Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 8 februari 2013, 11:37 uur
Basement Jaxx & Lisa Kekaula - Good Luck
Niet onaardig, maar ik vind het iets te veel volgepropt met electronica en strings, waardoor m.i een wat chaotisch verloop ontstaat.
Maar dat ongetwijfeld de intentie geweest zijn.
Zangeres Lisa Kekaula is perfect. Lekker rauw en met veel passie vertolkt.
Alles bijelkaar genomen een 6.
Niet onaardig, maar ik vind het iets te veel volgepropt met electronica en strings, waardoor m.i een wat chaotisch verloop ontstaat.
Maar dat ongetwijfeld de intentie geweest zijn.
Zangeres Lisa Kekaula is perfect. Lekker rauw en met veel passie vertolkt.
Alles bijelkaar genomen een 6.
0
geplaatst: 8 februari 2013, 16:58 uur
De Single Van De Dag is...
Sam & Dave - Soul Sister, Brown Sugar

Hitlijst: Top 40
Datum van binnenkomst: 8 februari 1969
Kwam binnen op: #33
Hoogste notering: #28
Aantal weken: 3
Aantal punten: 22
Gekopieerd vanuit het 1969-topic:
Met Soul Sister, Brown Sugar komen Sam & Dave eindelijk weer eens met iets dat goede zin teweegbrengt. Een fris, vlot liedje met een prominente blazerssectie en een uitgekiend arrangement [8].
Jimi's Crosstown Traffic was overigens vorig jaar aan de beurt.
Sam & Dave - Soul Sister, Brown Sugar

Datum van binnenkomst: 8 februari 1969
Kwam binnen op: #33
Hoogste notering: #28
Aantal punten: 22
Gekopieerd vanuit het 1969-topic:
Met Soul Sister, Brown Sugar komen Sam & Dave eindelijk weer eens met iets dat goede zin teweegbrengt. Een fris, vlot liedje met een prominente blazerssectie en een uitgekiend arrangement [8].
Jimi's Crosstown Traffic was overigens vorig jaar aan de beurt.

0
geplaatst: 9 februari 2013, 10:29 uur
Sam & Dave- Soul Sister, Brown Sugar
Legends Of Soul. Twee powervolle stemmen die voor elkaar gemaakt lijken.
Toch een wat teleurstellend hitverloop. Wellicht door de tijdsverandering.
Een prima song, heerlijke blazers, opzwepend en paasievol.
Wat minder verrassend dan Soul Man, maar dat was me ook wel wat.
Altijd nog een 8 deze kraker !
Legends Of Soul. Twee powervolle stemmen die voor elkaar gemaakt lijken.
Toch een wat teleurstellend hitverloop. Wellicht door de tijdsverandering.
Een prima song, heerlijke blazers, opzwepend en paasievol.
Wat minder verrassend dan Soul Man, maar dat was me ook wel wat.
Altijd nog een 8 deze kraker !
0
geplaatst: 9 februari 2013, 15:04 uur
Sam & Dave vind ik altijd leuk, maar dit haalt het toch niet Soul Man en Hold On (I'm Coming) op de een of andere manier. Het is me net te rommelig op de een of andere manier. Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 9 februari 2013, 15:33 uur
Hal Dorado - 24 00 24 (What Is Love)
_s.jpg)
Datum van binnenkomst: 9 februari 1974
Kwam binnen op: #37
Hoogste notering: #29
Aantal punten: 25
Hal Dorado was een studio-act geleid door Harry Van Hoof en Peter Koelewijn(!).
Deze instrumental is dus een cover van What Is Love van de Canadese band The Collectors en de titel verwijst naar het gironummer dat werd gebruikt voor een ledenwerfactie voor de zeezender Veronica.
Ik vind dit echt verrassend goed gedaan. Een heerlijk weemoedig nummer met een geweldige saxofoon op de voorgrond en de wendingen geven het geheel een bepaalde dynamiek mee.
