Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
5
geplaatst: 3 augustus 2019, 15:10 uur
Eén team, één taak. Wij zijn de all stars. Niemand komt aan Nelly.
1
geplaatst: 3 augustus 2019, 15:12 uur
jordidj1 schreef:
Krankzinnige funky muziek, om helemaal in op te gaan. Crosseyed and Painless is het meest extreme voorbeeld daarvan, de beat is zo groovy en lijkt soms helemaal uit de maat te glijden.
Krankzinnige funky muziek, om helemaal in op te gaan. Crosseyed and Painless is het meest extreme voorbeeld daarvan, de beat is zo groovy en lijkt soms helemaal uit de maat te glijden.
Jaja, prachtig mooi.
Deze is bij mij makkelijk top 20.
16
geplaatst: 3 augustus 2019, 15:54 uur
79. ABBA - The Day Before You Came
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3707.300.jpg?cb=1506983984
Op nota bene de dag van de Gay Pride, komt er een update met die Zweedse popgroep. Jullie moesten eens weten hoeveel hekel ik had aan de band. Als ik maar één nummer van hen in de kroeg hoorde, ging mijn mood van positief naar negatief. Blije huisvrouwenmuziek, zo beschreef ik het.
Sigh, wijsheid komt met de jaren blijkbaar. Absolute popperfectie, zo zou ik het nu beschrijven. Ik word er zo blij van als een huisvrouw. Maar laat nu net dat nummer in mijn top 100 hun minst vrolijke zijn, want ja, enkel vrolijke muziek luisteren... ik zou psychisch ondervoed raken.
De keuze voor mijn favoriete ABBA-nummer was zeer gemakkelijk. De angstaanjagende melodie, killerbass (alweer!) en de prachtige zanglijnen. Relaties zouden minder gebroken voelen, als dit nummer niet had bestaan.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/3000/3707.300.jpg?cb=1506983984
Op nota bene de dag van de Gay Pride, komt er een update met die Zweedse popgroep. Jullie moesten eens weten hoeveel hekel ik had aan de band. Als ik maar één nummer van hen in de kroeg hoorde, ging mijn mood van positief naar negatief. Blije huisvrouwenmuziek, zo beschreef ik het.
Sigh, wijsheid komt met de jaren blijkbaar. Absolute popperfectie, zo zou ik het nu beschrijven. Ik word er zo blij van als een huisvrouw. Maar laat nu net dat nummer in mijn top 100 hun minst vrolijke zijn, want ja, enkel vrolijke muziek luisteren... ik zou psychisch ondervoed raken.
De keuze voor mijn favoriete ABBA-nummer was zeer gemakkelijk. De angstaanjagende melodie, killerbass (alweer!) en de prachtige zanglijnen. Relaties zouden minder gebroken voelen, als dit nummer niet had bestaan.
1
geplaatst: 3 augustus 2019, 15:57 uur
Als je mij een stukje over ABBA / dit nummer had laten schrijven, vermoed ik dat ik exact hetzelfde gezegd had. Volledig met je eens.
1
geplaatst: 3 augustus 2019, 17:07 uur
2
geplaatst: 3 augustus 2019, 18:54 uur
Ook mijn favoriete ABBA, enorme kippenvelsong ?
Onmogelijk om te draaien en niet ontroerd te raken
Onmogelijk om te draaien en niet ontroerd te raken

1
geplaatst: 4 augustus 2019, 20:45 uur
Aan het begin was ik even bang dat het tempo zo hoog zou gaan liggen dat ik als een gek moest gaan schrijven, maar dat valt gelukkig mee.
Valt me nu trouwens pas op wat een merkwaardige hoes Ege Bamyasi heeft. En Crosseyed and Painless een intens lelijke hoes. Gelukkig is de muziek aanmerkelijk beter.
Valt me nu trouwens pas op wat een merkwaardige hoes Ege Bamyasi heeft. En Crosseyed and Painless een intens lelijke hoes. Gelukkig is de muziek aanmerkelijk beter.

