Muziek / Toplijsten en favorieten / ArthurDZ beluistert Radio Nostalgie's New Wave top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 23 januari 2011, 23:38 uur
Someone Somewhere in Summertime natuurlijk briljant! Maar op die toer zou ik een kwart van de top100 wel kunnen vullen met SM nummers 
Love Action is wel aardig, maar verbleekt bij het magistrale The Lebanon natuurlijk..

Love Action is wel aardig, maar verbleekt bij het magistrale The Lebanon natuurlijk..
0
geplaatst: 24 januari 2011, 00:12 uur
Love Action is inderdaad super, ook lange tijd mijn favoriete Human League-nummer geweest. Lebanon mag er inderdaad ook zijn. Maar beide halen het natuurlijk niet bij Der Kommissar. 

0
geplaatst: 24 januari 2011, 00:26 uur
Mijn top 10 tot nu toe van de nummers 51 t/m 100:
1. Simple Minds - Someone Somewhere in Summertime
2. Luc van Acker & Anna Domino - Zanna
3. Max Berlin - Elle et Moi
4. TC Matic - Elle Adore le Noir
5. P.I.L. - This Is Not a Love Song
6. Scooter - You
7. The Shirts - Laugh and Walk Away
8. Propaganda - Duel (Eye to Eye)
9. A Flock of Seagulls - Wishing (If I Had a Phototgraph of You)
10. Yazoo - Don't Go
1. Simple Minds - Someone Somewhere in Summertime
2. Luc van Acker & Anna Domino - Zanna
3. Max Berlin - Elle et Moi
4. TC Matic - Elle Adore le Noir
5. P.I.L. - This Is Not a Love Song
6. Scooter - You
7. The Shirts - Laugh and Walk Away
8. Propaganda - Duel (Eye to Eye)
9. A Flock of Seagulls - Wishing (If I Had a Phototgraph of You)
10. Yazoo - Don't Go
0
geplaatst: 24 januari 2011, 18:51 uur
Mijn top 10 tot nu toe:
1. Luc Van Acker and Anna domino – Zanna
een geweldige ontdekking
2. Alphaville- Big In Japan
3. China Crisis- Wishful Thinking
4. Scooter- You
5. 1000 Ohm- A.g.n.e.s.
6. The Buggles - Video Killed The Radio Star
7. A Flock Of Seagulls - Wishing
8. Fischer Z- So Long
9. Depeche Mode - Master & Servant
10. Simple Minds- Someone Somewhere in Summertime
1. Luc Van Acker and Anna domino – Zanna
een geweldige ontdekking2. Alphaville- Big In Japan
3. China Crisis- Wishful Thinking
4. Scooter- You
5. 1000 Ohm- A.g.n.e.s.
6. The Buggles - Video Killed The Radio Star
7. A Flock Of Seagulls - Wishing
8. Fischer Z- So Long
9. Depeche Mode - Master & Servant
0
Zorin
geplaatst: 24 januari 2011, 18:54 uur
10 favorieten so far:
SSIS - Simple Minds
So Long - Fischer Z
Tinseltown In The Rain - The Blue Nile
Torch - Soft Cell
Wishful Thinking - China Crisis
Laugh And Walk Away - The Shirts
Change - Tears For Fears
Cars - Gary Numan
Hey Little Girl - Icehouse
Sense Working Overtime - XTC
SSIS - Simple Minds
So Long - Fischer Z
Tinseltown In The Rain - The Blue Nile
Torch - Soft Cell
Wishful Thinking - China Crisis
Laugh And Walk Away - The Shirts
Change - Tears For Fears
Cars - Gary Numan
Hey Little Girl - Icehouse
Sense Working Overtime - XTC
0
geplaatst: 25 januari 2011, 00:00 uur
.ontdekking voor iemand uit Belgie...dit is toch een overbekend nummer in Vlaanderen? - dit werd zowiezo jaren 80 en 90 echt op heel veel plaatsen in het uitgaanscircuit in Vlaanderen gedraaid (maar toen ging jij waarschijnlijk nog niet op stap gezien je leeftijd
)....maar ik hoor dit ook tegenwoordig echt nog regelmatig op diverse belgische radiozenders voorbijkomen, dus ik kan me moeilijk voorstellen dat je dit niet kende....ik had dit nummer trouwens vorig jaar ook genomineerd in de MuMeLadder maar daar werd ie in ronde 1 al - in een toch niet al te sterke ladder - kansloos weggestemd 
0
geplaatst: 25 januari 2011, 18:57 uur
El Ninjo schreef:
.ontdekking voor iemand uit Belgie...dit is toch een overbekend nummer in Vlaanderen? - dit werd zowiezo jaren 80 en 90 echt op heel veel plaatsen in het uitgaanscircuit in Vlaanderen gedraaid (maar toen ging jij waarschijnlijk nog niet op stap gezien je leeftijd
)....maar ik hoor dit ook tegenwoordig echt nog regelmatig op diverse belgische radiozenders voorbijkomen, dus ik kan me moeilijk voorstellen dat je dit niet kende....ik had dit nummer trouwens vorig jaar ook genomineerd in de MuMeLadder maar daar werd ie in ronde 1 al - in een toch niet al te sterke ladder - kansloos weggestemd
(quote)
Dat ik amper naar de radio luister heeft er misschien ook iets mee te maken. Verder ging ik in de jaren '80 en '90 inderdaad amper uit, ik mocht pas op mijn 17de uitgaan en dat werd ik pas eind 2001. Dat hij vorig jaar in de MuMe ladder meedeed was mij volledig ontgaan, eerlijk gezegd. Heb ik toen op die ladder gestemd? Anders heb ik het nummer destijds gewoon niet opgemerkt, maar nu is het kwartje in ieder geval toch gevallen

