Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 13:54 uur
De single van de dag komt vandaag uit 2000:
YouTube - Mya - Case Of The Ex (Whatcha Gonna Do)

Mya is een Amerikaanse r&b-zangeres die in de jaren rond de eeuwwisseling een flinke reeks hits scoorde, waar Case of the Ex van de grootste van was. In Nederland kwam het nummer binnen op plek 23, haalde het de 7de plek en verbleef het maarliefst 15 weken in de hitlijst.
Zelf moest ik er destijds niet veel van hebben, maar in retrospect bevalt het me eigenlijk wel. Best een spannende plaat met een lekker ritme en goede melodieuze zanglijnen. Gewoon een terechte hit geweest, wat mij betreft. Cijfer: 7
YouTube - Mya - Case Of The Ex (Whatcha Gonna Do)

Mya is een Amerikaanse r&b-zangeres die in de jaren rond de eeuwwisseling een flinke reeks hits scoorde, waar Case of the Ex van de grootste van was. In Nederland kwam het nummer binnen op plek 23, haalde het de 7de plek en verbleef het maarliefst 15 weken in de hitlijst.
Zelf moest ik er destijds niet veel van hebben, maar in retrospect bevalt het me eigenlijk wel. Best een spannende plaat met een lekker ritme en goede melodieuze zanglijnen. Gewoon een terechte hit geweest, wat mij betreft. Cijfer: 7
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 21:34 uur
Mya - Case Of The Ex:
Ook te vinden op Hitzone 13 , waar het door mij niet nader benoemd werd en van Herman de vuilnisbak in mocht
.
Het is van die hortende, stotende r&b in een vrij laag tempo waar ik destijds helemaal niets van moest hebben. Heel vroeger noemde men dat softsoul.
Na nogmaals 2 keer beluisteren ben ik daar nu wat milder in.
Mya kan in ieder geval wel zingen en er zit ook nog wat van melodie in dit nummer.
Leuk clipje ook.
Cijfer 6.
Ook te vinden op Hitzone 13 , waar het door mij niet nader benoemd werd en van Herman de vuilnisbak in mocht
.Het is van die hortende, stotende r&b in een vrij laag tempo waar ik destijds helemaal niets van moest hebben. Heel vroeger noemde men dat softsoul.
Na nogmaals 2 keer beluisteren ben ik daar nu wat milder in.
Mya kan in ieder geval wel zingen en er zit ook nog wat van melodie in dit nummer.
Leuk clipje ook.
Cijfer 6.
0
geplaatst: 14 oktober 2012, 21:46 uur
Het probleem met Rhythm of the Saints is dat de meeste songs
zo gedomineerd worden door de ritmes dat ze zonder niet overeind blijven.
The Obvious Child, Spirit Voices en Born at the Right Time doen dat bijvoorbeeld wel.
En die eerste springt er dan met kop en schouders boven uit. Een terechte en goeie single.
8/10.
zo gedomineerd worden door de ritmes dat ze zonder niet overeind blijven.
The Obvious Child, Spirit Voices en Born at the Right Time doen dat bijvoorbeeld wel.
En die eerste springt er dan met kop en schouders boven uit. Een terechte en goeie single.
8/10.
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 03:12 uur
bikkel2 schreef:
Die kaztor toch. Hoop dat je het naar je zin hebt
.
Die kaztor toch. Hoop dat je het naar je zin hebt
. Jazeker!
Ben hier in Baltimore met open armen door de schoonfamilie en hun buren en kennissen ontvangen en we hebben verscheidene bezienswaardigheden, warenhuizen/winkels en uitstekende eetcafe's doorgenomen. Gisteren kregen we een gigantische 'baby-shower' in een afgehuurde zaal, want hartelijkheid kent hier geen grenzen (vooral als je het vergelijkt met de Hollandse horkerigheid dat op z'n beurt ook geen grenzen kent, het verschil is als dag en nacht).
The Soundgarden schijnt een uitstekende muziekzaak te zijn in Fell's Point, gaan we a.s. dinsdag heen. Vanavond lekker relaxen bij de schoonfamilie. We hebben nog een hoop plannen voor de week.
Paul Simon: Ik mag het altijd wel graag horen. Muziek dat swingt 'en een sterke boodschap bevat [8].
Mya: Is dus een enorme hit geweest. Dat ik het bijna helemaal kwijt was zegt voor mij wel iets.
Geenszins slecht, maar dit vind ik vooral gezichtsloos; dit is al door duizenden gelijksoortige zangeresjes gedaan [5].
'N beste nacht nog verder, iedereen!

