MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie

zoeken in:
Mjuman schreef:

Het probleem is uiterst herkenbaar. Omdat ik zelf niet zo een ben die graag met zijn spullen wil batsen (ze in het zicht hebben), want een woonkamer is een plek om te ontspannen niet om op te slaan, heb ik slechts 30% van alle cd's en lp's in de woonkamer (achter deuren). Dat vergt planning en inspanning wanneer je dingen wil draaien die elders (=boven) staan.

Vorig jaar heb ik een mediaspeler (daar zat een DAC) aangeschaft en een NAS (schijfsysteem) dat net als de mediaspeler in 'het netwerk hangt'. Het idee was alles te rippen naar hard disk en de cd's op te slaan (als backup) op zolder. Dat is nog maar ten dele gelukt, omdat zoiets tijd vergt - uitzoeken of je bijv bonus tracks wel of niet meeneemt - en ik nu meer tijd bezig ben dan voorheen om nieuwe muziek te ontdekken. De mediaplayer heeft nl ook DAB (internetradio) en Tidal en Spotify in zich.
Prijzen voor de combi mediaspeler/DAC beginnen bij ca 400,- (als je ook tweedehands meeneemt) en die voor een NAS bij hetzelfde bedrag.

Op zich is het nog steeds de bedoeling dat alles op schijf komt te staan - ik ga iig de cd-speler niet meer vervangen.
Mag ik informeren waarom je bonustracks niet zou rippen? Het motto 'bezint eer ge begint' is verstandig, maar aangezien schijfruimte een verwaarloosbare factor is, ontgaat het me waarom je dit wilt scheiden. Ja, het is een enorme klus om alle albums te rippen, maar bonustracks weglaten lijkt me een druppel op een gloeiende plaat.

Daar is natuurlijk het verschijnsel origineel album voor een belangrijk deel debet aan; uitzondering is dan weer bijv het debuut van Roxy Music dat oorspronkelijk zonder Virginia Plain verscheen.
Ook als de bonus-tracks een meerwaarde hebben zoals bij de Cherry Red re-releases van veel wave-albums wil ik een uitzondering maken. Ik heb een aantal boxjes van Miles Davis - The Complete .... serie; daar staan soms wel 4 versies van 1 track op, of zoals bij Bitches Brew heel lang uitgesponnen jams - die hoeven ook niet meegenomen te worden.

Opslag kost ca 50,- per Terabyte en in FLAC-formaat vergen albums ca 350 Mb, afhankelijk van de duur. Bij mirroring wordt het tweemaal zo duur.

Ik ken het verschijnsel origineel album. Ik geef zo toe dat veel bonus-tracks (of schijfjes) moeite hebben de tand des tijds te doorstaan. Mijn digitale collectie bevat alle CD's die ik bezit. Het lijkt me juist meer werk om per schijf te beslissen of bijv. de alternate live versie van 'Move' zoals op 'The Complete Birth of the Cool' de essentiële uitvoering is om te digitaliseren. Kosten van opslag per TB zal wel kloppen, maar de wet van Moore geldt ook voor opslagmedia. Om nu extra handelingen te ondernemen om een paar centen te besparen lijkt me niet verstandig. Penny wise, pound foolish.

't is ook niet de financiele besparing waarom het me gaat: het is de besparing van ellendige herhalingen, of de volkomen overbodige versies. K* nummers van het oorspronkelijke album neem ik wel mee - en luister ik ook. Ik skip zelden, vergt wel doorzettingsvermogen soms. Ik vind nl dat - hoe fraai die Davis boxjes ook zijn - die anders opgezet hadden kunnen worden; net zoals ook Heart and Soul van Joy Division.

Volgens mij zijn we het wel eens Mjuman, maar onderschat de hoeveelheid werk niet om per schijf te besluiten om een nummer wel/niet te rippen. En vrees de toorn van je wederhelft als je het waagt alternatieve uitvoeringen van bijv. 'Tyrone' van E. Badu of 'Thank You for Your Love' van Anthony & the Johnsons uit te sluiten. Disclaimer: Die voorbeelden zijn uit eigen ervaring en verschillen per huishouden.