En ik speelde met het idee om hem voor de MuMeladder 2012 editie te nomineren, maar misschien maakt het nummer inderdaad geen kans...
0
geplaatst: 26 januari 2011, 22:05 uur
Mijn top 10 tot nu toe:
1. Max Berlin - Elle et Moi
2. The Shirts - Laugh and Walk Away
3. Human League - Love Action
4. The Buggles - Video Killed The Radio Star
5. Trans-X - Living On Video
6. Telex - Moskow Discow
7. Yello - Bostich
8. Kraftwerk - The Robots
9. Lene Lovich - Lucky Number
Verder een alarmschijf in de vorm van Zanna, die wil ik nog wel vaker horen.
Lene Lovich is wel een erg leuke ontdekking, al had ik het nummers wel eens gehoord. Kan mooi toegevoegd worden aan het lijstje 'female-fronted-wave', waarin The Shirts al in staan. Verder ben ik toch wat meer van de hoekige, rauwe dingen (Gang of Four als schoolvoorbeeld) of juist de electronischere (Trans-X, Yello, etc. voor zover je dat nog wave kan noemen). Dingen als China Crisis kunnen echt gestolen worden.
1. Max Berlin - Elle et Moi
2. The Shirts - Laugh and Walk Away
3. Human League - Love Action
4. The Buggles - Video Killed The Radio Star
5. Trans-X - Living On Video
6. Telex - Moskow Discow
7. Yello - Bostich
8. Kraftwerk - The Robots
9. Lene Lovich - Lucky Number
Verder een alarmschijf in de vorm van Zanna, die wil ik nog wel vaker horen.
Lene Lovich is wel een erg leuke ontdekking, al had ik het nummers wel eens gehoord. Kan mooi toegevoegd worden aan het lijstje 'female-fronted-wave', waarin The Shirts al in staan. Verder ben ik toch wat meer van de hoekige, rauwe dingen (Gang of Four als schoolvoorbeeld) of juist de electronischere (Trans-X, Yello, etc. voor zover je dat nog wave kan noemen). Dingen als China Crisis kunnen echt gestolen worden.
0
geplaatst: 26 januari 2011, 23:14 uur
Het hoort een beetje bij de meer 'dromerige' tak in het genre waar ik wél voor kon vallen in die tijd, net als de Blue Nile en Thomas Dolby:
Ik hou het nog even op:
01 Making plans for Nigel - XTC
02 So long - Fischer Z
03 Senses working overtime - XTC
04 I scare myself - Thomas Dolby
05 Tinseltown in the rain - Blue nile
06 Cars - Gary Numan
07 World of water - New music
08 Wishful thinking - China crisis
09 Love action - Human league
10 Lucky number - Lene Lovich
Ik hou het nog even op:
01 Making plans for Nigel - XTC
02 So long - Fischer Z
03 Senses working overtime - XTC
04 I scare myself - Thomas Dolby
05 Tinseltown in the rain - Blue nile
06 Cars - Gary Numan
07 World of water - New music
08 Wishful thinking - China crisis
09 Love action - Human league
10 Lucky number - Lene Lovich
0
geplaatst: 27 januari 2011, 16:00 uur
ArthurDZ schreef:
Verder ging ik in de jaren '80 en '90 inderdaad amper uit, ik mocht pas op mijn 17de uitgaan en dat werd ik pas eind 2001.
(quote)
Verder ging ik in de jaren '80 en '90 inderdaad amper uit, ik mocht pas op mijn 17de uitgaan en dat werd ik pas eind 2001.
Opzich niet zo vreemd dat je dan in de jaren '80 niet veel uitging

