Muziek / Toplijsten en favorieten / Prince: Forever in My Life… aERo’s Top 200
zoeken in:
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 08:06 uur
Vanaf 22 november is Moonbeal levels ook geen unreleased track meer:
Prince
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14729271_10154744159659604_6532408417186997799_n.jpg?oh=1643cefa7d8b8025f2d763fc9544925e&oe=5893265B
Prince
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14729271_10154744159659604_6532408417186997799_n.jpg?oh=1643cefa7d8b8025f2d763fc9544925e&oe=5893265B
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 09:06 uur
aERodynamIC schreef:
Benieuwd welk nummer jullie voorkeur heeft, of dat het net als bij mij niet uitmaakt.
Benieuwd welk nummer jullie voorkeur heeft, of dat het net als bij mij niet uitmaakt.
Moombeam levels vind ik mooi, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Free. Een soort nummer dat ik normaal te zoet zou vinden, maar de onschuld (misschien wel vanwege het contrast met veel van zijn provocerende werk) ervan spreekt me aan.
Free - From The Soundboard: 1984 Birthday Show blijft ook mooi.
Leuk dat je If Eye Could Get Ur Attention nog even onder de aandacht brengt. Op de een of andere manier blijft die nu pas hangen bij me.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 09:11 uur
lennon schreef:
Vanaf 22 november is Moonbeal levels ook geen unreleased track meer
Vanaf 22 november is Moonbeal levels ook geen unreleased track meer
Wilde het net gaan plaatsen hier, je bent me voor

Doe ik het berichtje erbij:
Prince's vault open, first new song due out in November - twincities.com
En voor de tracklist:
http://pitchfork.com/news/69180-prince-purple-rain-reissue-greatest-hits-album-announced/
Het uitmelken gaat beginnen, want dit is een compilatie t/m 1996 met Moonbeam Levels als leuke extra.
Ook een deluxe versie van Purple Rain. Nu wel.....
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 09:22 uur
30. Sometimes It Snows in April
Tracy died soon after a long fought civil war
Just after I'd wiped away his last tear
I guess he's better off than he was before
A whole lot better off than the fools he left here
I used to cry for Tracy 'cause he was my only friend
Those kind of cars don't pass you every day
I used to cry for Tracy 'cause I wanted to see him again
But sometimes, sometimes life ain't always the way
Een nummer dat veel Prince fans wel op hun begrafenis zouden willen horen. Of dat nu na de dood van Prince nog steeds zo is weet ik niet. Het nummer werd wel heel erg aan zijn dood gekoppeld, juist ook omdat hij in April is overleden.
Het blijft een mooi nummer dat ik altijd wat uit de toon vond vallen op Parade. Ook live gelukkig een paar keer mee kunnen maken. De laatste keer was dat in Paradiso 2013.
Met de mooie eindzin:
love, it isn't love until it's past
Tracy died soon after a long fought civil war
Just after I'd wiped away his last tear
I guess he's better off than he was before
A whole lot better off than the fools he left here
I used to cry for Tracy 'cause he was my only friend
Those kind of cars don't pass you every day
I used to cry for Tracy 'cause I wanted to see him again
But sometimes, sometimes life ain't always the way
Een nummer dat veel Prince fans wel op hun begrafenis zouden willen horen. Of dat nu na de dood van Prince nog steeds zo is weet ik niet. Het nummer werd wel heel erg aan zijn dood gekoppeld, juist ook omdat hij in April is overleden.
Het blijft een mooi nummer dat ik altijd wat uit de toon vond vallen op Parade. Ook live gelukkig een paar keer mee kunnen maken. De laatste keer was dat in Paradiso 2013.
Met de mooie eindzin:
love, it isn't love until it's past
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 13:37 uur
Ik ga ook eens reageren hier, voor de eerste maal: zo laag! Om te janken zo mooi dit.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 15:56 uur
Free is zo mooi, maar valt volledig in het niet bij Sometimes It Snows in April. Dat nummer is top 10 materiaal. Hier zijn enkele live versies van die zeker sinds 21-04 door merg en been gaan.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 17:24 uur
Ik weet dat het een enorme fan favoriet is. Bij mij staat ie verhoudingsgewijs ook hoog maar top 10 is het nooit geweest.
