Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 28 november 2012, 14:31 uur
B.B. King: Ik ga hier mee met Bikkel2. Heerlijke onthaast-muziek, geweldig gebracht.
Vooral de piano vertolkt hier een glansrol [8,5].
Kate Bush: Volgens mij was dit al van het album Lionheart.
Ik blijf meer gecharmeerd van haar latere werk en Hammer Horror vind ik een wat mindere single. Die stembuigingen en uithaaltjes jagen m'n lieve vrouwtje meteen de boom in en ik heb er ook minder mee dan eerst [6,5].
Bij Traveling Wilburys haal ik m'n bespreking van vorig jaar er weer even bij
:
Gave single, nog steeds. Opmerkelijk ook, omdat het samenviel met The Big O's comeback dat, zoals we weten, voor een begrijpelijke reden kortstondig was. Je ziet dan ook dat golfje in de chartrun van dit nummer: Nadat het naar #32 gezakt was stijgt het in december weer even naar #28. Typisch weer een Jeff Lynne-product met dat 'geboetseerde' geluid en vettige drums, maar tegelijk heeft het ook een lekker los-uit-de-pols-karakter, een ouwe-jongens-krentenbrood-schwung dat meteen sympathie genereert voor deze oude rockers [8,5].
Ramirez: Goejemorgen, dit is toch wel hééééle foute Italo-dance, zeg!
Zie clip: De beat wordt op trommels geslagen, een brullende badaap en een haantje die langs flaneert...
Ik was het alweer helemaal kwijt (volgens mij hadden m'n maatjes en ik het op een oud house-bandje), maar laat ik het maar weer terug stoppen in het ene hercencelletje genaamd 'vergane bagage, loopt u verder'
[2,5].
@Dibbel: De Macarena vind ik toch wel het allerergsteverschrikkelijksteafgrijselijkste fenomeen dat muziek, in z'n vele vormen, ooit voor de mensheid te bieden had!
in een hele, hele grote badkuip door dat nummer!!!
Vooral de piano vertolkt hier een glansrol [8,5].
Kate Bush: Volgens mij was dit al van het album Lionheart.
Ik blijf meer gecharmeerd van haar latere werk en Hammer Horror vind ik een wat mindere single. Die stembuigingen en uithaaltjes jagen m'n lieve vrouwtje meteen de boom in en ik heb er ook minder mee dan eerst [6,5].
Bij Traveling Wilburys haal ik m'n bespreking van vorig jaar er weer even bij
:Gave single, nog steeds. Opmerkelijk ook, omdat het samenviel met The Big O's comeback dat, zoals we weten, voor een begrijpelijke reden kortstondig was. Je ziet dan ook dat golfje in de chartrun van dit nummer: Nadat het naar #32 gezakt was stijgt het in december weer even naar #28. Typisch weer een Jeff Lynne-product met dat 'geboetseerde' geluid en vettige drums, maar tegelijk heeft het ook een lekker los-uit-de-pols-karakter, een ouwe-jongens-krentenbrood-schwung dat meteen sympathie genereert voor deze oude rockers [8,5].
Ramirez: Goejemorgen, dit is toch wel hééééle foute Italo-dance, zeg!
Zie clip: De beat wordt op trommels geslagen, een brullende badaap en een haantje die langs flaneert...Ik was het alweer helemaal kwijt (volgens mij hadden m'n maatjes en ik het op een oud house-bandje), maar laat ik het maar weer terug stoppen in het ene hercencelletje genaamd 'vergane bagage, loopt u verder'
[2,5].@Dibbel: De Macarena vind ik toch wel het allerergsteverschrikkelijksteafgrijselijkste fenomeen dat muziek, in z'n vele vormen, ooit voor de mensheid te bieden had!
in een hele, hele grote badkuip door dat nummer!!!
0
geplaatst: 28 november 2012, 15:19 uur
Ook even inhalen. 
B.B. King: hier was ik wel wat bevreesd voor, aangezien ik zijn beroemde The Thrill Is Gone maar een vervelend nummer vind. Maar dit is gelukkig andere koek. Ingetogen blues waarbij het inderdaad goed onthaasten is. Cijfer: 6,5
Kate Bush: de stem van Kate is inderdaad typerend, maar verder bleef dit nummer me niet echt bij (ik hoorde het voor het eerst). Het moet het nu nog vooral hebben van de sfeer en die is bij KB altijd mooi, maar er zullen wel wat meer luisterbeurten overheen moeten voordat ik hier meer in ga horen. Cijfer: 6
Traveling Wilburys: deze kende ik al. Gewoon een erg fraai nummer! Cijfer: 8

