Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 30 januari 2013, 22:27 uur
Jackie Cornell - Everyday's Torture
Dit kende ik ook alleen in de versie van Golden Earring. Klinkt erg donker en dramatisch met bombast maar ook met passie. De zanger heeft blijkbaar ook goed naar Robert Plant geluisterd.
Cijfer: 7,5
Dit kende ik ook alleen in de versie van Golden Earring. Klinkt erg donker en dramatisch met bombast maar ook met passie. De zanger heeft blijkbaar ook goed naar Robert Plant geluisterd.
0
geplaatst: 30 januari 2013, 23:13 uur
Jackie Cornell - Everyday's Torture:
En dan denk je dat je alles kent uit de jaren 70...
Nou deze niet dus, maar wat een aangename verrassing deze Jackie Cornell.
Helemaal in het begin moest ik inderdaad even aan Dazed And Confused denken, maar hoe meer deze geweldige strot loskomt, hoe meer hij zich dit Golden Earring nummer eigen maakt.
Op het laatst nog met een bos violen erbij, die nu eens niet storen.
Sterk staaltje dramatiek en wat een stem.
Cijfer 8,5.
En dan denk je dat je alles kent uit de jaren 70...
Nou deze niet dus, maar wat een aangename verrassing deze Jackie Cornell.
Helemaal in het begin moest ik inderdaad even aan Dazed And Confused denken, maar hoe meer deze geweldige strot loskomt, hoe meer hij zich dit Golden Earring nummer eigen maakt.
Op het laatst nog met een bos violen erbij, die nu eens niet storen.
Sterk staaltje dramatiek en wat een stem.
Cijfer 8,5.
0
geplaatst: 31 januari 2013, 18:11 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
Visage - Fade To Grey

Hitlijst: Top 40
Datum van binnenkomst: 31 januari 1981
Kwam binnen op: #35
Hoogste notering: #22
Aantal weken: 6
Aantal punten: 79
Een opzienbarend schamel succesje voor dit nummer in de Top 40 en misschien wel meer een collectief dan een echte band. Ik weet in ieder geval dat Midge Ure er ooit eens in zat en dat de vreemde meneer uit de video ene Steve Strange is, naar het schijnt een toonaangevend figuur in de New Romantics-scene destijds.
Duidelijk gebaseerd op Kraftwerk's geluid, maar dan een stuk poppier gebracht. De afwezige vocalen passen helemaal in het kille beeld dat het liedje schetst. Heerlijk nummer [8,5].
Visage - Fade To Grey

