Muziek / Toplijsten en favorieten / ArthurDZ beluistert Radio Nostalgie's New Wave top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2011, 09:47 uur
35. Martha & The Muffins - Echo Beach (Link)
Toen ik deze naam voor het eerst tegenkwam in de mumeladder verleden jaar, dacht ik dat het ging om een Phil Spector-meisjesband, of een Motown-act. Niets was minder waar, dit is een geweldig wavenummer. Vooral de intro is geweldig, die een beetje Smiths-achtig aandoet. Geweldig refrein ook.
34. Allez Allez- Allez Allez (Link)
Opnieuw België. Leuk nummer, lekker dansbaar, maar er zijn wel al betere Belwave nummers in de lijst voorbijgekomen. Zanna natuurlijk, maar ook bijvoorbeeld Scooter vond ik mooier dan deze Allez Allez.
33. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Electricity (Link)
Leuk dat deze erin staat, had deze niet bij de laatste 40 verwacht, aangezien dit toch ook weer niet zo'n bekend nummer is. Hemelse piano, de rest van het nummer is niet zo interessant.
32. TC Matic - Oh la la (Link)
Fijn nummer met vooral zeer leuke instrumentatie, hoewel het nummer net iets te lang duurt. De clip is ook best vermakelijk.
31. Men Without Hats - The Safety Dance (Link)
Met recht een 80's klassieker. Geweldige melodie en mooi gezongen met een charmant accent. Ik weet zeker dat menigeen die toen jong was zich hier kapot op heeft gedanst.
Toen ik deze naam voor het eerst tegenkwam in de mumeladder verleden jaar, dacht ik dat het ging om een Phil Spector-meisjesband, of een Motown-act. Niets was minder waar, dit is een geweldig wavenummer. Vooral de intro is geweldig, die een beetje Smiths-achtig aandoet. Geweldig refrein ook.
34. Allez Allez- Allez Allez (Link)
Opnieuw België. Leuk nummer, lekker dansbaar, maar er zijn wel al betere Belwave nummers in de lijst voorbijgekomen. Zanna natuurlijk, maar ook bijvoorbeeld Scooter vond ik mooier dan deze Allez Allez.
Leuk dat deze erin staat, had deze niet bij de laatste 40 verwacht, aangezien dit toch ook weer niet zo'n bekend nummer is. Hemelse piano, de rest van het nummer is niet zo interessant.
32. TC Matic - Oh la la (Link)
Fijn nummer met vooral zeer leuke instrumentatie, hoewel het nummer net iets te lang duurt. De clip is ook best vermakelijk.
31. Men Without Hats - The Safety Dance (Link)
Met recht een 80's klassieker. Geweldige melodie en mooi gezongen met een charmant accent. Ik weet zeker dat menigeen die toen jong was zich hier kapot op heeft gedanst.
0
geplaatst: 27 februari 2011, 12:32 uur
Alle 5 top!
Twee one-hit wonders: M+M (prima popsong) en Men Without Hats. Ik herinner me van die laatste nog de vreselijke 12' versie van de Safety Dance. Men Without Hats had nog wel wat goede songs (Antarctica, Security).
Ook twee Belgische klassiekers: Allez Allez (met ex-leden van Marine en de zangeres van Repitition) met de betere single-versie (hun Valley Of The Kings-single is ook erg de moeite). TC Matic met hun bekendste nummer. Tegelijk met Oh La La La brachten ze onder de naam La La de Do The Kangaroo-single uit. Geweldig nummer, al moet je de stem van Hintjens kunnen verdragen. De originele clip was er een met vrouwelijke body buildsters
En OMD liet met hun eerste single al meteen hun popklasse horen.
Twee one-hit wonders: M+M (prima popsong) en Men Without Hats. Ik herinner me van die laatste nog de vreselijke 12' versie van de Safety Dance. Men Without Hats had nog wel wat goede songs (Antarctica, Security).
Ook twee Belgische klassiekers: Allez Allez (met ex-leden van Marine en de zangeres van Repitition) met de betere single-versie (hun Valley Of The Kings-single is ook erg de moeite). TC Matic met hun bekendste nummer. Tegelijk met Oh La La La brachten ze onder de naam La La de Do The Kangaroo-single uit. Geweldig nummer, al moet je de stem van Hintjens kunnen verdragen. De originele clip was er een met vrouwelijke body buildsters

En OMD liet met hun eerste single al meteen hun popklasse horen.
0
geplaatst: 27 februari 2011, 22:08 uur
Electricity vind ik anders wel een topnummer van OMD! En ook Oh Lala mocht niet ontbreken! Klassieker 

0
geplaatst: 27 februari 2011, 22:26 uur
Ik heb ze deze keer weer even alle vijf moeten aanklikken. Hoe ze ook weer precies klonken, kwam niet automatisch naar boven.