Mij benieuwen wat jullie ervan vinden [9].
_s.jpg)
Datum van binnenkomst: 9 februari 1974
Kwam binnen op: #37
Hoogste notering: #29
Aantal punten: 25
Hal Dorado was een studio-act geleid door Harry Van Hoof en Peter Koelewijn(!).
Deze instrumental is dus een cover van What Is Love van de Canadese band The Collectors en de titel verwijst naar het gironummer dat werd gebruikt voor een ledenwerfactie voor de zeezender Veronica.
Ik vind dit echt verrassend goed gedaan. Een heerlijk weemoedig nummer met een geweldige saxofoon op de voorgrond en de wendingen geven het geheel een bepaalde dynamiek mee.
Mij benieuwen wat jullie ervan vinden [9].

0
geplaatst: 9 februari 2013, 23:09 uur
Hal Dorado- 24 00 24 (What Is Love)
Ik vind het een mooi stuk. Ik krijg er ook wel weemoedige beelden van in mijn hoofd.
Nuanches zijn erg treffend en de sax die als leadinstrument fungeert is erg sterk.
Ik had het nog nooit gehoord.
Complimenten voor de keuze kaztor.
Cijfer: 8
Ik vind het een mooi stuk. Ik krijg er ook wel weemoedige beelden van in mijn hoofd.
Nuanches zijn erg treffend en de sax die als leadinstrument fungeert is erg sterk.
Ik had het nog nooit gehoord.
Complimenten voor de keuze kaztor.
0
geplaatst: 10 februari 2013, 00:10 uur
Graag gedaan!
Dit soort liedjes is, om eerlijk te zijn, m'n voornaamste drijfveer om aan dit geweldige topic deel te nemen.
Natuurlijk zijn daar uitstekende keuzes die de meeste mensen ook wel kennen, maar ik vind het net iets extra's geven als ik iets zie dat voor verrassende reacties kan gaan zorgen, of als ikzelf ook iets via een clipje moet 'ontdekken' dat vervolgens zo meevalt.

0
geplaatst: 10 februari 2013, 09:31 uur
Ik word hier natuurlijk ook enigszins sentimenteel van
.
Het past helemaal in het machteloze gevoel van die tijd, waarin eigenlijk al bekend werd dat Radio Veronica definitief zou moeten verdwijnen (werd 31-8-1974).
Geen flauw idee dat het ook al eens een keer door de Collectors aan het vinyl was toevertrouwd. Echt heel erg wereldschokkend is het niet (7) maar in de strijd voor behoud van Veronica kan ik het inmiddels beter hebben dan Veronica Sorrie van Peter Koelewijn van een half jaar later....
. Het past helemaal in het machteloze gevoel van die tijd, waarin eigenlijk al bekend werd dat Radio Veronica definitief zou moeten verdwijnen (werd 31-8-1974).
Geen flauw idee dat het ook al eens een keer door de Collectors aan het vinyl was toevertrouwd. Echt heel erg wereldschokkend is het niet (7) maar in de strijd voor behoud van Veronica kan ik het inmiddels beter hebben dan Veronica Sorrie van Peter Koelewijn van een half jaar later....
0
geplaatst: 10 februari 2013, 09:45 uur
Basement Jaxx & Lisa Kekaula - Good Luck
De soulvolle en passionele zang is het grote pluspunt in dit nummer. Verder iets te overgeproduceerd maar er zit veel vaart in.
Cijfer: 7
Lijkt een beetje op hun grote hit Soul Man maar de rauwe en gloedvolle soul en de heerlijke blazers maken dit een prima song.
Totaal vergeten nummer maar mooi sfeervol werkstuk met treffende saxofoon, klinkt wat weemoedig en een tikkeltje mysterieus.
De soulvolle en passionele zang is het grote pluspunt in dit nummer. Verder iets te overgeproduceerd maar er zit veel vaart in.
Lijkt een beetje op hun grote hit Soul Man maar de rauwe en gloedvolle soul en de heerlijke blazers maken dit een prima song.
