandy Coast
35 -- 1 Comin' in and out of your life - Barbra Streisand
36 23 9 Shut up - Madness
37 25 12 Prince charming - Adam & the Ants
38 34 2 Love potion no 9 - Lee Towers
39 35 2 Wunderbar - Tenpole Tudor
40 32 7 Keerzij - Herman van Veen
Natuurlijk pakt Under pressure de eerste plaats; geen schande voor John Foxx dat hij een plekje prijs moet geven.
De zeven binnenkomers van vorige week doen het erg slecht; ze stijgen één plaatsje, of zakken zelfs direct al. Alleen de Boomtown Rats compenseren en springen van 26 naar 7. Misschien toch een bedreiging voor Under pressure?
En alweer zes binnenkomers, het waren rijke tijden.
De hoogste nieuwe is alweer voor The Moody Blues met hun derde single van het geslaagde album Long distance voyager; helaas wist geen enkele single de NL top 40 te halen. Talkin' out of turn is wat kalmer, met veel violen (ik zit daar niet mee) en meer prachtige samenzang. Alleen de lyrics 'I didn't mean to hurt you, I didn't mean to make you cry, I don't need an alibi' stoorden mij destijds omdat ze zo van Jealous guy gejat leken te zijn. Inmiddels snap ik dat er zo veel tekstregels 'gejat' worden, of toevallig op wat anders lijken.
Op 24 The Go-Go's met hun eerste single, meteen hun leukste, Our lips are sealed. Wiki meldt mij dat het de eerste all-female band is die in US op 1 kwam én die zijn eigen muziek componeerde. In NL zouden ze echter nooit in de top 40 komen. Later zou Belinda Carlisle een nog succesvollere solo-carrière volgen.
Op 28 The Bee Gees, pas nog in het Greatest Hits-topic aan de orde geweest. Living eyes is wat je mag verwachten: degelijk, prima samenzang, maar het blijft niet echt hangen. Het lijkt meer een staaltje van ambachtelijkheid dan van passie.
Op 32 Squeeze, die Engelse punk/new wave-band die al snel overging tot het maken van heel fijne, smaakvolle liedjes, waarvan dit een goed voorbeeld is. Dit klinkt zelfs erg traditioneel, een verhalende ballade, alsof het eeuwenoud is. De stem van Chris Difford (als ik mij niet vergis) maakt het nog warmer.
Op 33 Kim Wilde met Cambodia. Na het grote succes van Kids in America en Chequered love leek Cambodia wat minder te scoren, het bleef een week of 6 in de tipparade hangen; maar toen kwam hij toch nog op 38 in de top 40 binnen en steeg toch nog snel de top 10 in. Erg mooie song, zowel de electronische begeleiding als de tekst en de gevoelige manier waarop Kim het zingt.
Op 35 dan Barbra Streisand, op MuMe niet erg geliefd (geloof ik), hoewel ze een prachtige stem heeft en enkele pareltjes op haar naam heeft staan. Deze hoort er toch niet bij, een standaard ballad die alleen genietbaar is door haar stem maar verder niets te bieden heeft.
0
geplaatst: 25 november 2012, 12:42 uur
De chartrun van Cambodia is inderdaad wat vreemd.
Het werd uiteindelijk zelfs een dikke #2-hit. Ook grappig om te weten is dat deze en Chequered Love (eveneens #2) hier grotere hits werden dan Kids In America, terwijl dat toch hét nummer is waar Kim Wilde mee wordt geassocieerd.
Ik blijf het overigens zonde vinden dat haar beste 'vroege' single Child Come Away de Top 40 niet heeft gehaald. Misschien tekstueel iets te verontrustend?
Het werd uiteindelijk zelfs een dikke #2-hit. Ook grappig om te weten is dat deze en Chequered Love (eveneens #2) hier grotere hits werden dan Kids In America, terwijl dat toch hét nummer is waar Kim Wilde mee wordt geassocieerd.
Ik blijf het overigens zonde vinden dat haar beste 'vroege' single Child Come Away de Top 40 niet heeft gehaald. Misschien tekstueel iets te verontrustend?
0
geplaatst: 25 november 2012, 16:15 uur
kaztor schreef:
Ik vermoed eerder dat het niet 'catchy' genoeg was. Dat de tekst verontrustend is, heb ik nooit geweten...
0
geplaatst: 27 november 2012, 13:26 uur
De tekst lijkt over een crime passionel te gaan waarbij een stelselmatig mishandelde vrouw zwaar verminkt op een strand wordt teruggevonden. Zware kost voor de hitparade, lijkt me.
0
geplaatst: 27 november 2012, 14:37 uur
Week 47 - 21 november 1981.
Top 40
Tipparade

Alarmschijf: Rocky Sharpe and The Replays - Come On Let's Go
Favorietschijf: Johan Verminnen - 'k Voel Me Goed
Steunplaat: The Boomtown Rats - Never In A Million Years
Alarmschijf: Rocky Sharpe and The Replays - Come On Let's Go V
#12: Anita Meyer - They Don't Play Our Lovesong Anymore V
#20: The Pack - Muchas Gracias V
#24: Johan Verminnen - 'k Voel Me Goed V
#25: Patricia Paay - Saturday Nights V
#26: Stray Cats - Little Miss Prissy V
#27: Frank & Mirella - Na Regen Komt Zonneschijn (gedowned)
#28: The New Four - Halverwege Amsterdam En Bremershaven V
#29: Kim Wilde - Cambodia V
#30: The Boomtown Rats - Never In A Million Years V
Een nummer als Come On Let's Go blijft volgens mij in alle versies wel overeind, maar ik moet hier uiteraard Richie Valens en Los Lobos voorrang geven. De zang is op een bijna irritante wijze vlak en de muziek lijkt ook van een karaoke-bruiloftsbandje te komen [6].
Anita Meyer's single, moest de NCRV dáár niet achteraan voor hun wekelijkse Favorietschijf?
Deprimerende slijper met Anita's fletse zang en veels te pompeuze orkestratie die er hier ook weer op papier lijkt te zijn bijgesleept. Dit soort politieke correctheid is aan mij niet besteedt [2,5].
The Pack... WTF is DIT nou weer!?? Kid Creole & The Coconuts te midden van een crack-trip?
Dit klinkt me in de oren als pure rotzooi, in een wanhopige poging bij elkaar geflanst om maar een hit te kunnen scoren. Kinderachtig, amateuristisch en bovenal gewoon niet om aan te horen. Weg ermee!
[1].
Ah, 'k Voel Me Goed... Dit herken ik nog!
Leuk, zonnig liedje. Het wat merkwaardige arrangement gaat zeer goed samen met de Paskal Jakobsen-achtige zang en de jazzy backing. Leuk dit weer eens terug te horen! [7,5].
Patricia Paay's Saturday Nights vind ik vooral ontzettend druk klinken. Alsof er is afgesproken zoveel mogelijk instrumenten in een liedje te rammen als mogelijk is omdat het liedje 'vrolijk, uitzinnig' moet klinken. Een recept dat gegarandeerd is om te mislukken, en dat doet het dan ook [4].
Voor Brian Setzer ben ik altijd in de stemming en Little Miss Prissy is ook weer raak. Het klinkt inderdaad iets ruiger dan voorheen en de gitaarriff is zeer strak. Toch zit het net iets onder de voorgaande singles [7,5].
Blokje oer-Hollands gestuntel:
De New Four's poging tot hoempapa-country, tja daar kunnen die sukkelaars zelf niks aan doen, vermoed ik. Frank & Mirella doen Het Vissersdorp(?) nog eens dunnetjes over. De muziek vind ik ontzettend goedkoop klinken, als een kinderspeeltje. Iets kundiger dan de New Fours, maar daar is dan ook alles mee gezegd [NF: 1, F&M: 3]
Cambodia vind ook ik een van Kim's betere singles. Het klinkt mystiek, met een wat donkere ondertoon (misschien verklaart dat de lange aanloop), maar het refrein is natuurlijk onvergetelijk [8,5].
Bob Geldof en z'n maatjes lijken zeer goed naar David Bowie's Scary Monsters-album te hebben geluisterd. Een beetje pathos hier, een new wave-elementje daar, en het komt goed op me over, ik mag dit wel. Fijn liedje [7,5].
Top 40
Tipparade