Toch allemaal prima nummers. Electricity van OMD was al uitgebracht in 1979 (2x, mei en in september een verbeterde versie) maar het heeft de groep toen niet in de hitlijsten gebracht, ook niet in het Verenigd Koninkrijk. Dat het nummer nu wel in Arthur's overzicht staat is een terechte revanche.
Men without hats vind ik wat klinken als The Human league, dat komt ook door die stem van de zanger. Maar prima nummers ook van Belgische bodem!
Toch allemaal prima nummers. Electricity van OMD was al uitgebracht in 1979 (2x, mei en in september een verbeterde versie) maar het heeft de groep toen niet in de hitlijsten gebracht, ook niet in het Verenigd Koninkrijk. Dat het nummer nu wel in Arthur's overzicht staat is een terechte revanche.
Men without hats vind ik wat klinken als The Human league, dat komt ook door die stem van de zanger. Maar prima nummers ook van Belgische bodem!
0
geplaatst: 27 februari 2011, 23:07 uur
Martha & the Muffins blijft toch wel een new wave klassieker voor mij, wat een heerlijk nummer.
Allez Allez klinkt heel aanstekelijk, zeker niet slecht maar toch niet helemaal aan mij besteed.
Electricity is voor mij 1 vd beste OMD nummers.
Over aanstekelijk gesproken...TC Matic, wat een wereldnummer, voor mij de absolute topper uit dit rijtje van 5.
En ook One Hit Wonder Men Without Hat vind ik nog steeds een prima nummer.
Allez Allez klinkt heel aanstekelijk, zeker niet slecht maar toch niet helemaal aan mij besteed.
Electricity is voor mij 1 vd beste OMD nummers.
Over aanstekelijk gesproken...TC Matic, wat een wereldnummer, voor mij de absolute topper uit dit rijtje van 5.
En ook One Hit Wonder Men Without Hat vind ik nog steeds een prima nummer.
0
geplaatst: 28 februari 2011, 19:34 uur
ArthurDZ schreef:
Dit is toch een zeer populair nummer hoor, maar eeehhh piano

Basloopje is overigens ook fantastisch

0
geplaatst: 28 februari 2011, 23:43 uur
Dazzler heeft - ik meen bij Architecture en Morality - het gehele instrumentarium van OMD neergezet (ze gebruikten iig een Solina, Oberheim, Emulator; maar goed kijk daar maar eens).
Electricity - funny enough moet ik dan meteen denken aan Catweazle - " tis, tis witchcraft" - electrickery
Martha & The Muffins - Echo Beach, meer aande pop dan aan de wave-kant (maar dat zei ik al eens het wave-topic).
Leuke vraag voor een pop-quiz: welke link is er tussen OMD en Martha & The Muffins?
Electricity - funny enough moet ik dan meteen denken aan Catweazle - " tis, tis witchcraft" - electrickery
Martha & The Muffins - Echo Beach, meer aande pop dan aan de wave-kant (maar dat zei ik al eens het wave-topic).
Leuke vraag voor een pop-quiz: welke link is er tussen OMD en Martha & The Muffins?
0
geplaatst: 28 februari 2011, 23:52 uur
Mjuman schreef:
Zat zij (Martha) niet in de clip van Maid of Orleans?
0
geplaatst: 1 maart 2011, 08:06 uur
de hoezen van Peter Saville!!!!!
En het Dindisclabel natuurlijk ook, hoewel "Electricity" oorspronkelijk op Factory uitgebracht was.
0
geplaatst: 1 maart 2011, 10:51 uur
pygmydanny schreef:
En het Dindisclabel natuurlijk ook, hoewel "Electricity" oorspronkelijk op Factory uitgebracht was.
(quote)
Geheel juist: Martha Ladly - van de keyboards; de naamgeefster deed de zang - had een relatie met Peter Saville en werkte mee aan zijn ontwerpen. Bepaalde Factory-hoezen zijn ook van haar hand; het is me even ontschoten welke (maar dat is wel te vinden).
Nog een popquiz-vraag: bij welke Duitse 'wave'- band (reeds genoemd) kun je terechtkomen als je vertrekt vanuit OMD?
0
geplaatst: 1 maart 2011, 10:59 uur
Ik kom in ieder geval bij die Brucken (Claudia) van Propaganda uit.
0
geplaatst: 1 maart 2011, 11:11 uur
Rudi S schreef:
Dan he'j de goeie brug geslagen.
Een andere leuke was geweest: welke Britse 'wave' band had vaak een plank voor het hoofd?
