Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
0
Martial
geplaatst: 18 september 2014, 16:28 uur
musician schreef:
Excuus, ik had nog niet eens gelezen dat jij hem net toevallig als hoogste binnenkomer in je lijst had gezet.....
't Neemt niet weg dat het wat mij betreft een mooie LRB klassieker had mogen wezen maar het is mij toch teveel jaren '80 elektronica. Maar ik ga het deze week nog een aantal keren voorbij laten komen
Excuus, ik had nog niet eens gelezen dat jij hem net toevallig als hoogste binnenkomer in je lijst had gezet.....

't Neemt niet weg dat het wat mij betreft een mooie LRB klassieker had mogen wezen maar het is mij toch teveel jaren '80 elektronica. Maar ik ga het deze week nog een aantal keren voorbij laten komen
Excuus is niet nodig hoor
ik was toevallig net een paar minuten eerder met de lijst en toevalligerwijs komt Glenn Shorrock ook net bij jou binnen al is het voorzichtig.....En als het gaat om LRB (met bijvoorbeeld een klassieker) dan deel ik je mening uiteraard.
Wel grappig dat de nummers 1 en 2 in onze lijsten precies dezelfde zijn deze week, saillant detail de nummer 1 Genesis komen we bijvoorbeeld helemaal niet tegen in de lijst van 50tracks

Vind het sowieso altijd leuk om elke week de lijsten te doorlopen van de anderen, waar ranboy zich keurig houdt aan zijn lijsten van vroeger en waar de rest het met terugwerkende kracht doet en je komt altijd weer nummers tegen die je destijds over het hoofd heeft gezien of die je misschien vergeten was?
Wat dat betreft is internet een wereldvondst gebleken, vroeger was je toch vaak afhankelijk wat je hoorde op de radio of van bijvoorbeeld een vriend die kwam aanzeilen met een LP of single van moet je dit is horen, mooie tijden.....

0
geplaatst: 18 september 2014, 19:58 uur
sheep67 schreef:
Leuke topic Musician
geplaatst op 10 maart 2011, 14:00 uur
Lees de verhalen hier regelmatig. Lekker terug in de tijd die ik ook bewust heb meegemaakt.
De bekende cijfertjes en feitjes he. Helaas hield ik pas vanaf 1982 wekelijks vele hitlijsten bij.
Top 40, Nationale Hitparade en wat lijstjes uit Belgie en Engeland (later).
Maakte ook wekelijks mijn eigen Favorieten Top 10. Allemaal niet zo intensief met wat ik hier af en toe tegenkom
maar heb wat mappen en schriften liggen hier. En dat allemaal met inkt.......
vraag me nog steeds af waar ik de energie vandaan heb gehaald!
Nogmaals.....lees de verhalen met genoegen maar hield in 1980 nog geen notities bij.
Had 2 bandrecorders toendertijd waar ik de hitnoteringen op vast legde.
Maar zo af en toe reageren op je lijstje lijkt me wel leuk.......
Vond uit deze lijst The Police - Bring On The Night een geweldige albumtrack maar inderdaad niet wetende dat dit op single was uitgebracht. Vond het een mooie mengeling van diverse stijlen wat me wel aantrok. Liep met een Police-sjaaltje rond op school
The Specials - Too Much Too Young.......heerlijk nummer....ska was natuurlijk helemaal in. Als het goed is moet ik hier ook ergens een 7 minuten versie van hebben.(strax even zoeken)
The Pretenders - Brass In Pocket........vond ik toen ook een geweldig nummer. Ik weet nog dat ik het nummer veel te kort vond!
M - Moonlight And Muzak........veel leuker en spannender dan Popmusic maar was toen niet veel animo voor.
Ik blijf het volgen.......
P.S. Na het lezen van het item over The Shirts pakte ik gelijk de albums uit mijn kast. Ik dacht die heb ik ook........."Inner Sleeve" uit 1980, maar helaas, single stond er niet op.
Leuke topic Musician
geplaatst op 10 maart 2011, 14:00 uurLees de verhalen hier regelmatig. Lekker terug in de tijd die ik ook bewust heb meegemaakt.
De bekende cijfertjes en feitjes he. Helaas hield ik pas vanaf 1982 wekelijks vele hitlijsten bij.
Top 40, Nationale Hitparade en wat lijstjes uit Belgie en Engeland (later).
Maakte ook wekelijks mijn eigen Favorieten Top 10. Allemaal niet zo intensief met wat ik hier af en toe tegenkom
maar heb wat mappen en schriften liggen hier. En dat allemaal met inkt.......vraag me nog steeds af waar ik de energie vandaan heb gehaald!
Nogmaals.....lees de verhalen met genoegen maar hield in 1980 nog geen notities bij.
Had 2 bandrecorders toendertijd waar ik de hitnoteringen op vast legde.
Maar zo af en toe reageren op je lijstje lijkt me wel leuk.......
Vond uit deze lijst The Police - Bring On The Night een geweldige albumtrack maar inderdaad niet wetende dat dit op single was uitgebracht. Vond het een mooie mengeling van diverse stijlen wat me wel aantrok. Liep met een Police-sjaaltje rond op school

The Specials - Too Much Too Young.......heerlijk nummer....ska was natuurlijk helemaal in. Als het goed is moet ik hier ook ergens een 7 minuten versie van hebben.(strax even zoeken)
The Pretenders - Brass In Pocket........vond ik toen ook een geweldig nummer. Ik weet nog dat ik het nummer veel te kort vond!
M - Moonlight And Muzak........veel leuker en spannender dan Popmusic maar was toen niet veel animo voor.
Ik blijf het volgen.......

P.S. Na het lezen van het item over The Shirts pakte ik gelijk de albums uit mijn kast. Ik dacht die heb ik ook........."Inner Sleeve" uit 1980, maar helaas, single stond er niet op.
Van 30-10-1982 t/m 31-12-1990 schreef ik schriften vol met hitlijsten uit binnen en buitenland en andere aanverwante zaken (maar zal zeker niet de enige zijn onder de users). Volg dit topic regelmatig en zie hier hele mooie lijsten (ook qua opzet) ontstaan.
Zelf noteerde ik elke week mijn eigen Favorieten Top 10. Ben daar dus in september '83 mee begonnen.Het zijn er helaas slechts 10 maar schreef al zoveel op. Dus mijn aandeel tussen al dat fraais is gering.Ik neem de lijstjes zonder correcties over uiteraard. Sommige nummers zou ik nu niet meer willen horen maar het roept wel vele herinneringen op. Ben blij dat ik het nooit heb weggegooid!
Eerste lijstje die ik opschreef was niet zo spectaculair: 30-10-1982 B.R.T. Tip 10

Favoriete Top 10 (19-09-1983) Meestal daags na de Nationale Hitparade
01 [-] 01 Men Without Hats - The Savety Dance
02 [-] 01 10CC - Feel the Love
03 [-] 01 D.O.F. - Codo
04 [-] 01 Bow Wow Wow - The Man Mountain
05 [-] 01 Robert Plant - Big Log
06 [-] 01 Genesis - Mama
07 [-] 01 UB40 - Red Red Wine
08 [-] 01 Herbie Hancock - Rock It
09 [-] 01 Hans de Booij - Annabel
10 [-] 01 Clannad - Theme from Harry's Game
Schreef ook iedere week allerlei popnieuwtjes op. Zal het letterlijk overnemen

Hanteer wel één regel: plaats het minst lullige nieuws. Lach me rot wat er af en toe staat.
* " Robert Plant heeft sinds jaren weer eens opgetreden met z'n band. Niemand minder dan Phil Collins speelde mee en ontving van Robert na afloop een kus (en nog wel op de mond van Phil) "
P.S. Las net pas weer mijn eerder geplaatste reactie terug
0
geplaatst: 18 september 2014, 20:14 uur
Martial
In Discogs staat deze als (volgende) single. Wist niet dat dit alleen in Frankrijk was en al helemaal niet dat het een januari release is. Overigens een release op 1 januari geloof ik ook niet. Het blijft oppassen met al die verschillende bronnen naaste elkaar.
Overigens opvallend dat je 1 en 2 overeenkomen met Musician, je nummers 3 en 4 zijn dan weer mijn nummer 1 en 2.
Je geeft overigens terecht aan dat The Lotus Eaters al eerder in jouw lijst stond. Ongeloofelijk dat ik daar volledig overheen gekeken heb.
Mama van Genesis zal mijn lijst helemaal niet halen. Ik ben op een enkel nummer na niet zo weg van de jaren 80 Genesis/Phil Collins.
Drummen kan hij wel. Dus als sheep67 aangeeft dat hij bij Robert Plant ging drummen ben ik wel geïnteresseerd.
Ook wel een " opvallende" in je lijst niet zozeer het nummer want dat is geweldig, maar wat ik er van weet, maar misschien weet jij meer? is dat Don't Fall alleen uitgebracht is in Frankrijk maar dat was aan begin van dit jaar.......
In Discogs staat deze als (volgende) single. Wist niet dat dit alleen in Frankrijk was en al helemaal niet dat het een januari release is. Overigens een release op 1 januari geloof ik ook niet. Het blijft oppassen met al die verschillende bronnen naaste elkaar.
Overigens opvallend dat je 1 en 2 overeenkomen met Musician, je nummers 3 en 4 zijn dan weer mijn nummer 1 en 2.
Je geeft overigens terecht aan dat The Lotus Eaters al eerder in jouw lijst stond. Ongeloofelijk dat ik daar volledig overheen gekeken heb.
Mama van Genesis zal mijn lijst helemaal niet halen. Ik ben op een enkel nummer na niet zo weg van de jaren 80 Genesis/Phil Collins.
Drummen kan hij wel. Dus als sheep67 aangeeft dat hij bij Robert Plant ging drummen ben ik wel geïnteresseerd.
0
geplaatst: 18 september 2014, 21:58 uur
Martial schreef:
Wat dat betreft is internet een wereldvondst gebleken, vroeger was je toch vaak afhankelijk wat je hoorde op de radio of van bijvoorbeeld een vriend die kwam aanzeilen met een LP of single van moet je dit is horen, mooie tijden.....
Helemaal eens. Ik blijk toch nog heel wat te hebben "overgeslagen" in die tijd en dan kun je dat nu leuk corrigeren. Tegelijkertijd met broodnodige correcties.
En welkom Sheep! Elk lijstje is leuk om te zien en door te nemen. Ook hier eens met Martial.
0
Martial
geplaatst: 20 september 2014, 14:20 uur
Tipparade - Week 38 (1983)
Alarmschijf: David Bowie - Modern Love
Inmiddels alweer de 3e single van het album Let's Dance en misschien wel de meest interessantste van de drie, een vlot een aanstekelijk nummer is het resultaat mede door het catchy refrein en de sax.
Cijfer: 7,5
http://bern.hitparade.ch/cdimg/david_bowie-modern_love_s.jpg
10. Culture Club - Karma Chameleon
Een nummer gedragen door de mondharmonica wat zorgt voor de vrolijke noot en de aanstekelijkheid, het refrein is wel behoorlijk flauw moet ik zeggen maar wel doeltreffend qua meezingbaarheid, maar teert Culture Club vooral op de "flamboyante" Boy George.
Cijfer: 6,5
http://bern.hitparade.ch/cdimg/culture_club-karma_chameleon_s.jpg
20. Peabo Bryson & Roberta Flack - Tonight, I Celebrate My Lov...
De termen zoet en gladjes liggen al gauw op de loer als je zulk soort nummers hoor, maar daar doe je deze pop/soulballad tekort mee, want deze zit vakkundig in elkaar en de stemmen kleuren ook nog is mooi bij elkaar wat een zeer geslaagd duet oplevert.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/peabo_bryson_roberta_flack-tonight_i_celebrate_my_love_s_1.jpg
24. Daniel Sahuleka - Skankin'
Niet kunnen vinden op youtube.
Cijfer: (--)
http://bern.hitparade.ch/cdimg/daniel_sahuleka-skankin_s.jpg
25. Wham - Club Tropicana
Langzaam maar zeker werden de hits steeds groter van Wham en met dit zomers klinkende plaatje gaan ze voor het eerst de Top 10 halen, al is het verder behoorlijk lichte kost.
Cijfer: 6
http://bern.hitparade.ch/cdimg/wham-club_tropicana_s.jpg
26. Patricia Paay - Solitaire
Een cover van Neil Sedaka neemt Patricia Paay hier onder handen en doet dit op haar manier wel weer vakkundig, al klinkt het inmiddels wel wat belegen, zelf loop ik niet zo weg met dit soort nummers waar je ook nog is voor in de stemming moet zijn.
