De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 19:15 uur
Dezelfde fout gemaakt als die kast hierboven ergens. Lesje mechanica kan geen kwaad zo te zien. Het ligt iig niet aan de kast.
0
geplaatst: 1 oktober 2016, 19:41 uur
De constructie is gewoon niet voorzien op het gewicht van een kleine halve ton vinyl. Diagonaal is er amper enige sterkte. Als je tegen de zijkant van de kast blaast valt ze om. Bevestigt aan de muur met het bijgeleverde plugje is het nog steeds niet veilig genoeg om er tegenaan te leunen.
12
geplaatst: 24 november 2016, 13:29 uur
0
geplaatst: 24 november 2016, 14:00 uur
Erg mooi Liesjemeer! Hoe heb je het gemaakt? Ik moet mijn platen in ons nieuwe huis nog een goede plek geven en ik vind dit er wel erg tof uitzien.
0
geplaatst: 24 november 2016, 14:02 uur
Edgar18, best simpel: latjes op maat halen, oogjes die je in het plafond kunt schroeven. 4 gaatjes in de latjes, 2 aan iedere kant, en dan als een touwladdertje knopen 

0
geplaatst: 24 november 2016, 14:06 uur
Het ziet er kék uit, maar met zo'n 1500 vinilio's moet je dan wel heel veel knopen en over een joekel van een woonkamer beschikken 

1
Misterfool
geplaatst: 24 november 2016, 14:07 uur
Het is net alsof je een platenzaak binnenloopt. Awesome!
3
geplaatst: 24 november 2016, 14:10 uur
Haha ja, ja, Mjuman
Ik heb ook gewoon nog een paar bakken staan hoor. Maar wel cool om door te wisselen en te genieten van mooie hoezen.
Misterfool Thanks!!
Edgar18, nog een paar fotootjes om het systeem te verduidelijken!
https://s18.postimg.org/r8wkptiu1/IMG_3229.jpg
https://s18.postimg.org/95tzmhxy1/IMG_3230.jpg
Ik heb ook gewoon nog een paar bakken staan hoor. Maar wel cool om door te wisselen en te genieten van mooie hoezen. Misterfool Thanks!!
Edgar18, nog een paar fotootjes om het systeem te verduidelijken!
https://s18.postimg.org/r8wkptiu1/IMG_3229.jpg
https://s18.postimg.org/95tzmhxy1/IMG_3230.jpg
1
geplaatst: 24 november 2016, 14:16 uur
Ik heb zoiets, maar dan van metaal, jaren geleden eens gekocht bij de waaghals.
Ze hebben dat nog zie ik.
http://www.waaghals.com/sho...
Maar ik denk dat het goedkoper is om het zelf te maken.
Ze hebben dat nog zie ik.
http://www.waaghals.com/sho...
Maar ik denk dat het goedkoper is om het zelf te maken.

1
geplaatst: 24 november 2016, 16:43 uur
Die van Eels is wel freaky om aan de muur te hebben , wel beautiful natuurlijk..
1
geplaatst: 24 november 2016, 18:22 uur
Inderdaad erg mooi Liesjemeer. Zo krijgen die prachtige albums (want ik zie er meerdere) ook de prachtige uitstraling die ze verdienen!
0
geplaatst: 6 januari 2017, 15:55 uur
Bij deze een paar foto's van miijn glazen CD molen. Handgemaakt door n meubelmaker naar mijn eigen tekening. Er passen 12 jewel cases in n vakje x 4 x 8 = 384 CD's in de molen. Ik heb al lang veel meer CD's, maar t/m letter S staat in de molen. Hij is te koop, trouwens... 
Zie marktplaats. CD rek / molen glas

0
Owned
geplaatst: 11 januari 2017, 12:31 uur
Wat een gave collecties zeg!
Ik hou het zelf een stuk bescheidener. Ik heb namelijk een prachtige leren cd map van 10 jaar oud.
Hier zitten grotendeels van mijn cd's in en mijn auto bewaakt de map. Zo kan ik tijdens het rijden een album luisteren uit mijn collectie.
Wanneer ik thuis zit, luister ik meestal muziek via Spotify of YouTube.
Ik hou het zelf een stuk bescheidener. Ik heb namelijk een prachtige leren cd map van 10 jaar oud.
Hier zitten grotendeels van mijn cd's in en mijn auto bewaakt de map. Zo kan ik tijdens het rijden een album luisteren uit mijn collectie.
Wanneer ik thuis zit, luister ik meestal muziek via Spotify of YouTube.
1
geplaatst: 11 januari 2017, 12:36 uur
Tony schreef:
Bij deze een paar foto's van miijn glazen CD molen. Handgemaakt door n meubelmaker naar mijn eigen tekening. Er passen 12 jewel cases in n vakje x 4 x 8 = 384 CD's in de molen. Ik heb al lang veel meer CD's, maar t/m letter S staat in de molen. Hij is te koop, trouwens...

is die 100 euro incl cd's ?

0
geplaatst: 11 januari 2017, 17:20 uur
Are you %#@&*@(#!?@$€₩ serieus? Weet je wel hoe gaaf dat ding is? Het is geen Benno!!!

0
geplaatst: 11 januari 2017, 17:54 uur
Voor 100 euro koop je wel vier benno's. Daar kan bijna het dubbele aantal cd's in.
Maar nu verklap ik waarschijnlijk jouw plan.