Ik weet zeker dat een aantal top 10 nummers jullie goedkeuring niet gaat krijgen ? Maar daar zijn lijstjes ook niet voor. Het is ook wel een beetje waan van de dag.
Gek genoeg heeft dit nummer me nooit echt geraakt in verband met zijn dood. Er komen nog twee nummers waar ik dat wel bij had en nog steeds heb. Eén is al geweest (She Gave Her Angels). Bij die nummers houd ik het moeilijk droog. Bij April lukt me dat met gemak. Die vind ik gewoon heel mooi maar ik leg geen link naar zijn dood met alle bijkomende emoties.
Ik weet zeker dat een aantal top 10 nummers jullie goedkeuring niet gaat krijgen ? Maar daar zijn lijstjes ook niet voor. Het is ook wel een beetje waan van de dag.
Gek genoeg heeft dit nummer me nooit echt geraakt in verband met zijn dood. Er komen nog twee nummers waar ik dat wel bij had en nog steeds heb. Eén is al geweest (She Gave Her Angels). Bij die nummers houd ik het moeilijk droog. Bij April lukt me dat met gemak. Die vind ik gewoon heel mooi maar ik leg geen link naar zijn dood met alle bijkomende emoties.
0
zaaf
geplaatst: 21 oktober 2016, 18:11 uur
Dat laatste deel ik wel. Maar op 'eigen kracht' is dit voor mij zeker top 10. W.s. top 5.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 19:04 uur
Bij mij heeft die eigenlijk nooit bij de favorieten gezeten. Het is een aardige track en soms ontstijgt het dat niveau zelfs, maar zou bij mij zeker niet binnen de top 50 staan.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 20:20 uur
29. Let’s Pretend We’re Married
Excuse me but I need a mouth like yours
2 help me forget the girl that just walked out my door
Funny but it seems that you're alone like me
If you r go let's come see what we can see
Dit lekker lange nummer heb ik altijd tot mijn favoriete 1999 tracks gerekend. Ook op single verschenen met videoclip: Prince ~ Let's Pretend We're Married - YouTube (slechte kwaliteit).
Typisch een nummer waar het volume steevast omhoog ging. Automatic vind ik redelijk vergelijkbaar. Dat nummer stond niet op de enkele versie van het album 1999 dat ik eerst gekocht had (tiener, weinig centen, u weet wel). Gelukkig wel Let's Pretend We're Married. En nog steeds krijg ik het warm als ik het hoor.
Excuse me but I need a mouth like yours
2 help me forget the girl that just walked out my door
Funny but it seems that you're alone like me
If you r go let's come see what we can see
Dit lekker lange nummer heb ik altijd tot mijn favoriete 1999 tracks gerekend. Ook op single verschenen met videoclip: Prince ~ Let's Pretend We're Married - YouTube (slechte kwaliteit).
Typisch een nummer waar het volume steevast omhoog ging. Automatic vind ik redelijk vergelijkbaar. Dat nummer stond niet op de enkele versie van het album 1999 dat ik eerst gekocht had (tiener, weinig centen, u weet wel). Gelukkig wel Let's Pretend We're Married. En nog steeds krijg ik het warm als ik het hoor.
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 22:04 uur
In deze fase van het topic ligt de watertandmodus altijd aan bij mij, het regent hier paarse parels!
0
geplaatst: 21 oktober 2016, 23:18 uur
Unreleased:
Player uit waarschijnlijk 1991:
Get Blue uit 1990 en kwam terecht op het Louie Louie album Let's Get Started
Player uit waarschijnlijk 1991:
Get Blue uit 1990 en kwam terecht op het Louie Louie album Let's Get Started
0
geplaatst: 22 oktober 2016, 08:34 uur
28. Darling Nikki
I knew a girl named Nikki
I guess you could say she was a sex fiend
I met her in a hotel lobby
Masturbating with a magazine
She said how'd you like to waste some time
And I could not resist when I saw little Nikki grind
In de jaren '80 waren de meeste tieners toch iets meer onwetend dan nu denk ik. Ik was 14 en wist wel dat Darling Nikki 'een vies liedje' was, maar waarom precies?! Geen idee.
