De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen
zoeken in:
6
geplaatst: 17 december 2020, 21:52 uur
itchy schreef:
3. Mijn curry was gisteren zo goed gelukt dat mijn Indiase overbuurvrouw deze keer "this is actually quite OK" zei in plaats van "this has nothing to do with an Indian curry".
3. Mijn curry was gisteren zo goed gelukt dat mijn Indiase overbuurvrouw deze keer "this is actually quite OK" zei in plaats van "this has nothing to do with an Indian curry".
I feel you. Mijn partner komt uit Indonesië, en ik heb toevallig een paar dagen geleden voor het eerst rijst voor ons beiden mogen koken. Van tevoren kreeg ik uitgebreide instructies, en werd me verdere schrik aangejaagd door het tonen van Youtube-filmpjes waarin Aziatisch uitziende mensen aan het schreeuwen waren tegen Jamie Oliver, en zulks. Ik volgde de instructies zo goed mogelijk op, en bij het aanbreken van etenstijd roerde mijn vriend door de rijst, en zei met een hoog, verbaasd stemmetje: 'This is actually great!'
Iedereen die dagelijks te maken krijgt met hoe specifiek Aziaten kunnen zijn in hun eetcultuur, zal begrijpen dat ik nu nooit meer iets in dit topic hoef te plaatsen.
5
geplaatst: 18 december 2020, 00:25 uur
- Ondanks de coronamaatregelen toch een fijne tennisles gehad vandaag. Normaal met 4, nu met 2. Stuk pittiger, flink in het zweet gewerkt. Maar het is een welkome afwisseling van het thuiswerken en het wandelen.
- Coronaproof gegeten bij een vriend die ik nog niet zo lang ken. Hij bleek een enorme kookliefhebber, dus er kwam een uitgebreid viergangerdiner op tafel. Het voelde zowat alsof ik uit eten was, voor het eerst dit jaar.
- Het is heerlijk om 's avonds laat door een stille stad te lopen, sowieso vind ik de huidige rust wel prettig, ook al is de aanleiding dat zeker niet.
- Coronaproof gegeten bij een vriend die ik nog niet zo lang ken. Hij bleek een enorme kookliefhebber, dus er kwam een uitgebreid viergangerdiner op tafel. Het voelde zowat alsof ik uit eten was, voor het eerst dit jaar.
- Het is heerlijk om 's avonds laat door een stille stad te lopen, sowieso vind ik de huidige rust wel prettig, ook al is de aanleiding dat zeker niet.
5
Mssr Renard
geplaatst: 18 december 2020, 10:15 uur
1. Ik heb een lekkere thermoskan vosjesthee gezet (thé du renard van Piramide)
2. Ik belde met een organisatie en ze dachten dat ik de vader van mijzelf was, omdat ik zo volwassen klonk.
3. In januari waarschijnlijk komen de eerste vaccinaties, wat zou kunnen betekenen dat ik als rijksambtenaar bij Rijkswaterstaat eindelijk sinds maart weer eens naar kantoor eventueel zou mogen gaan misschien. (al is het maar 1 dag per week).
4. Zo achterlijk blij met dat vuurwerkverbod.
2. Ik belde met een organisatie en ze dachten dat ik de vader van mijzelf was, omdat ik zo volwassen klonk.
3. In januari waarschijnlijk komen de eerste vaccinaties, wat zou kunnen betekenen dat ik als rijksambtenaar bij Rijkswaterstaat eindelijk sinds maart weer eens naar kantoor eventueel zou mogen gaan misschien. (al is het maar 1 dag per week).
4. Zo achterlijk blij met dat vuurwerkverbod.
4
geplaatst: 18 december 2020, 17:24 uur
1. Over iets meer dan een uur gaan we eindelijk LOS met De Witte Trui (En vanavond ook nog een leuke online popquiz tegelijkertijd, luxe)
2. De rampavond die ik woensdag heb gehad heeft gelukkig wel geleid tot een aantal positieve gesprekken die me hebben opgevrolijkt. Voel me geliefd en zeker niet eenzaam.
3. Zelf gisteren naar de teststraat geweest voor de zekerheid. Gelukkig gewoon negatief.
2. De rampavond die ik woensdag heb gehad heeft gelukkig wel geleid tot een aantal positieve gesprekken die me hebben opgevrolijkt. Voel me geliefd en zeker niet eenzaam.
3. Zelf gisteren naar de teststraat geweest voor de zekerheid. Gelukkig gewoon negatief.
0
geplaatst: 18 december 2020, 17:59 uur
herman schreef:
-
-
Tijdens de eerste lockdown hoorde/las je dergelijke berichten over uitgestorven straten cq. stille steden vaak, waarna ik steeds dacht: waar wónen die mensen dan? Dit omdat het bij mij verre van stil/rustig was.
