MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
Bonuspunt: ik woon letterlijk recht tegenover een basisschool, en het is sinds gisteren heerlijk rustig tijdens het thuis werken

1. Na een korte break (paar maanden) weer aan het daten met mijn vriendin en dat is weer erg fijn.
2. Minecraft herontdekt. Wat een geniaal spel is het toch, wat het kind in je weer naar boven brengt.
3. Ik moest nog wat verlof opmaken, waardoor ik sinds midden november driedaagse werkweken heb i.p.v. vierdaagse. Kan het zeker aanraden om het te spreiden in deze tijd. Het weekend is dus nu alweer begonnen voor mij

Mausie schreef:
3. Ik moest nog wat verlof opmaken, waardoor ik sinds midden november driedaagse werkweken heb i.p.v. vierdaagse.

Als je elke week meer vrij hebt dan dat je aan het werk bent heb je een hobby en geen baan

Jawel, ik ben jaloers...

Mssr Renard
Mausie schreef:

2. Minecraft herontdekt. Wat een geniaal spel is het toch, wat het kind in je weer naar boven brengt.

Bonuspunten voor jou.
Ik zit nu op een survival island. En ik sta op makkie, dus lekker rustig in mijn tuintje werken enzo.

stoepkrijt schreef:
(quote)
Daar ben ik vanmiddag (stomtoevallig) in een mooie boog precies omheen gelopen. Ik troost me maar met de gedachte dat er overdag waarschijnlijk toch niks te zien was geweest.

Klopt, de lichten gaan pas aan als het donker is. Anders zie je er inderdaad niet veel van.

herman schreef:
1. Net een lange stadswandeling gemaakt, met een flinke omweg langs de Laurenskerk waarvan in het kader van 'Rotterdam Verlicht' enorme blauwe lichtstralen afkomen die van kilometers afstand te zien zijn.

En ik steeds maar denken dat dat van ergens vlak achter de Plus vandaan komt. Blijkt dus net een stukkie verder te zijn

Mssr Renard schreef:
(quote)

Bonuspunten voor jou.
Ik zit nu op een survival island. En ik sta op makkie, dus lekker rustig in mijn tuintje werken enzo.

Heerlijk zen. Beetje mijnen, beetje ontdekken, beetje bouwen. Mooie tegenhanger van het andere spel wat ik speel, Europa Universalis IV. Een complexe grand strategy game, ook een aanrader!

1. Eindelijk is het definitief dat ik per 1 januari fulltime bij één werkgever werk in plaats van parttime bij twee, waardoor het van niet-te-doen druk naar normaal hectisch gaat.
2. Mijn vrouw was heel erg blij met haar kado: een Sonic Youth - legpuzzel van 1000 stukjes (de hoes van Sister).
3. Mijn curry was gisteren zo goed gelukt dat mijn Indiase overbuurvrouw deze keer "this is actually quite OK" zei in plaats van "this has nothing to do with an Indian curry".

Mausie schreef:

Ken het spel eigenlijk alleen maar van dit filmpje:

GrafGantz schreef:
(quote)

En ik steeds maar denken dat dat van ergens vlak achter de Plus vandaan komt. Blijkt dus net een stukkie verder te zijn

Ik dacht eerst ook 'dat zal wel vanaf Hofplein komen ofzo', maar toen ben ik maar eens die kant uitgelopen en toen bleek het toch nog iets verder.

Mssr Renard
Titmeister schreef:
(quote)

Ken het spel eigenlijk alleen maar van dit filmpje:
(embed)

Minecraft is lego. Bouwen zonder doel. blokjes. prachtig.

Aangezien ik niet echt in een lockdown ben ga ik gewoon een samenvatting doen van de laatste 6 weken, al sluiten ze wel meer en meer plaatsen de laatste dagen/weken

1. Ik woon terug in Fuerteventura
2 Zo goed als iedere dag surfen (al is het de laatste tijd door ik terug halftijds werk meer 4/week)
3. iedere dag 20 graden en meestal zonnig weer

Mssr Renard
1 fijne gebeurtenis vandaag.

Na maanden rotzooi en gerommel en geklus zijn nu alle waterleidingen met lood weg, en hebben we schoon, fris, loodvrij water in huis. Geen gesjouw meer met jerrycans naar het watertappunt.
Geen gedoe meer 's-ochtends voor de koffie of thee. Gewoon weer groente kunnen koken en wassen zonder te hannessen.