Dat is nu natuurlijk wel anders.
Op Dirty Mind was Prince op z'n vunzigst, maar op Darling Nikki kon ie er ook wat van. Het is natuurlijk maar wat je vunzig vindt.
Een uiterst opwindend nummer is het wel en dan niet zozeer tekstueel. Op dit soort nummers was Prince op dreef en deed ie waar ie zelf zin in had. Hij werd er een wereldster mee
Ook de live versie van de Purple Rain tour is goed:
I knew a girl named Nikki
I guess you could say she was a sex fiend
I met her in a hotel lobby
Masturbating with a magazine
She said how'd you like to waste some time
And I could not resist when I saw little Nikki grind
In de jaren '80 waren de meeste tieners toch iets meer onwetend dan nu denk ik. Ik was 14 en wist wel dat Darling Nikki 'een vies liedje' was, maar waarom precies?! Geen idee.
Dat is nu natuurlijk wel anders.
Op Dirty Mind was Prince op z'n vunzigst, maar op Darling Nikki kon ie er ook wat van. Het is natuurlijk maar wat je vunzig vindt.
Een uiterst opwindend nummer is het wel en dan niet zozeer tekstueel. Op dit soort nummers was Prince op dreef en deed ie waar ie zelf zin in had. Hij werd er een wereldster mee

Ook de live versie van de Purple Rain tour is goed:
0
geplaatst: 22 oktober 2016, 19:42 uur
27. Kiss
You don't have to be beautiful
To turn me on
I just need your body baby
From dusk till dawn
You don't need experience
To turn me out
You just leave it all up to me
I'm gonna show you what it's all about
Iedereen kent het verhaal rondom Kiss wel. Bedoeld voor de band Mazarati die er een funk versie van maakte en dat beviel Prince zo goed dat ie het nummer zelf wilde opnemen. De rest is geschiedenis: het werd één van zijn grootste hits en ook live werd het heel vaak gespeeld en altijd in een andere versie dan die op Parade. Zelfs op zijn laatste tours bleef het een hoogtepunt door zijn dance moves, zelfs nu Prince minder uitbundig was geworden op dat vlak.
Misschien een beetje doodgedraaid. Een klassieker is het. Kiss!
You don't have to be beautiful
To turn me on
I just need your body baby
From dusk till dawn
You don't need experience
To turn me out
You just leave it all up to me
I'm gonna show you what it's all about
Iedereen kent het verhaal rondom Kiss wel. Bedoeld voor de band Mazarati die er een funk versie van maakte en dat beviel Prince zo goed dat ie het nummer zelf wilde opnemen. De rest is geschiedenis: het werd één van zijn grootste hits en ook live werd het heel vaak gespeeld en altijd in een andere versie dan die op Parade. Zelfs op zijn laatste tours bleef het een hoogtepunt door zijn dance moves, zelfs nu Prince minder uitbundig was geworden op dat vlak.
Misschien een beetje doodgedraaid. Een klassieker is het. Kiss!
0
geplaatst: 22 oktober 2016, 22:50 uur
Unreleased:
Een oud nummer, Nadara genaamd
Prince - Chatounette Controle (komt vast bekend voor)
Een oud nummer, Nadara genaamd
Prince - Chatounette Controle (komt vast bekend voor)
0
geplaatst: 22 oktober 2016, 23:53 uur
Zou hij Kiss op een andere manier zingen, dan is het ook bijna vunzig. 
Darling Nikki is natuurlijk geweldig in de film Purple Rain.
Daar winnen alle nummers aan kracht, zo ook het titelnummer en meer nog The Beautiful Ones.

Darling Nikki is natuurlijk geweldig in de film Purple Rain.
Daar winnen alle nummers aan kracht, zo ook het titelnummer en meer nog The Beautiful Ones.
0
geplaatst: 23 oktober 2016, 12:05 uur
26. Anotherloverholenyohead
I gave my love, I gave my life, I gave my body and mind
We were inseparable. I guess I gave u all of my time
And now u plead insanity and u don't even know the score
Why can't u learn 2 play the game?
Baby, don't u know that u need more?