0
geplaatst: 27 januari 2011, 19:56 uur
Niet zo veel, maar ik ging natuurlijk wel naar alle verjaardagsfeestjes waar ik voor uitgenodigd was
Vanavond komen waarschijnlijk de volgende 5, als de loting voor de Song KO 1976 niet te veel tijd in beslag neemt. Anders morgenavond.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 01:09 uur
ArthurDZ schreef:
Heb ik toen op die ladder gestemd? Anders heb ik het nummer destijds gewoon niet opgemerkt, maar nu is het kwartje in ieder geval toch gevallen
Heb ik toen op die ladder gestemd? Anders heb ik het nummer destijds gewoon niet opgemerkt, maar nu is het kwartje in ieder geval toch gevallen

ff opgezocht
... en zero points gegeven ...maar blij dat het kwartje nu gevallen is.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 19:46 uur
El Ninjo schreef:
ff opgezocht
(quote)
ff opgezocht
... en zero points gegeven ...maar blij dat het kwartje nu gevallen is. Toen wist ik niet beter, nu schaam ik mij diep

0
geplaatst: 28 januari 2011, 20:50 uur
El Ninjo schreef:
ff opgezocht
(quote)
ff opgezocht
... en zero points gegeven ...maar blij dat het kwartje nu gevallen is. Jij bewaart zeker kwartjes, speciaal voor dit soort gelegenheden?
Overigens vind ik dat album van Luc van den Akker, waarop Zanna staat als track 3 van de A-kant, maar matigjes; en ook Zanna kan mij niet echt bekoren. Het album (is dus te koop op vinyl) doet me teveel aan dingen denken die ik elders beter heb gehoord.
0
geplaatst: 28 januari 2011, 23:09 uur
Mjuman schreef:
Overigens vind ik dat album van Luc van den Akker, waarop Zanna staat als track 3 van de A-kant, maar matigjes; en ook Zanna kan mij niet echt bekoren. Het album (is dus te koop op vinyl) doet me teveel aan dingen denken die ik elders beter heb gehoord.
Album vind ik ook mager, heb het met 2,5* nog aan de ruime kant bedeeld vind ik zelf.
0
geplaatst: 1 februari 2011, 21:19 uur
De volgende 5:
50. Yazoo- Situation (Link)
Extreem cool begindeuntje en onze mollige vriendin Alison Moyet zingt weer als vanouds erg mooi. Dit is helaas niet genoeg om mij bijna 6 minuten geboeid te houden. Naar het einde toe is het toch vooral meer van hetzelfde. Jammer.
49. Spandau Ballet - To Cut A Long Story Short (Link)
Dat de mannen van Spandau Ballet meer kunnen dan alleen maar slaapverwekkende trouwmuziekpop als True maken tonen ze hier voor een tweede keer. Ze hebben in de videoclip zelfs geen kostuum aan. Fijn nummer, al vond ik hun vorige entry, Chant no.1, een stuk beter. En alweer zo'n cool begindeuntje
48. Adam And The Ants-Stand And Deliver (Link)
Met deze heb ik toch een haat-liefde verhouding. Het is ongeloofelijk catchy(oi-i-oi-i-oi) maar de rest van het nummer(en dan vooral de zang) vind ik vreselijk. Vooral het einde werkt me ongeloofelijk op de zenuwen, als alles door elkaar word gespeeld en gezongen. Ik ken verder niets van Adam, met of zonder zijn mieren, maar ik ga er van uit dat de rest van zijn repertoire in dezelfde lijn ligt, aangezien hij me niet zo veelzijdig lijkt. Klopt dit beeld of moet ik snel naar zijn andere(betere?) nummers gaan luisteren?
47. Depeche Mode - Everything Counts (Link)
Deze heb ik altijd hun beste gevonden, samen met Enjoy The Silence. Geweldig nummer van begin tot eind. De video is als vanouds weer enorm pijnlijk, vooral tijdens de (verder geweldige) refreintjes. Maar het gaat uiteindelijk om het nummer zelf en dat is dik in orde. Zoals Joe Jackson het ooit zei: "heel wat artiesten komen in een videoclip over als slechte acteurs inplaats van goede muzikanten". Als bonus is er op het einde van de clip nog een kleine making off van het nummer.
