Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 2 januari 2013, 18:04 uur
Kane- Love Over Healing
Kane is ook voor mij geen favoriet, en ook ik vind Dinand vaak te gemaakt en over de top, maar zo slecht als vooral Ward en kaztor het beoordelen, vind ik dan weer niet helemaal terecht.
Het is een nummer met te weinig echt sterke momenten, te cliche ook in opbouw en met een ingebouwde voorspelbaarheid, maar heeft even goed in het muzikale ook wel wat lichtpuntjes.
Helaas te weinig.
Wat Ward ook beweerd, Kane bashen is erg makkelijk.
Soms is de afkeer terecht, maar Kane als band is ook tot goede dingen in staat.
Dit nummer geef ik een 4,5.
Kane is ook voor mij geen favoriet, en ook ik vind Dinand vaak te gemaakt en over de top, maar zo slecht als vooral Ward en kaztor het beoordelen, vind ik dan weer niet helemaal terecht.
Het is een nummer met te weinig echt sterke momenten, te cliche ook in opbouw en met een ingebouwde voorspelbaarheid, maar heeft even goed in het muzikale ook wel wat lichtpuntjes.
Helaas te weinig.
Wat Ward ook beweerd, Kane bashen is erg makkelijk.
Soms is de afkeer terecht, maar Kane als band is ook tot goede dingen in staat.
Dit nummer geef ik een 4,5.
0
geplaatst: 2 januari 2013, 18:16 uur
herman schreef:
De desbetreffende top 40 week is hier trouwens door een aantal mensen (o.a. Luc, Kaztor, Arrie en ik) besproken. Arrie gaf de nummers bij elkaar een 4.
De desbetreffende top 40 week is hier trouwens door een aantal mensen (o.a. Luc, Kaztor, Arrie en ik) besproken. Arrie gaf de nummers bij elkaar een 4.
Ik was blijkbaar nog vrij mild.

0
geplaatst: 2 januari 2013, 18:17 uur
Kane bashen is inderdaad erg gemakkelijk maar uiteindelijk is het vaak terecht. Ontzettend clichématig nummer zonder inhoud, ik mis emotie en een pakkende melodie en met de knauwende zang van Dinand blijf ik het moeilijk hebben.
Cijfer: 2
Cijfer: 2
0
geplaatst: 3 januari 2013, 17:38 uur
Een nieuwe Single, voor de Sixties!
Ik moest een beetje smokkelen bij gebrek aan hitlijsten op 3 januari in de jaren '60 en kwam daarom uit op 2 januari 1965, de eerste hitlijste van de Veronica Top 40.
Gelijk maar een klassieker van ongehoorde omvang voor Nederlandse Begrippen:
Lucille Starr - The French song
_s_1.jpg)
Eens kijken of dit beter ligt dan Kane
Vroeger vond ik zelf niet veel aan Lucille Starr, gebiedt de waarheid te zeggen. Het rockt natuurlijk ook voor geen meter. Maar dan kan het nog steeds alleraardigst zijn.
Aan resultaten heeft het niet gelegen, het nummer stond 19 weken genoteerd en haalde ook de eerste plek.
Ik moest een beetje smokkelen bij gebrek aan hitlijsten op 3 januari in de jaren '60 en kwam daarom uit op 2 januari 1965, de eerste hitlijste van de Veronica Top 40.
Gelijk maar een klassieker van ongehoorde omvang voor Nederlandse Begrippen:
Lucille Starr - The French song
_s_1.jpg)
Eens kijken of dit beter ligt dan Kane

