Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 18 januari 2013, 20:27 uur
Marvin Gaye- I Heard It Through The Grapevine.
Met recht een onvervalste classic. Waar Otis veel te vroeg van ons heen ging, was daar gelukkig Marvin Gaye, die de fakkel overnam.
Soul zoals Soul bedoeld is. De feel, de swing en die fenomenale stem.
Ook Marvin ging tragisch en sindsdien is het een stuk minder geworden met soulmuziek uit het hart.
Natuurlijk een 9.
Met recht een onvervalste classic. Waar Otis veel te vroeg van ons heen ging, was daar gelukkig Marvin Gaye, die de fakkel overnam.
Soul zoals Soul bedoeld is. De feel, de swing en die fenomenale stem.
Ook Marvin ging tragisch en sindsdien is het een stuk minder geworden met soulmuziek uit het hart.
Natuurlijk een 9.
0
geplaatst: 19 januari 2013, 01:30 uur
Een van de beste van Marvin Gaye (nummer 6 in mijn Gaye Top 10) en veruit het beste van hem van voor What's Going On. Het Motown-geluid is hier nog duidelijk aanwezig.
Cijfer: 9
Cijfer: 9
0
geplaatst: 19 januari 2013, 12:37 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
Billy Paul - Thanks For Saving My Life

Hitlijst: Top 40
Datum van binnenkomst: 19 januari 1974
Kwam binnen op: #34
Hoogste notering: #23
Aantal weken: 5
Aantal punten: 55
We blijven in soulsferen.
Heel aardig soulliedje met natuurlijk de onvervalste sound van de Amerikaanse staat waarin ik recentelijk nog uit en in een vliegtuig mocht stappen; Philadelphia. Het Motown-geluid uit de 60's is hier duidelijk doorgeëvolueerd, mede dankzij Barry White, Stevie Wonder en de legende die we hier gisteren mochten begroeten. Billy Paul kennen we uiteraard van Me & Mrs. Jones van een jaar eerder, maar als ik echt eerlijk mag zijn doet dit liedje me meer [7].
Billy Paul - Thanks For Saving My Life
Datum van binnenkomst: 19 januari 1974
Kwam binnen op: #34
Hoogste notering: #23
Aantal punten: 55
We blijven in soulsferen.

Heel aardig soulliedje met natuurlijk de onvervalste sound van de Amerikaanse staat waarin ik recentelijk nog uit en in een vliegtuig mocht stappen; Philadelphia. Het Motown-geluid uit de 60's is hier duidelijk doorgeëvolueerd, mede dankzij Barry White, Stevie Wonder en de legende die we hier gisteren mochten begroeten. Billy Paul kennen we uiteraard van Me & Mrs. Jones van een jaar eerder, maar als ik echt eerlijk mag zijn doet dit liedje me meer [7].
0
geplaatst: 19 januari 2013, 15:16 uur
Billy Paul- Thanks For Saving My Life
Wederom weer een fijne soulplaat. Fantastische stem die Billy Paul. Deze is wat opgetogender dan Me And Mrs.Jones, maar wat wil je ook als je leven gered wordt
Dat vind ik trouwens ook nog steeds een heel mooi nummer, maar deze is minstens even goed.
Fijne phily soul, ik word hier erg vrolijk van. Voorbeeldige produktie overigens.
Een 8.
Wederom weer een fijne soulplaat. Fantastische stem die Billy Paul. Deze is wat opgetogender dan Me And Mrs.Jones, maar wat wil je ook als je leven gered wordt