Het bezwerende nummer van Parade, tevens vierde en laatste single van dat album (in de VS en Canada was het de derde single). Er bestaat ook nog een zeer fijne extended version van die op 12" verscheen.
Een nummer dat altijd een beetje vergeten wordt. Op verzamelaars zie je het niet terugkomen en mensen klagen nooit over de afwezigheid ervan (doen ze wel bij nummers als Money Don't Matter 2Night of Batdance). Een beetje hetzelfde verhaal als I Wish U Heaven van Lovesexy waar dat ook opgaat.
Misschien vergis ik me en ben ik er als één van de weinigen heel erg gecharmeerd van, want ja, dat ben ik!
I gave my love, I gave my life, I gave my body and mind
We were inseparable. I guess I gave u all of my time
And now u plead insanity and u don't even know the score
Why can't u learn 2 play the game?
Baby, don't u know that u need more?
Het bezwerende nummer van Parade, tevens vierde en laatste single van dat album (in de VS en Canada was het de derde single). Er bestaat ook nog een zeer fijne extended version van die op 12" verscheen.
Een nummer dat altijd een beetje vergeten wordt. Op verzamelaars zie je het niet terugkomen en mensen klagen nooit over de afwezigheid ervan (doen ze wel bij nummers als Money Don't Matter 2Night of Batdance). Een beetje hetzelfde verhaal als I Wish U Heaven van Lovesexy waar dat ook opgaat.
Misschien vergis ik me en ben ik er als één van de weinigen heel erg gecharmeerd van, want ja, dat ben ik!
0
geplaatst: 23 oktober 2016, 15:19 uur
25. 1999
I was dreamin' when I wrote this
Forgive me if it goes astray
But when I woke up this mornin'
Could have sworn it was judgment day
Het nummer 1999 was mijn eerste kennismaking met Prince in 1982. Controversy was het eerste nummer dat de top 40 bereikte in Nederland (eindigde op nummer 27 in 1981) maar dat was me totaal ontgaan. Ik begon me in 1982 pas echt serieus met muziek bezig te houden, inclusief het volgen van de top 40.
1999 deed het met een dertiende plek iet heel beroerd, en ik vond het een vreselijk nummer. Ik weet nog goed dat het op een klasfeestje in de brugklas gedraaid werd en dat ik tegen een vriendje zei hoe vreselijk ik dat nummer vond. Prince? Nooit van gehoord.
Pas ten tijde van Purple Rain besefte ik dat Prince dezelfde meneer was van dat vreselijke nummer 1999. Nog eens goed luisteren dan en ik besefte hoe erg ik ernaast zat. Inmiddels was ik ietsje langer bezig met muziek en had ik een collectie opgebouwd die zich bleef uitbreiden en na Purple Rain was het album 1999 de eerstvolgende Prince. Het werd de enkele versie van het album omdat het goedkoper was (later kocht ik alsnog de dubbelaar).
1999 werd zelfs een enorme favoriet, niet alleen van mij, maar van velen. De eerlijkheid gebied me we te zeggen dat het nummer misschien ietwat doodgedraaid is en ook live ontkwam je er niet aan.
In dat kader zou het nummer misschien te hoog staan. Maar ik heb geen zin om de Prince-snob uit te hangen. Het is een verdomd goed nummer. Een classic pur sang. Een Prince evergreen.
In het jaar 1999 werd dit nummer uiteraard erg actueel en Prince zelf besloot het opnieuw uit te brengen. Dat werd 1999-The New Master. Een versie die niet veel toevoegt aan het origineel, het bleef wel een party nummer. Logisch ook voor de eeuwwisseling.
En natuurlijk is de lange album-versie de betere versie:
I was dreamin' when I wrote this
Forgive me if it goes astray
But when I woke up this mornin'
Could have sworn it was judgment day
Het nummer 1999 was mijn eerste kennismaking met Prince in 1982. Controversy was het eerste nummer dat de top 40 bereikte in Nederland (eindigde op nummer 27 in 1981) maar dat was me totaal ontgaan. Ik begon me in 1982 pas echt serieus met muziek bezig te houden, inclusief het volgen van de top 40.
