Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2012, 23:39 uur
Kijk die is al veel beter dan de vorige.
Maar nog steeds een kleine voldoende
Cijfer: 6,5
Maar nog steeds een kleine voldoende
Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 18 december 2012, 23:46 uur
Ja, je zou toch maar enthousiast zijn over iets buiten je eigen geijkte paadje... 
Met Scooter heb ik ook helemaal niks, terwijl het mij wel ligt. Ik vind die schreeuwlelijk dus echt verschrikkelijk.
Deep Dish is inderdaad stukken interessanter. De remake van Dreams kende ik eigenlijk nog niet, al wist ik wel van het bestaan. Meteen maar eens opgezet; aardig, maar niet zo bijzonder. Flashdance vind ik dan stukken beter. Viel me toen al op, omdat het toch iets aparts had ten opzichte van de gemiddelde top 40-hit (en ik toentertijd ook alleen nog maar top 40-muziek beluisterde). Het nummer staat na acht jaar echter nog steeds overeind, ook nu ik veel meer thuis ben in de dance. De zang heb ik niet heel veel mee, maar doet niet echt afbreuk aan het verder erg sterk in elkaar zittende nummer. Hier heb ik ook wel een 8 voor over.

Met Scooter heb ik ook helemaal niks, terwijl het mij wel ligt. Ik vind die schreeuwlelijk dus echt verschrikkelijk.
Deep Dish is inderdaad stukken interessanter. De remake van Dreams kende ik eigenlijk nog niet, al wist ik wel van het bestaan. Meteen maar eens opgezet; aardig, maar niet zo bijzonder. Flashdance vind ik dan stukken beter. Viel me toen al op, omdat het toch iets aparts had ten opzichte van de gemiddelde top 40-hit (en ik toentertijd ook alleen nog maar top 40-muziek beluisterde). Het nummer staat na acht jaar echter nog steeds overeind, ook nu ik veel meer thuis ben in de dance. De zang heb ik niet heel veel mee, maar doet niet echt afbreuk aan het verder erg sterk in elkaar zittende nummer. Hier heb ik ook wel een 8 voor over.
0
geplaatst: 19 december 2012, 13:44 uur
Deepfish-Flashdance
Aanstekelijk, is het eerste wat ik mij opkomt. Het nummer heeft een lekkere drive en een bepaald spanningsveld, tikkie grimmig ook.
De stem past hier overigens wel goed bij.
Zit absoluut goed inelkaar.
Puntje van kritiek is dat men iets te lang op het zelfde themaatje voortborduurt.
Maar een 7 kan ik hier goed kwijt.
Aanstekelijk, is het eerste wat ik mij opkomt. Het nummer heeft een lekkere drive en een bepaald spanningsveld, tikkie grimmig ook.
De stem past hier overigens wel goed bij.
Zit absoluut goed inelkaar.
Puntje van kritiek is dat men iets te lang op het zelfde themaatje voortborduurt.
Maar een 7 kan ik hier goed kwijt.
0
geplaatst: 19 december 2012, 14:47 uur
Deep Dish - Flashdance
In 2004 stonden er af en toe toch lekkere dancetracks in de top 40. Ik noem een Mylo - Drop The Pressure, Freestylers - Push Up en stond Kylie rond die tijd ook niet met het briljante Slow in de top 40? Deze Flashdance van Deep Dish past zeker in dat rijtje. Zo sterk als Mylo vind ik dit niet, maar een prima house-nummer is het zeker. Ik hou ook wel van de stem van die zangeres.
8
In 2004 stonden er af en toe toch lekkere dancetracks in de top 40. Ik noem een Mylo - Drop The Pressure, Freestylers - Push Up en stond Kylie rond die tijd ook niet met het briljante Slow in de top 40? Deze Flashdance van Deep Dish past zeker in dat rijtje. Zo sterk als Mylo vind ik dit niet, maar een prima house-nummer is het zeker. Ik hou ook wel van de stem van die zangeres.
8
0
geplaatst: 19 december 2012, 17:20 uur
Dit soort dance bevalt mij veel meer misschien omdat het naar rock neigt. Maar dit heeft tenminste een melodie, is origineel en behoorlijk gezongen. Alleen blijft die riff zich steeds maar herhalen.
Cijfer: 7
Cijfer: 7
0
geplaatst: 19 december 2012, 20:16 uur
herman schreef:
Musician zal Deep Dish wellicht wel kennen van de uitstekende samenwerking met Fleetwood Mac's Stevie Nicks, maar dat nummer werd helaas niet echt een hit.
Musician zal Deep Dish wellicht wel kennen van de uitstekende samenwerking met Fleetwood Mac's Stevie Nicks, maar dat nummer werd helaas niet echt een hit.
Nou, toch ook nog 7 weken en een 15e plek! De 2e grootste hit van Deep Dish ná Flashdance.
Ik dacht even dat Deep Dish hier het aloude Flashdance van Irene Cara een vergelijkbare bewerking had gegeven, maar het heeft niets met een cover te maken.
Het heeft meer kop en staart dan Hyper hyper, het heeft meer body, klinkt voller, is melodieuzer en de vocalen zijn aanmerkelijk aantrekkelijker. Aangezien er op de compositie (in z'n soort) verder ook niets is af te dingen vind ik het wel een 7 waard.
0
geplaatst: 19 december 2012, 22:31 uur
Zo simpel ligt het vaak niet, alhoewel ik direct toegeef dat sommigen meteen iets wat 'anders' is meteen van de tafel vegen. Maar ik zie het ook vaak andersom gebeuren.
Het punt is: Ik kan zelf best veel dance-muziek waarderen. Alleen komen de plattere varianten vaak in de hitlijsten.
Ik vind het daarom een beetje sneu voor Herman dat hij vaak voor het vuurpeleton staat, puur en alleen omdat hij van een andere generatie is dan de meesten die hierin posten.
Ik vind dance vaak goed als het iets eigener klinkt.
En eigener, dat vind ik Deep Dish zeker.
Dit vind ik heerlijk klinken: Een unieke sfeer met mysterieuze zang en het totaalplaatje klopt helemaal [8,5].
0
geplaatst: 19 december 2012, 22:51 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
Petula Clark - Downtown