Dat vind ik trouwens ook nog steeds een heel mooi nummer, maar deze is minstens even goed.
Fijne phily soul, ik word hier erg vrolijk van. Voorbeeldige produktie overigens.
Een 8.
0
geplaatst: 19 januari 2013, 16:07 uur
Met dit soort soul mogen ze altijd afkomen bij mij. Aangename stem, vrij opgetogen en niet opdringend maar toch soepel en met passie. Prima begeleiding ook.
Cijfer: 8
0
geplaatst: 19 januari 2013, 16:37 uur
Motorcycle - As The Rush Comes:
Lekker trancenummer inderdaad. Niet van die opgefokte herrie tenminste.
En warempel met een songstructuur en melodie erin.
Krijg er al weer zin in de zomer van. Dat je er op kan dansen is meegenomen, maar achterom in de tuinstoel is dit ook lekker.
Cijfer 8.
Lekker trancenummer inderdaad. Niet van die opgefokte herrie tenminste.
En warempel met een songstructuur en melodie erin.
Krijg er al weer zin in de zomer van. Dat je er op kan dansen is meegenomen, maar achterom in de tuinstoel is dit ook lekker.
Cijfer 8.
0
geplaatst: 19 januari 2013, 18:55 uur
Dionne Warwick: Mag ik hiervoor de term 'aangename gezapigheid' bij gebruiken?
Dit liedje belichaamt een oude, afgeragde, stoffige stoel die elke dag weer op je wacht totdat je uit je werk komt, bak koffie erbij, een beetje dit idee:

Gezellig, geen snijgevaar o.i.d., geen risico, geen gekkigheid, gewoon 100% veilig en voor de gehele familie [5,5].
Air: Typisch een liedje dat ik toen veel beter vond dan nu. En ik vind de andere singles die ik van ze ken ook beter. All I Need vind ik nu eigenlijk een beetje saai en de zang vind ik wat lusteloos, alsof ze na een stevig avondje stappen na 2 uurtjes uit haar bed gehaald is om de zangpartij te doen. Wel weer eens tijd dat we het album weer eens doornemen hier [6,5].
Motorcycle: Ik deel de liefde niet zo voor dit nummer. Slecht is het geenszins, maar het doet me niet zo veel, ik vind het wat klinisch klinken [5].
Dit liedje belichaamt een oude, afgeragde, stoffige stoel die elke dag weer op je wacht totdat je uit je werk komt, bak koffie erbij, een beetje dit idee:

Gezellig, geen snijgevaar o.i.d., geen risico, geen gekkigheid, gewoon 100% veilig en voor de gehele familie [5,5].
Air: Typisch een liedje dat ik toen veel beter vond dan nu. En ik vind de andere singles die ik van ze ken ook beter. All I Need vind ik nu eigenlijk een beetje saai en de zang vind ik wat lusteloos, alsof ze na een stevig avondje stappen na 2 uurtjes uit haar bed gehaald is om de zangpartij te doen. Wel weer eens tijd dat we het album weer eens doornemen hier [6,5].
Motorcycle: Ik deel de liefde niet zo voor dit nummer. Slecht is het geenszins, maar het doet me niet zo veel, ik vind het wat klinisch klinken [5].
0
geplaatst: 20 januari 2013, 21:22 uur
Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine:
Ik ben eigenlijk iets meer gewend aan de wat lompere versie van Creedence.
Voor de rest weinig aan toe te voegen aan wat de anderen al gezegd hebben.
Bonafide soulklassieker, misschien iets teveel violen, maar ja, dat was nou eenmaal in die jaren.
Cijfer 8.
Billy Paul - Thanks For Saving My Life:
Ja, de Philly Sound. Met een eigen label zelfs.
Een fijne soulstroming uit de jaren 70, waar ik best het een en ander van heb (bewaard) en nog wel eens met plezier naar luister.
Met meer plezier dan vroeger overigens.
Ook dit is weer zo'n fijn soulnummer met een sterke melodie, dameskoortje, swingende piano en mooi naar een climax toewerkend.
Ik vind deze ook beter dan Me And Mrs. Jones.
Cijfer 7,5
Ik ben eigenlijk iets meer gewend aan de wat lompere versie van Creedence.
Voor de rest weinig aan toe te voegen aan wat de anderen al gezegd hebben.
Bonafide soulklassieker, misschien iets teveel violen, maar ja, dat was nou eenmaal in die jaren.
Cijfer 8.
Billy Paul - Thanks For Saving My Life:
Ja, de Philly Sound. Met een eigen label zelfs.
Een fijne soulstroming uit de jaren 70, waar ik best het een en ander van heb (bewaard) en nog wel eens met plezier naar luister.
Met meer plezier dan vroeger overigens.
Ook dit is weer zo'n fijn soulnummer met een sterke melodie, dameskoortje, swingende piano en mooi naar een climax toewerkend.
Ik vind deze ook beter dan Me And Mrs. Jones.
Cijfer 7,5
0
geplaatst: 20 januari 2013, 21:50 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
The Specials - A Message To You, Rudy

