Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 11 november 2012, 15:38 uur
Sterke single van een band waar ik uiteindelijk wat meer van had verwacht. Laugh And Walk Away was de laatste hit en zangeres Annie Golden verliet de groep al in ''81''.
Prima wave met een lekker tempo en sterke melodielijn. Uiteindelijk 1 van de betere singles van het jaar 1979.
ik geef het een welverdiende 9
Prima wave met een lekker tempo en sterke melodielijn. Uiteindelijk 1 van de betere singles van het jaar 1979.
ik geef het een welverdiende 9
0
geplaatst: 11 november 2012, 16:54 uur
Freddie And The Dreamers - You Were Made For Me:
Tja... Gedateerde Merseybeat inderdaad.
Het melodietje is op zich goed, maar het is toch wel wat al te melig en te braaf.
Doet me eerder aan de jaren 50-spruitjeslucht-en-boterham-met-tevredenheid denken dan aan de beat jaren 60.
Waar we overigens waarschijnlijk weer naar teruggaan, maar dit terzijde.
Nee, heeft de tand des tijds niet echt doorstaan en over het dansje zal ik het maar helemaal niet hebben.
Cijfer 4,5,
Tja... Gedateerde Merseybeat inderdaad.
Het melodietje is op zich goed, maar het is toch wel wat al te melig en te braaf.
Doet me eerder aan de jaren 50-spruitjeslucht-en-boterham-met-tevredenheid denken dan aan de beat jaren 60.
Waar we overigens waarschijnlijk weer naar teruggaan, maar dit terzijde.
Nee, heeft de tand des tijds niet echt doorstaan en over het dansje zal ik het maar helemaal niet hebben.
Cijfer 4,5,
0
geplaatst: 11 november 2012, 17:00 uur
The Shirts - Laugh And Walk Away:
1979-toppertje. Jaar waarin heel veel goede muziek gemaakt werd en ook nog in de hitparade terecht kwam.
Ik vind hem zelfs nog net iets beter dan Tell Me Your Plans.
Heerlijk jagend staccato toetsenwerk, een ijzersterke melodie en een lekkere gitaarriff.
Ook deze laatst nog opgezet op de jukebox van mijn broer.
Blijft een geweldig nummer.
Cijfer 9,5.
1979-toppertje. Jaar waarin heel veel goede muziek gemaakt werd en ook nog in de hitparade terecht kwam.
Ik vind hem zelfs nog net iets beter dan Tell Me Your Plans.
Heerlijk jagend staccato toetsenwerk, een ijzersterke melodie en een lekkere gitaarriff.
Ook deze laatst nog opgezet op de jukebox van mijn broer.
Blijft een geweldig nummer.
Cijfer 9,5.
0
geplaatst: 11 november 2012, 18:52 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
The Neville Brothers - Yellow Moon

Datum van binnenkomst: 11 november 1989
Kwam binnen op: #31
Hoogste notering: #23
Aantal weken: 5
Sfeervol nummer van een band met broers waarvan we niet lang geleden Aaron Neville nog in dit topic mochten begroeten (Tell It Like It Is). Het laat zich niet makkelijk duiden, maar het klinkt lekker en exotisch [8].
Kaztor (nog steeds in De Eemhof!)
Gelukkig hebben ze er Wifi......
The Neville Brothers - Yellow Moon

Datum van binnenkomst: 11 november 1989
Kwam binnen op: #31
Hoogste notering: #23
Aantal weken: 5
Sfeervol nummer van een band met broers waarvan we niet lang geleden Aaron Neville nog in dit topic mochten begroeten (Tell It Like It Is). Het laat zich niet makkelijk duiden, maar het klinkt lekker en exotisch [8].
Kaztor (nog steeds in De Eemhof!)
Gelukkig hebben ze er Wifi......