Hitlijst: US Billboard Singles
Datum van binnenkomst: 19 december 1964
Kwam binnen op: #87
Hoogste notering: #1
Aantal weken: 15
Ik vind dit met gemak het beste wat ik van haar ken.
Het past ook precies in deze feestdagen. De aantrekkelijke sfeer zorgt ervoor dat je zelf ook meteen je heil in een stad wilt zoeken (in ons geval zou dat Amsterdam zijn).
Een onvergetelijke klassieker [9].
Petula Clark - Downtown

Hitlijst: US Billboard Singles
Datum van binnenkomst: 19 december 1964
Kwam binnen op: #87
Hoogste notering: #1
Aantal weken: 15
Ik vind dit met gemak het beste wat ik van haar ken.
Het past ook precies in deze feestdagen. De aantrekkelijke sfeer zorgt ervoor dat je zelf ook meteen je heil in een stad wilt zoeken (in ons geval zou dat Amsterdam zijn).
Een onvergetelijke klassieker [9].
0
geplaatst: 19 december 2012, 22:58 uur
Dit vind ik ook haar beste nummer (samen met Chariot en This is my Song), het heeft een aangename sfeer en melodie en haar gevoelige zang vind ik ook prachtig. Inderdaad een onvergetelijke klassieker.
Cijfer: 9
Cijfer: 9
0
geplaatst: 19 december 2012, 22:59 uur
Downtown is al lange tijd een persoonlijke favoriet. Gewoon een prachtig liedje. Ook van mij een 9.
0
geplaatst: 20 december 2012, 01:28 uur
Dit was in de tijd dat ik bij de verkenners (scouting) zat één van de liedjes die we vaak zongen bij het kampvuur, samen met Streets of Silence, Donna en andere 50's en 60's. De liedjesmap werd niet vaak geupdate... Maar dit heb ik daardoor altijd wel een mooi nummer gevonden. Het vertelt echt een verhaal en dat met een grandeur van heb ik jou daar. En dat ook nog eens in een schamele drie minuten. Voor mij is dit dan ook een van de ultieme pophits van de eerste helft van de jaren '60.
Cijfer: 9,5
0
geplaatst: 20 december 2012, 01:34 uur
kaztor schreef:
Het punt is: Ik kan zelf best veel dance-muziek waarderen. Alleen komen de plattere varianten vaak in de hitlijsten.
Ik vind het daarom een beetje sneu voor Herman dat hij vaak voor het vuurpeleton staat, puur en alleen omdat hij van een andere generatie is dan de meesten die hierin posten.
Als ik happy hardcore o.i.d. plaats dan hoop ik gewoon op bijval van Arrie, GrafGantz of Musicfriek of een andere dance-liefhebber die ook wel openstaat voor de minder serieuze varianten.