0
geplaatst: 1 maart 2011, 12:05 uur
Wel Producer Conny heeft in ieder geval Echo and The Bunnymen gedaan 
Naast nog heel wat Duitse acts

Naast nog heel wat Duitse acts
0
geplaatst: 1 maart 2011, 12:15 uur
Conny Plank deed Vienna (1980) en Rage in Eden (1981) van Ultravox natuurlijk.
Matha Ladley zelf was mijns inziens het model van deze Saville hoezen
die trouwens beide uit 1984 zijn en gebruik maken van hetzelfde kleurenpalet.

Zij zat niet in de clip van Maid of Orleans.
Julia Tobin
Paul Humphreys en Claudia Brücken werken samen als OneTwo.
Succesvolle optredens in Amerika en een album en een ep rijk.
Matha Ladley zelf was mijns inziens het model van deze Saville hoezen
die trouwens beide uit 1984 zijn en gebruik maken van hetzelfde kleurenpalet.

Zij zat niet in de clip van Maid of Orleans.
Julia Tobin
Paul Humphreys en Claudia Brücken werken samen als OneTwo.
Succesvolle optredens in Amerika en een album en een ep rijk.
0
geplaatst: 1 maart 2011, 12:33 uur
musician schreef:
Electricity van OMD was al uitgebracht in 1979 (2x, mei en in september een verbeterde versie) maar het heeft de groep toen niet in de hitlijsten gebracht, ook niet in het Verenigd Koninkrijk. Dat het nummer nu wel in Arthur's overzicht staat is een terechte revanche.
Electricity van OMD was al uitgebracht in 1979 (2x, mei en in september een verbeterde versie) maar het heeft de groep toen niet in de hitlijsten gebracht, ook niet in het Verenigd Koninkrijk. Dat het nummer nu wel in Arthur's overzicht staat is een terechte revanche.
Eerste release was op Factory en limited (1979).
A-kant bevat de door OMD geproducete versie van Electricity.
B-kant is door Martin Hannett geproducete versie van Almost.
OMD zelf vond Hannetts versie van Electricity te ijl klinken.
Tweede release op dindisc (1979 Virgin).
A-kant bevat de Martin Hannett versie van Electricity.
B-kant is gelijk aan de eerste release
Derde release op dindisc (1980 Virgin).
A-kant is de door OMD geproducete versie van de eerste release
maar door Chester Valentino geremixt. Dezelfde versie als de albumversie dus.
B-kant is de albumversie van Almost (door Valentino geproducet dus).
Doordat er een aantal maanden tijd zat tussen de drie releases
kon het nummer nooit genoeg verkopen om in de hitparade te geraken.
Meest memorabele anecdote gaat over Andy en Paul die in 1979 naar huis rijden
van een optreden en naar Electricity luisteren in de wagen. Als het nummer gedaan is
horen ze dat het plots wordt afgekondigd door een radiopresentator. Al die tijd dachten ze
dat hun eigen cassette speelde. Ze stopten hun wagen en lachten zich te pletter.
Het begin van een hobby die helemaal uit de hand zou lopen.
In Duitsland werd op Virgin enkel de tweede release uitgebracht.
In Nederland werd Electricity niet uitgebracht in tot in 1981. Daar was
de Hannett versie de b-kant van een re-release van Enola Gay.
Er bestaan ook een heropname van Electricity (uit de Organisation sessies
van 1980). Verscheen op Britse new wave compilaties en als bonustrack
bij de remaster van Organisation. Een minder interessante versie.
Interessanter is de demo versie van het nummer.
Kan je terugvinden op het Peel Session album van OMD.
De demo versie van Almost staat op Navigation (b-kant collectie).
De Hannett versies van Electricity en Almost op de remaster van het debuutalum.
0
geplaatst: 1 maart 2011, 12:48 uur
A propos Martha Ladly - zij leverde o.a. een bijdrage aan de hoes van New Order - 1981-1982 (Factus 8 ) - een fijne intro tot NO. 
Meer Canadese New Wave dan deze M+M - later nog een album geproduceerd door Daniel Lanois - is imo dit album

Meer Canadese New Wave dan deze M+M - later nog een album geproduceerd door Daniel Lanois - is imo dit album
0
geplaatst: 8 maart 2011, 09:34 uur
Let's move on:
30. The Stranglers- No Mercy (Link)
Fijn nummertje ja, maar dat deze hoger staat dan No More Heroes? Dit is een sterk nummer met vooral een mooie gitaarriff, maar ik mis het venijn en de power van No More Heroes. Niks tegen No Mercy, zoals ik al zei een fijn nummer, maar hadden deze twee nummers van plaats gerwisseld in de lijst, dan zou ik helemaal tevreden geweest zijn
29. Nacht Und Nebel - Beats Of Love (Link)
Gewedig nummer dat nog maar eens bewijst dat Belgen, zelfs voor dEUS, al erg capabel waren in het maken van sterke nummers. Dat is iets waarbij ik nooit heb stilgestaan voordat ik aan de lijst begon. Enig minpunt hier is dat het nummer bij de laatste minuut een beetje in herhaling begint te vallen.