Vroeger vond ik zelf niet veel aan Lucille Starr, gebiedt de waarheid te zeggen. Het rockt natuurlijk ook voor geen meter. Maar dan kan het nog steeds alleraardigst zijn.
Aan resultaten heeft het niet gelegen, het nummer stond 19 weken genoteerd en haalde ook de eerste plek.
0
geplaatst: 3 januari 2013, 17:42 uur
Natuurlijk is het geen rock maar dit ligt mij veel beter dan Kane. Dit heeft tenminste nog charme en sfeer al klinkt het nu een tikkeltje oubollig. Mooie stem heeft zij ook, leuk om het 's avonds laat te draaien.
Cijfer: 7
Cijfer: 7
0
geplaatst: 3 januari 2013, 19:05 uur
Een liedje dat klinkt als uit grootmoeders tijd. Wel een beetje muziek voor in het rusthuis, maar zéker beter dan Kane. Cijfer: 5
0
geplaatst: 3 januari 2013, 19:39 uur
Erg mooi liedje, ook leuk dat het tweetalig is. Een 8 is het wel waard.
0
geplaatst: 4 januari 2013, 10:57 uur
Lucille Starr- The French Song
Melanchonie op en top. Heel puur en breekbaar. Tevens wel wat gedateerd, maar dit is dan ook uit 1964.
Mooi gezongen.
6,5.
Melanchonie op en top. Heel puur en breekbaar. Tevens wel wat gedateerd, maar dit is dan ook uit 1964.
Mooi gezongen.
6,5.
0
geplaatst: 4 januari 2013, 15:18 uur
Een nieuwe Single van De Dag voor de Seventies, op de dag van de verjaardag van Kaztor 
Van harte Jan!!
Een toepasselijke titel:
George Harrison - Ding Dong

Komt binnen op 4 januari 1975.
Mij altijd een volstrekt raadsel gebleven waarom George Harrison niet drie weken eerder met deze single had kunnen komen. Na de Kerst worden er altijd zeer korte metten gemaakt met alle uitgebrachte bijpassende nummers. En alléén als je een ex-Beatle bent wil men je dit nog een beetje vergeven.
Maar had George Harrison er op 8 december mee gekomen, was er naar mijn idee nog een ware concurrentiestrijd ontstaan met Lonely this Christmas van Mud. Nu bleef het succes beperkt tot een notering van 6 weken en plek 9.

Van harte Jan!!
Een toepasselijke titel:
George Harrison - Ding Dong

Komt binnen op 4 januari 1975.
Mij altijd een volstrekt raadsel gebleven waarom George Harrison niet drie weken eerder met deze single had kunnen komen. Na de Kerst worden er altijd zeer korte metten gemaakt met alle uitgebrachte bijpassende nummers. En alléén als je een ex-Beatle bent wil men je dit nog een beetje vergeven.
Maar had George Harrison er op 8 december mee gekomen, was er naar mijn idee nog een ware concurrentiestrijd ontstaan met Lonely this Christmas van Mud. Nu bleef het succes beperkt tot een notering van 6 weken en plek 9.
0
geplaatst: 4 januari 2013, 19:17 uur
Inderdaad opmerkelijk dat dit nummer na de kerst werd uitgebracht, want het heeft echt de decembersfeer. Leuk nummer van George, ik geef het een 7.
En van harte Kaztor!
En van harte Kaztor!
0
geplaatst: 4 januari 2013, 19:21 uur
George harrison- Ding Dong
Inderdaad vreemd dat dit pas na kerst de hitlijsten in sloop. Wel een beetje des Harrison's trouwens. De cynische ex Beatle zou er misschien zo maar een grap van hebben gemaakt.
Het nummer zelf is wel vermakelijk, wat melig en kolderiek, vooral met die clip erbij, waar George allerlei verkleedpartijen aangaat en in het begin bijna struikelt in een bos.
Ik geef het een 7.
kaztor, van harte gefeliciteerd kerel. Hoop dat je een leuke dag hebt en prachtige muzikale kado's hebt gekregen....... Vast wel !
Inderdaad vreemd dat dit pas na kerst de hitlijsten in sloop. Wel een beetje des Harrison's trouwens. De cynische ex Beatle zou er misschien zo maar een grap van hebben gemaakt.
Het nummer zelf is wel vermakelijk, wat melig en kolderiek, vooral met die clip erbij, waar George allerlei verkleedpartijen aangaat en in het begin bijna struikelt in een bos.
Ik geef het een 7.
kaztor, van harte gefeliciteerd kerel. Hoop dat je een leuke dag hebt en prachtige muzikale kado's hebt gekregen....... Vast wel !
0
geplaatst: 4 januari 2013, 19:51 uur
Leuk nummer, jammer dat ik het niet op één van zijn albums die ik bezit heb staan. Het is ook niet zo'n bekend nummer maar heeft inderdaad een wat kolderieke kerstsfeer.
Cijfer: 7,5
Van harte gefeliciteerd, kaztor!
Van harte gefeliciteerd, kaztor!
0
geplaatst: 5 januari 2013, 20:45 uur
We zitten overigens al op pagina 100, met dit topic.....
Een nieuw Single van de Dag, voor de eighties:
Easy lover - Phil Collins & Philip Bailey

