De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen
zoeken in:
2
Tidalwave
geplaatst: 12 oktober 2022, 16:16 uur
Gedeeld 1, 2 en 3.
Kaarten bemachtigd voor "This Is Not A Drill" in de Ziggo Dome op 4 april 2023.
Kaarten bemachtigd voor "This Is Not A Drill" in de Ziggo Dome op 4 april 2023.
5
geplaatst: 24 oktober 2022, 11:56 uur
1. Live mogen DJ'en op een bruiloft op een prachtlocatie, waarbij zowel seventiesklassiekers als nummers uit de huidige top-40 het uitstekend deden.
2. Een (ongeplande) herfstwandeling op de vroege zondagochtend (en de koffie daarna)
3. Na negen weken werken nu genieten van de herfstvakantie.
2. Een (ongeplande) herfstwandeling op de vroege zondagochtend (en de koffie daarna)
3. Na negen weken werken nu genieten van de herfstvakantie.
4
geplaatst: 2 december 2022, 14:26 uur
1. Na mijn halfjaarlijkse grote schoonmaakbeurt heb ik mijn mini-toren in de woonkamer gezet en ben ik de laatste late avonden weer veel cd's aan het luisteren - ik kom titels tegen waarvan ik vergeten was dat ik ze had.
2. Omdat ik ook graag wat doe tijdens het luisteren, ben ik weer een beetje begonnen te doodlen.
3. Nu lekker muziek luisteren van de laptop met een goeie koptelefoon op, op het programma staan Primus (Brown Album), The Jesus Lizard (Liar), Captain Beefheart (Shiny Beast) en Neil Young (Harvest).
2. Omdat ik ook graag wat doe tijdens het luisteren, ben ik weer een beetje begonnen te doodlen.
3. Nu lekker muziek luisteren van de laptop met een goeie koptelefoon op, op het programma staan Primus (Brown Album), The Jesus Lizard (Liar), Captain Beefheart (Shiny Beast) en Neil Young (Harvest).
5
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 2 december 2022, 17:18 uur
Afgelopen week:
1. Daar gaan we weer: opnieuw vijf kilo Oostenrijkse snoepjes Nimm2 in ontvangst mogen nemen. Resultaat: nog meer gestegen in de achting van Ma Spamalot die binnenkort 89 kaarsjes mag uitblazen.
2. Na ellenlange tijd én als beloning van Ma Spamalot (voor die snoepjes) nog eens een overheerlijke prei met gehakt en patattekes schotel mogen eten en of het gesmaakt heeft.
3. Voor de zoveelste keer weer mogen "winnen" in één van mijn stamcafés, na dit jaar drie keren twintig bierbonnen (reservenummer lotto, de elf) vorige week een mooie enveloppe met centjes mogen ontvangen voor de lotto bingo.
Carpe diem (et cave canem)!
1. Daar gaan we weer: opnieuw vijf kilo Oostenrijkse snoepjes Nimm2 in ontvangst mogen nemen. Resultaat: nog meer gestegen in de achting van Ma Spamalot die binnenkort 89 kaarsjes mag uitblazen.
2. Na ellenlange tijd én als beloning van Ma Spamalot (voor die snoepjes) nog eens een overheerlijke prei met gehakt en patattekes schotel mogen eten en of het gesmaakt heeft.
3. Voor de zoveelste keer weer mogen "winnen" in één van mijn stamcafés, na dit jaar drie keren twintig bierbonnen (reservenummer lotto, de elf) vorige week een mooie enveloppe met centjes mogen ontvangen voor de lotto bingo.
Carpe diem (et cave canem)!
2
geplaatst: 2 december 2022, 18:18 uur
Sir Spamalot schreef:
1. Daar gaan we weer: opnieuw vijf kilo Oostenrijkse snoepjes Nimm2 in ontvangst mogen nemen.
1. Daar gaan we weer: opnieuw vijf kilo Oostenrijkse snoepjes Nimm2 in ontvangst mogen nemen.
Eigenlijk dus Nimm5

1
geplaatst: 2 december 2022, 21:24 uur
Sir Spamalot schreef:
Afgelopen week:
Afgelopen week:
Vruger: toen mensen nog een loonzakje kregen (met daarin contanten) hing bijjons in de cafés een kast met gleuven, waarboven de namen van stamgasten waren vermeld. Konden ze iig een deel van het loonzakje in de kroegspaarpot stoppen (bleef er nog iets over). Zonder gekheid, op de lagere school meerdere klasgenoten die erop werden gestuurd om pa op te halen - 't eten staat klaar zei ons ma - uit de kroeg. De kroeg als financiële weldoener is voor mij als een wolf in schaapskleren.