28. Yello - I love You (Link)
Alweer Yello? Hun derde nummer in de lijst en ook deze vind ik niks, hoewel het wel de beste van de drie is.
27. Liaisons Dangereuses - Los Ninos Del Parque (Link)
Aardig nummer met een stoere drive. Hier had ik graag op gedanst 'back in the days'. De zang is hier een minpunt, helaas te Yello-achtig, het stoort me een beetje. En misschien geweldig als dansnummer, maar 5 minuten lang dezelfde drive zonder variatie word een beetje saai op den duur.
26. Kraftwerk - The Model (Link)
Toch wel hun allerbeste, samen met het hier afwezige Autobahn. Vooral muzikaal zeer sterk, maar ook de ietwat mysterieuse zang vind ik hier mooi.
30. The Stranglers- No Mercy (Link)
Fijn nummertje ja, maar dat deze hoger staat dan No More Heroes? Dit is een sterk nummer met vooral een mooie gitaarriff, maar ik mis het venijn en de power van No More Heroes. Niks tegen No Mercy, zoals ik al zei een fijn nummer, maar hadden deze twee nummers van plaats gerwisseld in de lijst, dan zou ik helemaal tevreden geweest zijn

Gewedig nummer dat nog maar eens bewijst dat Belgen, zelfs voor dEUS, al erg capabel waren in het maken van sterke nummers. Dat is iets waarbij ik nooit heb stilgestaan voordat ik aan de lijst begon. Enig minpunt hier is dat het nummer bij de laatste minuut een beetje in herhaling begint te vallen.
28. Yello - I love You (Link)
Alweer Yello? Hun derde nummer in de lijst en ook deze vind ik niks, hoewel het wel de beste van de drie is.
27. Liaisons Dangereuses - Los Ninos Del Parque (Link)
Aardig nummer met een stoere drive. Hier had ik graag op gedanst 'back in the days'. De zang is hier een minpunt, helaas te Yello-achtig, het stoort me een beetje. En misschien geweldig als dansnummer, maar 5 minuten lang dezelfde drive zonder variatie word een beetje saai op den duur.
26. Kraftwerk - The Model (Link)
Toch wel hun allerbeste, samen met het hier afwezige Autobahn. Vooral muzikaal zeer sterk, maar ook de ietwat mysterieuse zang vind ik hier mooi.
0
geplaatst: 8 maart 2011, 11:33 uur
Wat dit nummer van The Stranglers zo hoog in de lijst doet, snap ik niet. Ze hebben veel beters uitgebracht.
Twee Duitse klassiekers: Liaisons Dangereuses met deze dansklassieker met de hardste beat uit die tijd (1981!). Kraftwerk is ook dik in orde met dit nummer ("Trans-Europe Express" zal wel niet in delijst staan, denk ik).
Yello is een grap die je niet te vaak moet horen.
"Beats Of Love" een Belgische klassieker.
Van Nacht Und Nebel wil ik jullie deze fantastische clip meegeven. Man, man, wat de toenmalige BRT sommige artiesten aandeed
YouTube - Nacht und Nebel - Ready to dance.mpg
Twee Duitse klassiekers: Liaisons Dangereuses met deze dansklassieker met de hardste beat uit die tijd (1981!). Kraftwerk is ook dik in orde met dit nummer ("Trans-Europe Express" zal wel niet in delijst staan, denk ik).
Yello is een grap die je niet te vaak moet horen.
"Beats Of Love" een Belgische klassieker.
Van Nacht Und Nebel wil ik jullie deze fantastische clip meegeven. Man, man, wat de toenmalige BRT sommige artiesten aandeed

YouTube - Nacht und Nebel - Ready to dance.mpg
0
geplaatst: 8 maart 2011, 12:29 uur
Aardig nummer, dat van The Stranglers, maar hier zeker misplaatst.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 20:45 uur
25. Talking Heads- Once In A Lifetime (Link)
Talking Heads is een erg goede band met heel wat sterke nummers. Toch vind ik dit nummer mijlenver boven de rest van hun oeuvre uitsteken. Geweldig op zowel muzikaal als tekstueel vlak.
"And you may find yourself living in a shotgun shack
And you may find yourself in another part of the world
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile
And you may find yourself in a beautiful house, with a beautiful
wife
And you may ask yourself-Well...How did I get here?"