Datum van binnenkomst: 19 januari 1980
Kwam binnen op: #30
Hoogste notering: #22
Aantal punten: 72
U ziet: Geen 20 januari, want er bestaat geen 80's-Top 40 van die datum!
Fijne plaat met reggae zoals het in de jaren '60 klonk.
Een heerlijke, losse vibe heeft het ook, alsof het op een zonnige namiddag is opgenomen [8].
The Specials - A Message To You, Rudy

Datum van binnenkomst: 19 januari 1980
Kwam binnen op: #30
Hoogste notering: #22
Aantal punten: 72
U ziet: Geen 20 januari, want er bestaat geen 80's-Top 40 van die datum!
Fijne plaat met reggae zoals het in de jaren '60 klonk.
Een heerlijke, losse vibe heeft het ook, alsof het op een zonnige namiddag is opgenomen [8].
0
geplaatst: 20 januari 2013, 22:04 uur
The Specials- A Message To You Rudy
Hele fijne Skaplaat van de legendarische Specials. Erg hot in die periode en in het genre toch wel een topper deze band.
Ik bewaar hier fiijne herinneringen aan.
Cijfer:8
Hele fijne Skaplaat van de legendarische Specials. Erg hot in die periode en in het genre toch wel een topper deze band.
Ik bewaar hier fiijne herinneringen aan.
Cijfer:8
0
geplaatst: 20 januari 2013, 23:12 uur
The Specials - A Message To You Rudy:
Dit was toen een paar jaar heel erg in. Engelse ska.
Met deze Specials, Madness, The Beat, Bad Manners en The Selecter.
Feitelijk is dit een meer ingetogen nummertje, vergeleken met bv. Gangsters en Too Much, Too Young.
Het heeft iets meelijwekkends over zich heen (ondanks het genre) door het niet vrolijk gezongen refreintje en het wat naargeestige trompetsolootje. En toch klinkt het zomers.
Knap dus en derhalve een fijn liedje nog steeds.
Cijfer: 8.
Dit was toen een paar jaar heel erg in. Engelse ska.
Met deze Specials, Madness, The Beat, Bad Manners en The Selecter.
Feitelijk is dit een meer ingetogen nummertje, vergeleken met bv. Gangsters en Too Much, Too Young.
Het heeft iets meelijwekkends over zich heen (ondanks het genre) door het niet vrolijk gezongen refreintje en het wat naargeestige trompetsolootje. En toch klinkt het zomers.
Knap dus en derhalve een fijn liedje nog steeds.
0
geplaatst: 20 januari 2013, 23:19 uur
Zowat de voorbode voor de ska invasie.Ik weet ook nog dat dit plaatje bij de eerste luisterbeurten toch wat onwennig en vreemd klonk.Mis is het niet,maar ook geen mijlpaal in de muziekgeschiedenis.
Cijfer: 7
0
geplaatst: 22 januari 2013, 14:11 uur
Oeps, me een dag vergist. Hier alsnog de single van de 90s van gisteren. In een week waarin Marco Borsato's Waarom Nou Jij op 1 staat, maar bijna het onderspit delft tegen Irene Moors' Smurfenhouse, komen ook (Rene van der) Gijp en Vanessa (Conny Breukhoven) binnen met ware klassiekers. Ik was eigenlijk wel benieuwd naar de single van Gijp, maar daar is geen officiële clip van te vinden, dus ik ben voor deze gegaan:
YouTube - Mark 'Oh - Tears Don't Lie