Alarmschijf: Rocky Sharpe and The Replays - Come On Let's Go
Favorietschijf: Johan Verminnen - 'k Voel Me Goed
Steunplaat: The Boomtown Rats - Never In A Million Years
Alarmschijf: Rocky Sharpe and The Replays - Come On Let's Go V
#12: Anita Meyer - They Don't Play Our Lovesong Anymore V
#20: The Pack - Muchas Gracias V
#24: Johan Verminnen - 'k Voel Me Goed V
#25: Patricia Paay - Saturday Nights V
#26: Stray Cats - Little Miss Prissy V
#27: Frank & Mirella - Na Regen Komt Zonneschijn (gedowned)
#28: The New Four - Halverwege Amsterdam En Bremershaven V
#29: Kim Wilde - Cambodia V
#30: The Boomtown Rats - Never In A Million Years V
Een nummer als Come On Let's Go blijft volgens mij in alle versies wel overeind, maar ik moet hier uiteraard Richie Valens en Los Lobos voorrang geven. De zang is op een bijna irritante wijze vlak en de muziek lijkt ook van een karaoke-bruiloftsbandje te komen [6].
Anita Meyer's single, moest de NCRV dáár niet achteraan voor hun wekelijkse Favorietschijf?
Deprimerende slijper met Anita's fletse zang en veels te pompeuze orkestratie die er hier ook weer op papier lijkt te zijn bijgesleept. Dit soort politieke correctheid is aan mij niet besteedt [2,5].
The Pack... WTF is DIT nou weer!?? Kid Creole & The Coconuts te midden van een crack-trip?
Dit klinkt me in de oren als pure rotzooi, in een wanhopige poging bij elkaar geflanst om maar een hit te kunnen scoren. Kinderachtig, amateuristisch en bovenal gewoon niet om aan te horen. Weg ermee!
[1].Ah, 'k Voel Me Goed... Dit herken ik nog!
Leuk, zonnig liedje. Het wat merkwaardige arrangement gaat zeer goed samen met de Paskal Jakobsen-achtige zang en de jazzy backing. Leuk dit weer eens terug te horen! [7,5].Patricia Paay's Saturday Nights vind ik vooral ontzettend druk klinken. Alsof er is afgesproken zoveel mogelijk instrumenten in een liedje te rammen als mogelijk is omdat het liedje 'vrolijk, uitzinnig' moet klinken. Een recept dat gegarandeerd is om te mislukken, en dat doet het dan ook [4].
Voor Brian Setzer ben ik altijd in de stemming en Little Miss Prissy is ook weer raak. Het klinkt inderdaad iets ruiger dan voorheen en de gitaarriff is zeer strak. Toch zit het net iets onder de voorgaande singles [7,5].
Blokje oer-Hollands gestuntel:
De New Four's poging tot hoempapa-country, tja daar kunnen die sukkelaars zelf niks aan doen, vermoed ik. Frank & Mirella doen Het Vissersdorp(?) nog eens dunnetjes over. De muziek vind ik ontzettend goedkoop klinken, als een kinderspeeltje. Iets kundiger dan de New Fours, maar daar is dan ook alles mee gezegd [NF: 1, F&M: 3]
Cambodia vind ook ik een van Kim's betere singles. Het klinkt mystiek, met een wat donkere ondertoon (misschien verklaart dat de lange aanloop), maar het refrein is natuurlijk onvergetelijk [8,5].
Bob Geldof en z'n maatjes lijken zeer goed naar David Bowie's Scary Monsters-album te hebben geluisterd. Een beetje pathos hier, een new wave-elementje daar, en het komt goed op me over, ik mag dit wel. Fijn liedje [7,5].
0
geplaatst: 27 november 2012, 17:02 uur
Musician’s Top 30, 28-11-1981, week 47
01 (01) 06 O superman – Laurie Anderson
02 (04) 03 Under pressure – Queen & David Bowie
03 (02) 05 I am a camera – Buggles
04 (12) 02 I go to sleep – Pretenders
05 (03) 04 Twilight – ELO
06 (05) 04 Heart like a Wheel – Steve Miller Band
07 (07) 04 Love games – Level 42
08 (11) 04 Europe after the rain – John Foxx
09 (10) 05 It’s my party – Dave Stewart & Barbara Gaskin
10 (14) 03 Good year for the roses – Elvis Costello
11 (---) 01 I – Manfred Mann’s earth band
12 (06) 07 Under your thumb – Godley & Creme
13 (09) 05 Snake eyes – The Alan Parsons project
14 (18) 03 Talking out of turn – Moody blues
15 (08) 06 The sensitive kind – Santana
16 (---) 01 Cambodia – Kim Wilde
17 (17) 03 Controversy – Prince
18 (20) 03 Charlotte sometimes – The Cure
19 (22) 03 This time – Margriet Eshuijs
20 (19) 04 Leather and lace – Stevie Nicks
21 (25) 02 All alone am I – Timi Yuro
22 (---) 01 Never in a million years – Boomtown rats
23 (13) 07 Tonight I’m yours – Rod Stewart
24 (21) 06 RR express – Rose Royce
25 (27) 02 Comin’ in and out of your life – Barbara Streisand
26 (29) 02 Oh no – Commodores
27 (---) 01 The thin wall - Ultravox
28 (28) 02 Living eyes – Bee gees
29 (---) 01 They don’t play our lovesong – Anita Meyer
30 (26) 03 You’re in the army now – Bolland & Bolland
Ik plaats nu alvast mijn lijst, vanavond naar een avondje met dichters..
Opvallende nummers: I (who have nothing) is een cover van een wereldberoemd nummer, ditmaal prachtig vereeuwigd door Manfred Mann's earth band:
Manfred Mann's earth band - I
_s.jpg)
The Thin Wall van Ultravox was ook een volstrekt onopgevallen, waarschijnlijk een wat ouder singletje, in Nederland. Uiteindelijk was ik er aanvankelijk ook niet zo erg weg van:
Ultravox - The Thin Wall

01 (01) 06 O superman – Laurie Anderson
02 (04) 03 Under pressure – Queen & David Bowie
03 (02) 05 I am a camera – Buggles
04 (12) 02 I go to sleep – Pretenders
05 (03) 04 Twilight – ELO
06 (05) 04 Heart like a Wheel – Steve Miller Band
07 (07) 04 Love games – Level 42
08 (11) 04 Europe after the rain – John Foxx
09 (10) 05 It’s my party – Dave Stewart & Barbara Gaskin
10 (14) 03 Good year for the roses – Elvis Costello
11 (---) 01 I – Manfred Mann’s earth band
12 (06) 07 Under your thumb – Godley & Creme
13 (09) 05 Snake eyes – The Alan Parsons project
14 (18) 03 Talking out of turn – Moody blues
15 (08) 06 The sensitive kind – Santana
16 (---) 01 Cambodia – Kim Wilde
17 (17) 03 Controversy – Prince
18 (20) 03 Charlotte sometimes – The Cure
19 (22) 03 This time – Margriet Eshuijs
20 (19) 04 Leather and lace – Stevie Nicks
21 (25) 02 All alone am I – Timi Yuro
22 (---) 01 Never in a million years – Boomtown rats
23 (13) 07 Tonight I’m yours – Rod Stewart
24 (21) 06 RR express – Rose Royce
25 (27) 02 Comin’ in and out of your life – Barbara Streisand
26 (29) 02 Oh no – Commodores
27 (---) 01 The thin wall - Ultravox
28 (28) 02 Living eyes – Bee gees
29 (---) 01 They don’t play our lovesong – Anita Meyer
30 (26) 03 You’re in the army now – Bolland & Bolland
Ik plaats nu alvast mijn lijst, vanavond naar een avondje met dichters..

Opvallende nummers: I (who have nothing) is een cover van een wereldberoemd nummer, ditmaal prachtig vereeuwigd door Manfred Mann's earth band:
Manfred Mann's earth band - I
_s.jpg)
The Thin Wall van Ultravox was ook een volstrekt onopgevallen, waarschijnlijk een wat ouder singletje, in Nederland. Uiteindelijk was ik er aanvankelijk ook niet zo erg weg van:
Ultravox - The Thin Wall

0
geplaatst: 1 december 2012, 15:42 uur
Week 48 van 1981.
1. The Rolling Stones - Waiting On A Friend
Zowat hun beste nummer in de jaren '80 mede door de combinatie van gitaar en piano en vooral de heerlijke sax van Sonny Rollins die het nummer kleurt.
14. Benny Neyman - Vrijgezel
Werd in Vlaanderen een grotere hit dan in Nederland. Een eenvoudig maar vlot nummer, goed geproduceerd - ligt tussen schlager en luisterlied - waarbij de tekst en dat gitaartje mij is bijgebleven.
23. Time Bandits - Live It Up
Hun eerste hit en er zouden nog meer volgen. Klinkt funky door dat gitaartje en baslijn waarbij de synths soms de boventoon voeren maar het is toch al een geslaagde start.
24. Lenny Kuhr - Kazie Kazoo
Lijkt mij door dat kinderkoor vooral een kinderlied dat nu melig klinkt al heeft Lenny Kuhr een mooie stem.
25. Tubes - Don't Want To Wait Anymore
Waren Tubes aanvankelijk geen progrockband? Dit is een typisch Amerikaanse AOR-ballad, saai en kleurloos en blijft niet hangen.
Cijfer: 4
26. Tiger - Solitaire
Geen clip gevonden.
27. Hepie en Hepie - Ik Heb Alleen Nog Maar Die Foto
Een Nederlandse bewerking van Blanket on the Ground van Billy Jo Spears (1975). Laat maar zitten, zou ik zeggen ...
Cijfer: 2,5
28. Patrick Cowley - Menergy
Ik heb de single-versie genomen, dit is de 12-inch-versie. Elektronische disco dat duidelijk is beïnvloed door Georgio Moroder. Zou nadien als basis dienen voor zijn grote hit Do You Wanna Funk en Shoot Your Shot van Divine. Om die reden wel interessant al slaat de verveling wel eens toe.
29. Rob De Nijs - Hou Me Vast (Want Ik Val)
Rob De Nijs mag ik steeds graag horen en weet met zijn tijd mee te gaan getuige de disco-invloeden. Een radio-vriendelijk nummer met kenmerkende warme zang.
30. Lobo ((NLD)) - Lobo's Gospel Show
Met de discomedley-rage heb ik het nu wel gehad, dit is nog maar eens uitmelken van wat al uitgemolken is.
Cijfer: 3
1. The Rolling Stones - Waiting On A Friend
Zowat hun beste nummer in de jaren '80 mede door de combinatie van gitaar en piano en vooral de heerlijke sax van Sonny Rollins die het nummer kleurt.
Werd in Vlaanderen een grotere hit dan in Nederland. Een eenvoudig maar vlot nummer, goed geproduceerd - ligt tussen schlager en luisterlied - waarbij de tekst en dat gitaartje mij is bijgebleven.
Hun eerste hit en er zouden nog meer volgen. Klinkt funky door dat gitaartje en baslijn waarbij de synths soms de boventoon voeren maar het is toch al een geslaagde start.
Lijkt mij door dat kinderkoor vooral een kinderlied dat nu melig klinkt al heeft Lenny Kuhr een mooie stem.
Waren Tubes aanvankelijk geen progrockband? Dit is een typisch Amerikaanse AOR-ballad, saai en kleurloos en blijft niet hangen.
26. Tiger - Solitaire
Geen clip gevonden.
Een Nederlandse bewerking van Blanket on the Ground van Billy Jo Spears (1975). Laat maar zitten, zou ik zeggen ...
Cijfer: 2,5
Ik heb de single-versie genomen, dit is de 12-inch-versie. Elektronische disco dat duidelijk is beïnvloed door Georgio Moroder. Zou nadien als basis dienen voor zijn grote hit Do You Wanna Funk en Shoot Your Shot van Divine. Om die reden wel interessant al slaat de verveling wel eens toe.
Rob De Nijs mag ik steeds graag horen en weet met zijn tijd mee te gaan getuige de disco-invloeden. Een radio-vriendelijk nummer met kenmerkende warme zang.
Met de discomedley-rage heb ik het nu wel gehad, dit is nog maar eens uitmelken van wat al uitgemolken is.
0
geplaatst: 1 december 2012, 17:51 uur
Menergy is toch wel minstens een 9 waard. 
De single-versie is wel lelijk, het hele 'verhaal' is daar verloren gegaan.