Gewoon weer gezond water van de Waterleidingduinen. Proost!

01)Laatste werkdagen van 2020 zijn aanstaande . Hoop afrondingen van rapporten etc. Hoop aantekeningen uitwerken.
02)Ramen even snel gelapt daar we "visite" hadden gehad van een zeekip (meeuw)
03)Vanmiddag lekker hard Chris Rea gedraaid terwijl ik de hutspot stond klaar te maken.

1. Uitgeslapen.
2. Warm eten als ontbijt.
3. Vanille-ananas shake als toetje, luisterend naar Racer X - 'Second Heat'.

1. Mijn laatste overleg van dit jaar ging over de validatie van warc-bestanden. Jullie weten vast niet hoe leuk dat is?
2. En nu heb ik een soort van vakantie. Ik weet eigenlijk nog niet of ik er echt veel zin in heb.
3. Misschien dat ik deze vakantie mijn cd's op kleur ga zetten. Of op speelduur. Of eerst op kleur en dan op speelduur. #lockdown

Casartelli (moderator)
Brunniepoo schreef:
2. En nu heb ik een soort van vakantie. Ik weet eigenlijk nog niet of ik er echt veel zin in heb.
Ik was tot (de aanloop naar) afgelopen maandagavond eigenlijk voornemens tussen Kerst en Oud & Nieuw vrij te nemen. Onder het mom van "wat ga ik dan in vredesnaam doen?" zie ik er waarschijnlijk maar van af.

Mssr Renard
We kunnen toch nog wandelen, jongens?
Juist nu met dat gure weer zal het rustig en mooi zijn in de natuur.

Ik ben van nature geen wandelaar, hoe mooi het ginder ook is.
Maar leuk geprobeerd.

Casartelli (moderator)
Mssr Renard schreef:
We kunnen toch nog wandelen, jongens?
Juist nu met dat gure weer zal het rustig en mooi zijn in de natuur.
Zeker kan dat. Heb afgelopen zondag nog een (naar mijn smaak wat bescheiden) rondje Kennemerduinen gedaan, met het toen nog maximaal toegestane aantal van vier personen. Fijn om dat nog even meegepikt te hebben.

Nu het nog met maximaal twee kan, nu je je al zowat schuldig moet gaan voelen als je in de trein stapt om een eindje verderop te gaan lopen, denk ik dat ik aan de weekenddagen en de van overheidswege verstrekte vrije dagen wel genoeg heb.

Brunniepoo schreef:
1. Mijn laatste overleg van dit jaar ging over de validatie van warc-bestanden. Jullie weten vast niet hoe leuk dat is? #lockdown

Is dat leuker dan aan een non-native speaker van het Nederlands uitleggen hoe affix-hopping werkt?

Mij klinkt "validatie" in de oren zoals een test die op SGML en XML-bestanden werd toegepast

Mssr Renard
Casartelli schreef:
(quote)
Zeker kan dat. Heb afgelopen zondag nog een (naar mijn smaak wat bescheiden) rondje Kennemerduinen gedaan, met het toen nog maximaal toegestane aantal van vier personen. Fijn om dat nog even meegepikt te hebben.

Nu het nog met maximaal twee kan, nu je je al zowat schuldig moet gaan voelen als je in de trein stapt om een eindje verderop te gaan lopen, denk ik dat ik aan de weekenddagen en de van overheidswege verstrekte vrije dagen wel genoeg heb.

Mijn vrouw en ik zijn een prima groepje van twee. Bij gebrekbaan OV wordt het wel veel Waterland verkennen en wie weet nogmaals de Brettenwandeling. We maken er wat van.

