Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 18 april 2013, 17:34 uur
Gilbert O' Sullivan - Underneath The Blanket Go
Een frivool nummer met zeer herkenbare stem en piano maar inderdaad minder memorabel dan zijn andere hits.
Cijfer: 7
Een frivool nummer met zeer herkenbare stem en piano maar inderdaad minder memorabel dan zijn andere hits.
0
geplaatst: 18 april 2013, 19:28 uur
Een nieuwe Single Van de Dag
Art of Noise - Moments in Love

Lijkt voor mij geen logische keuze, hoewel ik het een wat hypnotiserende aantrekkingskracht vind hebben. Ik kwam overigens versies tegen van 7 en 10 minuten maar origineel lijkt mij de vier minuten van deze clip meer dan voldoende (7).
Het nummer komt binnen op 18 april 1987, haalde de Top 10 net aan en stond 7 weken genoteerd.

Lijkt voor mij geen logische keuze, hoewel ik het een wat hypnotiserende aantrekkingskracht vind hebben. Ik kwam overigens versies tegen van 7 en 10 minuten maar origineel lijkt mij de vier minuten van deze clip meer dan voldoende (7).
Het nummer komt binnen op 18 april 1987, haalde de Top 10 net aan en stond 7 weken genoteerd.
0
geplaatst: 19 april 2013, 14:25 uur
Art Of Noise- Moments In Love
Wat statige, maar uiterst verzorgde song van het gezeldschap Art Of Noise.
Heel mellow en relaxt. Electronica in een soort romantische setting.
Fraai in elkaar gestoken, en een heldere produktie.
Wel een tikkie saai, dus deze versie is lang genoeg.
Ik geef het ook een 7.
Wat statige, maar uiterst verzorgde song van het gezeldschap Art Of Noise.
Heel mellow en relaxt. Electronica in een soort romantische setting.
Fraai in elkaar gestoken, en een heldere produktie.
Wel een tikkie saai, dus deze versie is lang genoeg.
Ik geef het ook een 7.
0
geplaatst: 19 april 2013, 20:00 uur
Deze krijgt van mij gewoon een 10, en dan zeker voor de lange versie. Prachtige klassieker!
Ik verbaas me er altijd over hoe oud het is, het klinkt echt veel nieuwer. Prachtige sfeer en rust straalt het nummer uit. Kan niet stuk bij mij. Niks saais aan trouwens.
Ik verbaas me er altijd over hoe oud het is, het klinkt echt veel nieuwer. Prachtige sfeer en rust straalt het nummer uit. Kan niet stuk bij mij. Niks saais aan trouwens.
0
geplaatst: 20 april 2013, 17:04 uur
De single van de 20 april was nog best een lastige keuze. In 1991 waren er een aantal binnenkomers die ik compleet vergeten was, zoals bv. het Franse Fredericks - Goldman - Jones. Maar dat is dan ook wel pop van het aller zouteloost soort. Ben benieuwd of iemand Nuit nog kent. Chris Isaak's Lie To Me was wel een optie, want een mooi en (door mij) vergeten nummer, maar stiekem ook alweer uit 1987. Toen ik zag dat er ook een hitlijst was van 20 april 1996, was de keuze toch nog snel gemaakt, want daar zag ik de volgende plaat staan:
YouTube - Rage Against The Machine - Bulls on Parade

Bulls on Parade stond slechts 3 weken genoteerd en haalde de 38ste plaats.
Voor mij was Rage Against The Machine de eerste alternatieve muziek waar ik wat meer van meekreeg, volgens mij via het Pinkpop-optreden in 1993. De energie van RATM was destijds overdonderend en nog steeds krijgen ze er hele volksstammen mee in beweging. Killing In The Name werd een paar jaar terug nog nummer 1 in Engeland en de reünie-optredens deden menig festival ontploffen.
Toen Bulls on Parade uitkwam, vond ik dat meer van hetzelfde, maar daar werd ik nog steeds wel blij van. Weer zo'n bom van energie met raps die ik nog altijd mee kan doen en een kenmerkende gitaarsolo van Tom Morello. Het heeft niet de suspense die veel nummers van het debuut kenmerkt, maar de overtuiging is nog altijd aanwezig. Leuk weetje: dit nummer wordt ook gesampled in The Prodigy's Smack My Bitch Up
Cijfer: 8
YouTube - Rage Against The Machine - Bulls on Parade