De single-versie is wel lelijk, het hele 'verhaal' is daar verloren gegaan.
0
geplaatst: 2 december 2012, 10:13 uur
TOP 40 VAN ROB nr 284, 1-12-1981
dw vw aw
1 1 5 Under pressure - David Bowie & Queen
2 2 7 Europe after the rain - John Foxx
3 3 5 I go to sleep - The Pretenders
4 7 3 Never in a million years - The Boomtown Rats
5 4 9 Don't want to wait anymore - The Tubes
6 8 4 Don't turn me away - 10CC
7 6 8 RR Express - Rose Royce
8 10 5 Love games - Level 42
9 5 12 Souvenir - Orchestral Manoeuvres in the Dark
10 9 6 Twilight - ELO
11 22 2 Talkin' out of turn - The Moody Blues
12 32 2 Labelled with love - Squeeze
13 13 4 Play to win - Heaven 17
14 16 4 You're in the army now - Bolland
15 12 8 It's my party - Dave Stewart & Barbra Gaskin
16 15 4 Decent town - The Lambrettas
17 24 2 Our lips are sealed - The Go-Go's
18 23 3 Almost saturday night - Karla DeVito
19 11 8 I am a camera - The Buggles
20 14 6 This time - Margriet Eshuys Band
21 28 2 Living eyes - The Bee Gees
22 33 2 Cambodia - Kim Wilde
23 -- 1 Won't let you down - PhD
24 35 2 Comin' in and out of your life - Barbra Streisand
25 -- 1 They don't play our lovesong anymore - Anita Meyer
26 21 10 Under your thumb - Kevin Godley & Lol Creme
27 18 8 Dead ringer for love - Meatloaf
28 19 7 Oil in the family - Jan Akkerman
29 17 9 O Superman - Laurie Anderson
30 20 7 Gone gone gone - Johnny Mathis
31 29 3 It's raining - Shaking Stevens
32 26 3 Get on home - The Steve Miller Band
33 31 3 We kill the world - Boney M
34 27 7 Tonight I'm yours - Rod Stewart
35 -- 1 Waiting on a friend - The Rolling Stones
36 -- 1 Live it up - The Time Bandits
37 25 4 Little lady - Aneka
38 -- 1 Why do fools fall in love - Diana Ross
39 -- 1 One of us - Abba
40 30 12 Every little thing she does is magic - The Police
De top 3 blijft staan, John Foxx krijgt nog een extra week op 2 (na van 1 te zijn gezakt). Grote stijgers zijn The Moody Blues en vooral Squeeze, 20 plaatsen omhoog.
Alsof het niets kost, weer zes binnenkomers deze week! De hoogste op 23 is van debutant PhD (genoemd naar een Engelse academische titel). Een zwaar door synthesizers gedomineerde single, vooral het instrumentale stuk naar het einde toe. Maar ook ruimte voor de mooie, hoge stem van de zanger. De clip was humoristisch, staat me bij. Het was een korte maar krachtige carrière, hierna was het voor de band alweer gedaan. Zanger Jim Diamond scoorde later nog wel sterk met I should have known better.
Op 25 Anita Meyer met een melancholiek-romantische ballad. Vocaal haalt zij alles uit de kast (want zij kan dat), de begeleiding dient de song. Het blijft ontroerend dat als het met haar liefde minder gaat en ze de band opzoekt die vroeger 'hun' liedje speelde, de band zegt dat het liedje 'uit' is, 'just like our love'...
Op 35 The Stones, een band waarvan toen al werd gezegd, 'dat ze nog bestaan, ze zijn al over de véértig'! (maar op dit moment scoren ze weer een hit(je), nu zijn ze al bijna 70...). Dit nummer past hun goed, Mick Jagger overschreeuwt zichzelf niet, een kleine ode aan alledaagse vriendschap.
Op 36 het eerste bandsucces van Alides Hidding (in 1980 scoorde hij een hit met Hollywood seven). De sound is moderne disco, de stem nog even eigenzinnig en falset. Meteen een top 10 hit, een tijdlang zou dit zelfs een hitmachine worden...
En dan nog twee NL nummer 1-hits die toch nog in mijn onderste regionen mochten ronddwalen. Op 38 Diana Ross met haar sixties-cover. Leuk dat zij toch eenmaal op 1 mag komen, maar jammer dat het zo'n makkelijk succes is. En op 39 (!) Abba, een band die vroeger wekenlang bij mij op 1 stond met SOS, Eagle, noem ze maar op; maar deze triestige ballad kan niet overtuigen, lijkt op de automatische piloot te zijn gemaakt. Verder dan 34 zal het niet reiken.
dw vw aw
1 1 5 Under pressure - David Bowie & Queen
2 2 7 Europe after the rain - John Foxx
3 3 5 I go to sleep - The Pretenders
4 7 3 Never in a million years - The Boomtown Rats
5 4 9 Don't want to wait anymore - The Tubes
6 8 4 Don't turn me away - 10CC
7 6 8 RR Express - Rose Royce
8 10 5 Love games - Level 42
9 5 12 Souvenir - Orchestral Manoeuvres in the Dark
10 9 6 Twilight - ELO
11 22 2 Talkin' out of turn - The Moody Blues
12 32 2 Labelled with love - Squeeze
13 13 4 Play to win - Heaven 17
14 16 4 You're in the army now - Bolland
15 12 8 It's my party - Dave Stewart & Barbra Gaskin
16 15 4 Decent town - The Lambrettas
17 24 2 Our lips are sealed - The Go-Go's
18 23 3 Almost saturday night - Karla DeVito
19 11 8 I am a camera - The Buggles
20 14 6 This time - Margriet Eshuys Band
21 28 2 Living eyes - The Bee Gees
22 33 2 Cambodia - Kim Wilde
23 -- 1 Won't let you down - PhD
24 35 2 Comin' in and out of your life - Barbra Streisand
25 -- 1 They don't play our lovesong anymore - Anita Meyer
26 21 10 Under your thumb - Kevin Godley & Lol Creme
27 18 8 Dead ringer for love - Meatloaf
28 19 7 Oil in the family - Jan Akkerman
29 17 9 O Superman - Laurie Anderson
30 20 7 Gone gone gone - Johnny Mathis
31 29 3 It's raining - Shaking Stevens
32 26 3 Get on home - The Steve Miller Band
33 31 3 We kill the world - Boney M
34 27 7 Tonight I'm yours - Rod Stewart
35 -- 1 Waiting on a friend - The Rolling Stones
36 -- 1 Live it up - The Time Bandits
37 25 4 Little lady - Aneka
38 -- 1 Why do fools fall in love - Diana Ross
39 -- 1 One of us - Abba
40 30 12 Every little thing she does is magic - The Police
De top 3 blijft staan, John Foxx krijgt nog een extra week op 2 (na van 1 te zijn gezakt). Grote stijgers zijn The Moody Blues en vooral Squeeze, 20 plaatsen omhoog.
Alsof het niets kost, weer zes binnenkomers deze week! De hoogste op 23 is van debutant PhD (genoemd naar een Engelse academische titel). Een zwaar door synthesizers gedomineerde single, vooral het instrumentale stuk naar het einde toe. Maar ook ruimte voor de mooie, hoge stem van de zanger. De clip was humoristisch, staat me bij. Het was een korte maar krachtige carrière, hierna was het voor de band alweer gedaan. Zanger Jim Diamond scoorde later nog wel sterk met I should have known better.
Op 25 Anita Meyer met een melancholiek-romantische ballad. Vocaal haalt zij alles uit de kast (want zij kan dat), de begeleiding dient de song. Het blijft ontroerend dat als het met haar liefde minder gaat en ze de band opzoekt die vroeger 'hun' liedje speelde, de band zegt dat het liedje 'uit' is, 'just like our love'...
Op 35 The Stones, een band waarvan toen al werd gezegd, 'dat ze nog bestaan, ze zijn al over de véértig'! (maar op dit moment scoren ze weer een hit(je), nu zijn ze al bijna 70...). Dit nummer past hun goed, Mick Jagger overschreeuwt zichzelf niet, een kleine ode aan alledaagse vriendschap.
Op 36 het eerste bandsucces van Alides Hidding (in 1980 scoorde hij een hit met Hollywood seven). De sound is moderne disco, de stem nog even eigenzinnig en falset. Meteen een top 10 hit, een tijdlang zou dit zelfs een hitmachine worden...
En dan nog twee NL nummer 1-hits die toch nog in mijn onderste regionen mochten ronddwalen. Op 38 Diana Ross met haar sixties-cover. Leuk dat zij toch eenmaal op 1 mag komen, maar jammer dat het zo'n makkelijk succes is. En op 39 (!) Abba, een band die vroeger wekenlang bij mij op 1 stond met SOS, Eagle, noem ze maar op; maar deze triestige ballad kan niet overtuigen, lijkt op de automatische piloot te zijn gemaakt. Verder dan 34 zal het niet reiken.
0
Martial
geplaatst: 2 december 2012, 10:17 uur
Na een ruime week ziek te zijn geweest dus vorige week geen cijfers van mij kant, pakken we deze week de draad weer op.
Week 48 (1981)
Alarmschijf: The Rolling Stones - Waiting On A Friend
In de wat "rustigere" nummers waar dit een voorbeeld van is vind ik The Stones altijd vrij sterk overkomen en stelt Waiting On A Friend ook absoluut niet teleur oftewel sterke single van de heren.
Een erg leuke single van Benny Neyman met een lekker meezing gehalte, verder geen woorden meer aan vuil maken en meebléren maar.
Een uitstekend Nederpop produkt van eigen bodem en die tot 1985 zeer behoorlijke nummers op de markt brachten, na 1985 werd het toch wel stukken minder moet ik zeggen, maar de 1e single mag er zeker wezen.
Dit nummer was ik toch wel een beetje vergeten en gelukkig maar zo te horen en ik vraag me af of Lenny Kuhr wel zo gelukkig zo was om dit soort platen op de markt te brengen daar heeft vast haar platenmaatschappij een handje in gehad na het enorme succes van Visite, vind Lenny beter tot haar recht komen in het "betere" luisterlied, dit is toch wel behoorlijk zwak en flauw moet ik zeggen.
Zelf ben ik wel enthousiast over deze plaat van The Tubes. sterker nog een geweldige "rockballad" toegeven orgineel is het allemaal niet oftwel Chicago meets Toto meets Alan Parsons Project, maar was behoorlijk onderste boven van deze plaat destijds.
Cijfer: 8,5
26. Tiger - Solitaire
Dit nummer ken ik wel heb het nog op een uitzending van het popprogramma Popcorn (KRO) staan, niet echt een nummer wat is blijven hangen en het mist nogal wat om een echt grote hit worden, niet slecht maar ook weer niet je van het.
Duidelijk herkenbaar Hepie en Hepie maar ja hier maak je mij niet blij mee, gauw vergeten maar dus.
Cijfer: 1
Ben het wel met Luc eens goed gejat van Giorgio Moroder en dit is ook typische jaren 80 disco en is helaas teveel van hetzelfde dan vond ik Do You Wanna Funk beter te verhapstukken.
Mijn moeder was nogal into Rob de Nijs dus hoorde ik geregeld Robbie voorbij komen en ook deze LP had ma in bezit waar Hou Me vast (Want Ik Val)) opstond, een lekker vlot nummer wat ook nog is lekker meezingbaar is, een prima single dus.
Dit hebben we onderhand nu wel gehoord het aaneenrijgen van bekende nummers dit keer in een vreselijke gospelvariant oftwel waar is m'n teiltje.
Week 48 (1981)
In de wat "rustigere" nummers waar dit een voorbeeld van is vind ik The Stones altijd vrij sterk overkomen en stelt Waiting On A Friend ook absoluut niet teleur oftewel sterke single van de heren.
Een erg leuke single van Benny Neyman met een lekker meezing gehalte, verder geen woorden meer aan vuil maken en meebléren maar.
Een uitstekend Nederpop produkt van eigen bodem en die tot 1985 zeer behoorlijke nummers op de markt brachten, na 1985 werd het toch wel stukken minder moet ik zeggen, maar de 1e single mag er zeker wezen.
Dit nummer was ik toch wel een beetje vergeten en gelukkig maar zo te horen en ik vraag me af of Lenny Kuhr wel zo gelukkig zo was om dit soort platen op de markt te brengen daar heeft vast haar platenmaatschappij een handje in gehad na het enorme succes van Visite, vind Lenny beter tot haar recht komen in het "betere" luisterlied, dit is toch wel behoorlijk zwak en flauw moet ik zeggen.
Zelf ben ik wel enthousiast over deze plaat van The Tubes. sterker nog een geweldige "rockballad" toegeven orgineel is het allemaal niet oftwel Chicago meets Toto meets Alan Parsons Project, maar was behoorlijk onderste boven van deze plaat destijds.
26. Tiger - Solitaire
Dit nummer ken ik wel heb het nog op een uitzending van het popprogramma Popcorn (KRO) staan, niet echt een nummer wat is blijven hangen en het mist nogal wat om een echt grote hit worden, niet slecht maar ook weer niet je van het.
Duidelijk herkenbaar Hepie en Hepie maar ja hier maak je mij niet blij mee, gauw vergeten maar dus.
Ben het wel met Luc eens goed gejat van Giorgio Moroder en dit is ook typische jaren 80 disco en is helaas teveel van hetzelfde dan vond ik Do You Wanna Funk beter te verhapstukken.
Mijn moeder was nogal into Rob de Nijs dus hoorde ik geregeld Robbie voorbij komen en ook deze LP had ma in bezit waar Hou Me vast (Want Ik Val)) opstond, een lekker vlot nummer wat ook nog is lekker meezingbaar is, een prima single dus.
Dit hebben we onderhand nu wel gehoord het aaneenrijgen van bekende nummers dit keer in een vreselijke gospelvariant oftwel waar is m'n teiltje.
0
geplaatst: 2 december 2012, 22:59 uur
Morgen of dinsdag kom ik weer met m'n bijdrage.
Ik kan alvast verklappen dat ik het liedje van Tubes ook hoog heb zitten en dat ik niet meega in de adoratie van Vrijgezel...
Ik kan alvast verklappen dat ik het liedje van Tubes ook hoog heb zitten en dat ik niet meega in de adoratie van Vrijgezel...
0
Martial
geplaatst: 3 december 2012, 11:46 uur
kaztor schreef:
En waarom verbaas me dit nu weer niet betreffende Benny Neyman met z'n Vrijgezel.