1
geplaatst: 4 augustus 2019, 23:15 uur
Doe mij maar The Visitors van ABBA, maar deze mag er zeker zijn (stond in mijn lijstje op acht). U heeft de goedkeuring van deze huisvrouw.
1
geplaatst: 5 augustus 2019, 00:10 uur
aERodynamIC schreef:
Doe mij maar The Visitors van ABBA, maar deze mag er zeker zijn (stond in mijn lijstje op acht). U heeft de goedkeuring van deze huisvrouw.
The Visitors is ook mijn favoriet, maar de eerste keer dat ik The Day Before You Came hoorde (pas in 2001 ofzo) kwam ie ook wel even binnen. Erg mooi nummer.
Mensen die eens in Stockholm komen kan ik trouwens van harte het ABBA-museum aanraden. Leukste muziekmuseum ooit. Je kunt er zelfs optreden met hologrammen van de band.

2
geplaatst: 5 augustus 2019, 00:19 uur
Doe mij maar Visitors van Koto maar ABBA is ook zeker sweet hoor
1
geplaatst: 5 augustus 2019, 00:41 uur
Denk dat The Visitors op 2 komt in m’n ABBA-top 10 dus we zitten aardig op één lijn. 

0
geplaatst: 5 augustus 2019, 11:03 uur
Ik heb zelfs een filmpje, maar dat gaat niet op social media...
9
geplaatst: 5 augustus 2019, 11:55 uur
78. Massive Attack - Inertia Creeps
https://t2.genius.com/unsafe/221x220/https%3A%2F%2Fimages.genius.com%2F1338083ea0fec38ab7bc8582e5adf07d.599x597x1.jpg
Mezzanine voelt als het betreden van een obscure Turkse nachtclub, waar dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Inertia Creeps weergeeft het beeld van een sinistere, hevige relatie die zojuist geëindigd is. Je voelt je fucked up en na het verlaten van de club word je wakker in een goedkoop motel, nog heftig shakend van de drank en drugs, realiserend dat een intense affaire tot een einde is gekomen...
Veel scenario's kan je bedenken bij de muziek van Massive Attack, vooral als het aankomt op hun klassieker. Mezzanine is een meesterwerk, na elke luisterbeurt ben ik weer verbluft.
https://t2.genius.com/unsafe/221x220/https%3A%2F%2Fimages.genius.com%2F1338083ea0fec38ab7bc8582e5adf07d.599x597x1.jpg
Mezzanine voelt als het betreden van een obscure Turkse nachtclub, waar dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Inertia Creeps weergeeft het beeld van een sinistere, hevige relatie die zojuist geëindigd is. Je voelt je fucked up en na het verlaten van de club word je wakker in een goedkoop motel, nog heftig shakend van de drank en drugs, realiserend dat een intense affaire tot een einde is gekomen...
Veel scenario's kan je bedenken bij de muziek van Massive Attack, vooral als het aankomt op hun klassieker. Mezzanine is een meesterwerk, na elke luisterbeurt ben ik weer verbluft.
3
geplaatst: 5 augustus 2019, 11:59 uur
De verwachte MA, blijft een topper. Weet jij nog een goede geile Turkse nachtclub? Vraag het voor een vriend.
6
geplaatst: 5 augustus 2019, 12:41 uur
77. Gang Starr - Moment Of Truth
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/802.300.jpg
I'm ready to lose my mind, but instead I use my mind
Guru en Premier zijn mijn fictieve stiefbroers, die mij bij de hand nemen en de belangrijke dingen in het leven bijschaven. Tijdens het luisteren van hun muziek, voelt het net alsof ik achter bij hen in de auto stap en wordt meegenomen voor een ritje wijsheid. Primo rijdt en Guru verhaalt als een profeet over het goed en fout van de mens.
Mijn favoriete autotochtje is het album Moment of Truth. Hun onbetwiste meesterwerk, die volstaat met Guru's geniale hersenspinsels en productionele hoogstandjes van Primo. De liefde voor dit album gaat diep en werkt als een soort Bijbel voor mij, geen plaat uit de 90's komt dan ook in de buurt van deze elpee en dat zegt veel, heel veel.
De titeltrack is één van mijn grote favorieten van het duo, vooral omdat je voelt hoe persoonlijk het nummer is voor Guru. De angst voor het gaan naar de gevangenis was hoog destijds en de schrijfsels voor de song zijn daar duidelijk door geïnspireerd, de verses staan vol met memorabele quotes:
Sometimes you gotta dig deep when problems come near
Don't fear, things get severe for everybody everywhere
Why do bad things happen to good people?
Seems that life is just a constant war between good and evil
They say it's lonely at the top in whatever you do
You always gotta watch motherfuckers around you
No one is untouchable, no man is bulletproof
We all must meet our moment of truth
Guru zelf is inmiddels al ruim negen jaar geclaimd door kanker. RIP.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/0/802.300.jpg
I'm ready to lose my mind, but instead I use my mind
Guru en Premier zijn mijn fictieve stiefbroers, die mij bij de hand nemen en de belangrijke dingen in het leven bijschaven. Tijdens het luisteren van hun muziek, voelt het net alsof ik achter bij hen in de auto stap en wordt meegenomen voor een ritje wijsheid. Primo rijdt en Guru verhaalt als een profeet over het goed en fout van de mens.
Mijn favoriete autotochtje is het album Moment of Truth. Hun onbetwiste meesterwerk, die volstaat met Guru's geniale hersenspinsels en productionele hoogstandjes van Primo. De liefde voor dit album gaat diep en werkt als een soort Bijbel voor mij, geen plaat uit de 90's komt dan ook in de buurt van deze elpee en dat zegt veel, heel veel.
De titeltrack is één van mijn grote favorieten van het duo, vooral omdat je voelt hoe persoonlijk het nummer is voor Guru. De angst voor het gaan naar de gevangenis was hoog destijds en de schrijfsels voor de song zijn daar duidelijk door geïnspireerd, de verses staan vol met memorabele quotes:
Sometimes you gotta dig deep when problems come near
Don't fear, things get severe for everybody everywhere
Why do bad things happen to good people?
Seems that life is just a constant war between good and evil
They say it's lonely at the top in whatever you do
You always gotta watch motherfuckers around you
No one is untouchable, no man is bulletproof
We all must meet our moment of truth
Guru zelf is inmiddels al ruim negen jaar geclaimd door kanker. RIP.
11
geplaatst: 5 augustus 2019, 13:11 uur
76. Damien Rice - 9 Crimes
https://t2.genius.com/unsafe/220x220/https%3A%2F%2Fimages.rapgenius.com%2F27d757ba3d6bda681a9ae0be63519da5.300x300x1.jpg
Deze top 100 heeft voor ieder wat wils, heb ik het idee. Bij deze artiest lopen mensen er mee weg, of gebruiken zijn cd's liever als onderzetters. Ik loop uit de maat met een whisky en spa rood en zit er gewoon lekker tussenin, ik ben geen groots fan, maar uitzetten doe ik zeker niet.
9 Crimes is een pracht in haar breekbaarheid en subtiliteit. Ontrouw is nog nooit zo mooi bezongen en zeker niet met het gevoel voor timing door het duo. Rice en Hannigan zijn als een geoliede machine, vooral bij het refrein. Kippenvel als de warme strijkers erin komen.
https://t2.genius.com/unsafe/220x220/https%3A%2F%2Fimages.rapgenius.com%2F27d757ba3d6bda681a9ae0be63519da5.300x300x1.jpg
Deze top 100 heeft voor ieder wat wils, heb ik het idee. Bij deze artiest lopen mensen er mee weg, of gebruiken zijn cd's liever als onderzetters. Ik loop uit de maat met een whisky en spa rood en zit er gewoon lekker tussenin, ik ben geen groots fan, maar uitzetten doe ik zeker niet.
9 Crimes is een pracht in haar breekbaarheid en subtiliteit. Ontrouw is nog nooit zo mooi bezongen en zeker niet met het gevoel voor timing door het duo. Rice en Hannigan zijn als een geoliede machine, vooral bij het refrein. Kippenvel als de warme strijkers erin komen.

0
geplaatst: 5 augustus 2019, 14:21 uur
Geniaal dat deze parel ook in je lijst staat. 9 Crimes, een van de mooiste duetten ooit uit de pophistorie! 

