Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juli 2012, 13:09 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
Michael Jackson - HIStory (remix) / Ghosts single-videoclip / complete versie (2 Bad - Is It Scary - Ghosts)

Datum van binnenkomst in de Top 40: 12 juli 1997
Kwam binnen op: #20
Hoogste notering: #16
Aantal weken: 11
Vandaag krijgt Michael Jackson toevallig het voordeel van de twijfel. Het was dan ook niet moeilijk.
The Rembrandts had een keuze kunnen zijn, maar zelf ben ik er weinig ondersteboven van.
De rest van de binnenkomers is het noemen niet waard. Pure rotzooi.
Die remix van HIStory vind ik een floddertje. Typisch zo'n door Radio 538 'goedgekeurde' remix dat eventjes tussen de commercials door 30 keer per dag uitgezonden wordt. Het nummer zelf vind ik ook niet je-van-het, maar daar gaat het hier niet om.
Het gaat hier duidelijk om de andere a-kant, het 'nieuwe' nummer Ghosts, en dat is een stuk beter. Een van die keren waarbij een moderne productie en Michael's eigen stijl goed samen gaan.
Die videoclip is dan weer z'n gebruikelijke drammerige sociaal commentaar op hoe de media hem behandeld en vind ik het beste te verhapstukken als een soort van pretentieloos vermaak waarbij ik de wereldvreemdheid voor lief neem.
[HIStory (remix): 4,5 / Ghosts: 8]
Michael Jackson - HIStory (remix) / Ghosts single-videoclip / complete versie (2 Bad - Is It Scary - Ghosts)

Datum van binnenkomst in de Top 40: 12 juli 1997
Kwam binnen op: #20
Hoogste notering: #16
Aantal weken: 11
Vandaag krijgt Michael Jackson toevallig het voordeel van de twijfel. Het was dan ook niet moeilijk.
The Rembrandts had een keuze kunnen zijn, maar zelf ben ik er weinig ondersteboven van.
Die remix van HIStory vind ik een floddertje. Typisch zo'n door Radio 538 'goedgekeurde' remix dat eventjes tussen de commercials door 30 keer per dag uitgezonden wordt. Het nummer zelf vind ik ook niet je-van-het, maar daar gaat het hier niet om.
Het gaat hier duidelijk om de andere a-kant, het 'nieuwe' nummer Ghosts, en dat is een stuk beter. Een van die keren waarbij een moderne productie en Michael's eigen stijl goed samen gaan.
Die videoclip is dan weer z'n gebruikelijke drammerige sociaal commentaar op hoe de media hem behandeld en vind ik het beste te verhapstukken als een soort van pretentieloos vermaak waarbij ik de wereldvreemdheid voor lief neem.
[HIStory (remix): 4,5 / Ghosts: 8]
0
geplaatst: 12 juli 2012, 13:23 uur
Even twee dagen back in time:
Ik prefereer deze live clip. Kan evt. je mening beinvloeden (in positieve zin... hoop ik):
Rhythm & Poetry schreef:
Verder ook een niet al te bijzonder nummer
Verder ook een niet al te bijzonder nummer
Ik prefereer deze live clip. Kan evt. je mening beinvloeden (in positieve zin... hoop ik):
0
geplaatst: 12 juli 2012, 13:53 uur
kaztor schreef:
Zinnen als die laatste triggeren me altijd wel om even op te zoeken wat die nieuwe binnenkomers dan waren, maar ik moet je deze keer gelijk geven. Alhoewel Jongens van Odie3 wel een oorwurm van jewelste is. Ik heb dat nummer al bijna 15 jaar niet gehoord, maar het schiet gelijk mijn hoofd weer in. Van The Rembrandts wist ik niet dat dat daadwerkelijk een hit was geweest. Heb dat altijd een wat braaf popnummertje gevonden. Zonder Friends had niemand zich daar ooit om bekommerd.
Deze nummers van Michael vind ik al helemaal niets, de muzikale koek was duidelijk op (wat mij betreft), want hierna was geen enkele hit nog van behoorlijk niveau.
Cijfer: 3/3,5
0
geplaatst: 12 juli 2012, 22:39 uur
Wat een kitsch zeg, op die clip van Michael Jackson!
Een beetje ben ik het wel eens met Herman, de muziale koek lijkt inderdaad op en dat moet met veel rookgordijnen worden verhuld (4).
Wat een jonge Daniel Sahuleka, als ik die clip nog weer eens bekijk van We'll go out tonight (7). Hij heeft in zijn korte commerciële periode helemaal geen onaardige muziek gemaakt. Het is de combinatie van stijlen, aantrekkelijkheid van de song én hij kan toch ook behoorlijk zingen.
En hij is nog steeds actief, veel ook in Indonesië waar hij ook met nieuwe nummers populair is. Ik weet niet goed wat er gebeurd is, maar het succes van zijn LP in 1981 (Sunbeam) wordt pas in 1990 opgevolgd door een nieuw album. Tegen die tijd was iedereen hem uit het oog verloren (er verschenen wel een paar singletjes) en dat valt te betreuren.
Speelt nu vooral akoestisch en helemaal niet onaardig: Impressie dvd Didn't I
Een beetje ben ik het wel eens met Herman, de muziale koek lijkt inderdaad op en dat moet met veel rookgordijnen worden verhuld (4).
Wat een jonge Daniel Sahuleka, als ik die clip nog weer eens bekijk van We'll go out tonight (7). Hij heeft in zijn korte commerciële periode helemaal geen onaardige muziek gemaakt. Het is de combinatie van stijlen, aantrekkelijkheid van de song én hij kan toch ook behoorlijk zingen.
En hij is nog steeds actief, veel ook in Indonesië waar hij ook met nieuwe nummers populair is. Ik weet niet goed wat er gebeurd is, maar het succes van zijn LP in 1981 (Sunbeam) wordt pas in 1990 opgevolgd door een nieuw album. Tegen die tijd was iedereen hem uit het oog verloren (er verschenen wel een paar singletjes) en dat valt te betreuren.
Speelt nu vooral akoestisch en helemaal niet onaardig: Impressie dvd Didn't I
0
geplaatst: 12 juli 2012, 22:45 uur
herman schreef:
Alhoewel Jongens van Odie3 wel een oorwurm van jewelste is. Ik heb dat nummer al bijna 15 jaar niet gehoord, maar het schiet gelijk mijn hoofd weer in.
Alhoewel Jongens van Odie3 wel een oorwurm van jewelste is. Ik heb dat nummer al bijna 15 jaar niet gehoord, maar het schiet gelijk mijn hoofd weer in.
Haha, hier nog zo iemand. Jongens jongens, waar ben ik aan begonnen...

