De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
5
geplaatst: 10 september 2016, 13:48 uur
https://www.mupload.nl/img/jjfgysct9rjgy.jpeg
Hier bijna 3900 stuks, zou nog een rek langs kunnen, en dan moet de televisie er uit.
Hier bijna 3900 stuks, zou nog een rek langs kunnen, en dan moet de televisie er uit.
0
Fedde
geplaatst: 10 september 2016, 13:53 uur
Let op. Benno is niet meer. Hij heet nu Gnedby. Hopelijk dezelfde maat.
0
geplaatst: 10 september 2016, 14:09 uur
Gelukkig hebben we Marktplaats en aardige magazijnmedewerkers bij de IKEA die weten wat koppelhaakjes zijn. 
Iets wat ze bij de klantenservice niet wisten.

Iets wat ze bij de klantenservice niet wisten.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 september 2016, 14:15 uur
vigil schreef:
Ja dat stoort mij ook enorm, niet alleen hier hoor maar overal op t net komt dat voor. Dan ben je krachtpatser en gaat het om kwaliteit ipv kwantiteit terwijl bij andere verzamelaars/verzamelingen helemaal niet zo is en mensen het juist helemaal geweldig vinden dat je veel boeken, postzegels, Ferrari shirtjes, 2de Wereld Oorlog Memorabilia e.d. hebt. Qua muziek is het vaak direct afzeiken geblazen.
(quote)
Ja dat stoort mij ook enorm, niet alleen hier hoor maar overal op t net komt dat voor. Dan ben je krachtpatser en gaat het om kwaliteit ipv kwantiteit terwijl bij andere verzamelaars/verzamelingen helemaal niet zo is en mensen het juist helemaal geweldig vinden dat je veel boeken, postzegels, Ferrari shirtjes, 2de Wereld Oorlog Memorabilia e.d. hebt. Qua muziek is het vaak direct afzeiken geblazen.
Is dat zo? Ik zie het eigenlijk bij alle verzamelingen wel hoor.
Edit: verzamelen in het algemeen wordt vaak gezien als een indicatie van een stoornis.
1
geplaatst: 10 september 2016, 14:55 uur
Puur psychologisch is dat waarschijnlijk ook wel zo en er zal vast zo wel iemand komen met allerlei links naar testen met conclusies.
Tja, ik zie het als hobby. Iemand anders geeft veel geld uit aan zijn auto door een hele dure te kopen en deze wekelijks zelf op te poetsen. Extra velgjes e.d. Dat is dan zijn hobby net zoals wij muziek als hobby hebben, de ene speelt gitaar en heeft een paar van die dingen aan de muur hangen en de ander spaart albums waarop gitaar te horen is zullen we maar zeggen
Ik zie dat niet als stoornis. Je ziet het al aan de supermarkten met z'n Freek plaatjes, Boerderij beestjes, Angri Birds, flippo's en wat hebben we allemaal wel niet gehad. Mensen zijn vatbaar om dingen te sparen en compleet te maken. Is dat een zo verkeerd? Lijkt mij niet zolang het maar op een gezonde manier blijft en niet de gezondheid dan wel de liquide middelen van de persoon in gevaar brengen.
Vaak zijn de mensen die dit soort opmerkingen plaatsen rationele koude denkers die zich niet in andere kunnen verplaatsen en emoties niet getoond mogen worden (generaliseren is ook een vak
) en dat is ook weer een stoornis 
Tja, ik zie het als hobby. Iemand anders geeft veel geld uit aan zijn auto door een hele dure te kopen en deze wekelijks zelf op te poetsen. Extra velgjes e.d. Dat is dan zijn hobby net zoals wij muziek als hobby hebben, de ene speelt gitaar en heeft een paar van die dingen aan de muur hangen en de ander spaart albums waarop gitaar te horen is zullen we maar zeggen