Bulls on Parade stond slechts 3 weken genoteerd en haalde de 38ste plaats.
Voor mij was Rage Against The Machine de eerste alternatieve muziek waar ik wat meer van meekreeg, volgens mij via het Pinkpop-optreden in 1993. De energie van RATM was destijds overdonderend en nog steeds krijgen ze er hele volksstammen mee in beweging. Killing In The Name werd een paar jaar terug nog nummer 1 in Engeland en de reünie-optredens deden menig festival ontploffen.
Toen Bulls on Parade uitkwam, vond ik dat meer van hetzelfde, maar daar werd ik nog steeds wel blij van. Weer zo'n bom van energie met raps die ik nog altijd mee kan doen en een kenmerkende gitaarsolo van Tom Morello. Het heeft niet de suspense die veel nummers van het debuut kenmerkt, maar de overtuiging is nog altijd aanwezig. Leuk weetje: dit nummer wordt ook gesampled in The Prodigy's Smack My Bitch Up
0
geplaatst: 20 april 2013, 17:15 uur
Gilbert O'Sullivan: beetje rock 'n' roll piano, beetje Elton John-gevoel krijg ik erbij. Het swingt, maar er mist een pakkende melodie waardoor dit niet echt blijft hangen. Eigenlijk vind ik er niets aan en krijg ik er de kriebels van, ben blij als de drie minuten erop zitten.
Cijfer: 2,5
Art of Noise: Hoorde dit eens in de kroeg en heb de volgende dag meteen de plaat gekocht. Ik beoordeel dan ook de albumversie van ruim 10 minuten, want de singleversie is echt te kort. Geweldig mooi sensueel en rustgevend nummer, voor mij een hoogtepunt uit de popgeschiedenis.
Cijfer: 10
Cijfer: 2,5
Art of Noise: Hoorde dit eens in de kroeg en heb de volgende dag meteen de plaat gekocht. Ik beoordeel dan ook de albumversie van ruim 10 minuten, want de singleversie is echt te kort. Geweldig mooi sensueel en rustgevend nummer, voor mij een hoogtepunt uit de popgeschiedenis.
Cijfer: 10
0
geplaatst: 20 april 2013, 18:27 uur
Ik meende dat ik dit ergens op een compilatie had staan en inderdaad. Vrij simpel maar relaxt, sfeervol en romantisch.
Cijfer: 7,5
Rage Against The Machine - Bulls on Parade
De voorloper van nu metal, hier ben ik veel minder door gecharmeerd. Wel energiek maar te opgefokt, te weinig melodieus en te weinig nuance. Bovendien zijn hun songs nauwelijks van elkaar te onderscheiden.
Cijfer: 4
Ik meende dat ik dit ergens op een compilatie had staan en inderdaad. Vrij simpel maar relaxt, sfeervol en romantisch.
Cijfer: 7,5
Rage Against The Machine - Bulls on Parade
De voorloper van nu metal, hier ben ik veel minder door gecharmeerd. Wel energiek maar te opgefokt, te weinig melodieus en te weinig nuance. Bovendien zijn hun songs nauwelijks van elkaar te onderscheiden.
Cijfer: 4
0
geplaatst: 20 april 2013, 19:11 uur
Rage Against The Machine- Bulls On Parade
Typisch zo'n song waar je als band op een festival/concert punten scoort. Gemaakt voor de buhne.
Het heeft een woeste drive en de energie is voorbeeldig.
Inhoudelijk vind ik het te eendemensionaal, maar de boodschap is duidelijk.
Wel een vette band. loepstrak en zeer gedreven.
Cijfer: 6,3
Typisch zo'n song waar je als band op een festival/concert punten scoort. Gemaakt voor de buhne.
Het heeft een woeste drive en de energie is voorbeeldig.
Inhoudelijk vind ik het te eendemensionaal, maar de boodschap is duidelijk.
Wel een vette band. loepstrak en zeer gedreven.
Cijfer: 6,3
0
geplaatst: 20 april 2013, 20:55 uur
Gilbert O' Sullivan - Underneath The Blanket Go:
Werd bekend als boerenjongen als pet met melancholieke liedjes achter zijn piano.
Deze is wat steviger, heeft een memorabele melodie, werd zelfs nummer 1, maar haalt het toch niet bij de rustige nummers die hij gemaakt heeft.
Cijfer 6.
Art Of Noise - Moments In Love:
Ik heb er gelukkig het vinylsingeltje nog van.
Nummer is van hun eerste album uit 1984. Beetje vreemd dus dat pas in 1987 een hit werd.
Vond dit vroeger een beetje een vreemde eend in de bijt, maar het nummer heeft de tand des tijds goed doorstaan.
IJzersterk nummer, relaxt, sfeervol en ietwat melancholisch. In de verte loert O Superman.
Lounge die minstens 10 jaar te vroeg kwam, maar dat gewoon een hit werd in 1987.
