Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
1
geplaatst: 28 maart 2020, 20:58 uur
Je had ook nog een zaak aan de buitenkant van t centrum. Beetje musicstore achtig met veel NL spul. Zat daar in een zijstraat net voorbij de molen (vanuit t centrum gezien)
0
geplaatst: 28 maart 2020, 21:03 uur
Dat zegt me even niet zoveel. Ms weet herman dat nog...
Oja wacht, er zat id een vaag zaakje op het Noordeinde geloof ik. Ook wel eens geweest. Had die niet ook vooral metal en hardrock enzo?
En bedoel je molen de Put of de Valk?

Oja wacht, er zat id een vaag zaakje op het Noordeinde geloof ik. Ook wel eens geweest. Had die niet ook vooral metal en hardrock enzo?

0
geplaatst: 28 maart 2020, 21:04 uur
En hoe is het in A'dam daarmee gesteld johan de witt? Voor zover jij weet...
1
geplaatst: 28 maart 2020, 21:11 uur
luigifort schreef:
Eeehh geen idee, hoe die molen heet. Als je van t station richting stad gaat net na het plein met de bios en de Mac over de grote brug naar links. Die molen lag een beetje in een parkje
0
geplaatst: 28 maart 2020, 21:12 uur
De Valk dus
Dan zegt die zaak me even niets...
Herinner me wel vaag een zaakje in een zijstraat daar, bij Rhodos geloof ik, maar weet het niet meer zeker...
Dan zegt die zaak me even niets...Herinner me wel vaag een zaakje in een zijstraat daar, bij Rhodos geloof ik, maar weet het niet meer zeker...
1
geplaatst: 28 maart 2020, 21:13 uur
Nu? We hebben Concerto nog! Mijn fave winkels zijn verder allemaal al jaren geleden verdwenen, maar ik koop sowieso al een tijdje geen muziek meer in winkels.
Maar inderdaad, de tijd dat je muziek leerde kennen in winkels was zeker de mooiste tijd
Maar inderdaad, de tijd dat je muziek leerde kennen in winkels was zeker de mooiste tijd

2
geplaatst: 29 maart 2020, 00:23 uur
vigil schreef:
Je had ook nog een zaak aan de buitenkant van t centrum. Beetje musicstore achtig met veel NL spul. Zat daar in een zijstraat net voorbij de molen (vanuit t centrum gezien)
Er zat wel een platenzaak op de Beestenmarkt, grofweg waar nu cafe Lazarus/De Hut zit. Heb daar midden jaren ' 90 nog wel eens wat gekocht, daarna was ie al snel weg denk ik.
Ik ging zelf als kind vooral naar Gé Hofenk op de hoek Haarlemmer/Hooigracht en de grote FRS, later meer naar Velvet/Plato/Plaatboef/Elpee. Die laatste was klein maar fijn. Vraag me nog wel eens af hoe het met de eigenaar gaat, was jarenlang dezelfde man die er stond.
Bizar hoeveel platenzaken er vroeger alleen al in Leiden waren, je had er ook nog in de buitenwijken in elk winkelcentrum wel een.
2
geplaatst: 29 maart 2020, 00:50 uur
Zat ook nog een electronicazaak daar, Kok's electronica.
Je hebt nu tegenwoordig ook Nowa's Place op de Haarlemmerstraat, dus 3 (naast Velvet en Plato). Ben er nog nooit geweest verder, maar schijnt wel leuk te zijn. Vooral vinyl.
Je hebt nu tegenwoordig ook Nowa's Place op de Haarlemmerstraat, dus 3 (naast Velvet en Plato). Ben er nog nooit geweest verder, maar schijnt wel leuk te zijn. Vooral vinyl.
1
geplaatst: 29 maart 2020, 00:59 uur
Klopt ja, ben ik ook nog niet geweest...
Die zaak op de hoek Haarlemmer/Hooigracht (Super CD) kwam ik ook wel regelmatig. Daar kocht ik New Adventures in Hi-Fi nog toen ie uitkwam. Kan het me nog herinneren als de dag van gister. En dat is dus 24! jaar geleden al
Die zaak op de hoek Haarlemmer/Hooigracht (Super CD) kwam ik ook wel regelmatig. Daar kocht ik New Adventures in Hi-Fi nog toen ie uitkwam. Kan het me nog herinneren als de dag van gister. En dat is dus 24! jaar geleden al

2
geplaatst: 29 maart 2020, 01:32 uur
Ab Schuurmans, voormalig scheidsrechter 
Niet voor de hand liggend, dat had ik niet achter hem gezocht.
Heeft nog eens bijna een aansteker van mijn broer tegen z'n hoofd gehad bij een wedstrijd van Heerenveen in het oude stadion

Heeft nog eens bijna een aansteker van mijn broer tegen z'n hoofd gehad bij een wedstrijd van Heerenveen in het oude stadion

1
geplaatst: 29 maart 2020, 08:10 uur
Outlaw104 schreef:

Ik ooit destijds eens bijna hihahondelul tegen scheidsrechter Frans Derks geroepen.