Easy lover zal ongetwijfeld een boeiende discussie kunnen starten tussen wél en geen Collins haters. Ik heb geen enkele hekel aan dit nummer, vond de video erg leuk gedaan. Overigens is dit geen nummer van een Phil Collins album maar van de solo cd Walking on the Chinese Wall van Philip Bailey, in het dagelijks leven zanger van Earth, wind & fire.
En in z'n soort is het erg goed gedaan, het heeft helemaal niets met Genesis te maken. Dat hoeft ook niet om toch aardig te zijn.
Menigeen was het er in die tijd ook over eens, dit mocht een grote hit worden. Het nummer kwam binnen op 5 januari 1985, stond 14 weken genoteerd en haalde ook de eerste plaats.
Een nieuw Single van de Dag, voor de eighties:
Easy lover - Phil Collins & Philip Bailey

Easy lover zal ongetwijfeld een boeiende discussie kunnen starten tussen wél en geen Collins haters. Ik heb geen enkele hekel aan dit nummer, vond de video erg leuk gedaan. Overigens is dit geen nummer van een Phil Collins album maar van de solo cd Walking on the Chinese Wall van Philip Bailey, in het dagelijks leven zanger van Earth, wind & fire.
En in z'n soort is het erg goed gedaan, het heeft helemaal niets met Genesis te maken. Dat hoeft ook niet om toch aardig te zijn.
Menigeen was het er in die tijd ook over eens, dit mocht een grote hit worden. Het nummer kwam binnen op 5 januari 1985, stond 14 weken genoteerd en haalde ook de eerste plaats.
0
geplaatst: 6 januari 2013, 00:24 uur
Lucille Starr: Het lijkt inderdaad gemaakt voor een bepaalde leeftijd, maar ik mag het eigenlijk wel.
Het komt oprecht op me over en de muziek heeft iets melancholieks [6].
George Harrison: Respect voor je keuze, Hans, maar helaas kan Ding Dong me matig bekoren.
Het heeft inderdaad een kerstsfeer, maar het klinkt erg oninteressant en helemaal al niet catchy [5].
Collins & Bailey: Als je de solo-platen van Collins kent hoor je dat dit nummer er niet echt tussen zou passen, al zijn de harde klappen in het nummer onmiskenbaar (waarschijnlijk Collins die er op drumt, hij was geloof ik ook de producer van dat Philip Bailey-album). Let eens op de single-cover: De bescheidenheid straalt ervan af, Phil gunt het Philip blijkbaar van harte! Helemaal geen verkeerd nummer, al vind ik Collins' solo-materiaal uit die tijd door de bank genomen van een betere snit [7].
En iedereen natuurlijk bedankt voor de leuke reacties!
Op muzikaal gebied is het een Zappiaanse gebeurtenis geworden: Andermaal een aantal verbeterde remasters.
Het komt oprecht op me over en de muziek heeft iets melancholieks [6].
George Harrison: Respect voor je keuze, Hans, maar helaas kan Ding Dong me matig bekoren.
Het heeft inderdaad een kerstsfeer, maar het klinkt erg oninteressant en helemaal al niet catchy [5].
Collins & Bailey: Als je de solo-platen van Collins kent hoor je dat dit nummer er niet echt tussen zou passen, al zijn de harde klappen in het nummer onmiskenbaar (waarschijnlijk Collins die er op drumt, hij was geloof ik ook de producer van dat Philip Bailey-album). Let eens op de single-cover: De bescheidenheid straalt ervan af, Phil gunt het Philip blijkbaar van harte! Helemaal geen verkeerd nummer, al vind ik Collins' solo-materiaal uit die tijd door de bank genomen van een betere snit [7].
En iedereen natuurlijk bedankt voor de leuke reacties!

Op muzikaal gebied is het een Zappiaanse gebeurtenis geworden: Andermaal een aantal verbeterde remasters.