Ik probeer het wel een beetje af te wisselen, maar dance en urban zijn nu eenmaal de dominante stromingen in de hitparademuziek de laatste 20 jaar, dus ik ontkom er ook niet aan (en dat wil ik ook niet, ik word alweer enthousiast van mijn komende 90s keuze).
0
geplaatst: 20 december 2012, 01:36 uur
herman schreef:
Als ik happy hardcore o.i.d. plaats dan hoop ik gewoon op bijval van Arrie, GrafGantz of Musicfriek of een andere dance-liefhebber die ook wel openstaat voor de minder serieuze varianten.
(quote)

Bij happy hardcore kan je dat vaak van me krijgen, maar bij Scooter absoluut niet, sorry.

0
geplaatst: 20 december 2012, 01:37 uur
herman schreef:
Dit was in de tijd dat ik bij de verkenners (scouting) zat één van de liedjes die we vaak zongen bij het kampvuur, samen met Streets of Silence, Donna en andere 50's en 60's. De liedjesmap werd niet vaak geupdate... Maar dit heb ik daardoor altijd wel een mooi nummer gevonden. Het vertelt echt een verhaal en dat met een grandeur van heb ik jou daar. En dat ook nog eens in een schamele drie minuten. Voor mij is dit dan ook een van de ultieme pophits van de eerste helft van de jaren '60.
Sounds of Silence bedoel je?
0
geplaatst: 20 december 2012, 02:11 uur
Yep, ik was even abuis. Ze zingen ook al meteen over 'streets'.
0
geplaatst: 20 december 2012, 11:40 uur
Petula Clark- Downtown
Mooie song. Zeer herkenbaar verloop. Heeft ook iets bombastisch( beetje Phil Spector achtig)
Draagt een prettige 60's sfeer uit.
Treffend ook de orchestratie en het koper.
Bekijft wel.
8
Mooie song. Zeer herkenbaar verloop. Heeft ook iets bombastisch( beetje Phil Spector achtig)
Draagt een prettige 60's sfeer uit.
Treffend ook de orchestratie en het koper.
Bekijft wel.
8
0
geplaatst: 20 december 2012, 16:39 uur
Hot Chocolate - You Sexy Thing

Hitlijst: Top 40
Datum van binnenkomst: 20 december 1975
Kwam binnen op: #18
Hoogste notering: #5
Aantal weken: 7
Aantal punten: 179
Tja, daar zit je dan, met Bo Rhap tussen de keuzes. En dan moet ik streng zijn: Het ligt me nu nog iets té voor-de-hand. Bovendien verdient Hot Chocolate een voorkeursbehandeling in de zin dat Queen talloze hits had en de laatste maanden toch wel vaak in dit topic te vinden was.
Bo Rhap komt zeker nog wel aan de beurt; Is het nu niet hier, dan wel in een van de vele eindejaarslijstjes.
Mijn lieve vrouwtje zegt 'It's catchy and fun!' Ik wil daar nog aan toevoegen: Uitstekend arrangement, onbeperkt houdbaar en dansbaar en Errol Brown vertolkt als zanger natuurlijk weer een glansrol. Alleen hij kan het op deze manier brengen [8,5].
De Hot Chocolate-verzamelaar bij uitstek is voor mij 20 Hottest Hits: De essentiële periode van de band samengevat op één glimmend schijfje.
Nou wil helaas het geval: Bij het vervaardigen van de cd-versie is er een onvergeeflijke uitglijer gemaakt door per abuis deze versie van You Sexy Thing te vervangen met de lelijke remix uit 1987. Gelukkig is de rest van de cd uitstekend zodat je er uiteindelijk wel 'doorheen' luistert.
Hot Chocolate - You Sexy Thing

