MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:
Antony & the Johnsons - You Are My Sister

Wederom een mooie selectie!

Ik geniet ook erg van je lijst Joep! Veel vaste MuMe waarden maar dat geeft niks. Qua artiesten zou zeker 20% (zo niet meer) ook mijn top 100 halen. Benieuwd wat er nog komt.

Snoeperd schreef:
Niet kijken als je de film nog niet hebt gezien!
Want dan is het einde verraden?

Toen ik deze docu zag, snapte ik overigens pas de kracht van Atmosphere. Twee of drie jaar finales stond die bij mij onderaan mijn Ladderlijstje, maar zou nu een stuk hoger staan.

Op de hip hop na vind ik dit ook een fijne lijst!!

10. dEUS - Suds & Soda

dEUS maakte op zijn eerste drie albums geniale muziek die eigenlijk wereldfaam had verdiend. Het bleef helaas bij klein succes in Engeland, terwijl dat met iets beter management zo maar anders had kunnen gaan. Hoewel op hun albums lang niet ieder nummer even toegankelijk is, staan er op ieder album nummers die zo hadden kunnen uitgroeien tot kleine hitjes. Suds & Soda werd wel een culthit in België, en voor een nummer dat zo scherp en hard klinkt als deze vind ik dat toch een knappe prestatie. Suds & Soda is namelijk de knallende opener van hun debuutalbum Worst Case Scenario, een album dat mooi is in al haar lelijkheid. Want de vioolpartijen die op dit album te vinden zijn en ook op dit nummer bijvoorbeeld klinken niet altijd even zuiver.
Maar adrenaline geven ze wel de violen in de intro van Suds & Soda, met op de achtergrond drums en beukende gitaren is dit een plaatje waar je compleet bij uit je dak kan gaan. Maar dan slaat het nummer ineens om in een hemels refreintje, waarmee je je hele publiek kan laten meezingen. Vervolgens brengt dEUS de luisteraar weer in extase met weer een erg ruig stuk, om weer te eindigen bij het refreintje. In het intermezzo krijgen we nog een heerlijke keyboardsolo voor onze kiezen en daarna lijkt het nummer volledig te ontsporen. Een geweldig rommelig einde dat past bij dit nummer.

9. The xx - Crystalised

Dan komen we nu aan bij een van de meeste zwoele en sensuele nummers aller tijden. Crystalised is ontzettend subtiel geproduceerd, met minimale instrumentatie die een spanning opwekt die je ook lijkt te voelen voordat je zwoele en sensuele dingen gaat doen, daarnaast zingen Romy en Oliver je ontzettend verleidend toe, alsof ze je de slaapkamer in fluisteren.
Ook heeft dit nummer meerdere schitterende melodieën in dit nummer verwerkt die ook nog eens helemaal uitgekleedt zijn wat het alleen maar puurder en mooier maakt.
En tot slot heb je het meest verslavende doch simpele refrein dat ik ken. Dit alles maakt dat zo'n kort en simpel lijkend popnummer toch zo hoog kan staan in mijn top 100.

8. Joanna Newsom - Sprout And The Bean

Joanna Newsom, het mooie meisje met de harp. Ze daagt je uit met haar muziek, en velen zullen niet door de barrière kunnen stappen van de muziek van Joanna Newsom. Op het eerste en in mindere mate op het tweede album zal de stem die barrière te zijn, en op haar tweede en derde album meer de lengte van de nummers. (hoewel mijn vader Joanna op haar laatste album ook al een mislukte Kate Bush noemde, dus dat zegt niet alles). Het luisteren van haar muziek vergt dus veel aandacht. Maar je krijgt er een hoop schoonheid voor terug wanneer die stem je eenmaal wel bevalt. De Sprout and the Bean stamt van haar eerste album, waar ze dat kinderstemmetje nog heeft. Maar dat kinderstemmetje hoor ik amper meer, ik hoor vooral een Joanna met ontzettend veel emotie in haar stem die hele mooie zanglijnen uit haar mond weet te krijgen. En dan tegenover haar schelle stem dat prachtige harpspel, een harp hoor je niet veel in muziek, maar Joanna laat het meteen uitgroeien tot een van mijn favoriete instrumenten als zij het speelt. En dan heb ik het buitenaards mooie refrein nog niet eens genoemd!