46. Yello-The Race (Link)
Botisch stond dubbel in de lijst, dus heb ik eentje vervangen door The Race, omdat ik denk dat die wel kans zou maken om zo hoog in deze lijst te komen. Aan mij zou dat niet liggen, want ik vind er niet veel aan. De melodie is leuk in het begin maar begint na een tijdje tegen te slaan. Verder vind ik ook de zang vervelend. Ik hou gewoon niet zo van Yello.
50. Yazoo- Situation (Link)
Extreem cool begindeuntje en onze mollige vriendin Alison Moyet zingt weer als vanouds erg mooi. Dit is helaas niet genoeg om mij bijna 6 minuten geboeid te houden. Naar het einde toe is het toch vooral meer van hetzelfde. Jammer.
49. Spandau Ballet - To Cut A Long Story Short (Link)
Dat de mannen van Spandau Ballet meer kunnen dan alleen maar slaapverwekkende trouwmuziekpop als True maken tonen ze hier voor een tweede keer. Ze hebben in de videoclip zelfs geen kostuum aan. Fijn nummer, al vond ik hun vorige entry, Chant no.1, een stuk beter. En alweer zo'n cool begindeuntje

48. Adam And The Ants-Stand And Deliver (Link)
Met deze heb ik toch een haat-liefde verhouding. Het is ongeloofelijk catchy(oi-i-oi-i-oi) maar de rest van het nummer(en dan vooral de zang) vind ik vreselijk. Vooral het einde werkt me ongeloofelijk op de zenuwen, als alles door elkaar word gespeeld en gezongen. Ik ken verder niets van Adam, met of zonder zijn mieren, maar ik ga er van uit dat de rest van zijn repertoire in dezelfde lijn ligt, aangezien hij me niet zo veelzijdig lijkt. Klopt dit beeld of moet ik snel naar zijn andere(betere?) nummers gaan luisteren?
47. Depeche Mode - Everything Counts (Link)
Deze heb ik altijd hun beste gevonden, samen met Enjoy The Silence. Geweldig nummer van begin tot eind. De video is als vanouds weer enorm pijnlijk, vooral tijdens de (verder geweldige) refreintjes. Maar het gaat uiteindelijk om het nummer zelf en dat is dik in orde. Zoals Joe Jackson het ooit zei: "heel wat artiesten komen in een videoclip over als slechte acteurs inplaats van goede muzikanten". Als bonus is er op het einde van de clip nog een kleine making off van het nummer.
46. Yello-The Race (Link)
Botisch stond dubbel in de lijst, dus heb ik eentje vervangen door The Race, omdat ik denk dat die wel kans zou maken om zo hoog in deze lijst te komen. Aan mij zou dat niet liggen, want ik vind er niet veel aan. De melodie is leuk in het begin maar begint na een tijdje tegen te slaan. Verder vind ik ook de zang vervelend. Ik hou gewoon niet zo van Yello.
0
geplaatst: 2 februari 2011, 00:19 uur
Everything Counts en Stand And Deliver
Beide tijdloze briljantjes en bij het betere van de 80s natuurlijk! Als ik ArthurDZ was zou ik niet aan de rest van Adam Ant beginnen nee, maar zonde dat je deze geweldige poppy mix tussen tribal, new wave en luchtige folk niet kunt waarderen. Ik vind het behoorlijk uniek en ook de stem van Adam is niks mis mee. Nummer klinkt altijd weer heerlijk fris en uitgelaten als ik het hoor.
Beide tijdloze briljantjes en bij het betere van de 80s natuurlijk! Als ik ArthurDZ was zou ik niet aan de rest van Adam Ant beginnen nee, maar zonde dat je deze geweldige poppy mix tussen tribal, new wave en luchtige folk niet kunt waarderen. Ik vind het behoorlijk uniek en ook de stem van Adam is niks mis mee. Nummer klinkt altijd weer heerlijk fris en uitgelaten als ik het hoor.
0
geplaatst: 11 februari 2011, 23:56 uur
...arthur nog maar eens porren voor de volgende 5 of 10 nummers