1
geplaatst: 5 augustus 2019, 16:23 uur
Even tussendoor wat polsen.
Ik ben nu terug in Nederland en bezig met de voorbereidingen van mijn lijst. Sommigen van jullie weten wellicht dat ik al jaren een top 250 maak en die wil ik als basis gebruiken voor mijn lijst hier. Nu lijkt het mij leuker om 100 interessante platen te kiezen dan simpelweg de top 100 van mijn 250 te noemen, omdat deze nogal wat (drie-/vier)dubbelingen bevatten, bv. hoe boeiend is het om over meerdere Untitleds van het haakjesalbum van Sigur Rós te schrijven? Met ruimte voor 'slechts' 100 nummers is dat toch ietwat zonde, vind ik.
Daarom speel ik met de volgende ideeën:
- 100 interessante nummers kiezen en deze te presenteren als zijnde mijn top 100
- mijn top 250 plaatsen, maar over 100 nummers een stukje schrijven
- de volledige top 250 presenteren en overal een stukje bij schrijven
Het laatste vind ik het leukste, het eerste is sec volgens de 'regels' van dit topic en dan is er nog het compromis. In alle gevallen wil ik overigens één update per dag doen, verspreid over ± één maand (= 25 updates).
Ben benieuwd of er mensen zijn die hier sterke ideeën over hebben.
P.S. Dat intro van Intertia Creeps!
Ik ben nu terug in Nederland en bezig met de voorbereidingen van mijn lijst. Sommigen van jullie weten wellicht dat ik al jaren een top 250 maak en die wil ik als basis gebruiken voor mijn lijst hier. Nu lijkt het mij leuker om 100 interessante platen te kiezen dan simpelweg de top 100 van mijn 250 te noemen, omdat deze nogal wat (drie-/vier)dubbelingen bevatten, bv. hoe boeiend is het om over meerdere Untitleds van het haakjesalbum van Sigur Rós te schrijven? Met ruimte voor 'slechts' 100 nummers is dat toch ietwat zonde, vind ik.
Daarom speel ik met de volgende ideeën:
- 100 interessante nummers kiezen en deze te presenteren als zijnde mijn top 100
- mijn top 250 plaatsen, maar over 100 nummers een stukje schrijven
- de volledige top 250 presenteren en overal een stukje bij schrijven
Het laatste vind ik het leukste, het eerste is sec volgens de 'regels' van dit topic en dan is er nog het compromis. In alle gevallen wil ik overigens één update per dag doen, verspreid over ± één maand (= 25 updates).
Ben benieuwd of er mensen zijn die hier sterke ideeën over hebben.

P.S. Dat intro van Intertia Creeps!

0
geplaatst: 5 augustus 2019, 17:01 uur
Doe deze dan maar, een van de leuke dingen van dit topic is dat je niet weet welk nummer er nu weer aankomt.
Maar goed dit is toch een heel karwei dus denk ik wel dat jij moet doen wat jij zelf het leukst vindt, bedenk wel de kans om een top 100 hier te presenteren komt maar 1 keer in een leven voor

0
geplaatst: 5 augustus 2019, 17:42 uur
Iedereen is vrij in de vormgeving van haar top 100, dus als je zeker weet dat je 250 in één maand kan proppen, waarom niet? Ik vind dat wel interessant.
1
zaaf
geplaatst: 5 augustus 2019, 17:51 uur
ik heb een dierbare vriend, die altijd als laatste besteld en dan iets neemt dat nog niet gekozen is. een top 250 in een top 100 topic lijkt me iets voor hem. dat neemt niet weg dat hij een lieve kerel is met een uitstekende smaak.
kortom, ik ben benieuwd
kortom, ik ben benieuwd

1
geplaatst: 5 augustus 2019, 18:19 uur
jordidj1 schreef:
Jezus gast, wat voor leven leidt jij wel niet! ?
1
geplaatst: 5 augustus 2019, 18:29 uur
Ja, mijn reis met Jordi later dit jaar naar New Zeeland om Metallica te zien wordt vast heel spannend.
2
geplaatst: 5 augustus 2019, 18:30 uur
zaaf schreef:
ik heb een dierbare vriend, die altijd als laatste besteld en dan...
ik heb een dierbare vriend, die altijd als laatste besteld en dan...
Hm, hier herken ik mijzelf niet in of heb jij nog meer vrienden?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.