B.B. King: hier was ik wel wat bevreesd voor, aangezien ik zijn beroemde The Thrill Is Gone maar een vervelend nummer vind. Maar dit is gelukkig andere koek. Ingetogen blues waarbij het inderdaad goed onthaasten is. Cijfer: 6,5
Kate Bush: de stem van Kate is inderdaad typerend, maar verder bleef dit nummer me niet echt bij (ik hoorde het voor het eerst). Het moet het nu nog vooral hebben van de sfeer en die is bij KB altijd mooi, maar er zullen wel wat meer luisterbeurten overheen moeten voordat ik hier meer in ga horen. Cijfer: 6
Traveling Wilburys: deze kende ik al. Gewoon een erg fraai nummer! Cijfer: 8
0
geplaatst: 28 november 2012, 15:35 uur
Ramirez - El Galinero
Een erg simpel nummer met slechts één akkoord maar wel een grappige gimmick-hit door die hanensample, weliswaar fout maar nog niet plat. Niet iets om vaak te draaien en veel muzikale waarde moet je er ook niet in zoeken maar wel leuk om het een keertje te horen.
Cijfer: 5
Een erg simpel nummer met slechts één akkoord maar wel een grappige gimmick-hit door die hanensample, weliswaar fout maar nog niet plat. Niet iets om vaak te draaien en veel muzikale waarde moet je er ook niet in zoeken maar wel leuk om het een keertje te horen.
0
geplaatst: 28 november 2012, 23:02 uur
Vandaag ga we naar een heel recent jaar en ook naar een jetser van een kneiter van een knaller van een hit:
YouTube - Lady Gaga - Bad Romance

Datum van binnenkomst: 28 november 2009
Kwam binnen op: #27
Hoogste notering: #10
Aantal weken: 17
Dit schreef ik destijds in het "Nieuw in de top 40"-topic:
"Moet zeggen dat ik dit samen met Pokerface wel haar leukste nummer vind. Meestal hinken dit soort pophits op een enkele leuke vondst, maar hier waren ze niet snel tevreden, getuige de stofzuiger-sound (nagespeeld van Human Resource' Dominator, een Nederlandse pre-hardcore plaat uit 1990), het stukje Franstalige zang en de markante stukjes tekst. Melodieus is dit sowieso dik in orde, erg pakkend nummer. "
Toen gaf ik een 8, maar inmiddels vind ik dit wel een 9 waard. Zeker één van de beste popsingles van de laatste jaren, al werd het niet eens zo'n grote hit als ik dacht. Dit is wel een nummer waar mensen nog steeds op uit hun bol gaan als je dit draait en de megalomane sound bevalt me erg goed.
Overigens komt het stofzuigergeluid niet uit Dominator, maar uit Warp1.9 van The Bloody Beetroots, wat in 2009 misschien wel de clubhit van het jaar was (en inmiddels ook gewoon wordt gedraaid in de kroeg hier om de hoek voor het 30-ers-publiek).
YouTube - Lady Gaga - Bad Romance

