MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 Editie #2: De 00s

zoeken in:
Mutter op 39

Joy4ever schreef:
Mutter op 39

En Johnny Cash op 36

En we hebben er weer 5 gehad:

35 Songs: Ohia - The Lioness (2000) ( 42 punten) Hoogste positie: 3
Aantal keer genoemd: 8x / Positie vorig jaar: 26 ( 54 punten)
34 Tool - Lateralus (2001) ( 42 punten) Nr. 1 van: Don Cappuccino
Aantal keer genoemd: 8x / Positie vorig jaar: 22 ( 64 punten)
33 Damien Rice - O (2002) ( 44 punten) Hoogste positie: 7
Aantal keer genoemd: 8x / Positie vorig jaar: 40 ( 41 punten)
32 Mumford & Sons - Sigh No More (2009) ( 44 punten) Hoogste positie: 5
Aantal keer genoemd: 10x / Positie vorig jaar: 60 ( 29 punten)
31 Wilco - Yankee Hotel Foxtrot (2002) ( 46 punten) Nr. 1 van: wilbur
Aantal keer genoemd: 9x / Positie vorig jaar: 35 ( 44 punten)

Lateralus zo laag?

Hey waarom allemaal zo kortaf dit keer? Geen quotes, geen leuke stukjes?

Ja, beetje jammer inderdaad... Moet je per se op Soundrop komen daarvoor?

Don Cappuccino schreef:
Lateralus zo laag?

Mensen beginnen te beseffen dat Tool eigenlijk helemaal niet zo goed is.

Arrie schreef:
Moet je per se op Soundrop komen daarvoor?
Voor de quotes? Nee. Die komen daar ook niet. Het maken van een dergelijke presentatie, daar gaat veel tijd in zitten. Tijd die ik momenteel steek in (o.a.) Soundrop en het daadwerkelijk beluisteren van de lijst.

En ik zal ook niet liegen: door de berichten van CR en wandelenindenatuur heb ik het gevoel een beetje een ondankbare taak te hebben. Volgens mij beseffen niet veel mensen hoeveel tijd er daadwerkelijk inzit. Mij best, maar dan steek ik mijn tijd ook in dingen waar ik momenteel wél zin in heb.

Nou, geef dan de volledige lijst maar in 1x, heeft op deze manier ook geen nut om het beetje voor beetje te plaatsen hier.

Laat je toch niet kennen, Chevy! Je hebt altijd mensen voor wie het nooit goed is.

@Graf; Voor jullie niet, nee. Maar sommigen zijn blijkbaar ongeduldig, dus vandaar.
@herman; zoals ik al zei is het ook een tijdskwestie.

Morgen zal ik even kijken wat ik doe. Tijd om de lijst af te gaan heb ik niet, dus dan maar weer op de oude manier.

30 Saybia - The Second You Sleep (2002) ( 50 punten) Hoogste positie: 2
Aantal keer genoemd: 9x / Positie vorig jaar: 36 ( 42 punten)
29 Porcupine Tree - Lightbulb Sun (2000) ( 51 punten) Hoogste positie: 2
Aantal keer genoemd: 9x / Positie vorig jaar: 56 ( 31 punten)
28 Arcade Fire - Neon Bible (2007) ( 51 punten) Hoogste positie: 4
Aantal keer genoemd: 10x / Positie vorig jaar: 39 ( 41 punten)
27 Nick Cave and The Bad Seeds - No More Shall We Part (2001) ( 51 punten) Hoogste positie: 3
Aantal keer genoemd: 10x / Positie vorig jaar: 73 ( 26 punten)
26 Eddie Vedder - Into the Wild (2007) ( 51 punten) Nr. 1 van: nelis
Aantal keer genoemd: 10x / Positie vorig jaar: 78 ( 25 punten)

Jammer chevy. Bij de andere topics werd toch wel duidelijk dat jouw inzet geprezen werd en dat juist die frisse aanpak zo aansloeg. Voor mij maakt dat dit topic juist net even wat leuker dan gemiddeld elk ander topic waarin een lijst centraal staat.
Die tijd snap ik maar je laten tegenhouden door opmerkingen van enkele users zou niet nodig hoeven zijn.

ClassicRocker
chevy93 schreef:
En ik zal ook niet liegen: door de berichten van CR en wandelenindenatuur heb ik het gevoel een beetje een ondankbare taak te hebben.

Hoezo, je had toch kunnen voorzien dat geen hond zit te wachten op een tweedaagse Soundrop-sessie?! Een beetje luisteren/slowchatten naar/over Atmosphere, ik besteed m'n tijd liever aan leuke zaken.