0
geplaatst: 12 februari 2011, 09:04 uur
Was dit inderdaad een beetje uit het oog verloren, maar vanavond ga ik nog maar eens 5 nummers beluisteren

Dank aan El Ninjo

0
geplaatst: 12 februari 2011, 21:25 uur
De tussenpozen duren elke keer langer, maar hier ben ik weer:
45. Talking Heads- Slippery People(live) (Link))
Tja, wat kan je hierover zeggen? Geweldig nummer van een geweldige band. Ik heb een zwak voor Talking Heads omwille van hun originele stijl, iets dat ik ook heb bij bijvoorbeeld Steely Dan(en bij Steely Dan zelfs nog iets meer). Op de video zie je ook dat David Byrne een geweldige entertainer is met een grote 'coolness' over hem heen.
44. The Stranglers - No More Heroes (Link)
Dit is echt prachtig. Staat sowieso in mijn top 100 aller tijden, als ik ooit één zou maken. Alles klopt hier: de geweldige melodie, de zang, de tekst, het ritme, de gitaarsolo, dit vind ik werkelijk sublieme muziek. Een buiging
43. Frankie Goes To Hollywood (Link)
Van alles wat ik van de groep ken(dus de singles van hun debuutalbum) is dit duidelijk de beste. Gewoon een erg sterk nummer, ik kan me voorstellen dat hier nogal op werd afgedanst toen ik nog een klein embryotje was. Leuke clip ook.
42. Jah Wobble / Jaki Liebezeit / Holger Czukay - How Much Are They ? (Link)
Hier had ik dus nog nooit van gehoord, en dat voor een nummer die betrekkelijk hoog in de lijst staat. Na het uitbundige geweld van de vorige 3 nummers, is deze wat rustiger en subtieler. Niet slecht, maar erg warm krijg ik het er niet van.
41. Propaganda P-Machinery (Link)
De tweede van Propaganda. Deze vind ik echter een stuk minder dan Dual. Natuurlijk is dit ook een goed nummer, maar ik vind het wat vlakker klinken, vooral in de coupletten. En die computerbliebjes zijn ook niet aan mij besteed. Maar los van deze twee minpuntjes is dit nog steeds een uitstekend liedje dat ik graag mag horen. Het orkestrale stukje is echt heerlijk, vooral op het einde
45. Talking Heads- Slippery People(live) (Link))
Tja, wat kan je hierover zeggen? Geweldig nummer van een geweldige band. Ik heb een zwak voor Talking Heads omwille van hun originele stijl, iets dat ik ook heb bij bijvoorbeeld Steely Dan(en bij Steely Dan zelfs nog iets meer). Op de video zie je ook dat David Byrne een geweldige entertainer is met een grote 'coolness' over hem heen.
44. The Stranglers - No More Heroes (Link)
Dit is echt prachtig. Staat sowieso in mijn top 100 aller tijden, als ik ooit één zou maken. Alles klopt hier: de geweldige melodie, de zang, de tekst, het ritme, de gitaarsolo, dit vind ik werkelijk sublieme muziek. Een buiging