Ik zie dat niet als stoornis. Je ziet het al aan de supermarkten met z'n Freek plaatjes, Boerderij beestjes, Angri Birds, flippo's en wat hebben we allemaal wel niet gehad. Mensen zijn vatbaar om dingen te sparen en compleet te maken. Is dat een zo verkeerd? Lijkt mij niet zolang het maar op een gezonde manier blijft en niet de gezondheid dan wel de liquide middelen van de persoon in gevaar brengen.
Vaak zijn de mensen die dit soort opmerkingen plaatsen rationele koude denkers die zich niet in andere kunnen verplaatsen en emoties niet getoond mogen worden (generaliseren is ook een vak
) en dat is ook weer een stoornis 
0
geplaatst: 10 september 2016, 15:48 uur
Tony schreef:
Maar dat muziek je primaire levensbehoefte is blijkt wel duidelijk uit je inrichting. Niet lullig bedoeld, maar zoveel mag ik toch wel concluderen?
Maar dat muziek je primaire levensbehoefte is blijkt wel duidelijk uit je inrichting. Niet lullig bedoeld, maar zoveel mag ik toch wel concluderen?
Ja, want ik ben een alien.

Moet ik ook nog foto's van mijn keuken en slaapkamer plaatsen?
Muziek is voor mij een secundaire levensbehoefte net als voor iedereen. En mijn groter dan gemiddelde muziekverzameling is maar een tertiaire levensbehoefte.
0
Misterfool
geplaatst: 10 september 2016, 15:51 uur
'Stoornis' heeft in ieder geval een heel negatieve bijklank. Zo ver ik het zie (al heb ik een veel minder grote verzameling als de bovenstaande heren) verzamel ik enkel uit een liefde voor muziek. Ik haal bijzonder veel plezier uit het beluisteren en verzamelen van Vinyl en Cd's en zo ver ik het kan zien is de enige 'schade' wat centjes aan het eind van de maand en wat woonruimte(één kast op mijn kamer heden te dagen). Ik vermoed dat verzamelen pas negatief wordt als je het doet om het dagelijks leven(en daar bijhorende problematiek) te ontlopen. Dat verzamelen met die intensiviteit indicatief is voor een stoornis, wil ik dan wel geloven.
0
geplaatst: 10 september 2016, 15:58 uur
Onweerwolf schreef:
Edit: verzamelen in het algemeen wordt vaak gezien als een indicatie van een stoornis.
Enkel door mensen die aan de stoornis lijden van alles op één hoopje gooien. In dit geval maken ze geen onderscheid tussen een gewone gezonde verzamelhobby en verzamelwoede.
Heel veel mensen hebben een uitgebreide verzameling van bijvoorbeeld postzegels, of munten. Dat is volgens psychiaters een goede gewoonte maar het wordt problematisch als je heel obsessief objecten verzamelt. Dit wordt door psychiaters verzamelwoede genoemd. Patiënten weigeren objecten weg te gooien en stelen spullen om hun verzameling uit te breiden. In extreme gevallen stapelen ze huizen vol met verzamelingen van bijvoorbeeld kranten of speelgoed waardoor er geen plaats meer over is in de woonruimte.
Bron: Knack
5
geplaatst: 10 september 2016, 18:08 uur
Hoe vaak ik niet hoor 'dat kan je toch nooit allemaal draaien?'. Veel mensen vinden het gek. Ja, ik heb heel veel cd's, ja ik heb heel veel lp's en ja mijn iTunes library puilt ook uit 
Mijn grootste probleem is ruimte. Cd's komen er niet veel meer bij. Die staan allemaal achter gesloten deuren en inmiddels maar twee rijen achter elkaar gezet (zoekt niet handig helaas).
Ook mijn vinyl kan ik bijna niet meer kwijt.
De bedoeling is dat er een grote maatkast gemaakt gaat worden voor in de woonkamer waar alles in kan. Maar maatwerk kost geld. Veel geld als je het echt mooi en goed wilt doen. Dus nog even doorsparen.
Hier een gedeelte van mijn verzameling. Vinyl in de bijkamer (mijn partner had blijkbaar een glazen bol toen we in dit huis gingen wonen, want de zelfgemaakte kast had 1 laag voor vinyl en daar was ik toen al jaren mee gestopt). Jazz en r&b/soul/funk staat in bakken in de woonkamer en zoals gezegd staan de cd's in diverse kasten maar niet in het zicht.
Overigens heb ik ook de leuke gewoonte dvd's en boeken te kopen en dat zijn er inmiddels ook heel veel
Ik ben altijd blij om hier verzamelingen van dezelfde orde te zien.
http://i66.tinypic.com/2ymvqdz.jpg
http://i66.tinypic.com/2r5544x.jpg
http://i63.tinypic.com/16ldbht.jpg