Datum van binnenkomst: 20 december 1975
Kwam binnen op: #18
Hoogste notering: #5
Aantal weken: 7
Aantal punten: 179
Tja, daar zit je dan, met Bo Rhap tussen de keuzes. En dan moet ik streng zijn: Het ligt me nu nog iets té voor-de-hand. Bovendien verdient Hot Chocolate een voorkeursbehandeling in de zin dat Queen talloze hits had en de laatste maanden toch wel vaak in dit topic te vinden was.
Bo Rhap komt zeker nog wel aan de beurt; Is het nu niet hier, dan wel in een van de vele eindejaarslijstjes.
Mijn lieve vrouwtje zegt 'It's catchy and fun!' Ik wil daar nog aan toevoegen: Uitstekend arrangement, onbeperkt houdbaar en dansbaar en Errol Brown vertolkt als zanger natuurlijk weer een glansrol. Alleen hij kan het op deze manier brengen [8,5].
De Hot Chocolate-verzamelaar bij uitstek is voor mij 20 Hottest Hits: De essentiële periode van de band samengevat op één glimmend schijfje.
Nou wil helaas het geval: Bij het vervaardigen van de cd-versie is er een onvergeeflijke uitglijer gemaakt door per abuis deze versie van You Sexy Thing te vervangen met de lelijke remix uit 1987. Gelukkig is de rest van de cd uitstekend zodat je er uiteindelijk wel 'doorheen' luistert.
0
geplaatst: 20 december 2012, 16:46 uur
Ik vind You Sexy Thing ook gewoon een stuk leuker dan Bohemian Rhapsody eigenlijk, en dat geldt voor wel meer Hot Chocolate-hits, prima band! Ik heb er eigenlijk meer mee dan met Queen. Geweldige stem heeft Errol Brown natuurlijk ook!
0
geplaatst: 20 december 2012, 17:22 uur
Hot Chocolate beschouw ik niet als een topband en moest het vooral hebben van de hitsingles die ik overigens allemaal behoorlijk tot prima vind (van deze band bezit ik enkel een hitcompilatie). De remix hoeft van mij ook niet maar dit nummer blijft tijdloos.
Cijfer: 8
Cijfer: 8
0
geplaatst: 20 december 2012, 18:17 uur
De singels van Hot Chocolate herbergen een prettig soort jeugdsentiment. Ik krijg altijd een zomers gevoel van deze muziek.
You Sexy Thing is ook zo'n tijdloze hit. Nog altijd fris en de produktie staat fier overeind.
Een prettig soort smooth achtige pop, waar ook prima op gedanst kan worden.
De stem van Errol Brown is lekker en past uitermate goed bij de songs.
Gewoon goede popmuziek.
Een 8.
You Sexy Thing is ook zo'n tijdloze hit. Nog altijd fris en de produktie staat fier overeind.
Een prettig soort smooth achtige pop, waar ook prima op gedanst kan worden.
De stem van Errol Brown is lekker en past uitermate goed bij de songs.
Gewoon goede popmuziek.
Een 8.
0
geplaatst: 20 december 2012, 20:45 uur
Hot Chocolate heeft de eerste periode van z'n bestaan prima enigszins donkere, door wereldleed getroffen, soul gemaakt.
Een beetje ondergewaardeerd, als er alleen naar de singles wordt gekeken. Cicero Park uit 1974, het album van o.a. Emma, is bijvoorbeeld prachtig.
De originele You Sexy Thing is ook sterk (7,5) maar ontbeert wat schmerz in de tekst. Later is er een meer disco geörienteerde versie gemaakt
Hot Chocolate was namelijk geen disco band, ze hadden hun soul oorspronkelijk meer rock meegegeven.
Na veel succes in de jaren '70 werd de band d.m.v. Girl Crazy e.a. alsnog een disco act. Maar na een aanvankelijke opleving kreeg het platenkopende publiek daar snel genoeg van en verdween de band uit het zicht.
Downtown van Petula Clark is daarbij vergeleken een vrolijk gezinshitje uit de jaren '60. Niets mis mee (6) maar wel een schril contrast vergeleken met het prachtige "leed" van Hot Chocolate.
Een beetje ondergewaardeerd, als er alleen naar de singles wordt gekeken. Cicero Park uit 1974, het album van o.a. Emma, is bijvoorbeeld prachtig.
De originele You Sexy Thing is ook sterk (7,5) maar ontbeert wat schmerz in de tekst. Later is er een meer disco geörienteerde versie gemaakt

