De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 19:47 uur
Zouden ze naar al die mensen ook een dokter hebben laten moeten komen kijken?
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 19:51 uur
The Scientist schreef:
Die zin klopt niet.
0
geplaatst: 7 oktober 2013, 21:28 uur
orbit heeft het niet zo op de Nederlandse radio:
orbit schreef:
Radio of publiek zou goede muziek nog niet herkennen al zou het torpedogewijs de frontale hersenkwab in worden geschoten.
Radio of publiek zou goede muziek nog niet herkennen al zou het torpedogewijs de frontale hersenkwab in worden geschoten.
0
geplaatst: 8 oktober 2013, 20:16 uur
De meest schattige elitaire snob van MM, maar hij heeft zeker een punt. 

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:21 uur
Lukas schreef:
Zoals we hier in Brabant zeggen: wa hedde gij gezegd gehad?
Zoals we hier in Brabant zeggen: wa hedde gij gezegd gehad?
Zijn er meer mensen die hier spontaan jeuk van krijgen? Ik ben ook allergisch voor 'ons mam'. Brr, dan sla ik echt even op tilt.

0
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:26 uur
Of overal liefkozend 'ske' achter zetten. Of 'kei' ergens weer voor zetten. En maar carnaval vieren. Brabant moet je eigenlijk lossteken en ergens onder Vuurland weer verankeren. Als we het ooit gaan missen, kunnen we altijd nog een keertje naar New Kids kijken. 

0
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:31 uur
Stijn_Slayer schreef:
Niks ergers dan mensen die ''heb'' zeggen i.p.v. ''heeft''.(quote)
Zijn er meer mensen die hier spontaan jeuk van krijgen? Ik ben ook allergisch voor 'ons mam'. Brr, dan sla ik echt even op tilt.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:38 uur
Edwynn schreef:
Of overal liefkozend 'ske' achter zetten. Of 'kei' ergens weer voor zetten. En maar carnaval vieren. Brabant moet je eigenlijk lossteken en ergens onder Vuurland weer verankeren. Als we het ooit gaan missen, kunnen we altijd nog een keertje naar New Kids kijken.
Wè hedde gaij teguh Brabo's? Witte wel dè astur un nuwe eistèd komt, gaij 't Veluwmir in kun glaijeh?
'k zal Ferry van de Zaande 'ns ekkes bij oe langs sture om oe plotjes te schoepen - meej oewe roare proat

0
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:45 uur
Da's voor het eerst dat ik een post van Mjuman direct volledig begrijp. 

0
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:54 uur
Voor het eerst dat ik een post van hem niet begrijp haha.
Overigens heb ik Brabo's in de familie. Voordat 11 november de kalender is gepasseerd, kun je daar best mee lachen.
Overigens heb ik Brabo's in de familie. Voordat 11 november de kalender is gepasseerd, kun je daar best mee lachen.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:55 uur
Ekkes meepesant as gullie nie ken akkedeere,, zeg ik houdoe, tot mergen..
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:56 uur
Ik ben import, dus met carnaval vlucht ik het liefst naar ergens boven de poolcirkel.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 11:57 uur
Rudi S schreef:
Endaddegebedankzèdawitte.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 oktober 2013, 12:17 uur
Cruijff is geen taalfilosoof, maar gewoon een babbelaar die het Nederlands niet beheerst.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 14:36 uur
Heb of heeft is tenminste nog wel te verstaan, hoewel niet fraai.
Voor veel bovenstaand gebrabbel heb ik toch wel een tolk nodig, maar die zijn er blijkbaar genoeg....
Voor veel bovenstaand gebrabbel heb ik toch wel een tolk nodig, maar die zijn er blijkbaar genoeg....

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 oktober 2013, 15:37 uur
Toen Cruijff de Nederlandse verdediging een geitenkaas noemde, begreep ook heel Nederland waar hij het over had.
0
Onweerwolf
geplaatst: 9 oktober 2013, 15:38 uur
Ik versta er ook geen fuck van maar het klinkt in ieder geval beter dan Amsterdams, Rotterdams, Haags of anderszins 'Hollands'.

0
geplaatst: 9 oktober 2013, 16:59 uur
Casartelli schreef:
Toen Cruijff de Nederlandse verdediging een geitenkaas noemde, begreep ook heel Nederland waar hij het over had.
Nee dan die hypercorrecte 'badmuts' die ze aan Fox hebben overgedaan, met zijn "knijpen, doordekken en sterkhouders" - een beetje vent weet dat je knijpt om aan te geven dat je aan het dekken bent en als je dat goed doet, hoef je je juist niet sterk te houden om ermee door te gaan

Wij nomineren Badmuts van Halst dan ook bij dezen voor de "MuMe taalbederf-award"

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 9 oktober 2013, 17:29 uur
Ik moet altijd glimlachen als voetbalcommentators ineens naar woorden zoeken met wat meer gewicht. Pressie enzo.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 18:49 uur
vigil schreef:
Zo lang het maar goed staat...
Zo lang het maar goed staat...
En er druk naar voor wordt gezet, op de bal.
0
geplaatst: 9 oktober 2013, 21:55 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik moet altijd glimlachen als voetbalcommentators ineens naar woorden zoeken met wat meer gewicht. Pressie enzo.
Zoals Fred Rutten die het altijd heeft over 'hoog in de concentratie zitten'...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 10 oktober 2013, 11:42 uur
Of 'geil zijn op de bal'. Waar laten ze die bal dan? 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 oktober 2013, 13:31 uur
Deze vond ik wel heel scherp, bij China Crisis - Working with Fire and Steel (1983) :
deric raven schreef:
Mjuman komt nu meer over als een automobilist op de snelweg, die tegen het verkeer in rijd, en maar blijft volhouden dat er maar liefs 100 spookrijders zijn.
Mjuman komt nu meer over als een automobilist op de snelweg, die tegen het verkeer in rijd, en maar blijft volhouden dat er maar liefs 100 spookrijders zijn.
* denotes required fields.