0
geplaatst: 4 december 2012, 22:40 uur
Musician’s Top 30, 05-12-1981, week 48
01 (02) 04 Under pressure – Queen & David Bowie
02 (04) 03 I go to sleep – Pretenders
03 (01) 07 O superman – Laurie Anderson
04 (03) 06 I am a camera – Buggles
05 (11) 02 I – Manfred Mann’s earth band
06 (07) 05 Love games – Level 42
07 (10) 04 Good year for the roses – Elvis Costello
08 (08) 05 Europe after the rain – John Foxx
09 (05) 05 Twilight – ELO
10 (06) 05 Heart like a Wheel – Steve Miller Band
11 (16) 02 Cambodia – Kim Wilde
12 (14) 04 Talking out of turn – Moody blues
13 (19) 04 This time – Margriet Eshuijs
14 (17) 04 Controversy – Prince
15 (09) 06 It’s my party – Dave Stewart & Barbara Gaskin
16 (20) 05 Leather and lace – Stevie Nicks
17 (---) 01 Waiting on a friend – Rolling stones
18 (12) 08 Under your thumb – Godley & Creme
19 (21) 03 All alone am I – Timi Yuro
20 (22) 02 Never in a million years – Boomtown rats
21 (---) 01 Don’t want to wait anymore - Tubes
22 (---) 01 Absolute beginners – The Jam
23 (18) 04 Charlotte sometimes – The Cure
24 (---) 01 Secret combination – Randy Crawford
25 (15) 07 The sensitive kind – Santana
26 (25) 03 Comin’ in and out of your life – Barbara Streisand
27 (26) 03 Oh no – Commodores
28 (13) 06 Snake eyes – The Alan Parsons project
29 (---) 01 Live it up – Time bandits
30 (27) 02 The thin wall – Ultravox
Het lijkt zowaar al weer gebeurd met Laurie Anderson.
Eens met Kaztor inzake de toch wel schoonheid van The Tubes en I don't want to wait anymore. Het pastte overigens prima in een mooie winterlijst.
Daar heb ik er nog één van, de verder onbekend gebleven volgende single van haar gelijknamige album Secret combination van Randy Crawford.
Randy Crawford - Secret combination

En dan gelijk ook een singletje van The Jam waarop zelf een blazertje valt te beluisteren. Aan The Jam kun je je nooit een buil vallen, prima muziek. Het is jammer dat ze in 1982 een aardig succesvol jaar hadden in Nederland en daarna het bijltje er helaas bij zouden neergooien.
The Jam - Absolute beginners

01 (02) 04 Under pressure – Queen & David Bowie
02 (04) 03 I go to sleep – Pretenders
03 (01) 07 O superman – Laurie Anderson
04 (03) 06 I am a camera – Buggles
05 (11) 02 I – Manfred Mann’s earth band
06 (07) 05 Love games – Level 42
07 (10) 04 Good year for the roses – Elvis Costello
08 (08) 05 Europe after the rain – John Foxx
09 (05) 05 Twilight – ELO
10 (06) 05 Heart like a Wheel – Steve Miller Band
11 (16) 02 Cambodia – Kim Wilde
12 (14) 04 Talking out of turn – Moody blues
13 (19) 04 This time – Margriet Eshuijs
14 (17) 04 Controversy – Prince
15 (09) 06 It’s my party – Dave Stewart & Barbara Gaskin
16 (20) 05 Leather and lace – Stevie Nicks
17 (---) 01 Waiting on a friend – Rolling stones
18 (12) 08 Under your thumb – Godley & Creme
19 (21) 03 All alone am I – Timi Yuro
20 (22) 02 Never in a million years – Boomtown rats
21 (---) 01 Don’t want to wait anymore - Tubes
22 (---) 01 Absolute beginners – The Jam
23 (18) 04 Charlotte sometimes – The Cure
24 (---) 01 Secret combination – Randy Crawford
25 (15) 07 The sensitive kind – Santana
26 (25) 03 Comin’ in and out of your life – Barbara Streisand
27 (26) 03 Oh no – Commodores
28 (13) 06 Snake eyes – The Alan Parsons project
29 (---) 01 Live it up – Time bandits
30 (27) 02 The thin wall – Ultravox
Het lijkt zowaar al weer gebeurd met Laurie Anderson.
Eens met Kaztor inzake de toch wel schoonheid van The Tubes en I don't want to wait anymore. Het pastte overigens prima in een mooie winterlijst.
Daar heb ik er nog één van, de verder onbekend gebleven volgende single van haar gelijknamige album Secret combination van Randy Crawford.
Randy Crawford - Secret combination