43. Frankie Goes To Hollywood (Link)
Van alles wat ik van de groep ken(dus de singles van hun debuutalbum) is dit duidelijk de beste. Gewoon een erg sterk nummer, ik kan me voorstellen dat hier nogal op werd afgedanst toen ik nog een klein embryotje was. Leuke clip ook.
42. Jah Wobble / Jaki Liebezeit / Holger Czukay - How Much Are They ? (Link)
Hier had ik dus nog nooit van gehoord, en dat voor een nummer die betrekkelijk hoog in de lijst staat. Na het uitbundige geweld van de vorige 3 nummers, is deze wat rustiger en subtieler. Niet slecht, maar erg warm krijg ik het er niet van.
41. Propaganda P-Machinery (Link)
De tweede van Propaganda. Deze vind ik echter een stuk minder dan Dual. Natuurlijk is dit ook een goed nummer, maar ik vind het wat vlakker klinken, vooral in de coupletten. En die computerbliebjes zijn ook niet aan mij besteed. Maar los van deze twee minpuntjes is dit nog steeds een uitstekend liedje dat ik graag mag horen. Het orkestrale stukje is echt heerlijk, vooral op het einde
0
geplaatst: 12 februari 2011, 21:34 uur
Met Propaganda en Frankie heb ik niks.
How Much Are They is dan weer een echte 'classic'. Werd in de jaren '80 gebruikt als tune voor radio-programma Vrijaf (met veel Belpop/new wave). Supergoed nummer, mocht best wat hoger in de lijst. De nummers van Talking Heads en Stranglers zijn prima, maar ik verwacht nog nummers van beiden in de lijst.
How Much Are They is dan weer een echte 'classic'. Werd in de jaren '80 gebruikt als tune voor radio-programma Vrijaf (met veel Belpop/new wave). Supergoed nummer, mocht best wat hoger in de lijst. De nummers van Talking Heads en Stranglers zijn prima, maar ik verwacht nog nummers van beiden in de lijst.
0
geplaatst: 13 februari 2011, 18:35 uur
Echte new wave classic Jah Wobble, heerlijk nummer. No More Heroes is ook mijn favoriete Stranglers nummer en ook de live versie van Talking Heads is natuurlijk geweldig. Dit Propaganda nummer blijf ik ook goed vinden al vind, Frankie vind ik niet thuishoren in een new wave lijst, klinkt ook wat meer gedateerd.
0
geplaatst: 14 februari 2011, 19:22 uur
Dat laatste vind ik ook. Ik heb alle heisa rond Frankie Goes to Hollywood sowieso altijd al overdreven gevonden, heb nooit kunnen ontdekken waarom de muziek zo spectaculair zou moeten zijn.
Ik ben het ook weer helemaal eens inzake de beoordeling van deze vijf tracks.
Slippery people live van Talking heads is echt geweldig en dat geldt ook voor No more heroes van The Stranglers. Klassieke singles.
Beide bands zijn er met vlag en wimpel in geslaagd hun muzikale genre in die zin eer aan te doen dat ze méér bleken te kunnen dan een eenmalig succesvol album rond 1978/1979. The Stranglers overstijgen met superintelligent spel en sterke composities, zoals No more heroes, al snel de beperkingen van de punk (waar ze ook werden ingedeeld).
Ik ben het ook weer helemaal eens inzake de beoordeling van deze vijf tracks.
Slippery people live van Talking heads is echt geweldig en dat geldt ook voor No more heroes van The Stranglers. Klassieke singles.
Beide bands zijn er met vlag en wimpel in geslaagd hun muzikale genre in die zin eer aan te doen dat ze méér bleken te kunnen dan een eenmalig succesvol album rond 1978/1979. The Stranglers overstijgen met superintelligent spel en sterke composities, zoals No more heroes, al snel de beperkingen van de punk (waar ze ook werden ingedeeld).