Totaal vergeten nummer maar mooi sfeervol werkstuk met treffende saxofoon, klinkt wat weemoedig en een tikkeltje mysterieus.
0
geplaatst: 10 februari 2013, 13:49 uur
Mooi instrumentaaltje wel van Hal Dorado. Ik had er natuurlijk ook nog nooit van gehoord. Klinkt ook beter dan het meeste dat ik ken van Peter Koelewijn (wat een verschrikkelijk arrogante kwal is dat zeg, viel compleet door de mand in de aflevering van Ali B's Op Volle Toeren met Typhoon).
Cijfer: 6,5
Cijfer: 6,5
0
geplaatst: 10 februari 2013, 19:02 uur
Jon & Vangelis - I Hear You Now

Datum van binnenkomst: 9 februari 1980 (op 10 februari is er geen Top 40 in de 80's)
Kwam binnen op: #32
Hoogste notering: #7
Aantal weken: 8
Aantal punten: 211
Werkelijk een uitstekend nummer van de combi Jon Anderson & Vangelis, hier in de single-versie.
Zoals ik elders ook al aangeef zijn bovenal hun albums zeer de moeite waard, in ieder geval die tot aan 1983 [10].
Jon & Vangelis - I Hear You Now

Datum van binnenkomst: 9 februari 1980 (op 10 februari is er geen Top 40 in de 80's)
Kwam binnen op: #32
Hoogste notering: #7
Aantal weken: 8
Aantal punten: 211
Werkelijk een uitstekend nummer van de combi Jon Anderson & Vangelis, hier in de single-versie.
Zoals ik elders ook al aangeef zijn bovenal hun albums zeer de moeite waard, in ieder geval die tot aan 1983 [10].
0
geplaatst: 10 februari 2013, 20:38 uur
Jon & Vangelis - I Hear You Now:
Schitterend nummer, al is die andere uit 1982 nog mooier.
Ja mensen, er werd genoeg mooie muziek gemaakt in de jaren 80.
Deze combi is geweldig.
Geheel synthesizer en daarbij de engelachtige stem van Jon Anderson.
Als het dan ook nog eens mooi ingekleurde synthesizermuziek is en een sterke melodie, dan heb je mij wel te pakken.
Beetje mysterieus sfeertje ook.
Mooi.
Cijfer 8.
Straks de rest nog even bijsloffen.
Schitterend nummer, al is die andere uit 1982 nog mooier.
Ja mensen, er werd genoeg mooie muziek gemaakt in de jaren 80.
Deze combi is geweldig.
Geheel synthesizer en daarbij de engelachtige stem van Jon Anderson.
Als het dan ook nog eens mooi ingekleurde synthesizermuziek is en een sterke melodie, dan heb je mij wel te pakken.
Beetje mysterieus sfeertje ook.
Mooi.
Cijfer 8.
Straks de rest nog even bijsloffen.
0
geplaatst: 10 februari 2013, 22:36 uur
Jon & Vangelis- I Hear You Now:
Nog altijd een sfeervol en prachtig werkje van Jon & Vangelis.
Jon was uit Yes toendertijd en deze samenwerking was best wel heel apart.
De prachtige synths en de stem lijken voor elkaar gemaakt en het klopt allemaal als een bus.
Mooi stukje jeugdsentiment.
8,5.
Nog altijd een sfeervol en prachtig werkje van Jon & Vangelis.
Jon was uit Yes toendertijd en deze samenwerking was best wel heel apart.
De prachtige synths en de stem lijken voor elkaar gemaakt en het klopt allemaal als een bus.
Mooi stukje jeugdsentiment.
8,5.
0
geplaatst: 10 februari 2013, 22:53 uur
De combinatie werkt blijkbaar perfect, dit is een prachtig sfeervol synthesizerwerkstuk.