Nu woon ik ergens anders dan tijdens de eerste lockdown, wie weet merk ik het nu wel.
6
geplaatst: 18 december 2020, 19:14 uur
01) Vanmorgen de fiets gepakt en naar Texel gefietst .Lekker over het eiland gesjouwd en nog mooie foto's gemaakt van de vogels .
02)Thuisgekomen mezelf getrakteerd op een lekker warm bad met Show van The Cure op luid. Voelde me helemaal zen. Daarna groenteschoteltje voor in de oven gemaakt. Fraulein Twinpeaks had een fijn wijntje gescoord. Lekker gepeuzeld bij de lichtjes van de kerstboom.
03)Net cd's uitgezocht voor het wekelijkse kaartavondje. Neil Young , The Tragically Hip en Fish zijn de uitverkorenen .
02)Thuisgekomen mezelf getrakteerd op een lekker warm bad met Show van The Cure op luid. Voelde me helemaal zen. Daarna groenteschoteltje voor in de oven gemaakt. Fraulein Twinpeaks had een fijn wijntje gescoord. Lekker gepeuzeld bij de lichtjes van de kerstboom.
03)Net cd's uitgezocht voor het wekelijkse kaartavondje. Neil Young , The Tragically Hip en Fish zijn de uitverkorenen .
2
geplaatst: 18 december 2020, 19:35 uur
5
geplaatst: 18 december 2020, 21:54 uur
Dim schreef:
Tijdens de eerste lockdown hoorde/las je dergelijke berichten over uitgestorven straten cq. stille steden vaak, waarna ik steeds dacht: waar wónen die mensen dan? Dit omdat het bij mij verre van stil/rustig was.
Nu woon ik ergens anders dan tijdens de eerste lockdown, wie weet merk ik het nu wel.
(quote)
Verschilt misschien ook per wijk/stad/regio. Maar ik woon aan een normaal best drukke weg, dus dan merk je wel het verschil. Ik was zo gewend aan een constant geluid dat ik in maart/april steeds wakker werd van de stilte 's ochtendsvroeg.
- van de zomer werden hier 2 meisjes die aan het zonnen waren weggestuurd, omdat ze het verkeer zouden afleiden. 2 jongen mochten gewoon blijven zitten... Sindsdien is er af en toe een subtiele projectactie, zo stond er laatst ook een halfnaakte vrouw met een billboard met daarop de tekst "leid ik af?". Nu hebben ze er 2 ligstoelen neergezet waar hun afbeeldingen levensgroot in zijn verwerkt, zodat het net lijkt alsof er 2 mensen op liggen. Zie ook HOME | Gendersurveillance. Het is wel een interessant project om te volgen. Verder zou ik niet weten waarom je daar zou willen zitten, er zijn veel aangenamere plekken in de buurt, maar dat terzijde.
- pizza gegeten
- de laatste week veel 2020-albums gedraaid, en vandaag erg genoten van Gidge en Nils Frahm.
6
geplaatst: 18 december 2020, 22:52 uur
- Voor een vertrekkende medewerker een bierpakket samengesteld bij Bier&zo in de Hoogstraat.
- Dat pakket kado gedaan
- Ik had er één extra meegenomen, een mooie Stout. Die staat nu voor me.
- Dat pakket kado gedaan
- Ik had er één extra meegenomen, een mooie Stout. Die staat nu voor me.
4
geplaatst: 18 december 2020, 22:53 uur
1. Borrelpakketje opgehaald bij een pakketpunt. De bezorger vond het kennelijk niet nodig om bij ons langs te komen... Nou ja, het was lekker weer en dan ben je weer even onder de mensen. Oh, wacht...
2. Eten gehaald bij één van mijn favoriete restaurants en het was weer heerlijk.
3. Eindelijk begonnen aan een Lego-set die al een paar jaar op de spreekwoordelijke plank stond. Leuk bouwen, ben ik nog wel even mee zoet.
2. Eten gehaald bij één van mijn favoriete restaurants en het was weer heerlijk.
3. Eindelijk begonnen aan een Lego-set die al een paar jaar op de spreekwoordelijke plank stond. Leuk bouwen, ben ik nog wel even mee zoet.