Datum van binnenkomst: 28 november 2009
Kwam binnen op: #27
Hoogste notering: #10
Aantal weken: 17
Dit schreef ik destijds in het "Nieuw in de top 40"-topic:
"Moet zeggen dat ik dit samen met Pokerface wel haar leukste nummer vind. Meestal hinken dit soort pophits op een enkele leuke vondst, maar hier waren ze niet snel tevreden, getuige de stofzuiger-sound (nagespeeld van Human Resource' Dominator, een Nederlandse pre-hardcore plaat uit 1990), het stukje Franstalige zang en de markante stukjes tekst. Melodieus is dit sowieso dik in orde, erg pakkend nummer. "
Toen gaf ik een 8, maar inmiddels vind ik dit wel een 9 waard. Zeker één van de beste popsingles van de laatste jaren, al werd het niet eens zo'n grote hit als ik dacht. Dit is wel een nummer waar mensen nog steeds op uit hun bol gaan als je dit draait en de megalomane sound bevalt me erg goed.
Overigens komt het stofzuigergeluid niet uit Dominator, maar uit Warp1.9 van The Bloody Beetroots, wat in 2009 misschien wel de clubhit van het jaar was (en inmiddels ook gewoon wordt gedraaid in de kroeg hier om de hoek voor het 30-ers-publiek).
0
geplaatst: 28 november 2012, 23:49 uur
Vreemd dat dit niet zo'n grote hit werd, dit vind ik haar beste single, even leuk als fout (die clip!). Nog vreemder is dat wij niets meer van Lady Gaga horen.
Cijfer: 8
Cijfer: 8
0
geplaatst: 29 november 2012, 00:44 uur
Gaga was op wereldtoernee, dacht ik. Komend jaar komt in geval een nieuw album uit.
Telephone vind ik denk ik haar beste single, daarna deze. Fout vind ik het trouwens niet, niets fout aan goede popmuziek.
Telephone vind ik denk ik haar beste single, daarna deze. Fout vind ik het trouwens niet, niets fout aan goede popmuziek.
0
geplaatst: 29 november 2012, 01:45 uur
Volgens mij was dit de eerste single van de Fame Monster-ep.
Ik vind het nog steeds een sterke single, sterker dan de meeste hits van het album Born This Way dat hierna kwam.
Ik weet nog dat ik Lady Gaga aanvankelijk helemaal niks vond, maar na een paar singles sloeg het fenomeen wel bij me aan. Gewoon hele leuke popmuziek met een knipoog [8].
Ik vind het nog steeds een sterke single, sterker dan de meeste hits van het album Born This Way dat hierna kwam.
Ik weet nog dat ik Lady Gaga aanvankelijk helemaal niks vond, maar na een paar singles sloeg het fenomeen wel bij me aan. Gewoon hele leuke popmuziek met een knipoog [8].
0
geplaatst: 29 november 2012, 09:33 uur
Aanvankelijk vond ik ook weinig aan Lady Gaga, het leek mij een zoveelste gecreëerde idol. Uiteindelijk vind ik dat ook leuke popmuziek met een knipoog (wat kaztor zegt), natuurlijk niet serieus bedoeld maar Lady Gaga heeft tenminste gevoel voor humor, iets wat ik mis bij vele huidige sterren.
Haar albums zijn doorgaans minder (Lady Gaga moet het meer hebben van hitsingles), Born This Way viel mij zelfs tegen.
Haar albums zijn doorgaans minder (Lady Gaga moet het meer hebben van hitsingles), Born This Way viel mij zelfs tegen.
0
geplaatst: 29 november 2012, 14:44 uur
Het fenomeen Lady Gaga. Ik ben niet heel bekend met haar liedjes, maar ben van mening dat ze in alles wat ze doet vrij uniek is.
Deze song zit goed inelkaar. Een partyachtig gebeuren, maar nergens plat of vlak.
Het is niet zo dat ik stijl achtervover val van bewondering, maar het luistert lekker weg en het zit goed inelkaar.
Ben wel benieuwd wat ze muzikaal nog meer kan. Zou best eens een wat duistere kant van haar willen horen. Ik denk niet dat ze bij de velen zoveelste eendagsvliegjes behoort.
Een 7.
Deze song zit goed inelkaar. Een partyachtig gebeuren, maar nergens plat of vlak.
Het is niet zo dat ik stijl achtervover val van bewondering, maar het luistert lekker weg en het zit goed inelkaar.
Ben wel benieuwd wat ze muzikaal nog meer kan. Zou best eens een wat duistere kant van haar willen horen. Ik denk niet dat ze bij de velen zoveelste eendagsvliegjes behoort.
Een 7.
0
geplaatst: 30 november 2012, 01:08 uur
Oeps!!!!!!!!!!!!!
De nieuwe Single Van De Dag (van 29 november, dus) is...
The Shoes - Daylight

Datum van binnenkomst: 29 november 1969
Kwam binnen op: #40
Hoogste notering: #35
Aantal weken: 2
Aantal punten: 7
Niet het niveautje Na Na Na, maar ik vind het wel een lekker vettige rocker.
Het refrein zit ook wel snor en de zang van Theo Van Es vind ik altijd wel lekker klinken.
Interessante band. Hadden ze meer van dit soort liedjes? [7,5].
De nieuwe Single Van De Dag (van 29 november, dus) is...
The Shoes - Daylight