Hier moet ik toch altijd wel om glimlachen. Hoe treffend kun je het omschrijven
24. Simple Minds- New Gold Dream (Link)
Dit keer staat hij er echt in (zie nummer 40). Toch wel één van hun beste nummers. Met hemelse, bijna hypnotiserende synthesiserpartijen. Van Simple Minds vind ik verder alleen All The Things She Said beter dan deze prachtsong.
23. Tubeway Army / Gary Numan - Are 'friends' electric? (Link)
De derde prachtsong op een rij. Een geweldig tegendraads nummer dat ondanks een steeds terugkerende (hemelse) melodie nooit maar dan ook nooit verveeld door de geweldige zang van Numan. Schitterend.
22. Rheingold - Dreiklangsdimensionen (Link)
Na al die persoonlijke favorieten een nummer dat ik nog niet kende. Tof nummer, vooral de intro is erg sterk. Aangename kennismaking.
21. The Cure- Close To Me (Link)
En om af te sluiten één van mijn favoriete Cure-nummers. Deze was de eerste van de groep die ik leerde waarderen, samen met Boys Don't Cry. En net als Boys Don't Cry heeft deze altijd bij mijn favoriete Cure-nummers gehoord. Het gezucht van Robert Smith maakt dit nummer heerlijk intiem. En dan nog die geweldige instrumentatie. Misschien meer de poppy kant van The Cure, but I like it!
Talking Heads is een erg goede band met heel wat sterke nummers. Toch vind ik dit nummer mijlenver boven de rest van hun oeuvre uitsteken. Geweldig op zowel muzikaal als tekstueel vlak.
"And you may find yourself living in a shotgun shack
And you may find yourself in another part of the world
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile
And you may find yourself in a beautiful house, with a beautiful
wife
And you may ask yourself-Well...How did I get here?"
Hier moet ik toch altijd wel om glimlachen. Hoe treffend kun je het omschrijven

24. Simple Minds- New Gold Dream (Link)
Dit keer staat hij er echt in (zie nummer 40). Toch wel één van hun beste nummers. Met hemelse, bijna hypnotiserende synthesiserpartijen. Van Simple Minds vind ik verder alleen All The Things She Said beter dan deze prachtsong.
23. Tubeway Army / Gary Numan - Are 'friends' electric? (Link)
De derde prachtsong op een rij. Een geweldig tegendraads nummer dat ondanks een steeds terugkerende (hemelse) melodie nooit maar dan ook nooit verveeld door de geweldige zang van Numan. Schitterend.
22. Rheingold - Dreiklangsdimensionen (Link)
Na al die persoonlijke favorieten een nummer dat ik nog niet kende. Tof nummer, vooral de intro is erg sterk. Aangename kennismaking.
21. The Cure- Close To Me (Link)
En om af te sluiten één van mijn favoriete Cure-nummers. Deze was de eerste van de groep die ik leerde waarderen, samen met Boys Don't Cry. En net als Boys Don't Cry heeft deze altijd bij mijn favoriete Cure-nummers gehoord. Het gezucht van Robert Smith maakt dit nummer heerlijk intiem. En dan nog die geweldige instrumentatie. Misschien meer de poppy kant van The Cure, but I like it!
0
geplaatst: 13 maart 2011, 22:05 uur
Close to me was de opvolger van Inbetween days van het album The Head on the door. Persoonlijk geef ik een ruime voorkeur aan Inbetween days, Close to me is wel een erg bleek blaadje in de Cure catalogus.
Maar vier geweldige andere nummers bij deze vijf tracks, waarbij ik Rheingold (ondanks onmiskenbare kwaliteiten) niet zo snel onder newwave zou willen laten vallen, eigenlijk helemaal niet.
Once in a lifetime, New gold dream en vooral Are friends electric? is natuurlijk de absolute top in het genre.
Maar vier geweldige andere nummers bij deze vijf tracks, waarbij ik Rheingold (ondanks onmiskenbare kwaliteiten) niet zo snel onder newwave zou willen laten vallen, eigenlijk helemaal niet.
Once in a lifetime, New gold dream en vooral Are friends electric? is natuurlijk de absolute top in het genre.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 22:16 uur
Door drukte dit topic een tijdje gemist...dus hoogste tijd om ook even te updaten.
Stranglers - No Mercy, ik kan me wel in de uitleg van Arthur vinden, No More Heroes en ook Something Better Change zijn ook meer mijn Stranglers nummers.
Nacht Und Nebel - Beats Of Love, heerlijk nummer en jammer dat we door het vroegtijdig overlijden van zanger Patrick Nebel niet meer van deze band hebben kunnen horen.