Cijfer 8.
Werd bekend als boerenjongen als pet met melancholieke liedjes achter zijn piano.
Deze is wat steviger, heeft een memorabele melodie, werd zelfs nummer 1, maar haalt het toch niet bij de rustige nummers die hij gemaakt heeft.
Cijfer 6.
Art Of Noise - Moments In Love:
Ik heb er gelukkig het vinylsingeltje nog van.
Nummer is van hun eerste album uit 1984. Beetje vreemd dus dat pas in 1987 een hit werd.
Vond dit vroeger een beetje een vreemde eend in de bijt, maar het nummer heeft de tand des tijds goed doorstaan.
IJzersterk nummer, relaxt, sfeervol en ietwat melancholisch. In de verte loert O Superman.
Lounge die minstens 10 jaar te vroeg kwam, maar dat gewoon een hit werd in 1987.
Cijfer 8.
0
geplaatst: 20 april 2013, 21:05 uur
Mocht ik wat snibbig reageren, dan heeft het alles te maken met een opgelopen scheur in mijn hamstring vanmiddag tijdens een voetbalwedstrijd. Ik kan mij alleen met uiterste moeite in mijn stoel hijsen om achter de computer te gaan zitten (en dan weet ik ook nog niet hoe ik moet gaan zitten). Seizoen voorbij, dat gaat nog wel een tijdje duren.
Misschien valt het overigens nog mee, met snibbig en deze keuze van Herman. Ik geef Rage against the machine een 6, vanwege het opvallende karakter van de single. Een opvallende combi van stijlen maken het ook intrigerend. Niet speciaal heel erg goed maar leuk verzonnen.
Misschien valt het overigens nog mee, met snibbig en deze keuze van Herman. Ik geef Rage against the machine een 6, vanwege het opvallende karakter van de single. Een opvallende combi van stijlen maken het ook intrigerend. Niet speciaal heel erg goed maar leuk verzonnen.
0
geplaatst: 20 april 2013, 21:20 uur
Rage Against The Machine - Bulls On Parade:
Nu heb ik niets tegen af en toe wat herrie. Heb hun eerste CD en die hoor ik nog altijd graag.
Maar dit is inderdaad meer van hetzelfde.
Energiek genoeg en met genoeg drive, maar het pakt niet echt. Op een of andere manier blijft deze song niet hangen.
Cijfer 6.
Nu heb ik niets tegen af en toe wat herrie. Heb hun eerste CD en die hoor ik nog altijd graag.
Maar dit is inderdaad meer van hetzelfde.
Energiek genoeg en met genoeg drive, maar het pakt niet echt. Op een of andere manier blijft deze song niet hangen.
Cijfer 6.
0
geplaatst: 21 april 2013, 17:08 uur
Gilbert O'Sullivan: Een redelijk fijne single met progressieve trekjes. Erg vlot en gedreven vooral.
Een ongebruikelijke #1-hit [7,5].
Art Of Noise: Een erg relaxed nummer, maar het heeft iets onpersoonlijks waardoor het me niet echt grijpt.
Echte yuppie-muziek [6].
RATM: Dit is het helemaal voor mij! Ook is het van mijn favoriete RATM-album Evil Empire.
Natuurlijk is het een soort afgeleide van Killing In The Name, maar hier komen ze er glansrijk mee weg. Lekker sober geproduceerd, alsof het in één take op de band geknald is, en het klinkt functioneel heftig met het hart op de juiste plaats. Een heerlijke stamper uit een tijd dat zulke muziek nog in de hitparades werd toegelaten
. Wat mij betreft heeft het weinig met Limp Bizkit, Korn e.d. te maken [9,5].
Sterkte, Hans, en natuurlijk veel rusten!
De laatste single geeft je natuurlijk een uitlaatklep, maar houdt jezelf dan wel even in toom!
Een ongebruikelijke #1-hit [7,5].
Art Of Noise: Een erg relaxed nummer, maar het heeft iets onpersoonlijks waardoor het me niet echt grijpt.
Echte yuppie-muziek [6].
RATM: Dit is het helemaal voor mij! Ook is het van mijn favoriete RATM-album Evil Empire.
Natuurlijk is het een soort afgeleide van Killing In The Name, maar hier komen ze er glansrijk mee weg. Lekker sober geproduceerd, alsof het in één take op de band geknald is, en het klinkt functioneel heftig met het hart op de juiste plaats. Een heerlijke stamper uit een tijd dat zulke muziek nog in de hitparades werd toegelaten
. Wat mij betreft heeft het weinig met Limp Bizkit, Korn e.d. te maken [9,5].Sterkte, Hans, en natuurlijk veel rusten!
De laatste single geeft je natuurlijk een uitlaatklep, maar houdt jezelf dan wel even in toom!