0
geplaatst: 12 juli 2012, 23:02 uur
Inderdaad een weinig smaakvolle clip. De remix van History is weinig geslaagd, Ghosts is een stuk beter maar klinkt ook wat routineus.
Cijfer: 3,5 / 6,5
Cijfer: 3,5 / 6,5
0
geplaatst: 13 juli 2012, 15:12 uur
We'll Go Out Tonight is vrij karig, maar ik zie een blote kont. 6
MJ: zijn beste nummers zijn best, maar hij heeft ook veel zwakke dingen gemaakt. En dat blijkt nu ook. HIStory: 4, Ghosts: 5,5.
MJ: zijn beste nummers zijn best, maar hij heeft ook veel zwakke dingen gemaakt. En dat blijkt nu ook. HIStory: 4, Ghosts: 5,5.
0
geplaatst: 13 juli 2012, 15:13 uur
De Nieuwe Single van de Dag:
Arthur Conley - People sure act funny

Ik heb alleen maar een krasserig oud singletje kunnen vinden met daarachter ook nog eens het b-kantje van dit nummer, maar ik vind zo alleraardigste soul, dat ik het toch niet kon laten liggen.
Echt een hele leuke single van Conley (8) die er maar een matige hit mee had in de Top 40. Plaats 21 en 7 weken genoteerd. Dat had van mij wel hoger gemoeten.
Arthur Conley, de man ook van Sweet soul Music, kwam binnen in de Veronica Top 40 op 13 juli 1968. Ik ga hem als tip noteren voor mijn Top 15 (zie het topic over 1968!).
Arthur Conley - People sure act funny

