De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen
zoeken in:
1
geplaatst: 7 oktober 2023, 11:55 uur
Ja, qua muziek vielen deze vragen (ook die van de tegenstanders, die vond ik nog erger) wel heel ver uit mijn comfortzone.
11
geplaatst: 7 oktober 2023, 11:56 uur
1. Contractverlenging voor 6 maanden ontvangen (en na wat gesprekken ook mee akkoord gegaan). Toch wel fijn, hoewel het ergens ook voelt als uitstel van executie. Maar goed dat zien we dan wel weer. Voorlopig kan ik nog eventjes de buffer verder opbouwen.
2. Nu ruim een maand geleden de eerste medicatie volledig afgebouwd en dat gaat nog altijd erg goed. Eind van het jaar opnieuw de waardes controleren en als het dan nog steeds zo gaat kan ik de andere medicatie ook afbouwen. Dat zou dan na 2 jaar problemen, klachten, onderzoek en medicatiegebruik betekenen dat ik weer terug ben naar hoe het enigszins was.
3. Bijna vakantie. Eind van de maand naar Griekeland en daar heb ik toch verrekte veel zin in.
4. Nou vooruit die vierde er ook bij want ik voel me de laatste tijd sinds jaren toch weer echt verrekte goed.
2. Nu ruim een maand geleden de eerste medicatie volledig afgebouwd en dat gaat nog altijd erg goed. Eind van het jaar opnieuw de waardes controleren en als het dan nog steeds zo gaat kan ik de andere medicatie ook afbouwen. Dat zou dan na 2 jaar problemen, klachten, onderzoek en medicatiegebruik betekenen dat ik weer terug ben naar hoe het enigszins was.

3. Bijna vakantie. Eind van de maand naar Griekeland en daar heb ik toch verrekte veel zin in.
4. Nou vooruit die vierde er ook bij want ik voel me de laatste tijd sinds jaren toch weer echt verrekte goed.
1
geplaatst: 7 oktober 2023, 12:01 uur
Dat klinkt wel heel fijn! Goed hoor!
Hoe is dit eigenlijk verlopen?
Mssr Renard schreef:
1. Ik werd gisteren gebeld door mijn oude gitarist van het duo Brian Sydney & The Washboard Kid. Of ik zin had om een gig met hem te spelen. Ja, dat vind ik wel gaaf, ja. Sinds 2016 geen live-optreden meer gedaan.
1. Ik werd gisteren gebeld door mijn oude gitarist van het duo Brian Sydney & The Washboard Kid. Of ik zin had om een gig met hem te spelen. Ja, dat vind ik wel gaaf, ja. Sinds 2016 geen live-optreden meer gedaan.
Hoe is dit eigenlijk verlopen?
1
Mssr Renard
geplaatst: 7 oktober 2023, 12:11 uur
Tja. Door slechte nachtrust heb ik deze aan mij voorbij laten gaan. Ik voel me er wel rot onder. Want ik had er wil zin in en heb mijn maatje laten zitten (zo voelt het bij mij), maar hij vond het wel okay.
Zo had het kunnen zijn:
Misschien ben ik even te oud voor dit soort dingen, of misschien past het even niet in mijn leven, met mijn drukke baan en ook studie.
Bedankt voor het vragen en tevens ook knap van je dat je al wist dat je niet door was, en toch he geheim wist te houden. Ik zou dat niet kunnen. En toch vind ik het ook knap dat jullie zover zijn gekomen.
0
geplaatst: 8 oktober 2023, 00:30 uur
Mssr Renard schreef:
Misschien ben ik even te oud voor dit soort dingen, of misschien past het even niet in mijn leven, met mijn drukke baan en ook studie.
Bedankt voor het vragen en tevens ook knap van je dat je al wist dat je niet door was, en toch he geheim wist te houden. Ik zou dat niet kunnen. En toch vind ik het ook knap dat jullie zover zijn gekomen.
Zou me ook een beetje schuldig voelen, al is dat nergens voor nodig. Maar naast een baan en studie kan het inderdaad net even teveel zijn. Blijkbaar snapt je maatje dat ook.
Misschien was hij ook wel blij met een rustige avond.En we moesten een contract ondertekenen, dus het was wel nodig dat we het geheim hielden. Al ben ik wel goed in dingen geheim houden als het echt moet hoor. Heb daar geen moeite mee.
11
geplaatst: 10 oktober 2023, 11:22 uur
ZAP! schreef:
1. Iemand leren kennen en in een dikke week tijd veel beleefd, laat ik het zo maar zeggen.
En door... sinds gisteren zijn we officieel een stel. Pril, breekbaar, maar dolgelukkig...1. Iemand leren kennen en in een dikke week tijd veel beleefd, laat ik het zo maar zeggen.