Hitlijst: Top 40
Datum van binnenkomst: 31 januari 1981
Kwam binnen op: #35
Hoogste notering: #22
Aantal weken: 6
Aantal punten: 79
Een opzienbarend schamel succesje voor dit nummer in de Top 40 en misschien wel meer een collectief dan een echte band. Ik weet in ieder geval dat Midge Ure er ooit eens in zat en dat de vreemde meneer uit de video ene Steve Strange is, naar het schijnt een toonaangevend figuur in de New Romantics-scene destijds.
Duidelijk gebaseerd op Kraftwerk's geluid, maar dan een stuk poppier gebracht. De afwezige vocalen passen helemaal in het kille beeld dat het liedje schetst. Heerlijk nummer [8,5].
0
geplaatst: 31 januari 2013, 18:59 uur
Fade to Grey
Ondanks dat het nogal geïnspireerd lijkt door Being Boiled van The Human League vind ik dit echt een fantastisch nummer. Erg sfeervol en zeer sterk uitgevoerd lied. Bijvoorbeeld dat 'devenir gris', erg leuk gedaan. Ik ben dit nummer de laatste jaren steeds meer gaan waarderen, begint een echte persoonlijke favoriet te worden.
Ondanks dat het nogal geïnspireerd lijkt door Being Boiled van The Human League vind ik dit echt een fantastisch nummer. Erg sfeervol en zeer sterk uitgevoerd lied. Bijvoorbeeld dat 'devenir gris', erg leuk gedaan. Ik ben dit nummer de laatste jaren steeds meer gaan waarderen, begint een echte persoonlijke favoriet te worden.
0
geplaatst: 31 januari 2013, 20:23 uur
Mooi,mooi,mooi,prachtig 80's nummer,die het nog steeds doet.
mijn score; 8
mijn score; 8
0
geplaatst: 31 januari 2013, 23:20 uur
Mooi en sfeervol synthipopnummer dat een evergreen is geworden, een beetje schatplichtig aan Kraftwerk.
Cijfer: 8,5
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 31 januari 2013, 23:21 uur
Visage - Fade To Grey:
Prachtig jaren 80-liedje uit het straatje Human League/OMD/Tubeway Army/Ultravox/Depeche Mode.
Ik heb er de LP nog van. Die is ook goed.
Er wordt echt een sfeertje gecreeerd. En met een hemels melodietje.
Synthipop zoals synthipop hoort te zijn.
En er werd vroeger nog op gedanst ook.
Cijfer 8.
Prachtig jaren 80-liedje uit het straatje Human League/OMD/Tubeway Army/Ultravox/Depeche Mode.
Ik heb er de LP nog van. Die is ook goed.
Er wordt echt een sfeertje gecreeerd. En met een hemels melodietje.
Synthipop zoals synthipop hoort te zijn.
En er werd vroeger nog op gedanst ook.
Cijfer 8.
0
geplaatst: 31 januari 2013, 23:25 uur
Helemaal eens met bovenstaande auteurs. Spannende Synthpop die helemaal in het tijdsbeeld van begin jaren 80 past.
Doorgaans kan dit genre een wat afstandelijke sfeer neerzetten, hier is dat geenszins het geval.
Het blijft in zijn geheel overeind, ook door de goddelijke melodie.
Ik geef het een 8,5.
Doorgaans kan dit genre een wat afstandelijke sfeer neerzetten, hier is dat geenszins het geval.
Het blijft in zijn geheel overeind, ook door de goddelijke melodie.
Ik geef het een 8,5.
0
geplaatst: 1 februari 2013, 13:52 uur
Prachtig nummer idd, hoewel ik het destijds minder heb zien staan, moet ik ook toegeven. En ook helemaal waar: pastte helemaal bij de electronica/ muziek van die tijd. Een 7.
0
geplaatst: 1 februari 2013, 14:28 uur
Waarom ook niet, een 10 voor Visage. Eén van de beste synthpopnummers ooit gemaakt.
Over Jackie Cornell ben ik helaas niet zo enthousiast. Wat een brulboei. Niet mijn ding (cijfer: 4). De Golden Earring is dan wat leuker met hun Beatlesque hitje, al vind ik het in zijn soort ook weer niet echt speciaal (cijfer: 6).
Over Jackie Cornell ben ik helaas niet zo enthousiast. Wat een brulboei. Niet mijn ding (cijfer: 4). De Golden Earring is dan wat leuker met hun Beatlesque hitje, al vind ik het in zijn soort ook weer niet echt speciaal (cijfer: 6).
0
geplaatst: 1 februari 2013, 14:34 uur
Ik ga mee met Herman, ook hier de maximale score. Na het zien van de BBC docu "Synth Brittannia" besloten om het bijbehorende album aan te schaffen, en ook dat is van een hoog niveau.
Bestaan ook ontelbaar veel remixes van, dit is wat mij betreft een van de beste:
Bestaan ook ontelbaar veel remixes van, dit is wat mij betreft een van de beste:
0
geplaatst: 1 februari 2013, 14:35 uur
En dan zijn we weer in de 90's aanbeland. Het jaar 1997 om precies te zijn. Ik had kunnen kiezen voor Faithless' Salva Mea, dan zouden we in een paar dagen tijd meteen hun twee beste nummers hebben gehad. Maar ik ben toch maar voor de volgende gegaan:
YouTube - En Vogue - Don't Let Go (Love) (HQ)

Don't Let Go werd een knoeperd van een hit. Het kwam binnen op 16, stond 17 weken in de lijst en bereikte de 2de plek in de hitlijst. En dat is terecht, wat mij betreft. Echt een heerlijke r&b-plaat met veel spanning erin door het trage tempo en het gitaartje. Melodieus is het ook dik in orde, mede door een geweldige brug.
Cijfer: 9
YouTube - En Vogue - Don't Let Go (Love) (HQ)