Ik heb alleen maar een krasserig oud singletje kunnen vinden met daarachter ook nog eens het b-kantje van dit nummer, maar ik vind zo alleraardigste soul, dat ik het toch niet kon laten liggen.
Echt een hele leuke single van Conley (8) die er maar een matige hit mee had in de Top 40. Plaats 21 en 7 weken genoteerd. Dat had van mij wel hoger gemoeten.
Arthur Conley, de man ook van Sweet soul Music, kwam binnen in de Veronica Top 40 op 13 juli 1968. Ik ga hem als tip noteren voor mijn Top 15 (zie het topic over 1968!).
0
geplaatst: 13 juli 2012, 17:28 uur
Ik ben er bepaald minder van onder de indruk.
De ingrediënten zijn er zeker, maar het komt iets te afgeraffeld op me over, alsof er niet al te veel tijd in is gestoken. Ik blijf bij m'n bevindingen in het 1968-topic: [5,5].
De ingrediënten zijn er zeker, maar het komt iets te afgeraffeld op me over, alsof er niet al te veel tijd in is gestoken. Ik blijf bij m'n bevindingen in het 1968-topic: [5,5].
0
geplaatst: 13 juli 2012, 17:31 uur
Ik heb dit nummer op CD en eerder besproken in het 1968-topic. Degelijke en swingende soul maar geen nummer dat bijblijft zoals zijn andere hits met name Sweet soul Music.
Cijfer: 6,5
Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 14 juli 2012, 15:06 uur
Een nieuwe Single van de Dag, gelukkig werkt het weer volledig mee om thuis even achter de computer te zitten:
Stories - Brother Louie

Daar kun je me dan toch nog vrolijk mee krijgen op zo'n dag. Een prachtige rocksong, maar wel een cover van ... de soulband (toen) Hot Chocolate.
En het erge voor Errol Brown e.a. was dat Stories er wél de Veronica Top 40 mee haalden en zij niet (bleven steken in de Tipparade).
Stories kwamen binnen op 14 juli 1973, stonden vijf weken genoteerd en kwamen terecht op nummer 26. Niet schokkend maar bijna iedereen kent het nummer.
Van Stories daarna ook nooit meer gehoord, Hot Chocolate bleef met een geslaagde carriere trouw bij ons, tot 1985 of iets in die buurt.
Stories - Brother Louie

Daar kun je me dan toch nog vrolijk mee krijgen op zo'n dag. Een prachtige rocksong, maar wel een cover van ... de soulband (toen) Hot Chocolate.
En het erge voor Errol Brown e.a. was dat Stories er wél de Veronica Top 40 mee haalden en zij niet (bleven steken in de Tipparade).
Stories kwamen binnen op 14 juli 1973, stonden vijf weken genoteerd en kwamen terecht op nummer 26. Niet schokkend maar bijna iedereen kent het nummer.
Van Stories daarna ook nooit meer gehoord, Hot Chocolate bleef met een geslaagde carriere trouw bij ons, tot 1985 of iets in die buurt.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 16:53 uur
Nog altijd een heerlijke song. Menig bandje zal dit hebben gecovert. Heeft ook een aanstekelijk verloop. Voor broeierige zomerdagen, verplichte kost.
Een 8.
Een 8.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 21:12 uur
Ik vind de versie van Hot Chocolate 10 keer beter.
Een 5 voor deze, een 8 voor HC.
Een 5 voor deze, een 8 voor HC.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 21:29 uur
De versie van Hot Chocolate vind ik ook beter, vreemd dat deze de hitlijsten niet haalde maar de (nu minder bekende) versie van Stories wel. Wel een prima song op zich.
Cijfer: 6 (die van Hot Chocolate zou een 8 krijgen).
De top-40 van die week bekeken (Can the Can van Suzy Quatro was een betere nieuwkomer) en de diversiteit valt erg op: van rauwe rock tot oubollige schlagers.
Cijfer: 6 (die van Hot Chocolate zou een 8 krijgen).
De top-40 van die week bekeken (Can the Can van Suzy Quatro was een betere nieuwkomer) en de diversiteit valt erg op: van rauwe rock tot oubollige schlagers.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 21:37 uur
Het valt me de laatste tijd trouwens op wat voor een sterk muziekjaar 1973 was.
Veel steengoede singles en ditto albums.
Veel steengoede singles en ditto albums.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 22:06 uur
Stories - Brother Louie:
Ik vind beide versies goed.
Het is natuurlijk ook gewoon een goed nummer.
Deze Stories, waar ik overigens ook nooit meer iets van heb gehoord, hebben wel een fijne zanger die me enigszins aan Rod Stewart doet denken.
Maar dat heeft Hot Chocolate met Errol Brown dus ook...
Hot Chocolate haalde trouwens wel de tipparade nog.
Niettemin een redelijk onverslijtbaar liedje.
Ik geef ze allebei een 7,5.
Ik vind beide versies goed.
Het is natuurlijk ook gewoon een goed nummer.
Deze Stories, waar ik overigens ook nooit meer iets van heb gehoord, hebben wel een fijne zanger die me enigszins aan Rod Stewart doet denken.
Maar dat heeft Hot Chocolate met Errol Brown dus ook...
Hot Chocolate haalde trouwens wel de tipparade nog.
Niettemin een redelijk onverslijtbaar liedje.
Ik geef ze allebei een 7,5.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 23:05 uur
Ik hoop niet dat je bedoelt dat Errol Brown als Rod Stewart klinkt... 
Errol Brown's zang op Brother Louie klinkt volgens Idols-normen natuurlijk nergens naar, maar ik vind juist die rauwe voordracht precies bij het nummer, de vibe en de boodschap passen.
Die castratenzang die door The Stories geëtaleerd wordt... Ik heb het er nogal moeilijk mee, eerlijk gezegd.