En dan gelijk ook een singletje van The Jam waarop zelf een blazertje valt te beluisteren. Aan The Jam kun je je nooit een buil vallen, prima muziek. Het is jammer dat ze in 1982 een aardig succesvol jaar hadden in Nederland en daarna het bijltje er helaas bij zouden neergooien.
The Jam - Absolute beginners

0
Martial
geplaatst: 5 december 2012, 09:19 uur
He he eindelijk een nieuwe nummer 1 in de lijst van musician 

0
geplaatst: 8 december 2012, 14:23 uur
Beter laat dan nooit...
Week 48 - 28 november 1981.
Top 40
Tipparade

Als men de grens van goede smaak ruimschoots heeft overschreden...
(De hitnoteringen-site is terug!!!
)
Favorietschijf: Time Bandits - Live It Up
Steunplaat: Squeeze - Labelled With Love
Alarmschijf: The Rolling Stones - Waiting On A Friend V
#14: Benny Neyman - Vrijgezel V
#23: Time Bandits - Live It Up V
#24: Lenny Kuhr - Kazie Kazoo V
#25: Tubes - Don't Want To Wait Anymore V
#26: Tiger - Solitaire (gedowned)
#27: Hepie En Hepie - Ik Heb Alleen Nog Maar Die Foto V
#28: Patrick Cowley - Menergy V
#29: Rob De Nijs - Hou Me Vast (Want Ik Val) V
#30: Lobo - Lobo's Gospel Show V
Waiting On A Friend is ook wat mij betreft de beste Stones-single uit de jaren '80.
Het dateert eigenlijk al uit 1973, dus het was -net als Start Me Up- een van de vroegere outtakes op Tattoo You. Het had inderdaad niet op Goats Head Soup gepast, want het had teveel afgeweken. Maar op Tattoo You past het uitstekend bij de rest van de 'rustigere' kant 2 van het album. Sonny Rollins vertolkt hier op het einde inderdaad een glansrol.
Let ook eens op de grappige clip: Deze is opgenomen bij hetzelfde gebouw dat op de cover van Led Zeppelin's Physical Graffiti staat! [10].
Vrijgezel is voor mij het punt waar Benny Neyman een soort van huisvrouwenmuziek gaat maken, compleet met la-la-la's (dat intro!
) en Hazes-sentimenten die toen waarschijnlijk 'hot' waren. Bovendien is de smaakvolle muzikale begeleiding van de voorgaande singles vervangen door populistische hoempapa-muziek dat zo van een karaoke-bandje lijkt te komen [2].
Live It Up was de eerste hit voor Time Bandits nadat zanger Alides Hidding in 1980 al scoorde met Hollywood Seven, en net als bij die single vind ik de zang te afstandelijk overkomen, alsof ie de luisteraar iets toebijt in plaats van dat ie iets over probeert te brengen. Het refrein is dan wel redelijk te doen, maar het doet me allemaal erg weinig [5].
Kazie Kazoo van Lenny Kuhr is duidelijk een kinderliedje en ga ik ook als zodanig beoordelen.
Voor dat genre is het adequaat [5,5].
Dan een wonderschone plaat dat volgens mij niet eens een hit werd. Don't Want To Wait Anymore vind ik feller klinken dan Chicago's toenmalige aanpak. Het ligt wat mij betreft veel dichter bij het geluid van Styx. Vakkundig gemusiceerd, goed gezongen en een ijzersterk, pakkend refrein [8,5].
Tiger, kwamen we die band vorig jaar al niet tegen in de Amerikaanse lijsten? Hoe dan ook, ik herinner me ook dit weer: De zangeres probeert teveel als Pat Benatar te klinken.
'She lacks conviction. She doesn't really believe what she's singing' zegt m'n schatje hier en ik ben het er mee eens: Totaal geen overtuiging. De muziek doet me iets meer, maar komt ook niet bepaald boven het maaiveld uit. Aardig, meer niet [6].
Hallo zeg, Ik Heb Alleen Nog Maar Die Foto is wel een héle slechte verminking van Billy Joe Spears' Blanket On The Ground! De intonatie is om te huilen ('foh-thoooo!') en en en....nee, laat ik nou maar to-the-point blijven: [1].
Bij de Moroder-disco van Patrick Cowley kan ik eigenlijk maar moeilijk de aandacht erbij houden. Ik vind het vooral dun en vervelend [4,5].
Hou Me Vast is weer zo'n sympathieke Rob De Nijs-single, maar toch spreekt het me iets minder aan dan voorgangers als Zondag en Dat Is Alles [6].
'What is it, like a contest of 'How many songs can I ruin in one shot'!?' vraagt m'n lieve vrouwtje zich af bij Lobo's mislukking. Vooral bij het stukje van Oh, Happy Day trek ik wit weg van schaamte. Dit soort 'liedjes' vind ik getuigen van grenzeloze zelfoverschatting, als je bij wijze van spreken zelf ook wel weet dat je geen deuk in een pakje boter kan slaan (ook al sta je er op je single-cover bij als een krijger). Misschien wel het slechtste nummer van het jaar. Bar en boos!
[1].
Week 48 - 28 november 1981.
Top 40
Tipparade