0
geplaatst: 19 februari 2011, 22:06 uur
40. Simple Minds- New Gold Dream (Link)
één van mijn favoriete Simple Minds nummers. Geweldige melodie en ook de zanglijnen van Jim Kerr trekken mij elke keer weer het nummer in. Die baslijn is trouwens ook out of this world.
39. Siouxsie and The Banshees- Dear Prudence (Link)
Ik ben niet erg Siouxsie-minded, maar deze vind ik toch wel mooi. Mooie zanglijn alweer, en de muziek steekt ook goed in elkaar. Een mooie interpretatie van het Beatles-origineel.
38. Talking Heads- Psycho Killer (Link)
Het populairste TH-nummer op MuMe, aan hun hoge stand in de ladder te zien. Ik vind deze wel leuk, net zoals bijna alles van de Pratende Hoofden, maar ik kan zo 10 nummers van hen opnoemen die ik beter vind. De refreinen zijn wel leuk, maar de coupletten missen vaart, en muzikaal gezien hebben ze ook betere dingen gemaakt.
37. Heaven 17 - Temptation (Link)
Ge-wel-dig nummer. De sfeer, de zang, de melodie, en vooral de refreinen, echt prachtig. De muziek heeft, in combinatie met de beelden uit de videoclip, iets engs en claustrofobisch die ik, als claustrofobielijder, liever mijd. Ik heb er zelfs al eens een nachtmerrie over gehad. Niet naar de clip kijken en me gewoon op het prachtige nummer concentreren bied de oplossing.
36. The Cure - Boys Don't Cry (Link)
Een favoriet Cure-nummer ten huize ArthurDZ, vooral de gitaarintro en de herkenbare tekst doen het 'm. Wat mij betreft was de eerste bescheiden Cure-hit meteen een schot in de roos. Dat ze hierna nog tig betere nummers hebben gemaakt, bewijst nog maar eens wat een fantastische band The Cure is.
één van mijn favoriete Simple Minds nummers. Geweldige melodie en ook de zanglijnen van Jim Kerr trekken mij elke keer weer het nummer in. Die baslijn is trouwens ook out of this world.
39. Siouxsie and The Banshees- Dear Prudence (Link)
Ik ben niet erg Siouxsie-minded, maar deze vind ik toch wel mooi. Mooie zanglijn alweer, en de muziek steekt ook goed in elkaar. Een mooie interpretatie van het Beatles-origineel.
38. Talking Heads- Psycho Killer (Link)
Het populairste TH-nummer op MuMe, aan hun hoge stand in de ladder te zien. Ik vind deze wel leuk, net zoals bijna alles van de Pratende Hoofden, maar ik kan zo 10 nummers van hen opnoemen die ik beter vind. De refreinen zijn wel leuk, maar de coupletten missen vaart, en muzikaal gezien hebben ze ook betere dingen gemaakt.
37. Heaven 17 - Temptation (Link)
Ge-wel-dig nummer. De sfeer, de zang, de melodie, en vooral de refreinen, echt prachtig. De muziek heeft, in combinatie met de beelden uit de videoclip, iets engs en claustrofobisch die ik, als claustrofobielijder, liever mijd. Ik heb er zelfs al eens een nachtmerrie over gehad. Niet naar de clip kijken en me gewoon op het prachtige nummer concentreren bied de oplossing.
36. The Cure - Boys Don't Cry (Link)
Een favoriet Cure-nummer ten huize ArthurDZ, vooral de gitaarintro en de herkenbare tekst doen het 'm. Wat mij betreft was de eerste bescheiden Cure-hit meteen een schot in de roos. Dat ze hierna nog tig betere nummers hebben gemaakt, bewijst nog maar eens wat een fantastische band The Cure is.
0
geplaatst: 20 februari 2011, 10:10 uur
Haha, wat een enorme fout van mij, New Gold Dream staat niet op 40, maar Glittering Prize wel. 
Wat vind je daarvan orbit