1 telt voor (minstens) 3.
7
geplaatst: 11 oktober 2023, 23:25 uur
1. Gedeeld eerste bij de maandelijkse pubquiz.
2. Bijna vakantie! Ben er erg aan toe...
3. Blij dat ik m'n lessen zo kan plannen dat ik voor de vakantie alleen toetsen en examens hoef af te nemen.
4. Had ik al gezegd dat ik bijna vakantie heb?
2. Bijna vakantie! Ben er erg aan toe...
3. Blij dat ik m'n lessen zo kan plannen dat ik voor de vakantie alleen toetsen en examens hoef af te nemen.
4. Had ik al gezegd dat ik bijna vakantie heb?
19
Mssr Renard
geplaatst: 28 oktober 2023, 09:01 uur
1. Gisteren gehoord dat ik ben geslaagd voor mijn VVA (voortgezette vorming archiefbeheer). Mijn eerste diploma ooit. Nu heb ik ook officieel HBO werk- en denkniveau.
Daarmee rond ik ook een ontzettend zwaar jaar af. Studeren is een regelrechte hel. Vanaf nu nooit meer (hopelijk).
2. Een geavanceerde en erg goede verrekijker van mijn vrouw gekregen voor het behalen van mijn diploma. Nu kan ik vaker vogelen.
3. Een avontuurlijke en sprookjesachtige vakantie genoten in het prachtigste land dat ik ken: Luxembourg.
4. Ook te horen gekregen dat ik de gunning heb gewonnen voor een nieuw project in Amsterdam, voor komend jaar. Een machtig interessant en actueel archiefblok wat ik ga inventariseren en beschrijven in heel 2024.
Daarmee rond ik ook een ontzettend zwaar jaar af. Studeren is een regelrechte hel. Vanaf nu nooit meer (hopelijk).
2. Een geavanceerde en erg goede verrekijker van mijn vrouw gekregen voor het behalen van mijn diploma. Nu kan ik vaker vogelen.
3. Een avontuurlijke en sprookjesachtige vakantie genoten in het prachtigste land dat ik ken: Luxembourg.
4. Ook te horen gekregen dat ik de gunning heb gewonnen voor een nieuw project in Amsterdam, voor komend jaar. Een machtig interessant en actueel archiefblok wat ik ga inventariseren en beschrijven in heel 2024.
3
geplaatst: 6 november 2023, 17:49 uur
1. Ik liep in het dorp achter 3 kleine kindertjes die een vreemde taal spraken. Op een gegeven moment moest ik ze inhalen, want ze liepen te drentelen. Spontaan (zo ben ik meestal niet) vroeg ik "Wat voor taal spreken jullie eigenlijk?" Het ene meisje: "Arabisch." Het andere: "Interessant, hè?" Het jochie zweeg. Ik heb positief gereageerd.
2. Ik ben vervolgens naar de coffeeshop gelopen en heb 5 joints gekocht. Vanavond eentje opsteken, dat heb ik in geen 20 jaar gedaan.
3. Daarna een broodje falafel gehaald, dat was ook al meer dan 20 jaar geleden... lekker!
2. Ik ben vervolgens naar de coffeeshop gelopen en heb 5 joints gekocht. Vanavond eentje opsteken, dat heb ik in geen 20 jaar gedaan.
3. Daarna een broodje falafel gehaald, dat was ook al meer dan 20 jaar geleden... lekker!
1
geplaatst: 6 november 2023, 18:15 uur
ZAP! schreef:
1. Ik liep in het dorp achter 3 kleine kindertjes die een vreemde taal spraken. Op een gegeven moment moest ik ze inhalen, want ze liepen te drentelen. Spontaan (zo ben ik meestal niet) vroeg ik "Wat voor taal spreken jullie eigenlijk?" Het ene meisje: "Arabisch." Het andere: "Interessant, hè?" Het jochie zweeg. Ik heb positief gereageerd.
5 joints gehaald, heb je er ook nog eentje over voor Juul?

1
geplaatst: 6 november 2023, 18:23 uur
26
geplaatst: 12 november 2023, 15:00 uur
1. Bijna zes jaar geleden dat de crisisdienst langs moest komen om een einde te maken aan vier weken niet slapen. Enorm trots op en blij met waar ik nu sta en wie ik nu ben. Wat een heerlijk leven heb ik sindsdien gekregen (en voor mezelf gecreëerd).
2. Koffietjes (voor mij theetjes) drinken met mensen van mijn meditatieclubje na afloop van de les. Wat een mooie mensen allemaal en wat een bijzondere sfeer in de groep, echt nog nooit meegemaakt.
3. Gisteren voor de derde keer in een maand tijd naar een concert/festival. Had ik een jaar geleden echt niet durven dromen dat dat nog eens mogelijk zou zijn.