Sir Spamalot (crew)
1. Productief gesprek deze week met mijn financiële directeur / direct leidinggevende en mijn CFO (nooit bazen genoeg), volgend jaar word ik fulltime credit controller / credit manager / debiteurenbeheerder. Ik blijf een hekel hebben aan titels, dus iedereen mag me Luc blijven noemen.
2. Ma Spamalot wordt op 21/12 zevenentachtig jaar en blijft in de vorm van haar leven (hout vasthouden). De eerste zak picknicken van 500 gram ging er vlot door, vanavond heb ik voor haar een zak van 1 kg mee. Haar zien glunderen om de kleine dingen des levens blijft voor mij het summum.
3. Iets langer geleden al door de huidige tijden... Mijn beste vriend in heel de wereld, mijn oogappel vierde dit jaar zijn vormsel, bij het rijden naar de kerk reed hij niet mee in de auto van zijn ouders maar in de nieuwe wagen van zijn "Pette". Het was zalig bijpraten want ik had hem al zo lang niet meer in levende lijve gezien, maar die knuffel komt er ooit weer, nu kan het efkes niet.

Mjuman schreef:
(quote)

Is dat leuker dan aan een non-native speaker van het Nederlands uitleggen hoe affix-hopping werkt?

Mij klinkt "validatie" in de oren zoals een test die op SGML en XML-bestanden werd toegepast

Dat laatste is het dus ook, een kleine twintig testen op basis van een ISO-norm, met onvolwassen tools en onbegrijpelijke uitkomsten. Ik kan me niet voorstellen dat affix hopping net zo leuk is...

Brunniepoo schreef:
(quote)

Dat laatste is het dus ook, een kleine twintig testen op basis van een ISO-norm, met onvolwassen tools en onbegrijpelijke uitkomsten. Ik kan me niet voorstellen dat affix hopping net zo leuk is...

Aan een non-native speaker uitleggen wel. Omdat de uitkomst bijna altijd van tevoren vast staat. Het is overigens het verschuiven van een voorzetsel dat onderdeel is van het werkwoord, zoals omsingelen of afgeven. Vervoeg die maar eens: afgegeven vs omsingeld en omsingel vs geef af. Da's niet logisch is de vaste reactie. Mijn standaardantwoord: taal is niet logisch. Hilariteit alom!

Thudd
Mjuman schreef:
(quote)

Aan een non-native speaker uitleggen wel. Omdat de uitkomst bijna altijd van tevoren vast staat. Het is overigens het verschuiven van een voorzetsel dat onderdeel is van het werkwoord, zoals omsingelen of afgeven. Vervoeg die maar eens: afgegeven vs omsingeld en omsingel vs geef af. Da's niet logisch is de vaste reactie. Mijn standaardantwoord: taal is niet logisch. Hilariteit alom!

Graag on-topic blijven Mju. Het gaat hier toch om de kunst om de kleine dingen des levens leren te waarderen als hoogste goed met als doel: voldaan en tevreden te zijn en dit eren. Hele verhandelingen horen thuis in de collegezaal...

1. Tinder weer opgestart
2. Fijne (skype)gesprekken met matties, was even nodig na gisterenavond (raarste dag ven het jaar)
3. Nog minder dan 24 uur tot de start het De Witte Trui-weekend, waar ik al maanden naar uitkijk

Thudd schreef:
(quote)

Graag on-topic blijven Mju. Het gaat hier toch om de kunst om de kleine dingen des levens leren te waarderen als hoogste goed met als doel: voldaan en tevreden te zijn en dit eren. Hele verhandelingen horen thuis in de collegezaal...

He Kees Kritiek heb je ambitie om mod te worden? Ik vertel nl gewoon over een les Nederlands die ik aan niet-Nederlanders heb gegeven, als vrijwilliger. En zij vinden voorzetsels en hun plaats lastig. En dat verduidelijkte ik gewoon. Het was leuk om te doen. Helaas kwam ik maar tot 1 ding, heb het opruimen van de tuin niet als leuk meegeteld. Hou je paarden voortaan gewoon vast!

Thudd
Mjuman schreef:
(quote)

He Kees Kritiek heb je ambitie om mod te worden? Ik vertel nl gewoon over een les Nederlands die ik aan niet-Nederlanders heb gegeven, als vrijwilliger. En zij vinden voorzetsels en hun plaats lastig. En dat verduidelijkte ik gewoon. Het was leuk om te doen. Helaas kwam ik maar tot 1 ding, heb het opruimen van de tuin niet als leuk meegeteld. Hou je paarden voortaan gewoon vast!

Het is beslist niet mijn bedoeling geweest om je te triggeren. Als ik neerlandicus zou zijn had ik mijzelf een minder grote zelfingenomenheid toegekend... Wie de kleingeletterde niet eert, die zich makkelijk vergaloppeerd....

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.