Cijfer: 5,5
http://bern.hitparade.ch/cdimg/patricia_paay-solitaire_s.jpg
27. Ricchi & Poveri - Mamma Maria
Een vrolijk niemendalletje van Ricchi & Poveri met vrolijke synth deuntjes, maar muzikaal stelt het niet zo heel voor eigenlijk, maar heeft het toch wel z'n aanstekelijkheid.
Cijfer: 5
http://bern.hitparade.ch/cdimg/ricchi_poveri-mamma_maria_s.jpg
28. Maggie MacNeal - I've Got You (You've Got Me)
Maggie MacNeal heeft wel is betere tijden gekend dan dit 12 in een dozijn nummertje dat ook nog is zeer out of date klinkt, volgende keer beter zullen we maar zeggen.
Cijfer: 3,5
http://bern.hitparade.ch/cdimg/maggie_macneal-ive_got_you_(youve_got_me)_s.jpg
29. The Broads - Sing Sing Sing
In de buurt van de versie van Louis Prima komt het niet, maar toch is het niet vervelend om naar te luisteren en heeft deze single ook wel z'n charme mede door de frisheid en z'n eigentijdse karakter.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_broads-sing_sing_sing_s.jpg
30. Forrest - One Lover (Don't Stop The S...
Dit keer is geen cover al borduurt het wel wat voort op de voorgangers zodat er van een echte verassing geen sprake is en klinkt het wat recht door zee allemaal, het refrein redt het nog enigszins, maar voor de rest is het toch wel vrij kleurloos.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/forrest-one_lover_(dont_stop_the_show)_s.jpg
Top 40 - Week 38 (1983)
Steunplaat: Lionel Ritchie - All Night Long
Inmiddels alweer de 3e single van het album Let's Dance en misschien wel de meest interessantste van de drie, een vlot een aanstekelijk nummer is het resultaat mede door het catchy refrein en de sax.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/david_bowie-modern_love_s.jpg
Een nummer gedragen door de mondharmonica wat zorgt voor de vrolijke noot en de aanstekelijkheid, het refrein is wel behoorlijk flauw moet ik zeggen maar wel doeltreffend qua meezingbaarheid, maar teert Culture Club vooral op de "flamboyante" Boy George.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/culture_club-karma_chameleon_s.jpg
20. Peabo Bryson & Roberta Flack - Tonight, I Celebrate My Lov...
De termen zoet en gladjes liggen al gauw op de loer als je zulk soort nummers hoor, maar daar doe je deze pop/soulballad tekort mee, want deze zit vakkundig in elkaar en de stemmen kleuren ook nog is mooi bij elkaar wat een zeer geslaagd duet oplevert.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/peabo_bryson_roberta_flack-tonight_i_celebrate_my_love_s_1.jpg
Cijfer: (--)
http://bern.hitparade.ch/cdimg/daniel_sahuleka-skankin_s.jpg
Langzaam maar zeker werden de hits steeds groter van Wham en met dit zomers klinkende plaatje gaan ze voor het eerst de Top 10 halen, al is het verder behoorlijk lichte kost.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/wham-club_tropicana_s.jpg
Een cover van Neil Sedaka neemt Patricia Paay hier onder handen en doet dit op haar manier wel weer vakkundig, al klinkt het inmiddels wel wat belegen, zelf loop ik niet zo weg met dit soort nummers waar je ook nog is voor in de stemming moet zijn.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/patricia_paay-solitaire_s.jpg
Een vrolijk niemendalletje van Ricchi & Poveri met vrolijke synth deuntjes, maar muzikaal stelt het niet zo heel voor eigenlijk, maar heeft het toch wel z'n aanstekelijkheid.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/ricchi_poveri-mamma_maria_s.jpg
Maggie MacNeal heeft wel is betere tijden gekend dan dit 12 in een dozijn nummertje dat ook nog is zeer out of date klinkt, volgende keer beter zullen we maar zeggen.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/maggie_macneal-ive_got_you_(youve_got_me)_s.jpg
In de buurt van de versie van Louis Prima komt het niet, maar toch is het niet vervelend om naar te luisteren en heeft deze single ook wel z'n charme mede door de frisheid en z'n eigentijdse karakter.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_broads-sing_sing_sing_s.jpg
30. Forrest - One Lover (Don't Stop The S...
Dit keer is geen cover al borduurt het wel wat voort op de voorgangers zodat er van een echte verassing geen sprake is en klinkt het wat recht door zee allemaal, het refrein redt het nog enigszins, maar voor de rest is het toch wel vrij kleurloos.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/forrest-one_lover_(dont_stop_the_show)_s.jpg
Top 40 - Week 38 (1983)
Steunplaat: Lionel Ritchie - All Night Long
0
geplaatst: 20 september 2014, 21:05 uur
Tipparade: week 38 van 1983.
Dit rockt meer dan de voorgaande Bowie-singles al reken ik dat niet tot zijn beste. De fijne sax doet mij toch een hoog cijfer geven.
Cijfer: 8
Een vlot en luchtig nummer, hun grootste hit en wellicht ook hun beste. Het is vooral het ritme, de mondharmonica en de koortjes die het nummer aanstekelijk maken al moet de fluwelen stem van de flamboyante Boy George natuurlijk ook vermeld worden.
Cijfer: 8,5
20. Peabo Bryson & Roberta Flack - Tonight, I Celebrate My Love
Voor mij te honingzoet en te glad - het was natuurlijk te voorspellen dat ik dit zou schrijven maar ik kan het niet helpen - maar ik erken wel de kwaliteiten in dit nummer.
Geen clip gevonden.
Ik hoor toch liever dit soort vlotte popsongs dan mierzoete ballads. Natuurlijk net als Culture Club lichtvoetige popmuziek maar dan van het beste soort dankzij de zang, de zomerse sfeer en de licht jazzy arrangementen.
Ik kende dit eerder door de versie van The Carpenters (Neil Sedaka is één van de meest gecoverde artiesten), deze versie is ook niet onaardig maar ook niet speciaal (en Neil Sedaka heeft betere nummers geschreven).
Inderdaad een vrolijk niemendalletje van Ricchi & Poveri dat vooral wordt gedragen door de aanstekelijke synths maar veel stelt dit verder niet voor.
Maggie MacNeal verdiende inderdaad een beter nummer dat begrijpelijk geen hit werd en het staat ook niet op mijn compilatie. Een zoutloos nummer waar haar zang nog probeert te redden wat te redden valt.
Cijfer: 4,5
De versie van Louis Prima verkies ik ook maar deze versie vind ik wel geslaagd. Eigentijds en retro tegelijk zonder afbreuk te doen aan de gezellige sfeer.
Cijfer: 7
30. Forrest - One Lover (Don't Stop The Show)
Dit keer een eigen nummer en ik kan begrijpen waarom ze eerder covers brachten. Dit is flets en zoutloos en te gelikt en mist de nodige schwung al zit het best professioneel in elkaar.
Cijfer: 4
Dit rockt meer dan de voorgaande Bowie-singles al reken ik dat niet tot zijn beste. De fijne sax doet mij toch een hoog cijfer geven.
Een vlot en luchtig nummer, hun grootste hit en wellicht ook hun beste. Het is vooral het ritme, de mondharmonica en de koortjes die het nummer aanstekelijk maken al moet de fluwelen stem van de flamboyante Boy George natuurlijk ook vermeld worden.
20. Peabo Bryson & Roberta Flack - Tonight, I Celebrate My Love
Voor mij te honingzoet en te glad - het was natuurlijk te voorspellen dat ik dit zou schrijven maar ik kan het niet helpen - maar ik erken wel de kwaliteiten in dit nummer.
Geen clip gevonden.
Ik hoor toch liever dit soort vlotte popsongs dan mierzoete ballads. Natuurlijk net als Culture Club lichtvoetige popmuziek maar dan van het beste soort dankzij de zang, de zomerse sfeer en de licht jazzy arrangementen.
Ik kende dit eerder door de versie van The Carpenters (Neil Sedaka is één van de meest gecoverde artiesten), deze versie is ook niet onaardig maar ook niet speciaal (en Neil Sedaka heeft betere nummers geschreven).
Inderdaad een vrolijk niemendalletje van Ricchi & Poveri dat vooral wordt gedragen door de aanstekelijke synths maar veel stelt dit verder niet voor.
Maggie MacNeal verdiende inderdaad een beter nummer dat begrijpelijk geen hit werd en het staat ook niet op mijn compilatie. Een zoutloos nummer waar haar zang nog probeert te redden wat te redden valt.
De versie van Louis Prima verkies ik ook maar deze versie vind ik wel geslaagd. Eigentijds en retro tegelijk zonder afbreuk te doen aan de gezellige sfeer.
30. Forrest - One Lover (Don't Stop The Show)
Dit keer een eigen nummer en ik kan begrijpen waarom ze eerder covers brachten. Dit is flets en zoutloos en te gelikt en mist de nodige schwung al zit het best professioneel in elkaar.
0
Martial
geplaatst: 23 september 2014, 18:09 uur
Top 30 - Week 39
01 (01) 05 Genesis - Mama
02 (02) 05 Electric Light Orchestra - Secret Messages
03 (03) 04 The Visitor - Liquid And Crystalline
04 (06) 03 Kajagoogoo - Big Apple
05 (05) 05 Clannad - Theme From Harry's Game
06 (08) 03 Journey - Send Her My Love
07 (04) 07 The Comsat Angels - Will You Stay Tonight?
08 (10) 05 Big Country - Chance
09 (14) 02 Glenn Shorrock - Don't Girls Let Lonely
10 (07) 07 The Fixx - One Thing Leads To Another
11 (12) 04 Men At Work - Dr. Heckyll & Mr. Jive
12 (09) 06 The Motels - Suddenly Last Summer
13 (15) 04 Toontje Lager - Vroeg Of Laat
14 (18) 02 David Bowie - Modern Love
15 (16) 04 Howard Jones - New Song
16 (25) 02 Depeche Mode - Love In Itself
17 (13) 09 The Style Council - Long Hot Summer
18 ( -- ) 01 Space Monkey - Can't Stop Running
19 (28) 02 Mike Oldfield And Roger Chapman - Shadow On The Wall
20 ( -- ) 01 Siouxsie And The Banshees - Dear Prudence
21 (24) 03 Status Quo - Ol' Rag Blues
22 (11) 07 America - The Border
23 (17) 06 Spandau Ballet - Gold
24 ( -- ) 01 Bucks Fizz - London Town
25 (27) 03 Huey Lewis And The News - Heart And Soul
26 ( -- ) 01 Lionel Ritchie - All Night Long
27 (20) 06 Kansas - Fight Fire With Fire
28 (21) 10 Thin Lizzy - The Sun Goes Down
29 (22) 04 Chris Rea - I Can Hear Your Heartbeat
30 (18) 08 Level 42 - The Sun Goes Down (Living It Up)
http://bern.hitparade.ch/cdimg/space_monkey-cant_stop_running_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/siouxsie_the_banshees-dear_prudence_s.jpg
http://s.pixogs.com/image/R-150-1884288-1289227758.jpeg
We tellen deze week 4 nieuwkomers waar Space Monkey met Can't Stop Running op 18 de hoogste is en mede een hit werd door Frits Spits die deze single tot Steunplaat bombardeerde, een nummer dat aan alle jaren 80 ingrediënten voldoet, moet zeggen dat dit ook het enige nummer is dat ik ken van deze band.
Siouxsie And The Banshees coveren The Beatles met het nummer Dear Prudence en doen dat op hun eigen specifieke wijze en slagen daarin met verve, waardoor het nummer een behoorlijk eigentijds karakter heeft zonder afbreuk te doen aan het origineel, sterk gedaan.
De opvolger van When We Were Young van Bucks Fizz heet London Town en is een sterk en krachtig nummer cq refrein, dit zal wel de laatste single zijn van deze formatie die in deze lijst gaat verschijnen, hierna kwam de klad er toch wel in (althans dat vind ik) en werd het behoorlijk minder met een wel heel magere cover van The Romantics - Talking In Your Sleep als gevolg.
Lionel Ritchie behoeft natuurlijk geen nadere introductie en waar de Top 5 behoorlijk vast zit deze week.
01 (01) 05 Genesis - Mama
02 (02) 05 Electric Light Orchestra - Secret Messages
03 (03) 04 The Visitor - Liquid And Crystalline
04 (06) 03 Kajagoogoo - Big Apple
05 (05) 05 Clannad - Theme From Harry's Game
06 (08) 03 Journey - Send Her My Love
07 (04) 07 The Comsat Angels - Will You Stay Tonight?