0
geplaatst: 6 januari 2013, 01:39 uur
Ik ben zeker geen Phil-fan, maar Easy Lover is een dijk van een 80s plaat. Misschien een beetje een guilty pleasure, maar het zit toch wel erg goed in elkaar. Beide artiesten zijn natuurlijk sowieso al erg goed in wat ze doen, of je er nu van houdt of niet. Cijfer: 7,5
0
geplaatst: 6 januari 2013, 01:51 uur
Morgen doe ik mee met de Bossche Popquiz en ben ik waarschijnlijk nauwelijks online, dus daarom nu alvast de 90s single van 6 januaru. Ik had de keuze tussen 1990 en 1996 en wat opvalt is dat in beide weken Queen binnenkomt met een voor hun doen mindere single (naar mijn smaak dan). Ook zie ik U2 met een cover van Everlasting Love staan. Die was ik compleet vergeten, of wellicht had ik hem verdrukt, want het is wel een heel matige versie als je hem naast het origineel of de beroemde versie van Love Affair legt.
Ik ga voor een lied uit 1990 dat ik toen mooi vond en nog steeds regelmatig in mijn hoofd schiet, al hoor ik het vrijwel nooit meer ergens voorbij komen:

Destijds vond ik het een schitterend liedje, maar nu kan ik het wat beter plaatsen. Blijkbaar is de melodie ontleend van een oud Iers volkslied en daar was ik toen wel gevoelig voor (Belfast Child van Simple Minds vond ik als kind ook schitterend). De bandnaam slaat trouwens op de naam van de drie broers die de band oprichtten en heeft dus niets met het geloof te maken. Overigens nog een opvallend lang nummer voor een single: meer dan 7 minuten! Maar het luistert prima weg. Cijfer: 8
Words kwam overigens binnen op plaats 23 en reikte in de 10 weken dat het genoteerd stond, tot de 5e plaats.
Ik ga voor een lied uit 1990 dat ik toen mooi vond en nog steeds regelmatig in mijn hoofd schiet, al hoor ik het vrijwel nooit meer ergens voorbij komen:

Destijds vond ik het een schitterend liedje, maar nu kan ik het wat beter plaatsen. Blijkbaar is de melodie ontleend van een oud Iers volkslied en daar was ik toen wel gevoelig voor (Belfast Child van Simple Minds vond ik als kind ook schitterend). De bandnaam slaat trouwens op de naam van de drie broers die de band oprichtten en heeft dus niets met het geloof te maken. Overigens nog een opvallend lang nummer voor een single: meer dan 7 minuten! Maar het luistert prima weg. Cijfer: 8
Words kwam overigens binnen op plaats 23 en reikte in de 10 weken dat het genoteerd stond, tot de 5e plaats.
0
geplaatst: 6 januari 2013, 14:24 uur
The Christians - Words:
Prachtig gedragen nummer met onvergetelijk refrein.
Heb het album daarvan toevallig kort geleden ook nog op gehad.
The Christians staan voor mooie rustige popmuziek met lichte folk- of soulrandjes.
Blijft een heel mooi nummer dit.
Cijfer 8.
Prachtig gedragen nummer met onvergetelijk refrein.
Heb het album daarvan toevallig kort geleden ook nog op gehad.
The Christians staan voor mooie rustige popmuziek met lichte folk- of soulrandjes.
Blijft een heel mooi nummer dit.
Cijfer 8.
0
geplaatst: 6 januari 2013, 15:30 uur
Easy Lover: Collins/ Bailey
Lekker opzwepend nummer van twee frontmannen van beroemde bands. Het heeft wel wat.
De stemmen passen goed samen en de drums(Collins) is lekker overdonderend.
Sterk refein ook. (7,5)
The Christians- Words
Fraai emotioneel liedje met een keltische inslag (intro is hemels) die heerlijk wegluistert en op een aangename manier voortkabbelt.
Jammer dat het deze band geen blijvertje was. (8,5)
Lekker opzwepend nummer van twee frontmannen van beroemde bands. Het heeft wel wat.
De stemmen passen goed samen en de drums(Collins) is lekker overdonderend.
Sterk refein ook. (7,5)
The Christians- Words
Fraai emotioneel liedje met een keltische inslag (intro is hemels) die heerlijk wegluistert en op een aangename manier voortkabbelt.
Jammer dat het deze band geen blijvertje was. (8,5)
0
geplaatst: 6 januari 2013, 23:07 uur
Inhaalslag:
Allereerst alsnog van harte gefeliciteerd gewenst Kaztor, en waarschijnlijk heb je alweer muziek gekregen!
Verder dan nog:
Kane - Love Over Healing:
Een van de meest gebashte artiesten op deze site.
Ik heb niet heel veel met Kane, maar ook niet tegen. De eerste 2 albums zijn nog best te pruimen.
Dit nummer is compleet langs me heen gegaan toen, heb niet het gevoel dat ik het ken.
Het is een ballad opgebouwd volgens het boekje, maar ook ik trek de stem van Dinand niet echt. Op het einde wordt het wat beter met die gitaarsolo, maar uiteindelijk doet het nummer me niet heel veel.
En dat lijkt wel de bedoeling te zijn.
Niet gelukt dus en een 5.
Lucille Star - The French Song:
Frans-Canadese zangeres en dit nummer is zowel in het Frans alsin het Engels.
Het is een typische jaren-60 zangeressen tranentrekker uitgevoerd met een country-achtige snik in de stem. Ik neem aan dat het toen voor de huisvrouwen bedoeld was. Heeft nog lang gefigureerd in de Arbeidsvitaminen.
Klinkt wat gedateerd, maar ik vind het nog wel wat hebben.
Cijfer 6,5.
Allereerst alsnog van harte gefeliciteerd gewenst Kaztor, en waarschijnlijk heb je alweer muziek gekregen!
Verder dan nog:
Kane - Love Over Healing:
Een van de meest gebashte artiesten op deze site.
Ik heb niet heel veel met Kane, maar ook niet tegen. De eerste 2 albums zijn nog best te pruimen.
Dit nummer is compleet langs me heen gegaan toen, heb niet het gevoel dat ik het ken.
Het is een ballad opgebouwd volgens het boekje, maar ook ik trek de stem van Dinand niet echt. Op het einde wordt het wat beter met die gitaarsolo, maar uiteindelijk doet het nummer me niet heel veel.
En dat lijkt wel de bedoeling te zijn.
Niet gelukt dus en een 5.
Lucille Star - The French Song:
Frans-Canadese zangeres en dit nummer is zowel in het Frans alsin het Engels.