Errol Brown's zang op Brother Louie klinkt volgens Idols-normen natuurlijk nergens naar, maar ik vind juist die rauwe voordracht precies bij het nummer, de vibe en de boodschap passen.
Die castratenzang die door The Stories geëtaleerd wordt... Ik heb het er nogal moeilijk mee, eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 23:27 uur
Neeej, ik bedoel natuurlijk dat Errol Brown ook een fijne zanger is.
Ik loop er trouwens nog een paar achter.
Daniel Sahuleka - We'll Go Out Tonight:
Aardig disco/funk nummer, ook dit vind ik nu iets beter dan vroeger.
Zal er de radio niet voor afzetten. Klinkt naar zijn tijd en daar is niets mis mee.
De aparte stem van Sahuleka komt echter beter tot zijn recht in ballads.
Cijfer 6,5.
Michael Jackson - History (remix) en Ghosts:
Heb ik blijkbaar gemist in 1997, toen ik bijna geen radio meer luisterde.
Ik kan me vergissen, maar ik heb in dat clipje van die remix van History toch echt maar nauwelijks muziek gehoord en vond het derhalve helemaal niks.
Als dit het echt is, is het niet meer waard dan een 2.
Ghosts is wel wat beter, maar haalt bij lange na het niveau niet meer, wat we van hem gewend waren. Dit is gewoon een standaard dansnummer, tekenend voor het niveau van hitjaar 1997.
Omdat het Michael Jackson is toch nog een 6.
Arthur Conley - People Sure Act Funny:
Aardig jaren 60-soulnummer met een lichte rock & roll touch.
Leuk om weer eens te horen.
Niet heel goed, maar zeker ook niet slecht.
Arthur Conley die al heel lang in Nederland woonde, overleed in 2003 in Ruurlo op 57-jarige leeftijd.
Cijfer 6,5.
Ik loop er trouwens nog een paar achter.
Daniel Sahuleka - We'll Go Out Tonight:
Aardig disco/funk nummer, ook dit vind ik nu iets beter dan vroeger.
Zal er de radio niet voor afzetten. Klinkt naar zijn tijd en daar is niets mis mee.
De aparte stem van Sahuleka komt echter beter tot zijn recht in ballads.
Cijfer 6,5.
Michael Jackson - History (remix) en Ghosts:
Heb ik blijkbaar gemist in 1997, toen ik bijna geen radio meer luisterde.
Ik kan me vergissen, maar ik heb in dat clipje van die remix van History toch echt maar nauwelijks muziek gehoord en vond het derhalve helemaal niks.
Als dit het echt is, is het niet meer waard dan een 2.
Ghosts is wel wat beter, maar haalt bij lange na het niveau niet meer, wat we van hem gewend waren. Dit is gewoon een standaard dansnummer, tekenend voor het niveau van hitjaar 1997.
Omdat het Michael Jackson is toch nog een 6.
Arthur Conley - People Sure Act Funny:
Aardig jaren 60-soulnummer met een lichte rock & roll touch.
Leuk om weer eens te horen.
Niet heel goed, maar zeker ook niet slecht.
Arthur Conley die al heel lang in Nederland woonde, overleed in 2003 in Ruurlo op 57-jarige leeftijd.
Cijfer 6,5.
0
geplaatst: 14 juli 2012, 23:39 uur
The Stories coverden Brother Louie voor de Amerikaanse markt
waar het kersverse RAK label van Micky Most nog geen voet aan de grond had.
Hot Chocolate is de meest succesvolle groep uit de RAK stal.
Zij scoorden van 1970 tot 1983 jaarlijks (behalve in 1972) minstens één UK top 10 hit.
Labelgenoten waren onder meer Suzi Quatro, Mud, Smokie, Racey en Kim Wilde.
Het RAK label staat bekend als één van de meest lucratieve labels ooit.
Van alle singles die ze uitbrachten werd een zeer groot percentage ook echt een hit.
waar het kersverse RAK label van Micky Most nog geen voet aan de grond had.
Hot Chocolate is de meest succesvolle groep uit de RAK stal.
Zij scoorden van 1970 tot 1983 jaarlijks (behalve in 1972) minstens één UK top 10 hit.
Labelgenoten waren onder meer Suzi Quatro, Mud, Smokie, Racey en Kim Wilde.
Het RAK label staat bekend als één van de meest lucratieve labels ooit.
Van alle singles die ze uitbrachten werd een zeer groot percentage ook echt een hit.
0
geplaatst: 15 juli 2012, 09:34 uur
Dibbel schreef:
Wat een grappig weetje.Begrijp je dat nou? Volgens mij is daar niet alleen zelden aandacht voor geweest, ik kan mij ook helemaal niet herinneren dat Conley bijvoorbeeld veel te vinden was in het Nederlandse clubcircuit. Het kan ook zijn dat ik niet zat op te letten en de naam Conley mij te weinig zei (in de tijd voor zijn overlijden).
En misschien wilde Conley geen aandacht (meer) en dacht hij: van alle plekken op aarde kies ik om die reden om te wonen in Ruurlo.
Hij is dood uiteraard maar zou ik nu weten dat hij waar ook in Nederland zou optreden, ik had hem graag nog wel eens willen zien