08 (10) 05 Big Country - Chance
09 (14) 02 Glenn Shorrock - Don't Girls Let Lonely
10 (07) 07 The Fixx - One Thing Leads To Another
11 (12) 04 Men At Work - Dr. Heckyll & Mr. Jive
12 (09) 06 The Motels - Suddenly Last Summer
13 (15) 04 Toontje Lager - Vroeg Of Laat
14 (18) 02 David Bowie - Modern Love
15 (16) 04 Howard Jones - New Song
16 (25) 02 Depeche Mode - Love In Itself
17 (13) 09 The Style Council - Long Hot Summer
18 ( -- ) 01 Space Monkey - Can't Stop Running
19 (28) 02 Mike Oldfield And Roger Chapman - Shadow On The Wall
20 ( -- ) 01 Siouxsie And The Banshees - Dear Prudence
21 (24) 03 Status Quo - Ol' Rag Blues
22 (11) 07 America - The Border
23 (17) 06 Spandau Ballet - Gold
24 ( -- ) 01 Bucks Fizz - London Town
25 (27) 03 Huey Lewis And The News - Heart And Soul
26 ( -- ) 01 Lionel Ritchie - All Night Long
27 (20) 06 Kansas - Fight Fire With Fire
28 (21) 10 Thin Lizzy - The Sun Goes Down
29 (22) 04 Chris Rea - I Can Hear Your Heartbeat
30 (18) 08 Level 42 - The Sun Goes Down (Living It Up)
http://bern.hitparade.ch/cdimg/space_monkey-cant_stop_running_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/siouxsie_the_banshees-dear_prudence_s.jpg
http://s.pixogs.com/image/R-150-1884288-1289227758.jpeg
We tellen deze week 4 nieuwkomers waar Space Monkey met Can't Stop Running op 18 de hoogste is en mede een hit werd door Frits Spits die deze single tot Steunplaat bombardeerde, een nummer dat aan alle jaren 80 ingrediënten voldoet, moet zeggen dat dit ook het enige nummer is dat ik ken van deze band.
Siouxsie And The Banshees coveren The Beatles met het nummer Dear Prudence en doen dat op hun eigen specifieke wijze en slagen daarin met verve, waardoor het nummer een behoorlijk eigentijds karakter heeft zonder afbreuk te doen aan het origineel, sterk gedaan.
De opvolger van When We Were Young van Bucks Fizz heet London Town en is een sterk en krachtig nummer cq refrein, dit zal wel de laatste single zijn van deze formatie die in deze lijst gaat verschijnen, hierna kwam de klad er toch wel in (althans dat vind ik) en werd het behoorlijk minder met een wel heel magere cover van The Romantics - Talking In Your Sleep als gevolg.
Lionel Ritchie behoeft natuurlijk geen nadere introductie en waar de Top 5 behoorlijk vast zit deze week.
0
geplaatst: 23 september 2014, 20:20 uur
Musician’s Top 40, 01-10-1983, week 40
01 (01) 05 Mama – Genesis
02 (02) 05 Secret messages – E.L.O.
03 (05) 04 Heart and soul – Huey Lewis
04 (08) 04 Cosmopolitan – Joe Jackson
05 (04) 06 King of pain – The Police
06 (03) 10 He’s sailing – Jon & Vangelis
07 (12) 03 Karma chameleon – Culture club
08 (14) 03 You are in my system – Robert Palmer
09 (10) 04 Ol’ rag blues – Status quo
10 (17) 03 Modern love – David Bowie
11 (07) 06 Solsburry hill (live) – Peter Gabriel
12 (06) 06 Ain’t nobody – Rufus
13 (16) 04 Come back and stay – Paul Young
14 (24) 02 Shadow on the wall – Mike Oldfield
15 (----) 01 Love on a farmboy's wages – XTC
16 (15) 03 Big Apple – Kajagoogoo
17 (09) 08 High time – Styx
18 (11) 07 Blue World – Moody Blues
19 (----) 01 I want you back – Mick Fleetwood's Zoo
20 (23) 03 All night long – Lionel Richie
21 (26) 02 Food for thought – 10cc
22 (13) 13 Forbidden colours – David Sylvian/Ryuichi Sakomoto
23 (21) 04 If anyone falls – Stevie Nicks
24 (28) 02 Uptown girl – Billy Joel
25 (34) 02 Information – Dave Edmunds
26 (25) 03 Let them all talk – Elvis Costello
27 (27) 03 Love is a stranger – Eurythmics
28 (35) 02 Love is a battlefield – Pat Benatar
29 (31) 03 Lucifer/Mammagamma – Andrew Powell & The Philharmonic orchestra
30 (18) 07 Don’t forget to dance – The Kinks
31 (----) 01 Love in itself – Depeche mode
32 (39) 02 Midnight at the lost and found – Meatloaf
33 (----) 01 Dear Prudence – Siouxie and the banshees
34 (19) 06 The sun goes down – Thin Lizzy
35 (33) 04 Chi Mai – Ennio Morricone
36 (40) 02 Don’t girls get lonely – Glenn Shorrock
37 (----) 01 Nightline – Randy Crawford
38 (20) 06 Theme from Harry’s game – Clannad
39 (30) 05 Suddenly last summer – The Motels
40 (29) 04 New song – Howard Jones
Deze week dan de nieuwe single van Mick Fleetwood's Zoo. De oude Mick maakt er in de clip een grappig koningsdrama van. De tekst/muziek/zang/gitaarspel zijn op dit nummer van mede Fleetwood Mac lid Lindsey Buckingham.
Dat geeft het naar het lijkt nog een aardig FM tintje, maar Buckingham experimenteert er leuk op los, geen ruimte voor commerciële mogelijkheden voor Fleetwood.
En dat is buitengewoon jammer, want Mick Fleetwood spaarde kosten noch moeite voor zijn twee solo albums uit 1981 en 1983 en zonder een actieve Fleetwood Mac in die periode leidde het zelfs mede tot zijn faillissement. Reden waarom er (wat later) zeer hard werd gewerkt aan Tango in the Night.
Prachtig is natuurlijk ook de nieuwe single van XTC. Zo fraai en een soort van teder, daar moet je haast een traan bij wegpinken.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/xtc-love_on_a_farmboys_wages_s.jpg
01 (01) 05 Mama – Genesis
02 (02) 05 Secret messages – E.L.O.
03 (05) 04 Heart and soul – Huey Lewis
04 (08) 04 Cosmopolitan – Joe Jackson
05 (04) 06 King of pain – The Police
06 (03) 10 He’s sailing – Jon & Vangelis
07 (12) 03 Karma chameleon – Culture club
08 (14) 03 You are in my system – Robert Palmer
09 (10) 04 Ol’ rag blues – Status quo
10 (17) 03 Modern love – David Bowie
11 (07) 06 Solsburry hill (live) – Peter Gabriel
12 (06) 06 Ain’t nobody – Rufus
13 (16) 04 Come back and stay – Paul Young
14 (24) 02 Shadow on the wall – Mike Oldfield
15 (----) 01 Love on a farmboy's wages – XTC
16 (15) 03 Big Apple – Kajagoogoo
17 (09) 08 High time – Styx
18 (11) 07 Blue World – Moody Blues
19 (----) 01 I want you back – Mick Fleetwood's Zoo
20 (23) 03 All night long – Lionel Richie
21 (26) 02 Food for thought – 10cc
22 (13) 13 Forbidden colours – David Sylvian/Ryuichi Sakomoto
23 (21) 04 If anyone falls – Stevie Nicks
24 (28) 02 Uptown girl – Billy Joel
25 (34) 02 Information – Dave Edmunds
26 (25) 03 Let them all talk – Elvis Costello
27 (27) 03 Love is a stranger – Eurythmics
28 (35) 02 Love is a battlefield – Pat Benatar
29 (31) 03 Lucifer/Mammagamma – Andrew Powell & The Philharmonic orchestra
30 (18) 07 Don’t forget to dance – The Kinks
31 (----) 01 Love in itself – Depeche mode
32 (39) 02 Midnight at the lost and found – Meatloaf
33 (----) 01 Dear Prudence – Siouxie and the banshees
34 (19) 06 The sun goes down – Thin Lizzy
35 (33) 04 Chi Mai – Ennio Morricone
36 (40) 02 Don’t girls get lonely – Glenn Shorrock
37 (----) 01 Nightline – Randy Crawford
38 (20) 06 Theme from Harry’s game – Clannad
39 (30) 05 Suddenly last summer – The Motels
40 (29) 04 New song – Howard Jones
Deze week dan de nieuwe single van Mick Fleetwood's Zoo. De oude Mick maakt er in de clip een grappig koningsdrama van. De tekst/muziek/zang/gitaarspel zijn op dit nummer van mede Fleetwood Mac lid Lindsey Buckingham.
Dat geeft het naar het lijkt nog een aardig FM tintje, maar Buckingham experimenteert er leuk op los, geen ruimte voor commerciële mogelijkheden voor Fleetwood.
En dat is buitengewoon jammer, want Mick Fleetwood spaarde kosten noch moeite voor zijn twee solo albums uit 1981 en 1983 en zonder een actieve Fleetwood Mac in die periode leidde het zelfs mede tot zijn faillissement. Reden waarom er (wat later) zeer hard werd gewerkt aan Tango in the Night.
Prachtig is natuurlijk ook de nieuwe single van XTC. Zo fraai en een soort van teder, daar moet je haast een traan bij wegpinken.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/xtc-love_on_a_farmboys_wages_s.jpg
0
geplaatst: 24 september 2014, 22:17 uur
50Tracks Rearviewmirror Top 40 week 39 1983 (24-09-1983)
01 08 02 The Alarm - 68 Guns
02 03 08 Del Amitri - Sense Sickness
03 04 05 Big Country - Chance
04 09 02 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
05 01 08 The Comsat Angels - Will You Stay Tonight?
06 02 06 The Visitor - Liquid And Crystalline
07 07 05 Electric Light Orchestra - Secret Messages
08 05 07 Lloyd Cole & The Commotions - Down At The Mission / Are You Ready To Be Heartbroken
09 06 09 The Style Council - Long Hot Summer
10 14 04 Paul Young - Come Back And Stay
11 15 02 The Plimsouls - Oldest Story In The World
12 11 07 The Kinks - Don't Forget To Dance
13 12 12 Robert Plant - Big Log
14 10 14 The Cure - The Walk
15 17 06 Modern Romance - Walking In The Rain
16 20 03 The The - This Is The Day
17 21 02 This Mortal Coil - Song To The Siren
18 18 03 Journey - Send Her My Love
19 23 03 David Bowie - Modern Love
20 27 02 Hall & Oates - Say It Isn't So
21 ---- 01 Space Monkey - Can't Stop Running
22 22 06 Kansas - Fight Fire With Fire
23 13 06 Rainbow - Street Of Dreams
24 16 05 De Dijk - Nooit Meer Tarzan
25 30 02 Depeche Mode - Love In Itself
26 ---- 01 Lords Of The New Church - Dance With Me
27 24 05 Chris Rea - I Can Hear Your Heartbeat
28 25 04 Heaven 17 - Crushed By The Wheels Of Industry
29 19 06 Döf - Codo
30 26 10 Ian Hunter - All Of The Good Ones Are Taken
31 31 07 The Fixx - One Thing Leads To Another
32 ---- 01 Siouxsie & The Banshees - Dear Prudence
33 33 12 Depeche Mode - Everything Counts
34 28 08 Fantastic Something - If She Doesn't Smile (It'll Rain)
35 29 10 Thin Lizzy - The Sun Goes Down
36 36 02 Friends Again - Sunkissed
37 ---- 01 Culture Club - Karma Chameleon
38 ---- 01 Wham! - Club Tropicana
39 34 07 Linda Ronstadt - Tell Him
40 ---- 01 Pulp - Everybody's Problem
01 08 02 The Alarm - 68 Guns
02 03 08 Del Amitri - Sense Sickness
03 04 05 Big Country - Chance
04 09 02 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
05 01 08 The Comsat Angels - Will You Stay Tonight?