Cijfer: 9
Cijfer: 9
0
geplaatst: 10 februari 2013, 22:53 uur
Basement Jaxx ft. Lisa Kekaula - Good Luck:
Deed bij mij maar vaag een belletje rinkelen, maar dat zal wel door Lisa komen.
Die heeft een aardige soulstrot, die zo uit de jaren 70 had kunnen komen. Die overeenkomsten hoor ik ook wel hier en daar in de instrumentatie, vooral die strijkers dan.
Beetje tweeslachtig gevoel bij. Als het een soulnummer bedoeld is, dan is het een veel te druk liedje, want er zitten nogal veel bijgeluidjes en tempowisselingen in.
Als het voor de dansvloer is, is het een beetje zonde van deze fantastische stem, die lijkt mij beter past, bij wat ingetogener muziek.
Niettemin leuk nummer.
Cijfer 7.
Sam & Dave - Soul Sister, Brown Sugar:
Altijd leuk, af en toe wat ouwe soul.
Niet zo'n heel bekend nummer blijkbaar, want moest het echt weer 2 keer draaien om wat herkenning terug te krijgen.
Gewoon een lekker swingend nummer, wat makkelijk meezingt en vette blazers.
Cijfer 7.
Hal Dorado - What Is Love (24 00 24):
Ik kan me dit natuurlijk nog wel heel goed herinneren, als fervent Radio Veronica-luisteraar.
Het liedje werd gemaakt, toen bekend werd dat Veronica er definitief mee zou moeten stoppen.
Het was bedoeld om op je gemoed te werken
, en dat deed het dan ook.
240024 was het gironummer waarop je geld kon storten om lid te worden, zodat Veronica mee kon gaan doen voor reguliere omroep. Dat tientje heb ik toen gekregen van mijn ouders
.
Los daarvan is het natuurlijk een prachtig instrumentaaltje met die melancholieke saxofoon.
Met wat jeugdsentiment erbij wordt dit dus een 9.
Deed bij mij maar vaag een belletje rinkelen, maar dat zal wel door Lisa komen.
Die heeft een aardige soulstrot, die zo uit de jaren 70 had kunnen komen. Die overeenkomsten hoor ik ook wel hier en daar in de instrumentatie, vooral die strijkers dan.
Beetje tweeslachtig gevoel bij. Als het een soulnummer bedoeld is, dan is het een veel te druk liedje, want er zitten nogal veel bijgeluidjes en tempowisselingen in.
Als het voor de dansvloer is, is het een beetje zonde van deze fantastische stem, die lijkt mij beter past, bij wat ingetogener muziek.
Niettemin leuk nummer.
Cijfer 7.
Sam & Dave - Soul Sister, Brown Sugar:
Altijd leuk, af en toe wat ouwe soul.
Niet zo'n heel bekend nummer blijkbaar, want moest het echt weer 2 keer draaien om wat herkenning terug te krijgen.
Gewoon een lekker swingend nummer, wat makkelijk meezingt en vette blazers.
Cijfer 7.
Hal Dorado - What Is Love (24 00 24):
Ik kan me dit natuurlijk nog wel heel goed herinneren, als fervent Radio Veronica-luisteraar.
Het liedje werd gemaakt, toen bekend werd dat Veronica er definitief mee zou moeten stoppen.
Het was bedoeld om op je gemoed te werken
, en dat deed het dan ook.240024 was het gironummer waarop je geld kon storten om lid te worden, zodat Veronica mee kon gaan doen voor reguliere omroep. Dat tientje heb ik toen gekregen van mijn ouders
.Los daarvan is het natuurlijk een prachtig instrumentaaltje met die melancholieke saxofoon.
Met wat jeugdsentiment erbij wordt dit dus een 9.
0
geplaatst: 10 februari 2013, 23:33 uur
Prachtig, natuurlijk.
In al zijn eenvoud én complexiteit. I hear you now is natuurlijk het debuut van Jon & Vangelis geweest.
