De Site / Gebruikers / Hoe berg jij je cd's/platen op? / Foto's van je collectie
zoeken in:
1
geplaatst: 25 december 2021, 13:21 uur
Ja ja, de Engelsen en hun rooms...
Richie:
I think there's someone in the drawing-room.
Eddie:
The what-room?
Richie:
The drawing-room.
Eddie:
I don't think I've been in there. What, you mean we've got a room just for drawing in?
Richie:
You're so common, aren't you? What do you call it, the snug or the saloon or something?
Eddie:
Oh, the lounge!
Richie:
That's it! Yes, the laaunge! There's someone down in the laaunge!
Bottom (Serie, 1991 - 1995)
Richie:
I think there's someone in the drawing-room.
Eddie:
The what-room?
Richie:
The drawing-room.
Eddie:
I don't think I've been in there. What, you mean we've got a room just for drawing in?
Richie:
You're so common, aren't you? What do you call it, the snug or the saloon or something?
Eddie:
Oh, the lounge!
Richie:
That's it! Yes, the laaunge! There's someone down in the laaunge!
Bottom (Serie, 1991 - 1995)
0
geplaatst: 25 december 2021, 13:27 uur
Jammer dat het niet van notenhout is. ziet er wat goedkoop uit zo 

0
geplaatst: 25 december 2021, 13:28 uur
Zou ik best willen haha, maar het moest wit worden omdat de woonkamer vrij donker is (wit zou anders mijn voorkeur niet hebben).
0
geplaatst: 25 december 2021, 13:29 uur
aERodynamIC schreef:
Zou ik best willen haha, maar het moest wit worden omdat de woonkamer vrij donker is (wit zou anders mijn voorkeur niet hebben).
(quote)
perfect zo bij die (eikenhouten) houten vloer
0
Boer K
geplaatst: 25 december 2021, 13:46 uur
Opgeruimd staat netjes...http://hys2d3ayt6x6b7ts22ypg68p.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/01/CDs.jpg
Ik heb met schijfjes geen binding; wel met vinyl... die heb ik altijd bewaard. Maar geen behoefte meer om ze te draaien (al ruim 20 jaar geen platenspeler meer in bezit). Geef mij maar muziekstreaming, ideaal. Beluisteren muziek met koptelefoon.
Ik heb met schijfjes geen binding; wel met vinyl... die heb ik altijd bewaard. Maar geen behoefte meer om ze te draaien (al ruim 20 jaar geen platenspeler meer in bezit). Geef mij maar muziekstreaming, ideaal. Beluisteren muziek met koptelefoon.
2
geplaatst: 25 december 2021, 14:25 uur
Streaming vind ik enkel ideaal op het fietsje richting werk (en terug uiteraard). En in de keuken tijdens het koken. Via een bluetooth speaker aangezien ik om het daar te horen de installatie wel héél hard moet zetten
Maar verder geen streamen hier in huis. Vind dat toch teveel ten koste gaan van de hele beleving. Maar dat is uiteraard persoonlijk en voor iedereen weer anders.
Maar verder geen streamen hier in huis. Vind dat toch teveel ten koste gaan van de hele beleving. Maar dat is uiteraard persoonlijk en voor iedereen weer anders.
1
geplaatst: 25 december 2021, 14:58 uur
vielip schreef:
Streaming vind ik enkel ideaal op het fietsje richting werk (en terug uiteraard). En in de keuken tijdens het koken. Via een bluetooth speaker aangezien ik om het daar te horen de installatie wel héél hard moet zetten
Maar verder geen streamen hier in huis. Vind dat toch teveel ten koste gaan van de hele beleving. Maar dat is uiteraard persoonlijk en voor iedereen weer anders. Humorist! Streamen én bluetooth noemen in één alinea geeft al dat je wellicht wat hiaten zijn in je audio-kennis
bijtanken kan hier: Streaming - hoe doe je het en wat heb je nodig - MusicMeter.nlDe - inmiddels ingeburgerde - naam voor zo'n apparaat is netwerkspeler (voor zowel je eigen collectie, geript naar NAS, als voor Tidal, Spotify en Qobuz). Ik kan je verzekeren dat cd's rippen een enorme ruimtebesparing oplevert. En met de genoemde diensten kan je veel nieuwe muziek eenvoudig leren kennen.
Mensen die inspiratie zoeken voor kasten, kunnen die hier vinden:
Schappenkasten op maat online configureren | jouwMaatkast.nl
2
Mssr Renard
geplaatst: 25 december 2021, 15:30 uur
vielip schreef:
Maar verder geen streamen hier in huis. Vind dat toch teveel ten koste gaan van de hele beleving. Maar dat is uiteraard persoonlijk en voor iedereen weer anders. Exact dezelfde manier en beleving en wijze van muziek als jij. Ik heb alleen geen cd's meer. Wel heul veul lp's en streamen doe ik via een tablet die in het mengpaneel (waar ook de lp-spelers op staan aangesloten) is ingeprikt.
Streamen is leuk als je erg van mainstream houdt en alles kunt vinden wat je zoekt. Ik vind niet altijd wat ik zoek op de streaming-platforms. Dus vandaar gewoon lekker veel lp's draaien. Net als jij koop ik ook nieuw spul, want hoe anders steun je moderne artiesten (vooral de kleintjes). Streaming daar verdient een artiest niet mee.
0
geplaatst: 25 december 2021, 15:39 uur
0
geplaatst: 25 december 2021, 16:51 uur
Mssr Renard schreef:
Exact dezelfde manier en beleving en wijze van muziek als jij, vielip Ik heb alleen geen cd's meer. Wel heul veul lp's en streamen doe ik via een tablet die in het mengpaneel (waar ook de lp-spelers op staan aangesloten) is ingeprikt.
Streamen is leuk als je erg van mainstream houdt en alles kunt vinden wat je zoekt. Ik vind niet altijd wat ik zoek op de streaming-platforms. Dus vandaar gewoon lekker veel lp's draaien. Net als jij koop ik ook nieuw spul, want hoe anders steun je moderne artiesten (vooral de kleintjes). Streaming daar verdient een artiest niet mee.
Exact dezelfde manier en beleving en wijze van muziek als jij, vielip Ik heb alleen geen cd's meer. Wel heul veul lp's en streamen doe ik via een tablet die in het mengpaneel (waar ook de lp-spelers op staan aangesloten) is ingeprikt.
Even reageren, ook al past die mainstream-schoen mij niet echt
Hier streamt nu: Arild Andersen, Paolo Vinaccia, Tommy Smith - In-House Science (2018) - MusicMeter.nl
Zelf maak ik - net als bij culinaire dingen (slow en fast food) - een onderscheid tussen fast en slow listening en ook nog 'ns gewoon listening. Daarbij staat vinyl voor slow (gezien het ritueel eromheen) en streaming/cd beluisteren voor de beide andere, afhankelijk van moment en stemming. Voor mij werkt het. Ca 30% van m'n lp's staan in de woonkamer en 25% van de cd's - sommige cd's, klassiek en mix-cd's bijv, leveren nl bij rippen een hoop nawerk op (ivm fiksen van de metadata)
Ook bij de streaming services vindt er afdracht (kick-back fee) plaats richting artiesten en al is niet echt een vetpot, kan het bij frequent draaien toch wel een aardig bedrag opleveren. Spinvis is een goed voorbeeld van dat laatste.
Het staat eenieder vrij om te luisteren zoals en waar ie wil, maar dat rare beeld van streaming is echt achterhaald. En dan heb ik het nog niet over het H3-perspectief, zeg maar het 'hoarden' van fysieke releases.

6
geplaatst: 1 april 2022, 13:16 uur
0
geplaatst: 1 april 2022, 14:10 uur
Ha, ik ben niet de enige die cassettebandjes in het zicht heb staan/hangen... 

0
geplaatst: 3 april 2022, 23:10 uur
Ik ben een nieuw opbergsysteem voor mijn cd's aan het overwegen en mijn oog viel hier op Castor. Ik begreep dat enkelen van jullie zo'n systeem thuis hebben staan, maar zo'n beetje alle foto's alhier lijken inmiddels verzwolgen door het grote boze internetmonster. Hebben jullie wellicht een (recente) foto ter inspiratie en hoe zijn jullie ervaringen met Castor? (L_T_B, GrafGantz, Broem, Bonk)
0
geplaatst: 3 april 2022, 23:58 uur
GrafGantz schreef:
L_T_B heeft een nieuwe bestelling uitstaan om een oude kast van Castor te vervangen, die kan wellicht meer vertellen over de kasten an sich. Maar ik neem aan dat hij over de kwaliteit tevreden is, anders bestel je er niet nogmaals natuurlijk.
L_T_B heeft een nieuwe bestelling uitstaan om een oude kast van Castor te vervangen, die kan wellicht meer vertellen over de kasten an sich. Maar ik neem aan dat hij over de kwaliteit tevreden is, anders bestel je er niet nogmaals natuurlijk.
Over de mensen van Castor niets dan lof.