4. Ik ga voor het eerst in 4 jaar tijd kerstvakantie krijgen.
2. Koffietjes (voor mij theetjes) drinken met mensen van mijn meditatieclubje na afloop van de les. Wat een mooie mensen allemaal en wat een bijzondere sfeer in de groep, echt nog nooit meegemaakt.
3. Gisteren voor de derde keer in een maand tijd naar een concert/festival. Had ik een jaar geleden echt niet durven dromen dat dat nog eens mogelijk zou zijn.
4. Ik ga voor het eerst in 4 jaar tijd kerstvakantie krijgen.

7
geplaatst: 20 november 2023, 19:55 uur
1. De komende twee dagen worden een soort van droog.
2. Woensdag voor een kleine week naar Berlijn,
3. Voor een hele intensieve fotografieworkshop
2. Woensdag voor een kleine week naar Berlijn,
3. Voor een hele intensieve fotografieworkshop
5
geplaatst: 2 december 2023, 23:56 uur
1. Vandaag precies 3 maanden sinds we elkaar voor het eerst spraken, 'zij waar ik het eerder over had'. Hobbels, heuvels, bergjes, overwonnen. Nu fijn aan het chatten. We gaan het verder meemaken.
Voor 2. + 3. maak ik me er even makkelijk van af: Morgen een patatje + een lekkere snack.
Voor 2. + 3. maak ik me er even makkelijk van af: Morgen een patatje + een lekkere snack.
5
geplaatst: 4 december 2023, 05:37 uur
1. Nieuwe kleertjes. Voornamelijk voor de huiselijke comfort, maar ook een fijn stukje merch van Wicca Phase Springs Eternal: dit fraaie shirt, dat als onverwachte bonus waterafstotend blijkt te zijn (?!).
https://wiccaphase.store/cdn/shop/files/thenightt-shirtmock.png?v=1696709544&width=800
2. De laatste week een stuk uitgeruster wakker kunnen worden, met dank aan apneu-apparaat. Heb nog een weg te gaan om het oorspronkelijke probleem op te lossen, maar hiermee kan ik in elk geval vooruit.
3. Om de Halloween-maand af te sluiten samen met vrouwlief een paar stemmige cult classics gekeken (Arsenic And Old Lace, Messiah Of Evil).
https://wiccaphase.store/cdn/shop/files/thenightt-shirtmock.png?v=1696709544&width=800
2. De laatste week een stuk uitgeruster wakker kunnen worden, met dank aan apneu-apparaat. Heb nog een weg te gaan om het oorspronkelijke probleem op te lossen, maar hiermee kan ik in elk geval vooruit.
3. Om de Halloween-maand af te sluiten samen met vrouwlief een paar stemmige cult classics gekeken (Arsenic And Old Lace, Messiah Of Evil).
4
Mssr Renard
geplaatst: 8 december 2023, 11:13 uur
1. Huisje in Drenthe bij Beilen, vlakbij heel veel natuur, geboekt voor het Oudejaarsweekend. Een lang weekend rust. Zin in!
2. Vanaf vandaag alle auto's in Amsterdam 30 kilometer per uur op de meeste wegen. Beter voor het klimaat, minder herrie, minder ongelukken. Toch wel een fijne stad.
3. Vanaf 1 januari zijn op alle kantoren weggooibekertjes verboden. Ook weggooi-verpakkingen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Maar toch: minder afval! En drinken uit je eigen mok (of thermoskan) is sowieso toch helemaal te gekgaaf!
2. Vanaf vandaag alle auto's in Amsterdam 30 kilometer per uur op de meeste wegen. Beter voor het klimaat, minder herrie, minder ongelukken. Toch wel een fijne stad.
3. Vanaf 1 januari zijn op alle kantoren weggooibekertjes verboden. Ook weggooi-verpakkingen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Maar toch: minder afval! En drinken uit je eigen mok (of thermoskan) is sowieso toch helemaal te gekgaaf!
0
Mssr Renard
geplaatst: 8 december 2023, 11:36 uur
Ken je leuke restaurants? Want we moeten 3 dagen uit eten (volgens mij).
Is het daar mooi? Ja toch? In de buurt van het Fries-Drentse Wold toch?
1
geplaatst: 8 december 2023, 11:55 uur
Beilen is een beetje een saai dorp, maar in Westerbork heb je veel restaurants waar je goed kunt eten. Diggels, Meursinge, De Ar, De Westerburcht enz.
Als je bij Beilen in de buurt zit is het Dwingelderveld dichterbij dan het Friese Wold, ook is het Mantingerzand wel een aanrader, en hier bij mij achter het huis zit het Mantingerbos wat een heel oud bos is, dat zit aan de weg binnenveld. Ook heb je nog bij Beilen het terhorsterzand, niet zo groot maar wel mooi.