Don't Let Go werd een knoeperd van een hit. Het kwam binnen op 16, stond 17 weken in de lijst en bereikte de 2de plek in de hitlijst. En dat is terecht, wat mij betreft. Echt een heerlijke r&b-plaat met veel spanning erin door het trage tempo en het gitaartje. Melodieus is het ook dik in orde, mede door een geweldige brug.
Cijfer: 9
0
geplaatst: 1 februari 2013, 14:35 uur
Visage
De zanger van deze formatie was meer een poseur dan een echte zanger maar dat maakte niet veel uit want de muziek is fabuleus. Midge Ure maakte inderdaad kort deel uit van deze formatie voordat hij samen met Bill Currie uit de veel succesvollere band Ultravox "overnam". Na het vertrek van deze twee was het snel gedaan met de successen van Visage.
Een echte 80's klassieker.
Cijfer: 9,5
En Vogue
Dan eentje meer uit mijn tijd. Niet echt mijn stijl maar zeker niet slecht.
cijfer: 6,0
De zanger van deze formatie was meer een poseur dan een echte zanger maar dat maakte niet veel uit want de muziek is fabuleus. Midge Ure maakte inderdaad kort deel uit van deze formatie voordat hij samen met Bill Currie uit de veel succesvollere band Ultravox "overnam". Na het vertrek van deze twee was het snel gedaan met de successen van Visage.
Een echte 80's klassieker.
Cijfer: 9,5
En Vogue
Dan eentje meer uit mijn tijd. Niet echt mijn stijl maar zeker niet slecht.
cijfer: 6,0
0
geplaatst: 1 februari 2013, 14:37 uur
GrafGantz schreef:
. Na het zien van de BBC docu "Synth Brittannia" ]
. Na het zien van de BBC docu "Synth Brittannia" ]
wtf!
Die wil ik ook zien, ga ik eens naar op zoek!
edit: binnen 5 seconde gevonden via Google. Staat gewoon op youtube met de volle 88 minuten

0
geplaatst: 1 februari 2013, 17:04 uur
En Voque- Don't Let Go
Prima R&B van deze damesgroep. De produktie is naturel en muzikaal is het lekker basic gehouden. Prima brug en catchy melodie.
Zangtechnisch ook uitstekend.
Het is geen genre waar ik echt gek op ben, maar dit is prima in orde. (7,5)
Prima R&B van deze damesgroep. De produktie is naturel en muzikaal is het lekker basic gehouden. Prima brug en catchy melodie.
Zangtechnisch ook uitstekend.
Het is geen genre waar ik echt gek op ben, maar dit is prima in orde. (7,5)
0
geplaatst: 1 februari 2013, 17:41 uur
Normaal ben ik niet zo te vinden voor R&B maar dit nummer is goed te doen omdat het naar soul neigt en niet glad is geproduceerd, prima zang ook.
0
geplaatst: 2 februari 2013, 12:39 uur
Ik hoor dat het muzikaal (geinig gitaarlickje) en qua samenzang helemaal goed zit, maar ik vind het allemaal wat zeikerigs hebben, vooral tegen het einde als de zangeres gaat improviseren.
Ook vind ik dat het nergens echt heen gaat. Het blijft muzikaal bij dezelfde akkoorden zodat de achtergrondzangeressen het werk moeten doen en dat maakt het in dit geval wat ééndimensionaal [5,5].
Ook vind ik dat het nergens echt heen gaat. Het blijft muzikaal bij dezelfde akkoorden zodat de achtergrondzangeressen het werk moeten doen en dat maakt het in dit geval wat ééndimensionaal [5,5].
0
geplaatst: 3 februari 2013, 00:29 uur
De single van 2 februari komt uit de 00's en is de volgende:
YouTube - Mahala Rai Banda - Mahalageasca

Er was veel leuks om uit te kiezen (mijn tweede keuze was het fantastische Ugly van Bubba Sparxxx), maar ik ben voor iets exotisch gegaan, omdat pop, rock, hiphop, dance en r&b vaak genoeg langskomen hier.
Mahalagaesca kwam binnen in 2008, in een periode dat wereldmuziek een populair zijpaadje was in de hitlijsten en de clubscene. In deze periode staat bv. ook Shantel, die met deze Roemeense zigeunerband samenwerkte, in de hitlijsten met een single. Die scoorde wel een iets grotere hit, want dit nummer hield het maar 3 weken uit en kwam niet verder dan de plek waar het op binnenkwam: de 29ste.
Zelf vind ik het prima muziek, maar het allerleukste is om dit live mee te maken. Dan gaat echt het dak eraf (deze bands hebben ook wel eens de neiging tussen het publiek in de zaal te gaan staan). Van mij een 7,5 voor dit nummer.
YouTube - Mahala Rai Banda - Mahalageasca