Sammael
Sprout And The Bean Voor mij zeker een van de mooiste nummers van The Milk-Eyed Mender, en dus een van de mooiste nummers van Joanna op zich.

Misterfool
De stem van Newsom heeft mij helaas nooit bevallen: iets met nagels en een schoolbord en dan ook nog eens dat vervelende geharp. dEUS vind ik geweldig! XX: prachtige sensuele stemmen van opvallend lelijke mensen en dan doel ik met name op de dame van het gezelschap.

7. Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy

Dit nummer heeft jarenlang op 1 gestaan in mijn top 250 die ik ieder jaar maakte. Maar hij is twee jaar geleden van de troon gestoten en nu heeft hij een daling ingezet. Maar nog steeds is het een top 10-nummer van me en dat zal gok ik nog wel even zo blijven. Sir Psycho Sexy is qua lengte een epische rocksong a la Stairway to Heaven of Child in Time, maar verder is het allesbehalve episch. Het is voornamelijk funkrock ten top. De grooves in dit nummer zijn ongeëvenaard en de Peppers bewijzen dat ook rockmuziek flink kan grooven.
Over het begin van dit nummer wil ik het ook nog even hebben. Dat is namelijk heerlijk, onder de lekkere beat spit Antony Kiedis zijn half rap/half zang teksten. Niet zomaar een tekst, een bizarre tekst over een mannetje die Sir Psycho heet. Het is een knotsgek nummer deze van de Peppers, maar tegelijkertijd is het ontzettend muzikaal, dat ook is te horen in het intermezzo en de fenomenale outro van John Frusciante en zijn gitaar. Voor iedereen die niet zo gediend is van de Peppers ten tijde van By The Way zou echt eens naar dit nummer moet luisteren, voor een geweldige portie beukende funkrock.

6. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)

Van de funk over naar de soul. En niet zomaar een soulartiest, een van de grootste van het genre: Marvin Gaye. Het is in ieder geval mijn favoriete soulzanger en What's Going On vind ik het beste album in het genre. Marvin Gaye creëert op dat album een geweldige huiskamersfeer, dat zo warm is dat je de openhaard in je gedachten voelt branden. Inner City Blues, het afsluitende nummer van het album is ontzettend mooi geproduceerd. Het is namelijk niet te smooth geproduceerd, maar de sound is juist een beetje organisch door de inzet van de vele instrumenten. Alleen al die heerlijke bongo's klinken briljant. Voor Marvin maakt het eigenlijk niet uit wat hij zegt, elk woord krijgt vanzelf een gevoelig randje mee van Marvin Gaye. Het is een waar genot om naar zijn stem te luisteren, en al helemaal als het door zo'n muzikaal lijstje is omgeven.

5. Arctic Monkeys - When The Sun Goes Down

Misschien wel mijn favoriete band staat maar één keer in mijn top 100. Dit heeft dan ook veel met mijn 1 per album-policy te maken, want dit is slechts het beste nummer van mijn nummer 1-album. Voor wat ik van dat hele album vind verwijs ik naar mijn recensie op de albumpagina.
Want hier ga ik When the Sun Goes Down bespreken. Dit is een nummer over de problematiek rond prostitutie in hun stad. Dit is zowaar een van de weinige nummers waar ik de tekst echt van snap op het album, aangezien het album nog uit de tijd komt dat mijn engels nog niet best was en ik meer op klank meezong dan op tekst. Nu is het sowieso al niet heel makkelijk om Alex Turner te verstaan trouwens, zeker als hij snel zingt niet. Gelukkig is het begin van When the Sun Goes Down rustig. Het begint als een smartlap, maar daarna volgt voor mij denk ik wel de beste switch in een nummer ooit. Na uitgesproken te hebben wat een scumbag (klootzak) de persoon die meegaat met de hoer is, is het beuken geblazen. Met Matthew Helders als een geweldenaar op de drums plus backing vocal is dit stuk genieten geblazen. Terwijl het nummer op volle snelheid is hoor je de mooiste zinnetjes uit Alex zijn mond rollen. Met een 24-karaats goud refreintje en het mooie rustige einde maakt het dat dit nummer een van mijn favoriete nummers aller tijden is.