Mijn grootste probleem is ruimte. Cd's komen er niet veel meer bij. Die staan allemaal achter gesloten deuren en inmiddels maar twee rijen achter elkaar gezet (zoekt niet handig helaas).
Ook mijn vinyl kan ik bijna niet meer kwijt.
De bedoeling is dat er een grote maatkast gemaakt gaat worden voor in de woonkamer waar alles in kan. Maar maatwerk kost geld. Veel geld als je het echt mooi en goed wilt doen. Dus nog even doorsparen.
Hier een gedeelte van mijn verzameling. Vinyl in de bijkamer (mijn partner had blijkbaar een glazen bol toen we in dit huis gingen wonen, want de zelfgemaakte kast had 1 laag voor vinyl en daar was ik toen al jaren mee gestopt). Jazz en r&b/soul/funk staat in bakken in de woonkamer en zoals gezegd staan de cd's in diverse kasten maar niet in het zicht.
Overigens heb ik ook de leuke gewoonte dvd's en boeken te kopen en dat zijn er inmiddels ook heel veel

Ik ben altijd blij om hier verzamelingen van dezelfde orde te zien.
http://i66.tinypic.com/2ymvqdz.jpg
http://i66.tinypic.com/2r5544x.jpg
http://i63.tinypic.com/16ldbht.jpg
0
geplaatst: 10 september 2016, 18:10 uur
Fedde schreef:
Ik heb mijn Benno's vorig jaar verkocht en nieuwe Gnedby's gekocht. Het formaat is hetzelfde alleen zijn de planken dunner, wat ik dan weer mooier vind.
0
geplaatst: 11 september 2016, 08:37 uur
In huize chansadres is de verbouwing al flink onderweg. Met een paar kleine tegenslagen.
Ik had kasten besteld maar de maten bleken net wat anders te zijn (wel groter maar niet meer plaats in de kast). En dat betekende dat mijn indeling moest worden omgegooid. De kasten waren spotgoedkoop dus ik ga niet klagen. Het in elkaar zetten was ook een crime opzich. Ik heb jaren bij een kantoormeubelbedrijf gewerkt en een Ikea kast bouw ik in enkele minuten op. Maar deze kasten moesten veel aan gesleuteld worden.
De oude cd kasten zijn perfect maar hadden één manco. Ze plakten. CD's beschadigden niet maar elke week moest ik even de cdtjes loswikken. Dat probleem heb ik direct opgelost door doorzichtige folie te plakken op de planken. Kost me 20 euro maar nu schuift alles heerlijk. Klein nadeel. Door het dunne laagje vinyl passen enkele boxsetjes niet meer in de kast. Maar daarmee valt te leven.
De cd's zijn nu compleet verhuisd. De nieuwe kasten moeten nog aan de muur worden bevestigd en dan is het waarschijnlijk klaar. Dan is mijn collectie in ieder geval voor lange tijd toekomst proof want op het moment heb ik niet veel ruimte meer over in de oude kasten. En zolang de kasten nog leeg staan, kunnen er nog wat serie's / films / spellen staan. Maar de kasten zijn gekocht voor de muziek.
Hopelijk binnenkort enkele foto's maar voor nu een plattegrondje
https://www.mupload.nl/img/qqfncxkbrtv0w.jpg
Ik had kasten besteld maar de maten bleken net wat anders te zijn (wel groter maar niet meer plaats in de kast). En dat betekende dat mijn indeling moest worden omgegooid. De kasten waren spotgoedkoop dus ik ga niet klagen. Het in elkaar zetten was ook een crime opzich. Ik heb jaren bij een kantoormeubelbedrijf gewerkt en een Ikea kast bouw ik in enkele minuten op. Maar deze kasten moesten veel aan gesleuteld worden.
De oude cd kasten zijn perfect maar hadden één manco. Ze plakten. CD's beschadigden niet maar elke week moest ik even de cdtjes loswikken. Dat probleem heb ik direct opgelost door doorzichtige folie te plakken op de planken. Kost me 20 euro maar nu schuift alles heerlijk. Klein nadeel. Door het dunne laagje vinyl passen enkele boxsetjes niet meer in de kast. Maar daarmee valt te leven.
De cd's zijn nu compleet verhuisd. De nieuwe kasten moeten nog aan de muur worden bevestigd en dan is het waarschijnlijk klaar. Dan is mijn collectie in ieder geval voor lange tijd toekomst proof want op het moment heb ik niet veel ruimte meer over in de oude kasten. En zolang de kasten nog leeg staan, kunnen er nog wat serie's / films / spellen staan. Maar de kasten zijn gekocht voor de muziek.
Hopelijk binnenkort enkele foto's maar voor nu een plattegrondje