Er was veel leuks om uit te kiezen (mijn tweede keuze was het fantastische Ugly van Bubba Sparxxx), maar ik ben voor iets exotisch gegaan, omdat pop, rock, hiphop, dance en r&b vaak genoeg langskomen hier.
Mahalagaesca kwam binnen in 2008, in een periode dat wereldmuziek een populair zijpaadje was in de hitlijsten en de clubscene. In deze periode staat bv. ook Shantel, die met deze Roemeense zigeunerband samenwerkte, in de hitlijsten met een single. Die scoorde wel een iets grotere hit, want dit nummer hield het maar 3 weken uit en kwam niet verder dan de plek waar het op binnenkwam: de 29ste.
Zelf vind ik het prima muziek, maar het allerleukste is om dit live mee te maken. Dan gaat echt het dak eraf (deze bands hebben ook wel eens de neiging tussen het publiek in de zaal te gaan staan). Van mij een 7,5 voor dit nummer.
0
geplaatst: 3 februari 2013, 01:18 uur
Aardig muziekje dit, al word ik er met vlagen een beetje nerveus van [6].
0
geplaatst: 3 februari 2013, 17:10 uur
Op z'n minst een opmerkelijke hitnotering. Dit kom je inderdaad weinig tegen in een hitlijst.
Ik ben het overigens eens met Herman dat dit live meer een happening zal zijn, dan het luisteren vanaf een geluidsinstalatie.
Muzikaal prima gedaan. Een lekker ritme en het zigeunerorkest maakt er werk van.
Zeker een 7 waard.
Ik ben het overigens eens met Herman dat dit live meer een happening zal zijn, dan het luisteren vanaf een geluidsinstalatie.
Muzikaal prima gedaan. Een lekker ritme en het zigeunerorkest maakt er werk van.
Zeker een 7 waard.
0
geplaatst: 3 februari 2013, 21:46 uur
En Vogue - Don't Let Go:
Prima dames-soulnummer. Aanstekelijk genoeg om mee te zingen en ook goed genoeg voor op de dansvloer. Het rockgitaarlickje maakt het voor mij althans nog wat aantrekkelijker ook.
Cijfer 7.
Mahala Rai Banda - Mahalageasca:
Ik kende het niet. Heb het bij mijn weten ook nooit op de radio gehoord. Apart dat dit in de hitparade kwam.
In de jaren 70 gemaakt, zou dit zeker een carnavalshit zijn geworden. Misschien is het dat in 2008 ook wel geweest, maar dat is dan langs mij heen gegaan.
En ja, ik vind zoiets eigenlijk gewoon leuk dus, maar waarom komt het er nooit van om eens verder in dit soort muziek te duiken?
Een dikke 7 toch voor dit lekkere zigeuner-rammel-instrumentaaltje met hoog feestgehalte.
Prima dames-soulnummer. Aanstekelijk genoeg om mee te zingen en ook goed genoeg voor op de dansvloer. Het rockgitaarlickje maakt het voor mij althans nog wat aantrekkelijker ook.
Cijfer 7.
Mahala Rai Banda - Mahalageasca:
Ik kende het niet. Heb het bij mijn weten ook nooit op de radio gehoord. Apart dat dit in de hitparade kwam.
In de jaren 70 gemaakt, zou dit zeker een carnavalshit zijn geworden. Misschien is het dat in 2008 ook wel geweest, maar dat is dan langs mij heen gegaan.
En ja, ik vind zoiets eigenlijk gewoon leuk dus, maar waarom komt het er nooit van om eens verder in dit soort muziek te duiken?
Een dikke 7 toch voor dit lekkere zigeuner-rammel-instrumentaaltje met hoog feestgehalte.
0
geplaatst: 3 februari 2013, 22:01 uur
Mahala Rai Banda - Mahalageasca
Dit kan ik best waarderen, feestelijk maar met de nodige muzikaliteit. Past perfect bij een zomerdag in een drukke stad.
Dit kan ik best waarderen, feestelijk maar met de nodige muzikaliteit. Past perfect bij een zomerdag in een drukke stad.
0
geplaatst: 4 februari 2013, 00:51 uur
Geen spoor van Hans, dus neem ik voor 3 februari de honneurs waar...
De Single Van Die Dag is...
Kenny Ball & His Jazzmen - Midnight In Moscow