Ik zit ook wel eens te twijfelen om zo'n mediaplayer met een NAS aan te schaffen. Wat me toch steeds tegenhoudt is het schrikbeeld van avonden en avonden cd's in te moeten voeren om naar Flac te rippen. 2000 cd's à 5 minuten per cd is toch zo'n 170 uur werk. En dan nog netjes labelen, categoriseren, hoesafbeeldingen erbij zoeken, etc. Geluid mag dan prima zijn, maar dan draai ik toch liever gewoon de cd'tjes en voor het gemak en achtergrond zet ik wel een stream aan.
Misschien gok ik er maar op dat HiRes-streamen binnenkort meer de norm wordt.

Marco dB schreef:
Ik zit ook wel eens te twijfelen om zo'n mediaplayer met een NAS aan te schaffen. Wat me toch steeds tegenhoudt is het schrikbeeld van avonden en avonden cd's in te moeten voeren om naar Flac te rippen. 2000 cd's à 5 minuten per cd is toch zo'n 170 uur werk. En dan nog netjes labelen, categoriseren, hoesafbeeldingen erbij zoeken, etc. Geluid mag dan prima zijn, maar dan draai ik toch liever gewoon de cd'tjes en voor het gemak en achtergrond zet ik wel een stream aan.
Misschien gok ik er maar op dat HiRes-streamen binnenkort meer de norm wordt.

D'r zijn meerdere goede programma's die én rippen, én alle relevante metadata erbij zoeken, voorstellen doen voor categorisering - en die kun je aanpassen. Vervolgens installeer je een app op je tablet (of smartphone evt) en dan heb je een afstandsbediening én een overzicht ineen. Met name wanneer je lang én uitgebreid tafelt - en dat komt chez nous regelmatig voor - is een mediaplayer (ik heb de Cambridge Audio StreamMagic) een groot voordeel - je maakt een playlist van - zeg - 4 albums en het apparaat speelt ze na elkaar af. Tijdens het diner/koken wisselen van cd's leidt nl wel eens tot (vet)vlekken op cd's.

De spotifiets wordt hier niet zoveel gebruikt. Een ander voordeel van zo luisteren is dat je niet meer met stapeltjes te draaien of op te bergen cd's blijft zitten - of onvindbare cd's die je snel ergens tussen hebt gelegd.

Hi-res streamen heeft alleen bedraad zin - anders heb je te veel kwaliteitsuitval. Verder heeft een NAS nog andere voordelen.

Da's inderdaad een helse klus, Marco dB. Zoals aangegeven zoekt de software de juiste metadata er automatisch bij. Ik gebruik overigens ABCDE. Ben wel blij dat ik aan die klus ben begonnen (nog +/- 1200 te gaan). Ik beluister weer een groter deel van m'n collectie. Maken van playlists is een eitje. Muziek filteren op jaar, genre of label is kinderlijk eenvoudig. Muziek synchroniseren met apparaten voor (offline) gebruik voor onderweg. Nooit meer vallende doosjes of CD's in verkeerde doosjes dankzij benevelde gasten of gastheren. Het was een flinke klus, maar even doorbijten!

buizen
chansadres schreef:
Momenteel ben ik in een situatie beland, die sommige verzamelaars zullen herkennen. ...

.. Ten eerste wil ik beginnen dat ik de beste vrouw heb..

...Daarom zou ik graag weten als mensen dezelfde situatie hebben gehad of gewoon een goed idee hebben waar ik niet aan heb gedacht.

Er zit geen foto noch plattegrond bij van je woonkamer. Moeilijk om tips te geven.
Tussen de regels door lees ik dat het ook belangrijk is dat je de a.s. CD-opbergconstructie zodanig wilt dat je de CD's niet in het zicht ziet?