In zekere zin vind ik het leuker (9) dan I'll find my way home, van (laten we maar zeggen) opvolger The Friends of mr. Cairo. Wat door het succes van I hear you now en het album Short Stories een pompeus en veel bedachtzamer geheel werd. Ik zou haast zeggen, meer commercieel gericht.
I hear you now is oorspronkelijker en daarom een alleraardigste keuze van de dag.
In al zijn eenvoud én complexiteit. I hear you now is natuurlijk het debuut van Jon & Vangelis geweest.
In zekere zin vind ik het leuker (9) dan I'll find my way home, van (laten we maar zeggen) opvolger The Friends of mr. Cairo. Wat door het succes van I hear you now en het album Short Stories een pompeus en veel bedachtzamer geheel werd. Ik zou haast zeggen, meer commercieel gericht.
I hear you now is oorspronkelijker en daarom een alleraardigste keuze van de dag.
0
geplaatst: 11 februari 2013, 23:49 uur
Nog geen single, dus...
TLC - Creep

Datum van binnenkomst: 11 februari 1995
Kwam binnen op: #35
Hoogste notering: #27
Aantal punten: 31
Lekker 'arrenbie'-liedje blijft dit met een uiterst opmerkelijke chartrun: Nadat het in de derde week de hoogste positie bereikt knalde het weer uit de lijst. Toch heb ik dit liedje nadien zeker vaker gehoord [7,5].
TLC - Creep

Datum van binnenkomst: 11 februari 1995
Kwam binnen op: #35
Hoogste notering: #27
Aantal punten: 31
Lekker 'arrenbie'-liedje blijft dit met een uiterst opmerkelijke chartrun: Nadat het in de derde week de hoogste positie bereikt knalde het weer uit de lijst. Toch heb ik dit liedje nadien zeker vaker gehoord [7,5].
0
geplaatst: 12 februari 2013, 16:09 uur
TLC- Creep
In het R&B wereldje sprong dit damesgroepje er wel enigzins bovenuit vind ik.
De essentie van het liedje blijft sterk overeind. Het is naturel, goed geproduceerd en het trompetje en het scratchen (?) is van toegevoegde waarde.
Niet dicht gesmeerd en daarom heel frivool. Aanstekelijke groove ook.
Zangtechnisch niet heel bijzonder, maar de stemmen bijelkaar geeft het net wat extra catchet.
Ben geen fan van dit genre, maar dit is goed gemaakt.
Van mijn kant uit ook een 7,5.
In het R&B wereldje sprong dit damesgroepje er wel enigzins bovenuit vind ik.
De essentie van het liedje blijft sterk overeind. Het is naturel, goed geproduceerd en het trompetje en het scratchen (?) is van toegevoegde waarde.
Niet dicht gesmeerd en daarom heel frivool. Aanstekelijke groove ook.
Zangtechnisch niet heel bijzonder, maar de stemmen bijelkaar geeft het net wat extra catchet.
Ben geen fan van dit genre, maar dit is goed gemaakt.
Van mijn kant uit ook een 7,5.
0
geplaatst: 12 februari 2013, 22:56 uur
Jon & Vangelis kende ik niet en kan eigenlijk ook niet echt zeggen dat ik er veel aan vind. Met de synths zoals hier kan ik weinig en met de stem van Jon Anderson heb ik eigenlijk ook nooit iets gehad. Cijfer: 5
TLC is dan meer mijn ding. Hele fijne beat en gewoon een dijk van een r&b-song. Niet meer zo overweldigend als toen, maar kan er nog steeds erg van genieten. Cijfer: 8
TLC is dan meer mijn ding. Hele fijne beat en gewoon een dijk van een r&b-song. Niet meer zo overweldigend als toen, maar kan er nog steeds erg van genieten. Cijfer: 8
0
geplaatst: 12 februari 2013, 22:57 uur
TLC - Creep:
Toen arrenbie nog enigszins leuk was.
Ondanks geen grote hit, hoor je dit nummer inderdaad nog regelmatig.
Heeft een lekkere groove nog, niet dat hortende en stotende ritme wat je later kreeg.