Als je bij Beilen in de buurt zit is het Dwingelderveld dichterbij dan het Friese Wold, ook is het Mantingerzand wel een aanrader, en hier bij mij achter het huis zit het Mantingerbos wat een heel oud bos is, dat zit aan de weg binnenveld. Ook heb je nog bij Beilen het terhorsterzand, niet zo groot maar wel mooi.
1
Mssr Renard
geplaatst: 8 december 2023, 11:58 uur
trebremmit: We doen wel alles lopend. Is Westerbork ook lopend te bereiken? Met name in het donker is onbekend gebied misschien niet zo leuk, om lange stukken te moeten lopen.
De andere tips ga ik gelijk mee aan de slag. Ik ben benieuwd wat voor gave wandelingen er door die gebieden zijn.
Ik zie via Openstreetmap dat het 2 kilometer naar Beilen is en 5 kilometer naar Westerbork. Het Dwingerlerveld ziet er groot uit, dat wordt vast erg gaaf!
De andere tips ga ik gelijk mee aan de slag. Ik ben benieuwd wat voor gave wandelingen er door die gebieden zijn.
Ik zie via Openstreetmap dat het 2 kilometer naar Beilen is en 5 kilometer naar Westerbork. Het Dwingerlerveld ziet er groot uit, dat wordt vast erg gaaf!
1
geplaatst: 8 december 2023, 12:02 uur
Lopen is wel ver, ongeveer 6 km vanaf Beilen, niemand loopt hier in het donker zulke afstanden, maar er gaat wel een bus, of je kunt fietsen huren? Maar in Beilen zijn er ook wel restaurants hoor, alleen ik vind Westerbork altijd gezelliger.
0
Mssr Renard
geplaatst: 8 december 2023, 12:04 uur
Wij zijn vaak meer gericht op praktisch dan gezellig. Sterker nog; te gezellig kan ook betekenen dat het er erg druk is, en daar kan ik nou net niet tegen. Moeilijke man ik.
1
geplaatst: 8 december 2023, 12:11 uur
Aha, nou dan is er een vreetschuur aan de snelweg bij Beilen, onbeperkt eten en binnen een bepaalde tijd moet je weer weg. 
Ik weet niet of je ook van oude dorpjes houdt maar dan kun je ook naar Orvelte of Gees, maar dat is wel een stukkie verder.

Ik weet niet of je ook van oude dorpjes houdt maar dan kun je ook naar Orvelte of Gees, maar dat is wel een stukkie verder.
1
Mssr Renard
geplaatst: 8 december 2023, 12:16 uur
Hahaha, een vreetschuur. Nee, dan hebben we de volgende dag last van buik en kunnen we niet wandelen. Er zit vast wel iets naar onze gading.
1
geplaatst: 8 december 2023, 12:21 uur
Bij schoonloo en Gees heb je trouwens ook hele grote en mooie bossen.
De 15 mooiste wandelroutes in Boswachterij Schoonloo | Komoot
Wandelen in boswachterij Gees en landgoed De klencke - geesdeklencke.nl
En dit is ook een mooi gebied, maar wel bij Assen.
Nationaal Park Drentsche Aa - Drentsche Aa - drentscheaa.nl
Dit bos bedoel ik wat vlak bij mijn huis ligt.
Mantingerbos - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Voordat je verdergaat naar Google Maps
De 15 mooiste wandelroutes in Boswachterij Schoonloo | Komoot
Wandelen in boswachterij Gees en landgoed De klencke - geesdeklencke.nl
En dit is ook een mooi gebied, maar wel bij Assen.
Nationaal Park Drentsche Aa - Drentsche Aa - drentscheaa.nl
Dit bos bedoel ik wat vlak bij mijn huis ligt.
Mantingerbos - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Voordat je verdergaat naar Google Maps
2
geplaatst: 9 december 2023, 10:50 uur
Wij hebben zeer positieve ervaringen met zowel Diggels als De Ar in Westerbork, met een lichte voorkeur voor de laatstgenoemde. Mijn dementerende moeder woont in een zorgboerderij in het dorpje Wezup en als we daar op bezoek zijn geweest rijden we via Westerbork naar Assen, maar niet zonder bij De Ar aan te gaan om daar een broodje bork te eten.
Met 'die vreetschuur' bedoeld trebremmit waarschijnlijk dat ding naast de A28 afslag Beilen. Daar moet je van houden. Ik ben er niet kapot van.
Met 'die vreetschuur' bedoeld trebremmit waarschijnlijk dat ding naast de A28 afslag Beilen. Daar moet je van houden. Ik ben er niet kapot van.
* denotes required fields.