MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)

zoeken in:
niels94 schreef:
Pardon. Gecorrigeerd

Pardon, maar hij klopt nog steeds niet.

Het was een lange dag.

panjoe (moderator)
Paap_Floyd schreef:
Ik doe niet aan die regels straks. Volgens mij is er 1 album waar alle nummers van in m'n top 100 staan

Is het bijna deze?

Paap_Floyd schreef:
Ik doe niet aan die regels straks. Volgens mij is er 1 album waar alle nummers van in m'n top 100 staan

Ik doe aan de regel 1 per artiest.. en heb meerdere albums waarvan elk nummer in mijn top100 staat..

panjoe schreef:
(quote)

Is het bijna deze?

De humor van Paap kennende is het deze: Manuel Göttsching - E2-E4 (1984)

Mijn humor ken je niet. De plaat waar ik op doel heeft meer dan 1 nummer

panjoe schreef:
(quote)

Is het bijna deze?

Paap_Floyd schreef:
Mijn humor ken je niet.

Oh, dan ben ik met mijn eigen humor in de war.

Als al je nummers van dat album in je top 100 staan, zal het ongetwijfeld een top 10-plaat zijn. Dus Kind of Blue? Of misschien Future Days met slechts 4 nummers?

Ja, ik denk inderdaad dat het Future Days is.

Venus in Furs Komt ook geweldig tot zijn recht in Last Days van Gus Van Sant, kende toen het nummer zelfs nog niet.

Mijn voorspellingen zullen wel niet de top-2 hebben gehaald

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- nclo
- Cured
- remcodulac
- itchy

2. Neutral Milk Hotel - Two-Headed Boy Pt. 2
Album: In the Aeroplane Over the Sea (1998)
Genre: Man, gitaar en drie ton emotie

Voor de mensen die mij een beetje kennen zal dit best een beetje verbazingwekkendn zijn. Neutral Milk Hotel staat namelijk altijd als een soort god bovenaan alles wat met muziek en mij te maken heeft. Als het gaat om het hele album is dat nog steeds absoluut zo: ongenaakbaar. Als het gaat om nummers is er echter precies één die er nog boven staat, zoals je ziet. Dat is voor mij eigenlijk ook wel een soort mijlpaal, dat NMH van de troon is gestoten

Maar dan naar het nummer, bestaande uit Jeff Mangum die zichzelf op gitaar begeleidt en that's it. Jeff Mangum is zonder meer de zanger die mij het meest raakt: de emotie in zijn stem raakt mij direct en komt in dit nummer sterk tot uiting in de slepende zanglijnen van dit nummer dat haast een opgave is om te luisteren en vooral te beleven. De tekst, waarin onder meer zijn vader, broer en natuurlijk het dode (Joodse) meisje dat op het hele album herhaaldelijk aan bod komt - Anne Frank? - komen bevat prachtige stukjes, zo blijft de zin "and In my dream your alive and your crying", vooral ook door de manier waarop het gezongen wordt, één van mijn favorieten muziekmomenten. Zodra Jeff begint te zingen ben ik in de rotsvaste greep van dit nummer en sleept het mij meer terwijl ik toegeef aan het kippenvel (of meer). Overigens heb ik in dit in vijf minuten in de trein getypte stukje natuurlijk absoluut geen recht gedaan aan het nummer of het album, daarvoor is dit nog altijd mijn beste poging, maar het gaat om het idee. Ik vind dit nummer fantastisch, laten we het daar op houden.

De nummer twee is alvast hemeltergend mooi. Hoe goed moet je nummer een dan wel niet zijn?

Zou het Joanna zijn?

Ik denk dat je gelijk hebt!

Ach ja, zowel van Have One On Me als van het debuut is er al een nummer langsgekomen, dus dat zal dan iets van Ys zijn. Ik gok op Only Skin.

Dat zou een schitterende nummer 1 zijn.

Ik gok op The Alan Parsons Project.

Europe - The Final Countdown lijkt me ook wel toepasselijk voor een #1.

One van U2. Maar wel met Marie J. Uiteraard.

Leuk, maar ik weet nu nog steeds niet waarom ik ongezellig zou zijn met feestjes, Chef.

tuktak
Niels is toch van de keiharde underground heavy metal. Ik zat dus meer aan Metallica - One te denken in de S&M versie.

Cured
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- nclo
- remcodulac
- itchy

Cured
Wanneer plaatst Niels zijn nr. 1 ? Ik heb toaal geen overlap met Niels en zitten mijlenver uitelkaar, wat op zich wel interessant kan zijn;er is echter een enorm smaakverschil.

Tja, heb nu de hele dag college... Dus zal pas vanmiddag zijn dat ik er tijd voor heb, vrees ik...

tuktak
Ik denk dat je muzikale overlap met sxesven daarentegen wel vrij groot zal zijn dan

Ik had toch eerder tijd....

Rapapa rapapa rapapa (ik wil wel graag weten waarom mensen op Only Skin gokten )

1. Joanna Newsom - Only Skin
Album: Ys (2006)
Genre: Nog langer gerekte, rijkgeorkestreerde poëtische folk

Sinds nog niet al te lang heeft deze Two-Headed Boy Pt. 2 van zijn eigenlijk al heel lange nummer één positie gestoten. Een zeventien minuten durend epos waarin zo onwaarschijnlijk veel pracht voorbij komt dat het, tja, onwaarschijnlijk is. Ik had het al over Joanna's zangmelodieën en ook hier is dat weer wat uiteindelijk het nummer maakt, maar (zoals Ys eigenlijk typeert) zijn er hier heel veel verschillende die in elkaar overgaan en elkaar afwisselen waardoor je constant geboeid blijft luisteren en herhaaldelijk diep geraakt wordt (met name de melodie waarin ook "I have washed a thousands spiders down the drain, spider's ghosts hang soaked and dangling" wordt gezongen) zodat het geniaal stukje op geniaal stukje is. Ondertussen begeleidt de rijke instrumentatie, waarin ook bizar veel gebeurt, alles perfect en is ook de tekst weer geweldig. En dan, als je al zowat een kwartier hebt zitten genieten, herhaaldelijk vochtige ogen hebt gekregen en het kippenvel over je armen hebt gehad, volgt de climax met Bill Callahan, wat misschien wel het mooiste stukje muziek is dat ik ken - overigens vooral door Joanna, want Bill Callahan zit vooral in een, subliem uitgevoerde, ondersteunende rol. Als ik daar alleen al aan denk krijg ik een brok in mijn keel, zonder het nummer überhaupt te horen. Only Skin is een waar meesterwerk, een monument, op zo'n beetje elk front en de verdiende afsluiter van mijn top 100.

Bedankt voor het lezen, reageren en zelfs meebespreken! Maakte dit extra de moeite waard. Ik vond het leuk om te doen, al ging er flink wat meer tijd in zitten dan ik had gedacht (ik heb het ook flink uitgebreider aangepakt dan bij de hiphopeditie, ook omdat het niveau logischerwijs veel hoger was aangezien dit hele ding minstens het niveau had van mijn hiphop top 10). Uiteindelijk heb ik het afgerond, hopelijk vonden jullie het de moeite Nu: op naar Sven, naar wiens top 100 ik erg benieuwd ben

niels94 schreef:
ik wil wel graag weten waarom mensen op Only Skin gokten

Omdat ik de zoekfunctie weet te hanteren

niels94 schreef:
Kom op, dat einde van Only Skin geeft me (serieus) kippenvel als ik er alleen maar aan denk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:41 uur

geplaatst: vandaag om 16:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.