Als men de grens van goede smaak ruimschoots heeft overschreden...
(De hitnoteringen-site is terug!!!
)Alarmschijf: The Rolling Stones - Waiting On A Friend
Favorietschijf: Time Bandits - Live It Up
Steunplaat: Squeeze - Labelled With Love
Alarmschijf: The Rolling Stones - Waiting On A Friend V
#14: Benny Neyman - Vrijgezel V
#23: Time Bandits - Live It Up V
#24: Lenny Kuhr - Kazie Kazoo V
#25: Tubes - Don't Want To Wait Anymore V
#26: Tiger - Solitaire (gedowned)
#27: Hepie En Hepie - Ik Heb Alleen Nog Maar Die Foto V
#28: Patrick Cowley - Menergy V
#29: Rob De Nijs - Hou Me Vast (Want Ik Val) V
#30: Lobo - Lobo's Gospel Show V
Waiting On A Friend is ook wat mij betreft de beste Stones-single uit de jaren '80.
Het dateert eigenlijk al uit 1973, dus het was -net als Start Me Up- een van de vroegere outtakes op Tattoo You. Het had inderdaad niet op Goats Head Soup gepast, want het had teveel afgeweken. Maar op Tattoo You past het uitstekend bij de rest van de 'rustigere' kant 2 van het album. Sonny Rollins vertolkt hier op het einde inderdaad een glansrol.
Let ook eens op de grappige clip: Deze is opgenomen bij hetzelfde gebouw dat op de cover van Led Zeppelin's Physical Graffiti staat! [10].
Vrijgezel is voor mij het punt waar Benny Neyman een soort van huisvrouwenmuziek gaat maken, compleet met la-la-la's (dat intro!
) en Hazes-sentimenten die toen waarschijnlijk 'hot' waren. Bovendien is de smaakvolle muzikale begeleiding van de voorgaande singles vervangen door populistische hoempapa-muziek dat zo van een karaoke-bandje lijkt te komen [2].Live It Up was de eerste hit voor Time Bandits nadat zanger Alides Hidding in 1980 al scoorde met Hollywood Seven, en net als bij die single vind ik de zang te afstandelijk overkomen, alsof ie de luisteraar iets toebijt in plaats van dat ie iets over probeert te brengen. Het refrein is dan wel redelijk te doen, maar het doet me allemaal erg weinig [5].
Kazie Kazoo van Lenny Kuhr is duidelijk een kinderliedje en ga ik ook als zodanig beoordelen.
Voor dat genre is het adequaat [5,5].
Dan een wonderschone plaat dat volgens mij niet eens een hit werd. Don't Want To Wait Anymore vind ik feller klinken dan Chicago's toenmalige aanpak. Het ligt wat mij betreft veel dichter bij het geluid van Styx. Vakkundig gemusiceerd, goed gezongen en een ijzersterk, pakkend refrein [8,5].
Tiger, kwamen we die band vorig jaar al niet tegen in de Amerikaanse lijsten? Hoe dan ook, ik herinner me ook dit weer: De zangeres probeert teveel als Pat Benatar te klinken.
'She lacks conviction. She doesn't really believe what she's singing' zegt m'n schatje hier en ik ben het er mee eens: Totaal geen overtuiging. De muziek doet me iets meer, maar komt ook niet bepaald boven het maaiveld uit. Aardig, meer niet [6].
Hallo zeg, Ik Heb Alleen Nog Maar Die Foto is wel een héle slechte verminking van Billy Joe Spears' Blanket On The Ground! De intonatie is om te huilen ('foh-thoooo!') en en en....nee, laat ik nou maar to-the-point blijven: [1].
Bij de Moroder-disco van Patrick Cowley kan ik eigenlijk maar moeilijk de aandacht erbij houden. Ik vind het vooral dun en vervelend [4,5].
Hou Me Vast is weer zo'n sympathieke Rob De Nijs-single, maar toch spreekt het me iets minder aan dan voorgangers als Zondag en Dat Is Alles [6].
'What is it, like a contest of 'How many songs can I ruin in one shot'!?' vraagt m'n lieve vrouwtje zich af bij Lobo's mislukking. Vooral bij het stukje van Oh, Happy Day trek ik wit weg van schaamte. Dit soort 'liedjes' vind ik getuigen van grenzeloze zelfoverschatting, als je bij wijze van spreken zelf ook wel weet dat je geen deuk in een pakje boter kan slaan (ook al sta je er op je single-cover bij als een krijger). Misschien wel het slechtste nummer van het jaar. Bar en boos!
[1].
1
geplaatst: 8 december 2012, 18:28 uur
Week 49 van 1981.
1. ABBA - One of Us
De meeste songs van ABBA zijn erg knap in elkaar gestoken zoals ook dit nummer: weergaloos intro, een aanstekelijke baslijn en reggae-ritme en een melodielijn die op vrolijk klinkt maar met weemoedige ondertoon. ABBA is meester in de pure en gelaagde pop en dit blijft ongetwijfeld overeind.
Cijfer: 9,5
2. The Police - Spirits In The Material World
Nog een grote band in die tijd met een ska-achtig nummer dat donkerder klinkt dan hun vorige hits. Ook hier valt de sublieme baslijn op en de toetsenpartij in het midden. Ook opmerkelijk dat het geheel samen wordt gezongen.
10. The Look - Tonight
Nu een totaal vergeten band met een symfonisch rocknummer met een vleugje kitsch en natuurlijk niet zonder bombast. Klinkt ook erg Brits maar verder weinig opzienbarend waarbij het ritme mij doet denken aan Kids in America van Kim Wilde.
24. Squeeze - Labelled With Love
Dit hoor je af en toe nog op de radio zonder dat je de uitvoerder nog kent. Klinkt als een nummer die ook The Beatles konden geschreven hebben en als de voorloper van Crowded House. Een aangenaam en fris popliedje zonder overbodige franjes van een toch onderschatte band, van hen moet ik eens een album zien te vinden.
25. Kinderen Voor Kinderen - Op Een Onbewoond Eiland
Als kinderliedje vind ik dit geslaagd al is het natuurlijk geen topsong. Maar het klinkt spontaan en enthousiast.
26. 10cc - Don't Turn Me Away
Geen slecht nummer en zeker vakkundig gebracht en geproduceerd maar is mis een beetje aanstekelijkheid en gelaagdheid van hun vroegere singles, het kabbelt - weliswaar aangenaam - een beetje voort., begrijpelijk dat het geen hit werd en tussen de plooien van hun oeuvre is gevallen. Die saxofoon weet het nummer wel op een positieve wijze te kleuren.
27. José - I'm So Sorry
Gezamenlijk klinken de 3 dames van Luv' nog goed maar solo blijken ze matige zangeressen te zijn (geldt voor vele meidengroepen). Het nummer zelf lijkt mij ook weinig geïnspireerd, sorry.
28. Ringo Starr - Wrack My Brain
Ringo Starr is natuurlijk ook geen al te beste zanger maar dit nummer klinkt tenminste nog vrij fris met leuk gitaartje en de pretentieloze eenvoud is ook een pluspunt al kan dit uiteraard niet tippen aan het Beatles-materiaal.
29. George Baker - Love Is The Sweetest Rose
Doet mij denken aan If I Had Words van Scott Fitzgerald & Yvonne Keeley, een gospelachtig nummer op eenzelfde reggae-ritme getoonzet. Dat reggae-ritme en baslijn is hier ook een pluspunt maar om eerder genoemde reden kun je het moeilijk inspiratievol noemen.
30. Oscar Benton - Bensonhurst Blues
Lange tijd niet meer gehoord, klinkt theatraal maar ik vind het tenslotte een leuk en grappig nummer.
1. ABBA - One of Us
De meeste songs van ABBA zijn erg knap in elkaar gestoken zoals ook dit nummer: weergaloos intro, een aanstekelijke baslijn en reggae-ritme en een melodielijn die op vrolijk klinkt maar met weemoedige ondertoon. ABBA is meester in de pure en gelaagde pop en dit blijft ongetwijfeld overeind.
Cijfer: 9,5
2. The Police - Spirits In The Material World
Nog een grote band in die tijd met een ska-achtig nummer dat donkerder klinkt dan hun vorige hits. Ook hier valt de sublieme baslijn op en de toetsenpartij in het midden. Ook opmerkelijk dat het geheel samen wordt gezongen.
10. The Look - Tonight
Nu een totaal vergeten band met een symfonisch rocknummer met een vleugje kitsch en natuurlijk niet zonder bombast. Klinkt ook erg Brits maar verder weinig opzienbarend waarbij het ritme mij doet denken aan Kids in America van Kim Wilde.
24. Squeeze - Labelled With Love
Dit hoor je af en toe nog op de radio zonder dat je de uitvoerder nog kent. Klinkt als een nummer die ook The Beatles konden geschreven hebben en als de voorloper van Crowded House. Een aangenaam en fris popliedje zonder overbodige franjes van een toch onderschatte band, van hen moet ik eens een album zien te vinden.
25. Kinderen Voor Kinderen - Op Een Onbewoond Eiland
Als kinderliedje vind ik dit geslaagd al is het natuurlijk geen topsong. Maar het klinkt spontaan en enthousiast.
26. 10cc - Don't Turn Me Away
Geen slecht nummer en zeker vakkundig gebracht en geproduceerd maar is mis een beetje aanstekelijkheid en gelaagdheid van hun vroegere singles, het kabbelt - weliswaar aangenaam - een beetje voort., begrijpelijk dat het geen hit werd en tussen de plooien van hun oeuvre is gevallen. Die saxofoon weet het nummer wel op een positieve wijze te kleuren.
27. José - I'm So Sorry
Gezamenlijk klinken de 3 dames van Luv' nog goed maar solo blijken ze matige zangeressen te zijn (geldt voor vele meidengroepen). Het nummer zelf lijkt mij ook weinig geïnspireerd, sorry.
28. Ringo Starr - Wrack My Brain
Ringo Starr is natuurlijk ook geen al te beste zanger maar dit nummer klinkt tenminste nog vrij fris met leuk gitaartje en de pretentieloze eenvoud is ook een pluspunt al kan dit uiteraard niet tippen aan het Beatles-materiaal.
29. George Baker - Love Is The Sweetest Rose
Doet mij denken aan If I Had Words van Scott Fitzgerald & Yvonne Keeley, een gospelachtig nummer op eenzelfde reggae-ritme getoonzet. Dat reggae-ritme en baslijn is hier ook een pluspunt maar om eerder genoemde reden kun je het moeilijk inspiratievol noemen.
30. Oscar Benton - Bensonhurst Blues
Lange tijd niet meer gehoord, klinkt theatraal maar ik vind het tenslotte een leuk en grappig nummer.
0
geplaatst: 9 december 2012, 16:25 uur
LucM schreef:
Week 49 van 1981.
10. The Look - Tonight
Week 49 van 1981.
10. The Look - Tonight
Dit is natuurlijk wel een grondig verbouwde cover van Tonight uit Leonard Bernstein's musical West Side Story.
0
geplaatst: 9 december 2012, 16:31 uur
Week 49 - 5 december 1981.
Top 40
Tipparade
Alarmschijf: ABBA - One of Us
NCRV Favorietschijf: ABBA - One of Us
Steunplaat: Ringo Starr - Wrack My Brain
.jpg)
Alarmschijf: ABBA - One of Us V
#2: The Police - Spirits In The Material World V
#10: The Look - Tonight V
#24: Squeeze - Labelled With Love V
#25: Kinderen Voor Kinderen - Op Een Onbewoond Eiland V
#26: 10cc - Don't Turn Me Away V
#27: José - I'm So Sorry V
#28: Ringo Starr - Wrack My Brain V
#29: George Baker - Love Is The Sweetest Rose V
#30: Oscar Benton - Bensonhurst Blues V
One Of Us vind ik een minder aansprekend ABBA-nummer. Vergeleken met het oudere werk klinkt het een stuk sterieler (dat reggae-ritme klinkt onnatuurlijk afgemeten) en de spontaniteit is ver te zoeken. Vakkundig gedaan, maar erg zielloos [6].
Spirits In The Material World klinkt een stuk donkerder dan z'n voorganger. Het knappe hiervan is dat het toch heel speels wordt gebracht (dat keyboard-riffje tegen het einde
). Zoals bijna alle nummers op Ghost In The Machine is de tekst politiek beladen. Je zou eigenlijk wel kunnen stellen dat, als dit nummer je bevalt, het album van harte aan te bevelen is [9].
The Look's Tonight klinkt als een onwaarschijnlijke mix tussen symfonische rock en punk. Ik vind het eigenlijk niet om aan te horen en God, wat irriteert de zang me...
[3].
Ongelofelijk dat Labelled With Love van dezelfde band is als Cool For Cats. Ik vind dit een ongelofelijk saaie variant op country-muziek dat zich maar een beetje voortsleept zonder enig aantrekkelijke meerwaarde [4,5].
Nee, dan toch liever een lekker, ongecompliceerd kinderliedje, eentje waarvan ik de lp destijds van de Sint heb gekregen
. Hilarisch is het taalgebruik dat niemand volgens mij ooit terloops heeft gebruikt: '...op je luie haidewiets', 'die vogel deed me reuze-pijn', 'je raadt het reeds', 'de tram (met een echte A!) die ik toen nam'...
Ik blijf dit intiatief leuk vinden [7].
10CC was anno 1981 behoorlijk not done -een feit dat terug te zien is in hun verkoopcijfers-, maar dit vind ik nog steeds een behoorlijk knap staaltje popmuziek. Ik zou echt niet weten wat hier nou aan mankeert, want ik vind het een heerlijk nummer dat op pure vakmanschap drijft [8,5].
José's singletje vind ik vooral matig, al is het een wereldwonder vergeleken met wat haar ex-collega ervan bakt [5].
Ringo's singletje loopt natuurlijk over van de goede bedoelingen, maar ik kan me niet aan de aandacht onttrekken dat hij compositiegewijs toch wel het kneusje van Het Illustere Viertal was. Dat gezegd lijkt het wat te zijn geïnspireerd op de Wings' Back To The Egg-album, al is dit beduidend zwakker [5].
George Baker had anno 1981 nog weinig te maken met muziek waar Quentin Tarantino nog mee uit de voeten kon. Love Is The Sweetest Rose is een zeer banale poging om Massada's Sajang É naar de kroon te steken, maar faalt opzichtelijk [1,5].
Oscar Benton's liedje lijkt zo uit de 60's te komen. Volgens mij is dit dan ook véél ouder dan 1981, maar ik kan het mis hebben. Ik vind het wel lekker klinken, al is dat gejammer een 'acquiered taste' (m'n lieve vrouwtje kan er niet best tegen). Het heeft een heerlijke groove en de vettige zang past er uitstekend bij [8].
Top 40
Tipparade
NCRV Favorietschijf: ABBA - One of Us
Steunplaat: Ringo Starr - Wrack My Brain
.jpg)
Alarmschijf: ABBA - One of Us V
#2: The Police - Spirits In The Material World V
#10: The Look - Tonight V
#24: Squeeze - Labelled With Love V
#25: Kinderen Voor Kinderen - Op Een Onbewoond Eiland V
#26: 10cc - Don't Turn Me Away V
#27: José - I'm So Sorry V
#28: Ringo Starr - Wrack My Brain V
#29: George Baker - Love Is The Sweetest Rose V
#30: Oscar Benton - Bensonhurst Blues V
One Of Us vind ik een minder aansprekend ABBA-nummer. Vergeleken met het oudere werk klinkt het een stuk sterieler (dat reggae-ritme klinkt onnatuurlijk afgemeten) en de spontaniteit is ver te zoeken. Vakkundig gedaan, maar erg zielloos [6].
Spirits In The Material World klinkt een stuk donkerder dan z'n voorganger. Het knappe hiervan is dat het toch heel speels wordt gebracht (dat keyboard-riffje tegen het einde
). Zoals bijna alle nummers op Ghost In The Machine is de tekst politiek beladen. Je zou eigenlijk wel kunnen stellen dat, als dit nummer je bevalt, het album van harte aan te bevelen is [9].The Look's Tonight klinkt als een onwaarschijnlijke mix tussen symfonische rock en punk. Ik vind het eigenlijk niet om aan te horen en God, wat irriteert de zang me...
[3].Ongelofelijk dat Labelled With Love van dezelfde band is als Cool For Cats. Ik vind dit een ongelofelijk saaie variant op country-muziek dat zich maar een beetje voortsleept zonder enig aantrekkelijke meerwaarde [4,5].
Nee, dan toch liever een lekker, ongecompliceerd kinderliedje, eentje waarvan ik de lp destijds van de Sint heb gekregen
. Hilarisch is het taalgebruik dat niemand volgens mij ooit terloops heeft gebruikt: '...op je luie haidewiets', 'die vogel deed me reuze-pijn', 'je raadt het reeds', 'de tram (met een echte A!) die ik toen nam'...
Ik blijf dit intiatief leuk vinden [7].10CC was anno 1981 behoorlijk not done -een feit dat terug te zien is in hun verkoopcijfers-, maar dit vind ik nog steeds een behoorlijk knap staaltje popmuziek. Ik zou echt niet weten wat hier nou aan mankeert, want ik vind het een heerlijk nummer dat op pure vakmanschap drijft [8,5].
José's singletje vind ik vooral matig, al is het een wereldwonder vergeleken met wat haar ex-collega ervan bakt [5].
Ringo's singletje loopt natuurlijk over van de goede bedoelingen, maar ik kan me niet aan de aandacht onttrekken dat hij compositiegewijs toch wel het kneusje van Het Illustere Viertal was. Dat gezegd lijkt het wat te zijn geïnspireerd op de Wings' Back To The Egg-album, al is dit beduidend zwakker [5].
George Baker had anno 1981 nog weinig te maken met muziek waar Quentin Tarantino nog mee uit de voeten kon. Love Is The Sweetest Rose is een zeer banale poging om Massada's Sajang É naar de kroon te steken, maar faalt opzichtelijk [1,5].
Oscar Benton's liedje lijkt zo uit de 60's te komen. Volgens mij is dit dan ook véél ouder dan 1981, maar ik kan het mis hebben. Ik vind het wel lekker klinken, al is dat gejammer een 'acquiered taste' (m'n lieve vrouwtje kan er niet best tegen). Het heeft een heerlijke groove en de vettige zang past er uitstekend bij [8].
0
geplaatst: 9 december 2012, 21:05 uur
kaztor schreef:
Ik dacht dat ik de enige was en vermoedde dat het aan mij zou liggen. Eerlijk gezegd vind ik, als ik de Abba catalogus hier op los laat, One of Us een beetje een zeiknummer. Ik heb even zitten bladeren, maar het nummer komt ook niet binnen in mijn Top 30. Dus toen vond ik het ook al.
Je kunt je bij dit nummer ook wel voorstellen, dat in deze fase van hun carriere ze een beetje aan het einde van hun Latijn zijn. Geef mij dan maar opvolger Head over Heels, maar daarover later meer