Hitlijst: US Billboard
Datum van binnenkomst: 3 februari 1962
Kwam binnen op: #79
Hoogste notering: #2
Aantal weken: 14
Het is eens wat anders.
Ik zag ook nog twee singles van een piepjonge Aretha Franklin in de lijst staan en ook een van Sam Cooke, maar ik ben een zijweggetje ingegaan en het werd dit New Orleans-achtige jazz-nummertje.
Je moet er wel even je best voor doen, want aanvankelijk klinkt het nogal oubollig. Naarmate het vordert wordt het steeds levendiger en ga je de kwaliteiten horen [7,5].
De Single Van Die Dag is...

Hitlijst: US Billboard
Datum van binnenkomst: 3 februari 1962
Kwam binnen op: #79
Hoogste notering: #2
Aantal weken: 14
Het is eens wat anders.
Ik zag ook nog twee singles van een piepjonge Aretha Franklin in de lijst staan en ook een van Sam Cooke, maar ik ben een zijweggetje ingegaan en het werd dit New Orleans-achtige jazz-nummertje.
Je moet er wel even je best voor doen, want aanvankelijk klinkt het nogal oubollig. Naarmate het vordert wordt het steeds levendiger en ga je de kwaliteiten horen [7,5].
0
geplaatst: 4 februari 2013, 12:54 uur
Dit soort jazz is altijd wel aan mij besteed. Heb er geen verstand van, maar kan er wel van genieten. Oubollig vind ik het niet echt, vooral gezellig. Cijfer: 7,5
0
geplaatst: 4 februari 2013, 14:05 uur
Kenny Ball & His Jazzmen- Midnight In Moscow
Komt me enigzins bekend voor, maar heb nooit kunnen plaatsen van wie dit nu is.
In elk geval lekkere New Orleans jazz die nog altijd prima overkomt.
In gedachten zie ik een rokerige zaal met in smoking gekleede heren en opgetutte dames.
Beetje een Chicago sfeer.
Gespeeld met een aanstekelijke swing en steeds meer aanzwellender.
Erg leuk. Ook van mijn kant een 7,5.
Komt me enigzins bekend voor, maar heb nooit kunnen plaatsen van wie dit nu is.
In elk geval lekkere New Orleans jazz die nog altijd prima overkomt.
In gedachten zie ik een rokerige zaal met in smoking gekleede heren en opgetutte dames.
Beetje een Chicago sfeer.
Gespeeld met een aanstekelijke swing en steeds meer aanzwellender.
Erg leuk. Ook van mijn kant een 7,5.
0
geplaatst: 4 februari 2013, 16:43 uur
Ik luister nu naar Mahala Raï Banda, heeft dat serieus in 2008 in de top 40 gestaan?
Opmerkelijk. Dat ik dat heb gemist, en dat dat überhaupt mainstream genoeg is voor een hitnotering, zij het een kleine. Geinig deuntje trouwens.
Ah, nu ik op Wikipedia lees zie ik de reden. Het werd gebruikt in de film Borat. Dat was natuurlijk wel erg populair.
Overigens is de hitversie wel een remix door Shantel, genaamd Buccovina Dub.
Opmerkelijk. Dat ik dat heb gemist, en dat dat überhaupt mainstream genoeg is voor een hitnotering, zij het een kleine. Geinig deuntje trouwens.Ah, nu ik op Wikipedia lees zie ik de reden. Het werd gebruikt in de film Borat. Dat was natuurlijk wel erg populair.
Overigens is de hitversie wel een remix door Shantel, genaamd Buccovina Dub.
0
geplaatst: 4 februari 2013, 19:31 uur