Tears Don't Lie is gebaseerd op dit Duitse hitsucces uit de 70s:
YouTube - Michael Holm - Tränen lügen nicht (D) 1974
In Nederland werd het een behoorlijke hit: het stond 12 weken in de lijst genoteerd en hield het 4 weken vol op de 2e plek. Irene Moors & De Smurfen waren net een maatje te groot, dus de 1ste plek zat er niet in.
1995 was voor mij een beetje een scharnierjaar: ik werd fan van Radiohead en Smashing Pumpkins, en mijn liefde voor eurohouse was tanende. Een enorme fan van dit nummer ben ik dan ook nooit geweest, al was ik dat wel van zijn kleinere hit Randy, dat wat meer richting Duitse rave gaat. Tears Don't Lie is nu wel een beetje jeugdsentiment, maar lang niet zo goed als vergelijkbare platen van Paul Elstak, Charly & Theo, Critical Mass, etc. uit die tijd.
YouTube - Mark 'Oh - Tears Don't Lie

Tears Don't Lie is gebaseerd op dit Duitse hitsucces uit de 70s:
YouTube - Michael Holm - Tränen lügen nicht (D) 1974
In Nederland werd het een behoorlijke hit: het stond 12 weken in de lijst genoteerd en hield het 4 weken vol op de 2e plek. Irene Moors & De Smurfen waren net een maatje te groot, dus de 1ste plek zat er niet in.
1995 was voor mij een beetje een scharnierjaar: ik werd fan van Radiohead en Smashing Pumpkins, en mijn liefde voor eurohouse was tanende. Een enorme fan van dit nummer ben ik dan ook nooit geweest, al was ik dat wel van zijn kleinere hit Randy, dat wat meer richting Duitse rave gaat. Tears Don't Lie is nu wel een beetje jeugdsentiment, maar lang niet zo goed als vergelijkbare platen van Paul Elstak, Charly & Theo, Critical Mass, etc. uit die tijd.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 17:45 uur
The Specials - A Message To You Rudy
Ska was destijds volop in mede dankzij The Specials. Dit vind ik nog steeds gezellig klinken met fijne blazers, vrolijk maar het heeft ook wat weemoed in zich.
Cijfer: 8,5
Mark 'Oh - Tears Don't Lie
De Eurohouse was inderdaad op terugweg, wij kregen dan kleuterhouse of platte varianten (gabber). Dit is nummer mij te kitscherig en niet grappig.
Cijfer: 3,5
Ska was destijds volop in mede dankzij The Specials. Dit vind ik nog steeds gezellig klinken met fijne blazers, vrolijk maar het heeft ook wat weemoed in zich.
Cijfer: 8,5
Mark 'Oh - Tears Don't Lie
De Eurohouse was inderdaad op terugweg, wij kregen dan kleuterhouse of platte varianten (gabber). Dit is nummer mij te kitscherig en niet grappig.
Cijfer: 3,5
0
geplaatst: 22 januari 2013, 21:56 uur
Ik vind Thanks voor Saving my life van Billy Paul ook geweldig. Ik ben het overigens ook pas later gaan waarderen. Maar het blijft prachtig (8,5)
A Message to you Rudy van The Specials, helemaal 1980 en eveneens van een mooie schoonheid. Ik sla het iets lager aan dan Billy Paul (7,5) maar toch een ruime voldoende.
Herman bevat het vermogen muziek uit te kiezen die kan leiden tot flink wakker schudden
: met Mark O' afgespeeld in mijn slaapkamer kun je er in ieder geval van uitgaan dat ik direct naast mijn bed sta (2).
A Message to you Rudy van The Specials, helemaal 1980 en eveneens van een mooie schoonheid. Ik sla het iets lager aan dan Billy Paul (7,5) maar toch een ruime voldoende.
Herman bevat het vermogen muziek uit te kiezen die kan leiden tot flink wakker schudden
: met Mark O' afgespeeld in mijn slaapkamer kun je er in ieder geval van uitgaan dat ik direct naast mijn bed sta (2).
0
geplaatst: 22 januari 2013, 22:13 uur
In de tijd vond ik Mark Oh wel aardig (ik was 20 en je wilt wat zullen we maar zeggen). Anno nu vind ik het nog steeds niet extreem slecht maar laten we er op houden dat ik wel eens beter heb gehoord
cijfer: 4,5
The Specials zijn dan weer een stukje beter, niet het beste nummer uit hun leuke oeuvre maar toch een makkelijke voldoende.
Cijfer: 7,0
cijfer: 4,5
The Specials zijn dan weer een stukje beter, niet het beste nummer uit hun leuke oeuvre maar toch een makkelijke voldoende.
Cijfer: 7,0
0
geplaatst: 22 januari 2013, 22:47 uur
Mark ''Oh- Tears Don't Lie
Ik word knap nerveus van dit nummer, als dit afgelopen is omarm je de stilte.
Geen prettige Eurohouse. Een soort van tegendraads ritme en een heel irritant (sneller afgespeelde ?) zangpartij, of wat daar voor door mag gaan.
Niet voor mijn oren bestemt. (2)
Ik word knap nerveus van dit nummer, als dit afgelopen is omarm je de stilte.
Geen prettige Eurohouse. Een soort van tegendraads ritme en een heel irritant (sneller afgespeelde ?) zangpartij, of wat daar voor door mag gaan.
Niet voor mijn oren bestemt. (2)
0
geplaatst: 22 januari 2013, 23:34 uur
Ik zal de prachtige nieuwe binnenkomer van Scooter jullie dan maar besparen. 
22 januari 2005 kwam ook de volgende plaat binnen in de top 40:
YouTube - Mocky - Catch A Moment In Time

