De Site / Gebruikers / MM Memorabele Quotes
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2019, 10:13 uur
Doc denkt hardop 

Doc schreef:
Post punk... eerlijk gezegd weet ik nooit zo goed wat ik daaronder moet verstaan. Rembours-rock met track & trace-invloeden of zoiets.
Post punk... eerlijk gezegd weet ik nooit zo goed wat ik daaronder moet verstaan. Rembours-rock met track & trace-invloeden of zoiets.
17
geplaatst: 11 oktober 2019, 13:41 uur
Bij Yoko Ono, Kim Gordon, Thurston Moore - Yokokimthurston (2012):
Flurk schreef:
Vreselijk-dit moet zowat het slechtste uit mijn platencollectie zijn. En ik heb er inmiddels meer dan 5000.
Vreselijk-dit moet zowat het slechtste uit mijn platencollectie zijn. En ik heb er inmiddels meer dan 5000.
2
geplaatst: 13 november 2019, 09:57 uur
meneer schreef:
Zelf ben ik opgegroeid met de opkomst van The Police die ten onder ging door de opkomst van The Sting. Vanuit een enorme kracht ontstonden mooie albums (en ik geloof dat hij toen, in zijn nieuwe relatie, zelfs orgasmes had die 8 uur lang duurden ?) die, bij mij, nog steeds nagalmen (die albums dan hè..)
Zelf ben ik opgegroeid met de opkomst van The Police die ten onder ging door de opkomst van The Sting. Vanuit een enorme kracht ontstonden mooie albums (en ik geloof dat hij toen, in zijn nieuwe relatie, zelfs orgasmes had die 8 uur lang duurden ?) die, bij mij, nog steeds nagalmen (die albums dan hè..)
0
geplaatst: 14 november 2019, 08:59 uur
Over filmscores:
Ideale smoes om te om ontsnappen aan huishoudelijke besognes: nee lief,nu even niet - ik moet opletten, ik sta op de muzikale meetladder
Michiel Cohen schreef:
Klopt. Sommige zijn niet om aan te horen maar wel briljant in combinatie met het visuele. Daarom pas ik ook op om ze te beoordelen via de muzikale meetladder.
Klopt. Sommige zijn niet om aan te horen maar wel briljant in combinatie met het visuele. Daarom pas ik ook op om ze te beoordelen via de muzikale meetladder.
Ideale smoes om te om ontsnappen aan huishoudelijke besognes: nee lief,nu even niet - ik moet opletten, ik sta op de muzikale meetladder
0
geplaatst: 14 november 2019, 09:39 uur
Mjuman schreef:
Over filmscores:
Over filmscores:
(quote)
Gelukkig hoef ik die smoes niet te verzinnen om te "ontsnappen" want ik woon alleen.

7
geplaatst: 26 november 2019, 12:46 uur
Koenr vindt Wonderwall geen mooi nummer 

Koenr schreef:
Zo'n irritante zeikplaat dit, echt met afstand één van de meest verschrikkelijke nummers ooit. Ik was ooit met een meisje aan het zoenen op een feestje en toen draaide dit nummer ineens. Ik was in een keer al mijn lust kwijt. Zij vond het nog een mooi nummer ook... ik ben maar weggegaan.
Zo'n irritante zeikplaat dit, echt met afstand één van de meest verschrikkelijke nummers ooit. Ik was ooit met een meisje aan het zoenen op een feestje en toen draaide dit nummer ineens. Ik was in een keer al mijn lust kwijt. Zij vond het nog een mooi nummer ook... ik ben maar weggegaan.
0
geplaatst: 9 februari 2020, 10:51 uur
Jaren geleden geplaatst bij Gunder van Daniel Lohues, Over dialect versus algemeen beschaafd Nederlands:
Jocharo-T schreef:
Mijn schoonouders spreken Drents en Gronings door elkaar heen en daar is echt geen tauw aan vast te knopen.
Mijn schoonouders spreken Drents en Gronings door elkaar heen en daar is echt geen tauw aan vast te knopen.
0
geplaatst: 9 februari 2020, 11:41 uur
Om een taalfout nou als 'memorabele quote' neer te zetten.... Een beetje flauw.
0
zaaf
geplaatst: 9 februari 2020, 11:59 uur
het zau zomaar een bewussie kunnen zijn. ik vind m juist daarom leuk.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 9 februari 2020, 12:12 uur
zaaf schreef:
het zau zomaar een bewussie kunnen zijn. ik vind m juist daarom leuk.
Ik ben mijn hoofd er nog even over aan het breken hoe ik dat Rotterdamse ingenieursbureau in de grap moet inpassen.het zau zomaar een bewussie kunnen zijn. ik vind m juist daarom leuk.
0
geplaatst: 9 februari 2020, 12:15 uur
Edgar18 schreef:
Het ging de user (inmiddels vertrokken) om het gebruik van dialect als spraakgebrek te duiden, zie bij album. Dan is een spelfout in zijn analyse natuurlijk dodelijk.
0
geplaatst: 9 februari 2020, 12:32 uur
dix schreef:
Het ging de user (inmiddels vertrokken) om het gebruik van dialect als spraakgebrek te duiden, zie bij album.
Ik had de context al even gelezen. Ik volg je beredenering, maar dan nog vind ik iemand afrekenen op een spelfout een beetje makkelijk. Bovendien is een spelfout iets anders dan een spraakgebrek Het ging de user (inmiddels vertrokken) om het gebruik van dialect als spraakgebrek te duiden, zie bij album.
. Inhoudelijk vind ik het trouwens (ook) geen sterke post.
1
geplaatst: 9 februari 2020, 13:38 uur
Edgar18 schreef:
Bovendien is een spelfout iets anders dan een spraakgebrek.
Bovendien is een spelfout iets anders dan een spraakgebrek.
Als je gebruik van dialect wegzet als spraakgebrek, dan is het maken van een spelfout, gemeten naar je eigen standaard, toch niets minder dan de uiting van een beperking. 'Foutje, bedankt' volstaat dan niet meer