2
geplaatst: 29 maart 2020, 10:35 uur
Ja had ik al eens gelezen, ik doe me zelf elke dag een cd kado
Het laagste aantal is 10000 cd's en dat red ik niet. Verder zag ik 25000 items bij elkaar en dat is ook vrij veel zal ik maar zeggen. Toen ik als tussenbaan een tijdje bij Sounds werkte kwam daar dagelijks een klant die zeker meer dan 10000 cd's (ik denk 13000) heeft en minimaal ook nog duizenden en duizenden films. Liep ook altijd met mappen en een laptopje. Dit zijn noet de 3 grootste. Dan heb je ook nog vriend Derksen, die heeft er volgens eigen zeggen 30000
10.000 items als zijnde geluidsdragers (cd's, lp's, 7", CS, dvd, brd en wat exoten als laserdisc, minidisc e.d.) dat haal ik dan weer wel

7
geplaatst: 29 maart 2020, 11:15 uur
21. The Waterboys - The Big Music (1984)
I have heard the big music
And I'll never be the same
Something so pure
Hey!
Has called... my... name...
Zo voel ik het ook wel een beetje, muziek heeft mij ook tot zich geroepen. Ik zou niet weten wie ik was geweest of geworden zonder muziek. Gelukkig hoeven we daar ook niet aan te denken, ter afleiding zetten we gewoon een muziekje op
Lange tijd kende ik maar 1 liedje van The Waterboys en dat was The Whole of the Moon. Dat kwam dan nog wel eens langs op de radio bij een bijbaantje. Ik vond het maar een corny liedje, net als de bandnaam. Maar toen ie weer eens een paar keer was langsgekomen op de radio vond ik 'm steeds leuker worden eerst en later ook steeds mooier. Toen ik mijn huidige vriendin leerde kennen vertelde ze eens dat ze vroeger een bandje had van This Is The Sea en op haar eerste vliegtrip ooit Don't Bang the Drum had opstaan uit doodsangst. Als we gaan dan op deze manier zoiets
We hadden allebei geen cd van ze. De eerste die ik kocht was This Is The Sea nav snippets luisteren op Play.com. Ik vond het een prachtig spiritueel album. Songs als Don't Bang the Drum en vooral The Pan Within zijn groot faves. Maar kan er zo nog minimaal 3 noemen. Topalbum dus! Het volgende album werd een Greatest Hits bij Van Leest in Leiden en nav dat album A Pagan Place online besteld en het debuut en Fisherman's Blues gebrand en niet veel later ook Room to Roam gekocht. Hun albums tm 1990 zeg maar. Toen ben ik gestopt. Nog wel eens wat van daarna beluisterd, maar dat vond ik stukken minder. Als er voor mij 1 80s band is zijn het The Waterboys wel. Mike solo had nog wel aardige songs later.
This Is The Sea is lange tijd mijn fave album van ze geweest (heeft trouwens een heerlijke bonus cd), maar langzaam verschoof dat steeds meer naar A Pagan Place (ook prachtige bonustracks) door tracks als Church Not Made..., The Thrill is Gone, Red Army Blues en de titeltrack. En natuurlijk deze, die ik altijd mooi vond in het begin, maar verworden is tot mijn epic van ze. En de hele feel van dat album staat me erg aan, een warme vibe, waar This Is The Sea meer pristine is in zijn productie. Maar ik ben met beide net zo blij
The Big Music dus, ik vind dit dus echt een epic. Het voelt lang uitgesponnen aan, spacious en is rijk in instrumentatie. Het heeft een heerlijk wat traag tempo alsof je gedragen wordt. Zalige blazers die steeds hoger reiken en in een soort loop taaaaaaaa-da-da-da blazen. O, ik vind dat zo'n prachtig effect, het geeft zo'n schwung aan de song en stuwt de song voort. En dan Mike Scott, ik heb hem nooit zo passioneel horen zingen als hier. Alsof ie van passie zijn hart uit zijn borstkas zingt, bijna overlopend van liefde en bijna huilend zelfs. My god!
Zo prachtig en dat wordt gedurende de song alleen maar meer. En dan de prachtige tekst, wat een devotie, wat een overgave. De sax, de zwangere gitaar eronder, de soulstemmen van de vrouwen, hemels! Het bouwt steeds verder op tot Mike met zijn laatste Has called... my... name... komt. Dan kun je me opvegen en dan gaan die blazers met hun loopje en gitaar gewoon nog even door. Wat een muziek 
Something so pure
Hey!
Just called my name
I have drowned in the big sea
Now I find I'm still alive
And I'm comin' up for ever
Hey!
Shadows all behind me
Ecstasy to come
I have climbed the big tree
Touched the big sky
I just stuck my hand up in the air
And everything came into color
Like Jazz manna
From sweet sweet chariots
I have seen the big mountain
And I swear I'm half way there
(You'll never get there, you'll never get there
You'll never get there)
But I will
I will always climb the mountain
Because I have heard the big music
Something so pure
Hey!
Has called my name!
Something so pure
Hey!
Has called... my... name...