Op de website van Castor staan kasten in alle soorten en maten. Voor inspiratie kun je beter daar kijken.
0
geplaatst: 4 april 2022, 00:31 uur
L_T_B schreef:
Op de website van Castor staan kasten in alle soorten en maten. Voor inspiratie kun je beter daar kijken.
Ik zag inderdaad een aantal foto's, maar toch voornamelijk niet gevulde kasten. Het gaat bij mij toch meer leven als je zo'n kast in een interieur ziet, rijendik gevuld met cd's. Maar goed om te horen dat jij nog steeds vol lof bent.
1
geplaatst: 4 april 2022, 08:13 uur
Ook hier niets dan lof over Castor. Probeer deze week wel even een foto te maken en te plaatsten.
8
geplaatst: 4 april 2022, 09:24 uur
Mijn kast is hier nog wel te vinden, maar ik post hem nog wel een keer, scheelt je weer zoeken
.
Het is een behoorlijke investering, maar ik ben uitermate tevreden over de kwaliteit van de kast en over de service van Castor. Zeker een aanrader dus!
https://i.postimg.cc/LXRZV0v5/cdkast.jpg
.Het is een behoorlijke investering, maar ik ben uitermate tevreden over de kwaliteit van de kast en over de service van Castor. Zeker een aanrader dus!
https://i.postimg.cc/LXRZV0v5/cdkast.jpg
0
geplaatst: 4 april 2022, 11:06 uur
jeroentjuhh schreef:
Mijn kast is hier nog wel te vinden, maar ik post hem nog wel een keer,
Mijn kast is hier nog wel te vinden, maar ik post hem nog wel een keer,
Is die inmiddels vol?

0
geplaatst: 4 april 2022, 13:09 uur
Kast staat nog altijd als een huis hier, al wordt een deel helaas door de kat als krabpaal gebruikt. Maar daar kunnen ze bij Castor niks aan doen natuurlijk 