Stemmen passen aardig bij elkaar en het trompetje is leuk.
Cijfer 6.
Toen arrenbie nog enigszins leuk was.
Ondanks geen grote hit, hoor je dit nummer inderdaad nog regelmatig.
Heeft een lekkere groove nog, niet dat hortende en stotende ritme wat je later kreeg.
Stemmen passen aardig bij elkaar en het trompetje is leuk.
Cijfer 6.
0
geplaatst: 12 februari 2013, 23:13 uur
De single van de dag van 12 februari komt uit 2000:
YouTube - All Saints - Pure Shores (Full HD)

Pure Shores haalde de 9e positie en stond 10 weken genoteerd in de Top 40.
Leek me wel leuk om dit nummer te kiezen, alleen al omdat een van de grootste hitliefhebbers hier zich naar dit nummer vernoemd heeft.
Maar Pure Shores is ook gewoon een fantastisch nummer, zo niet één van de beste top 40-hits van de 00s. Destijds waren All Saints sowieso een leuk alternatief voor mensen die de Spice Girls wel ontgroeid waren en dit door William Orbit geproduceerde nummer is ook echt andere koek, want het zit retegoed in elkaar. Fraaie zang, geweldige productie, heerlijk dromerige sfeer en ook gewoon een liedje dat iets magisch heeft. Het is ook wel opvallend hoe goed dit nummer de tand des tijds heeft doorstaan, het klinkt nog precies zo fris als destijds.
Geruchten gaan dat dit nummer destijds voor een breuk heeft gezorgd tussen Madonna en William Orbit. Madonna wilde dit nummer dolgraag opnemen, maar uiteindelijk nam All Saints het op - in eerste instantie voor de film The Beach (echt een film van mijn generatie denk ik, met sowieso een sterke soundtrack, iedereen ging er toen heen). Terecht ook, want Shaznay Lewis die het nummer schreef, steelt hier ook wel de show met haar waanzinnige stem.
Cijfer: 10 (want dit is toch eigenlijk wel de perfecte popmuziek)
YouTube - All Saints - Pure Shores (Full HD)

Pure Shores haalde de 9e positie en stond 10 weken genoteerd in de Top 40.
Leek me wel leuk om dit nummer te kiezen, alleen al omdat een van de grootste hitliefhebbers hier zich naar dit nummer vernoemd heeft.
Maar Pure Shores is ook gewoon een fantastisch nummer, zo niet één van de beste top 40-hits van de 00s. Destijds waren All Saints sowieso een leuk alternatief voor mensen die de Spice Girls wel ontgroeid waren en dit door William Orbit geproduceerde nummer is ook echt andere koek, want het zit retegoed in elkaar. Fraaie zang, geweldige productie, heerlijk dromerige sfeer en ook gewoon een liedje dat iets magisch heeft. Het is ook wel opvallend hoe goed dit nummer de tand des tijds heeft doorstaan, het klinkt nog precies zo fris als destijds.Geruchten gaan dat dit nummer destijds voor een breuk heeft gezorgd tussen Madonna en William Orbit. Madonna wilde dit nummer dolgraag opnemen, maar uiteindelijk nam All Saints het op - in eerste instantie voor de film The Beach (echt een film van mijn generatie denk ik, met sowieso een sterke soundtrack, iedereen ging er toen heen). Terecht ook, want Shaznay Lewis die het nummer schreef, steelt hier ook wel de show met haar waanzinnige stem.
Cijfer: 10 (want dit is toch eigenlijk wel de perfecte popmuziek)
0
geplaatst: 13 februari 2013, 10:15 uur
Pure Shores
Prachtig nummer, heel veel gedraaid maar niet stuk te krijgen. Het heeft inderdaad iets magisch, en die William Orbit-productie is echt prachtig. Misschien nog wel mooier dan alles wat ie voor Madonna heeft gedaan. Ik heb nooit geweten dat één van die meiden het zelf schreef, dat had ik niet verwacht eigenlijk. Ik dacht eigenlijk dat dit een soort persoonlijke klassieker was, maar blijkbaar denk jij er net zo over. Ik geef het in ieder geval ook een 10.