0
Onweerwolf
geplaatst: 11 januari 2017, 17:59 uur
Tony schreef:
Weet je wel hoe gaaf dat ding is? Het is geen Benno!!!
Weet je wel hoe gaaf dat ding is? Het is geen Benno!!!
Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Benno's vind ik ook niet mooi maar die zou ik nog wel in mijn woonkamer willen tolereren.

De omgekeerde swastika aan de bovenkant vind ik dan nog wel weer aardig.
0
geplaatst: 11 januari 2017, 21:04 uur
En mijn mooie molen niet????
Haha, zei m'n vriendin ook al. Dat ik me wel moest realiseren dat er ook mensen zijn die 'm misschien niet zo mooi vinden. We hebben er zowaar een gevonden.
Heb 'm zelf ontworpen en een gast heeft 'm gemaakt van glas. Dan heb je er toch n andere kijk op, zeg maar...
Haha, zei m'n vriendin ook al. Dat ik me wel moest realiseren dat er ook mensen zijn die 'm misschien niet zo mooi vinden. We hebben er zowaar een gevonden.
Heb 'm zelf ontworpen en een gast heeft 'm gemaakt van glas. Dan heb je er toch n andere kijk op, zeg maar...

0
Onweerwolf
geplaatst: 11 januari 2017, 21:25 uur
Nee sorry,
Het doet me denken aan zo'n zonnebrillenapparaat bij de Kruidvat.
Vroeger ('80's + '90's) zag je dit soort cd (of cassette) molens, in kleiner formaat, overigens heel erg veel.
Het doet me denken aan zo'n zonnebrillenapparaat bij de Kruidvat.
Vroeger ('80's + '90's) zag je dit soort cd (of cassette) molens, in kleiner formaat, overigens heel erg veel.
1
geplaatst: 11 januari 2017, 21:33 uur
Ja, daar is ie destijds wel op geïnspireerd. Je datering is namelijk behoorlijk accuraat... Hoopte eigelijk dat mijn design niet beetje iets tijdloos zou hebben. Niet dus. Je wordt bedankt Onweerwolf 

0
geplaatst: 11 januari 2017, 23:25 uur
Tony schreef:
Ja, daar is ie destijds wel op geïnspireerd. Je datering is namelijk behoorlijk accuraat... Hoopte eigelijk dat mijn design niet beetje iets tijdloos zou hebben. Niet dus. Je wordt bedankt Onweerwolf
Geluk bij een ongeluk is dat je bovenzijde niet de andere kant op hebt laten draaien, want dan had je een swastika gehad (hakenkruis) - nu is dat het spiegelbeeld ervan.
Je merkt al: hier spullen als cd's of rekken ze zo (dat metalendvd-rek bijv) tot aardig wat commentaar leidt

1
geplaatst: 12 januari 2017, 08:13 uur
Kronos schreef:
Voor 100 euro koop je wel vier benno's. Daar kan bijna het dubbele aantal cd's in.
Toeval wil dat ik daar drie witte van te koop heb staan.
Hebben de Billy / Benno combinatie in de woonkamer vervangen door Besta met deurtjes, alle boeken, cd's en blu-rays worden zo aan het zicht onttrokken. Oogt wat rustiger want het werd echt een zooitje.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 11:32 uur
Cd's staan en liggen verspreid door het hele huis. Een deel in die molen dus, 2 dozen op zolder, verhuisdoos in de kelder waar ik af en toe wat uit vis, plank boven mijn bureau waar er inmiddels ook alweer 100 op staan, het is klaar. Ik wil ze bij elkaar hebben staan. Ga ook over op Benno's. (Kronos had me door...) Zitten ze vol, koop je er gewoon een bij. Heb er nu om te beginnen al 6 nodig. 

0
geplaatst: 12 januari 2017, 14:11 uur
Mjuman schreef:
Geluk bij een ongeluk is dat je bovenzijde niet de andere kant op hebt laten draaien, want dan had je een swastika gehad (hakenkruis) - nu is dat het spiegelbeeld ervan.
Wat ook een swastika is hoor. Maar zoals iedereen wel weet (of zou moeten weten) staat het oorspronkelijk voor geluk dus een ongeluk hoeft dat niet te zijn.
0
geplaatst: 12 januari 2017, 14:44 uur
Kronos schreef:
dus een ongeluk hoeft dat niet te zijn.
dus een ongeluk hoeft dat niet te zijn.
Wel voor de verkoopkansen van het ding blijkbaar. Kijke, kijke, nie kopen is het tot nu toe... Zou een prijsverlaging werken?
Iedereen die wel eens in (boeddhistisch) Z-O Azië is geweest, weet dat je daar in het straatbeeld wordt doodgegooid (niet letterlijk als in werpsterren) met linksom danwel rechtsom draaiende swastika's.
1
geplaatst: 12 januari 2017, 16:33 uur
Tony schreef:
Wel voor de verkoopkansen van het ding blijkbaar. Kijke, kijke, nie kopen is het tot nu toe... Zou een prijsverlaging werken?
Geen idee. Als iemand echt interesse heeft krijg je wel bericht, zou ik denken. Maar er zijn ongetwijfeld nog maar heel weinig mensen die hun cd's zo willen opbergen. En als het al in de smaak valt is het de vraag of iemand er een geschikte plaats voor heeft. Een muur vol cd's is nog altijd leuk, maar ik denk dat cd's niet meer het prestige uitstralen waardoor mensen ze in een speciaal ontworpen glazen molen willen etaleren.
* denotes required fields.