menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:
Gretz schreef:
♡ van Mijn Gevoel , wat een hilarisch mooie bubbling after was het weer

Onweerwolf hopelijk heb je je recorder 's nachts ook nog aan laten staan?

Nogmaals bedankt Grafmat, kaj_666, Scorpion_21, Dim, Robbie34, Ro en Ivo Zonder MuMe (die nog een account gaat aanmaken toch?)
forzautregivo

Ook namens mij nog een héél groot bedankje richting het voltallige Orinoco-team dat dit spetterende weekend heeft verzorgd! Zonder jullie harde werk hadden we het nooit zo gezellig kunnen hebben in de chat.

Gretz schreef:
Nogmaals bedankt Grafmat, kaj_666, Scorpion_21, Dim, Robbie34, Ro en forzautregivo (Edit: Ivo heeft zich intussen ook geregistreerd )
Handig lijstje! Scorpion_21 is dus Jorg. Die wist ik nog niet.

Wat ik alleen nog niet snap: Robbie34, Ro, Roche, Dave Evans: is dat een kwartet, twee duo's of hoe zit dat precies?

Robbie34 is Dave Evans en heet eigenlijk Rob.

Ro en Roche zijn twee verschillende andere DJ's, ik dacht tot eergisteren dat Ro & Roche dezelfde persoon was. En dan is er ook nog Ries(dude) (pre-party) en ook nog Raver (jingle voice-over meneer).

Ik heb je bericht een paar keer moeten lezen, maar nu is alles me helemaal duidelijk.
Bedankt!

Overigens werd ik vanochtend wakker met een stukje opname van de KINK 1500 van 2019 en daar werden een aantal mensen genoemd die hadden gestemd voor U2 - City Of Blinding Lights en daar zat die beste Robbie34 ook weer bij. Die man is echt overal.

Onweerwolf schreef:
Ro en Roche zijn twee verschillende andere DJ's, ik dacht tot eergisteren dat Ro & Roche dezelfde persoon was.

Same Leerzaam weekendje geweest wat dat betreft

In real life zou je ze onmogelijk kunnen verwarren, maar daar heb je natuurlijk niet veel aan als je alleen die namen ziet

benieuwd of kaj_666 en ik volgend jaar in de MuMeLadder-finale eindigen

Onweerwolf schreef:
Overigens werd ik vanochtend wakker met een stukje opname van de KINK 1500 van 2019 en daar werden een aantal mensen genoemd die hadden gestemd voor U2 - City Of Blinding Lights en daar zat die beste Robbie34 ook weer bij. Die man is echt overal.
Als er maar op U2 gestemd kan worden.

forzautregivo schreef:
benieuwd of kaj_666 en ik volgend jaar in de MuMeLadder-finale eindigen

Is dat nou Kees van der Spek op je avatar?

Probeer je hem nou op de kast te jagen?

Dim
De Verrukkelijke 500 is voorbij, en wat was het een gaaf weekend. We kunnen nog even afkicken/nagenieten met de Bubbling Under: vanavond, morgen en donderdag hoor je de nummers 650 t/m 501. Steeds vanaf 20.00.

Klopt helemaal Dim! Vanavond de nrs 568 t/m 501! Aanvang 20.00 uur!

Onweerwolf schreef:
Robbie34 is Dave Evans en heet eigenlijk Rob.

Ro en Roche zijn twee verschillende andere DJ's, ik dacht tot eergisteren dat Ro & Roche dezelfde persoon was. En dan is er ook nog Ries(dude) (pre-party) en ook nog Raver (jingle voice-over meneer).

Klopt helemaal Ro is zijn daadwerkelijke naam, Roche heet iets anders in real life en Raver heet tegenwoordig Marrk (ook zijn echte naam minus de extra 'r')

Voor wie de gehele uitzending (van pre-party tot after-party) nog eens terug wil luisteren:

STACK - onweerwolf.stackstorage.com

Ook hier nog maar even adverteren voor De Witte Trui:

http://i.imgur.com/NMFJ1.png

Beste allemaal,

Na bijna 11 maanden stemmen op 311 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2020!

Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drie weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.

Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.

Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)

Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:

1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.

Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.

Twijfel je nog? Hier een voorbeeld van hoe ik je lijstje het liefst in mijn inbox zie verschijnen:

01. Portishead - Machine Gun (2008)
02. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
03. Archive - Controlling Crowds (2009)
04. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
05. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
06. Phosphorescent - Song For Zula (2013)
07. Tame Impala - Let It Happen (2015)
08. Archive - Collapse/Collide (2009)
09. Courtney Barnett - Depreston (2015)
10. Spinvis - Oostende (2011)
11. Beach House - Myth (2012)
12. David Bowie - Lazarus (2015)

De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.

Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen in het finale weekend op 19 & 20 december en duurt de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten op de zondag en bij overwegende respons, zoals in 2018 en 2019, presenteer ik het eerste handjevol lijstjes al op de zaterdag. Het laatste lijstje maak ik om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:

De eindstand van 2019:

https://i.vgy.me/2NKPUc.png

Als alles meezit komt er ook weer een uitzending van de eindlijst op Orinoco Radio. Hoe dat dit jaar precies ingevuld gaat worden is nog onder voorbehoud maar het één-na-laatste weekend van december kun je hiervoor dus op je kalender aankruisen.

De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op vrijdag 18 december om 23:59 's avonds.

De Finalisten:

Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:

URL: De Witte Trui - Finale Ladder 2020
of
URI: spotify:playlist:61eD4VH5RKqcz0quSdZh8S

Arcade Fire - Ready to Start (2010)
Arcade Fire - Reflektor (2013)
Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
Beach House - Myth (2012)
CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
DIIV - Doused (2012)
First Aid Kit - Emmylou (2012)
Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
Lana Del Rey - Venice Bitch (2018)
Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
M83 - Midnight City (2011)
M83 - Wait (2011)
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Phosphorescent - Song For Zula (2013)
PJ Harvey - The Glorious Land (2011)
Röyksopp & Robyn - Monument (2014)
Santigold - Disparate Youth (2012)
Slowdive - Sugar For The Pill (2017)
Spinvis - Kom Terug (2011)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
The National - Conversation 16 (2010)
The War On Drugs - Red Eyes (2013)

THE LINES ARE OPEN!!!

geplaatst:
Zeroes weekend op Orinoco Radio tijdens het Paasweekend met een Quiz over de Zeroes (nadruk op muziek, maar niet uitsluitend over muziek), mogelijkheid om een 10-tal verzoekjes van zeroesplaten in te dienen.

Inschrijven Quiz: Deelname Orinoco Popquiz #5: Zeroes-editie - docs.google.com

10 requests insturen: mailto:[email protected]

Orinoco luisteren"Stream

Wat we verder nog doen?

Reis met ons mee naar de jaren '00!
Van 2 t/m 5 april blikken wij vier dagen lang terug op de Zeroes. Het decennium van de Pokémonkaarten, de iPod en de Crazy Frog. En van Hyves, gekleurde zonnebrillen en de Nokia 3310. We halen herinneringen op aan het eerste decennium van deze eeuw en draaien natuurlijk de allerbeste muziek uit de jaren 2000-2009.
--------------------------------------------
Stuur jouw top 10 Zeroes-favorieten nu door!
Welke platen brengen jou terug naar de Zeroes? Stuur ons jouw favorieten op uit de jaren 2000-2009 en help om onze playlist vorm te geven. Maximaal 10 nummers en maximaal 1 plaat per artiest. Een motivatie zouden we erg leuk vinden, maar is natuurlijk niet verplicht. Stuur je inzending naar: [email protected] orinocoradio.nl (spatie even weghalen als je gaat mailen... )
---------------------------------------------
Zondag 4 april vanaf 20:30 uur: Zeroes Popquiz
Wat weet jij nog van de Zeroes? Quizmasters Jorg en Ard testen zondag 4 april jouw muzikale kennis van de jaren nul. Trommel vrienden, vriendinnen, familie, vage kennissen of wie dan ook op en quiz vanaf 20:30u gezellig mee. Je kunt uiteraard ook individueel meedoen.
Schrijf je (team) NU in:
https://docs.google.com/.../1FAIpQLSegvFyfV2O6a9.../viewform
----------------------------------------
HEROES FROM THE ZEROES
Wat kun je verder van ons verwachten?
We geven nog niet alles prijs, maar wat kleine tipjes van de sluier willen we wel oplichten:
• Een weekend lang hits, hits, hits. We graven in de inzendingen van de luisteraars en duiken vergeten Zeroes-klassiekers op.
• Een 00's-popquiz met quizmasters Jorg en Ard.
• Marsha vult haar jukebox met alarmschijven uit de Zeroes.
• Ard gaat in een speciaal Hitjaar op zoek naar parels, missers en hilarische muziekgedrochten uit de jaren nul.
• Twee speciale podcasts tijdens de Paasbrunch: over sport en muziek in de 00's.
• Een groot aantal Orinoco-dj's dat je met veel plezier en energie even terugbrengt naar de zeroes.

De uitzendtijden:
Vrijdag 2 april: 19:00u - 01:00u
Zaterdag 3 april: 15:00u - 01:00u
Zondag 4 april: 13:00u - 01:00u
Maandag 5 april: 13:00u - 23:00u

geplaatst:
Aangezien Orinoco niet echt een eigen topic heeft, post ik het maar hierin:

Vanavond draai ik vanaf 8 uur weer 2,5 uur lang de beste nieuwe muziek (oa. nieuwe muziek van WIES, London Grammar, Absynthe Minded en Oscar and the Wolf, duiken we in de geschiedenis van een hit en is er aandacht voor de NLtalige ladder hier op MuMe.