7
geplaatst: 18 december 2020, 23:54 uur
1. Tukje gedaan vanmiddag uit werk om het weekend in te luiden.
2. M’n beste vrienden nog een laatste keer gezien voordat m’n vriendin gaat bevallen.
3. Genoten van de wandeling naar m’n vrienden en terug naar huis (uurtje heen uurtje terug).
2. M’n beste vrienden nog een laatste keer gezien voordat m’n vriendin gaat bevallen.
3. Genoten van de wandeling naar m’n vrienden en terug naar huis (uurtje heen uurtje terug).
6
geplaatst: 19 december 2020, 16:19 uur
1. Ard (Grafmat) deed net op Orinoco (Witte Trui) een shout-out en noemde me MuMeDaddy Gretz 
2. Nog maar 3 nummers van de hele Trui-marathonuitzending gemist
3. M'n katten lijken eindelijk wat minder wild te worden

2. Nog maar 3 nummers van de hele Trui-marathonuitzending gemist
1
geplaatst: 19 december 2020, 18:05 uur
1. Mijn eerste zakje pistachenoten van dit jaar (want veel te duur) afgelopen nacht soldaat gemaakt.
2. Een gezellig borreltje bij de buren van m'n vader gedaan, zij waren gisteren 50 jaar getrouwd.
3. Zojuist een broodje bapao
(gestoomd, niet gefrituurd!) met chilisaus verorberd.
2. Een gezellig borreltje bij de buren van m'n vader gedaan, zij waren gisteren 50 jaar getrouwd.
3. Zojuist een broodje bapao
(gestoomd, niet gefrituurd!) met chilisaus verorberd.
0
geplaatst: 19 december 2020, 18:16 uur
Gretz schreef:
Klinkt bekend (al konden wij er maar eentje betalen
). Hoe oud zijn ze nu?
5
geplaatst: 19 december 2020, 19:10 uur
1. Vandaag de te bereiden gangen van het kerstdiner bedacht met mijn vrouw. Nu al zin in.
2. Omdat ik in de kerkenraad van mijn kerk zit moet er een boel geregeld worden om voor morgen een online dienst on elkaar te bouwen, maar het is gelukt. Lang leve de moderne media.
3. Na de kerst gaan we als gezin een midweek naar een afgelegen AirBnB'tje ergens in een Overijssels bos. Het kan doorgaan, wij komen waarschijnlijk drie dagen geen kip tegen daar.
2. Omdat ik in de kerkenraad van mijn kerk zit moet er een boel geregeld worden om voor morgen een online dienst on elkaar te bouwen, maar het is gelukt. Lang leve de moderne media.
3. Na de kerst gaan we als gezin een midweek naar een afgelegen AirBnB'tje ergens in een Overijssels bos. Het kan doorgaan, wij komen waarschijnlijk drie dagen geen kip tegen daar.
5
geplaatst: 19 december 2020, 20:25 uur
1. Heerlijk luierdagje gehad vandaag met laat opstaan, boekjes lezen en veel 2020 jazz luisteren.
2. Ik heb het programma 'Promenade' ontdekt en o mijn god dat is vermakelijk.
3. Stukje geschreven over Surinaamse muziek voor op mijn blog (verschijnt morgen). Er is zoveel mooie Surinaamse muziek (ik heb me vooral verdiept in kaseko en kawina), jammer dat het allemaal zo obscuur is.
2. Ik heb het programma 'Promenade' ontdekt en o mijn god dat is vermakelijk.
3. Stukje geschreven over Surinaamse muziek voor op mijn blog (verschijnt morgen). Er is zoveel mooie Surinaamse muziek (ik heb me vooral verdiept in kaseko en kawina), jammer dat het allemaal zo obscuur is.
0
geplaatst: 19 december 2020, 21:28 uur
GrafGantz schreef:
). Hoe oud zijn ze nu?
(quote)
). Hoe oud zijn ze nu? Nog 11 dagen en dan zijn ze precies een half jaar oud!

1
geplaatst: 19 december 2020, 21:58 uur
Mazzelaar! Die van ons is anderhalf jaar en sloopt de boel nog dagelijks

4
geplaatst: 20 december 2020, 00:32 uur
1. Middagdutje gedaan van ruim 2,5 uur
2. Podcast van Ian Lynch (Lankum) geluisterd tijdens lange wandeling.
3. Gezellige online muziekquiz gehad waarbij we ook best aardig gescoord hebben. (in ieder geval niet laatste)
Prima eerste vakantiedag
2. Podcast van Ian Lynch (Lankum) geluisterd tijdens lange wandeling.
3. Gezellige online muziekquiz gehad waarbij we ook best aardig gescoord hebben. (in ieder geval niet laatste)
Prima eerste vakantiedag

5
geplaatst: 20 december 2020, 01:04 uur
01) Vanmorgen vroeg de markt over geweest en naar de visafslag . Hoop ingeslagen voor de komende dagen om uitgebreid te gaan kokkerellen.