Een CD is 1 cm breed (of: dikte), 12,5 cm hoog en 14,5cm 'diep'.
Komen nog diktes van 'planken' (leggers) bij natuurlijk maar op een kast of schap of stelling van 2 meter hoog en bij. 150cm breed berg je 150CD's op de breedte en dus zo'n (hoogte CD + plankdikte = 15cm) 13,3 van die 150CD's-planken. Een kleine 2000 CD's.
Dit gebaseerd op strak op maat gemaakt (geen verlies aan nutteloze cm's hoogteruimte per 'plank'), anders kun je op die hoogte geen 13,3 maar bijv maar 8 of 9 van die boven elkaar gelegen 150 CD-planken kwijt.
Ik moet denken aan die moderne apothekerskasten, soepel rollend over geleiders en je trekt een paneeldeur naar voren en kijk eens wat een diepte daar achter ligt. Of nog mooier, die professionele archieven in musea of eh.. archieven. Maar dat vergt een kleine verbouwing.

In een 'gewone' mooie antieke kast kun je (achter de deuren, uit het zicht) ook heel wat CD's kwijt.
Zou het verder niet weten, chansadres.
Is het zo'n ramp dat je een kleine 3000CD's direct beschikbaar hebt in je woonkamerinham en de andere honderden of duizenden CD's elders op een of andere verdieping staan?

Een serre aanbouwen, een muziekserre? Zet er ook maar een piano neer dan. Van inham naar uitham.

Heb jij vandaag wel aan een bloemetje, geurtje of andere verrassing gedacht voor je vrouw? Het is International Women's Day.
Laat s.v.p. weten waar je voor gaat kiezen als oplossing (voor die CD's).

buizen schreef:

Er zit geen foto noch plattegrond bij van je woonkamer. Moeilijk om tips te geven.
Tussen de regels door lees ik dat het ook belangrijk is dat je de a.s. CD-opbergconstructie zodanig wilt dat je de CD's niet in het zicht ziet?

Een mooie grote collectie vind ik zeker mooi om te zien. Maar als al je muren op een pakhuis beginnen te lijken, ga ik toch achter mijn oren krabben. Ik merk gewoon dat een rustige woonkamer wat ontspannender werkt na een dag werken.

buizen schreef:

Een serre aanbouwen, een muziekserre? Zet er ook maar een piano neer dan. Van inham naar uitham.

Aantal jaren geleden hebben we al een aanbouw geplaatst. Een nieuwe keuken zodat de keuken in de woonkamer weg kon. Daar staan nu de cd's.
http://i64.tinypic.com/5bd7r6.jpg
De rode strepen zijn de kasten. Bij de buitendeur staan 2 benno's. Aan de trapkant ook 2. Daartussen zelfgemaakte kasten.
Maar een nieuwe aanbouw past helaas niet meer.

buizen schreef:

Een CD is 1 cm breed (of: dikte), 12,5 cm hoog en 14,5cm 'diep'.
Komen nog diktes van 'planken' (leggers) bij natuurlijk maar op een kast of schap of stelling van 2 meter hoog en bij. 150cm breed berg je 150CD's op de breedte en dus zo'n (hoogte CD + plankdikte = 15cm) 13,3 van die 150CD's-planken. Een kleine 2000 CD's.
Dit gebaseerd op strak op maat gemaakt (geen verlies aan nutteloze cm's hoogteruimte per 'plank'), anders kun je op die hoogte geen 13,3 maar bijv maar 8 of 9 van die boven elkaar gelegen 150 CD-planken kwijt.
Ik moet denken aan die moderne apothekerskasten, soepel rollend over geleiders en je trekt een paneeldeur naar voren en kijk eens wat een diepte daar achter ligt. Of nog mooier, die professionele archieven in musea of eh.. archieven. Maar dat vergt een kleine verbouwing.