0
geplaatst: 15 oktober 2012, 16:01 uur
Mya- Case Of The Ex
Huppelige R&B met een apart ritmisch verloop.
Tja, dit genre is niet zo aan mij besteed vrees ik.
Ik ben het met onze reiziger kaztor eens dat dit al eens eerder is gedaan. Echt onderscheiden doet het zich niet.
Ik vind dit soort songs vaak wat aan de vlakke kant.
Toch vind ik het wel goed geproduceerd en neergezet. Maar het liedje doet mij vrij weinig.
Ik ga voor een 5.
Huppelige R&B met een apart ritmisch verloop.
Tja, dit genre is niet zo aan mij besteed vrees ik.
Ik ben het met onze reiziger kaztor eens dat dit al eens eerder is gedaan. Echt onderscheiden doet het zich niet.
Ik vind dit soort songs vaak wat aan de vlakke kant.
Toch vind ik het wel goed geproduceerd en neergezet. Maar het liedje doet mij vrij weinig.
Ik ga voor een 5.
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 16:28 uur
Ik vind Case of the Ex wel een erg prettig liedje. Toegegeven, heel bijzonder is het niet, maar het is gewoon goed geproduceerd, en heeft prima melodieen. Het ligt ook op een prettige maneir in het gehoord, zonder opdringerig te worden. Fijne radiohit dus.
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 17:27 uur
Niet onaardig nummer maar het klinkt zoals vele R&B-nummers en echt swingen doet het ook niet. Al vind het productioneel en melodisch dan weer behoorlijk.
Cijfer: 5
Cijfer: 5
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 19:57 uur
Een nieuwe Single van de Dag:
New Vaudeville band - Winchester cathedral

Prachtige nieuwe singles op 15 oktober 1966, met de Rolling Stones, The Byrds en Reach out I'll be there van de Four Tops.
Maar misschien is dit singletje van de New Vaudeville Band minstens zo bekend. Als je de eerste noten hoort, weet je om welk nummer het gaat. En daar schuilt z'n kracht.
Komt binnen dus op 15 oktober 1966. Houdt het uiteindelijk 7 weken vol, met slechts de 31e plaats.... Vreemd, met zo'n bekende tune. Ik geef het ook ruim een 7.
New Vaudeville band - Winchester cathedral

Prachtige nieuwe singles op 15 oktober 1966, met de Rolling Stones, The Byrds en Reach out I'll be there van de Four Tops.
Maar misschien is dit singletje van de New Vaudeville Band minstens zo bekend. Als je de eerste noten hoort, weet je om welk nummer het gaat. En daar schuilt z'n kracht.
Komt binnen dus op 15 oktober 1966. Houdt het uiteindelijk 7 weken vol, met slechts de 31e plaats.... Vreemd, met zo'n bekende tune. Ik geef het ook ruim een 7.
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 21:11 uur
Een aardig en vrij uniek nummer dat in je hoofd blijft hangen, niet meer en niet minder. Ik geef het ook een 7.
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 22:17 uur
Inderdaad een aha-Erlebnis nummer.
Wel erg typisch Engels en het lijkt wel of het toen al de bedoeling was dat het retro moest klinken.
Als je hem weer gehoord hebt, blijft hij wel weer een tijdje hangen, maar uiteindelijk vind ik het toch iets te melig.
Cijfer 6.
Wel erg typisch Engels en het lijkt wel of het toen al de bedoeling was dat het retro moest klinken.
Als je hem weer gehoord hebt, blijft hij wel weer een tijdje hangen, maar uiteindelijk vind ik het toch iets te melig.
Cijfer 6.
0
geplaatst: 15 oktober 2012, 22:33 uur
Dit doet me altijd denken aan een titelsong voor een lekkere melige britse comedy.
Ik zie het zo voor me.
Het is een opwekkend deuntje en het doet niemand kwaad. Verder inhoudelijk niet zo heel bijzonder.
Very Britisch Indeed.
Beoordeling: 6,8
Ik zie het zo voor me.