Suds & Soda in de Top 10.

Snoeperd schreef:
12. Joy Division - Atmosphere

Sinds ik de film Control heb gezien van Anton Corbijn, en dit nummer werd gekozen als laatste nummer bij de trieste eindscène krijg ik telkens weer de kriebels als ik dit nummer opzet.
Ik heb toevallig gisteren Control bekeken en Atmosphere is prachtig gekozen als slotnummer. Plotseling is dit nummer veel betekenisvoller geworden, net als een hoop andere nummers die ook in de film gebruikt worden.

Complimenten voor je mooie lijst. Arctic Monkeys, Joanna Newsom en The xx zijn alle drie top 10-waardig.

Inner City Blues... Didnt see that one coming, nice one.

Ben het volledig met je eens dat When The Sun Goes Down het beste nummer is van hun eerste plaat

4. The National - Conversation 16

Ik koester een enorme liefde voor de plaat High Violet. Het is echt een album dat mijn horizon verbreedde, niet omdat die plaat nou zo rete origineel is, maar voor mij was het als beginnend muziekontdekker best wel een moeilijk te doorgronden album. En ik was dan ook wel trots op mezelf dat ik doorzette en dit na zo'n 10 luisterbeurten beetje bij beetje wel ging waarderen. De instrumentatie op dit nummer is zeldzaam mooi, er zitten zo ontzettend veel laagjes in dit nummer, dat je elke keer weer dat andere ene instrumentje opvalt als je het nummer luistert. Daarnaast is dit nummer ook prachtig in al zijn zanglijnen, Matt Berninger kan zijn teksten met veel gevoel zingen, maar ook zingt hij vrijwel iedere zin weer net wat anders, zodat je je telkens weer blijft verbazen over zijn zangkunsten. Het mooiste fragment uit het nummer en een van de mooiste stukjes muziek die ken is het stukje waar voor het refrein in prachtige harmonie wordt gezongen en daarna het zinnetje 'because i'm evil' wordt gezongen. Kippevel over je hele lijf.

3. The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower

Dit is voor mij de beste cover aller tijden want op nummers 1 en 2 staan gewoon origineeltjes. Deze cover van de grote man Bob Dylan is echt ongelooflijk. Want het is echt niet zo dat het nummer van Bob Dylan matig is, het is melodieus een erg goed nummer. Maar toch veegt Jimi Hendrix voor mijn gevoel compleet de vloer met het nummer aan.
All Along the Watchtower is een feest voor je oren, iedere toon uit zijn gitaar lijkt tot leven te komen, het klinkt allemaal zo organisch en beweeglijk, dat je zelf ook niet stil kan blijven zitten.
Jimi Hendrix heeft een fantastische stem met ontzettend veel zegginskracht, zoals hij de woorden van de titel uitspreekt na het muzikale intermezzo is onbeschrijflijk mooi. Jimi Hendrix was niet zomaar een gitarist, hij kon emoties uit zijn gitaar halen, hij liet zijn gitaar huilen, maar ook plezier hebben als hij de mooiste tonen uit zijn gitaar kreeg. En het belangrijkste, hij kan ook de luisteraar ontroeren, plezieren, gelukkig laten worden. En met dit nummer etaleert hij dat het meest voor mij.

Morgen de nummer 1 en 2!

Bedankt voor alle positieve reacties, doet me goed!

Ja, die Dylan cover is heel goed, hij,staat ook een super album van Jimi.
Wie zouden er eigenlijk 1 en 2 staan

Ik verwacht de Smiths op 1 met There is a light....