0
geplaatst: 9 december 2012, 21:50 uur
musician schreef:
Ik dacht dat ik de enige was en vermoedde dat het aan mij zou liggen. Eerlijk gezegd vind ik, als ik de Abba catalogus hier op los laat, One of Us een beetje een zeiknummer. Ik heb even zitten bladeren, maar het nummer komt ook niet binnen in mijn Top 30. Dus toen vond ik het ook al.
Je kunt je bij dit nummer ook wel voorstellen, dat in deze fase van hun carriere ze een beetje aan het einde van hun Latijn zijn. )
(quote)
Je kunt je bij dit nummer ook wel voorstellen, dat in deze fase van hun carriere ze een beetje aan het einde van hun Latijn zijn. )
Zoals ik op 2 december al schreef, vind ik One of us ook een zwakke single van Abba, die bij mij niet hoger reikt dan 34 (terwijl ik daarvoor een behoorlijke Abba-liefhebber was). Je bent dus bepaald niet de enige, musician!
0
geplaatst: 9 december 2012, 21:57 uur
Oei, dat stukje tekst was mij dan net ontgaan! Maar ook blij dat je het niets vind. Lange tijd heb ik echt gedacht dat iedereen het prachtig vond (het heeft ook de eerste plaats van de Top 40 gehaald) en vermoedde ik een stoornis van mijn kant.Maar het is naar mijn gevoel inderdaad één van de minste nummers die Abba ooit heeft gemaakt.
0
Martial
geplaatst: 11 december 2012, 16:01 uur
Week 49 (1981)
Wat moet je nog zeggen over ABBA ook dit One of Us zit weer vakkundig in elkaar en is wederom fantastisch geproduceerd, het nummer klinkt wat "slow" maar bevat alle ABBA ingredienten om weer een grote hit te gaan scoren al begonnen in 1981 toch al wat lichte veranderingen plaats te vinden (de toen nieuwe look van Anni-Frid bijvoorbeeld)
Zeker niet hun "sterkste" single maar toch ruim een voldoende.
2: The Police - Spirits In The Material World
Wat voor ABBA geldt, geldt ook voor The Police een geweldige band uit de popgeschiedenis en dit nummer is een prima popnummer, de reggae en keyboardklanken zijn geweldig wat zijn hoogtepunt kent rond minuut 1:40
10: The Look - Tonight
Geen wereldnummer maar ook weer niet zo "zwak" als sommige denken de zang vind ik zelf wel passen bij dit nummer net zoals dit nummer wel paste in het tijdsbeeld van die tijd.
24: Squeeze - Labelled With Love
Een naar schijnt voortkabbelend liedje,maar schijn bedriegt in dit geval een nummer wat prima in elkaar steekt met een vrij aardige tekst en het country-achtige past er prima bij, erg leuk nummer.
25: Kinderen Voor Kinderen - Op Een Onbewoond Eiland
In de beginperiode van dit projekt kwamen er leuke singles uit van Kinderen Voor Kinderen met hun Hilversumse R, vervelende is wel dat je dit nummer gelijk weer niet uit je hoofd krijgt
26: 10cc - Don't Turn Me Away
Zoals Luc al aangeeft een beetje een voortkabbelend nummer dat niet echt van de grond wil komen, een beetje vlak en steriel eigenlijk, een typisch geval van een band in hun nadagen?
27: José - I'm So Sorry
José bleef een beetje hangen in het coveren van nummers na haar grote succes van I Will Follow Him en dan heb je kans dat de verveling op den duur toe gaat slaan wat zich duidelijk uit in dit nummer wat vrij eentonig is.
28: Ringo Starr - Wrack My Brain
Beduidend mindere singles die Paul McCartney en John Lennon trouwens wel uitbrachten, vind dit vrij matig en dat is inclusief de stem van Ringo Starr.
29: George Baker - Love Is The Sweetest Rose
Massada's Sajang É hoor ik absoluut niet in maar dat kan ook aan mij liggen, dan neigt het ritme inderdaad meer naar If I Had Words van Scott Fitzgerald & Yvonne Keeley, maar wat is dit slecht wat George Baker hier laat horen gelukkig weten we dat hij beter kan!
Gauw vergeten maar dit.
Cijfer: 2
30: Oscar Benton - Bensonhurst Blues
Een nummer dat helemaal past bij Oscar Benton ook qua stem overigens is dit toch een heerlijk nummer om weer is te horen na al die jaren.
Wat moet je nog zeggen over ABBA ook dit One of Us zit weer vakkundig in elkaar en is wederom fantastisch geproduceerd, het nummer klinkt wat "slow" maar bevat alle ABBA ingredienten om weer een grote hit te gaan scoren al begonnen in 1981 toch al wat lichte veranderingen plaats te vinden (de toen nieuwe look van Anni-Frid bijvoorbeeld)
Zeker niet hun "sterkste" single maar toch ruim een voldoende.
2: The Police - Spirits In The Material World
Wat voor ABBA geldt, geldt ook voor The Police een geweldige band uit de popgeschiedenis en dit nummer is een prima popnummer, de reggae en keyboardklanken zijn geweldig wat zijn hoogtepunt kent rond minuut 1:40
10: The Look - Tonight
Geen wereldnummer maar ook weer niet zo "zwak" als sommige denken de zang vind ik zelf wel passen bij dit nummer net zoals dit nummer wel paste in het tijdsbeeld van die tijd.
24: Squeeze - Labelled With Love
Een naar schijnt voortkabbelend liedje,maar schijn bedriegt in dit geval een nummer wat prima in elkaar steekt met een vrij aardige tekst en het country-achtige past er prima bij, erg leuk nummer.
25: Kinderen Voor Kinderen - Op Een Onbewoond Eiland
In de beginperiode van dit projekt kwamen er leuke singles uit van Kinderen Voor Kinderen met hun Hilversumse R, vervelende is wel dat je dit nummer gelijk weer niet uit je hoofd krijgt