Zulke kasten heb ik nu ook inderdaad en daarom heeft het nog geen haast. Maar ik weet dat er een tijd gaat komen dat het niet gaat passen. En ik wil het allemaal niet op het laatste moment regelen. Zeker niet met zoiets ingrijpends. De apothekerskasten is een goede oplossing. Probleem is wel dat je de meest buitenste kanten niet kunt gebruiken omdat daar de muur in de weg zit. En natuurlijk het prijskaartje. Een enkele kast ben je minimaal 800 euro kwijt. Dat word voor mij een klein fortuin.

buizen schreef:

In een 'gewone' mooie antieke kast kun je (achter de deuren, uit het zicht) ook heel wat CD's kwijt.
Zou het verder niet weten, chansadres.
Is het zo'n ramp dat je een kleine 3000CD's direct beschikbaar hebt in je woonkamerinham en de andere honderden of duizenden CD's elders op een of andere verdieping staan?

De cd's opsplitsen is voor mij niet echt een optie omdat ik alle cd's op alfabet heb gesorteerd. Zo is het makkelijker terug te vinden als ik iets zoek.

buizen schreef:

Heb jij vandaag wel aan een bloemetje, geurtje of andere verrassing gedacht voor je vrouw? Het is International Women's Day.
Laat s.v.p. weten waar je voor gaat kiezen als oplossing (voor die CD's).

Ik lig enkele dagen met griep op bed, dus I'm of the hook dit jaar. Maar bedoeling was een filmpje te pakken. Maar dat gaat helaas niet door.

Mjuman schreef:
(quote)

Het probleem is uiterst herkenbaar. Omdat ik zelf niet zo een ben die graag met zijn spullen wil batsen (ze in het zicht hebben), want een woonkamer is een plek om te ontspannen niet om op te slaan, heb ik slechts 30% van alle cd's en lp's in de woonkamer (achter deuren). Dat vergt planning en inspanning wanneer je dingen wil draaien die elders (=boven) staan.

Vorig jaar heb ik een mediaspeler (daar zat een DAC) aangeschaft en een NAS (schijfsysteem) dat net als de mediaspeler in 'het netwerk hangt'. Het idee was alles te rippen naar hard disk en de cd's op te slaan (als backup) op zolder. Dat is nog maar ten dele gelukt, omdat zoiets tijd vergt - uitzoeken of je bijv bonus tracks wel of niet meeneemt - en ik nu meer tijd bezig ben dan voorheen om nieuwe muziek te ontdekken. De mediaplayer heeft nl ook DAB (internetradio) en Tidal en Spotify in zich.
Prijzen voor de combi mediaspeler/DAC beginnen bij ca 400,- (als je ook tweedehands meeneemt) en die voor een NAS bij hetzelfde bedrag.

Op zich is het nog steeds de bedoeling dat alles op schijf komt te staan - ik ga iig de cd-speler niet meer vervangen.

Ik zal toegeven. Ik heb zelf ook een Nas staan. En een Squeezebox. Het heeft allemaal goed gelopen maar de besturing met smartphone is voor mij niet hetzelfde als ouderwets een cdtje draaien. En ik heb sowieso een Deezer abonnement aangesloten via Chromecast Audio. Dus digitaal zit het wel snor.

chansadres schreef:
De cd's opsplitsen is voor mij niet echt een optie omdat ik alle cd's op alfabet heb gesorteerd. Zo is het makkelijker terug te vinden als ik iets zoek.

Alles op alfabet, daar kan je bij een grote verzameling bijna niet buiten. Maar dat hoeft niet uit te sluiten dat je een deel van de verzameling elders kan opbergen.

Het was mijn vaste voornemen alles in de woonkamer te blijven plaatsen, maar daar ben ik inmiddels van moeten afstappen. Verzamel cd's en de cd's van enkele artiesten waar ik veel van heb staan momenteel in de kasten die ik in de hal heb staan.

Zo kan ik toch nog alles snel vinden zonder extra kasten bij in de woonkamer te plaatsen, want die staat nu echt wel vol genoeg. In die hal heb ik overigens nog wel wat mogelijkheden dus ik kan nog jaren bij blijven kopen zonder te moeten verbouwen. Maar mijn plan is om het toch wat rustig aan te doen en misschien weer eens wat te verkopen.