Datum van binnenkomst: 29 november 1969
Kwam binnen op: #40
Hoogste notering: #35
Aantal weken: 2
Aantal punten: 7
Niet het niveautje Na Na Na, maar ik vind het wel een lekker vettige rocker.
Het refrein zit ook wel snor en de zang van Theo Van Es vind ik altijd wel lekker klinken.
Interessante band. Hadden ze meer van dit soort liedjes? [7,5].
0
geplaatst: 30 november 2012, 16:15 uur
The Shoes- Daylight
Een lekkere rocker van The Shoes. Heeft niet de status van Na Na Na of Osaka, maar het is lekker stuwend en een pakkend refeintje.
Tekstueel heel oppervlakkig, maar daar luisteren we maar even door heen.
Theo van Es behoorde toendertijd zeker tot de betere zangers van Nederland. Een heerljke soul had die man in zijn stem.
Heel aardige nummers uit de begin jaren 70 zijn Make Up Your Make Up(melodieuze glamrock) en The Hour Comes Nigh ( mysterieus , dragend.)
Daylight krijgt van mij een 7.
Een lekkere rocker van The Shoes. Heeft niet de status van Na Na Na of Osaka, maar het is lekker stuwend en een pakkend refeintje.
Tekstueel heel oppervlakkig, maar daar luisteren we maar even door heen.
Theo van Es behoorde toendertijd zeker tot de betere zangers van Nederland. Een heerljke soul had die man in zijn stem.
Heel aardige nummers uit de begin jaren 70 zijn Make Up Your Make Up(melodieuze glamrock) en The Hour Comes Nigh ( mysterieus , dragend.)
Daylight krijgt van mij een 7.
0
geplaatst: 30 november 2012, 17:18 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
Eric Clapton - Willie And The Hand Jive

Datum van binnenkomst: 30 november 1974
Kwam binnen op: #33
Hoogste notering: #31
Aantal weken: 3
Aantal punten: 19
Helaas moeten we het doen met een krasserige lp-versie, want ik kan, hoe ongelofelijk het ook is, verder geen enkel clipje vinden van de studio-versie. Deze Johnny Otis-cover kennen we natuurlijk van het heerlijke 461 Ocean Boulevard-album.
Willie And The Hand Jive is een klinkend visite-kaartje: Lekker lui en bluesy, maar je krijgt er goede zin van. Als gitarist wordt Eric natuurlijk door de meesten unaniem de hemel in geprezen, maar ik vind z'n compositie-stijl en (in dit geval) wijze van vertolken altijd wat ondergewaardeerd [8,5].

Datum van binnenkomst: 30 november 1974
Hoogste notering: #31
Aantal punten: 19
Helaas moeten we het doen met een krasserige lp-versie, want ik kan, hoe ongelofelijk het ook is, verder geen enkel clipje vinden van de studio-versie. Deze Johnny Otis-cover kennen we natuurlijk van het heerlijke 461 Ocean Boulevard-album.
Willie And The Hand Jive is een klinkend visite-kaartje: Lekker lui en bluesy, maar je krijgt er goede zin van. Als gitarist wordt Eric natuurlijk door de meesten unaniem de hemel in geprezen, maar ik vind z'n compositie-stijl en (in dit geval) wijze van vertolken altijd wat ondergewaardeerd [8,5].
0
geplaatst: 30 november 2012, 17:29 uur
The Shoes - Daylight
Degelijk rocknummer van Nederlandse bodem met soulvolle zang en pakkend refrein. Tekstueel stelt het inderdaad niet veel voor.
Cijfer: 7
Een cover van Johnny Otis, een wat vergeten rocker in Bo Diddley-stijl. De versie van Eric Clapton is een stuk meer bluesy en laid back maar toch een ietsje minder.
Degelijk rocknummer van Nederlandse bodem met soulvolle zang en pakkend refrein. Tekstueel stelt het inderdaad niet veel voor.
Een cover van Johnny Otis, een wat vergeten rocker in Bo Diddley-stijl. De versie van Eric Clapton is een stuk meer bluesy en laid back maar toch een ietsje minder.
0
geplaatst: 30 november 2012, 18:06 uur
Eric Clapton- Willie And The Hand Jive
E.C speelde rond deze periode veel nummers van anderen. I Shot The Sherrif( Marley) en Cocaine( JJ. Cale) zijn de meest klinkende voorbeelden.
Deze Johny Otis song vind ik in zijn uitvoering een pak minder eerlijk gezegd.
Het is allemaal een beetje zeurderig gebracht en veel pit zit er ook niet in.
Je hoort duidelijk dat Slowhand hier mentaal bepaald niet in zijn beste periode zit.
Ik kan hier niet echt warm van worden.
Een 5.
E.C speelde rond deze periode veel nummers van anderen. I Shot The Sherrif( Marley) en Cocaine( JJ. Cale) zijn de meest klinkende voorbeelden.
Deze Johny Otis song vind ik in zijn uitvoering een pak minder eerlijk gezegd.
Het is allemaal een beetje zeurderig gebracht en veel pit zit er ook niet in.
Je hoort duidelijk dat Slowhand hier mentaal bepaald niet in zijn beste periode zit.
Ik kan hier niet echt warm van worden.
Een 5.
0
geplaatst: 1 december 2012, 21:37 uur
Depeche Mode - Blasphemous Rumours / Somebody