Het is een opwekkend deuntje en het doet niemand kwaad. Verder inhoudelijk niet zo heel bijzonder.
Very Britisch Indeed.
Beoordeling: 6,8
0
geplaatst: 16 oktober 2012, 00:04 uur
Precies wat Luc zegt. De kazoo en het Britse stemmetje zijn ook erg leuk.
Cijfer: 7
0
geplaatst: 16 oktober 2012, 16:11 uur
Weer eens een soul/discosingle, als Single van de Dag:
The Real Thing - Can't get by without you

Dit was de opvolger van de grote zomerhit You to me (are everything). Het wordt dan nooit meer direct opnieuw zo'n kassucces, 8 weken en plaats 11. Maar het is toch zeker niet onaardig (7).
Can't get by without you kwam binnen op 16 oktober 1976.
Ik zag in de gauwigheid, dat de hits van de Real Thing nogmaals zijn uitgebracht in de Top 40, in de jaren '80. Dat betekent toch, dat er voldoende van was blijven hangen om nogmaals naar de gloedvolle soul te willen grijpen, ook door een nieuwe generatie.
The Real Thing - Can't get by without you
Dit was de opvolger van de grote zomerhit You to me (are everything). Het wordt dan nooit meer direct opnieuw zo'n kassucces, 8 weken en plaats 11. Maar het is toch zeker niet onaardig (7).
Can't get by without you kwam binnen op 16 oktober 1976.
Ik zag in de gauwigheid, dat de hits van de Real Thing nogmaals zijn uitgebracht in de Top 40, in de jaren '80. Dat betekent toch, dat er voldoende van was blijven hangen om nogmaals naar de gloedvolle soul te willen grijpen, ook door een nieuwe generatie.
0
geplaatst: 16 oktober 2012, 17:48 uur
The Real Thing-Can't Get By Without You
Typische 70's soul. Luistert lekker weg. Zwoele (toen zeer populair) strijkers in de background en goed gezongen ook.
Zit erg in de lijn van de grotere hit You To Me (are everything) en dat is waarschijnlijk meteen de reden dat het een minder grote hit werd.
Toch een wat te opzichtige herhalingsoefening.
Cijfer: 6,5
Typische 70's soul. Luistert lekker weg. Zwoele (toen zeer populair) strijkers in de background en goed gezongen ook.
Zit erg in de lijn van de grotere hit You To Me (are everything) en dat is waarschijnlijk meteen de reden dat het een minder grote hit werd.
Toch een wat te opzichtige herhalingsoefening.
0
geplaatst: 16 oktober 2012, 17:57 uur
Gloedvolle soul met zachte strijkers, lichtjes neigend naar disco (typisch jaren '70) maar het lijkt inderdaad teveel op hun vorige hit You To Me (are everything).
0
geplaatst: 17 oktober 2012, 13:20 uur
Een degelijke soul/disco-plaat, maar lijkt wel héél erg veel op You to me (are everything). Een 6 dan maar. Altijd al gedacht dat dat andere nummer van Barry White was trouwens.
0
geplaatst: 17 oktober 2012, 14:58 uur
Pop-achtige soul met een leuke melodie, die je weer zo meezingt.
Het lijkt echter iets te veel op de vorige, die als pluspunt dat huppelende pianootje had.
Daarom is deze gewoon wat minder.
Cijfer 6,5.
Het lijkt echter iets te veel op de vorige, die als pluspunt dat huppelende pianootje had.
Daarom is deze gewoon wat minder.
Cijfer 6,5.
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 07:53 uur
Oei, nog net even de single van de Dag voor de eighties:
ABC- The night you murdered love