0
geplaatst: 15 juli 2012, 10:23 uur
musician schreef:
Wat een grappig weetje.Begrijp je dat nou? Volgens mij is daar niet alleen zelden aandacht voor geweest, ik kan mij ook helemaal niet herinneren dat Conley bijvoorbeeld veel te vinden was in het Nederlandse clubcircuit. Het kan ook zijn dat ik niet zat op te letten en de naam Conley mij te weinig zei (in de tijd voor zijn overlijden).
En misschien wilde Conley geen aandacht (meer) en dacht hij: van alle plekken op aarde kies ik om die reden om te wonen in Ruurlo.
Hij is dood uiteraard maar zou ik nu weten dat hij waar ook in Nederland zou optreden, ik had hem graag nog wel eens willen zien
(quote)
Het titelverhaal van dit boek verhaalt over de Nederlandse periode van Arthur Conley:
Een Soulman in de Achterhoek - John Schoorl (2006) - BoekMeter.nl
0
geplaatst: 15 juli 2012, 12:15 uur
Arthur Conley - People sure act funny leuke ontdekking, fraai gezongen soul. 8,5
Stories - Brother Louie minder mijn kop thee, maar zit wel een leuke gitaarriff in. 6
Stories - Brother Louie minder mijn kop thee, maar zit wel een leuke gitaarriff in. 6
0
geplaatst: 15 juli 2012, 18:32 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
Donna Allen - Joy And Pain

Datum van binnenkomst in de Top 40: 15 juli 1989
Kwam binnen op: #29
Hoogste notering: #23
Aantal weken: 5
Het was ietwat moeilijk om te beslissen wat van 1989 op deze dag de Single Van De Dag had moeten worden. Queen vind ik beter, maar die gasten hebben heel wat andere entries.
Michael Jackson is pas geweest. De andere nummers vind ik veelal van dezelfde snit en daaruit komt deze keuze.
Joy And Pain is.... okee, dacht ik zo. Het is in ieder geval een cover van deze uitvoering van Frankie Beverly & Maze. De rapper Rob Base heeft het nummer ook gecoverd.
Wel vind ik de zang van Donna Allen wat schreeuwerig, vooral als je het vergelijkt met het superieure origineel.
Een 6 voor Donna, een 7 voor FB & Maze en tenslotte een 5 voor Rob Base.
Donna Allen - Joy And Pain