26: 10cc - Don't Turn Me Away
Zoals Luc al aangeeft een beetje een voortkabbelend nummer dat niet echt van de grond wil komen, een beetje vlak en steriel eigenlijk, een typisch geval van een band in hun nadagen?
27: José - I'm So Sorry
José bleef een beetje hangen in het coveren van nummers na haar grote succes van I Will Follow Him en dan heb je kans dat de verveling op den duur toe gaat slaan wat zich duidelijk uit in dit nummer wat vrij eentonig is.
28: Ringo Starr - Wrack My Brain
Beduidend mindere singles die Paul McCartney en John Lennon trouwens wel uitbrachten, vind dit vrij matig en dat is inclusief de stem van Ringo Starr.
29: George Baker - Love Is The Sweetest Rose
Massada's Sajang É hoor ik absoluut niet in maar dat kan ook aan mij liggen, dan neigt het ritme inderdaad meer naar If I Had Words van Scott Fitzgerald & Yvonne Keeley, maar wat is dit slecht wat George Baker hier laat horen gelukkig weten we dat hij beter kan!
Gauw vergeten maar dit.
Cijfer: 2
30: Oscar Benton - Bensonhurst Blues
Een nummer dat helemaal past bij Oscar Benton ook qua stem overigens is dit toch een heerlijk nummer om weer is te horen na al die jaren.
0
geplaatst: 11 december 2012, 20:40 uur
Musician’s Top 30, 12-12-1981, week 50
01 (02) 04 I go to sleep – Pretenders
02 (01) 05 Under pressure – Queen & David Bowie
03 (05) 03 I – Manfred Mann’s earth band
04 (03) 08 O superman – Laurie Anderson
05 (04) 07 I am a camera – Buggles
06 (07) 05 Good year for the roses – Elvis Costello
07 (06) 06 Love games – Level 42
08 (---) 01 Spirits in the material World – The Police
09 (11) 03 Cambodia – Kim Wilde
10 (13) 05 This time – Margriet Eshuijs
11 (17) 02 Waiting on a friend – Rolling stones
12 (08) 06 Europe after the rain – John Foxx
13 (09) 06 Twilight – ELO
14 (22) 02 Absolut beginners – The Jam
15 (12) 05 Talking out of turn – Moody blues
16 (14) 05 Controversy – Prince
17 (21) 02 Don’t want to wait anymore – Tubes
18 (---) 01 No reply at all - Genesis
19 (---) 01 Don’t turn me away – 10cc
20 (10) 06 Heart like a Wheel – Steve Miller Band
21 (16) 06 Leather and lace – Stevie Nicks
22 (24) 02 Secret combination – Randy Crawford
23 (19) 04 All alone am I – Timi Yuro
24 (30) 03 The thin wall – Ultravox
25 (---) 01 Bensonhurst blues – Oscar Benton
26 (20) 03 Never in a million years – Boomtown rats
27 (23) 05 Charlotte sometimes – The Cure
28 (26) 04 Comin’ in and out of your life – Barbara Streisand
29 (27) 04 Oh no – Commodores
30 (---) 01 Wrack my brain – Ringo Starr
En al weer een nieuwe nummer 1!
Maar ik vind zo'n sterke ballad van de Pretenders nu eenmaal prima passen bij de periode rond de Kerstdagen. Rock en Kerst. Chrissie Hynde zal ook hebben gedacht: die houden we er even in.
De nieuwe van The Police was verreweg het sterkste nummer wat er die week een hit zou gaan worden. Prima opvolger van Every Little Thing she does is magic.
De opvolger van Abacab van Genesis zal ook menigeen volledig zijn ontgaan. Maar niet door mij in ieder geval.
Genesis begon vanaf Duke (3 x) te grossieren in singles en ook het album Abacab zou behoorlijk wat singles gaan ophoesten. Alleen, de fanatieke Genesis schare kocht LP's, geen singles. En daar zat hem juist het probleem: Genesis begon behoorlijk singles minded te worden. Het grote publiek moest het alleen nog ontdekken. Dat zal sowieso nog een belangrijke rol gaan spelen in 1982.
Bovendien, No Reply at All is, met alle blazers die worden gepresenteerd, voor veel Genesis liefhebbers waarschijnlijk de verfoeilijke bron van alle kwaad.
Don't turn me away van 10cc is al eerder besproken en kwam bij mij pas vandaag in de hitlijst binnen.
Genesis - No reply at all
/genesis%206000748.jpg)
01 (02) 04 I go to sleep – Pretenders
02 (01) 05 Under pressure – Queen & David Bowie
03 (05) 03 I – Manfred Mann’s earth band
04 (03) 08 O superman – Laurie Anderson
05 (04) 07 I am a camera – Buggles
06 (07) 05 Good year for the roses – Elvis Costello
07 (06) 06 Love games – Level 42
08 (---) 01 Spirits in the material World – The Police
09 (11) 03 Cambodia – Kim Wilde
10 (13) 05 This time – Margriet Eshuijs
11 (17) 02 Waiting on a friend – Rolling stones
12 (08) 06 Europe after the rain – John Foxx
13 (09) 06 Twilight – ELO
14 (22) 02 Absolut beginners – The Jam
15 (12) 05 Talking out of turn – Moody blues
16 (14) 05 Controversy – Prince
17 (21) 02 Don’t want to wait anymore – Tubes
18 (---) 01 No reply at all - Genesis
19 (---) 01 Don’t turn me away – 10cc
20 (10) 06 Heart like a Wheel – Steve Miller Band
21 (16) 06 Leather and lace – Stevie Nicks
22 (24) 02 Secret combination – Randy Crawford
23 (19) 04 All alone am I – Timi Yuro
24 (30) 03 The thin wall – Ultravox
25 (---) 01 Bensonhurst blues – Oscar Benton
26 (20) 03 Never in a million years – Boomtown rats
27 (23) 05 Charlotte sometimes – The Cure
28 (26) 04 Comin’ in and out of your life – Barbara Streisand
29 (27) 04 Oh no – Commodores
30 (---) 01 Wrack my brain – Ringo Starr
En al weer een nieuwe nummer 1!

Maar ik vind zo'n sterke ballad van de Pretenders nu eenmaal prima passen bij de periode rond de Kerstdagen. Rock en Kerst. Chrissie Hynde zal ook hebben gedacht: die houden we er even in.
De nieuwe van The Police was verreweg het sterkste nummer wat er die week een hit zou gaan worden. Prima opvolger van Every Little Thing she does is magic.
De opvolger van Abacab van Genesis zal ook menigeen volledig zijn ontgaan. Maar niet door mij in ieder geval.
Genesis begon vanaf Duke (3 x) te grossieren in singles en ook het album Abacab zou behoorlijk wat singles gaan ophoesten. Alleen, de fanatieke Genesis schare kocht LP's, geen singles. En daar zat hem juist het probleem: Genesis begon behoorlijk singles minded te worden. Het grote publiek moest het alleen nog ontdekken. Dat zal sowieso nog een belangrijke rol gaan spelen in 1982.
Bovendien, No Reply at All is, met alle blazers die worden gepresenteerd, voor veel Genesis liefhebbers waarschijnlijk de verfoeilijke bron van alle kwaad.
Don't turn me away van 10cc is al eerder besproken en kwam bij mij pas vandaag in de hitlijst binnen.
Genesis - No reply at all
/genesis%206000748.jpg)
0
geplaatst: 13 december 2012, 02:28 uur
No Reply At All is natuurlijk een direct uitvloeisel van Phil's solo-carrière en een beetje fan moet dat natuurlijk al hebben begrepen. Natuurlijk is dat cynisch bedoeld, want aan het nummer mankeert wat mij betreft niets [8].
Dan ga je het in z'n context plaatsen en dan zit je uiteraard in het hol van de leeuw: Genesis en Earth Wind & Fire-blazers? Daar zijn ze naderhand dan ook behoorlijk op afgerekend.
Misschien hadden ze de transformatie iets meer tijd moeten gunnen.
Dan ga je het in z'n context plaatsen en dan zit je uiteraard in het hol van de leeuw: Genesis en Earth Wind & Fire-blazers? Daar zijn ze naderhand dan ook behoorlijk op afgerekend.
Misschien hadden ze de transformatie iets meer tijd moeten gunnen.
* denotes required fields.