Datum van binnenkomst: 1 december 1984
Kwam binnen op: #34
Hoogste notering: #27
Aantal weken: 5
Aantal punten: 53
Op de Top 40-site staat alleen Somebody vermeld, maar dit was een dubbele a-kant.
Zeker met de clip erbij is het gemakkelijk Blasphemous Rumours als zelfmoordmuziek weg te zetten, maar dat is me echt te gemakkelijk. Te vaak wordt er vergeten dat sfeer ook een (zeer) bepalende factor kan hebben in (pop)muziek. De sfeer en de (uiteraard) cynische tekst gaan bij BR naadloos samen. Het is eigenlijk een nummer dat je loeihard moet beluisteren, vooral vanwege de prachtige effecten. Absoluut een van hun allerbeste nummers! [10].
Somebody vind ik er stilistisch eigenlijk niet al te ver van af liggen. Het is een ballad die eens niet overloopt van vals sentiment en niet klef klinkt. We hebben het dan ook over Depeche Mode, die doen zoiets op hun wijze. De tekst en muziek komen bij me zeer eerlijk over, het raakt me ook echt, en vooral dat laatste zinnetje vat prachtig samen wat ik hierboven al zei: 'Although things like this make me sick, in a case like this I'll get away with it'
[9,5].
Ik zeg het niet graag van mezelf, maar... een geweldige keuze!

Datum van binnenkomst: 1 december 1984
Kwam binnen op: #34
Hoogste notering: #27
Aantal weken: 5
Aantal punten: 53
Op de Top 40-site staat alleen Somebody vermeld, maar dit was een dubbele a-kant.
Zeker met de clip erbij is het gemakkelijk Blasphemous Rumours als zelfmoordmuziek weg te zetten, maar dat is me echt te gemakkelijk. Te vaak wordt er vergeten dat sfeer ook een (zeer) bepalende factor kan hebben in (pop)muziek. De sfeer en de (uiteraard) cynische tekst gaan bij BR naadloos samen. Het is eigenlijk een nummer dat je loeihard moet beluisteren, vooral vanwege de prachtige effecten. Absoluut een van hun allerbeste nummers! [10].
Somebody vind ik er stilistisch eigenlijk niet al te ver van af liggen. Het is een ballad die eens niet overloopt van vals sentiment en niet klef klinkt. We hebben het dan ook over Depeche Mode, die doen zoiets op hun wijze. De tekst en muziek komen bij me zeer eerlijk over, het raakt me ook echt, en vooral dat laatste zinnetje vat prachtig samen wat ik hierboven al zei: 'Although things like this make me sick, in a case like this I'll get away with it'
[9,5].Ik zeg het niet graag van mezelf, maar... een geweldige keuze!

0
geplaatst: 1 december 2012, 22:09 uur
kaztor: Prima Keuze ! Alleen je zit er 10 jaar naast 
Zal 30 November 1984 zijn.