Yello - I love You, ik heb ook niet zo heel veel met Yello op het nummer Bostich na, aardig maar niet meer dan dat.
Liaisons Dangereuses - Los Ninos Del Parque, het album waar dit opstaat vind ik helemaal niets...op dit wereldnummer na, geweldige drive, geweldige beat, heel wat uurtjes op de dansvloer versleten met dit nummer.
Kraftwerk - The Model, ook hier ben ik het weer met Arthur eens, voor mij ook de allerbeste van Kraftwerk.
Talking Heads- Once In A Lifetime, het wordt eentonig maar wat mij betreft is dit ook de allerbeste van Talking Heads
Simple Minds- New Gold Dream, en dit is dan weer met stip de allerbeste Simple Minds, afkomstig van hun allerbeste album.
Tubeway Army / Gary Numan - Are Friends' Electric? Ik ben zeker geen Gary Numan fan maar dit is echt een wereldnummer, 1 vd allerbeste SynthiPop hits aller tijden wat mij betreft.
Rheingold - Dreiklangsdimensionen, neue deutsche welle in optima forma, heerlijk nummer.
The Cure- Close To Me, tsja, The Cure is 1 van mijn favoriete bands ever, maar ondanks dat ik dit een steengoed nummer vind behoort het niet tot mijn echte Cure favorieten.
Stranglers - No Mercy, ik kan me wel in de uitleg van Arthur vinden, No More Heroes en ook Something Better Change zijn ook meer mijn Stranglers nummers.
Nacht Und Nebel - Beats Of Love, heerlijk nummer en jammer dat we door het vroegtijdig overlijden van zanger Patrick Nebel niet meer van deze band hebben kunnen horen.
Yello - I love You, ik heb ook niet zo heel veel met Yello op het nummer Bostich na, aardig maar niet meer dan dat.
Liaisons Dangereuses - Los Ninos Del Parque, het album waar dit opstaat vind ik helemaal niets...op dit wereldnummer na, geweldige drive, geweldige beat, heel wat uurtjes op de dansvloer versleten met dit nummer.
Kraftwerk - The Model, ook hier ben ik het weer met Arthur eens, voor mij ook de allerbeste van Kraftwerk.
Talking Heads- Once In A Lifetime, het wordt eentonig maar wat mij betreft is dit ook de allerbeste van Talking Heads
Simple Minds- New Gold Dream, en dit is dan weer met stip de allerbeste Simple Minds, afkomstig van hun allerbeste album.
Tubeway Army / Gary Numan - Are Friends' Electric? Ik ben zeker geen Gary Numan fan maar dit is echt een wereldnummer, 1 vd allerbeste SynthiPop hits aller tijden wat mij betreft.
Rheingold - Dreiklangsdimensionen, neue deutsche welle in optima forma, heerlijk nummer.
The Cure- Close To Me, tsja, The Cure is 1 van mijn favoriete bands ever, maar ondanks dat ik dit een steengoed nummer vind behoort het niet tot mijn echte Cure favorieten.
0
geplaatst: 13 maart 2011, 22:27 uur
En mijn top 10 vd nummers tot nu toe ziet er ook ineens heel anders uit.
1. Tubeway Army / Gary Numan - Are Friends Electric?
2. Simple Minds - New Gold Dream
3. Talking Heads - Once in a Lifetime
4. TC Matic - O La La
5. Liaisons Dangereuses - Los Ninos Del Parque
6. Kraftwerk - The Model
7. Depeche Mode - Everything Counts
8. Heaven 17 - Temptation
9. Simple Minds - Someone Somewhere in Summertime
10. Luc van Acker & Anna Domino - Zanna
1. Tubeway Army / Gary Numan - Are Friends Electric?
2. Simple Minds - New Gold Dream
3. Talking Heads - Once in a Lifetime
4. TC Matic - O La La
5. Liaisons Dangereuses - Los Ninos Del Parque
6. Kraftwerk - The Model
7. Depeche Mode - Everything Counts
8. Heaven 17 - Temptation
9. Simple Minds - Someone Somewhere in Summertime
10. Luc van Acker & Anna Domino - Zanna
0
geplaatst: 13 maart 2011, 23:32 uur
Imo mooiste rijtje van 5 tot nu toe, met ook de Deutsche Welle van Rheingold erin (verder in dat Duitse golfslagbad: Spider Murphy Gang, Fehlfarben, Andreas Doreau).