0
geplaatst: 20 februari 2011, 10:40 uur
Mijn persoonlijke favorieten hier Psycho killer en Boys don't cry. Ten tijde van het verschijnen van beide nummers wist je werkelijk niet wat je overkwam, of het nu kwam van neurotische Byrne of de donkere Smith.
Byrne c.s. winnen op punten alleen omdat deze single al begin '78 voor de sensatie zorgde en ook de hitlijsten 'bestormde'. Boys don't cry werd uitgebracht in het voorjaar van 1980, wist toen nog niet de hitlijsten te bereiken (ook niet in Engeland), en de sensatie kwam toen pas later in 1980, op het moment dat we vielen voor het wel succesvolle A Forest . Maar aan het begin van de jaren '80 was je al wel wat gewend, uiteraard.
De Simple minds met Glittering prize was ook goed, al weer van iets later, en volgt op gepaste afstand.
Byrne c.s. winnen op punten alleen omdat deze single al begin '78 voor de sensatie zorgde en ook de hitlijsten 'bestormde'. Boys don't cry werd uitgebracht in het voorjaar van 1980, wist toen nog niet de hitlijsten te bereiken (ook niet in Engeland), en de sensatie kwam toen pas later in 1980, op het moment dat we vielen voor het wel succesvolle A Forest . Maar aan het begin van de jaren '80 was je al wel wat gewend, uiteraard.
De Simple minds met Glittering prize was ook goed, al weer van iets later, en volgt op gepaste afstand.
0
geplaatst: 20 februari 2011, 10:56 uur
Wederom 5 heerlijke nummers...te beginnen met Glittering Prize, heerlijk nummer maar ja, er is wat mij betreft geen slecht nummer op het New Gold Dream album te vinden.
Dear Prudence van Siouxsie behoort bij mijn favoriete covers allertijden, m.n. de live versie vind ik echt fantastisch.
Wat betreft Psycho Killer kan ik me wel vinden in Arthur's commentaar, ik vind het een geweldig nummer maar ze hebben zoveel betere nummers gemaakt, ik snap ook niet dat dit hun populairste nummer in de MuMeLadder is, het zal wel met de bekendheid van het nummer te maken hebben.
Heaven 17...niet echt mijn band maar een grote uitzondering voor dit nummer...FANTASTISCH.
En tsja, the Cure...wat moet ik daar nog over zeggen...zowiezo 1 van mijn favoriete bands en dit blijft wel een favorietje uit hun prille beginperiode...en er kwam nog zoveel moois daarna.
Dear Prudence van Siouxsie behoort bij mijn favoriete covers allertijden, m.n. de live versie vind ik echt fantastisch.
Wat betreft Psycho Killer kan ik me wel vinden in Arthur's commentaar, ik vind het een geweldig nummer maar ze hebben zoveel betere nummers gemaakt, ik snap ook niet dat dit hun populairste nummer in de MuMeLadder is, het zal wel met de bekendheid van het nummer te maken hebben.
Heaven 17...niet echt mijn band maar een grote uitzondering voor dit nummer...FANTASTISCH.
En tsja, the Cure...wat moet ik daar nog over zeggen...zowiezo 1 van mijn favoriete bands en dit blijft wel een favorietje uit hun prille beginperiode...en er kwam nog zoveel moois daarna.
0
geplaatst: 20 februari 2011, 14:56 uur
ArthurDZ schreef:
Haha, wat een enorme fout van mij, New Gold Dream staat niet op 40, maar Glittering Prize wel.

Ik weet niet wat Orbit daarvan vindt (ik heb wel een vermoeden), maar ik vond NGD vooral laag staan met een 40ste plaats.

Van de nummers 50 t/m 36 vind ik de nummers van Yazoo, The Stranglers en Heaven 17 het leukst, maar er zit geen enkel nummer bij dat ik niet graag mag horen.
Alleen het nummer van Jah Wobble / Jaki Liebezeit / Holger Czukay moet ik nog beluisteren. Ben ik erg benieuwd naar, want het zijn stuk voor stuk fantastische muzikanten (uit Public Image Limited en Can). Wist niet dat die samen een plaatje hadden gemaakt.
0
geplaatst: 20 februari 2011, 16:28 uur
ArthurDZ schreef:

Tsja, dat scheelt wel een slok op een borrel
Véél minder nummer.* denotes required fields.