Is natuurlijk een complete eighties band, ABC.
Maar zeker niet onaardig, electronica, pop en bij tijd en wijle ook enige stevigheid, o.l.v. Martin Fry.
The night you murdered love kwam binnen op 17-10-1987, stond 7 weken in de Top 40 en haalde uiteindelijk net de Top 10.
ABC- The night you murdered love
Is natuurlijk een complete eighties band, ABC.
Maar zeker niet onaardig, electronica, pop en bij tijd en wijle ook enige stevigheid, o.l.v. Martin Fry.
The night you murdered love kwam binnen op 17-10-1987, stond 7 weken in de Top 40 en haalde uiteindelijk net de Top 10.
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 13:43 uur
Niet zo goed als The Look of Love of Poison Arrow, maar met ABC kun je bij mij weinig fout doen. Lekker gladde synthpop met een hoog guilty pleasure gehalte. Cijfer: 7
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 13:54 uur
Ik volg Herman voor 100% in deze, zowel qua omschrijving als cijfer.
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 15:18 uur
Ik volg Herman altijd voor de volle 100%. Maar gaat wel lastig de laatste tijd met mijn straatverbod.
The Real Thing - Can't get by without you is trouwens een fijn nummertje. 7,5
The Real Thing - Can't get by without you is trouwens een fijn nummertje. 7,5
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 15:41 uur
ABC-The Night You Murdered Love:
Gladde 80's pop van mannen in maatkostuum, maar kwalitatief in orde.
Het is een knappe song die het inderdaad net aflegt tegen The Look Of Love , Poison Arrow en All Of My Heart, maar met dezelfde souplesse en prima melodielijn.
Cijfer : 7,3.
Gladde 80's pop van mannen in maatkostuum, maar kwalitatief in orde.
Het is een knappe song die het inderdaad net aflegt tegen The Look Of Love , Poison Arrow en All Of My Heart, maar met dezelfde souplesse en prima melodielijn.
Cijfer : 7,3.
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 18:32 uur
Ik sluit mij aan bij herman en bikkel2, dit is de betere gladde 80's-pop maar iets minder dan hun vroegere hits.
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 20:43 uur
Precies 15 jaar kwamen er een paar behoorlijk grote songs en artiesten binnen in de top 40, maar ik heb er voor gekozen niet voor Anouk of Oasis te gaan, maar een vergeten danceplaat in het zonnetje te zetten:
YouTube - Sunclub - Single Minded People

Het nummer deed niet direct een belletje rinkelen, maar toen ik de mooi gemaakte clip zag, wist ik het weer. Sunclub is één van de projecten van de voormalige radio-DJ Robin Albers, die als Jaydee met Plastic Dreams één van de ultieme houseklassiekers van begin jaren '90 op zijn naam heeft staan. En ook als The Sunclub was hij succesvol: debuutsingle Fiesta werd een behoorlijke hit en een bewerking daarvan zelfs een nummer 1 hit, in 2003. Single Minded People is de tweede single van The Sunclub en werd een kleine hit. Het kwam binnen op de 38ste plaats en wist in de 6 weken dat het in de charts stond de 24ste plek te bereiken.
In tegenstelling tot Fiesta is SMP juist een nummer in mineur. De vocalen zijn afkomstig van een oude Britse breakbeat-plaat, maar waar dat nummer nog redelijk upbeat is, geeft Albers de muziek een veel meer sombere lading mee. Mij bevalt de sombere, melancholische ondertoon wel.
Cijfer: 7,5
YouTube - Sunclub - Single Minded People