Prachtig nummer, heel veel gedraaid maar niet stuk te krijgen. Het heeft inderdaad iets magisch, en die William Orbit-productie is echt prachtig. Misschien nog wel mooier dan alles wat ie voor Madonna heeft gedaan. Ik heb nooit geweten dat één van die meiden het zelf schreef, dat had ik niet verwacht eigenlijk. Ik dacht eigenlijk dat dit een soort persoonlijke klassieker was, maar blijkbaar denk jij er net zo over. Ik geef het in ieder geval ook een 10.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 11:30 uur
All Saints - Pure Shores:
Ik kan me wel voorstellen dat Madonna dit nummer wilde doen. Het had zo maar op het Ray Of Light album erbij gekund.
Ik vind dit ook een lekker nummer. Beetje dromerige, spacey produktie en een fijne melodie.
Mooi ingehouden gezongen.
En ze waren ook nog wel om aan te zien ook, dus wat wil je nog meer...
Cijfer 8,5.
Ik kan me wel voorstellen dat Madonna dit nummer wilde doen. Het had zo maar op het Ray Of Light album erbij gekund.
Ik vind dit ook een lekker nummer. Beetje dromerige, spacey produktie en een fijne melodie.
Mooi ingehouden gezongen.
En ze waren ook nog wel om aan te zien ook, dus wat wil je nog meer...
Cijfer 8,5.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 19:41 uur
Je kunt nog maar boffen met All Saints (7) en naar verhouding TLC (4). Als je dan vervolgens de volgende dag moet kiezen uit
Ronnie Tober, Draffi Deutscher, Rocco Granata, Bernd Spier, Siw Malmkwist en Johnny Hoes met de Zangeres zonder Naam.
Ik zou eigenlijk een dag in staking moeten gaan.
Dan maar een keer een greep naar vorige week (was ook al niet veel):
Lemon Tree - Trini Lopez

Kwam dus in februari binnen in 1965, stond 8 weken genoteerd, haalde plaats 21. Het was bepaald niet de eerste hit van Lopez in Nederland. Al eerder had hij een paar jaar daarvoor ook al leuke successen. Ach, het is vriendelijke en goedbedoelende muziek.
Ronnie Tober, Draffi Deutscher, Rocco Granata, Bernd Spier, Siw Malmkwist en Johnny Hoes met de Zangeres zonder Naam.
Ik zou eigenlijk een dag in staking moeten gaan.
Dan maar een keer een greep naar vorige week (was ook al niet veel):
Lemon Tree - Trini Lopez

Kwam dus in februari binnen in 1965, stond 8 weken genoteerd, haalde plaats 21. Het was bepaald niet de eerste hit van Lopez in Nederland. Al eerder had hij een paar jaar daarvoor ook al leuke successen. Ach, het is vriendelijke en goedbedoelende muziek.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 19:46 uur
All Saints- Pure Shores
Fraaie song. Hele smaakvolle produktie en het spacey sfeertje is erg mooi.
Het is opbeurend, maar tegelijkertijd ook wat zweverig.
Zou inderdaad iets voor Madonna geweest kunnen zijn, maar ik denk dat het zangtechnisch een stuk minder goed had geweest.
Verrassend goed !
8
Fraaie song. Hele smaakvolle produktie en het spacey sfeertje is erg mooi.
Het is opbeurend, maar tegelijkertijd ook wat zweverig.
Zou inderdaad iets voor Madonna geweest kunnen zijn, maar ik denk dat het zangtechnisch een stuk minder goed had geweest.
Verrassend goed !
8
0
geplaatst: 13 februari 2013, 19:51 uur
Trini Lopez- Lemon Tree
Dit is toch diezelfde man van If I Had A Hammer ?