Het is een typische jaren-60 zangeressen tranentrekker uitgevoerd met een country-achtige snik in de stem. Ik neem aan dat het toen voor de huisvrouwen bedoeld was. Heeft nog lang gefigureerd in de Arbeidsvitaminen.
Klinkt wat gedateerd, maar ik vind het nog wel wat hebben.
Cijfer 6,5.
0
geplaatst: 6 januari 2013, 23:23 uur
Vervolg:
George Harrison - Ding Dong:
Hier heb ik het 7"-singeltje nog van.
Pas jaren later realiseerde ik me dat dit een kerstnummer was.
Ik zie nu ook in het clipje dat ie in dat bos een kerstboom aan het uitzoeken is.
Vind het dus wel catchy en de coupletjes zijn mooi gezongen, het refreintje is natuurlijk wel simpel, maar het blijft meteen hangen.
Moest er meteen weer van glimlachen.
Cijfer 7,5.
Phil Collins & Philip Bailey - Easy Lover:
1985-klassieker en een terechte nummer 1 wat mij betreft.
Hetzelfde knalgeluid als Sussudio wat ook een hit was ongeveer dezelfde tijd in dat jaar.
Superstrak uitgevoerd en met de falset van Bailey in een fijne combi met Phil.
Lekker gedrumd en een lekkere gitaarsolo ook nog. Sterk refrein.
Cijfer 8.
George Harrison - Ding Dong:
Hier heb ik het 7"-singeltje nog van.
Pas jaren later realiseerde ik me dat dit een kerstnummer was.
Ik zie nu ook in het clipje dat ie in dat bos een kerstboom aan het uitzoeken is.
Vind het dus wel catchy en de coupletjes zijn mooi gezongen, het refreintje is natuurlijk wel simpel, maar het blijft meteen hangen.
Moest er meteen weer van glimlachen.
Cijfer 7,5.
Phil Collins & Philip Bailey - Easy Lover:
1985-klassieker en een terechte nummer 1 wat mij betreft.
Hetzelfde knalgeluid als Sussudio wat ook een hit was ongeveer dezelfde tijd in dat jaar.
Superstrak uitgevoerd en met de falset van Bailey in een fijne combi met Phil.
Lekker gedrumd en een lekkere gitaarsolo ook nog. Sterk refrein.
Cijfer 8.
0
geplaatst: 6 januari 2013, 23:49 uur
Ik zie Ding Dong als een parodie op de kerstnummers, de tekst en de clip zijn toch wel kolderiek.
Phil Collins & Philip Bailey - Easy Lover
Een compositie van Philip Bailey maar door de productie (met name de drums) lijkt het meer een Collins-nummer. De stemmen passen wonderwel goed bij elkaar en het refrein is sterk.
The Christians - Words
Fraaie ballad met mooie soulvolle vocalen die mij een beetje doen denken aan de doo-wop-bands in de jaren '50 (Platters bv.) maar het heeft een eigentijds Keltisch tintje meegekregen.
Cijfer: 8
Phil Collins & Philip Bailey - Easy Lover
Een compositie van Philip Bailey maar door de productie (met name de drums) lijkt het meer een Collins-nummer. De stemmen passen wonderwel goed bij elkaar en het refrein is sterk.
The Christians - Words
Fraaie ballad met mooie soulvolle vocalen die mij een beetje doen denken aan de doo-wop-bands in de jaren '50 (Platters bv.) maar het heeft een eigentijds Keltisch tintje meegekregen.
Cijfer: 8
0
geplaatst: 7 januari 2013, 07:46 uur
Ik heb ook een klein zwak voor de vooral vocale kwaliteiten van The Christians en Words is een prima song (7,5)
Er was nog zo'n soort band in die tijd, London Beat. Hoe dan ook, die vocale groepen scoorden hoog, zo eind jaren '80, begin jaren '90.
Het was alleen geen reden voor een langdurig bestaan.
Er was nog zo'n soort band in die tijd, London Beat. Hoe dan ook, die vocale groepen scoorden hoog, zo eind jaren '80, begin jaren '90.
Het was alleen geen reden voor een langdurig bestaan.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 16:30 uur
In de 00's komen we terecht bij 2006. Geen bijster sterke week qua binnenkomers, want we moeten het doen met wat doorsnee housenummers (al samplet Dannii Minoque wel leuk Gloria Estefan) en Sky Radio-muziek. Heb even overwogen voor de hardstyle-plaat te kiezen, aangezien dat genre toch wel erg populair is, maar op MusicMeter nooit aandacht krijgt. Uiteindelijk toch maar niet gedaan, want ik denk niet dat iemand in dit topic er een voldoende aan zou hebben gegeven... De keus is dus gevallen op:
YouTube - Gavin DeGraw - Chariot