Hot Chocolate was namelijk geen disco band, ze hadden hun soul oorspronkelijk meer rock meegegeven.
Na veel succes in de jaren '70 werd de band d.m.v. Girl Crazy e.a. alsnog een disco act. Maar na een aanvankelijke opleving kreeg het platenkopende publiek daar snel genoeg van en verdween de band uit het zicht.
Downtown van Petula Clark is daarbij vergeleken een vrolijk gezinshitje uit de jaren '60. Niets mis mee (6) maar wel een schril contrast vergeleken met het prachtige "leed" van Hot Chocolate.
0
geplaatst: 20 december 2012, 23:19 uur
Deep Dish - Flashdance:
Vind ik ook een lekker dansnummer.
De goede drive, beetje mysterieus sfeertje en heel aardig gezongen.
Leunt alleen iets teveel op dat ene riffje.
Cijfer 7.
Petula Clark - Downtown:
Meezingertje uit de jaren 60. Vaste prik tijdens de Arbeidsvitaminen in de jaren 70.
Heel herkenbaar melodietje, waar de strijkers in meegaan. Ik krijg er ook een licht Spectoriaans gevoel van.
Waardoor ik het toch een beetje verouderd vind klinken. Al is dat in dit geval geen minpunt.
Goed gezongen ook.
Zal inmiddels wel de status van evergreen hebben.
Cijfer 7.
Hot Chocolate - You Sexy Thing:
Voor Hot Chocolate heb ik altijd wel een zwak gehad.
Met name door de stem van Errol Brown.
Ook dit is weer een sterke rock- met soul en een beetje funk single. Met strijkers natuurlijk.
Mooi gezongen coupletjes van Errol.
Cijfer 8 (voor de 1975-versie dan wel natuurlijk).
Vind ik ook een lekker dansnummer.
De goede drive, beetje mysterieus sfeertje en heel aardig gezongen.
Leunt alleen iets teveel op dat ene riffje.
Cijfer 7.
Petula Clark - Downtown:
Meezingertje uit de jaren 60. Vaste prik tijdens de Arbeidsvitaminen in de jaren 70.
Heel herkenbaar melodietje, waar de strijkers in meegaan. Ik krijg er ook een licht Spectoriaans gevoel van.
Waardoor ik het toch een beetje verouderd vind klinken. Al is dat in dit geval geen minpunt.
Goed gezongen ook.
Zal inmiddels wel de status van evergreen hebben.
Cijfer 7.
Hot Chocolate - You Sexy Thing:
Voor Hot Chocolate heb ik altijd wel een zwak gehad.
Met name door de stem van Errol Brown.
Ook dit is weer een sterke rock- met soul en een beetje funk single. Met strijkers natuurlijk.
Mooi gezongen coupletjes van Errol.
Cijfer 8 (voor de 1975-versie dan wel natuurlijk).
0
geplaatst: 21 december 2012, 13:32 uur
Gino Vannelli - It Hurts To Be In Love

Datum van binnenkomst: 21 december 1985
Kwam binnen op: #37
Hoogste notering: #6
Aantal weken: 10
Aantal punten: 228
Het is deze ietwat gladde ballad geworden, want tjessis... als je ziet wat voor cheesy en gladjakkerig spul de rest is...
Het is eigenlijk wel bizar dat een Tipparade-noterinkje uit een grijs verleden (People Gotta Move) hier wellicht deze Canadees z'n meest bekende single is. Verder doen Powerful People en Wild Horses bij de meesten misschien een belletje rinkelen... De laatste van die twee werd een iets grotere hit dan dit nummer, dat je vrijwel nergens meer hoort.
Ik waardeer dit wel. Het wordt met gevoel gezongen, de productie is opvallend sober voor een 80's-ballad en hoewel het wat gladjes is overschrijdt het op muzikaal gebied nergens het randje van schmaltz.
Gewoon een mooi, gevoelig liedje [7,5].
Gino Vannelli - It Hurts To Be In Love

Datum van binnenkomst: 21 december 1985
Kwam binnen op: #37
Hoogste notering: #6
Aantal punten: 228
Het is deze ietwat gladde ballad geworden, want tjessis... als je ziet wat voor cheesy en gladjakkerig spul de rest is...