Zal 30 November 1984 zijn.
0
geplaatst: 1 december 2012, 22:11 uur
Lady Gaga - Bad Romance:
De nieuwe superster dus. En opvolgster van Madonna, zegt men wel.
Geen onaardig nummer.
Beetje lompe sound en een Russische invloed in het refreintje. En een nummer dat blijft hangen. De tijd was er blijkbaar rijp voor, want Lady Gaga sloeg behoorlijk aan.
The Shoes - Daylight:
Ten onrechte vergeten Nederlandse groep.
Met de geweldige soulvolle zanger Theo Van Es.
Hebben echt goede muziek gemaakt.
Ik heb enige singeltjes (niet deze) en een verzamel-LP van hen, en dit vind ik zeker een van de betere nummers.
Pakkend refrein en weer soulvol met die enigszins wanhopige intonatie gebracht door Van Es.
Gewoon een goede rocksong.
Cijfer 8.
Eric Clapton - Willie And The Hand Jive:
Heb ik nog op 7"
.
Ik heb het altijd wel een lekker relaxt nummertje gevonden.
Een beetje dreinend gebracht, maar ik vind dat wel wat hebben.
En Slowhand inderdaad
...
Cijfer 7.
De nieuwe superster dus. En opvolgster van Madonna, zegt men wel.
Geen onaardig nummer.
Beetje lompe sound en een Russische invloed in het refreintje. En een nummer dat blijft hangen. De tijd was er blijkbaar rijp voor, want Lady Gaga sloeg behoorlijk aan.
The Shoes - Daylight:
Ten onrechte vergeten Nederlandse groep.
Met de geweldige soulvolle zanger Theo Van Es.
Hebben echt goede muziek gemaakt.
Ik heb enige singeltjes (niet deze) en een verzamel-LP van hen, en dit vind ik zeker een van de betere nummers.
Pakkend refrein en weer soulvol met die enigszins wanhopige intonatie gebracht door Van Es.
Gewoon een goede rocksong.
Cijfer 8.
Eric Clapton - Willie And The Hand Jive:
Heb ik nog op 7"
.Ik heb het altijd wel een lekker relaxt nummertje gevonden.
Een beetje dreinend gebracht, maar ik vind dat wel wat hebben.
En Slowhand inderdaad
...Cijfer 7.
0
geplaatst: 1 december 2012, 22:19 uur
Ik loop even wat achter:
Lady Ga Ga: ik moest er dit jaar niets van hebben, mee te gaan naar haar concert. Maar haar populariteit is niet te ontkennen, net zo min als haar prima gevoel voor muzikale trends. Zij weet dat ook om te zetten in hits die velen weten aan te spreken. Vervolgens brengt ze het met veel spektakel en visueel opzienbarende clips.
Toch ben ik niet onder de indruk van het muzikale gehalte van Bad Romance (4,5).
The Shoes met Daylight (8) is meer mijn Cup of Tea. Sympatieke muziek, prima vocalen. Het is toch jammer dat zij niet internationaal zijn doorgebroken en ons met enige regelmaat verblijden met een nieuw album.
Eric Clapton: Willie and the Handjive (5,5). Eerlijk gezegd vind ik Eric Clapton enigszins uitgeblust klinken en ontbreekt het het nummer volledig aan ook maar enig vuurwerk op de gitaar, iets dat ik toch graag mag horen van Eric Clapton.
Je kunt van Depeche Mode in ieder geval niet zeggen dat ze met Blasphemous Rumours (7,5) geen smaakvolle originele single hebben gemaakt. Mooie effecten. Wat sombertjes maar mooie overgangen naar stilistisch afwisselend werk. Wel een beetje een lang nummer maar het verveelt zeker niet.
Lady Ga Ga: ik moest er dit jaar niets van hebben, mee te gaan naar haar concert. Maar haar populariteit is niet te ontkennen, net zo min als haar prima gevoel voor muzikale trends. Zij weet dat ook om te zetten in hits die velen weten aan te spreken. Vervolgens brengt ze het met veel spektakel en visueel opzienbarende clips.
Toch ben ik niet onder de indruk van het muzikale gehalte van Bad Romance (4,5).
The Shoes met Daylight (8) is meer mijn Cup of Tea. Sympatieke muziek, prima vocalen. Het is toch jammer dat zij niet internationaal zijn doorgebroken en ons met enige regelmaat verblijden met een nieuw album.
Eric Clapton: Willie and the Handjive (5,5). Eerlijk gezegd vind ik Eric Clapton enigszins uitgeblust klinken en ontbreekt het het nummer volledig aan ook maar enig vuurwerk op de gitaar, iets dat ik toch graag mag horen van Eric Clapton.
Je kunt van Depeche Mode in ieder geval niet zeggen dat ze met Blasphemous Rumours (7,5) geen smaakvolle originele single hebben gemaakt. Mooie effecten. Wat sombertjes maar mooie overgangen naar stilistisch afwisselend werk. Wel een beetje een lang nummer maar het verveelt zeker niet.
0
geplaatst: 1 december 2012, 22:21 uur
En daar is de nieuwe al. Gaan we maar meteen door.
Depeche Mode met die dubbele A-kant,
Heb ik gelukkig ook nog dit 7"-singeltje. Op 33 toeren en ook nog Told You So en Everything Counts, beiden live, erop.
En ja, het zijn beiden erg sterke nummers.
Somebody een prachtige ballad en Blasphemous Rumours een lief klinkende, maar snijdende sfeertekening met een bijna euh.. hemels refreintje.
Depeche Mode was erg goed in die jaren.
Cijfer 8 voor Somebody en 9 voor Blasphemous Rumours.
Depeche Mode met die dubbele A-kant,
Heb ik gelukkig ook nog dit 7"-singeltje. Op 33 toeren en ook nog Told You So en Everything Counts, beiden live, erop.
En ja, het zijn beiden erg sterke nummers.
Somebody een prachtige ballad en Blasphemous Rumours een lief klinkende, maar snijdende sfeertekening met een bijna euh.. hemels refreintje.
Depeche Mode was erg goed in die jaren.
Cijfer 8 voor Somebody en 9 voor Blasphemous Rumours.
0
geplaatst: 1 december 2012, 23:05 uur
Blasphemous Rumours is een erg donker maar smaakvol nummer met originele effecten en percussie, één van hun beste nummers. Volgens hitdossier (en ook bij mijn weten) was Somebody de A-kant, het is een wat langdradige maar mooie ballad, zeker de tekst.
Cijfer: 9 / 7,5
Blasphemous Rumours is een erg donker maar smaakvol nummer met originele effecten en percussie, één van hun beste nummers. Volgens hitdossier (en ook bij mijn weten) was Somebody de A-kant, het is een wat langdradige maar mooie ballad, zeker de tekst.
Cijfer: 9 / 7,5
0
geplaatst: 2 december 2012, 12:16 uur
Depeche Mode- Blasphemous Rumours/ Somebody
In de loop der jaren steeds meer gaan waarderen. In mijn puberjaren(1984) ging dit grotendeels aan mij voorbij.
Depeche Mode is altijd hun eigen weg ingegaan. Wat ijzige afstandelijke electropop, maar zeer eigen en origineel.
Blasphemous Rumours is een spannende song met inderdaad spooky effecten en percussie(wat ook zo maar uit de synths kunnen komen)
Maar de synths werden in ieder op een organische manier gebruikt. Topsong: 8,5.
Somebody: is een gevoelige ballad, die je niet zo heel snel tegenkomt bij een band als deze.
Toendertijd veel gedraaid. Heeft wat minder eeuwigheidswaarde en daarom een 7.
In de loop der jaren steeds meer gaan waarderen. In mijn puberjaren(1984) ging dit grotendeels aan mij voorbij.
Depeche Mode is altijd hun eigen weg ingegaan. Wat ijzige afstandelijke electropop, maar zeer eigen en origineel.
Blasphemous Rumours is een spannende song met inderdaad spooky effecten en percussie(wat ook zo maar uit de synths kunnen komen)
Maar de synths werden in ieder op een organische manier gebruikt. Topsong: 8,5.
Somebody: is een gevoelige ballad, die je niet zo heel snel tegenkomt bij een band als deze.
Toendertijd veel gedraaid. Heeft wat minder eeuwigheidswaarde en daarom een 7.
0
geplaatst: 2 december 2012, 23:25 uur
Ik zal 'm er nog even op tijd in knallen:
The Passengers - Miss Sarajevo