Het nummer was destijds niet weg te slaan van de Sky Radio-playlist en dat is wel te merken aan de hitnotering: het kwam binnen op 26, haalde slechts de 12de plaats, maar stond wel 14 weken genoteerd.
Hoewel ik er zelf niet heel wild van, omdat het wat te zoetsappig naar mijn smaak is, valt niet te ontkennen dat het gewoonweg een heel vakkundig liedje is. Een voldoende kan er dan ook wel vanaf. Cijfer: 6
YouTube - Gavin DeGraw - Chariot

Het nummer was destijds niet weg te slaan van de Sky Radio-playlist en dat is wel te merken aan de hitnotering: het kwam binnen op 26, haalde slechts de 12de plaats, maar stond wel 14 weken genoteerd.
Hoewel ik er zelf niet heel wild van, omdat het wat te zoetsappig naar mijn smaak is, valt niet te ontkennen dat het gewoonweg een heel vakkundig liedje is. Een voldoende kan er dan ook wel vanaf. Cijfer: 6
0
geplaatst: 7 januari 2013, 16:49 uur
Gavin DeGraw- Chariot
Eigenlijk best een pakkend nummer. Refeintje dat blijft hangen, lekker pianospel en een prettige wat luie zangpartij.
Ik vind het zoetzappige gehalte eigenlijk best meevallen, al kan ik mij ook wel weer voorstellen dat dit Sky Radio luisteraars boeit.
Ik vond destijds het debuutalbum van DeGraw ook best aardig.
Een 7,5.
Eigenlijk best een pakkend nummer. Refeintje dat blijft hangen, lekker pianospel en een prettige wat luie zangpartij.
Ik vind het zoetzappige gehalte eigenlijk best meevallen, al kan ik mij ook wel weer voorstellen dat dit Sky Radio luisteraars boeit.
Ik vond destijds het debuutalbum van DeGraw ook best aardig.
Een 7,5.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 16:51 uur
Gavin is nou niet bepaald mijn favo zanger, al kan ik ook niet ontkennen dat hij geen goede stem heeft.
Dit is een van z'n betere nummers
Cijfer: 6.4
Dit is een van z'n betere nummers
Cijfer: 6.4
0
geplaatst: 7 januari 2013, 18:03 uur
De zang van Gavin DeGraw ligt mij ook niet maar een vakkundig liedje is het wel met mooi pianospel en niet te zoet.
Cijfer: 6
Cijfer: 6
0
geplaatst: 7 januari 2013, 18:30 uur
The Christians - Words
Aardige zalvende ballad. Opvallende combinatie van soul en keltische folkmuziek. Fijne stem heeft die zanger ook wel. Maar 7 minuten is iets teveel van het goede. Cijfer: 6,5.
Gavin DeGraw - Chariot
Verbaasd dat dit enkel voldoendes scoort hier. Veel erger dan dit wordt muziek voor mij toch niet. Slappe Sky Radio pop zonder enige bezieling. Van die muziek die gemaakt wordt opdat niemand zich er aan stoort (wat mij ironisch genoeg dan weer stoort). Van die opmerkingen als het is wel vakkundig gemaakt kan ik ook bar weinig mee. Vakkundig shmakshmundig. Een vakkundig gedraaide drol is nog steeds een drol. Cijfer: 1.
Aardige zalvende ballad. Opvallende combinatie van soul en keltische folkmuziek. Fijne stem heeft die zanger ook wel. Maar 7 minuten is iets teveel van het goede. Cijfer: 6,5.
Gavin DeGraw - Chariot
Verbaasd dat dit enkel voldoendes scoort hier. Veel erger dan dit wordt muziek voor mij toch niet. Slappe Sky Radio pop zonder enige bezieling. Van die muziek die gemaakt wordt opdat niemand zich er aan stoort (wat mij ironisch genoeg dan weer stoort). Van die opmerkingen als het is wel vakkundig gemaakt kan ik ook bar weinig mee. Vakkundig shmakshmundig. Een vakkundig gedraaide drol is nog steeds een drol. Cijfer: 1.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 19:46 uur
Shmakshmundig? 
Ik was al zwak in het ophoesten van de namen van nieuwe genres, ik begin steeds meer achter te lopen (gelukkig lid geworden van een bijspijker topic).
Je kunt iets ook per saldo zwak vinden juist omdat het op Sky Radio wordt gedraaid. Dat vind ik dan weer flauw, geef het in ieder geval z'n kans en bovendien, niet één nummer is hetzelfde.
Hij kan zingen, klinkt redelijk enthousiast en er zijn ergere dingen gemaakt. Het heeft een aardig niets aan de hand gehalte maar de melodie is wel aanstekelijk te noemen. Vooruit, een 6. Goddank luister ik nooit naar Sky, dat is weer wat anders.

Ik was al zwak in het ophoesten van de namen van nieuwe genres, ik begin steeds meer achter te lopen (gelukkig lid geworden van een bijspijker topic).
Je kunt iets ook per saldo zwak vinden juist omdat het op Sky Radio wordt gedraaid. Dat vind ik dan weer flauw, geef het in ieder geval z'n kans en bovendien, niet één nummer is hetzelfde.
Hij kan zingen, klinkt redelijk enthousiast en er zijn ergere dingen gemaakt. Het heeft een aardig niets aan de hand gehalte maar de melodie is wel aanstekelijk te noemen. Vooruit, een 6. Goddank luister ik nooit naar Sky, dat is weer wat anders.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 20:04 uur
musician schreef:
Oh dat ben ik volkomen met je eens hoor (al zijn goede liedjes zeer schaars in de Sky Radio playlist). Maar ik zou heus niet alles op Sky Radio een 1 geven (iets als Adele zou bijvoorbeeld wel op een voldoende kunnen rekenen van mijn kant). Het heeft ook niet zoveel met het een kans geven te maken, heb dit nummer vaak genoeg gehoord. Maar kan gewoon heel slecht tegen dit soort zouteloze top 40-singer-songwriters, James Blunt en James Morrison zijn andere voorbeelden.
0
geplaatst: 7 januari 2013, 22:47 uur
Gavin DeGraw - Chariot:
Ik vind het ook niet onaardig.
En heb het gelukkig ook niet te veel gehoord waardoor ik het zat ben.
Lekker pianoriedeltje wat het liedje draagt, niet onaangename stem, refreintje wat blijft hangen.
Gewoon een vakkundig gemaakte popsong.
Cijfer 7.
Ik vind het ook niet onaardig.
En heb het gelukkig ook niet te veel gehoord waardoor ik het zat ben.
Lekker pianoriedeltje wat het liedje draagt, niet onaangename stem, refreintje wat blijft hangen.
Gewoon een vakkundig gemaakte popsong.
Cijfer 7.
* denotes required fields.