Kronos schreef:
... en misschien weer eens wat te verkopen.

En dat kan dan weer mooi hier.

In Muziek > Algemeen > CD rekken in hout met inschuifbalkjes:

Ik ben op zoek naar betaalbare houten cd-rekken met inschuifbalkjes. Je weet wel waar er per cd-album zo'n gleufje is om ze erin te schuiven. Ik weet dat het meer plaats dan in beslag neemt maar daar zit ik niet mee. Ik heb een kleine 5000 cd-albums in men bezit (cd-boxen inbegrepen die soms bestaan uit 10 tot 25 cd's.) Ooit waren er bij de fnac te koop aan 36 euro voor rekken van 80 cd-albums. Ik heb er daar 12 van gekocht. Meer kon niet want ze zijn totaal uitgeput en ze maken ze niet meer. Wie kan me helpen? Nu liggen al men cd's maar op de grond en dat is sonde.

buizen
Kanarievogelzang schreef:
In Muziek > Algemeen > CD rekken in hout met inschuifbalkjes:

Ik ben op zoek naar betaalbare houten cd-rekken met inschuifbalkjes. Je weet wel waar er per cd-album zo'n gleufje is om ze erin te schuiven.

Nu liggen al men cd's maar op de grond en dat is sonde.

Misschien toch handig om een foto van zo'n CD-rek te plaatsen? Want jij kunt wel zeggen 'je weet wel' maar er zijn zoveel soorten. Wil je (ongeveer) 'precies hetzelfde' of sta je ook open voor andere CD-opbergmogelijkheden? Als je wat googled, bijv. eerst op afbeeldingen en welke je dan aanstaat verder uitzoeken, dan kom je al een heel eind.
Bij de kringloop zie ik die houten rekken wel eens, absoluut niet m'n smaak.

Neen hoor buizen. Het moeten zeker niet exact dezelfde cdrekken zijn maar wel exact hetzelfde systeem. Met inschuifbalkjes ingebouwd dus. Hier is een voorbeeld http://img2.koopjeskrant.be/kk2011b/pictures/00/00/39/68/80/1.jpg Maar dan rekken voor grotere opslagplaatsen. Ik ben er al tegengekomen op google maar voor 3000 euro pas ik toch maar liever. Iemand een tip?

DVD-CD kasten : DVD / CD kast beuken - janetshop.nl

Zou je met 5 kasten voor 800 Euro klaar zijn.

buizen
Als het om zoveel op te bergen CD's gaat laat anders wat offertes maken door meubelmakers/timmerfabrieken. Misschien weet je nog meer mensen die dezelfde kasten als jij willen.
De lijsten aan de binnenzijkanten (waar je de CD's tussen schuift) moet je wel ergens kant- en klaar kunnen bestellen. Je kunt ook zelf CD-rekken gaan maken, die foto bijv. ziet er wel erg simpel uit.

Ik zou zeggen, vergeet die kasten Kanarievogelzang. Je hebt zeker 60 van die dingen nodig om je huidige collectie alleen al kwijt te kunnen. Je hebt er al 12... Lijkt me ook gruwelijk onhandig, die gleuven. Waarom wil je dat zo graag eigenlijk?

Wel Tony voor de reden die ik eerst genoemd heb bij het opzetten van deze oproep. Ik vind het veel handiger en ik ben eenarmig. Die klassieke kasten daar leunt de ene cd-album gewoon tegen de andere aan. Dan moet je staan leuteren enz om er een tussenuit te krijgen en ze dan nog eens op dezelfde plaats terug te zetten. En dan zitten ook meer en meer cd-albums ook nog eens in een stevig karton in plaats van in een cd-doos. Voor mij is het dus juist een handigheid die gleuven. Veel gebruiksvriendelijker. Maar zoals u zegt en ik ook heb gezegd besef ik dat het wel veel meer ruimte in beslag neemt. En mijn voorbeeld is maar een foto hoor wat voor rek of kast ik zoek. Dit zijn er voor 40 cd's. Die ik heb zijn er voor 80.