Het nummer deed niet direct een belletje rinkelen, maar toen ik de mooi gemaakte clip zag, wist ik het weer. Sunclub is één van de projecten van de voormalige radio-DJ Robin Albers, die als Jaydee met Plastic Dreams één van de ultieme houseklassiekers van begin jaren '90 op zijn naam heeft staan. En ook als The Sunclub was hij succesvol: debuutsingle Fiesta werd een behoorlijke hit en een bewerking daarvan zelfs een nummer 1 hit, in 2003. Single Minded People is de tweede single van The Sunclub en werd een kleine hit. Het kwam binnen op de 38ste plaats en wist in de 6 weken dat het in de charts stond de 24ste plek te bereiken.
In tegenstelling tot Fiesta is SMP juist een nummer in mineur. De vocalen zijn afkomstig van een oude Britse breakbeat-plaat, maar waar dat nummer nog redelijk upbeat is, geeft Albers de muziek een veel meer sombere lading mee. Mij bevalt de sombere, melancholische ondertoon wel.
Cijfer: 7,5
0
geplaatst: 18 oktober 2012, 20:55 uur
Blij mee, gelukkig niet gekozen voor Anouk of Oasis! 
Toch kan ik Single minded people op zich ook wel goed hebben, om gelijk met de deur in huis te vallen. Grappige clip ook, al speelt dat natuurlijk geen rol in de beoordeling.
Ik vind het een bepaalde mate van, hoe zal ik het noemen, agressie ontberen waardoor het een soort vriendelijk klinkt. Geen stampende monotone bassen.
Je noemt het somber maar misschien zou ik het bedachtzaam en ontwapenend noemen. Zeker niet onaardig (7).

Toch kan ik Single minded people op zich ook wel goed hebben, om gelijk met de deur in huis te vallen. Grappige clip ook, al speelt dat natuurlijk geen rol in de beoordeling.
Ik vind het een bepaalde mate van, hoe zal ik het noemen, agressie ontberen waardoor het een soort vriendelijk klinkt. Geen stampende monotone bassen.
Je noemt het somber maar misschien zou ik het bedachtzaam en ontwapenend noemen. Zeker niet onaardig (7).
0
geplaatst: 19 oktober 2012, 23:06 uur
ABC - The Night You Murdered Love:
Was nog goed genoeg om op een bandje te zetten, dat nog wel.
Gladde eind jaren 80 pop. Sophisticated, maar klinkt nu enigszings gedateerd.
Maar toch een stuk minder dan de eerste hits, waarbij ik me dus alleen maar kan aansluiten bij de overige reageerders.
Cijfer 7.
The Sunclub - Single Minded People:
Niet onaardig dansnummer. Meer voor in de late uurtjes.
Toen ik het clipje zag, herinnerde ik me het weer.
Inderdaad geen gebonk en/of schreeuwerige vrouwenvocalen, waardoor het wat mij betreft ook enigszins melancholisch aandoet.
Cijfer 6,5.
Was nog goed genoeg om op een bandje te zetten, dat nog wel.
Gladde eind jaren 80 pop. Sophisticated, maar klinkt nu enigszings gedateerd.
Maar toch een stuk minder dan de eerste hits, waarbij ik me dus alleen maar kan aansluiten bij de overige reageerders.
Cijfer 7.
The Sunclub - Single Minded People:
Niet onaardig dansnummer. Meer voor in de late uurtjes.
Toen ik het clipje zag, herinnerde ik me het weer.
Inderdaad geen gebonk en/of schreeuwerige vrouwenvocalen, waardoor het wat mij betreft ook enigszins melancholisch aandoet.
Cijfer 6,5.
0
geplaatst: 19 oktober 2012, 23:38 uur
Sunclub - Single Minded People:
Relax voortbewegende typische 90's dancesong.
Op zich wel catchy, maar vind het inhoudelijk niet echt bijzonder.
Lekker voor op de achtergrond in een loungy club of iets dergelijks.
Niet slecht, en wel sfeerverhogend.
Cijfer: 6,3
Relax voortbewegende typische 90's dancesong.
Op zich wel catchy, maar vind het inhoudelijk niet echt bijzonder.
Lekker voor op de achtergrond in een loungy club of iets dergelijks.
Niet slecht, en wel sfeerverhogend.
Cijfer: 6,3
0
geplaatst: 19 oktober 2012, 23:50 uur
Sunclub - Single Minded People
Best aardig, in elk geval sfeervol en relaxt en ook wat melancholiek.
Best aardig, in elk geval sfeervol en relaxt en ook wat melancholiek.
0
geplaatst: 20 oktober 2012, 01:40 uur
Een tikje laat, maar gevoelsmatig is het nog de 19e...
9 jaar geleden kwamen Nelly en Kelly binnen met Dilemma, wat een dikke nummer 1 hit werd. Maar die plaat kent iedereen wel, dus ben weer voor iets onbekenders gegaan. Een nummer dat mij wel bevalt in ieder geval:
YouTube - Milky - Just the Way You Are HQ