0
geplaatst: 11 november 2012, 20:25 uur
The Neville Brothers- Yellow Moon
Fraaie song. Transparant, bouwend op een exotisch sfeertje. Heerlijk ritme met een perfecte baspartij, ska-achtige gitaartje en een Oosters aandoenende blaaspartij.
Alles in dienst van het liedje.
Neem daarbij de unieke stem van Aaron Neville en het plaatje is compleet.
Cijfer: 8,5.
Fraaie song. Transparant, bouwend op een exotisch sfeertje. Heerlijk ritme met een perfecte baspartij, ska-achtige gitaartje en een Oosters aandoenende blaaspartij.
Alles in dienst van het liedje.
Neem daarbij de unieke stem van Aaron Neville en het plaatje is compleet.
Cijfer: 8,5.
0
geplaatst: 11 november 2012, 21:34 uur
Lekker ritme, exotisch en vrij apart, ik sluit mij aan bij bikkel2.
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 12 november 2012, 10:15 uur
Heerlijke single idd van het ook niet verkeerde album Yellow Moon. Deze ligt hier nog op vinyl
Een 9 van mijn kant.
Een 9 van mijn kant.
0
geplaatst: 12 november 2012, 21:59 uur
The Neville Brothers - Yellow Moon:
Mooi nummer, geproduceerd door Daniel Lanois.
Met zoals al gezegd, een lekker ritme, mooie blaaspartij en steeds aanwezige bescheiden percussie, en sterke baspartij die het nummer draagt . De stem van Aaron Neville is er natuurlijk een van uitzonderlijke klasse.
Het hele album Yellow Moon wil ik ook van harte aanbevelen.
Cijfer 8.
Mooi nummer, geproduceerd door Daniel Lanois.
Met zoals al gezegd, een lekker ritme, mooie blaaspartij en steeds aanwezige bescheiden percussie, en sterke baspartij die het nummer draagt . De stem van Aaron Neville is er natuurlijk een van uitzonderlijke klasse.
Het hele album Yellow Moon wil ik ook van harte aanbevelen.
Cijfer 8.
0
geplaatst: 12 november 2012, 22:28 uur
Ik ben er niet zo weg van... dit nummer is destijds al totaal niet bij me blijven hangen en ook nu niet. Weliswaar knap geproduceerd, maar mij te glad. Ik kan er helemaal niets mee eigenlijk.
Cijfer: 5
Cijfer: 5
0
geplaatst: 12 november 2012, 22:47 uur
De singel van 12 november:
YouTube - Tom Jones - If I Only Knew

Datum van binnenkomst: 12 november 1994
Kwam binnen op: #25
Hoogste notering: #14
Aantal weken: 6
54 was Tom Jones toen dit een hit was. Inmiddels is hij 70+ en nog steeds niet weg te slaan uit programma's als Jools Holland, maar dit was toch wel weer een aardige comebackhit na Kiss (met Art of Noise) uit 1988. Als ik het goed heb is dit geproduceerd door Trevor Horn. Vond dit zelf destijds wel een sterke single met behoorlijk wat pit. Maar dat is ook wel het enige waar dit nummer in uitblinkt, want verder heeft het eigenlijk weinig om het lijf. Een nummer dat lekker knalt, maar weinig inhoud heeft
Cijfer: 6,5
YouTube - Tom Jones - If I Only Knew