Datum van binnenkomst: 2 december 1995
Kwam binnen op: #13
Hoogste notering: #5
Aantal weken: 14
Aantal punten: 407
We weten natuurlijk allemaal dat dit project U2 betreft, en dat ze op deze single samenwerkten met Luciano Pavarotti. Maar wat ik misschien het beste hieraan vind is de spaarzame muzikale omlijsting. Heel klein, maar als Pavarotti invalt stijgt het tot grote hoogtes [8].
The Passengers - Miss Sarajevo

Datum van binnenkomst: 2 december 1995
Kwam binnen op: #13
Hoogste notering: #5
Aantal weken: 14
Aantal punten: 407
We weten natuurlijk allemaal dat dit project U2 betreft, en dat ze op deze single samenwerkten met Luciano Pavarotti. Maar wat ik misschien het beste hieraan vind is de spaarzame muzikale omlijsting. Heel klein, maar als Pavarotti invalt stijgt het tot grote hoogtes [8].
0
geplaatst: 2 december 2012, 23:32 uur
Vooraf hou je bij de combinatie U2, Eno en Pavarotti je hart vast, maar het resultaat overtreft de stoutste verwachtingen
. Vooral Pavarotti maakt hier voor een poppubliek voor eens en altijd duidelijk waarom hij in de klassieke wereld zo hoog wordt gewaardeerd.
. Vooral Pavarotti maakt hier voor een poppubliek voor eens en altijd duidelijk waarom hij in de klassieke wereld zo hoog wordt gewaardeerd.
0
geplaatst: 2 december 2012, 23:44 uur
Oh dank je Kaz, ik had er even compleet niet aangedacht. 
Ik weet niet wat de andere keuzes waren (zal morgen eens kijken), maar hier doe ik helemaal mee met het enthousiasme van ranboy. Echt een fantastisch nummer waarvan ik destijds nog de single heb gekocht. En wat een nummer nog altijd, dat ook helemaal past in de decembermijmersfeer.
Cijfer: 9,5

Ik weet niet wat de andere keuzes waren (zal morgen eens kijken), maar hier doe ik helemaal mee met het enthousiasme van ranboy. Echt een fantastisch nummer waarvan ik destijds nog de single heb gekocht. En wat een nummer nog altijd, dat ook helemaal past in de decembermijmersfeer.