06 02 06 The Visitor - Liquid And Crystalline
07 07 05 Electric Light Orchestra - Secret Messages
08 05 07 Lloyd Cole & The Commotions - Down At The Mission / Are You Ready To Be Heartbroken
09 06 09 The Style Council - Long Hot Summer
10 14 04 Paul Young - Come Back And Stay
11 15 02 The Plimsouls - Oldest Story In The World
12 11 07 The Kinks - Don't Forget To Dance
13 12 12 Robert Plant - Big Log
14 10 14 The Cure - The Walk
15 17 06 Modern Romance - Walking In The Rain
16 20 03 The The - This Is The Day
17 21 02 This Mortal Coil - Song To The Siren
18 18 03 Journey - Send Her My Love
19 23 03 David Bowie - Modern Love
20 27 02 Hall & Oates - Say It Isn't So
21 ---- 01 Space Monkey - Can't Stop Running
22 22 06 Kansas - Fight Fire With Fire
23 13 06 Rainbow - Street Of Dreams
24 16 05 De Dijk - Nooit Meer Tarzan
25 30 02 Depeche Mode - Love In Itself
26 ---- 01 Lords Of The New Church - Dance With Me
27 24 05 Chris Rea - I Can Hear Your Heartbeat
28 25 04 Heaven 17 - Crushed By The Wheels Of Industry
29 19 06 Döf - Codo
30 26 10 Ian Hunter - All Of The Good Ones Are Taken
31 31 07 The Fixx - One Thing Leads To Another
32 ---- 01 Siouxsie & The Banshees - Dear Prudence
33 33 12 Depeche Mode - Everything Counts
34 28 08 Fantastic Something - If She Doesn't Smile (It'll Rain)
35 29 10 Thin Lizzy - The Sun Goes Down
36 36 02 Friends Again - Sunkissed
37 ---- 01 Culture Club - Karma Chameleon
38 ---- 01 Wham! - Club Tropicana
39 34 07 Linda Ronstadt - Tell Him
40 ---- 01 Pulp - Everybody's Problem
0
geplaatst: 27 september 2014, 16:22 uur
TOP 40 VAN ROB nr 378 21-9-1983
dw vw aw
1 6 4 Mama - Genesis
2 2 6 Big log - Robert Plant
3 1 5 Gold - Spandau Ballet
4 5 4 Theme from 'Harry's Game' - Clannad
5 18 2 Modern love - David Bowie
6 3 6 He is sailing - Jon & Vangelis
7 12 3 Blue world - The Moody Blues
8 13 4 In a big country - Big Country
9 10 5 Wonderland - XTC
10 4 9 Forbidden colours - David Sylvian & Ryuichi Sakamoto
11 7 6 Codo - Döf (Tauchen & Prokopetz)
12 9 7 Wherever I lay my hat - Paul Young
13 21 2 Secret messages - ELO
14 11 8 Feel the love - 10CC
15 33 2 Rockit - Herbie Hancock
16 8 11 The safety dance - Men without Hats
17 20 4 I like Chopin - Gazebo
18 16 6 Dolce vita - Ryan Paris
19 31 2 Soul kissing - David Knopfler
20 15 7 Wrapped around your finger - The Police
21 23 4 All of the good ones are taken - Ian Hunter
22 24 5 Human nature - Michael Jackson
23 14 8 Do it again with Billie Jean - Clubhouse
24 17 7 Unconditional love - Donna Summer & Musical Youth
25 26 4 Club tropicana - Wham!
26 32 3 Everything counts - Depeche Mode
27 29 4 I am falling - Powerplay
28 -- 1 All night long - Lionel Richie
29 36 2 Dr. Heckyl & Mr. Jive - Men at Work
30 35 3 I can hear your heart beat - Chris Rea
31 22 8 The crown - Gary Byrd & the G.B. Experience
32 -- 1 Karma chameleon - Culture Club
33 19 8 La vie en rose - Grace Jones
34 -- 1 Vroeg of laat - Toontje Lager
35 -- 1 Never gonna let you go - Sergio Mendes
36 37 2 Vamos a la playa - Righeira
37 -- 1 Wings of a dove - Madness
38 28 10 War baby - Tom Robinson Band
39 25 7 Roulette - Future World Orchestra
40 27 10 Who's that girl - The Eurythmics
Nog de lijst van vorig weekend. Mama zet Gold zonder pardon opzij en zelfs een stijging van 18 naar 5 (Modern love) zal geen gevaar opleveren...
Vijf binnenkomers, waaronder drie hele grote hits. Op 28 is All night long van Lionel Richie. Met zijn ballads had hij al vaker groot succes in mijn lijst, maar zijn meeste uptempo-songs kunnen mij niet bekoren. Dit is echter een mooi opgebouwde swingende feestplaat met Afrikaans tintje.
Op 32 nog een nummer 1-hit, Karma chameleon. Commerciëler kan een plaat nauwelijks klinken, en de verveling slaat dus al snel toe, helaas.
Op 34 het zeer sfeervolle Vroeg of laat van Toontje Lager, waarbij toetsen en gitaar in combinatie met een droevige berustende tekst voor een hoogtepunt in de Nederpop zorgen. Ik hoor dit liever dan alles wat Doe Maar ooit geproduceerd heeft.
Op 35 het superzoete Never gonna let you go van Sergio Mendes, de Braziliaanse componist. Leuk voor een keertje.
En op 37 Madness met weer zo'n typisch plaatje, vrolijk en hectisch.
dw vw aw
1 6 4 Mama - Genesis
2 2 6 Big log - Robert Plant
3 1 5 Gold - Spandau Ballet
4 5 4 Theme from 'Harry's Game' - Clannad
5 18 2 Modern love - David Bowie
6 3 6 He is sailing - Jon & Vangelis
7 12 3 Blue world - The Moody Blues
8 13 4 In a big country - Big Country
9 10 5 Wonderland - XTC
10 4 9 Forbidden colours - David Sylvian & Ryuichi Sakamoto
11 7 6 Codo - Döf (Tauchen & Prokopetz)
12 9 7 Wherever I lay my hat - Paul Young
13 21 2 Secret messages - ELO
14 11 8 Feel the love - 10CC
15 33 2 Rockit - Herbie Hancock
16 8 11 The safety dance - Men without Hats
17 20 4 I like Chopin - Gazebo
18 16 6 Dolce vita - Ryan Paris
19 31 2 Soul kissing - David Knopfler
20 15 7 Wrapped around your finger - The Police
21 23 4 All of the good ones are taken - Ian Hunter
22 24 5 Human nature - Michael Jackson
23 14 8 Do it again with Billie Jean - Clubhouse
24 17 7 Unconditional love - Donna Summer & Musical Youth
25 26 4 Club tropicana - Wham!
26 32 3 Everything counts - Depeche Mode
27 29 4 I am falling - Powerplay
28 -- 1 All night long - Lionel Richie
29 36 2 Dr. Heckyl & Mr. Jive - Men at Work
30 35 3 I can hear your heart beat - Chris Rea
31 22 8 The crown - Gary Byrd & the G.B. Experience
32 -- 1 Karma chameleon - Culture Club
33 19 8 La vie en rose - Grace Jones
34 -- 1 Vroeg of laat - Toontje Lager
35 -- 1 Never gonna let you go - Sergio Mendes
36 37 2 Vamos a la playa - Righeira
37 -- 1 Wings of a dove - Madness
38 28 10 War baby - Tom Robinson Band
39 25 7 Roulette - Future World Orchestra
40 27 10 Who's that girl - The Eurythmics
Nog de lijst van vorig weekend. Mama zet Gold zonder pardon opzij en zelfs een stijging van 18 naar 5 (Modern love) zal geen gevaar opleveren...
Vijf binnenkomers, waaronder drie hele grote hits. Op 28 is All night long van Lionel Richie. Met zijn ballads had hij al vaker groot succes in mijn lijst, maar zijn meeste uptempo-songs kunnen mij niet bekoren. Dit is echter een mooi opgebouwde swingende feestplaat met Afrikaans tintje.
Op 32 nog een nummer 1-hit, Karma chameleon. Commerciëler kan een plaat nauwelijks klinken, en de verveling slaat dus al snel toe, helaas.
Op 34 het zeer sfeervolle Vroeg of laat van Toontje Lager, waarbij toetsen en gitaar in combinatie met een droevige berustende tekst voor een hoogtepunt in de Nederpop zorgen. Ik hoor dit liever dan alles wat Doe Maar ooit geproduceerd heeft.
Op 35 het superzoete Never gonna let you go van Sergio Mendes, de Braziliaanse componist. Leuk voor een keertje.
En op 37 Madness met weer zo'n typisch plaatje, vrolijk en hectisch.
0
geplaatst: 27 september 2014, 17:02 uur
Favoriete Top 10 (26-09-1983)
01 [02] 02 10CC - Feel the Love
02 [06] 02 Genesis - Mama
03 [08] 02 Herbie Hancock - Rock It
04 [01] 02 Men Without Hats - The Savety Dance
05 [03] 02 D.O.F. - Codo
06 [05] 02 Robert Plant - Big Log
07 [04] 02 Bow Wow Wow - The Man Mountain
08 [10] 02 Clannad - Theme from Harry's Game
09 [07] 02 UB40 - Red Red Wine
10 [00] 01 Culture Club - Karma Chameleon
En een keuze uit de popfeitjes deze week en letterlijk overgenomen schreef ik:
"De week van Veronica's Rocknight, volgens mijn aantekeningen, met Spandau Ballet, 10CC en Peter Tosh. In de Ahoy'/Rotterdam, de nacht van 30-09 op 1-10. Concerten van 23:15 - 04:00 uur
Toegangsprijzen 15/35 gulden. Zaal open: 22:00 uur"
Tja , was ook maar pas 16 jaar
01 [02] 02 10CC - Feel the Love
02 [06] 02 Genesis - Mama
03 [08] 02 Herbie Hancock - Rock It
04 [01] 02 Men Without Hats - The Savety Dance
05 [03] 02 D.O.F. - Codo
06 [05] 02 Robert Plant - Big Log
07 [04] 02 Bow Wow Wow - The Man Mountain
08 [10] 02 Clannad - Theme from Harry's Game
09 [07] 02 UB40 - Red Red Wine

10 [00] 01 Culture Club - Karma Chameleon

En een keuze uit de popfeitjes deze week en letterlijk overgenomen schreef ik:
"De week van Veronica's Rocknight, volgens mijn aantekeningen, met Spandau Ballet, 10CC en Peter Tosh. In de Ahoy'/Rotterdam, de nacht van 30-09 op 1-10. Concerten van 23:15 - 04:00 uur
Toegangsprijzen 15/35 gulden. Zaal open: 22:00 uur"
Tja , was ook maar pas 16 jaar
0
geplaatst: 27 september 2014, 20:06 uur
Dat vond je moeder natuurlijk niet goed, en terecht.
Ik werd er ook wel eens mee geconfronteerd en dat leidde ook tot de vraag waarom in Godsnaam dergelijke concerten om 23.15 moesten beginnen en niet gewoon om 19:00, als er zoveel bands waren.
Maar ik geloof niet dat er ooit een zinnig antwoord van is gekomen.
Ik werd er ook wel eens mee geconfronteerd en dat leidde ook tot de vraag waarom in Godsnaam dergelijke concerten om 23.15 moesten beginnen en niet gewoon om 19:00, als er zoveel bands waren.
Maar ik geloof niet dat er ooit een zinnig antwoord van is gekomen.