Iets met uit en nachtkaars.

Het blijft natuurlijk subjectief, maar even een aantal zaken op een rijtje met waarom ik liever voor deze aanpak ga:

- Het scheelt mij een boel tijd, het schrijven van stukjes duurt vele malen langer dan het in een playlist zetten van de nummers
- Het is veel persoonlijker, men reageert direct op een bepaald album (chat)
- Het brengt de lijst tot leven, je hoort de nummers echt ipv dat het pixels zijn op een scherm
- Je ontdekt nieuwe dingen, omdat je de nummers echt moet luisteren
- Het is imo veel gezelliger dan die paar berichten tussendoor over een bepaald album (meestal hooguit een zin en dan nog iets banaals als: Yeah! Dit album! of Waarom zo hoog?)

En voorlopig heb ik het met die paar personen die op Soundrop zitten meer plezier gehad dan in iedere vorige editie.

Oké, jonguns, het is inderdaad gezellig in de chat. Ik moet eerlijk bekennen dat de lijst meer betekenis krijgt omdat ik een hoop muziek hoor die ik anders nooit hoorde. Dus, mensen, kom er ook. Dan wordt het alleen maar leuker. En voor de classicrockers onder ons: Tja.

En wij chatten inderdaad naar Atmopshere. Ook Slug en Ant hebben plaatsgenomen in de chat.

Ah dus hun zijn die onzichtbare mensen in de chat

Plus het is idd gezellig

GrafGantz schreef:
Iets met uit en nachtkaars.

Eens, beetje jammer dit.

ClassicRocker schreef:
ik besteed m'n tijd liever aan leuke zaken.
Ik besteed mn tijd ook liever dan aan het propaganderen van een eenduidige smaak en het veelvuldig verspreiden van irritante YouTube-filmpjes waar toch geen hond ooit op klikt. Maar heb je mij daar ooit over gehoord? Nee. Als je niet op Soundrop wil komen, prima, maar wees dan gewoon geduldig die lijst komt er vanzelf wel.

Laten we wel wezen, het gaat jou toch alleen om met masturberen op die plek van de zoveelste ouwe lul die door veelvuldig berichten sturen in de lijst gekomen is. Alle albums daaromheen heb je toch geen omkijken naar. Neen meneertje, deze lijst maak ik niet voor jou of voor wie dan ook hier. Voor mezelf, en voor niemand anders.

Kijk dat kan ik dan weer wel waarderen van Chevy!

Meneertje.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik besteed mn tijd ook liever dan aan het propaganderen van een eenduidige smaak en het veelvuldig verspreiden van irritante YouTube-filmpjes waar toch geen hond ooit op klikt. Maar heb je mij daar ooit over gehoord? Nee. Als je niet op Soundrop wil komen, prima, maar wees dan gewoon geduldig die lijst komt er vanzelf wel.

Laten we wel wezen, het gaat jou toch alleen om met masturberen op die plek van de zoveelste ouwe lul die door veelvuldig berichten sturen in de lijst gekomen is. Alle albums daaromheen heb je toch geen omkijken naar. Neen meneertje, deze lijst maak ik niet voor jou of voor wie dan ook hier. Voor mezelf, en voor niemand anders.

ClassicRocker
chevy93 schreef:

Je bedoelt propageren?! En hoe weet jij hoeveel er op door mij geplaatste You Tube-videos geklikt wordt? Die van The Darkness gisteravond deed het anders best aardig.

chevy93 schreef:

Afgezien van jou ben ik een van de weinigen die zich serieus heeft ingespannen om dit evenement bekender te maken en ik heb menigmaal mijn waardering uitgesproken voor de bergen werk die je hebt verzet bij het tellen van stemmen en het presenteren van uitslagen. Dus waarom je nu uitgerekend tegen mij tekeer gaat is me een raadsel. Kun je zakelijke en persoonlijke kritiek niet los van elkaar zien? Wil je je populair maken bij deze(n) of gene(n)? Wat wil je nou eigenlijk?

Bovendien, Muse is voor mij nog altijd de band die er het meeste toe deed in de 00's. Of is dat nu ook al een ouwelullenband?

chevy93 schreef:
(quote)

Leuk, die lijstjes...Jammer dat het nu zo moet lopen.