1999 deed het met een dertiende plek iet heel beroerd, en ik vond het een vreselijk nummer. Ik weet nog goed dat het op een klasfeestje in de brugklas gedraaid werd en dat ik tegen een vriendje zei hoe vreselijk ik dat nummer vond. Prince? Nooit van gehoord.
Pas ten tijde van Purple Rain besefte ik dat Prince dezelfde meneer was van dat vreselijke nummer 1999. Nog eens goed luisteren dan en ik besefte hoe erg ik ernaast zat. Inmiddels was ik ietsje langer bezig met muziek en had ik een collectie opgebouwd die zich bleef uitbreiden en na Purple Rain was het album 1999 de eerstvolgende Prince. Het werd de enkele versie van het album omdat het goedkoper was (later kocht ik alsnog de dubbelaar).
1999 werd zelfs een enorme favoriet, niet alleen van mij, maar van velen. De eerlijkheid gebied me we te zeggen dat het nummer misschien ietwat doodgedraaid is en ook live ontkwam je er niet aan.
In dat kader zou het nummer misschien te hoog staan. Maar ik heb geen zin om de Prince-snob uit te hangen. Het is een verdomd goed nummer. Een classic pur sang. Een Prince evergreen.
In het jaar 1999 werd dit nummer uiteraard erg actueel en Prince zelf besloot het opnieuw uit te brengen. Dat werd 1999-The New Master. Een versie die niet veel toevoegt aan het origineel, het bleef wel een party nummer. Logisch ook voor de eeuwwisseling.
En natuurlijk is de lange album-versie de betere versie:
0
geplaatst: 23 oktober 2016, 19:39 uur
Unreleased:
Een andere versie van Darling Nikki:
Everybody Want What They Don't Got uit 1986:
Een andere versie van Darling Nikki:
Everybody Want What They Don't Got uit 1986:
0
geplaatst: 24 oktober 2016, 09:51 uur
Heerlijke update. De ene nog mooier dan de ander.
Het is duidelijk dat we in de top zijn aangekomen.
Het is duidelijk dat we in de top zijn aangekomen.
0
geplaatst: 24 oktober 2016, 17:50 uur
24. Baby I’m a Star
Hey, look me over
Tell me do u like what u see?
Hey, I ain't got no money
But honey I'm rich on personality
Hey, check it all out
Baby I know what it's all about
Before the night is through
U will see my point of view
Even if I have 2 scream and shout
Eigenlijk is dit nummer van Purple Rain een vrij simpele uitsmijter die leuk in het verhaaltje past. Maar het is wel een verdomd aanstekelijk en vooral opzwepende uitsmijter.
Typisch zo'n nummer waar niemand bij kan blijven stilzitten lijkt me.
Live ook niet te versmaden (al helemaal niet tijdens de Purple Rain tour):
En hij hield altijd wel van publieksparticipatie op het podium. Lijkt me toch wel tof om als fan het podium op getrokken te worden.
Hey, look me over
Tell me do u like what u see?
Hey, I ain't got no money
But honey I'm rich on personality
Hey, check it all out
Baby I know what it's all about
Before the night is through
U will see my point of view
Even if I have 2 scream and shout
Eigenlijk is dit nummer van Purple Rain een vrij simpele uitsmijter die leuk in het verhaaltje past. Maar het is wel een verdomd aanstekelijk en vooral opzwepende uitsmijter.
Typisch zo'n nummer waar niemand bij kan blijven stilzitten lijkt me.
Live ook niet te versmaden (al helemaal niet tijdens de Purple Rain tour):
En hij hield altijd wel van publieksparticipatie op het podium. Lijkt me toch wel tof om als fan het podium op getrokken te worden.
0
geplaatst: 24 oktober 2016, 17:59 uur
23. Anna Stesia
Have U ever been so lonely
That U felt like U were the
Only one in this world?
Have U ever wanted 2 play
With someone so much U'd take
Any one boy or girl?
Een hoogtepunt op Lovesexy. Qua inhoud wordt er vaak op los gespeculeerd. Ik heb al een hoop voorbij zien komen. Echt helemaal duidelijk worden waar dit nummer over gaat doet het nooit. Dat het spiritueel is, met zijn geloof te maken heeft.... lijkt me duidelijk, maar er zijn ook mensen die er andere dingen in horen en er gaat het gerucht dat het gaat over zijn ontmoeting met Ingrid Chavez terwijl hij aan het trippen was op extacy.