0
Martial
geplaatst: 28 september 2014, 10:57 uur
Tipparade - Week 39 (1983)
Alarmschijf: Hot Chocolate - Tears On The Telephone
Een degelijke single van Hot Chocolate onder aanvoering van Errol Brown wat direct ook het laatste wapenfeit in de Top 40 zal worden van deze band, afgezien van een aantal remixen die later nog gaan verschijnen, maar hun sterkste periode lag duidelijk in de jaren 70, maar dat zal voor nog een aantal bands gelden deze week die de revue passeren.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/hot_chocolate-tears_on_the_telephone_s.jpg
24. 10CC - Food For Thought
We kennen 10CC gelukkig van betere tijden dan deze toch wel magere single waar ook het refrein wat simpel oogt, al zijn de lichte reggae ritmes dan wel weer een klein pluspuntje.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/10cc-food_for_thought_s.jpg
25. Electric Light Orchestra - Secret Messages
Het intro verraad direct met welke groep we van doen hebben, aanstekelijke melodieën met wat bombastische trekjes levert ELO een zeer behoorlijke single af, al zou dit nummer opvallend genoeg de Top 40 niet gaan halen.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/electric_light_orchestra-secret_messages_s.jpg
26. Lionel Richie - All Night Long
Een klassieker van Lionel Richie die qua opbouw zeer sterk is mede door de heerlijke ritmes die door dit nummer lopen, al klinkt het nu wel wat braaf allemaal.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/lionel_richie-all_night_long_(all_night)_s_1.jpg
27. Nicole - Als De Bloemen Huilen Konden
Als de bloemen huilen konden, ja als....... het meisje doet haar best zullen we maar zeggen in het Nederlands, maar van het stemgeluid van Nicole ben ik nog nooit onder de indruk geweest laat staan van dit soort "schlagerdeuntjes"
Cijfer: 3
http://bern.hitparade.ch/cdimg/nicole-als_de_bloemen_huilen_konden_s.jpg
28. Lee Towers - I Believe In Music
Het zal geen verbazing wekken dat Lee Towers wederom met een cover komt, dit keer van Mac Davis, Lee geeft uiteraard zijn eigen (specifieke) draai er aan, maar zal dit nummer geen hit op gaan leveren.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/lee_towers-i_believe_in_music_s.jpg
29. Ben Cramer - Desiree
Niet te vinden op youtube al ken ik dit nummer wel, waar dit overigens een Nederlandse cover is van Gilbert Bécaud
http://bern.hitparade.ch/cdimg/ben_cramer-desiree_s.jpg
30. Tapps - My Forbidden Lover
Een beetje achterhaalde disco met wat plastic synthesizer geluidjes doet het hier en daar wel wat aan Lime denken en voldoet het verder aan het tijdsbeeld van toen.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/tapps-my_forbidden_lover_s.jpg
Top 40 - Week 39 (1983)
Steunplaat: Space Monkey - Can't Stop Running
Een degelijke single van Hot Chocolate onder aanvoering van Errol Brown wat direct ook het laatste wapenfeit in de Top 40 zal worden van deze band, afgezien van een aantal remixen die later nog gaan verschijnen, maar hun sterkste periode lag duidelijk in de jaren 70, maar dat zal voor nog een aantal bands gelden deze week die de revue passeren.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/hot_chocolate-tears_on_the_telephone_s.jpg
We kennen 10CC gelukkig van betere tijden dan deze toch wel magere single waar ook het refrein wat simpel oogt, al zijn de lichte reggae ritmes dan wel weer een klein pluspuntje.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/10cc-food_for_thought_s.jpg
Het intro verraad direct met welke groep we van doen hebben, aanstekelijke melodieën met wat bombastische trekjes levert ELO een zeer behoorlijke single af, al zou dit nummer opvallend genoeg de Top 40 niet gaan halen.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/electric_light_orchestra-secret_messages_s.jpg
Een klassieker van Lionel Richie die qua opbouw zeer sterk is mede door de heerlijke ritmes die door dit nummer lopen, al klinkt het nu wel wat braaf allemaal.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/lionel_richie-all_night_long_(all_night)_s_1.jpg
Als de bloemen huilen konden, ja als....... het meisje doet haar best zullen we maar zeggen in het Nederlands, maar van het stemgeluid van Nicole ben ik nog nooit onder de indruk geweest laat staan van dit soort "schlagerdeuntjes"
http://bern.hitparade.ch/cdimg/nicole-als_de_bloemen_huilen_konden_s.jpg
Het zal geen verbazing wekken dat Lee Towers wederom met een cover komt, dit keer van Mac Davis, Lee geeft uiteraard zijn eigen (specifieke) draai er aan, maar zal dit nummer geen hit op gaan leveren.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/lee_towers-i_believe_in_music_s.jpg
29. Ben Cramer - Desiree
Niet te vinden op youtube al ken ik dit nummer wel, waar dit overigens een Nederlandse cover is van Gilbert Bécaud
http://bern.hitparade.ch/cdimg/ben_cramer-desiree_s.jpg
Een beetje achterhaalde disco met wat plastic synthesizer geluidjes doet het hier en daar wel wat aan Lime denken en voldoet het verder aan het tijdsbeeld van toen.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/tapps-my_forbidden_lover_s.jpg
Top 40 - Week 39 (1983)
Steunplaat: Space Monkey - Can't Stop Running
0
geplaatst: 28 september 2014, 12:27 uur
TOP 40 VAN ROB nr 379 28-9-1983
dw vw aw
1 1 5 Mama - Genesis
2 5 3 Modern love - David Bowie
3 2 7 Big log - Robert Plant
4 4 5 Theme from 'Harry's Game' - Clannad
5 3 6 Gold - Spandau Ballet
6 8 5 In a big country - Big Country
7 7 4 Blue world - The Moody Blues
8 9 6 Wonderland - XTC
9 13 3 Secret messages - ELO
10 6 7 He is sailing - Jon & Vangelis
11 15 3 Rockit - Herbie Hancock
12 19 3 Soul kissing - David Knopfler
13 28 2 All night long - Lionel Richie
14 25 5 Club tropicana - Wham!
15 29 3 Dr. Heckyl & Mr. Jive - Men at Work
16 17 5 I like Chopin - Gazebo
17 21 5 All of the good ones are taken - Ian Hunter
18 12 8 Wherever I lay my hat - Paul Young
19 10 10 Forbidden colours - David Sylvian & Ryuichi Sakamoto
20 11 7 Codo - Döf (Tauchen & Prokopetz)
21 26 4 Everything counts - Depeche Mode
22 14 9 Feel the love - 10CC
23 22 6 Human nature - Michael Jackson
24 32 2 Karma chameleon - Culture Club
25 30 4 I can hear your heart beat - Chris Rea
26 16 12 The safety dance - Men without Hats
27 34 2 Vroeg of laat - Toontje Lager
28 -- 1 Food for thought - 10CC
29 18 7 Dolce vita - Ryan Paris
30 24 8 Unconditional love - Donna Summer & Musical Youth
31 20 8 Wrapped around your finger - The Police
32 -- 1 Chance - Big Country
33 -- 1 Come back and stay - Paul Young
34 37 2 Wings of a dove - Madness
35 27 5 I am falling - Powerplay
36 -- 1 Islands in the stream - Kenny Rogers & Dolly Parton
37 -- 1 This affair - The Maisonnettes
38 23 9 Do it again with Billie Jean - Clubhouse
39 36 3 Vamos a la playa - Righeira
40 31 9 The crown - Gary Byrd & the G.B. Experience
En alweer de nieuwe lijst. Enkele opvallende stijgers; zo gaat Wham! in zijn vijfde week van 25 naar 14, en ook Men at Work gaat in de versnelling.
De hoogste binnenkomer is achteraf de minst bijzondere: 10CC scoort nog één keer een top 40 hit met Food for thought; daarna is de koek (qua succes) helemaal op.
Op 32 komt de tweede single van Big Country binnen, en hoewel Chance minder vlot en aanstekelijk is dan In a big country, wordt dit wel de grotere hit; terecht want Chance heeft iets melancholieks, waardoor het een meerwaarde krijgt.
Op 33 nog een tweede single die het succes van de eerste in de schaduw stelt: Come back and stay van Paul Young. Alle productieregisters gaan open, en dit gaat wonderwel goed samen met de soulfulle stem van Paul Young. De dameskoortjes maken het af.
Op 36 de grote hit van Kenny Rogers met Dolly Parton; uitstekende stemmen uiteraard, maar ook een lekker refrein. Later is dat nog gebruikt door een hiphopartiest, ben de naam even kwijt.
En ditmaal is de laagste binnenkomer de fijnste: The Maisonnettes met This affair. Heartache avenue was al een leuke single, maar dit heeft zo veel sfeer en gevoel dat het in de top 10 songs van 1983 thuishoort. Als hij zingt 'when you're dying' gaat dat door merg en been, en dan krijgen we nog een heerlijk pianostuk.
dw vw aw
1 1 5 Mama - Genesis
2 5 3 Modern love - David Bowie
3 2 7 Big log - Robert Plant
4 4 5 Theme from 'Harry's Game' - Clannad
5 3 6 Gold - Spandau Ballet
6 8 5 In a big country - Big Country
7 7 4 Blue world - The Moody Blues
8 9 6 Wonderland - XTC
9 13 3 Secret messages - ELO
10 6 7 He is sailing - Jon & Vangelis
11 15 3 Rockit - Herbie Hancock
12 19 3 Soul kissing - David Knopfler
13 28 2 All night long - Lionel Richie
14 25 5 Club tropicana - Wham!
15 29 3 Dr. Heckyl & Mr. Jive - Men at Work
16 17 5 I like Chopin - Gazebo
17 21 5 All of the good ones are taken - Ian Hunter
18 12 8 Wherever I lay my hat - Paul Young
19 10 10 Forbidden colours - David Sylvian & Ryuichi Sakamoto
20 11 7 Codo - Döf (Tauchen & Prokopetz)
21 26 4 Everything counts - Depeche Mode
22 14 9 Feel the love - 10CC
23 22 6 Human nature - Michael Jackson
24 32 2 Karma chameleon - Culture Club
25 30 4 I can hear your heart beat - Chris Rea
26 16 12 The safety dance - Men without Hats
27 34 2 Vroeg of laat - Toontje Lager
28 -- 1 Food for thought - 10CC
29 18 7 Dolce vita - Ryan Paris
30 24 8 Unconditional love - Donna Summer & Musical Youth
31 20 8 Wrapped around your finger - The Police
32 -- 1 Chance - Big Country
33 -- 1 Come back and stay - Paul Young
34 37 2 Wings of a dove - Madness
35 27 5 I am falling - Powerplay
36 -- 1 Islands in the stream - Kenny Rogers & Dolly Parton
37 -- 1 This affair - The Maisonnettes
38 23 9 Do it again with Billie Jean - Clubhouse
39 36 3 Vamos a la playa - Righeira
40 31 9 The crown - Gary Byrd & the G.B. Experience
En alweer de nieuwe lijst. Enkele opvallende stijgers; zo gaat Wham! in zijn vijfde week van 25 naar 14, en ook Men at Work gaat in de versnelling.
De hoogste binnenkomer is achteraf de minst bijzondere: 10CC scoort nog één keer een top 40 hit met Food for thought; daarna is de koek (qua succes) helemaal op.
Op 32 komt de tweede single van Big Country binnen, en hoewel Chance minder vlot en aanstekelijk is dan In a big country, wordt dit wel de grotere hit; terecht want Chance heeft iets melancholieks, waardoor het een meerwaarde krijgt.
Op 33 nog een tweede single die het succes van de eerste in de schaduw stelt: Come back and stay van Paul Young. Alle productieregisters gaan open, en dit gaat wonderwel goed samen met de soulfulle stem van Paul Young. De dameskoortjes maken het af.
Op 36 de grote hit van Kenny Rogers met Dolly Parton; uitstekende stemmen uiteraard, maar ook een lekker refrein. Later is dat nog gebruikt door een hiphopartiest, ben de naam even kwijt.
En ditmaal is de laagste binnenkomer de fijnste: The Maisonnettes met This affair. Heartache avenue was al een leuke single, maar dit heeft zo veel sfeer en gevoel dat het in de top 10 songs van 1983 thuishoort. Als hij zingt 'when you're dying' gaat dat door merg en been, en dan krijgen we nog een heerlijk pianostuk.
0
geplaatst: 28 september 2014, 12:34 uur
ranboy schreef:
Pras (afkomstig uit de Fugees) met Ghetto Supastar.

0
geplaatst: 28 september 2014, 13:37 uur
En de Maisonettes kennen we dan weer van Belle & Sebastian (Legal Man). 

0
geplaatst: 28 september 2014, 13:43 uur
O, dat moet ik dan snel eens checken! Maar nu naar de popquiz in het Patronaat 

0
geplaatst: 28 september 2014, 13:52 uur
De laatste hit van Hot Chocolate die altijd garant stond voor degelijk hitwerk, al moet dit nummer het afleggen tegen hun jaren '70-hits toen deze band zijn beste periode kende.
Ook 10CC kende zijn hoogtepunt in de jaren '70 en scoorde nu zijn laatste hit. Degelijk nummer, vooral vanwege het aanstekelijke reggae-ritme maar ook dit moet het afleggen tegen hun hits in de topperiode.
Ik val in herhaling maar ook ELO kende in de jaren '70 zijn beste tijd en ook dit nummer kan er niet aan tippen maar toch wel aanstekelijk met zeer herkenbaar geluid ofschoon het geen hit werd.
Zijn ballads vind ik doorgaans te zoet, zijn uptempo nummers liggen mij dan beter. Misschien zijn beste single mede door de Caraïbische sfeer en klanken al verkies ik de lange albumversie.
Gladde schlager die nauwelijks verschilt van zovele schlagers. Nicole kan zeker wel zingen maar zou dat beter doen in haar moedertaal.