Datum van binnenkomst: 12 november 1994
Kwam binnen op: #25
Hoogste notering: #14
Aantal weken: 6
54 was Tom Jones toen dit een hit was. Inmiddels is hij 70+ en nog steeds niet weg te slaan uit programma's als Jools Holland, maar dit was toch wel weer een aardige comebackhit na Kiss (met Art of Noise) uit 1988. Als ik het goed heb is dit geproduceerd door Trevor Horn. Vond dit zelf destijds wel een sterke single met behoorlijk wat pit. Maar dat is ook wel het enige waar dit nummer in uitblinkt, want verder heeft het eigenlijk weinig om het lijf. Een nummer dat lekker knalt, maar weinig inhoud heeft
0
geplaatst: 12 november 2012, 22:58 uur
Tom Jones die op de raptoer gaat ... hij weet met de tijd mee te gaan. Zeker niet slecht maar geen hoogvlieger.
Cijfer: 6
Cijfer: 6
0
geplaatst: 12 november 2012, 22:59 uur
Tom Jones- If I Only Knew
Natuurlijk is Jones een stoere vent met een prima stem en het dwingt respect af dat hij na al die jaren altijd met zijn tijd is mee gegaan.
Deze song is inderdaad inhoudelijk niet geweldig, maar het feel good gehalte is wel treffend.
De man treed nog veel op, maakt nog steeds platen en zingt nog steeds met allure.
Hiervoor geef ik een 6.
Natuurlijk is Jones een stoere vent met een prima stem en het dwingt respect af dat hij na al die jaren altijd met zijn tijd is mee gegaan.
Deze song is inderdaad inhoudelijk niet geweldig, maar het feel good gehalte is wel treffend.
De man treed nog veel op, maakt nog steeds platen en zingt nog steeds met allure.
Hiervoor geef ik een 6.
0
geplaatst: 13 november 2012, 20:11 uur
Tom Jones - If I Only Knew:
Toen ik dit voor het eerst hoorde op de radio dacht ik waarachtig dat The Dizzy Man's Band was heropgericht
.
En was redelijk verbaasd dat het Tom Jones bleek te zijn. Zijn stem lijkt in dit nummer nogal op die van Jacques Kloes namelijk.
Van Tom Jones kon ik immers alleen maar zijn hits uit de jaren 60 en 70 (die ik overigens nu beter vind dan vroeger) en het door mij niet serieus genomen nummer Kiss.
Was dus aangenaam verrast door deze rockende met blazers, funkende, rappende kant van deze veteraan .
Wel een beetje veel geschreeuw en weinig wol, maar verdomd, het is gewoon leuk.
Kan er nog wel een 7 aan kwijt.
Toen ik dit voor het eerst hoorde op de radio dacht ik waarachtig dat The Dizzy Man's Band was heropgericht
.En was redelijk verbaasd dat het Tom Jones bleek te zijn. Zijn stem lijkt in dit nummer nogal op die van Jacques Kloes namelijk.
Van Tom Jones kon ik immers alleen maar zijn hits uit de jaren 60 en 70 (die ik overigens nu beter vind dan vroeger) en het door mij niet serieus genomen nummer Kiss.
Was dus aangenaam verrast door deze rockende met blazers, funkende, rappende kant van deze veteraan .
Wel een beetje veel geschreeuw en weinig wol, maar verdomd, het is gewoon leuk.
Kan er nog wel een 7 aan kwijt.
0
geplaatst: 13 november 2012, 21:36 uur
Even een inhaalslag:
Freddie & The Dreamers - You Were Made For Me (5)
Overduidelijke braafheid uit 1963, met veel charme en melancholie. Muzikaal vind ik het wat minder.
The Shirts - Laugh and walk away (7)
Bubblegum new wave-achtig. Wel aardig, ik heb de eerste cd van deze band. Laugh and walk away is dan van een jaar later. Het is muziek dat voor het moment zeer geschikt was maar het heeft weinig eeuwigheidswaarde. Band hield het in die samenstelling ook snel voor gezien.
The Neville Brothers - Yellow Moon (7,5)
Alleraardigst, had er nog niet van gehoord. Maar hier zou ik zelfs nog wel eens een album van willen hebben.
Tom Jones - If I only knew (7,5)
Een man die niet snel kwaad bij mij kan doen, vanwege zijn altijd tomeloze inzet, ijzersterke vocalen en toch ook vaak goede repertoire. Hij laat horen aandacht te willen hebben voor en te willen besteden aan nieuwe ideëen en stromingen in de muziek. Op die basis weet hij al 50 jaar heel goed te overleven.
Freddie & The Dreamers - You Were Made For Me (5)
Overduidelijke braafheid uit 1963, met veel charme en melancholie. Muzikaal vind ik het wat minder.
The Shirts - Laugh and walk away (7)
Bubblegum new wave-achtig. Wel aardig, ik heb de eerste cd van deze band. Laugh and walk away is dan van een jaar later. Het is muziek dat voor het moment zeer geschikt was maar het heeft weinig eeuwigheidswaarde. Band hield het in die samenstelling ook snel voor gezien.
The Neville Brothers - Yellow Moon (7,5)
Alleraardigst, had er nog niet van gehoord. Maar hier zou ik zelfs nog wel eens een album van willen hebben.
Tom Jones - If I only knew (7,5)
Een man die niet snel kwaad bij mij kan doen, vanwege zijn altijd tomeloze inzet, ijzersterke vocalen en toch ook vaak goede repertoire. Hij laat horen aandacht te willen hebben voor en te willen besteden aan nieuwe ideëen en stromingen in de muziek. Op die basis weet hij al 50 jaar heel goed te overleven.
0
geplaatst: 13 november 2012, 22:33 uur
De single van 13 november:
YouTube - EliZe - Shake