Gevalletje wel op blijven letten wanneer je aan de beurt bent......
Ik had van Kenny Ball & His Jazzmen eerlijk gezegd nog nooit gehoord, maar ja, 1962 alweer he.
Ik vind het eerlijk gezegd nog niet eens zo heel erg slecht. Het is van die vrolijk stemmende jazz, het doet mij denken aan Nat Gonella & The Ted Easton Jazz band (Oh Monah) maar dan zonder zang (7). Het had ook zomaar uit de jaren '30 kunnen komen.
(thanks kaz!)
0
geplaatst: 4 februari 2013, 19:37 uur
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Een single uit de seventies is altijd wel te vinden:
Love is like oxygen - The Sweet

Jawel, The Sweet had één keer een aardig comeback, het nummer kwam binnen op 4 februari 1978.
Dit is echt van een geheel andere aard dan Blockbuster of Fox on the run. Desalniettemin werd het nummer, de band, voor een korte periode weer in de armen gesloten. In plaats van een herleving van de oude carriere, wat ik ze had gegund en waar dit nummer een aardige insteek voor was geweest, werd dit echter de definitive zwanenzang.
Love is like oxygen (8) nummer stond 5 weken genoteerd en haalde uiteindelijk de 16e plek.
Love is like oxygen - The Sweet

Jawel, The Sweet had één keer een aardig comeback, het nummer kwam binnen op 4 februari 1978.
Dit is echt van een geheel andere aard dan Blockbuster of Fox on the run. Desalniettemin werd het nummer, de band, voor een korte periode weer in de armen gesloten. In plaats van een herleving van de oude carriere, wat ik ze had gegund en waar dit nummer een aardige insteek voor was geweest, werd dit echter de definitive zwanenzang.
Love is like oxygen (8) nummer stond 5 weken genoteerd en haalde uiteindelijk de 16e plek.
0
geplaatst: 4 februari 2013, 23:23 uur
Kenny Ball And His Jazzmen - Midnight In Moscow:
Ik ben helaas geen jazzkenner (meer zin dan tijd en geld), maar dit kan ik erg goed horen.
Doet mij verlangen naar de fles bier die ik dadelijk nog ga opentrekken
.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit Dixieland-muziek.
En ik vind dit echte feestmuziek.
Cijfer 7.
The Sweet - Love Is Like Oxygen:
De laatste hit van The Sweet en inderdaad helemaal wat anders.
Apart nummer, beetje symfo, maar met lekkere gitaarriff. Ook goed gezongen.
Beetje onterecht vergeten, hoor je eigenlijk nooit meer.
Op de (behoorlijk goede) LP die hierbij hoort, duurt het een dikke 6 minuten.
Cijfer 7,5.
Ik ben helaas geen jazzkenner (meer zin dan tijd en geld), maar dit kan ik erg goed horen.
Doet mij verlangen naar de fles bier die ik dadelijk nog ga opentrekken
.Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dit Dixieland-muziek.
En ik vind dit echte feestmuziek.
Cijfer 7.
The Sweet - Love Is Like Oxygen:
De laatste hit van The Sweet en inderdaad helemaal wat anders.
Apart nummer, beetje symfo, maar met lekkere gitaarriff. Ook goed gezongen.
Beetje onterecht vergeten, hoor je eigenlijk nooit meer.
Op de (behoorlijk goede) LP die hierbij hoort, duurt het een dikke 6 minuten.
Cijfer 7,5.
0
geplaatst: 4 februari 2013, 23:30 uur
Dit nummer kende ik nog wel maar wist de uitvoerder niet meer. Deze feestelijke en ouderwets gezellige jazz wil ik graag horen, zeker als het zo'n prettige melodie heeft.
Cijfer: 8
The Sweet - Love Is Like Oxygen
De laatste hit van deze toch wat onderschatte band die het vooral moest hebben van de hitsingles. Prima rocksong, melodieus en wat symfonisch getint met aanstekelijke riff.
Dit nummer kende ik nog wel maar wist de uitvoerder niet meer. Deze feestelijke en ouderwets gezellige jazz wil ik graag horen, zeker als het zo'n prettige melodie heeft.
The Sweet - Love Is Like Oxygen
De laatste hit van deze toch wat onderschatte band die het vooral moest hebben van de hitsingles. Prima rocksong, melodieus en wat symfonisch getint met aanstekelijke riff.
* denotes required fields.