Tja, deze man kan blijkbaar niet anders dan coveren en zijn uitspaak is ook erbarmelijk. Het origineel kende ik niet maar kan ik veel beter pruimen hoewel vrij standaard.
29. Ben Cramer - Desiree
Geen clip gevonden.
Dit soort slappe disco kan nauwelijks meer op mijn goedkeuring rekenen. Nu gedateerd door de kitscherige synths en het kabbelt eerder monotoon voorbij dan het swingt.
De laatste hit van Hot Chocolate die altijd garant stond voor degelijk hitwerk, al moet dit nummer het afleggen tegen hun jaren '70-hits toen deze band zijn beste periode kende.
Ook 10CC kende zijn hoogtepunt in de jaren '70 en scoorde nu zijn laatste hit. Degelijk nummer, vooral vanwege het aanstekelijke reggae-ritme maar ook dit moet het afleggen tegen hun hits in de topperiode.
Ik val in herhaling maar ook ELO kende in de jaren '70 zijn beste tijd en ook dit nummer kan er niet aan tippen maar toch wel aanstekelijk met zeer herkenbaar geluid ofschoon het geen hit werd.
Zijn ballads vind ik doorgaans te zoet, zijn uptempo nummers liggen mij dan beter. Misschien zijn beste single mede door de Caraïbische sfeer en klanken al verkies ik de lange albumversie.
Gladde schlager die nauwelijks verschilt van zovele schlagers. Nicole kan zeker wel zingen maar zou dat beter doen in haar moedertaal.
Tja, deze man kan blijkbaar niet anders dan coveren en zijn uitspaak is ook erbarmelijk. Het origineel kende ik niet maar kan ik veel beter pruimen hoewel vrij standaard.
29. Ben Cramer - Desiree
Geen clip gevonden.
Dit soort slappe disco kan nauwelijks meer op mijn goedkeuring rekenen. Nu gedateerd door de kitscherige synths en het kabbelt eerder monotoon voorbij dan het swingt.
0
geplaatst: 28 september 2014, 14:15 uur
Top-30 na 3 kwartalen:
1. U2 - New Year's Day
2. Mike Oldfield - Moonlight Shadow
3. The Nits - Nescio
4. The Police - Wrapped Around Your Finger
5. Michael Jackson - Beat It
6. Michael Jackson - Wanna Be Startin' Somethin'
7. UB40 - Food For Thought (Live)
8. The Police - Every Breath You Take
9. Eurythmics - Love Is a Stranger
10. Michael Jackson - Billy Jean
11. New Order - Blue Monday/The Beach
12. Robert Plant - Big Log
13. Doe Maar - Pa
14. Kadanz - In Het Donker
15. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made Of This)
16. Bow Wow Wow - The Man Mountain
17. Chris Rea - I Can Hear Your Heartbeat
18. David Bowie - Let's Dance
19. Nena - 99 Luftballons
20. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
21. Genesis - Mama
22. Tracey Ullman - Breakaway
23. Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me
24. The Waterboys - A Girl Called Johnny
25. The Kinks - Come Dancing
26. China Crisis - Tragedy And Mystery
27. Depeche Mode - Everything Counts
28. Duran Duran - Is There Something I Should Know
29. Culture Club - Karma Chameleon
30. Tears For Fears - Change
Flop-10:
1. Dingetje En Het Zandvoorts Mannenkoor - Het Drinklied!
2. Ciska Peters & Aristakes - Kom In Mijn Armen
3. Franky Boy - Jodeladiehieppieppiep
4. Divine - Love Reaction
5. De Havenzangers - Hé Dans Met Mij
6. Arie Ribbens - Polonaise Achteruit
7. Frank en Mirella - Manuel
8. Tineke Schouten - Ka, Geef De Pot Es An
9. Doris D And The Pins - Girlfriend
10. Arne Jansen & Les Cigales - Julie
Gemiddelde = 6,09
1. U2 - New Year's Day
2. Mike Oldfield - Moonlight Shadow
3. The Nits - Nescio
4. The Police - Wrapped Around Your Finger
5. Michael Jackson - Beat It
6. Michael Jackson - Wanna Be Startin' Somethin'
7. UB40 - Food For Thought (Live)
8. The Police - Every Breath You Take
9. Eurythmics - Love Is a Stranger
10. Michael Jackson - Billy Jean
11. New Order - Blue Monday/The Beach
12. Robert Plant - Big Log
13. Doe Maar - Pa
14. Kadanz - In Het Donker
15. Eurythmics - Sweet Dreams (Are Made Of This)
16. Bow Wow Wow - The Man Mountain
17. Chris Rea - I Can Hear Your Heartbeat
18. David Bowie - Let's Dance
19. Nena - 99 Luftballons
20. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst)
21. Genesis - Mama
22. Tracey Ullman - Breakaway
23. Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me
24. The Waterboys - A Girl Called Johnny
25. The Kinks - Come Dancing
26. China Crisis - Tragedy And Mystery
27. Depeche Mode - Everything Counts
28. Duran Duran - Is There Something I Should Know
29. Culture Club - Karma Chameleon
30. Tears For Fears - Change
Flop-10:
1. Dingetje En Het Zandvoorts Mannenkoor - Het Drinklied!
2. Ciska Peters & Aristakes - Kom In Mijn Armen
3. Franky Boy - Jodeladiehieppieppiep
4. Divine - Love Reaction
5. De Havenzangers - Hé Dans Met Mij
6. Arie Ribbens - Polonaise Achteruit
7. Frank en Mirella - Manuel
8. Tineke Schouten - Ka, Geef De Pot Es An
9. Doris D And The Pins - Girlfriend
10. Arne Jansen & Les Cigales - Julie
Gemiddelde = 6,09
0
geplaatst: 29 september 2014, 20:09 uur
Musician’s Top 40, 01-10-1983, week 41
01 (01) 06 Mama – Genesis
02 (03) 05 Heart and soul – Huey Lewis
03 (04) 05 Cosmopolitan – Joe Jackson
04 (02) 06 Secret messages – E.L.O.
05 (15) 02 Love on a farmboy’s wages – XTC
06 (----) 01 You don't need someone new – Lotus Eaters
07 (14) 03 Shadow on the wall – Mike Oldfield
08 (07) 04 Karma chameleon – Culture club
09 (10) 04 Modern love – David Bowie
10 (08) 04 You are in my system – Robert Palmer
11 (05) 07 King of pain – The Police
12 (09) 05 Ol’ rag blues – Status quo
13 (19) 02 I want you back – Mick Fleetwood
14 (13) 05 Come back and stay – Paul Young
15 (06) 11 He’s sailing – Jon & Vangelis
16 (16) 04 Big Apple – Kajagoogoo
17 (----) 01 This is welfare – The Dutch
18 (11) 07 Solsburry hill (live) – Peter Gabriel
19 (20) 04 All night long – Lionel Richie
20 (21) 03 Food for thought – 10cc
21 (33) 02 Dear Prudence – Siouxie and the banshees
22 (----) 01 Sitting at the Wheel – Moody Blues
23 (24) 03 Uptown girl – Billy Joel
24 (25) 03 Information – Dave Edmunds
25 (----) 01 Say say say – Paul McCartney & Michael Jackson
26 (12) 07 Ain’t nobody – Rufus
27 (31) 02 Love in itself – Depeche mode
28 (----) 01 Talking in your sleep – Romantics
29 (17) 09 High time – Styx
30 (28) 03 Love is a battlefield – Pat Benatar
31 (----) 01 Chance – Big Country
32 (23) 05 If anyone falls – Stevie Nicks
33 (26) 04 Let them all talk – Elvis Costello
34 (27) 04 Love is a stranger – Eurythmics
35 (37) 02 Nightline – Randy Crawford
36 (----) 01 Someone belonging to someone – Bee Gees
37 (29) 04 Lucifer/Mammagamma – Andrew Powell & The Philharmonic orchestra
38 (----) 01 P.Y.T. – Michael Jackson
39 (18) 08 Blue World – Moody Blues
40 (36) 03 Don’t girls get lonely – Glenn Shorrock
Zowaar een aardig nieuw nummer van de Bee Gees.
De rest van de nieuwe binnenkomers is ook alleen maar reclame voor zichzelf. Het wat sombere Big Country en het geweldige nieuwe nummer van de Lotus Eaters. Deze topics brengen inderdaad nieuwe muziek naar voren en de vraag is waarom dat nummer van de Lotus Eaters destijds niet een grote hit is geworden en/of het mij niet is opgevallen.
The Dutch daarentegen, daar kwamen we gelukkig niet omheen.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_lotus_eaters-you_dont_need_someone_new_s.jpg
01 (01) 06 Mama – Genesis
02 (03) 05 Heart and soul – Huey Lewis
03 (04) 05 Cosmopolitan – Joe Jackson
04 (02) 06 Secret messages – E.L.O.
05 (15) 02 Love on a farmboy’s wages – XTC
06 (----) 01 You don't need someone new – Lotus Eaters
07 (14) 03 Shadow on the wall – Mike Oldfield
08 (07) 04 Karma chameleon – Culture club
09 (10) 04 Modern love – David Bowie
10 (08) 04 You are in my system – Robert Palmer
11 (05) 07 King of pain – The Police
12 (09) 05 Ol’ rag blues – Status quo
13 (19) 02 I want you back – Mick Fleetwood
14 (13) 05 Come back and stay – Paul Young
15 (06) 11 He’s sailing – Jon & Vangelis
16 (16) 04 Big Apple – Kajagoogoo
17 (----) 01 This is welfare – The Dutch
18 (11) 07 Solsburry hill (live) – Peter Gabriel
19 (20) 04 All night long – Lionel Richie
20 (21) 03 Food for thought – 10cc
21 (33) 02 Dear Prudence – Siouxie and the banshees
22 (----) 01 Sitting at the Wheel – Moody Blues
23 (24) 03 Uptown girl – Billy Joel
24 (25) 03 Information – Dave Edmunds
25 (----) 01 Say say say – Paul McCartney & Michael Jackson
26 (12) 07 Ain’t nobody – Rufus
27 (31) 02 Love in itself – Depeche mode
28 (----) 01 Talking in your sleep – Romantics
29 (17) 09 High time – Styx
30 (28) 03 Love is a battlefield – Pat Benatar
31 (----) 01 Chance – Big Country
32 (23) 05 If anyone falls – Stevie Nicks
33 (26) 04 Let them all talk – Elvis Costello
34 (27) 04 Love is a stranger – Eurythmics
35 (37) 02 Nightline – Randy Crawford
36 (----) 01 Someone belonging to someone – Bee Gees
37 (29) 04 Lucifer/Mammagamma – Andrew Powell & The Philharmonic orchestra
38 (----) 01 P.Y.T. – Michael Jackson
39 (18) 08 Blue World – Moody Blues
40 (36) 03 Don’t girls get lonely – Glenn Shorrock
Zowaar een aardig nieuw nummer van de Bee Gees.
De rest van de nieuwe binnenkomers is ook alleen maar reclame voor zichzelf. Het wat sombere Big Country en het geweldige nieuwe nummer van de Lotus Eaters. Deze topics brengen inderdaad nieuwe muziek naar voren en de vraag is waarom dat nummer van de Lotus Eaters destijds niet een grote hit is geworden en/of het mij niet is opgevallen.
The Dutch daarentegen, daar kwamen we gelukkig niet omheen.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_lotus_eaters-you_dont_need_someone_new_s.jpg
0
geplaatst: 30 september 2014, 00:42 uur
Mooie lijst Hans. Best een goed jaar eigenlijk.
Geweldige song van XTC inderdaad. Een band die volkomen langs mij heen is gegaan toendertijd....... nu een groot liefhebber.
Geweldige song van XTC inderdaad. Een band die volkomen langs mij heen is gegaan toendertijd....... nu een groot liefhebber.
0
Martial
geplaatst: 30 september 2014, 09:50 uur
musician schreef:
en het geweldige nieuwe nummer van de Lotus Eaters. Deze topics brengen inderdaad nieuwe muziek naar voren en de vraag is waarom dat nummer van de Lotus Eaters destijds niet een grote hit is geworden en/of het mij niet is opgevallen.
en het geweldige nieuwe nummer van de Lotus Eaters. Deze topics brengen inderdaad nieuwe muziek naar voren en de vraag is waarom dat nummer van de Lotus Eaters destijds niet een grote hit is geworden en/of het mij niet is opgevallen.
Waarom dit geen hit is geworden...tsja het Nederlandse publiek en de smaak
maar niet opgevallen kan ik me nauwelijks voorstellen eigenlijk, want Frits Spits bombardeerde deze single tot Steunplaat in zijn Avondspits en er werd aandacht aan geschonken in de Verrukkelijke 15.