Overigens spreken mijn schoonouders ook Drents en Gronings en ik versta er eveneens geen haut van.
0
geplaatst: 9 februari 2020, 13:50 uur
dix schreef:
Als je gebruik van dialect wegzet als spraakgebrek, dan is het maken van een spelfout, gemeten naar je eigen standaard, toch niets minder dan de uiting van een beperking. 'Foutje, bedankt' volstaat dan niet
overigens spreken mijn schoonouders ook Drents en Gronings en ik versta er eveneens geen haut van.
(quote)
Als je gebruik van dialect wegzet als spraakgebrek, dan is het maken van een spelfout, gemeten naar je eigen standaard, toch niets minder dan de uiting van een beperking. 'Foutje, bedankt' volstaat dan niet

overigens spreken mijn schoonouders ook Drents en Gronings en ik versta er eveneens geen haut van.
Grunn's (overigens binnen d'r stadjers en lu van 't pladde laand) valt hier nog wal met, moar Twentsch (zoas an heur kante) is een ramp. Op visite ergens: hapjes werden op tafel gezet, onder toevoeging van (verstond ik): la oe nie neuk'n - mijn reactie: dat maak ik graag zelf uit. Bedoeld was echter: la oe nie neud'n = tast toe!
0
geplaatst: 9 februari 2020, 13:56 uur
Rooie Rinus en Pe daalemmer kuisteren, dan leer je zo Gronings. 

1
geplaatst: 9 februari 2020, 14:12 uur
Ede Staal - Grunnegers veur begunners - YouTube
mit oa of ao, a'j aainmaol begun'n dan waait je dat zo
mit oa of ao, a'j aainmaol begun'n dan waait je dat zo
0
geplaatst: 9 februari 2020, 14:46 uur
En anders kan je hier nog wat van opsteken (begint vanavond), heb je meteen wat gratuite gekkigheid erbij.
2
geplaatst: 26 april 2020, 19:19 uur
1
zaaf
geplaatst: 26 april 2020, 19:42 uur
hoe kom je daar nou weer! ik zie inderdaad prachtige disses, vooral meester hobbes deelt uit!
0
geplaatst: 26 april 2020, 19:47 uur
Inderdaad, hoe kom je daar terecht? Topic van 13 jaar oud. 
Maar: Vermakelijk topic wel!

4
geplaatst: 26 april 2020, 19:57 uur
Heel vermakelijk! Ik lig slap hier. Hier reageert Kos op Jordy:

Kos schreef:
Site-je maken, platen ophemelen of kraken,
Jordy dacht dat ie het had, zonder zijn klauwen vuil te maken.
Straks staat ie alleen, met niemand meer om zich heen,
Geen respect voor de ware, bezorgt hem snel een probleem.
En maar dromen van geld, auto was al besteld,
Huid verkocht zonder de beer, de centjes nog niet geteld.
'hoogmoed maakt ze kapot, servers kunnen op slot'
De krantenkoppen zijn hard, maar ik ram ze door je strot.
Faker dan Milli Vanilli, je weet je bent geen Big Willie,
Praatjes maken lijkt leuk, maar je Dartelt als Cilly.
Site-je maken, platen ophemelen of kraken,
Jordy dacht dat ie het had, zonder zijn klauwen vuil te maken.
Straks staat ie alleen, met niemand meer om zich heen,
Geen respect voor de ware, bezorgt hem snel een probleem.
En maar dromen van geld, auto was al besteld,
Huid verkocht zonder de beer, de centjes nog niet geteld.
'hoogmoed maakt ze kapot, servers kunnen op slot'
De krantenkoppen zijn hard, maar ik ram ze door je strot.
Faker dan Milli Vanilli, je weet je bent geen Big Willie,
Praatjes maken lijkt leuk, maar je Dartelt als Cilly.

1
geplaatst: 26 april 2020, 20:13 uur
zaaf schreef:
(quote)
hoe kom je daar nou weer! ik zie inderdaad prachtige disses, vooral meester hobbes deelt uit! stoepkrijt schreef:

Ik googelde op een term + site:musicmeter.nl/forum en toen was het topic een van de eerste hits

0
geplaatst: 27 april 2020, 10:47 uur
6
geplaatst: 2 mei 2020, 07:06 uur
Bij Bicep - Bicep:
Ze hadden geen kersen meer?
Arbeidsdeskundige schreef:
Glue is de slagroom op de taart.
Glue is de slagroom op de taart.
Ze hadden geen kersen meer?

* denotes required fields.