0
geplaatst: 21 april 2013, 18:21 uur
Sterkte hans. Klote voor je.
Voordeel: Je kunt wel op je gemak mooie muziek gaan luisteren
Voordeel: Je kunt wel op je gemak mooie muziek gaan luisteren

0
geplaatst: 21 april 2013, 20:04 uur
Dank jullie! Ik kan niet goed lopen, zitten, liggen of traplopen dus er blijft weinig over.
Ik schuifel wat door het huis. De leeftijd dat ik op het veld mijn voet minstens zo hoog kreeg als mijn hoofd ben ik geruime tijd voorbij..... Ik moet het me alleen nog even realiseren
Ik schuifel wat door het huis. De leeftijd dat ik op het veld mijn voet minstens zo hoog kreeg als mijn hoofd ben ik geruime tijd voorbij..... Ik moet het me alleen nog even realiseren

0
geplaatst: 21 april 2013, 23:54 uur
Beterschap Hans!
Op de valreep nog de single van 21 april:
YouTube - Krezip - Plug It In & Turn Me On

Plug it in and turn me on stond in 2007 6 weken genoteerd en haalde de 21ste plaats.
Voor mijn gevoel is er goed geluisterd naar britpop/new rave bandjes als Franz Ferdinand, Klaxons e.a. die destijds hip waren. Ook de fluoriscerende kleuren waren toen iets wat je veel zag. Maar ik vind het helemaal niet erg, op de een of andere manier heb ik dit altijd een leuk opgewekt nummer van Krezip gevonden. Hun leukste zelfs.
Op de valreep nog de single van 21 april:
YouTube - Krezip - Plug It In & Turn Me On