En 5 kilo snoep is ongeveer 5% van een fraai afgewerkte kroon

2
geplaatst: 13 december 2022, 16:32 uur
1. Mijn buurvrouw heeft de gang weer versierd met eigen werk.
2. Af en toe nog cd'tjes luisteren en ondertussen doodlen.
3. Morgen pannenkoeken met Maggi.
2. Af en toe nog cd'tjes luisteren en ondertussen doodlen.
3. Morgen pannenkoeken met Maggi.
1
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 13 december 2022, 16:51 uur
En het was afgelopen weekend weer prijs: twintig bierbonnen (reservenummer lotto, de elf)!
12
geplaatst: 14 december 2022, 19:44 uur
1. Kookboek van mijn favoriete ramenshop in Nijmegen ontvangen. De ramenshop is niet meer, maar nu kan ik hopelijk thuis net zulke lekkere ramen maken (ik heb al veel recepten uit andere boeken en van andere websites uitgeprobeerd maar nog nooit echt tevreden geweest). Ik heb in ieder geval 24 december ingeruimd om de hele dag te koken en te bakken (de matcha blondie moet ook snel herbeleefd worden).
2. Inmiddels een tijdje aan het mediteren en ik heb in jaren niet zo goed geslapen en mijn hoofd is in jaren niet zo leeg geweest. Dat zorgt voor zeer veel extra energie en ruimte voor andere dingen.
3. Heb mijn hele leven nog nooit een hele push-up kunnen doen, maar ik kan er nu sinds een week tien achter elkaar.
Eigenlijk heb ik er nog veel meer, maar voor nu houd ik het even bij deze drie.
2. Inmiddels een tijdje aan het mediteren en ik heb in jaren niet zo goed geslapen en mijn hoofd is in jaren niet zo leeg geweest. Dat zorgt voor zeer veel extra energie en ruimte voor andere dingen.

3. Heb mijn hele leven nog nooit een hele push-up kunnen doen, maar ik kan er nu sinds een week tien achter elkaar.
Eigenlijk heb ik er nog veel meer, maar voor nu houd ik het even bij deze drie.

9
geplaatst: 15 december 2022, 08:18 uur
1. Ondanks de koude is het heerlijk fietsweer naar en van werk. Volgende week +10 graden, maar wel met storm en regen, dus dan ga ik dagen als vandaag toch wel missen.
2. Sinds een paar weken begonnen bij een heuse sportvereniging. Ik kwam er achter dat in de sporthal waar ik letterlijk op uitkijk vanuit de woonkamer elke week recreatief wordt gebadmintond door mensen die net als ik niet meer piepjong zijn. Ben vooral gedurende de wintermaanden eigenlijk te inactief, dus dit was een uitgelezen mogelijkheid om daar verandering in te brengen. Had het spelletje iets van 26 geleden voor het laatst gespeeld tijdens de gymles op de middelbare school, dus het is nog wel een beetje afzien momenteel. Hoop wel elke week wat beter (en fitter) te worden.
3. Beetje weinig vrij genomen van werk dit jaar, dus kijk reikhalzend uit naar de week tussen kerst en oud- en nieuw als we officieel gesloten zijn. In mijn functie ontkom ik er niet aan om af en toe thuis een paar uurtjes hier en daar te werken, maar het gaat toch als een beetje vakantie voelen. Volgend jaar toch eens wat vaker vrij nemen, verwacht eind dit jaar nog 8 weken vakantie over te hebben, en daar komen op 1-1 gewoon weer 8 weken bij.
2. Sinds een paar weken begonnen bij een heuse sportvereniging. Ik kwam er achter dat in de sporthal waar ik letterlijk op uitkijk vanuit de woonkamer elke week recreatief wordt gebadmintond door mensen die net als ik niet meer piepjong zijn. Ben vooral gedurende de wintermaanden eigenlijk te inactief, dus dit was een uitgelezen mogelijkheid om daar verandering in te brengen. Had het spelletje iets van 26 geleden voor het laatst gespeeld tijdens de gymles op de middelbare school, dus het is nog wel een beetje afzien momenteel. Hoop wel elke week wat beter (en fitter) te worden.