Mooiste live nummer van deze set: Once in a Lifetime, het 'kilste' (cold wave): Are Friends Electric; de mooiste flow: Dreiklangdimensionen
Mooiste live nummer van deze set: Once in a Lifetime, het 'kilste' (cold wave): Are Friends Electric; de mooiste flow: Dreiklangdimensionen
0
geplaatst: 14 maart 2011, 00:20 uur
Are Friends Electric? Is natuurlijk beestachtig goed! Maar NGD is één van de beste nummers ooit gemaakt!! Zeker in mijn top10 van alltime fav's en behoort bij het allerbeste dat de wave ooit heeft voortgebracht.
0
geplaatst: 14 maart 2011, 00:58 uur
Ik zou niet weten welke van die twee ik beter vind. Allebei dikke 5*-songs in ieder geval.
Grappig, ik heb dit nummer vorig jaar ontdekt via de geweldige cover van Villa (Belgisch groepje) en de afgelopen maand al helemaal stuk gedraaid. Nooit geweten dat het een cover is.
ArthurDZ schreef:
Grappig, ik heb dit nummer vorig jaar ontdekt via de geweldige cover van Villa (Belgisch groepje) en de afgelopen maand al helemaal stuk gedraaid. Nooit geweten dat het een cover is.
0
Zorin
geplaatst: 14 maart 2011, 07:39 uur
10 favorieten so far:
No More Heroes - The Stranglers
So Long - Fischer Z
Tinseltown In The Rain - The Blue Nile
Kraftwerk - The Model
Once In A Lifetime - Talking Heads
Laugh And Walk Away - The Shirts
Change - Tears For Fears
Cars - Gary Numan
Are Friends Electric - Tubeway Army
New Gold Dream - Simple Minds
No More Heroes - The Stranglers
So Long - Fischer Z
Tinseltown In The Rain - The Blue Nile
Kraftwerk - The Model
Once In A Lifetime - Talking Heads
Laugh And Walk Away - The Shirts
Change - Tears For Fears
Cars - Gary Numan
Are Friends Electric - Tubeway Army
New Gold Dream - Simple Minds
0
geplaatst: 21 maart 2011, 20:58 uur
20. Killing Joke- Love Like Blood (Link)
Tja, geweldig nummer natuurlijk. Heerlijke sfeer, lekkere drive en veel power. Het refrein kleeft binnen de kortste keren in je hoofd, en je kan natuurlijk met heel wat slechtere nummers in je hoofd zitten dan deze parel.
19. Simple Minds- Theme For Great Cities (Link)
De hoogstgenoteerde van de band in de lijst, maar dit is in de verste verte niet mijn favoriete Simple Minds. Geef mij maar New Gold Dream, All The Things She Said of Waterfront. Maar begrijp me niet verkeerd, ook dit is een pareltje van de schotten. Ook hier word een mooie sfeer neergezet. Het doet mij een beetje denken aan een donkere, regenachtige nacht in de uitgaansbuurten van de tituliere Great Cities. Het is veel te druk, veel te nat en tegelijkertijd ook veel te warm. Regendruppels op de onscherpe camera, lichte slow-motion effecten,... Wat ik dus zo goed vind aan dit nummer, is dat het je woordloos meetrekt naar een fantasiewereld.
18. The Human League - Don't You Want Me (Link)
"Mag het wat poppier zijn?" vroegen de luisteraars van Radio Nostalgie na het horen van al die duistere Wave van de afgelopen uren. Ziehier het antwoord, Don't You Want Me die in mijn ogen belachelijk hoog staat. Tuurlijk, het is een sterk, aanstekelijk nummer, en ik zou geen enkele moeite met deze hebben gehad als ie rond plaats 40-55 gestaan zou hebben. Maar na klassenummers als Are 'Friends' Electric, Once In A Lifetime en No More Heroes zijn je verwachtingen nu eenmaal hoog gespannen. Denken we even weg dat deze op plaats 18 staat, dan blijft een leuk, aanstekelijk, nog altijd fris typisch 80's popplaatje over.
17. Iggy Pop- The Passanger (Link)
Mmmh, staat ook nogal hoog. Een echte waveplaat is het ook al niet. Toch is dit een heerlijk nummer van deze rasartiest, ook al is die robotstem in het eerste "lalala"-stukje vreselijk vervelend. Sterke instrumentatie toch ook.
16. The Passions - I'm in love with a German film star (Link)
Ook deze vind ik nogal hoog staan. Erg speciaal is deze hier ook al niet, dus kan iemand me uitleggen waarom deze zo hoog staat en wat ik gemist heb? Van de vorige 2 kan ik de hoge notering nog enigsins begrijpen, maar deze? Nee, hopelijk was dit de laatste middelmatige song van de lijst, op naar de parels in de hoogste regionen!
Tja, geweldig nummer natuurlijk. Heerlijke sfeer, lekkere drive en veel power. Het refrein kleeft binnen de kortste keren in je hoofd, en je kan natuurlijk met heel wat slechtere nummers in je hoofd zitten dan deze parel.