Echt een grote hit werd het niet: het kwam binnen op 37, steeg door naar 36 en bungelde daarna nog 2 weken onderin de charts.
Toch viel hij me wel op, want ik had geen idee dat Mocky hits had gescoord in Nederland. Waarschijnlijk komt het doordat hij een grote hit had in het doorbraakalbum van Jamie Lidell, dat in dezelfde tijd erg populair was. Ik ken hem dan ook van zijn samenwerkingen met Feist, Jamie Lidell en alleskunner/pianist Gonzalez. Zijn albums scoren hier ook goed, voor zover ze bekend zijn dan.
Dit nummer vind ik zelf een erg leuk en luchtig funkplaatje. Best inventief en tegendraads, bv. met die stopstartritmes aan het einde. Lekker muzikaal plaatje, had van mij een grotere hit mogen worden.

22 januari 2005 kwam ook de volgende plaat binnen in de top 40:
YouTube - Mocky - Catch A Moment In Time

Echt een grote hit werd het niet: het kwam binnen op 37, steeg door naar 36 en bungelde daarna nog 2 weken onderin de charts.
Toch viel hij me wel op, want ik had geen idee dat Mocky hits had gescoord in Nederland. Waarschijnlijk komt het doordat hij een grote hit had in het doorbraakalbum van Jamie Lidell, dat in dezelfde tijd erg populair was. Ik ken hem dan ook van zijn samenwerkingen met Feist, Jamie Lidell en alleskunner/pianist Gonzalez. Zijn albums scoren hier ook goed, voor zover ze bekend zijn dan.
Dit nummer vind ik zelf een erg leuk en luchtig funkplaatje. Best inventief en tegendraads, bv. met die stopstartritmes aan het einde. Lekker muzikaal plaatje, had van mij een grotere hit mogen worden.Cijfer: 8
0
geplaatst: 22 januari 2013, 23:35 uur
Mark 'Oh - Tears Don't Lie:
Ik had toentertijd een stervenshekel aan deze muziek. Eurohouse, happy hardcore, gabberhouse en dat soort dingen.
Tegenwoordig hoor ik het best weer af en toe glimlachend aan.
Bij dit nummer waarschijnlijk vooral ook omdat ik die ietwat zwaarmoedige en bombastische schlager van Michael Holm ook nog goed ken van nog vroegerder.
Eigenlijk zit het er best goed doorheen gesampled.
Ik kan er tegenwoordig wel weer een 5,5 aan kwijt.
Ik had toentertijd een stervenshekel aan deze muziek. Eurohouse, happy hardcore, gabberhouse en dat soort dingen.
Tegenwoordig hoor ik het best weer af en toe glimlachend aan.
Bij dit nummer waarschijnlijk vooral ook omdat ik die ietwat zwaarmoedige en bombastische schlager van Michael Holm ook nog goed ken van nog vroegerder.
Eigenlijk zit het er best goed doorheen gesampled.
Ik kan er tegenwoordig wel weer een 5,5 aan kwijt.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 23:37 uur
Trouwens nog even een 9 voor de Specials. Ik ken het nummer al een jaar of 15, maar pas de laatste tijd ben ik de ska/2-tone uit die tijd echt gaan waarderen. Heerlijke muziek. 