Het maakt mij niet uit. Het is gewoon een ongelooflijk sterke Prince ballad.
De live versie tijdens de Lovesexy tour was ook een schitterend hoogtepunt. Bloedstollend mooi gebracht.
Have U ever been so lonely
That U felt like U were the
Only one in this world?
Have U ever wanted 2 play
With someone so much U'd take
Any one boy or girl?
Een hoogtepunt op Lovesexy. Qua inhoud wordt er vaak op los gespeculeerd. Ik heb al een hoop voorbij zien komen. Echt helemaal duidelijk worden waar dit nummer over gaat doet het nooit. Dat het spiritueel is, met zijn geloof te maken heeft.... lijkt me duidelijk, maar er zijn ook mensen die er andere dingen in horen en er gaat het gerucht dat het gaat over zijn ontmoeting met Ingrid Chavez terwijl hij aan het trippen was op extacy.
Het maakt mij niet uit. Het is gewoon een ongelooflijk sterke Prince ballad.
De live versie tijdens de Lovesexy tour was ook een schitterend hoogtepunt. Bloedstollend mooi gebracht.
0
geplaatst: 24 oktober 2016, 19:49 uur
Gisterenavond toevallig genoeg nog eens Lovesexy uit de kast gehaald. Dit is inderdaad één van de hoogtepunten van die plaat. 

0
geplaatst: 24 oktober 2016, 22:02 uur
Unreleased:
Shade of Umber, in 2013 live gespeeld en later nog een keer in 2014
Een andere versie van Something in the Water (Does Not Compute):
Shade of Umber, in 2013 live gespeeld en later nog een keer in 2014
Een andere versie van Something in the Water (Does Not Compute):
0
geplaatst: 25 oktober 2016, 10:43 uur
Baby I'm A Star is 1 van de overheerlijke feestnummers waar The Revolution ook ontzettend op los kon gaan.
Anna Stesia was 1 van de eerste Prince nummers die ik draaide na zijn overlijden die me rillingen over mijn hele lijf bezorgde. Om de een of andere reden heeft dit nummer door zijn dood een diepere lading gekregen. Komt misschien door deze zin i.c.m. de omstandigheden waaronder hij is gestoreven: "Have U ever been so lonely, That U felt like U were the Only one in this world?"
Anna Stesia was 1 van de eerste Prince nummers die ik draaide na zijn overlijden die me rillingen over mijn hele lijf bezorgde. Om de een of andere reden heeft dit nummer door zijn dood een diepere lading gekregen. Komt misschien door deze zin i.c.m. de omstandigheden waaronder hij is gestoreven: "Have U ever been so lonely, That U felt like U were the Only one in this world?"
0
geplaatst: 25 oktober 2016, 17:29 uur
22. Dirty Mind
There's something about u, baby
It happens all the time
Whenever I'm around u, baby
I get a dirty mind
It doesn't matter where we are
It doesn't matter who's around
It doesn't matter
I just wanna lay ya down
In my daddy's car
It's you I really wanna drive
But you never go too far
I may not be your kind of man
I may not be your style
But honey all I wanna do
Is just love you for a little while
Toen ik net fan werd in 1984 ging ik terug de tijd in en zo kwam ik uiteraard ook uit bij Dirty Mind. Het album met die ongemakkelijke hoes.
Het album zelf viel me op doordat het wat anders klonk: het was rauwer (niet gek natuurlijk wetende dat de nummers snel het album zijn opgeslingerd).
Buiten die hoes vond ik het album zelf ook niet zo geslaagd. Het was erg kort en de nummers wisten me niet zo te pakken. Maar dat veranderde in de jaren daarna toch al wel snel en Dirty Mind het album is uitgegroeid tot mijn favoriete Prince albums.
De titelsong blijft een pakkend nummer. Absoluut behorend tot mijn favorieten van het album., dat kort maar krachtig is.