En misschien ook nog Spinvis?

EDIT: Ik weet het al. Het is geen Spinvis. Wel uit de Benelux. En The Smiths niet op 1, wel op 2.

Opgezwolle?

Teunnis schreef:

. En The Smiths niet op 1, wel op 2.

Als There is a light op 2 komt , staan The Smiths lekker op 1 en 2, want There is a light is niet het mooiste liedje van The Smiths

2. The Smiths - I Know It's Over

The Queen is Dead is een album dat vrij hoog in mijn top 10 staat, dus daar was nog wel een nummer van te verwachten. Maar verrassend genoeg is het dus niet There Is a Light That Never Goes Out (die in mijn normale top 250 overigens op nummer 14 staat) maar I Know It's Over.
Op The Queen Is Dead heeft de productie net wat meer magie dan op de andere albums van de Smiths. Waar ik daar de productie wat duffer vind, is het hier juist heel subtiel en helder. Elke prachtige noot die Johnny Marr op zijn gitaar speelt klinkt kraakhelder.
Van 'I Know It's Over spat de emotie af. Je hebt het mooie gitaargetokkel van Johnny Marr, en daarover zingt Morrissey een schitterende tekst. De tekst gaat over een man die op zijn sterfbed ligt en terugkijkt op zijn leven, en dat leven was zeker niet fijn, eerder eenzaam. Morrissey is hier zin voor zin briljant, hij hoeft zijn stem maar een klein beetje te verheffen om mij al kippevel te bezorgen. Johnny Marr zelf heeft ooit gezegd dat het moment dat Morrissey dit nummer inzong een van zijn mooiste momenten uit zijn leven was, dat zegt al genoeg mochten jullie mijn woorden in dit stukje niet geloven.
Het stuk van met de zinnen 'If You're So...' is mijn favoriete stuk uit het nummer, je kan wel janken zo mooi komen die woorden uit z'n mond.

Rudi S schreef:
(quote)

Als There is a light op 2 komt , staan The Smiths lekker op 1 en 2, want There is a light is niet het mooiste liedje van The Smiths

En die nummer 2 van Snoeperd is dus het mooiste Smiths liedje, nee eigenlijk mijn/ het mooiste liedje ooit.

1. dEUS - Instant Street

Degenen die mijn lijst bij het MuMeLadder tijdens het eindspel wel eens hebben bekeken, hadden kunnen weten dat Instant Street nog moest komen. Instant Street staat namelijk al zolang het in de finale staat in mijn lijst op 1. Waar Suds & Soda zo geweldig is door de adrenaline die bij het nummer vrijkomt, is Instant Street zo mooi door de hele rustige geleidelijk opbouw.
Instant Street begint eigenlijk als een heel opgewekt liedje. Er start een vrolijk riffje en ook Tom Barman zingt alsof hij er zin in had die dag. Maar tijdens het couplet merk je al dat het nummer al serieuzer wordt van aard, de strofes die Tom Barman brengt worden steeds emotioneler. En uiteindelijk bouwt alles zich op naar het mooiste refrein dat ik ken. Elke keer als ik het hoor zing ik weer keihard mee, en bekruipt me tegelijkertijd een gevoel van intens geluk. Dat dat gepingel op instrumenten dat muziek heet je zo kan ontroeren, denk ik dan.
Het mooie aan een refrein is dat je het nog een keer mag horen. En dat wil je zeker in het geval van dit nummer wel. Het tempo wordt één tandje opgevoerd, en door deze subtiele verandering blijft heeft het tweede couplet en refrein een net zo groot effect als de eerste.
Als laatste start dan het begin van een ongelooflijk mooie climax. Die climax moet je beleven, bij zo'n climax zit er niks anders op dan je helemaal op te geven aan het nummer. Even verlost van de echte wereld. Dit is mijn beste nummer aller tijden, en hoe kan je je top 100 beter eindigen dan met zo'n climax?