0
geplaatst: 22 januari 2013, 23:40 uur
Mocky - Catch A Moment In Time:
Dit was mij echt totaal onbekend.
Rap met een funky basje en een steeds terugkerend gitaar en keyboardpatroontje.
In het refrein wordt dan echt gezongen, met een stem die me ergens bekend voorkomt, of aan doet denken..
Niet heel onaardig dit en een 6.
Dit was mij echt totaal onbekend.
Rap met een funky basje en een steeds terugkerend gitaar en keyboardpatroontje.
In het refrein wordt dan echt gezongen, met een stem die me ergens bekend voorkomt, of aan doet denken..
Niet heel onaardig dit en een 6.
0
geplaatst: 22 januari 2013, 23:50 uur
Mij was dit nummer ook onbekend, maar ja, ik volgde de hitlijsten toen al een tijd niet meer.
Aardig nummer, rap op een loom funky ritme met herkenbaar en steeds terugkerend gitaar- en keyboardmotiefje. Geen topsong maar een ruime voldoende van mij.
Cijfer: 6,5
Aardig nummer, rap op een loom funky ritme met herkenbaar en steeds terugkerend gitaar- en keyboardmotiefje. Geen topsong maar een ruime voldoende van mij.
Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 22 januari 2013, 23:59 uur
Grappig, ik had hier ook nog nooit van gehoord, en het komt me ook niet bekend voor, terwijl dit toch wel echt uit 'mijn tijd' is. Ik denk toch wel echt een groot deel van de top 40 van rond 2005 te kennen.
Ik kan me bij de vorige heren aansluiten. Ik vind het zeker leuk klinken, erg lekker geproduceerd. Toch weet het me niet helemaal te pakken. Het refrein vind ik erg matig, en de raps zijn ook niet al te bijzonder. Instrumentaal mag het er zeker zijn, maar het wordt al wel snel eentonig. Toch een leuk plaatje. Een 7.
Ik kan me bij de vorige heren aansluiten. Ik vind het zeker leuk klinken, erg lekker geproduceerd. Toch weet het me niet helemaal te pakken. Het refrein vind ik erg matig, en de raps zijn ook niet al te bijzonder. Instrumentaal mag het er zeker zijn, maar het wordt al wel snel eentonig. Toch een leuk plaatje. Een 7.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 01:01 uur
Ik kan me dit nummer en de bijbehorende clip nog goed herinneren. Maarja ik ben dan ook wel van precies de juiste generatie (was 16 toen dit uitkwam). Mocky was toen erg hip, mede door zijn samenwerking met Jamie Lidell. Ik vond dit nummer altijd erg leuk. Toffe productie en gewoon vrolijk laidback sfeertje. Dat hij niet kan rappen en niet kan zingen maakt, net als bij bijvoorbeeld Tiga, niet zoveel uit.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 11:47 uur
Mocky- Catch A Moment In Time
Beetje monotoon, maar ook wel weer catchy. Het is lekker geproduceerd en het heeft een aangenaam funky verloop.
Niet wereldschokkend maar het inventieve clipje draagt ook wel bij aan een hoger level.
Ik geef het een 6,5.
Beetje monotoon, maar ook wel weer catchy. Het is lekker geproduceerd en het heeft een aangenaam funky verloop.
Niet wereldschokkend maar het inventieve clipje draagt ook wel bij aan een hoger level.
Ik geef het een 6,5.
0
geplaatst: 23 januari 2013, 19:25 uur
Mocky-Cath a moment in time
Leuk pretentieloos nummertje,die je eigenlijk al doet snakken achter de lente.
Score ; 7,5
Leuk pretentieloos nummertje,die je eigenlijk al doet snakken achter de lente.
Score ; 7,5
0
geplaatst: 23 januari 2013, 21:09 uur
We zitten even op een verkeerd schema, ik kom dezelfde dagen van de jaren 60, 70 en 80 van vorig jaar weer tegen.
Morgen doe ik daarom een weer een nieuwe Single van de Dag voor de Sixties!
Morgen doe ik daarom een weer een nieuwe Single van de Dag voor de Sixties!