02)Vanmiddag na de lunch er samen op uitgetrokken om ouder en schoonouder te bezoeken. In de auto Boudewijn de Groot en Neil Diamond op gehad.
03)Thuisgekomen een fijne bietensalade in elkaar gedraaid met een lekker wijntje erbij.
Na de afwas begonnen met The Queen's Gambit op Netflix.
02)Vanmiddag na de lunch er samen op uitgetrokken om ouder en schoonouder te bezoeken. In de auto Boudewijn de Groot en Neil Diamond op gehad.
03)Thuisgekomen een fijne bietensalade in elkaar gedraaid met een lekker wijntje erbij.
Na de afwas begonnen met The Queen's Gambit op Netflix.
4
Jan uit Berlijn
geplaatst: 20 december 2020, 02:09 uur
01) Al heel vroeg met Live Drugs op m'n oren naar het middelpunt van Europa gefietst. Op steenworp afstand van de werkplek van Muttie Merkel.
02) De hele dag verheugen op 2 weken vrijheid. Maar niet echt. Als ondernemerd ben je dat niet echt. Als levensgenieter nu ook niet.
03) Terugfietsen. Met dezelfde zalige muziek als in de ochtend. Vervolgens genietend van een écht Franse Raclette en een écht Italiaanse Vino.
02) De hele dag verheugen op 2 weken vrijheid. Maar niet echt. Als ondernemerd ben je dat niet echt. Als levensgenieter nu ook niet.
03) Terugfietsen. Met dezelfde zalige muziek als in de ochtend. Vervolgens genietend van een écht Franse Raclette en een écht Italiaanse Vino.
4
geplaatst: 20 december 2020, 05:02 uur
Ik ga gewoon de hele Mexicaans Bier-periode nemen (2020 was voor mij persoonlijk een goed jaar, omdat ik onder normale omstandigheden hetzelfde patroon heb als ik met de (niet zo) intelligente lockdown er ook op nahield: Vrienden en familie bezoeken, af en toe een kringloopje... Keertje naar de hall of fames in den lande om graffiti te spotten.
1. Enorme persoonlijke groei doorgemaakt mede door fijne contacten die ik heb kunnen onderhouden ondanks de crisis.
2. Een supergoede vriendschap opgebouwd met een schone dame, die mij begeleidde in mijn begeleid wonen. En er achter gekomen, dat er ook vrouwen zijn die zelfs voor mij met mijn absurde 'eisenpakket', 'relatiemateriaal' zijn. Dit was mij nog nooit overkomen.
3. Het nieuws vorige week gehad, dat mijn verhuizing (die al sinds Maart is vertraagd) naar een groter appartement heel dichtbij komt nu.
1. Enorme persoonlijke groei doorgemaakt mede door fijne contacten die ik heb kunnen onderhouden ondanks de crisis.
2. Een supergoede vriendschap opgebouwd met een schone dame, die mij begeleidde in mijn begeleid wonen. En er achter gekomen, dat er ook vrouwen zijn die zelfs voor mij met mijn absurde 'eisenpakket', 'relatiemateriaal' zijn. Dit was mij nog nooit overkomen.
3. Het nieuws vorige week gehad, dat mijn verhuizing (die al sinds Maart is vertraagd) naar een groter appartement heel dichtbij komt nu.
5
geplaatst: 20 december 2020, 18:43 uur
1. Eerste serieuze fietstocht (60 km) ondernomen sinds mijn verhuizing. Lekker door de duinen met de wind in mijn bakkes. Het regende een deel van de tijd, maar dat mocht de pret niet drukken (al nam ik een keer de verkeerde afslag, toen ik mijn bril had afgedaan omdat ik zonder meer zag dan met, maar dus niet genoeg).
2. Warme douche na bovenstaande.
3. Biertje na bovenstaande.
2. Warme douche na bovenstaande.
3. Biertje na bovenstaande.
8
geplaatst: 20 december 2020, 19:38 uur
1) Covid vaccin ontvangen.
2) Bijgedragen aan het runnen van de Covid-vaccinatie kliniek van onze eerste groep patiënten (de 80+ers), bijna 200 mensen in totaal vandaag.
3) Met een voldaan gevoel thuiskomen en de kinderen na een bad met een verhaaltje richting dromenland sturen.
#quoteIceCube#It was a good day!#
2) Bijgedragen aan het runnen van de Covid-vaccinatie kliniek van onze eerste groep patiënten (de 80+ers), bijna 200 mensen in totaal vandaag.
3) Met een voldaan gevoel thuiskomen en de kinderen na een bad met een verhaaltje richting dromenland sturen.