3. Beetje weinig vrij genomen van werk dit jaar, dus kijk reikhalzend uit naar de week tussen kerst en oud- en nieuw als we officieel gesloten zijn. In mijn functie ontkom ik er niet aan om af en toe thuis een paar uurtjes hier en daar te werken, maar het gaat toch als een beetje vakantie voelen. Volgend jaar toch eens wat vaker vrij nemen, verwacht eind dit jaar nog 8 weken vakantie over te hebben, en daar komen op 1-1 gewoon weer 8 weken bij.
15
geplaatst: 31 december 2022, 17:32 uur
2020, 2021 en 2022 waren geen topjaren voor mij, maar 2023 heeft alle signalen op groen om dat wél te worden
1. Eergisteren een krabbel gezet onder het contract van mijn huurwoning - eindelijk (weer) zelfstandig op mezelf wonen
2. Promotie op het werk gekregen en de secundaire arbeidsvoorwaarden blijken ook niet misselijk
3. Na flink wat gedate te hebben dit jaar, toch ‘gewoon’ weer als vrijgezel het nieuwe jaar in
1. Eergisteren een krabbel gezet onder het contract van mijn huurwoning - eindelijk (weer) zelfstandig op mezelf wonen
2. Promotie op het werk gekregen en de secundaire arbeidsvoorwaarden blijken ook niet misselijk
3. Na flink wat gedate te hebben dit jaar, toch ‘gewoon’ weer als vrijgezel het nieuwe jaar in
4
Tidalwave
geplaatst: 1 januari 2023, 14:06 uur
1. Kerstboom wordt geruimd.
2. Overcomplete oliebollen in de container.
3. Overige oudejaarsavond-hapjes crushen en afdanken.
(4. ZO, DIT HEBBEN WE WEER GEHAD
)
2. Overcomplete oliebollen in de container.
3. Overige oudejaarsavond-hapjes crushen en afdanken.
(4. ZO, DIT HEBBEN WE WEER GEHAD
)
6
geplaatst: 3 januari 2023, 09:55 uur
2023 is goed begonnen:
- veel plezier gehad met het kerstcadeau dat ik mezelf had gegeven (lego bookstore).
- vluchten geboekt naar Belfast, in mei ga ik - eindelijk- weer naar mijn tweede thuis.
- voornemen om lekker veel te blijven lezen is voortvarend van start gegaan, ik verwacht vandaag mijn tweede boek van het jaar uit te lezen.
- veel plezier gehad met het kerstcadeau dat ik mezelf had gegeven (lego bookstore).
- vluchten geboekt naar Belfast, in mei ga ik - eindelijk- weer naar mijn tweede thuis.
- voornemen om lekker veel te blijven lezen is voortvarend van start gegaan, ik verwacht vandaag mijn tweede boek van het jaar uit te lezen.
9
BrotherJohn
geplaatst: 3 januari 2023, 16:15 uur
- dagelijks besef van leven in vrede en vrijheid (en de betrekkelijkheid ervan)
- musicmeter, gamesmeter en in mindere mate moviemeter bewijzen deze lange schoolvakantie weer hun meerwaarde bij het uitfilteren van uit te proberen titels
- mijn eerste maand als alleenstaande vader van twee jongens (van 8 en 2, mama is op een verre reis) gaat prima. Beide jongens vandaag in mooiere, duurdere nieuwe schoenen gestoken dan vooraf de bedoeling was, dat overkomt me vaker, valt toch onder fijne gebeurtenis.
- musicmeter, gamesmeter en in mindere mate moviemeter bewijzen deze lange schoolvakantie weer hun meerwaarde bij het uitfilteren van uit te proberen titels
- mijn eerste maand als alleenstaande vader van twee jongens (van 8 en 2, mama is op een verre reis) gaat prima. Beide jongens vandaag in mooiere, duurdere nieuwe schoenen gestoken dan vooraf de bedoeling was, dat overkomt me vaker, valt toch onder fijne gebeurtenis.
12
geplaatst: 7 januari 2023, 17:44 uur
1) Ik kon overstappen van energiemaatschappij en heb duizenden euro’s terug gekregen aan ten onrechte ingehouden voorschotten. Er was iets fout gegaan bij het uitlezen van mijn meters en in de communicatie daarna. Ik heb als eerste mijn dak laten repareren want ik had al weken een emmer in de woonkamer staan waar water indruppelde.
2) Ik heb als tweede een nieuwe computer gekocht en alles werkt nu vele keren sneller. Ik heb met die computer nog een oude versie van een boek, dat ik aan het schrijven was, kunnen vinden op een cloud. Die versie bleek redelijk recent. Ik ben nog steeds in de wolken van die vondst en ben van plan om weer verder te gaan met het werken aan dat boek.