0
geplaatst: 24 januari 2013, 19:58 uur
Hier dan, een nieuwe Single van de Dag uit de Sixties, wel afkomstig uit de Amerikaanse Billboardlijst, met één dag smokkelen.
Ik wilde maar niet te moeilijk doen:
Beatles - She Loves you

Want per slot van rekening toch een opmerkelijke single, een beetje een doorbraak in de VS. Haalde ook de nummer 1 positie en stond uiteindelijk 15 weken genoteerd. 1964 zou een mooi Beatles jaar worden in de VS, overigens. Ik tel 19 uitgebrachte singles die de Billboard Hot 100 zouden halen en dat staat nog los van de b-kantjes die in de lijst zouden komen.....
Ik wilde maar niet te moeilijk doen:
Beatles - She Loves you

Want per slot van rekening toch een opmerkelijke single, een beetje een doorbraak in de VS. Haalde ook de nummer 1 positie en stond uiteindelijk 15 weken genoteerd. 1964 zou een mooi Beatles jaar worden in de VS, overigens. Ik tel 19 uitgebrachte singles die de Billboard Hot 100 zouden halen en dat staat nog los van de b-kantjes die in de lijst zouden komen.....
0
geplaatst: 24 januari 2013, 20:19 uur
Prille Beatles, maar wel heel herkenbaar. Ik moet toegeven dat ik meer een liefhebber ben van de latere Beatles, maar dit blijft natuurlijk een leuk feestje.
The Fab Four waren meesters in de pakkende refeinen en dit is een schoolvoorbeeld van een refein wat nooit meer uit je hoofd gaat.
The Fab Four waren meesters in de pakkende refeinen en dit is een schoolvoorbeeld van een refein wat nooit meer uit je hoofd gaat.
0
geplaatst: 24 januari 2013, 22:14 uur
Jaaaaaa!
Hier heb ik dus het originele 7"-singeltje nog van.
Al met mijn 4 jaar had ik mijn eerste pick-upje en dit singeltje heb ik als ik me niet vergis van mijn opa gekregen.
Het singeltje heeft heel wat draaibeurten gehad op dat pick-upje terwijl ik op een door mijn vader zelf gemaakt hobbelpaard lekker meehobbelde op deze vrolijke muziek.
Ik heb dit grijsgedraaide singeltje nog steeds
. En het hobbelpaard ook
.
En kan er niet anders dan een 10 voor geven natuurlijk.
Hier heb ik dus het originele 7"-singeltje nog van.
Al met mijn 4 jaar had ik mijn eerste pick-upje en dit singeltje heb ik als ik me niet vergis van mijn opa gekregen.
Het singeltje heeft heel wat draaibeurten gehad op dat pick-upje terwijl ik op een door mijn vader zelf gemaakt hobbelpaard lekker meehobbelde op deze vrolijke muziek.
Ik heb dit grijsgedraaide singeltje nog steeds
. En het hobbelpaard ook
.En kan er niet anders dan een 10 voor geven natuurlijk.
* denotes required fields.