In plaats van mijn top 100 plaats ik als overzicht lijst mijn top 250. Dan heb je een beter inzicht in welke artiest nou echt vaak in mijn top 100 voorkomen. Zo zie je bijvoorbeeld dat Midlake 3x in mijn top 25 staat. Cursief gedrukt staan de nummer die ook daadwerkelijk in mijn top 100 voorkwamen die ik hier heb gepost.

1. dEUS - Instant Street
2. The Smiths - I Know It's Over
3. The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
4. The National - Conversation 16
5. Arctic Monkeys - When The Sun Goes Down
6. Marvin Gaye - Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
7. Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy
8. Joanna Newsom - Sprout And The Bean

9. The xx - Crystalised
10. dEUS - Suds & Soda
11. Midlake - Roscoe

12. Joanna Newsom - Peach, Plum, Pear
13. Joy Division - Atmosphere
14. The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
15. Radiohead - Lucky
16. Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck

17. Radiohead - Karma Police
18. Antony & the Johnsons - You Are My Sister
19. Kate Bush - Moving

20. Midlake - Head Home
21. Joy Division - New Dawn Fades
22. Deltron 3030 - 3030

23. Midlake - Young Bride
24. The Cure - Love Song
25. Cage - Agent Orange

26. Arctic Monkeys - Still Take You Home
27. The National - Mr November
28. Kate Bush - The Saxophone Song
29. The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You
30. Damien Rice - The Blower's Daughter
31. King Crimson - Starless
32. Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
33. Oasis - Don't Look Back In Anger
34. GZA - 4th Chamber
35. AC/DC - Hells Bells
36. Atmosphere - The Waitress
37. Radiohead - Reckoner
38. Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
39. Typhoon - Vlieger

40. AC/DC - Back In Black
41. Radiohead - 15 Step
42. Antony & The Johnsons - Hope There's Someone
43. The Strokes - Someday
44. Radiohead - Exit Music (For A Film)
45. Kanye West - Power
46. The Shins - Saint Simon
47. Fresku - Twijfel
48. The Cure - Just Like Heaven

49. Atmosphere - Puppets
50. The Microphones - I Want Wind to Blow
51. Sticks & Delic - Spaanse Vlieg

52. Arctic Monkeys - I Bet You Look Good On The Dancefloor
53. Opgezwolle - Park ft Bert Vrielink
54. Coldplay - Spies
55. Dr. Dre - Still D.R.E.
56. Interpol - Obstacle 1

57. Typhoon - Zo Niet Mij
58. Wilco - Jesus, Etc
59. The National - Terrible Love
60. Red Hod Chili Peppers - Dani California
61. Marvin Gaye - What's Going On
62. Opgezwolle - Hoedenplank
63. Arctic Monkeys - Dancing Shoes
64. Atmosphere - Yesterday
65. Counting Crows - Round Here
66. Duffy - Stepping Stone
67. Eminem - Till I Collapse

68. The White Stripes - Seven Nation Army
69. Typhoon - Hotel Beschaving
70. The National - Brainy
71. The Cure - Pictures Of You
72. Elbow - Grounds For Divorce
73. Opgezwolle - De Volle
74. Spinvis - Aan de Oevers van de Tijd

75. The Cure - Lullaby
76. Eminem - Without Me
77. Portishead - The Rip
78. The Cure - A Forest
79. AC/DC - Whole Lotta Rosie
80. Arcade Fire - We Exist

81. Joy Division - Day Of The Lords
82. The Strokes - Barely Legal
83. Arctic Monkeys - Mardy Bum
84. Cannonball Adderley - Autumn Leaves
85. Zo Moeilijk - Nijmeegse Modo
86. Dusty Springfield - Son of A Preacher Man
87. Joy Division - The Eternal