Vanaf 20.00 uur op Orinoco. Hier te beluisteren.

We hebben een datum!

http://www.orinocoradio.nl/uploads/pics/14e_V500_01.png

Lieve mensjes,

De witte rook is er: de veertiende Verrukkelijke 500 zal plaatsvinden in het weekend van 19-20-21 november! Dat geeft jullie dus nog een kleine anderhalve maand om een lijst in te sturen.
De Verrukkelijke 500 2021: 19-20-21 november

In het kort

Minimaal 25, maximaal 500 nummers (langer mag ook, maar dan knippen we de rest eraf)
De volgorde van jouw lijst maakt uit!
Graag inleveren in Excel of een ander spreadsheetprogramma.
Stuur je inleverlijst op naar [email protected]
Deadline: zondag 7 november 23:59 uur.

Tot die tijd zijn er nog een aantal belangrijke uitzendingen, te weten:
De PrePush: 8-9-10 oktober
De ervaring leert dat de PrePush heel effectief kan zijn daar meerdere nummers uit die uitzending genoeg gepusht werden om uiteindelijk in de V500 te belanden. Stuur dus vooral een lijstje in:

Maximaal 18 minuten aan muziek;
Minimaal 2 verschillende nummers;
Maximaal 1 nummer per artiest;
Jouw tips stonden niet in de V500 van 2020;
Uiterste inzenddatum: woensdag 6 oktober 23:59 uur.

Stuur jouw tips op naar [email protected]
De Stemfinaledag: zondag 7 november
Nog één keer halen de dj's alles uit de kast om stemmen binnen te slepen. We kloppen op je deur, we rammelen aan je brievenbus en schudden net zo lang met onze collectebus totdat ook jij je lijstje hebt ingestuurd.

Even wat mensen taggen van wie ik dit jaar (weer) een lijst verwacht.
123poetertjes aerobag Arrie ArthurDZ AstroStart Barney Rubble Casartelli Co Jackso Dwejkk_ Fathead Finidi ForWhomThePeteTolls forzautregivo Gebruiker43757 Grafmat Gretz JoaMuse Johnny Marr Johnny Marrissey jordidj1 kaj_666 Koenr laxus11 legian Onweerwolf Outlaw104 Ralph. Riesdude Robbie34 Scorpion_21 Simon77 sokra Spikky7 stoepkrijt vigil vleertje

En de volgende mensen komen uit het 'top 100 van...'-topic. Die hebben dus al een lijst gemaakt en helemaal geen reden om niets in te sturen.
123poetertjes aerobag aERodynamIC arcade monkeys Arrie Bardt1980 Cervantes chevy93 Corporal Clegg cosmic kid DjFrankie dumb_helicopter Finidi hoi123 jassn jellorum jordidj1 luigifort Môrthul motel matches Outlaw104 Poek stoepkrijt Sunderland Superbitch TornadoEF5 Weirdo Wizzy wendyvortex

November is over 10 maanden?
Volgens mij heb je deze post gewoon gekopieerd...

luigifort schreef:
November is over 10 maanden?
Volgens mij heb je deze post gewoon gekopieerd...
Aangepast!

Ben al bezig!

vigil schreef:
Ben al bezig!

De Verrukkelijke 500 - MusicMeter.nl

Deze service is gratis en wordt je aangeboden door een mede Timfan!

Bijna alle 2304 kanshebbers weer beoordeeld. Nu nog 'even' in volgorde zetten, maar dat moet ruimschoots op tijd lukken dit jaar

Hopelijk vind ik nog even tijd om wat voor de Prepush in te sturen ook.

Onweerwolf schreef:
(quote)

De Verrukkelijke 500 - MusicMeter.nl

Zo, goed bezig

chevy93 schreef:
(afbeelding)

(quote)
De ervaring leert dat de PrePush heel effectief kan zijn daar meerdere nummers uit die uitzending genoeg gepusht werden om uiteindelijk in de V500 te belanden. Stuur dus vooral een lijstje in:

Maximaal 18 minuten aan muziek;
Minimaal 2 verschillende nummers;
Maximaal 1 nummer per artiest;
Jouw tips stonden niet in de V500 van 2020;
Uiterste inzenddatum: woensdag 6 oktober 23:59 uur.

Stuur jouw tips op naar [email protected]

Zal zeker weer mee doen. Ga dit jaar voor een top 1500

Dim
Onweerwolf schreef:

Is ook gewoon een heel goede DJ.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:28 uur

geplaatst: vandaag om 19:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.