Cijfer: 9,5
0
geplaatst: 2 december 2012, 23:57 uur
Een merkwaardige combinatie, U2 met Pavarotti maar het werkt uitstekend. Vooral de dromerige muzikale omlijsting zorgt ervoor dat dit nummer mij niet los laat.
Cijfer: 9
Cijfer: 9
0
geplaatst: 3 december 2012, 10:52 uur
The Passangers: Miss Sarajevo
Feitelijk weinig toe te voegen aan bovenstaande reactie's.
Wonderschoon broeierig nummer met een bedachtzame beheerste Bono en de fantastische Pavarotti die het naar grote hoogte zingt.
Geweldige melodielijn ook.
Natuurlijk een 9.
Feitelijk weinig toe te voegen aan bovenstaande reactie's.
Wonderschoon broeierig nummer met een bedachtzame beheerste Bono en de fantastische Pavarotti die het naar grote hoogte zingt.
Geweldige melodielijn ook.
Natuurlijk een 9.
0
geplaatst: 3 december 2012, 22:51 uur
The Passengers - Miss Sarajevo:
Ook niet veel meer aan toe te voegen.
Prachtig ingetogen nummer van U2 met heel veel (december)sfeer wat door Luciano Pavarotti naar een nog hoger plan wordt getild.
Cijfer 8,5.
Ook niet veel meer aan toe te voegen.
Prachtig ingetogen nummer van U2 met heel veel (december)sfeer wat door Luciano Pavarotti naar een nog hoger plan wordt getild.
Cijfer 8,5.
0
geplaatst: 4 december 2012, 00:25 uur
Een lastige keuze vandaag (of eigenlijk gisteren, maandag 3-12 is alweer voorbij), want eigenlijk geen echt leuke nummers om uit te kiezen. Anderszijds heb ik ook maar drie vrij inwisselbare nummers (allemaal álternatieve ballads) om uit te kiezen, dus dat maakt het ook wel weer makkelijk. Ik ben gegaan voor de enige die nog in mijn geheugen lag, de andere twee deden me bij beluistering niet veel.
YouTube - Krezip - I Apologize
Ik kon geen singlehoesje vinden. Daarom bij uitzondering de video maar eens embedden:
Datum van binnenkomst: 3 december 2005
Hoogste notering: #30
Grappig wat ik op de Wiki van dit nummer lees: "Volgens zangeres Jacqueline Govaert laat Krezip op het nummer, net zoals op het gehele album, minder haar eigen gezicht zien. De zangeres noemt het daarom niet haar beste werk ooit". Verder vind ik het wel een aardig nummer. Dat ik het na 7 jaar nog zo voor de geest kon halen spreekt er wel voor (dat lukte me niet bij Di-rect en The Rasmus), Maar een liedje dat blijft hangen is nog geen goed liedje, want daarvoor vind ik het toch wat te saai en oppervlakkig. Leuk voor op Sky Radio, maar dat is het dan ook wel.
YouTube - Krezip - I Apologize
Ik kon geen singlehoesje vinden. Daarom bij uitzondering de video maar eens embedden:
Datum van binnenkomst: 3 december 2005
Hoogste notering: #30
Grappig wat ik op de Wiki van dit nummer lees: "Volgens zangeres Jacqueline Govaert laat Krezip op het nummer, net zoals op het gehele album, minder haar eigen gezicht zien. De zangeres noemt het daarom niet haar beste werk ooit". Verder vind ik het wel een aardig nummer. Dat ik het na 7 jaar nog zo voor de geest kon halen spreekt er wel voor (dat lukte me niet bij Di-rect en The Rasmus), Maar een liedje dat blijft hangen is nog geen goed liedje, want daarvoor vind ik het toch wat te saai en oppervlakkig. Leuk voor op Sky Radio, maar dat is het dan ook wel.
* denotes required fields.