Zo voel ik het ook wel een beetje, muziek heeft mij ook tot zich geroepen. Ik zou niet weten wie ik was geweest of geworden zonder muziek. Gelukkig hoeven we daar ook niet aan te denken, ter afleiding zetten we gewoon een muziekje op

Lange tijd kende ik maar 1 liedje van The Waterboys en dat was The Whole of the Moon. Dat kwam dan nog wel eens langs op de radio bij een bijbaantje. Ik vond het maar een corny liedje, net als de bandnaam. Maar toen ie weer eens een paar keer was langsgekomen op de radio vond ik 'm steeds leuker worden eerst en later ook steeds mooier. Toen ik mijn huidige vriendin leerde kennen vertelde ze eens dat ze vroeger een bandje had van This Is The Sea en op haar eerste vliegtrip ooit Don't Bang the Drum had opstaan uit doodsangst. Als we gaan dan op deze manier zoiets
We hadden allebei geen cd van ze. De eerste die ik kocht was This Is The Sea nav snippets luisteren op Play.com. Ik vond het een prachtig spiritueel album. Songs als Don't Bang the Drum en vooral The Pan Within zijn groot faves. Maar kan er zo nog minimaal 3 noemen. Topalbum dus! Het volgende album werd een Greatest Hits bij Van Leest in Leiden en nav dat album A Pagan Place online besteld en het debuut en Fisherman's Blues gebrand en niet veel later ook Room to Roam gekocht. Hun albums tm 1990 zeg maar. Toen ben ik gestopt. Nog wel eens wat van daarna beluisterd, maar dat vond ik stukken minder. Als er voor mij 1 80s band is zijn het The Waterboys wel. Mike solo had nog wel aardige songs later.
This Is The Sea is lange tijd mijn fave album van ze geweest (heeft trouwens een heerlijke bonus cd), maar langzaam verschoof dat steeds meer naar A Pagan Place (ook prachtige bonustracks) door tracks als Church Not Made..., The Thrill is Gone, Red Army Blues en de titeltrack. En natuurlijk deze, die ik altijd mooi vond in het begin, maar verworden is tot mijn epic van ze. En de hele feel van dat album staat me erg aan, een warme vibe, waar This Is The Sea meer pristine is in zijn productie. Maar ik ben met beide net zo blij

The Big Music dus, ik vind dit dus echt een epic. Het voelt lang uitgesponnen aan, spacious en is rijk in instrumentatie. Het heeft een heerlijk wat traag tempo alsof je gedragen wordt. Zalige blazers die steeds hoger reiken en in een soort loop taaaaaaaa-da-da-da blazen. O, ik vind dat zo'n prachtig effect, het geeft zo'n schwung aan de song en stuwt de song voort. En dan Mike Scott, ik heb hem nooit zo passioneel horen zingen als hier. Alsof ie van passie zijn hart uit zijn borstkas zingt, bijna overlopend van liefde en bijna huilend zelfs. My god!
Zo prachtig en dat wordt gedurende de song alleen maar meer. En dan de prachtige tekst, wat een devotie, wat een overgave. De sax, de zwangere gitaar eronder, de soulstemmen van de vrouwen, hemels! Het bouwt steeds verder op tot Mike met zijn laatste Has called... my... name... komt. Dan kun je me opvegen en dan gaan die blazers met hun loopje en gitaar gewoon nog even door. Wat een muziek 
Something so pure
Hey!
Just called my name
I have drowned in the big sea
Now I find I'm still alive
And I'm comin' up for ever
Hey!
Shadows all behind me
Ecstasy to come
I have climbed the big tree
Touched the big sky
I just stuck my hand up in the air
And everything came into color
Like Jazz manna
From sweet sweet chariots
I have seen the big mountain
And I swear I'm half way there
(You'll never get there, you'll never get there
You'll never get there)
But I will
I will always climb the mountain
Because I have heard the big music
Something so pure
Hey!
Has called my name!
1
geplaatst: 29 maart 2020, 12:07 uur
1
geplaatst: 29 maart 2020, 12:22 uur
1
geplaatst: 29 maart 2020, 13:10 uur
We zitten al een flink tijdje met allemaal 10en. Probeer die maar eens op volgorde te krijgen 

1
geplaatst: 29 maart 2020, 13:12 uur
Op intuïtie lukt me dat meestal wel.
Niet over nadenken dus, dan gaat het mis
En uiteindelijk maakt het ook niet heel veel uit, want ze zijn alle 20 even speciaal, voor jou dan.
Niet over nadenken dus, dan gaat het mis

En uiteindelijk maakt het ook niet heel veel uit, want ze zijn alle 20 even speciaal, voor jou dan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.