Plug it in and turn me on stond in 2007 6 weken genoteerd en haalde de 21ste plaats.
Voor mijn gevoel is er goed geluisterd naar britpop/new rave bandjes als Franz Ferdinand, Klaxons e.a. die destijds hip waren. Ook de fluoriscerende kleuren waren toen iets wat je veel zag. Maar ik vind het helemaal niet erg, op de een of andere manier heb ik dit altijd een leuk opgewekt nummer van Krezip gevonden. Hun leukste zelfs.
0
geplaatst: 22 april 2013, 00:19 uur
Krezip ken ik eigenlijk helemaal niet van dit soort nummers. Maar ik deel je conclusies/constatering wel een beetje. Zingen ze nu over Pokemon of doen ze dat alleen omdat het zo leuk rijmt?
Hoe dan ook, een voldoende vind ik het ook wel waard (6,5) maar met de aantekening dat britpop bandjes over het algemeen toch net even leuker klinken.
Hoe dan ook, een voldoende vind ik het ook wel waard (6,5) maar met de aantekening dat britpop bandjes over het algemeen toch net even leuker klinken.
0
geplaatst: 22 april 2013, 18:36 uur
Krezip- Plug It In & Turn Me On
Frivoliteit alom op deze opmerkelijke Krezip single.
Past hun best goed. Leuk de New Wave/ Electro invloedjes.
Er zit pit in en luistert lekker weg. (7)
Frivoliteit alom op deze opmerkelijke Krezip single.
Past hun best goed. Leuk de New Wave/ Electro invloedjes.
Er zit pit in en luistert lekker weg. (7)
0
geplaatst: 22 april 2013, 18:39 uur
Inderdaad het hoogtepunt van Krezip.
I Would Stay vond ik niet best, maar dit vond ik erg leuk! Cijfer: 8
I Would Stay vond ik niet best, maar dit vond ik erg leuk! Cijfer: 8
0
geplaatst: 22 april 2013, 20:16 uur
Een nieuwe Single van de Dag:
Ha ha said the clown - Manfred Mann

Leuke hit van Manfred Mann, kwam binnen op 22 april 1967 in de Veronica Top 40. Het is de enige nummer 1 hit van Manfred Mann ooit in Nederland. Zijn Manfred Mann's Earth Band later was natuurlijk vooral een succesvolle album groep, relatief weinig singles en al helemaal geen grote hits.
Het nummer stond 14 weken genoteerd.
Ik geloof dat ik het zelfs wel een 8 wil geven.

Leuke hit van Manfred Mann, kwam binnen op 22 april 1967 in de Veronica Top 40. Het is de enige nummer 1 hit van Manfred Mann ooit in Nederland. Zijn Manfred Mann's Earth Band later was natuurlijk vooral een succesvolle album groep, relatief weinig singles en al helemaal geen grote hits.
Het nummer stond 14 weken genoteerd.
Ik geloof dat ik het zelfs wel een 8 wil geven.
0
geplaatst: 22 april 2013, 20:30 uur
Krezip - Plug It In & Turn Me On
Luchtig en sympathiek nummer dat een beetje naar Britpop/new wave neigt, tekstueel stelt het niet zo veel voor maar ik vind het één van hun leukste singles.
Dit klinkt echt Brits en ook grappig. Pretentieloos met aanstekelijke melodie.
Luchtig en sympathiek nummer dat een beetje naar Britpop/new wave neigt, tekstueel stelt het niet zo veel voor maar ik vind het één van hun leukste singles.
Dit klinkt echt Brits en ook grappig. Pretentieloos met aanstekelijke melodie.
0
geplaatst: 22 april 2013, 23:10 uur
Krezip - Plug It In & Turn Me On:
Ik moet me aansluiten bij de rest.
Beste single die Krezip heeft gehad.
Veel beter dan de veel te veel gehoorde ballads Sweet Goodbyes en I Would Stay.
Lekker aanstekelijk en fijn springerig en doet je naar het voorjaar en de zomer verlangen.
Kwam dus goed uit in die heerlijke aprilmaand van 2007.
Cijfer 8.
Manfred Mann - Ha Ha, Said The Clown:
Leuk nummer. Weet nog dat ie in diverse jukeboxen zat van cafees of andere gelegenheden waar ik met mijn ouders.
Heeft een ongelooflijk hoog feelgood-gehalte en is heel erg aanstekelijk. En leuk dat instrumentale tussenstukje.
Volgens mij is er niemand die dit nummer niet kent.
Cijfer 8.
Ik moet me aansluiten bij de rest.
Beste single die Krezip heeft gehad.
Veel beter dan de veel te veel gehoorde ballads Sweet Goodbyes en I Would Stay.
Lekker aanstekelijk en fijn springerig en doet je naar het voorjaar en de zomer verlangen.
Kwam dus goed uit in die heerlijke aprilmaand van 2007.
Cijfer 8.
Manfred Mann - Ha Ha, Said The Clown:
Leuk nummer. Weet nog dat ie in diverse jukeboxen zat van cafees of andere gelegenheden waar ik met mijn ouders.
Heeft een ongelooflijk hoog feelgood-gehalte en is heel erg aanstekelijk. En leuk dat instrumentale tussenstukje.
Volgens mij is er niemand die dit nummer niet kent.
Cijfer 8.
0
geplaatst: 23 april 2013, 13:31 uur
Een nieuwe Single van de Dag:
Solsburry Hill - Peter Gabriel