En met de bekendmaking van de nummer 21, hier ook weer een update:
25 Franz Ferdinand - Franz Ferdinand (2004) ( 54 punten) Hoogste positie: 2 Aantal keer genoemd: 10x / Positie vorig jaar: 78 ( 25 punten)
24 Keane - Hopes and Fears (2004) ( 54 punten) Nr. 1 van: Chevy Aantal keer genoemd: 10x / Positie vorig jaar: 45 ( 37 punten)
23 Joanna Newsom - Ys (2006) ( 55 punten) Nr. 1 van: Ataloona, Dwejkk_ Aantal keer genoemd: 9x / Positie vorig jaar: 18 ( 71 punten)
22 Amy Winehouse - Back to Black (2006) ( 56 punten) Hoogste positie: 2 Aantal keer genoemd: 9x / Positie vorig jaar: 37 ( 42 punten)
21 The Strokes - Is This It (2001) ( 56 punten) Hoogste positie: 2 Aantal keer genoemd: 11x / Positie vorig jaar: 20 ( 67 punten)

En omdat ik, zoals gezegd, morgen weinig tijd heb. Ga ik vanavond nog even door tot en met de top 10.

20. The xx - xx (2009) ( 57 punten) Hoogste positie: 2
Aantal keer genoemd: 11x / Positie vorig jaar: 89 ( 23 punten)

(afbeelding)

Vorig jaar een marginale rol. In de loop van afgelopen jaar zijn er blijkbaar wat liefhebbers bijgekomen voor dit eigenzinnige xx.
herman schreef:
maar het is een jongen-meisje combo dat vrij rustige liedjes maakt. De stem van de jongen doet me wat aan de zanger van Fujiya & Miyagi denken. Het heeft ook wel wat van sommige alternatieve jaren '90 muziek (rustige dEUS) en er staat een nummer op dat qua sfeer wel wat aan Chris Isaac's Wicked Game doet denken. Af en toe wordt er ook wel gehint naar wat post-punk-bands, maar dit is zeker niet te vergelijken met de White Lies en Editors van deze wereld; dit heeft een compleet andere sfeer en is veel ingetogener.

19. Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008) ( 58 punten) Nr. 1 van: Colucci_Era, Rhythm & Poetry
Aantal keer genoemd: 10x / Positie vorig jaar: 24 ( 60 punten)

(afbeelding)

Waar blijft de hiphop zal men denken? Welnu, Atmosphere is al een tijdje torenhoge favoriet onder de vaste schare forummers. Deze status wordt wederom ruimschoots bewezen door als enige hiphoplaat bij de bovenste 40 te eindigen. De hoogste hierna is Madvillain op 43. R&P kan trots zijn.
thomzi50 schreef:
When Life Gives You… is een album geworden dat tijd nodig heeft om te rijpen, maar op den duur een haast verslavende werking heeft. Het klinkt als een eenling in het oeuvre van Atmosphere; de raps van de volwassener geworden Slug zijn weliswaar nog steeds somber van aard, maar Ant lijkt een draai van honderdtachtig graden gemaakt te hebben ten opzichte van oud werk. Hij gaat een volslagen nieuwe kant op met zijn instrumentaties, die bovendien onderling ook nog behoorlijk variëren. Waar op oude Atmosphere-albums de harmonische sound, die vaak ondersteund werd door een piano, behoorlijk herkenbaar was, gebruikt Ant hier opvallend genoeg niet alleen verschillende instrumenten maar ook elektronica als basis voor zijn beats. Dat levert een veelzijdig album op, waarvan de sound behoorlijk minimalistisch klinkt. Het mooie is dat het toch zelden leeg of eenvoudig wordt.

Inderdaad, Chevy stopt er een hoop tijd in en geef hem dan ook de tijd en ruimte om iets anders te proberen.
Ik ben zelf niet zo'n chater, maar ga er verder geen probleem van maken. Lijstje komt vanzelf een keer.
Ik snap al die comotie niet zo eigenlijk.

Daar ging even wat mis. Dit is de juiste nummer 18...

18. Muse - Absolution (2003) ( 60 punten) Nr. 1 van: Joy4ever
Aantal keer genoemd: 11x / Positie vorig jaar: 60 ( 29 punten)

(afbeelding)

Voor wie dacht dat Muse uitgespeeld was met Origin of Symmetry. Absolution was vanaf het begin af aan al beter en stond continu rond de 20e plek. Het album met de meest bombastisch muziek? Het meest complete werk? Wat mij betreft het album dat het meeste een eenheid voorstelt.
aERodynamIC schreef:
Pas op, de mannen van Muse marcheren er aan (Intro) om u vervolgens bijna een uur plat te walsen met een portie onvervalste rock..... hierbij schuwen zij het sentiment niet, zijn ze niet vies van wat kitsch hier en daar en laten ze naast hun spierballen ook hun gevoelige kanten zien.
Ready? go!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:08 uur

geplaatst: vandaag om 15:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.