0
geplaatst: 4 april 2022, 15:17 uur
jeroentjuhh schreef:
Mijn kast is hier nog wel te vinden, maar ik post hem nog wel een keer, scheelt je weer zoeken
.
. De vakken voor lp's vind ik wel erg breed. De lp's gaan dan met teveel gewicht tegen elkaar hangen als ze niet mooi rechtstaan. In twee kasten van mij zijn de vakken 37 cm voor een kleine honderd lp's en dat is al aan de brede kant. In de kast met vakken van 25 cm voor ongeveer 65 lp's is het makkelijker bladeren en de lp's blijven er mooi in recht staan.
0
geplaatst: 4 april 2022, 17:53 uur
jeroentjuhh schreef:
.
. Dank je wel, daar had ik dan kennelijk toch overheen gekeken. Maar dat ziet er mooi uit, fijn om te horen dat je er uitermate tevreden over bent!
3
Soledad
geplaatst: 4 april 2022, 19:31 uur
Kronos schreef:
De vakken voor lp's vind ik wel erg breed. De lp's gaan dan met teveel gewicht tegen elkaar hangen als ze niet mooi rechtstaan. In twee kasten van mij zijn de vakken 37 cm voor een kleine honderd lp's en dat is al aan de brede kant. In de kast met vakken van 25 cm voor ongeveer 65 lp's is het makkelijker bladeren en de lp's blijven er mooi in recht staan.
(quote)
De vakken voor lp's vind ik wel erg breed. De lp's gaan dan met teveel gewicht tegen elkaar hangen als ze niet mooi rechtstaan. In twee kasten van mij zijn de vakken 37 cm voor een kleine honderd lp's en dat is al aan de brede kant. In de kast met vakken van 25 cm voor ongeveer 65 lp's is het makkelijker bladeren en de lp's blijven er mooi in recht staan.
https://i.ibb.co/NZktS4b/0199-F602-299-D-41-F6-B417-697-D0-DDC56-AA.jpg
Je zou deze kunnen proberen Kronos. Ik heb ze in m’n Kallax staan om te voorkomen dat de platen tegen elkaar drukken en zodat ze niet wegschuiven. Werkt perfect en eenmaal in de kast gevuld met de LP’s zie je ze niet meer.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 5 april 2022, 09:06 uur
Handig, ik heb laatst ook zware boekensteunen gebruikt om omvallen en scheef staan te voorkomen in de Kallax. Ik heb er nog geen problemen mee gehad, maar de vakken beginnen wel erg vol te raken. Ik merkte dat het ook met een steun wel even gedoe is om alle platen netjes rechtop te houden.
Ben alleen wel bang dat het er niet fraaier van wordt op deze manier. Ik heb er dan ook al snel tien nodig, wat nog best kostbaar is en een boel plastic. Ik kan eens kijken of ik een dun schapje kan plaatsen tussen de vakken, dat half terugvalt in het vak. Dan zie je er vanaf de voorkant niet veel van.
Ben alleen wel bang dat het er niet fraaier van wordt op deze manier. Ik heb er dan ook al snel tien nodig, wat nog best kostbaar is en een boel plastic. Ik kan eens kijken of ik een dun schapje kan plaatsen tussen de vakken, dat half terugvalt in het vak. Dan zie je er vanaf de voorkant niet veel van.
1
geplaatst: 5 april 2022, 15:15 uur
Zo'n InTecc lp standaard lijkt me meer bedoeld voor mensen die niet meer dan veertig platen hebben en die deze naast hun Crosley platenspeler willen zetten.
Het zou mij meer dan 1000 euro kosten om alle lp's zo op te bergen. Ik heb ooit in een platenwinkel meegemaakt dat ze op sommige plaatsen lp's in zulke smallere plastic houders hadden staan. Dat bladert zeer moeilijk.
Zoals ik gisteren schreef, een vak van 25 cm breed is ideaal. Als je dat gewoon losjes met lp's opvult blijven ze mooi rechtstaan én je kan er makkelijk een lp uithalen. De kasten met bredere vakken (37 cm) gaan ook nog wel, maar daar heb je al een beetje het probleem van lp's die makkelijk scheef gaan hangen. Of je moet er wat meer lp's in steken maar dan gaan ze al een beetje te vast zitten om ze er makkelijk uit te halen.
De vakken in de Castor kast van jeroentjuhh lijken me minstens 70 cm breed. Daar kan misschien één vastgemaakte Intecc lp standaard in het midden van het vak een verbetering zijn.
Het zou mij meer dan 1000 euro kosten om alle lp's zo op te bergen. Ik heb ooit in een platenwinkel meegemaakt dat ze op sommige plaatsen lp's in zulke smallere plastic houders hadden staan. Dat bladert zeer moeilijk.
Zoals ik gisteren schreef, een vak van 25 cm breed is ideaal. Als je dat gewoon losjes met lp's opvult blijven ze mooi rechtstaan én je kan er makkelijk een lp uithalen. De kasten met bredere vakken (37 cm) gaan ook nog wel, maar daar heb je al een beetje het probleem van lp's die makkelijk scheef gaan hangen. Of je moet er wat meer lp's in steken maar dan gaan ze al een beetje te vast zitten om ze er makkelijk uit te halen.
De vakken in de Castor kast van jeroentjuhh lijken me minstens 70 cm breed. Daar kan misschien één vastgemaakte Intecc lp standaard in het midden van het vak een verbetering zijn.
0
geplaatst: 5 april 2022, 16:14 uur
Vroeger verkocht Lundia, dat merk van die modulaire kasten - aan te passen op velerlei manieren - ook inzetplankjes (van triplex), net iets minder diep dan de kast (30 of 40 cm). Je plaatste dan 2 u-profielbeugeltjes in de plank (voor de platen) en die erboven - en dan schoof je het schotje erin - werkte perfect. Ben al eens op zoek geweest naar u-profielen van aluminium met een interne breedte van 4 mm - maar bij aardig wat lp's is dat toch veel werk.
Volgepropte bakken met lp's is waar je bij menig platenzaak (en op de beurs) mee geconfronteerd kunt worden.
Volgepropte bakken met lp's is waar je bij menig platenzaak (en op de beurs) mee geconfronteerd kunt worden.
0
geplaatst: 5 april 2022, 16:29 uur
Mjuman schreef:
Bij menig verzamelaar ook denk ik. Het blijven aankopen van lp's ligt meestal net iets meer voor de hand dan het blijven aankopen van opbergruimte.

* denotes required fields.