En aan buizen

Ja daar heb ik ook al aan gedacht. Helaas is dat niet voor mij opzei gelegd ze zelf maken. Ik ben invalide daar ik eenarmig ben. En maatwerk door een fabrikant amai ik heb eens gepolst. Die prijzen zijn om achterover te vallen. Daar koop ik bij manier van spreken nog eens meteen 5000 cd-albums voor bij.

buizen
chansadres: kwam nog op een idee. Met geleiders kun je naar voren en achteren schuiven (moderne apothekerskasten) maar natuurlijk ook opzij. Denk aan de driedeursschuifpanelenkledingkast op menig slaapkamer.

Die wat jij een 'inham' noemt in de woonkamer dat is wat moeilijk te zien maar lijkt toch wel 70cm 'diep', denk wel meer. En zo'n 280 cm breed. En bijv. een hoogte van 200cm, of 210cm.
Stel je de situatie voor dat je over de hele achterste wand een zo plat/ondiep mogelijke (15 0f 16 cm, ivm afm. CD) kast hebt. [kast1]
En daarvoor met boven en onder lopend over geleiders (heb je kant en klare systemen voor) een ook zo ondiep/plat mogelijke kast van 140x200 cm. Die kan vlak voor die achterste wandkast langs helemaal naar rechts of helemaal naar links soepel rollen. Of ergens in het midden. [kast 2]
En voor die kast nog een kast, ook van 140x200 (bxh) [kast 3].
En tot slot de voorste soepel naar links of rechts geleidende platte CD-kast 4, van 140x200.
Zo kun je duizenden CD's kwijt, heb je ze allemaal op 1 plek en je hebt wat bijzonders. Je moet wel handig zijn en op kwaliteit letten met geleiders en plaatmateriaal.
Eventueel schuif je er een gordijn of paneel voor (uit het zicht) maar dat zou zonde zijn met zo'n mooie 'inloop CD-kast/inham'.

Anders zou ik het echt niet weten, jij gaat naar duizenden CD's en wilt ze allemaal bij elkaar houden maar je mag ze niet zien in de woonkamer. Tja.

Kanarievogelzang schreef:
Ja daar heb ik ook al aan gedacht. Helaas is dat niet voor mij opzei gelegd ze zelf maken. Ik ben invalide daar ik eenarmig ben. En maatwerk door een fabrikant amai ik heb eens gepolst. Die prijzen zijn om achterover te vallen. Daar koop ik bij manier van spreken nog eens meteen 5000 cd-albums voor bij.

http://www.castorinterieur.nl/image/cache/data/cdkasten/cdkast-3806-800x600.jpg

CD/DVD-kast 4806-16

"Hoogte 262 cm / Breedte 376 cm. Geschikt voor 5184 cd's, of deels voor dvd."

Of je laat iets op maat maken zoals ik.

En dat is niet duur Paul?

buizen
L_T_B schreef:
(quote)

CD/DVD-kast 4806-16

"Hoogte 262 cm / Breedte 376 cm. Geschikt voor 5184 cd's, of deels voor dvd."

Of je laat iets op maat maken zoals ik.

Wat een prachtige op maat gemaakte kast heb jij daar staan, L_T_B. Echt heel mooi hoe je die ruimte tot zoiets hebt gemaakt. Vet.

Een op maat gemaakte kast is toch het mooiste. Laat je het doen? 'duur' (of in elk geval: veel geld).
Ik lees hier dat 'Benno's" voor 30,- 180 CD's kunnen bergen.
Voor 5184 CD's ben je dan 30 (28,8) Benno's nodig: € 900,-
Die op maat gemaakte kast kost 1795,-. Maar veel mooier.