https://www.mupload.nl/img/qqfncxkbrtv0w.jpg
0
geplaatst: 11 september 2016, 08:42 uur
aERodynamIC schreef:
Hoe vaak ik niet hoor 'dat kan je toch nooit allemaal draaien?'. Veel mensen vinden het gek. Ja, ik heb heel veel cd's, ja ik heb heel veel lp's en ja mijn iTunes library puilt ook uit

Zo herkenbaar! Mijn ouders konden er al vroeg aan wennen maar mijn schoonouders bleven erover bezig. Bovengestelde vraag vaak gehoord maar ook "met spotify heb je die toch niet meer nodig", "dat kost veel geld" en de klapper "wat is het toch een rotzooi". Als ik voor mijn verjaardag een cd vroeg, die ik graag wilde, kreeg ik te horen "Die muziek vind ik niets aan dus dat krijg je niet". De logica heb ik nooit begrepen... Maar veel mensen die me kennen, weten niet anders. Maar nieuwe mensen moet ik het altijd uitleggen.
0
geplaatst: 11 september 2016, 08:57 uur
chansadres schreef:
"met spotify heb je die toch niet meer nodig"
,
"dat kost veel geld"
"wat is het toch een rotzooi".
"Die muziek vind ik niets aan dus dat krijg je niet"

'dat kan je toch nooit allemaal draaien?'

"met spotify heb je die toch niet meer nodig"
, "dat kost veel geld"
"wat is het toch een rotzooi".

"Die muziek vind ik niets aan dus dat krijg je niet"

'dat kan je toch nooit allemaal draaien?'