19. Simple Minds- Theme For Great Cities (Link)
De hoogstgenoteerde van de band in de lijst, maar dit is in de verste verte niet mijn favoriete Simple Minds. Geef mij maar New Gold Dream, All The Things She Said of Waterfront. Maar begrijp me niet verkeerd, ook dit is een pareltje van de schotten. Ook hier word een mooie sfeer neergezet. Het doet mij een beetje denken aan een donkere, regenachtige nacht in de uitgaansbuurten van de tituliere Great Cities. Het is veel te druk, veel te nat en tegelijkertijd ook veel te warm. Regendruppels op de onscherpe camera, lichte slow-motion effecten,... Wat ik dus zo goed vind aan dit nummer, is dat het je woordloos meetrekt naar een fantasiewereld.
18. The Human League - Don't You Want Me (Link)
"Mag het wat poppier zijn?" vroegen de luisteraars van Radio Nostalgie na het horen van al die duistere Wave van de afgelopen uren. Ziehier het antwoord, Don't You Want Me die in mijn ogen belachelijk hoog staat. Tuurlijk, het is een sterk, aanstekelijk nummer, en ik zou geen enkele moeite met deze hebben gehad als ie rond plaats 40-55 gestaan zou hebben. Maar na klassenummers als Are 'Friends' Electric, Once In A Lifetime en No More Heroes zijn je verwachtingen nu eenmaal hoog gespannen. Denken we even weg dat deze op plaats 18 staat, dan blijft een leuk, aanstekelijk, nog altijd fris typisch 80's popplaatje over.
17. Iggy Pop- The Passanger (Link)
Mmmh, staat ook nogal hoog. Een echte waveplaat is het ook al niet. Toch is dit een heerlijk nummer van deze rasartiest, ook al is die robotstem in het eerste "lalala"-stukje vreselijk vervelend. Sterke instrumentatie toch ook.
16. The Passions - I'm in love with a German film star (Link)
Ook deze vind ik nogal hoog staan. Erg speciaal is deze hier ook al niet, dus kan iemand me uitleggen waarom deze zo hoog staat en wat ik gemist heb? Van de vorige 2 kan ik de hoge notering nog enigsins begrijpen, maar deze? Nee, hopelijk was dit de laatste middelmatige song van de lijst, op naar de parels in de hoogste regionen!
0
geplaatst: 21 maart 2011, 22:19 uur
Opnieuw een fraaie set van 5 en de track die ik het minste vind (nr 18) zal voor velen een gewild nummer zijn - ik heb het echt te veel gehoord.
The Passions - dit nummer was écht een clubhit in '81 - zeker in de UK en de band was behoorlijk populair. Dat kwam omdat The Passions labelgenoten (Fiction) waren van The Cure en voor hen als support act optraden. De eerste versie van The Passions (overigens een half female, half male band; vrouwelijke zang en een bassiste) was duidelijk wat alternatiever dan de tweede versie - toen was de bassiste al vertrokken en de gitarist vervangen. Wat dit nummer zo leuk maakt is o.m het gebruik van flanger, het gitaarwerk en de stem; ook trouwens op de andere single van dit (goede) album, The Swimmer. - toen bij de aansluitende live tour de belangrijkste gitaarpartijen door de synth werden overgenomen - zangers Barbara Gogan 'deed' ook de leadgitaar, bleek weer eens het verschil tussen een goede gitarist (Clive Timberley) en een monofone synth. Middelmatig zou ik dit nummer zeker niet noemen; geef het wat tijd.
Het derde album van The Passions is gewoon slap.
The Passions - dit nummer was écht een clubhit in '81 - zeker in de UK en de band was behoorlijk populair. Dat kwam omdat The Passions labelgenoten (Fiction) waren van The Cure en voor hen als support act optraden. De eerste versie van The Passions (overigens een half female, half male band; vrouwelijke zang en een bassiste) was duidelijk wat alternatiever dan de tweede versie - toen was de bassiste al vertrokken en de gitarist vervangen. Wat dit nummer zo leuk maakt is o.m het gebruik van flanger, het gitaarwerk en de stem; ook trouwens op de andere single van dit (goede) album, The Swimmer. - toen bij de aansluitende live tour de belangrijkste gitaarpartijen door de synth werden overgenomen - zangers Barbara Gogan 'deed' ook de leadgitaar, bleek weer eens het verschil tussen een goede gitarist (Clive Timberley) en een monofone synth. Middelmatig zou ik dit nummer zeker niet noemen; geef het wat tijd.
Het derde album van The Passions is gewoon slap.
* denotes required fields.