Toch een belangrijke dag, met het solo-debuut van Peter Gabriel. Het nummer komt binnen op 23 april 1977 en wist zowaar de hitlijsten te bereiken (bestormen is een groot woord).
Gelijk ook een Peter Gabriel klassieker in zijn oeuvre.
Ik geef vandaag eens een 10.
Het nummer stond 6 weken in de Top 40 en haalde plaats 11.
Solsburry Hill - Peter Gabriel

Toch een belangrijke dag, met het solo-debuut van Peter Gabriel. Het nummer komt binnen op 23 april 1977 en wist zowaar de hitlijsten te bereiken (bestormen is een groot woord).
Gelijk ook een Peter Gabriel klassieker in zijn oeuvre.
Ik geef vandaag eens een 10.
Het nummer stond 6 weken in de Top 40 en haalde plaats 11.
0
geplaatst: 23 april 2013, 15:08 uur
Hier wil ik wel bij aansluiten, ik heb het lied ook live mogen aanschouwen en dat was best gezellig zullen we maar zeggen. Idd beter dan al die ballads van Krezip.
Cijfer 7,25
Manfred Mann - Ha Ha, Said The Clown
Ook een blij en gezellig lied. Toch een andere clown dan die van Ben Cramer

Cijfer 6,5
Peter Gabriel - Solsburry Hill
Het eerste wapenfeit van de uiteindelijk succesvolle solo-carriere van Gabriel. Ik heb dit altijd al een sterke single gevonden. Het intro is geweldig. Deze single heeft overigens 2 x de Top 40 behaald. n.a.v. de toen in 1991 uitgebrachte Best of kwam deze in januari weer binnen in de Top 40. Een groot succes was het niet want de 35ste plek was het hoogst haalbare
cijfer: 9,0
0
geplaatst: 23 april 2013, 18:36 uur
Manfred Mann- Ha Ha, Said The Clown
Lekker vrolijk en typisch 60's. Het soort Mersey Beat wat het nog altijd lekker doet. (7,5)
Peter Gabriel- Solsbury Hill
Hier begon het mee voor Gabriel als soloartiest en liet zijn visitekaartje hier wel mee achter.
Een melodische uitstekende song. Eigenlijk best licht van toon, lekker duwend en mooi gearangeerd.
Mooie tekst ook.
Ook van mij een 9.
Lekker vrolijk en typisch 60's. Het soort Mersey Beat wat het nog altijd lekker doet. (7,5)
Peter Gabriel- Solsbury Hill
Hier begon het mee voor Gabriel als soloartiest en liet zijn visitekaartje hier wel mee achter.
Een melodische uitstekende song. Eigenlijk best licht van toon, lekker duwend en mooi gearangeerd.
Mooie tekst ook.
Ook van mij een 9.
0
geplaatst: 23 april 2013, 23:25 uur
Peter Gabriel - Solsburry Hill
Lichtvoetiger dan zijn werk bij Genesis maar daarom niet minder. Vooral tekstueel sterk.
Cijfer: 9
Lichtvoetiger dan zijn werk bij Genesis maar daarom niet minder. Vooral tekstueel sterk.
Cijfer: 9
0
geplaatst: 24 april 2013, 14:46 uur
Bedankt, Hans, voor het waarnemen van mijn afwezigheid! 
Ik hoop dat alles ten huize musician nu wat beter gaat. Sterkte!
De nieuwe Single Van De Dag is...
Powerplay - Make It Alone

Datum van binnenkomst: 24 april 1982
Kwam binnen op: #36
Hoogste notering: #33
Aantal weken: 4
Aantal punten: 22
Ik quoteer mezelf uit het 1982-topic:
Verdomd, Powerplay's Make It Alone lijkt zo van Wings' Back To The Egg-album te zijn weggelopen!
De zang, de productie, de muzikale invulling... Niets lijkt aan het toeval te zijn overgelaten.
Ik herken het ook meteen weer na 31 jaar en dat is meestal een goed teken. Hier is vakwerk afgeleverd en ik ga me echt eens verdiepen in meer van dit bandje
[9].