3) Bij het opruimen van een wespennest op zolder kwam ik allerlei leuke singletjes tegen die ik al jaren kwijt was. Die ga ik morgen weer eens draaien.
2) Ik heb als tweede een nieuwe computer gekocht en alles werkt nu vele keren sneller. Ik heb met die computer nog een oude versie van een boek, dat ik aan het schrijven was, kunnen vinden op een cloud. Die versie bleek redelijk recent. Ik ben nog steeds in de wolken van die vondst en ben van plan om weer verder te gaan met het werken aan dat boek.
3) Bij het opruimen van een wespennest op zolder kwam ik allerlei leuke singletjes tegen die ik al jaren kwijt was. Die ga ik morgen weer eens draaien.
1
geplaatst: 7 januari 2023, 17:47 uur
Wat een emotionele rollercoaster. Succes met het afronden van jouw boek 

0
geplaatst: 7 januari 2023, 20:42 uur
GrafGantz schreef:
2. Sinds een paar weken begonnen bij een heuse sportvereniging. ... elke week recreatief wordt gebadmintond door mensen die net als ik niet meer piepjong zijn. .... Had het spelletje iets van 26 geleden voor het laatst gespeeld
Zo herkenbaar dit, het enige verschil is, dat ik die draad deze maand weer wil gaan oppakken. Reuze benieuwd hoe het ervoor staat.2. Sinds een paar weken begonnen bij een heuse sportvereniging. ... elke week recreatief wordt gebadmintond door mensen die net als ik niet meer piepjong zijn. .... Had het spelletje iets van 26 geleden voor het laatst gespeeld
2
geplaatst: 8 januari 2023, 09:48 uur
Met kerst een midweek in center parcs, getrakteerd door moeders.
Daarna een week op Fuerteventura, getrakteerd door schoonouders.
Nu weer lekker thuis. Lekker lezen en muziek luisteren.
Daarna een week op Fuerteventura, getrakteerd door schoonouders.
Nu weer lekker thuis. Lekker lezen en muziek luisteren.
2
Tidalwave
geplaatst: 16 januari 2023, 18:47 uur
1. Na 2 weken ziek thuis morgen weer werken.
2. Daarom begint voor mij het Nieuwe Jaar op 17 januari.
3. De afgelopen 2 weken deel ik in bij 2022.
2. Daarom begint voor mij het Nieuwe Jaar op 17 januari.
3. De afgelopen 2 weken deel ik in bij 2022.
2
Tidalwave
geplaatst: 26 januari 2023, 13:07 uur
1. Nu ff muziek luisteren bij garage terwijl ik wacht.
2. 4 nieuwe all-weather banden laten monteren
3. Blij dat ik de luxe heb om deze banden te kunnen betalen.
2. 4 nieuwe all-weather banden laten monteren
3. Blij dat ik de luxe heb om deze banden te kunnen betalen.
3
geplaatst: 26 januari 2023, 17:45 uur
Tussen 12:00 en nu een hele berg bureaucratische en praktische klusjes afgewerkt.
En tegelijk ging de deurbel een stuk of tachtig keer omdat een hoop langverwachte pakketjes toevallig allemaal op dezelfde dag aan besloten te komen.
Heb flink heen en weer moeten rennen binnenshuis, maar nu is er ook echt het gevoel dat een hele berg vakjes zijn afgevinkt.
Waren dat twee dingen?
Ok, dan de derde: daarna nog een uurtje met vrouwlief in bed siestaatje gedaan.
En tegelijk ging de deurbel een stuk of tachtig keer omdat een hoop langverwachte pakketjes toevallig allemaal op dezelfde dag aan besloten te komen.
Heb flink heen en weer moeten rennen binnenshuis, maar nu is er ook echt het gevoel dat een hele berg vakjes zijn afgevinkt.

Waren dat twee dingen?
Ok, dan de derde: daarna nog een uurtje met vrouwlief in bed siestaatje gedaan.

10
geplaatst: 3 februari 2023, 18:00 uur
1. Een lieve briefkaart van mijn moeder gehad, met daarin enkele zorgvuldig uitgeknipte krantenartikelen over muziek die we allebei kunnen waarderen. Je mag het omslachtig vinden, maar ik vind het geweldig (zowel de artikelen als de moeite die ze voor me doet).
2. Een Kahoot gemaakt voor mijn leerlingen waarin ze vragen moesten beantwoorden over mijn middelbareschooltijd, waarbij ze soms geschokt en soms uiterst geamuseerd reageerden op het niet al te brave verleden van hun meester.