Het is eigenlijk wel bizar dat een Tipparade-noterinkje uit een grijs verleden (People Gotta Move) hier wellicht deze Canadees z'n meest bekende single is. Verder doen Powerful People en Wild Horses bij de meesten misschien een belletje rinkelen... De laatste van die twee werd een iets grotere hit dan dit nummer, dat je vrijwel nergens meer hoort.
Ik waardeer dit wel. Het wordt met gevoel gezongen, de productie is opvallend sober voor een 80's-ballad en hoewel het wat gladjes is overschrijdt het op muzikaal gebied nergens het randje van schmaltz.
Gewoon een mooi, gevoelig liedje [7,5].
0
geplaatst: 21 december 2012, 14:09 uur
Gino Vannelli- It Hurts To be In Love
Deze man vierde naar mijn idee zijn hoogtijdagen in de 70's met sterke albums als Powerfull People en Brother To Brother.
Zwoele, tegen jazz-rock aanleunende pop met veel muzikaal vernuft.
Met deze song bereikte hij dan eindelijk het grotere publiek.
Ik vind het een moeilijk geval. Het is confectie/romantische pop met een aalglad randje.
Wel in de juiste tijd gemaakt dus.
Het heeft nooit zo veel met mij gedaan. Vind ik Wild Horses (een volgend hitje) een stuk leuker.
Verder zit het ok inelkaar, maar raken..... nee. Een 5,5.
Deze man vierde naar mijn idee zijn hoogtijdagen in de 70's met sterke albums als Powerfull People en Brother To Brother.
Zwoele, tegen jazz-rock aanleunende pop met veel muzikaal vernuft.
Met deze song bereikte hij dan eindelijk het grotere publiek.
Ik vind het een moeilijk geval. Het is confectie/romantische pop met een aalglad randje.
Wel in de juiste tijd gemaakt dus.
Het heeft nooit zo veel met mij gedaan. Vind ik Wild Horses (een volgend hitje) een stuk leuker.
Verder zit het ok inelkaar, maar raken..... nee. Een 5,5.
0
geplaatst: 23 december 2012, 00:34 uur
Doe ik de 90's-keuze van 'gisteren' ook maar even... 
Malcolm McLaren - Operaa House!

Datum van binnenkomst: 22 december 1990
Kwam binnen op: #36
Hoogste notering: #15
Aantal weken: 5
Aantal punten: 90
Ik kon het nauwelijks meer, maar vind dit best een aangenaam dance-liedje, uiteraard van de dubieuze manager van The Sex Pistols en nog een paar post-punkbands.
Het is een soort update van de hit Madam Butterfly uit 1984, maar ik vind het niet achterhaald klinken en het heeft ook iets oprechts [7].
Ik ontdekte net trouwens dat Gino Vannelli's liedje vorig jaar ook al aan de beurt was.
Met de rest van het aanbod uit die week van 1985 in gedachten wil ik me er niet voor excuseren eigenlijk...

Malcolm McLaren - Operaa House!

Datum van binnenkomst: 22 december 1990
Kwam binnen op: #36
Hoogste notering: #15
Aantal weken: 5
Aantal punten: 90
Ik kon het nauwelijks meer, maar vind dit best een aangenaam dance-liedje, uiteraard van de dubieuze manager van The Sex Pistols en nog een paar post-punkbands.
Het is een soort update van de hit Madam Butterfly uit 1984, maar ik vind het niet achterhaald klinken en het heeft ook iets oprechts [7].
Ik ontdekte net trouwens dat Gino Vannelli's liedje vorig jaar ook al aan de beurt was.
Met de rest van het aanbod uit die week van 1985 in gedachten wil ik me er niet voor excuseren eigenlijk...

0
geplaatst: 23 december 2012, 00:45 uur
Oef, thanks Kaztor. Ik wilde net aan de slag hiermee. Was trouwens ook voor Opera House gegaan, want als 12-jarige was dat één van mijn favoriete nummers toch wel. 

0
geplaatst: 23 december 2012, 18:59 uur
Malcolm Mclaren- Opera House
Deze inderdaad ex manager van de Sex Pistols voelde altijd heel goed aan wat kon scoren.
Met het fraaie Madam Butterfly van 6 jaar ervoor nog in gedachten, weet hij hier de kern gedeeltelijk te raken.
Met opera als kader, een lekkere dancebeat en een heuse rap, is het nader tot elkaar gekomen tot single formaat.
Daardoor mist dit liedje eenheid en verliest het wat aan compactheid.
Toch is het aardig gedaan en klinkt het frivool.
Een voldoende ( 6,5.)
Deze inderdaad ex manager van de Sex Pistols voelde altijd heel goed aan wat kon scoren.
Met het fraaie Madam Butterfly van 6 jaar ervoor nog in gedachten, weet hij hier de kern gedeeltelijk te raken.
Met opera als kader, een lekkere dancebeat en een heuse rap, is het nader tot elkaar gekomen tot single formaat.
Daardoor mist dit liedje eenheid en verliest het wat aan compactheid.
Toch is het aardig gedaan en klinkt het frivool.
Een voldoende ( 6,5.)
0
geplaatst: 24 december 2012, 01:19 uur
Dit is de Single Van De Dag voor 23 december (gisteren)...
Gwen Stefani - Wind It Up