88. Kate Bush - Oh to Be in Love
89. AC/DC - Let Me Put My Love into You
90. Typhoon - Brand Los
91. DJ Shadow - Stem / Long Stem
92. Queens Of The Stone Age - Song for the Dead
93. Jiggy Djé - Regen Op Warm Asfalt
94. Led Zeppelin - Whole Lotta Love
95. Eels - Mental
96. Fleet Foxes - Mykonos
97. Red Hot Chili Peppers - Can't Stop

98. Sticks & Delic - Water Vuur
99. The Kooks - She Moves In Her Own Way
100. Roxy Music - If There Is Something
101. Amy Winehouse - Back To Black

102. The Strokes - Last Nite
103. Wilco - Radio Cure
104. Zwart Licht - Vanaf Nu / Rauwe Hop
105. AC/DC - Touch Too Much

106. Tyler the Creator - Yonkers
107. Bill Withers - Ain't No Sunshine
108. Kaiser Chiefs - Oh My God

109. The National - Anyone's Ghost
110. Björk - Bachelorette
111. The Beatles - Eleanor Rigby
112. Big L - Put It On
113. Nils Frahm - Ambre
114. De Jeugd Van Tegenwoordig - watskeburt?!

115. Portishead - Machine Gun
116. Simple Minds - Someone Somewhere In Summertime
117. Snoop Dogg - Who Am I (What's My Name?)
118. Mobb Deep - Survival Of The Fittest
119. Arcade Fire - Neighborhood #3 (Power Out)
120. Eddie Vedder - Long Nights
121. Spinvis - Oostende
122. The Veils - Nux Vomica
123. Mos Def - Miss Fat Booty
124. New Order - Blue Monday

125. Angus & Julia Stone - Big Jet Plane
126. Muse - New Born
127. The Smiths - This Charming Man

128. Wu-Tang Clan - C.R.E.A.M.
129. The National - Pink Rabbits
130. Nina Simone - Sinnerman

131. Eels - Not Ready Yet
132. Opgezwolle - Regendans
133. Atmosphere - Angelface
134. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
135. Ennio Morricone - As A Judgement
136. Katie Melua - Spider's Web

137. Red Hot Chili Peppers - Suck My Kiss
138. Amy Winehouse - You Know I'm No Good
139. Pixies - Hey
140. Opgezwolle - Rustug

141. Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
142. The National - Ada
143. Typhoon - Drieluik
144. Arcade Fire - In The Back Seat
145. Radiohead - Paranoid Android
146. Selah Sue - This World
147. Fleetwood Mac - The Chain
148. The Zombies - Time of the Season
149. Tim Hardin - How Can We Hang On to a Dream
150. Elbow - The Birds
151. The Kooks - Ooh La
152. Kate Bush - The Wedding List
153. Rage Against the Machine - Bombtrack
154. Arctic Monkeys - A Certain Romance
155. Neil Young - Heart Of Gold
156. Bon Iver - Flume
157. The National - Afraid of Everyone
158. Nirvana - Rape Me
159. The Kinks - Sunny Afternoon
160. Coldplay - Yellow
161. David Bowie - Life On Mars
162. Fleet Foxes - He Doesnt Know Why
163. The Strokes - Take It or Leave It
164. The xx - Heart Skipped A Beat
165. Joanna Newsom - Emily
166. Nick Drake - Things Behind the Sun
167. Opgezwolle - Verre oosten
168. Prince - Sign 'O' The Times
169. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps
170. The Strokes - Alone, Together
171. Amy Winehouse - Intro/Stronger than Me
172. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
173. CunninLynguists - The Gates ( Ft Tonedeff)
174. Joy Division - Decades
175. Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
176. The National - Mistaken For Strangers
177. Nina Simone - Feeling Good
178. Coolio - Gangsta's Paradise
179. The Avalanches - Frontier Psychiatrist
180. Sigur Ros - Varúð
181. Wu-Tang Clan - 04 - Wu-Tang: 7th Chamber
182. Jacques Brel - Voir Un Ami Pleurer
183. Pavement - Gold Soundz
184. The Strokes - Hard to Explain
185. Fleet Foxes - Your Protector
186. R.E.M. - Drive
187. CYNE - First Person
188. The Smiths - Bigmouth Strikes Again
189. Elbow - An Audience With The Pope
190. Kate Bush - The Big Sky
191. AC/DC - Let There Be Rock
192. Sigur Rós - Untitled 8 ("Popplagið")
193. Arctic Monkeys - R U Mine?
194. Cannonball Adderley - Love for Sale
195. Yeah Yeah Yeahs - Heads Will Roll [A-Trak Remix]
196. Winne - W.I.N.N.E
197. Elbow - Mirrorball
198. Red Hot Chili Peppers - The Zephyr Song
199. Sigur Rós - Svefn-G-Englar
200. The Cure - Friday I'm In Love
201. Coldplay - Trouble
202. GZA - Liquid Swords
203. Fleet Foxes - Ragged Wood
204. Joanna Newsom - Cassiopeia
205. Het Zesde Metaal - Ge Zwiegt
206. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
207. Kate Bush - Running up That Hill (A Deal With God)
208. Bonobo - Black Sands
209. Antony & the Johnsons - Fistful of Love
210. Love - Alone Again Or
211. Ramones - Blitzkrieg Bop
212. The xx - Infinity
213. Michael Jackson - Smooth Criminal
214. Bop Alloy - Another Day In The Life
215. Eminem - Lose Yourself
216. Nirvana - Dumb
217. Radiohead - The National Anthem
218. System of a Down - Chop Suey!
219. The Dø - On My Shoulders
220. The Jimi Hendrix Experience - Come On (Part 1)
221. The Kinks - Waterloo Sunset
222. Nino Rota - Love Theme From The Godfather
223. Fuck Buttons - Surf Solar
224. Big Star - The Ballad Of El Goodo
225. My Bloody Valentine - When You Sleep
226. Adele - Rolling in the Deep [Live At The Royal Albert Hall]
227. Opgezwolle - Gekkenhuis ft Jawat!
228. Foals - My Number
229. PJ Harvey - The Glorious Land
230. Michael Kiwanuka - I'll Get Along
231. Queens Of The Stone Age - No One Knows
232. Weezer - Say It Ain't So
233. Wu-Tang Clan - 01 - Bring Da Ruckus
234. The Doors - Light My Fire
235. Arctic Monkeys - The View From The Afternoon
236. CunninLynguists - Beautiful Girl
237. Radiohead - Nude
238. Coldplay - Violet Hill
239. Dr. Dre - Nuthin' But A 'G' Thang (feat. Snoop Dogg)
240. units - i night
241. Sigur Rós - Staráfur
242. The National - England
243. Palma Violets - Best Of Friends
244. Amy MacDonald - Mr. Rock & Roll
245. El-P - The Full Retard
246. Red Hot Chili Peppers - Fight Like A Brave
247. Editors - An End Has A Start
248. Joanna Newsom - Cosmia
249. Beach House - Gila
250. Outkast - Ms Jackson

Misterfool
Erg sterke top 250, mooi
Stiekem toch best wel wat variatie in genre's en stijlen etc.

Foei zeg, dat moet je wel geheim houden, mocht er variatie zijn!

Leuke top-100 en veel gelezen!

Leuke top 100, Joep!

Erg leuke lijst, met een fantastische nummer een

Casartelli (moderator)
Hoewel ik het niet zo op de bovenste zes heb, was het i.h.a. een leuke lijst om te volgen ja!

Mooie lijst Snoeperd!!!

Oude wachtrij – Snoeperd + stoepkrijt = nieuwe wachtrij

- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- nclo
- remcodulac
- itchy
- Ferre
- Weirdo Wizzy
- Titmeister
- freitzen
- Outlaw104
- McSavah
- catdog
- staralfur
- Pepino
- VladTheImpaler
- Stefan1979
- Edgar18
- Linus Van Pelt
- Johnny Marr
- Gretz
- -SprayIt
- Misterfool
- stoepkrijt

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:16 uur

geplaatst: vandaag om 01:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.