3. In de gymzaal, waar gezellig de muziek aanstond, luidkeels met de kinderen meegezongen met Taylor Swift (de verbazing was van de gezichten af te lezen dat ik de nummers uit mijn hoofd kende).
2. Een Kahoot gemaakt voor mijn leerlingen waarin ze vragen moesten beantwoorden over mijn middelbareschooltijd, waarbij ze soms geschokt en soms uiterst geamuseerd reageerden op het niet al te brave verleden van hun meester.
3. In de gymzaal, waar gezellig de muziek aanstond, luidkeels met de kinderen meegezongen met Taylor Swift (de verbazing was van de gezichten af te lezen dat ik de nummers uit mijn hoofd kende).
14
geplaatst: 3 februari 2023, 22:15 uur
1. Nieuwe Twin Peaks tattoo
2. Dankzij de The History of Philosophy Without Any Gaps podcast weer helemaal into filosofie en primaire teksten doorploegen.
3. Meditatie is echt de beste ontdekking ooit. Het maakt mijn leven zo ontzettend veel makkelijker en leuker. Had niet verwacht na drie maanden al zoveel verschil te merken, en dat terwijl ik ook nog heel veel te leren heb.
2. Dankzij de The History of Philosophy Without Any Gaps podcast weer helemaal into filosofie en primaire teksten doorploegen.
3. Meditatie is echt de beste ontdekking ooit. Het maakt mijn leven zo ontzettend veel makkelijker en leuker. Had niet verwacht na drie maanden al zoveel verschil te merken, en dat terwijl ik ook nog heel veel te leren heb.
6
geplaatst: 9 februari 2023, 19:17 uur
1. Ik heb me ingeschreven voor de Vierdaagse en sinds deze week ben ik wat serieuzer aan het trainen. (wandelen doe ik sowieso al veel) Het bevalt goed en geeft me veel rust.
2. Mijn werkdag was naast productief ook bijzonder gezellig: Disneyliedjes zingen voorafgaand aan examens, kletsen over boeken en slap ouwehoeren met studenten en collega's.
3. Vandaag deelde ik voor het eerst mijn sponsorpagina (ik zamel geld in voor Parkinson onderzoek, de ziekte die mijn vader had) en binnen een halve dag ben ik ruim over de helft. Overdonderend...
2. Mijn werkdag was naast productief ook bijzonder gezellig: Disneyliedjes zingen voorafgaand aan examens, kletsen over boeken en slap ouwehoeren met studenten en collega's.
3. Vandaag deelde ik voor het eerst mijn sponsorpagina (ik zamel geld in voor Parkinson onderzoek, de ziekte die mijn vader had) en binnen een halve dag ben ik ruim over de helft. Overdonderend...
0
geplaatst: 9 februari 2023, 19:55 uur
3
geplaatst: 9 februari 2023, 19:59 uur
1. Ontbijt op bed gemaakt met nepvis, spruitjes uit de airfryer en zelfgemaakte tartaarsaus.
2. Bureaucratische overwinning geboekt op Movistar door eindelijk met succes het internet af te laten kappen op het kantoor waar we vorige maand de lichten al uit hebben gedaan.
Tevens ook een overwinning op mezelf, want telefoneren vind ik heel naar.
3. De jacht op nolla tegels voor ons apartement hier in Valencia is eindelijk weer open, na drie jaar teleurstelling en frustratie.
2. Bureaucratische overwinning geboekt op Movistar door eindelijk met succes het internet af te laten kappen op het kantoor waar we vorige maand de lichten al uit hebben gedaan.
Tevens ook een overwinning op mezelf, want telefoneren vind ik heel naar.
3. De jacht op nolla tegels voor ons apartement hier in Valencia is eindelijk weer open, na drie jaar teleurstelling en frustratie.
0
geplaatst: 9 februari 2023, 20:37 uur
Los van mijn opvattingen over tattoos: indrukwekkend. Wat betekent het houtblok voor jou, madmadder?
2
geplaatst: 9 februari 2023, 21:12 uur
EttaJamesBrown schreef:
Los van mijn opvattingen over tattoos: indrukwekkend. Wat betekent het houtblok voor jou, madmadder?
Dit is the log lady uit Twin Peaks, een vrouw met een stuk hout en dat blok geeft haar en anderen advies. Één van de vele eigenzinnige personages uit de serie, en één van mijn favorieten.
https://pbs.twimg.com/media/EjAo4qQX0Ac88Fm.jpg:large
* denotes required fields.