There's something about u, baby
It happens all the time
Whenever I'm around u, baby
I get a dirty mind
It doesn't matter where we are
It doesn't matter who's around
It doesn't matter
I just wanna lay ya down
In my daddy's car
It's you I really wanna drive
But you never go too far
I may not be your kind of man
I may not be your style
But honey all I wanna do
Is just love you for a little while
Toen ik net fan werd in 1984 ging ik terug de tijd in en zo kwam ik uiteraard ook uit bij Dirty Mind. Het album met die ongemakkelijke hoes.
Het album zelf viel me op doordat het wat anders klonk: het was rauwer (niet gek natuurlijk wetende dat de nummers snel het album zijn opgeslingerd).
Buiten die hoes vond ik het album zelf ook niet zo geslaagd. Het was erg kort en de nummers wisten me niet zo te pakken. Maar dat veranderde in de jaren daarna toch al wel snel en Dirty Mind het album is uitgegroeid tot mijn favoriete Prince albums.
De titelsong blijft een pakkend nummer. Absoluut behorend tot mijn favorieten van het album., dat kort maar krachtig is.
0
geplaatst: 25 oktober 2016, 17:37 uur
21. Controversy
I just can't believe all the things people say Controversy
Am I black or white? Am I straight or gay? Controversy
Do I believe in God? Do I believe in me? Controversy
Controversy Controversy
I can't understand human curiosity, Controversy
Was it good for you? Was I what you wanted me to be? Controversy
Do you get high? Does your daddy cry? Controversy
Controversy Controversy
Dat Controversy volgt na Dirty Mind is misschien niet zo heel vreemd. Ik vind die nummers erg aan elkaar verwant. Ze hebben eenzelfde soort geluid en opbouw, alleen is Controversy op plaat een stuk langer.
Het was de allereerste hit voor Prince in Nederland. Nou ja, hitje, want het wist nummer 27 te bereiken. Daar waar ik 1999 toen niet veel aan vond daar had ik achteraf pas een aha-erlebnis met Controversy. Pas toen ik dat album in huis had herkende ik toch wel iets. Maar bewust meegemaakt, nou nee. Daarvoor was het niet echt een al te grote hit geworden.
De tegenstellingen die Prince opnoemt in het nummer blijven boeiend en passen helemaal bij het beeld dat iedereen van hem heeft. Am I black or white? Am I straight or gay? Do I believe in God? Do I believe in me? Het is allemaal Controversy en het tekent de artiest Prince.
De albumversie is uiteraard leuker om te horen dan de single:
En dan zijn er nog 20 te gaan. Het gaat hard ineens. Al enig idee wat er nog gaat komen?
I just can't believe all the things people say Controversy
Am I black or white? Am I straight or gay? Controversy
Do I believe in God? Do I believe in me? Controversy
Controversy Controversy
I can't understand human curiosity, Controversy
Was it good for you? Was I what you wanted me to be? Controversy
Do you get high? Does your daddy cry? Controversy
Controversy Controversy
Dat Controversy volgt na Dirty Mind is misschien niet zo heel vreemd. Ik vind die nummers erg aan elkaar verwant. Ze hebben eenzelfde soort geluid en opbouw, alleen is Controversy op plaat een stuk langer.
Het was de allereerste hit voor Prince in Nederland. Nou ja, hitje, want het wist nummer 27 te bereiken. Daar waar ik 1999 toen niet veel aan vond daar had ik achteraf pas een aha-erlebnis met Controversy. Pas toen ik dat album in huis had herkende ik toch wel iets. Maar bewust meegemaakt, nou nee. Daarvoor was het niet echt een al te grote hit geworden.
De tegenstellingen die Prince opnoemt in het nummer blijven boeiend en passen helemaal bij het beeld dat iedereen van hem heeft. Am I black or white? Am I straight or gay? Do I believe in God? Do I believe in me? Het is allemaal Controversy en het tekent de artiest Prince.
De albumversie is uiteraard leuker om te horen dan de single:
En dan zijn er nog 20 te gaan. Het gaat hard ineens. Al enig idee wat er nog gaat komen?
0
geplaatst: 25 oktober 2016, 20:46 uur
Do Me, Baby....graag 
En dan vooral die "ene" versie
Of is die al voorbij gekomen?

En dan vooral die "ene" versie
Of is die al voorbij gekomen?
* denotes required fields.