Ik hoop dat alles ten huize musician nu wat beter gaat. Sterkte!
De nieuwe Single Van De Dag is...

Datum van binnenkomst: 24 april 1982
Kwam binnen op: #36
Hoogste notering: #33
Aantal weken: 4
Aantal punten: 22
Ik quoteer mezelf uit het 1982-topic:
Verdomd, Powerplay's Make It Alone lijkt zo van Wings' Back To The Egg-album te zijn weggelopen!
De zang, de productie, de muzikale invulling... Niets lijkt aan het toeval te zijn overgelaten.
Ik herken het ook meteen weer na 31 jaar en dat is meestal een goed teken. Hier is vakwerk afgeleverd en ik ga me echt eens verdiepen in meer van dit bandje
[9].
0
geplaatst: 24 april 2013, 17:36 uur
Powerplay- Make It Alone
Destijds helemaal grijsgedraaid. Had natuurlijk een veel grotere hit moeten zijn.
Uitstekende Nederrocker met internationale allure.
Jan v. der Meij zingt hier inderdaad als Paul McCartney. Was me toen eigenlijk niet eens opgevallen.
Nog altijd een heerlijke song. Ik ga mee met een 9.
Complimenten voor deze uitstekende keuze kaztor
Destijds helemaal grijsgedraaid. Had natuurlijk een veel grotere hit moeten zijn.
Uitstekende Nederrocker met internationale allure.
Jan v. der Meij zingt hier inderdaad als Paul McCartney. Was me toen eigenlijk niet eens opgevallen.
Nog altijd een heerlijke song. Ik ga mee met een 9.
Complimenten voor deze uitstekende keuze kaztor

0
geplaatst: 24 april 2013, 18:18 uur
Een nummer dat in de vergetelheid is geraakt, doet mij ook sterk denken aan Paul McCartney en bevalt mij steeds beter. Misschien kun je deze band gebrek een eigenheid verwijten maar liever te weinig originaliteit dan te weinig inspiratie en het is tenslotte prima in elkaar gestoken.
Een nummer dat in de vergetelheid is geraakt, doet mij ook sterk denken aan Paul McCartney en bevalt mij steeds beter. Misschien kun je deze band gebrek een eigenheid verwijten maar liever te weinig originaliteit dan te weinig inspiratie en het is tenslotte prima in elkaar gestoken.
0
geplaatst: 25 april 2013, 17:44 uur
Aardig nummer, dat prima in elkaar zit, en wel lekker rockt, maar echt bijzonder vind ik het toch niet. Mij laat het koud. Een zesje dan maar.
0
geplaatst: 25 april 2013, 18:18 uur
De single van 25 april komt uit 1992:
YouTube - Right Said Fred - Deeply Dippy

Deeply Dippy was in de UK Right Said Fred's enige nummer 1 hit. En ook in Nederland deed het het goed, met een tiende plek in de top 40 (en 11 weken in die lijst in totaal).
De video is vrolijk uitgelaten, het liedje is wat ingetogener, maar tegelijkertijd erg opgewekt ook. Ik vind het knap gedaan. En eigenlijk ook gewoon een verdomd goed liedje. Echt een leuke begin 90s hit (en groep).
YouTube - Right Said Fred - Deeply Dippy

Deeply Dippy was in de UK Right Said Fred's enige nummer 1 hit. En ook in Nederland deed het het goed, met een tiende plek in de top 40 (en 11 weken in die lijst in totaal).
De video is vrolijk uitgelaten, het liedje is wat ingetogener, maar tegelijkertijd erg opgewekt ook. Ik vind het knap gedaan. En eigenlijk ook gewoon een verdomd goed liedje. Echt een leuke begin 90s hit (en groep).
* denotes required fields.