De exacte hitfeiten weet ik niet, aangezien de Top 40-site steeds een foutmelding geeft, dus die komen hopelijk nog. Maar een heel grote hit werd dit volgens mij niet. Verder is dit een retecommercieel plaatje: het Italiaanse producersduo huurde een model in voor de hoes en de clip, dus de dame die je ziet is niet de dame die je hoort. Een hit scoren deden ze er wel mee: in veel Europese landen haalde dit nummer de charts. Het was wel de enige serieuze hitnotering voor Milky, dus we kunnen dit rustig als een one-hit-wonder beschouwen.
Verder is wellicht leuk de samples te benoemen:
YouTube - The Go-Betweens - Streets of your town (de gitaar en melodie, mooi nummer trouwens)
YouTube - Listen To What The Man Said - Paul McCartney - Wings (de doo doo doo's)
Alhoewel er weinig origineel aan het nummer is, bevalt het me toch wel goed. Het is behoorlijk vrolijk en opgewekt. Maar toch een half puntje aftrek, omdat ze maar weinig zelf verzonnen hebben.
9 jaar geleden kwamen Nelly en Kelly binnen met Dilemma, wat een dikke nummer 1 hit werd. Maar die plaat kent iedereen wel, dus ben weer voor iets onbekenders gegaan. Een nummer dat mij wel bevalt in ieder geval:
YouTube - Milky - Just the Way You Are HQ

De exacte hitfeiten weet ik niet, aangezien de Top 40-site steeds een foutmelding geeft, dus die komen hopelijk nog. Maar een heel grote hit werd dit volgens mij niet. Verder is dit een retecommercieel plaatje: het Italiaanse producersduo huurde een model in voor de hoes en de clip, dus de dame die je ziet is niet de dame die je hoort. Een hit scoren deden ze er wel mee: in veel Europese landen haalde dit nummer de charts. Het was wel de enige serieuze hitnotering voor Milky, dus we kunnen dit rustig als een one-hit-wonder beschouwen.
Verder is wellicht leuk de samples te benoemen:
YouTube - The Go-Betweens - Streets of your town (de gitaar en melodie, mooi nummer trouwens)
YouTube - Listen To What The Man Said - Paul McCartney - Wings (de doo doo doo's)
Alhoewel er weinig origineel aan het nummer is, bevalt het me toch wel goed. Het is behoorlijk vrolijk en opgewekt. Maar toch een half puntje aftrek, omdat ze maar weinig zelf verzonnen hebben.
* denotes required fields.