Datum van binnenkomst: 23 december 2006
Kwam binnen op: #13
Hoogste notering: #4
Aantal punten: 296
Bij het zien van de overige entries van die dag trokken m'n tenen spontaan krom, dus moet ik het uit pure armoede maar met deze single doen en dat valt niet mee.
Ik vind het een volstrekt nietszeggend nummer dat het alleen van een soort van gejodel moet hebben. Ik kan er echt niets in vinden waarvan ik zou kunnen zeggen 'Dit is nou de moeite waard' [4].

Datum van binnenkomst: 23 december 2006
Kwam binnen op: #13
Hoogste notering: #4
Aantal punten: 296
Bij het zien van de overige entries van die dag trokken m'n tenen spontaan krom, dus moet ik het uit pure armoede maar met deze single doen en dat valt niet mee.
Ik vind het een volstrekt nietszeggend nummer dat het alleen van een soort van gejodel moet hebben. Ik kan er echt niets in vinden waarvan ik zou kunnen zeggen 'Dit is nou de moeite waard' [4].
0
geplaatst: 24 december 2012, 01:22 uur
Ha, een guilty pleasure.
Ik vond het toentertijd erg leuk, was ook 15, dus het is ook jeugdsentiment. Want ik ken verder geen enkele serieuze muziekliefhebber die het leuk vindt, maar ik dus wel. Al heb ik hem al een tijd niet meer gehoord.
Ik zie dat er verder zes kerst-singles de lijst inkwamen, en ik ken ze allezes niet. Terwijl ik toch echt een heel groot gedeelte van de top 40 van die tijd ken, maar die kerstsingles zijn totaal langs me heen gegaan blijkbaar...
Ik vond het toentertijd erg leuk, was ook 15, dus het is ook jeugdsentiment. Want ik ken verder geen enkele serieuze muziekliefhebber die het leuk vindt, maar ik dus wel. Al heb ik hem al een tijd niet meer gehoord.Ik zie dat er verder zes kerst-singles de lijst inkwamen, en ik ken ze allezes niet. Terwijl ik toch echt een heel groot gedeelte van de top 40 van die tijd ken, maar die kerstsingles zijn totaal langs me heen gegaan blijkbaar...
0
geplaatst: 24 december 2012, 09:36 uur
Gino Vannelli- It Hurts To be In Love
Wat gladde typisch jaren '80-ballad, ligt nog net aan de goede kant van de scheidingslijn tussen klef en te sentimenteel en gevoelig maar echt raken doet het mij ook niet, zijn vroegere meer jazzy werk ligt mij beter.
Cijfer: 6
Ex Sex Pistols-manager is duidelijk niet verlegen om een experiment en dit is ongetwijfeld origineel en tevens in de tijdgeest passend maar het mist compactheid, het lijkt mij meer een knutselwerk dan een song.
Haar solowerk kan mij minder bekoren dan No Doubt op enkele singles na maar hier slaat ze de plank helemaal mis. Die pogingen om Madonna te imiteren en vooral dat irritante gejodel wat niet kan verbergen dat het nummer inderdaad nietszeggend is.
Cijfer: 2,5
Wat gladde typisch jaren '80-ballad, ligt nog net aan de goede kant van de scheidingslijn tussen klef en te sentimenteel en gevoelig maar echt raken doet het mij ook niet, zijn vroegere meer jazzy werk ligt mij beter.
Ex Sex Pistols-manager is duidelijk niet verlegen om een experiment en dit is ongetwijfeld origineel en tevens in de tijdgeest passend maar het mist compactheid, het lijkt mij meer een knutselwerk dan een song.
Haar solowerk kan mij minder bekoren dan No Doubt op enkele singles na maar hier slaat ze de plank helemaal mis. Die pogingen om Madonna te imiteren en vooral dat irritante gejodel wat niet kan verbergen dat het nummer inderdaad nietszeggend is.
Cijfer: 2,5
* denotes required fields.