#quoteIceCube#It was a good day!#
5
geplaatst: 20 december 2020, 20:04 uur
1. Gisteren en vandaag fikse wandelingen gemaakt. Wonderlijkste wat ik tegenkwam was een stuk vliegtuigslurf bij iemand in de tuin in Hillegersberg.
2. Lang en fijn gesprek gehad met een goede vriend.
3. Leuk om naar de Witte Trui te luisteren op de radio vandaag, ook al heb ik verder niet meegestemd dit jaar.
2. Lang en fijn gesprek gehad met een goede vriend.
3. Leuk om naar de Witte Trui te luisteren op de radio vandaag, ook al heb ik verder niet meegestemd dit jaar.
4
geplaatst: 20 december 2020, 20:28 uur
01)Vanmorgen mooi op tijd op , Billie Holiday in de speler en een uitgebreid ontbijtje gemaakt. Daarna nog wat verder gelezen in de biografie over deze dame.
02) Vanmiddag eens de moed verzameld om in ieder geval mijn lp's op alfabet te gaan zetten. Toch best leuk dat je op die manier weer inzicht krijgt in je collectie. Ik heb meer dan ik dacht .Ook wat platen naar beneden gehaald om weer eens te draaien.
03)Vanavond weer eens lekker ouderwets kippenlevertjes gegeten. Mijn vrouw gruwelt ervan maar mij maak je er blij mee. Lekker marineren met ketjap en bakken met sugarsnaps .Nu languit uitbuiken in mijn kantoor/muziekkamer met Portishead op .
02) Vanmiddag eens de moed verzameld om in ieder geval mijn lp's op alfabet te gaan zetten. Toch best leuk dat je op die manier weer inzicht krijgt in je collectie. Ik heb meer dan ik dacht .Ook wat platen naar beneden gehaald om weer eens te draaien.
03)Vanavond weer eens lekker ouderwets kippenlevertjes gegeten. Mijn vrouw gruwelt ervan maar mij maak je er blij mee. Lekker marineren met ketjap en bakken met sugarsnaps .Nu languit uitbuiken in mijn kantoor/muziekkamer met Portishead op .
8
geplaatst: 20 december 2020, 21:45 uur
1. Kaartjes geschreven en per fiets langsgebracht bij een zorginstelling waar een voormalig buurvrouw zeer waarschijnlijk haar laatste dagen slijt en, ongelooflijk, haar zoon exact één verdieping lager aan het revalideren is na een herseninfarct, een hersenbloeding en een hersenzwelling.
2. Daarna bij mijn broer en zijn vriendin langsgeweest voor een kop thee en daar weggekomen met een door hem zelfgebakken brood.
3. Mijn zoon om 19:00 uur van het NS station opgehaald die vanuit Groningen met de trein naar Assen was gekomen en zojuist met zijn tweeën lachend met de auto teruggereden naar zijn kamer in Groningen omdat zijn kamergenoot zich buiten had gesloten.
2. Daarna bij mijn broer en zijn vriendin langsgeweest voor een kop thee en daar weggekomen met een door hem zelfgebakken brood.
3. Mijn zoon om 19:00 uur van het NS station opgehaald die vanuit Groningen met de trein naar Assen was gekomen en zojuist met zijn tweeën lachend met de auto teruggereden naar zijn kamer in Groningen omdat zijn kamergenoot zich buiten had gesloten.
5
geplaatst: 21 december 2020, 19:03 uur
1. Heel fijne diverse werkdag gehad en veel mensen blij gemaakt met kadootjes en kerstpakketten.
2. Ik heb bericht gekregen dat ik morgen de zorgbonus krijg.
3. Een paar leuke kerstkadootjes voor mezelf verzonnen (goede hardloopschoenen en een nieuwe ereader, de rest gaat op de spaarrekening).
2. Ik heb bericht gekregen dat ik morgen de zorgbonus krijg.

3. Een paar leuke kerstkadootjes voor mezelf verzonnen (goede hardloopschoenen en een nieuwe ereader, de rest gaat op de spaarrekening).
1
geplaatst: 21 december 2020, 19:09 uur
Poles Apart schreef:
Ik dacht even wat voor zwarte markt vaccin praktijken zijn hier gaande, maar toen zag ik woonplaats: Yorkshire op je profiel staan

0
geplaatst: 21 december 2020, 19:09 uur
aerobag schreef:
Ik dacht even wat voor zwarte markt vaccin praktijken zijn hier gaande, maar toen zag ik woonplaats: Yorkshire op je profiel staan
(quote)
Haha, same here.
* denotes required fields.