Prachtig, uit het leven gegrepen.
1
geplaatst: 11 september 2016, 10:43 uur
Heren. Diep respect. Ik heb hier iets meer dan twee benno's vol. Denk dat mijn wederhelft het niet zo tof had gevonden als ik naast een flinke boekenkast ook nog eens 3000 cd's had gehad.
Eigenlijk gek ook want zo'n 90% van die cd's luister ik regelmatig. Terwijl ik de boeken amper nog aanraak. Maar iets in mij vind het zonde om die boeken weg te doen... nu hebben we nog wel een zolderkamer over maar ik wil mijn muziek wel bij de hand houden omdat ik voornamelijk beneden luister.
Wat commentaar betreft, dat is met alle hobby's die een ander niks aan vindt. Ik vind het dan weer zonde om elk seizoen honderden euro's uit te geven aan de nieuwste mode. Dan gaat en cd of lp veel langer mee. Zo heb ik tamelijk wat tattoos, daar had ik mijn cd collectie minimasl mee kunnen verdriedubbelen, inclusief de extra benno's en dat vinden sommige mensen ook zonde van het geld. En diezelfde mensen vinden dan ook nog eens dat ik veel cd's heb!
Ach iedere gek zijn gebrek.
Eigenlijk gek ook want zo'n 90% van die cd's luister ik regelmatig. Terwijl ik de boeken amper nog aanraak. Maar iets in mij vind het zonde om die boeken weg te doen... nu hebben we nog wel een zolderkamer over maar ik wil mijn muziek wel bij de hand houden omdat ik voornamelijk beneden luister.
Wat commentaar betreft, dat is met alle hobby's die een ander niks aan vindt. Ik vind het dan weer zonde om elk seizoen honderden euro's uit te geven aan de nieuwste mode. Dan gaat en cd of lp veel langer mee. Zo heb ik tamelijk wat tattoos, daar had ik mijn cd collectie minimasl mee kunnen verdriedubbelen, inclusief de extra benno's en dat vinden sommige mensen ook zonde van het geld. En diezelfde mensen vinden dan ook nog eens dat ik veel cd's heb!
Ach iedere gek zijn gebrek.
0
geplaatst: 26 september 2016, 20:08 uur
Nieuwe aanwinst en daardoor ineens weer wat ruimte over (de rest staat nog gewoon in mijn oude kast in een bijkamer) 
Ongetwijfeld een bekende kast voor velen
http://i63.tinypic.com/nn7cz9.jpg

http://i63.tinypic.com/nn7cz9.jpg
0
Rizz
geplaatst: 26 september 2016, 22:44 uur
Ah die zijn fijn. Daar heb ik er drie van
Helaas nog niet genoeg platen om ze mee te vullen. Wel zakken penne.
Helaas nog niet genoeg platen om ze mee te vullen. Wel zakken penne.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 09:04 uur
aERodynamIC schreef:
Nieuwe aanwinst en daardoor ineens weer wat ruimte over (de rest staat nog gewoon in mijn oude kast in een bijkamer)
(afbeelding)

(afbeelding)
Ze hebben weer de 5x5 vak in het assortiment. En hij is een stukje goedkoper geworden.
Wat ik wel onzin vind is dat de Ikea in verschillende vestigingen adverteert met de Kallax als vinylkast. In de showroom zie je dus dan de kasten staan volledig gevuld met hoezen. Maar als je de beschrijving leest van de kast, dan mag er maar maximaal 65 platen in mogen staan. Ongeacht de grootte van de kast.
Ik snap dat het natuurlijk is om dit te voorkomen: https://bobsvinyl.files.wordpress.com/2013/11/expedit_collapse.jpg
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 12:28 uur
chansadres schreef:
Maar als je de beschrijving leest van de kast, dan mag er maar maximaal 65 platen in mogen staan. Ongeacht de grootte van de kast.
Maar als je de beschrijving leest van de kast, dan mag er maar maximaal 65 platen in mogen staan. Ongeacht de grootte van de kast.
65 platen, dat is niet eens één vak vol.