Datum van binnenkomst in de Top 40: 15 juli 1989
Kwam binnen op: #29
Hoogste notering: #23
Aantal weken: 5
Het was ietwat moeilijk om te beslissen wat van 1989 op deze dag de Single Van De Dag had moeten worden. Queen vind ik beter, maar die gasten hebben heel wat andere entries.
Michael Jackson is pas geweest. De andere nummers vind ik veelal van dezelfde snit en daaruit komt deze keuze.
Joy And Pain is.... okee, dacht ik zo. Het is in ieder geval een cover van deze uitvoering van Frankie Beverly & Maze. De rapper Rob Base heeft het nummer ook gecoverd.
Wel vind ik de zang van Donna Allen wat schreeuwerig, vooral als je het vergelijkt met het superieure origineel.
Een 6 voor Donna, een 7 voor FB & Maze en tenslotte een 5 voor Rob Base.
0
geplaatst: 15 juli 2012, 18:53 uur
Totaal vergeten dit nummer ... die productie maakt het nummer gedateerd en haar soul komt mij te geforceerd over. Het origineel vind ik beter maar een topsong is het niet.
Cijfer: 4,5
Cijfer: 4,5
0
geplaatst: 15 juli 2012, 19:43 uur
Dat Arthur Conley in Nederland woonde wist ik ook niet, totdat hij overleed.
Ik herinner me nog dat er hier in de krant toen een artikel aan hem gewijd werd.
Dat daar ook nog een boek over bestaat, weet ik natuurlijk al helemaal niet, tot nu.
We hebben trouwens ook nog een hele bekende hardrocker from down under in de Achterhoek wonen...
Ik herinner me nog dat er hier in de krant toen een artikel aan hem gewijd werd.
Dat daar ook nog een boek over bestaat, weet ik natuurlijk al helemaal niet, tot nu.
We hebben trouwens ook nog een hele bekende hardrocker from down under in de Achterhoek wonen...
0
geplaatst: 16 juli 2012, 08:51 uur
Een beetje wat blikkerige versie van iets dat in principe een beetje de richting van Sade wil opgaan.
Behalve dan dat het zwoele, warme stemgeluid van Sade en laidback aanpak van de muzikanten mij sympatieker in de oren klinkt (5).
Behalve dan dat het zwoele, warme stemgeluid van Sade en laidback aanpak van de muzikanten mij sympatieker in de oren klinkt (5).
0
geplaatst: 16 juli 2012, 11:48 uur
Dibbel schreef:
In schooluniform?

0
geplaatst: 16 juli 2012, 13:30 uur
Het type R&B waar ik heel erg weinig mee heb. Niet goed gebracht door deze zangeres, en de instrumentatie vind ik afwezig klinken.
5
5
0
geplaatst: 16 juli 2012, 20:27 uur
De Single Van De Week is...
Queen - We Are The Champions

Datum van binnenkomst in de Top 40: 16 juli 1994
Kwam binnen op: #32
Hoogste notering: #32
Aantal weken: 2
Queen met We Are The Champions? Jawel, een re-release uit het WK-tijdperk van 1994.
Ik zal het eens uitleggen; De andere binnenkomers van deze dag (en er was niks anders beschikbaar) vind ik -om heel eerlijk te zijn- geen zak aan, dus was ik eens een beetje egoïstisch en koos gewoon een nummer die ik kwalitatief gewoon met gemak de beste van de selectie vind
.
Ze hebben natuurlijk veel betere nummers gemaakt, maar de doeltreffendheid in combinatie met het arrangement werkt aan alle kanten en het is ook meteen herkenbaar zoals het een goede sportanthem betaamt [8,5].
Queen - We Are The Champions

Datum van binnenkomst in de Top 40: 16 juli 1994
Kwam binnen op: #32
Hoogste notering: #32
Aantal weken: 2
Queen met We Are The Champions? Jawel, een re-release uit het WK-tijdperk van 1994.
Ik zal het eens uitleggen; De andere binnenkomers van deze dag (en er was niks anders beschikbaar) vind ik -om heel eerlijk te zijn- geen zak aan, dus was ik eens een beetje egoïstisch en koos gewoon een nummer die ik kwalitatief gewoon met gemak de beste van de selectie vind
.Ze hebben natuurlijk veel betere nummers gemaakt, maar de doeltreffendheid in combinatie met het arrangement werkt aan alle kanten en het is ook meteen herkenbaar zoals het een goede sportanthem betaamt [8,5].
* denotes required fields.