Datum van binnenkomst: 13 november 2004
Kwam binnen op: #36
Hoogste notering: #32
Aantal weken: 3
Een lastige keuze deze keer, want er waren maar 4 nummers om te kiezen en daar zaten naast een glad Sky Radio-plaatje ook de slechtste singles van Live en U2 bij. Daarom gegaan voor dit nummer dat ik compleet vergeten was. EliZe is een Nederlandse zangeres die ooit ook op zong op Kinderen voor Kinderen-plaat. Shake is haar eerste (en kleinste) top 40-hit. Er zouden er hierna nog 6 volgen.
Zelf vind ik het wel een sympathiek europopnummer, zeker met de clip erbij.
Muzikaal is het wel erg lichtvoetig en dan ook nog eens jatwerk van Dannii Minogue's Put The Needle On It (wat wel echt een goede popplaat is). Een kleine voldoende kan ik er wel aan kwijt.
YouTube - EliZe - Shake

Datum van binnenkomst: 13 november 2004
Kwam binnen op: #36
Hoogste notering: #32
Aantal weken: 3
Een lastige keuze deze keer, want er waren maar 4 nummers om te kiezen en daar zaten naast een glad Sky Radio-plaatje ook de slechtste singles van Live en U2 bij. Daarom gegaan voor dit nummer dat ik compleet vergeten was. EliZe is een Nederlandse zangeres die ooit ook op zong op Kinderen voor Kinderen-plaat. Shake is haar eerste (en kleinste) top 40-hit. Er zouden er hierna nog 6 volgen.
Zelf vind ik het wel een sympathiek europopnummer, zeker met de clip erbij.
Muzikaal is het wel erg lichtvoetig en dan ook nog eens jatwerk van Dannii Minogue's Put The Needle On It (wat wel echt een goede popplaat is). Een kleine voldoende kan ik er wel aan kwijt.Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 13 november 2012, 23:01 uur
EliZe- Shake
Ik had het nog nooit eerder gehoord, maar ben ook bang dat dit niet tot de doelgroep behoort, waar ik inmiddels tot behoor. Nee, ook niet in 2004.
Ik heb er niets mee. Er zit geen eigen indentiteit in, stemgeluid van deze overigens leuke jongedame is magertjes en inhoudelijk stelt het allemaal weinig voor.
Clipje is wel leuk gemaakt, maar het liedje is daarmee helaas niet te redden.
Ik kom echt niet verder dan een 4.
Ik had het nog nooit eerder gehoord, maar ben ook bang dat dit niet tot de doelgroep behoort, waar ik inmiddels tot behoor. Nee, ook niet in 2004.
Ik heb er niets mee. Er zit geen eigen indentiteit in, stemgeluid van deze overigens leuke jongedame is magertjes en inhoudelijk stelt het allemaal weinig voor.
Clipje is wel leuk gemaakt, maar het liedje is daarmee helaas niet te redden.
Ik kom echt niet verder dan een 4.
0
geplaatst: 13 november 2012, 23:08 uur
Ik kende dit ook niet (meer). Zij klinkt als een Britney Spears-kloon, het nummer heeft weinig om het lijf en moet het vooral hebben van de leuke clip. Vertigo van U2 was een veel betere keuze (zou een 9 hebben gekregen) maar is al vaker hier geweest.
Cijfer: 3,5
Cijfer: 3,5
0
geplaatst: 13 november 2012, 23:23 uur
Vertigo vind ik echt één van de slechtste nummers van U2. Als een onbekende band dat uit had willen brengen hadden ze het geweigerd bij de platenmaatschappij...Zou van mij niet boven de 3 hebben gekregen.
0
geplaatst: 13 november 2012, 23:25 uur
Vertigo een 9?! Serieus, Luc?
Dan krijg ik een beetje het gevoel alsof je op de naam van de band stemt, want wat een waardeloos nummer is dat, al is ie nog niet zo slecht als E-LE-VA-TION! WOOOHOOOO!
Dan krijg ik een beetje het gevoel alsof je op de naam van de band stemt, want wat een waardeloos nummer is dat, al is ie nog niet zo slecht als E-LE-VA-TION! WOOOHOOOO!
0
geplaatst: 13 november 2012, 23:30 uur
Elevation vind ik ook één van de mindere U2-nummers (vond hem vroeger beter) maar Miami (uit Pop) vind ik zowat hun slechtste nummer. Op verschillende U2-albums staat wel een misser tussen. Maar dit hoort eerder in het U2-topic thuis.
0
geplaatst: 13 november 2012, 23:31 uur
Miami vind ik dan wel weer leuk. Niet per se heel goed, maar dat heeft in ieder geval nog iets uitdagends. Vertigo is echt zo'n geforceerde poging om aan te haken bij de hippe Britse bands uit die tijd (opeens ging U2 een koebel gebruiken), maar het komt daar echt totaal niet bij in de buurt. Dan liever een pretentieloos popliedje, dat weliswaar niet zo origineel is maar in ieder geval lekker wegluistert.
0
geplaatst: 13 november 2012, 23:35 uur
Vertigo vind ik niet bepaald pretentieus, het sluit bovendien aan bij hun beginperiode.
0
geplaatst: 13 november 2012, 23:35 uur
Aardig nummer van Elize trouwens, was hem totaal vergeten. Was ook maar een heel klein hitje volgens mij.
0
geplaatst: 13 november 2012, 23:38 uur
LucM schreef:
Vertigo vind ik niet bepaald pretentieus, het sluit bovendien aan bij hun beginperiode.
Daar heb ik ook al weinig mee...
Maar ik had ook niet gezegd dat ik Vertigo pretentieus vond (als ik dat per ongeluk suggereerde was dat niet de bedoeling).
0
geplaatst: 13 november 2012, 23:53 uur
Da's in ieder geval iets.
Die band lijkt alleen in Nederland nog populair te zijn.
Die band lijkt alleen in Nederland nog populair te zijn.
0
geplaatst: 14 november 2012, 19:38 uur
Een nieuwe Single van de Dag en die moest worden gevonden in de VS. Op 14-11-1964 komt in de Billboard Hot 100 binnen:
Marianne Faithfull - As tears go by