0
Martial
geplaatst: 30 september 2014, 11:42 uur
Top 30 - Week 40
01 (01) 06 Genesis - Mama
02 (02) 06 Electric Light Orchestra - Secret Messages
03 (03) 05 The Visitor - Liquid And Crystalline
04 (04) 04 Kajagoogoo - Big Apple
05 ( -- ) 01 The Dutch - This Is Welfare
06 (06) 04 Journey - Send Her My Love
07 (05) 06 Clannad - Theme From Harry's Game
08 (08) 06 Big Country - Chance
09 (09) 03 Glenn Shorrock - Don't Girls Let Lonely
10 ( -- ) 01 The Maisonettes - This Affair
11 (13) 05 Toontje Lager - Vroeg Of Laat
12 (14) 03 David Bowie - Modern Love
13 (20) 02 Siouxsie And The Banshees - Dear Prudence
14 (16) 03 Depeche Mode - Love In Itself
15 (18) 02 Space Monkey - Can't Stop Running
16 (07) 08 The Comsat Angels - Will You Stay Tonight?
17 (19) 03 Mike Oldfield And Roger Chapman - Shadow On The Wall
18 (10) 08 The Fixx - One Thing Leads To Another
19 (12) 07 The Motels - Suddenly Last Summer
20 (11) 05 Men At Work - Dr. Heckyll & Mr. Jive
21 (26) 02 Lionel Richie - All Night Long
22 (24) 02 Bucks Fizz - London Town
23 (16) 05 Howard Jones - New Song
24 ( -- ) 01 The Romantics - Talking In Your Sleep
25 (21) 04 Status Quo - Ol' Rag Blues
26 ( -- ) 01 Shakatak - Out Of This World
27 (17) 10 The Style Council - Long Hot Summer
28 (22) 08 America - The Border
29 (23) 07 Spandau Ballet - Gold
30 ( -- ) 01 Bee Gees - Someone Belonging To Someone
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_dutch-this_is_welfare_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_maisonettes-this_affair_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_romantics-talking_in_your_sleep_s.jpg
Een aantal nieuwelingen die ook bij musician in de lijst binnenkomen en om met musician's woorden te beginnen om The Dutch kunnen we natuurlijk niet heen, wat een prachtplaat nog steeds, wereldklasse uit Nederland
dus komt This Is Welfare op 5 binnenstormen en de band treed weer op en zijn de Lp's This Is Welfare en Under The Surface in geremasterde vorm verkrijgbaar op Spotify en i-tunes voor wie dit nog niet wisten en komt Working in Los Alamos (1982) er ook nog aan, hopelijk ook nog een keer op echte cd's.
Nog zo'n beauty is natuurlijk This Affair van The Maisonettes, muzikale schoonheid ten top.
De band Shakatak spreekt op MuMe niet echt tot de verbeelding, maar dat maakt ook allemaal niet uit, ik vermaak me er sinds de jaren 80 en nog steeds prima mee, onlangs nog live aan het werk gezien, Out Of This World is dus de "nieuwe" single en luistert ook weer heerlijk weg.
The Romantics komen met een lekkere stevige rockplaat, waar de Bee Gees het vooral zoeken in het sfeervolle, een zeer fraai nummer van de gebroeders Gibb.
01 (01) 06 Genesis - Mama
02 (02) 06 Electric Light Orchestra - Secret Messages
03 (03) 05 The Visitor - Liquid And Crystalline
04 (04) 04 Kajagoogoo - Big Apple
05 ( -- ) 01 The Dutch - This Is Welfare
06 (06) 04 Journey - Send Her My Love
07 (05) 06 Clannad - Theme From Harry's Game
08 (08) 06 Big Country - Chance
09 (09) 03 Glenn Shorrock - Don't Girls Let Lonely
10 ( -- ) 01 The Maisonettes - This Affair
11 (13) 05 Toontje Lager - Vroeg Of Laat
12 (14) 03 David Bowie - Modern Love
13 (20) 02 Siouxsie And The Banshees - Dear Prudence
14 (16) 03 Depeche Mode - Love In Itself
15 (18) 02 Space Monkey - Can't Stop Running
16 (07) 08 The Comsat Angels - Will You Stay Tonight?
17 (19) 03 Mike Oldfield And Roger Chapman - Shadow On The Wall
18 (10) 08 The Fixx - One Thing Leads To Another
19 (12) 07 The Motels - Suddenly Last Summer
20 (11) 05 Men At Work - Dr. Heckyll & Mr. Jive
21 (26) 02 Lionel Richie - All Night Long
22 (24) 02 Bucks Fizz - London Town
23 (16) 05 Howard Jones - New Song
24 ( -- ) 01 The Romantics - Talking In Your Sleep
25 (21) 04 Status Quo - Ol' Rag Blues
26 ( -- ) 01 Shakatak - Out Of This World
27 (17) 10 The Style Council - Long Hot Summer
28 (22) 08 America - The Border
29 (23) 07 Spandau Ballet - Gold
30 ( -- ) 01 Bee Gees - Someone Belonging To Someone
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_dutch-this_is_welfare_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_romantics-talking_in_your_sleep_s.jpg
Een aantal nieuwelingen die ook bij musician in de lijst binnenkomen en om met musician's woorden te beginnen om The Dutch kunnen we natuurlijk niet heen, wat een prachtplaat nog steeds, wereldklasse uit Nederland
dus komt This Is Welfare op 5 binnenstormen en de band treed weer op en zijn de Lp's This Is Welfare en Under The Surface in geremasterde vorm verkrijgbaar op Spotify en i-tunes voor wie dit nog niet wisten en komt Working in Los Alamos (1982) er ook nog aan, hopelijk ook nog een keer op echte cd's.Nog zo'n beauty is natuurlijk This Affair van The Maisonettes, muzikale schoonheid ten top.
De band Shakatak spreekt op MuMe niet echt tot de verbeelding, maar dat maakt ook allemaal niet uit, ik vermaak me er sinds de jaren 80 en nog steeds prima mee, onlangs nog live aan het werk gezien, Out Of This World is dus de "nieuwe" single en luistert ook weer heerlijk weg.
The Romantics komen met een lekkere stevige rockplaat, waar de Bee Gees het vooral zoeken in het sfeervolle, een zeer fraai nummer van de gebroeders Gibb.
0
geplaatst: 30 september 2014, 22:11 uur
50Tracks Rearviewmirror Top 40 week 40 1983 (01-10-1983)
01 01 03 The Alarm - 68 Guns
02 04 03 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
03 03 06 Big Country - Chance
04 02 09 Del Amitri - Sense Sickness
05 ---- 01 The Dutch - This Is Welfare
06 06 07 The Visitor - Liquid And Crystalline
07 07 06 Electric Light Orchestra - Secret Messages
08 05 09 The Comsat Angels - Will You Stay Tonight?
09 11 03 The Plimsouls - Oldest Story In The World
10 10 05 Paul Young - Come Back And Stay
11 08 08 Lloyd Cole & The Commotions - Down At The Mission / Are You Ready To Be Heartbroken
12 21 02 Space Monkey - Can't Stop Running
13 16 04 The The - This Is The Day
14 17 03 This Mortal Coil - Song To The Siren
15 18 04 Journey - Send Her My Love
16 19 04 David Bowie - Modern Love
17 20 03 Hall & Oates - Say It Isn't So
18 ---- 01 Pat Benatar - Love Is A Battlefield
http://bern.hitparade.ch/cdimg/pat_benatar-love_is_a_battlefield_s.jpg
19 09 10 The Style Council - Long Hot Summer
20 25 03 Depeche Mode - Love In Itself
21 12 08 The Kinks - Don't Forget To Dance
22 26 02 Lords Of The New Church - Dance With Me
23 32 02 Siouxsie & The Banshees - Dear Prudence
24 15 07 Modern Romance - Walking In The Rain
25 22 07 Kansas - Fight Fire With Fire
26 23 07 Rainbow - Street Of Dreams
27 24 06 De Dijk - Nooit Meer Tarzan
28 14 15 The Cure - The Walk
29 13 13 Robert Plant - Big Log
30 27 06 Chris Rea - I Can Hear Your Heartbeat
31 28 05 Heaven 17 - Crushed By The Wheels Of Industry
32 37 02 Culture Club - Karma Chameleon
33 38 02 Wham! - Club Tropicana
34 30 11 Ian Hunter - All Of The Good Ones Are Taken
35 ---- 01 Suede Crocodiles - Stop The Rain
36 ---- 01 Jackson Browne - Tender Is The Night
http://bern.hitparade.ch/cdimg/jackson_browne-tender_is_the_night_s.jpg
37 ---- 01 XTC - Love On A Farmboy's Wages
38 ---- 01 Survivor - Caught In The Game
39 ---- 01 Bee Gees - Someone Belonging To Someone
40 40 02 Pulp - Everybody's Problem
Over veel singles zijn we het behoorlijk eens zoals The Dutch. Overigens konden we daar vooral niet om heen vanwege de net gestarte Verrukkelijke 15. Ik weet niet wat er anders gebeurd was.
Met This Affair van The Maisonettes heb ik dan weer op zijn zachtst gezegd helemaal niets. Toen niet en nu niet. Ik was toen best geïnteresseerd omdat de zanger van City Boy (5.7.0.5) in de band zat. Vond ik een paar jaar daarvoor een aardig bandje. Omdat This Affair bij jullie zo hoog binnenkomt heb ik het weer geprobeerd. Maar This Affair is voor mij te bombastisch, met een infantiele piano-solo en de stemmen zitten zo raar in de mix dat ik er echt niet naar kan luisteren. Met andere woorden ik hoor echt heel andere dingen dan jullie. Toch mijn oren weer een keer uit laten spuiten.
Of... stiekem een beetje mijn gelijk halen, het nummer is overal gigantisch geflopt en heeft een score op RYM van 1,5 (van 1 user, niet ik). Deze enorme extremen pleiten dan weer wel voor de song.
01 01 03 The Alarm - 68 Guns
02 04 03 The Lotus Eaters - The First Picture Of You
03 03 06 Big Country - Chance
04 02 09 Del Amitri - Sense Sickness
05 ---- 01 The Dutch - This Is Welfare
06 06 07 The Visitor - Liquid And Crystalline
07 07 06 Electric Light Orchestra - Secret Messages
08 05 09 The Comsat Angels - Will You Stay Tonight?
09 11 03 The Plimsouls - Oldest Story In The World
10 10 05 Paul Young - Come Back And Stay
11 08 08 Lloyd Cole & The Commotions - Down At The Mission / Are You Ready To Be Heartbroken
12 21 02 Space Monkey - Can't Stop Running
13 16 04 The The - This Is The Day
14 17 03 This Mortal Coil - Song To The Siren
15 18 04 Journey - Send Her My Love
16 19 04 David Bowie - Modern Love
17 20 03 Hall & Oates - Say It Isn't So
18 ---- 01 Pat Benatar - Love Is A Battlefield
http://bern.hitparade.ch/cdimg/pat_benatar-love_is_a_battlefield_s.jpg
19 09 10 The Style Council - Long Hot Summer
20 25 03 Depeche Mode - Love In Itself
21 12 08 The Kinks - Don't Forget To Dance
22 26 02 Lords Of The New Church - Dance With Me
23 32 02 Siouxsie & The Banshees - Dear Prudence
24 15 07 Modern Romance - Walking In The Rain
25 22 07 Kansas - Fight Fire With Fire
26 23 07 Rainbow - Street Of Dreams
27 24 06 De Dijk - Nooit Meer Tarzan
28 14 15 The Cure - The Walk
29 13 13 Robert Plant - Big Log
30 27 06 Chris Rea - I Can Hear Your Heartbeat
31 28 05 Heaven 17 - Crushed By The Wheels Of Industry
32 37 02 Culture Club - Karma Chameleon
33 38 02 Wham! - Club Tropicana
34 30 11 Ian Hunter - All Of The Good Ones Are Taken
35 ---- 01 Suede Crocodiles - Stop The Rain
36 ---- 01 Jackson Browne - Tender Is The Night
http://bern.hitparade.ch/cdimg/jackson_browne-tender_is_the_night_s.jpg
37 ---- 01 XTC - Love On A Farmboy's Wages
38 ---- 01 Survivor - Caught In The Game
39 ---- 01 Bee Gees - Someone Belonging To Someone
40 40 02 Pulp - Everybody's Problem
Over veel singles zijn we het behoorlijk eens zoals The Dutch. Overigens konden we daar vooral niet om heen vanwege de net gestarte Verrukkelijke 15. Ik weet niet wat er anders gebeurd was.