Deze Lemon Tree lijkt er in ieder geval verdacht veel op.
Tja, niet opzienbarend, erg braaf en voor 1965 eigenlijk al een beetje gedateerd, want de muziek werd al een stuk rauwer en rockeriger.
Het doet verder niemand kwaad , maar ik heb hier verder verdomd weinig mee.
Cijfer: 5
Dit is toch diezelfde man van If I Had A Hammer ?
Deze Lemon Tree lijkt er in ieder geval verdacht veel op.
Tja, niet opzienbarend, erg braaf en voor 1965 eigenlijk al een beetje gedateerd, want de muziek werd al een stuk rauwer en rockeriger.
Het doet verder niemand kwaad , maar ik heb hier verder verdomd weinig mee.
Cijfer: 5
0
geplaatst: 13 februari 2013, 20:00 uur
Dezelfde man als die van If I Had a Hammer, jawel. Al zijn het natuurlijk allemaal covers wat hij doet, al doet ie 't best leuk. Hij geeft rustige liedjes wat meer pit en maakt er vrolijke meezingers van. Ik vind If I Had a Hammer wel leuker. Sympathiek is het wel, bijzonder natuurlijk niet.
Ik vind het persoonlijk wel een beetje flauw dat je naar een andere week gaat als de liedjes je niet aanstaan. Er kan toch ook eens een minder liedje langskomen. Het is ook wel leuk om eens een vergeten schlagerliedje te bespreken, of de niet zo bekende voorganger van Marmor, Stein und Eisen Bricht van Drafi Deutscher.
Ik vind het persoonlijk wel een beetje flauw dat je naar een andere week gaat als de liedjes je niet aanstaan. Er kan toch ook eens een minder liedje langskomen. Het is ook wel leuk om eens een vergeten schlagerliedje te bespreken, of de niet zo bekende voorganger van Marmor, Stein und Eisen Bricht van Drafi Deutscher.
0
geplaatst: 13 februari 2013, 20:21 uur
Ja, vind ik eigenlijk ook wel eerlijk gezegd. Nu kunnen we Ronnie Tober of Johny Hoes met de Zangeres zonder id niet afzeiken ! Gemiste kans.
Je wordt hartelijk bedankt Hans
Je wordt hartelijk bedankt Hans

0
geplaatst: 13 februari 2013, 21:27 uur
TLC - Creep
R&B dat gelukkig niet te zoet en te glad klinkt. De stemmen zijn wat dun maar dat trompetje en scratchwerk is een leuke toevoeging.
All Saints - Pure Shores
Fraaie popsong, zeker één van de beste meidenpopnummers in die periode, prima geproduceerd door William Orbit, vrij ingetogen en wat spacey met een beetje spanning, had inderdaad gepast op Ray of Light van Madonna.
Trini Lopez - Lemon Tree
If I Had A Hammer is een klassieker, zijn volgende singles zijn daar min of meer een kopie ervan waaronder deze Lemon Tree. Wel een zeer herkenbare stijl en zang maar anderzijds ook voorspelbaar. Van de nieuwkomers die week vind ik Melancholie wel mooi, de andere ken ik niet.
Cijfer: 5,5
R&B dat gelukkig niet te zoet en te glad klinkt. De stemmen zijn wat dun maar dat trompetje en scratchwerk is een leuke toevoeging.
All Saints - Pure Shores
Fraaie popsong, zeker één van de beste meidenpopnummers in die periode, prima geproduceerd door William Orbit, vrij ingetogen en wat spacey met een beetje spanning, had inderdaad gepast op Ray of Light van Madonna.
Trini Lopez - Lemon Tree
If I Had A Hammer is een klassieker, zijn volgende singles zijn daar min of meer een kopie ervan waaronder deze Lemon Tree. Wel een zeer herkenbare stijl en zang maar anderzijds ook voorspelbaar. Van de nieuwkomers die week vind ik Melancholie wel mooi, de andere ken ik niet.
Cijfer: 5,5
* denotes required fields.