Het is door dit soort nummers dat Marianne Faithfull wereldberoemd is geworden. Een cover van de Rolling Stones overigens, maar met verve gebracht, eerlijk is eerlijk (9).
We praten over pas 1964 en eigenlijk vind ik As tears go by al een voorbode voor 1967, 1968.
Ze zou overigens niet hoger gaan reiken dan 22 en een notering van een week of 10.
Marianne Faithfull - As tears go by

Het is door dit soort nummers dat Marianne Faithfull wereldberoemd is geworden. Een cover van de Rolling Stones overigens, maar met verve gebracht, eerlijk is eerlijk (9).
We praten over pas 1964 en eigenlijk vind ik As tears go by al een voorbode voor 1967, 1968.
Ze zou overigens niet hoger gaan reiken dan 22 en een notering van een week of 10.
0
geplaatst: 14 november 2012, 19:53 uur
Een charmant nummer, ik vind haar versie overigens zelfs iets beter dan die van The Stones.
0
geplaatst: 14 november 2012, 20:14 uur
Ik heb haar dit jaar nog live gezien en toen speelde ze ook dit nummer. Vind het wel aardig, maar ben er ook niet kapot van. Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 14 november 2012, 21:33 uur
EliZe - Shake:
Is in 2004 volledig aan mij voorbij gegaan, zoals zoveel andere muziek uit dat jaar.
Deze Elise van der Horst schijnt ook nog op televisie wat dingen gepresenteerd te hebben en was in 2005 winnares van de Battle Of The Babes internetverkiezing, waar ik wel begrip voor kan hebben
.
Het Europop/dance liedje Shake ondertussen klinkt nogal liefjes, lichtelijk Casio-minimalistisch, heeft nog een aardig melodietje, maar is al met al toch niet echt memorabel.
Na 3 keer luisteren nu, ben ik toch bang dat ik het volgende week weer vergeten ben.
Een 5,5 dan maar.
Is in 2004 volledig aan mij voorbij gegaan, zoals zoveel andere muziek uit dat jaar.
Deze Elise van der Horst schijnt ook nog op televisie wat dingen gepresenteerd te hebben en was in 2005 winnares van de Battle Of The Babes internetverkiezing, waar ik wel begrip voor kan hebben
.Het Europop/dance liedje Shake ondertussen klinkt nogal liefjes, lichtelijk Casio-minimalistisch, heeft nog een aardig melodietje, maar is al met al toch niet echt memorabel.
Na 3 keer luisteren nu, ben ik toch bang dat ik het volgende week weer vergeten ben.
Een 5,5 dan maar.
* denotes required fields.