Met This Affair van The Maisonettes heb ik dan weer op zijn zachtst gezegd helemaal niets. Toen niet en nu niet. Ik was toen best geïnteresseerd omdat de zanger van City Boy (5.7.0.5) in de band zat. Vond ik een paar jaar daarvoor een aardig bandje. Omdat This Affair bij jullie zo hoog binnenkomt heb ik het weer geprobeerd. Maar This Affair is voor mij te bombastisch, met een infantiele piano-solo en de stemmen zitten zo raar in de mix dat ik er echt niet naar kan luisteren. Met andere woorden ik hoor echt heel andere dingen dan jullie. Toch mijn oren weer een keer uit laten spuiten.
Of... stiekem een beetje mijn gelijk halen, het nummer is overal gigantisch geflopt en heeft een score op RYM van 1,5 (van 1 user, niet ik). Deze enorme extremen pleiten dan weer wel voor de song.
0
Martial
geplaatst: 1 oktober 2014, 11:58 uur
50tracks schreef:
Dat is aan de ene kant nu weer het leuke aan hoe men muziek beleeft, de één loopt helemaal weg met een nummer, terwijl de ander zich verwonderlijk afvraagt wat hier nu zo goed aan is?
Maar al die termen die jij opnoemt bij This Affair (bombastisch/piano/zang) dat vind ik nu weer de kracht van deze single en ja dat het niet door iedereen gewaardeerd wordt, ach het zei zo.....
En of iets nu goed of slecht gewaardeerd wordt, mij gaat het er om dat ik me er mee vermaak en wat anderen vinden (bedoel ik jou natuurlijk niet specifiek mee, maar in z'n algemeenheid) maak ik me niet zo druk om, want het clichématige "smaken verschillen" komt dan al gauw om de hoek kijken

Maar ranboy en ik geloven heilig in deze single van The Maisonettes

0
Martial
geplaatst: 4 oktober 2014, 11:43 uur
Tipparade - Week 40 (1983)
Alarmschijf: Tracey Ullman - They Don't Know
Muziek wat al gauw herinneringen oproept aan de jaren 60 covert Tracey Ullman dit keer een nummer van Kirsty MacColl en klinkt het allemaal net wat frisser dan het origineel, leuk gedaan.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/tracey_ullman-they_dont_know_s_1.jpg
20. Anita Meyer - Goodbye To Love
Op zich wel een aardige single van Anita Meyer al heeft het refrein niet echt iets sprankelends en klinkt het zeer gedegen en zal het haar nog een redelijke hit op gaan leveren.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/anita_meyer-goodbye_to_love_s.jpg
23. KC & The Sunshine Band - Something's Happening
http://bern.hitparade.ch/cdimg/kc_the_sunshine_band-somethings_happening_s.jpg
24. Freeez - Pop Goes My Love
Pop Goes My Love heeft lang niet de kracht die de vorige single I.O.U. wel had, het refrein kan er nog enigszins mee door, maar klinkt het voor de rest toch vrij gezapig en had het scratchen voor mij achterwege gelaten kunnen worden.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/freeez-pop_goes_my_love_s.jpg
25. Time Bandits - I'm Only Shooting Love
De nieuwe single van de Time Bandits klinkt lekker funky en die ook qua productie weer prima in orde is, maar dat kan haast ook niet anders als Pim Koopman zich er mee gaat bemoeien en is dit gewoon weer een uitstekende popsingle te noemen die z'n weg ongetwijfeld gaat vinden in hitparadeland.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/time_bandits-im_only_shooting_love_s.jpg
26. Arne Jansen & Les Cigales - Als 'N Meeuw In De Wind
Vreselijk dit soort nummers waar je nauwelijks iets fatsoenlijks van kunt maken, de zang van Arne Jansen helpt ook al niet echt mee om hier langer dan een aantal seconde naar te luisteren.
Cijfer: 2,5
http://bern.hitparade.ch/cdimg/arne_jansen_les_cigales-als_n_meeuw_in_de_wind_s.jpg
27. Giorgio Moroder Featuring Joe Esposito - Lady, Lady, Lady
Muziek uit de film Flashdance waar de synthesizer de hoofdrol opeist, het klinkt bij tijd en wijlen wel wat zoetig, maar over het algemeen het beluisteren best waard is.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/joe_esposito-lady_lady_lady_s_2.jpg
28. The Style Council - Long Hot Summer
In Nederland wordt deze single ook eindelijk opgepikt, waar dit nummer al in menig persoonlijke hitlijst hoge ogen gooide luistert dit natuurlijk heerlijk weg en ook nog eens zeer sfeervol is, mag dit gerust één van de betere singles genoemd worden van deze formatie.
Cijfer: 9
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_style_council-long_hot_summer_s.jpg
29. John Lion - Brandende Liefde
De soundtrack uit de gelijknamige film is de muziek best de moeite waard, ook aan de zang van John Lion mankeert niet veel en is dit gewoon een aardig Nederlandstalig nummer.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/john_lion-brandende_liefde_s.jpg
30. The Maisonettes - This Affair
Dat dit nummer voor en tegenstanders heeft is van de week gebleken, maar dit nummer heeft wat mij betreft alles, de opbouw, het "bombastische" (zo rond minuut 2:23) de pianoklanken en de zang maken dit tot een heus muziekpareltje.
Cijfer: 9,5
Top 40 - Week 40 (1983)
Steunplaat: Big Country - Chance
Muziek wat al gauw herinneringen oproept aan de jaren 60 covert Tracey Ullman dit keer een nummer van Kirsty MacColl en klinkt het allemaal net wat frisser dan het origineel, leuk gedaan.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/tracey_ullman-they_dont_know_s_1.jpg
Op zich wel een aardige single van Anita Meyer al heeft het refrein niet echt iets sprankelends en klinkt het zeer gedegen en zal het haar nog een redelijke hit op gaan leveren.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/anita_meyer-goodbye_to_love_s.jpg
http://bern.hitparade.ch/cdimg/kc_the_sunshine_band-somethings_happening_s.jpg
Pop Goes My Love heeft lang niet de kracht die de vorige single I.O.U. wel had, het refrein kan er nog enigszins mee door, maar klinkt het voor de rest toch vrij gezapig en had het scratchen voor mij achterwege gelaten kunnen worden.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/freeez-pop_goes_my_love_s.jpg
De nieuwe single van de Time Bandits klinkt lekker funky en die ook qua productie weer prima in orde is, maar dat kan haast ook niet anders als Pim Koopman zich er mee gaat bemoeien en is dit gewoon weer een uitstekende popsingle te noemen die z'n weg ongetwijfeld gaat vinden in hitparadeland.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/time_bandits-im_only_shooting_love_s.jpg
Vreselijk dit soort nummers waar je nauwelijks iets fatsoenlijks van kunt maken, de zang van Arne Jansen helpt ook al niet echt mee om hier langer dan een aantal seconde naar te luisteren.
Cijfer: 2,5
http://bern.hitparade.ch/cdimg/arne_jansen_les_cigales-als_n_meeuw_in_de_wind_s.jpg
Muziek uit de film Flashdance waar de synthesizer de hoofdrol opeist, het klinkt bij tijd en wijlen wel wat zoetig, maar over het algemeen het beluisteren best waard is.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/joe_esposito-lady_lady_lady_s_2.jpg
In Nederland wordt deze single ook eindelijk opgepikt, waar dit nummer al in menig persoonlijke hitlijst hoge ogen gooide luistert dit natuurlijk heerlijk weg en ook nog eens zeer sfeervol is, mag dit gerust één van de betere singles genoemd worden van deze formatie.
Cijfer: 9
http://bern.hitparade.ch/cdimg/the_style_council-long_hot_summer_s.jpg
De soundtrack uit de gelijknamige film is de muziek best de moeite waard, ook aan de zang van John Lion mankeert niet veel en is dit gewoon een aardig Nederlandstalig nummer.
http://bern.hitparade.ch/cdimg/john_lion-brandende_liefde_s.jpg
Dat dit nummer voor en tegenstanders heeft is van de week gebleken, maar dit nummer heeft wat mij betreft alles, de opbouw, het "bombastische" (zo rond minuut 2:23) de pianoklanken en de zang maken dit tot een heus muziekpareltje.
Cijfer: 9,5
Top 40 - Week 40 (1983)
Steunplaat: Big Country - Chance
0
titan (crew)
geplaatst: 4 oktober 2014, 15:21 uur
Vandaag precies 31 jaar geleden begon de VARA met de Verrukkelijke 15. Volg deze lijst in het volgende topic:
Verrukkelijke 15
Verrukkelijke 15
0
geplaatst: 4 oktober 2014, 15:36 uur
Geinig om Pulp hier langs te zien komen met Everybody's Problem. Een single die bijna niet te vinden is en met reden, want eigenlijk is het niet heel best. De manager spoorde Jarvis Cocker aan een Wham-achtig popnummer te schrijven en dat was toch niet helemaal zijn ding.
0
geplaatst: 4 oktober 2014, 21:03 uur
Tipparade: week 40 van 1983.
Vrolijke en frisse popsong dat mij doet denken aan de meidengroepen in de jaren '60, ook productioneel waarbij Tracey Ullman door haar zang nog net een eigen draai aan geeft.
Degelijk gezongen en uitstekend geproduceerd - ik hoor de vakmanschap er duidelijk in - maar het wat duffe refrein lijkt haaks te staan op de coupletten en sprankelt inderdaad te weinig.
Geen clip gevonden op YouTube.
Mindere kopie en opvolger van I.O.U., inderdaad minder krachtig en aanstekelijk met nu vrij gedateerde productietrucs.
Behoorlijke popsong met funky gitaartje en smaakvolle synths in de tijdgeest, goed geproduceerd al spreekt het - melodisch en tekstueel - mij iets minder aan dan hun vorige hits.
Ik vind dit ook vreselijk: de kazige synths, de slijmerige zang en de tekst die enkel geschreven is om te rijmen. Karamellenmuziek noem ik dat (vanwege de karamellenverzen).
Cijfer: 2
Door de synthesizer gedomineerde ballad, inderdaad een tikketje zoetig maar behoorlijk gezongen ondanks de mindere uitspraak.
Een long hot summer kregen wij ook in 1983. Smaakvolle, door synths gedomineerde popsong met een vleugje soul dat inderdaad een broeierige sfeer heeft.
Dit nummer kende ik niet maar vind ik best de moeite waard mede door dat ritmisch gitaartje in combinatie met de synths. De zang is wat zeurderig maar het klinkt wel geloofwaardig.
Fraaie en goed opgebouwde melancholieke popsong met sprankelende piano maar de mix laat te wensen over. De zang zit teveel op de achtergrond en de galm is bij momenten storend.
Vrolijke en frisse popsong dat mij doet denken aan de meidengroepen in de jaren '60, ook productioneel waarbij Tracey Ullman door haar zang nog net een eigen draai aan geeft.
Degelijk gezongen en uitstekend geproduceerd - ik hoor de vakmanschap er duidelijk in - maar het wat duffe refrein lijkt haaks te staan op de coupletten en sprankelt inderdaad te weinig.
Geen clip gevonden op YouTube.
Mindere kopie en opvolger van I.O.U., inderdaad minder krachtig en aanstekelijk met nu vrij gedateerde productietrucs.
Behoorlijke popsong met funky gitaartje en smaakvolle synths in de tijdgeest, goed geproduceerd al spreekt het - melodisch en tekstueel - mij iets minder aan dan hun vorige hits.
Ik vind dit ook vreselijk: de kazige synths, de slijmerige zang en de tekst die enkel geschreven is om te rijmen. Karamellenmuziek noem ik dat (vanwege de karamellenverzen).
Cijfer: 2
Door de synthesizer gedomineerde ballad, inderdaad een tikketje zoetig maar behoorlijk gezongen ondanks de mindere uitspraak.
Een long hot summer kregen wij ook in 1983. Smaakvolle, door synths gedomineerde popsong met een vleugje soul dat inderdaad een broeierige sfeer heeft.
Dit nummer kende ik niet maar vind ik best de moeite waard mede door dat ritmisch gitaartje in combinatie met de synths. De zang is wat zeurderig maar het klinkt wel geloofwaardig.
Fraaie en goed opgebouwde melancholieke popsong met sprankelende piano maar de mix laat te wensen over. De zang zit teveel op de achtergrond en de galm is bij momenten storend.
* denotes required fields.