Zelf maken met de beperking van slechts één arm, Kanarievogelzang, wordt moeilijk.
Maar dat wordt 30 kasten ophalen van de Ikea ook. Heb je geen hulp, Kanarievogelzang? Iemand die een kast kan maken?
En jij wilt om jouw moverende redenen per sé die anders gestapelde rekken: de CD's plat en in inschuifgleuven, 'je weet wel'.
Zal nog eens wat rondkijken, als ik wat zie kom ik er wel op terug. Je woont zeker in Limburg of Zeeland? Woon je in het noorden dan zou ik je ook best eens willen helpen. Al die duizenden CD's over de vloer kan natuurlijk niet. Er moeten 'opbergrekken' komen.

buizen
L_T_B schreef:
Gisteren is mijn nieuwe cd-kast afgewerkt. Vandaag (met hulp van inkie) al druk doende geweest om deze in te ruimen. Hierbij alvast de "work in progress" foto's.

(afbeelding)

(afbeelding)

Dit zijn foto's van de inrichting / inruiming van de kast.
Heb je ook foto's van het bouwproces?

Benno's heb ik via Marktplaats; gemiddeld ongeveer 7,50 Euro per stuk, dan ben je onder de 250 Euro wel klaar.

Het voordeel van Benno's is dat je kunt bijkopen naarmate er behoefte aan nieuwe opslag ontstaat. Wie gaat er nu bij wijze van spreke opslagcapaciteit voor 4000 cd's kopen, terwijl ie er 2000 heeft? Vanuit de gedachte dat ie met een aanschaf van - zeg 300 - 350 p.j - nog 6 jaar toekan? Kijk je lang tegen lege plekken aan.

Aan de andere kant wie koopt er een kast met een opslagcapaciteit voor 4000 cd's, terwijl ie er 3700 heeft en 300 - 350 p.j. bijkoopt?

Waarom moeten we steeds alle cd's die we hebben om ons heen hebben? Stel dat we 6 cd's per dag draaien, in het weekend iets meer, daar zitten nog doublures tussen - zeg 40 cd's p.w. Draaien we met een collectie van 4000 ongeveer eens in de twee jaar de hele collectie en daar willen we dan steeds tegenaan kijken.

[nerd alert]Zo maar een mijmering: wat ik wel zou willen is een app op de pc/tablet, met een scannertje erbij; iedere keer als ik een cd draai, hou ik de barcode voor het scannertje, de cd wordt opgepikt en in de database wordt het tellertje opgehoogd voor het aantal draaibeurten. Eens per half jaar (of vaker) wordt dat geëxporteerd naar excel en dan kan ik zien wat (en hoe vaak) ik iets het afgelopen half jaar heb gedraaid - vereist trouwens wel dat elke cd in een box zijn individuele code krijgt. [/nerd alert]

Draai trouwens steeds minder cd's

Dit zou bijvoorbeeld de ideale opbergsysteem zijn maar dan in kastvorm voor ongeveer dus een 5000 tal cd-albums. Met inschuifgleufjes dus. Das mijn enigste vereiste. Vooral door mijn handicap.

https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/8/4/4/0/1003004012400448.jpg

Aan plaats geen gebrek. Ik ben alleenstaand en heb 3 vrij grote slaapkamers. Maar hoeveel ik ook google, ik vind ze niet. Een meubelmaker in de buurt vraagt er bijna 3000 euro voor om het op maat te maken.

Franck Maudit
Mjuman schreef:
[nerd alert]Zo maar een mijmering: wat ik wel zou willen is een app op de pc/tablet, met een scannertje erbij; iedere keer als ik een cd draai, hou ik de barcode voor het scannertje, de cd wordt opgepikt en in de database wordt het tellertje opgehoogd voor het aantal draaibeurten. Eens per half jaar (of vaker) wordt dat geëxporteerd naar excel en dan kan ik zien wat (en hoe vaak) ik iets het afgelopen half jaar heb gedraaid - vereist trouwens wel dat elke cd in een box zijn individuele code krijgt. [/nerd alert]

Opwindender gaat de dag alvast niet worden.
Effe een ijsbad zoeken om af te koelen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:10 uur

geplaatst: vandaag om 08:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.