Ik heb altijd gevonden dat die kasten er te licht gemaakt uitzien. Tip aan aERodynamIC, bevestig aan de achterkant een rug met voldoende schroeven. Dat maakt het geheel al een pak steviger en er zal minder stof in de kast komen.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 13:07 uur
Als je ook zo incapabel bent om een Ikea-kast verkeerd in elkaar te zetten, verdien je dit ook bijna zeg.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 13:15 uur
Kronos schreef:
Ik heb altijd gevonden dat die kasten er te licht gemaakt uitzien. Tip aan aERodynamIC, bevestig aan de achterkant een rug met voldoende schroeven. Dat maakt het geheel al een pak steviger en er zal minder stof in de kast komen.
(quote)

Afgezien van die (goede) tip, helpt het ook om de kast aan de muur te verankeren of voorovervallen als ie topzwaar is.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 13:31 uur
Inderdaad, al zal die lage kast van Aero niet voorover vallen.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 13:44 uur
Kronos schreef:
Al kun je die kast van Aero ook 90◦ draaien (zoals chez nous het geval is), dacht ik in eerste instantie aan de 5 * 5 vaks, zeker als je het alfabet volgt, vrije ruimte laat en bovenaan begint - tenzij je natuurlijk de gewoonte hebt om rechts onderin te beginnen en dan van A naar Z te gaan van onder naar boven

0
geplaatst: 1 oktober 2016, 14:09 uur
Wat betreft zo'n 5x5 vak van Ikea, ook verankerd in de muur met een plugje zou ik die nog steeds niet volladen met lp's. 

0
geplaatst: 1 oktober 2016, 14:26 uur
Kronos schreef:
Wat betreft zo'n 5x5 vak van Ikea, ook verankerd in de muur met een plugje zou ik die nog steeds niet volladen met lp's.
Hier in de kamer staan Billy's (boekenkasten) van 2.37 m compleet volgeladen met boeken, per kast van 80 cm breed ca 250 boeken (250 - 300 g per stuk); 3 stuks, op 4 plaatsen verankerd. Da's niet veel minder dan zo'n 5 * 5 kast met zeg ca 1800 lp's. Je moet wel zorgen dat alles goed waterpas staat, of iets hellend naar de muur (wigjes) en zeker pluggen van 8 mm gebruiken.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 14:43 uur
Mjuman schreef:
Hier in de kamer staan Billy's (boekenkasten) van 2.37 m compleet volgeladen met boeken, per kast van 80 cm breed ca 250 boeken (250 - 300 g per stuk); 3 stuks, op 4 plaatsen verankerd. Da's niet veel minder dan zo'n 5 * 5 kast met zeg ca 1800 lp's.
Hier in de kamer staan Billy's (boekenkasten) van 2.37 m compleet volgeladen met boeken, per kast van 80 cm breed ca 250 boeken (250 - 300 g per stuk); 3 stuks, op 4 plaatsen verankerd. Da's niet veel minder dan zo'n 5 * 5 kast met zeg ca 1800 lp's.
Waarom cijfertjes noemen als je ze niet natelt?
1800 lp's wegen zo'n 400 kg. Jouw boeken hooguit 100 kg. Bovendien heeft een Billy boekenkast een rug. Boekenkasten zijn dan ook gemaakt om boeken in te zetten.
Zo'n 5x5 vak is géén platenkast en ze volladen met platen is gewoon vragen om problemen.

0
geplaatst: 1 oktober 2016, 15:00 uur
Kronos schreef:
1800 lp's wegen zo'n 400 kg. Jouw boeken hooguit 100 kg. Bovendien heeft een Billy boekenkast een rug. Boekenkasten zijn dan ook gemaakt om boeken in te zetten.
Zo'n 5x5 vak is géén platenkast en ze volladen met platen is gewoon vragen om problemen.
(quote)
Dat laatste lijkt me eerder van toepassing op een poging tot communicatie met jou. Misschien 'ns een workshop NLP volgen

0
geplaatst: 1 oktober 2016, 18:02 uur
Je argumenten zijn alweer op en dan verschijnt er zo'n typische Mjuman-reactie. 

0
Misterfool
geplaatst: 1 oktober 2016, 18:06 uur
https://media.giphy.com/media/GjYjLvGErsggg/giphy.gif.
Bekvecht vooral verder heren, ik heb de popcorn al gepakt.
Bekvecht vooral verder heren, ik heb de popcorn al gepakt.

* denotes required fields.