MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / 3 fijne gebeurtenissen

zoeken in:
Mssr Renard
EttaJamesBrown schreef:
(quote)

Dat weet ik toch. Dit was een hint naar jouw rotatielijst met Lee Morgan. In search….

Ja, die plaat kwam binnen. Ik wil 'm nu on the road testen, terwijl de landschappen aan mij voorbijglijden.

1. Today Is the Day - 'No Good to Anyone' luisteren met een adequate koptelefoon - wat een vette sound!
2. Gratis koffie, een leuk gesprek en een aantal heuse oude vinylplaten in handen gehad bij een soort van kringloopwinkel - je betaalt er bv. wel 35 euro voor de debuutplaat van Maiden.
3. Lekker ouwehoeren op MuMe - wordt nog wel es onderschat.

Dim
1. Mijn moeder, die door chronische ziekte helaas niet zelfstandig naar buiten kan, vanmiddag blij gemaakt met de nieuwe ABBA (ze is groot fan) op LP, CD én cassettebandje - met die laatste was ze nog het meest verrukt.
2. Een wandeling gemaakt door mijn geboortestad Nijmegen.
3. Een zelfstandige woning gevonden in Den Haag.

1. Functioneringsgesprek gehad en een paar fijne complimenten gekregen van mijn teamleider.
2. Een gezellige les met een klas waar eerder deze week (bij andere vakken) wat problemen waren.
3. Mezelf getrakteerd op een zak chips en een klein flesje wijn om de drukke werkweek af te sluiten.

Mssr Renard
1. 72 km gelopen van Diez, via Laurenburg, Weinähr, Nassau en Bad Ems naar Niederlahnstein waar de Lahn uitmondt in de Rijn. Flinke hoogtes van rond de 250 tot 340 meter gehaald. Echt pittig, maar ook erg bevredigend.

2. Prachtige uitzichten gehad, loslopende berggeiten tegengekomen, middeleeuwse ruïnes en 17e en 18e eeuwse kuuroorden met bijbehorende (neo)-classicistische architectuur.

3. Nu voldaan en best vermoeid een laatste avond in Nassau en morgen Burg Nassau bezoeken. Daar waar de voorvaderen van ons Koningshuis de naam Nassau hadden aangenomen. Toch altijd interessant.

Zaterdag, chill / chili dag.

1. Terug aan de dub: Voodoo Tapes (eigenlijk nooit veel gehoord, maar stoned op de achterbank van een auto door een Italiaanse stad klonk dat ooit fantastisch).
2. Terug aan de chili con carne, dat was lang geleden. Het heeft zo'n 4 uur staan pruttelen.
3. Straks meer Voodoo Tapes.

Boer K
3 in 1: Een van mijn kids heeft WLZ toegekend gekregen; voor ons ouders een hele emotionele geruststelling dat ze voor het leven goede begeleiding en zorg mag ontvangen. Dankbaar zijn wij.

...Geen Chinees vandaag (na eerdere vermelding van wel); eerst ander voedsel opsouperen voordat het bederft... ... Andere keer dan maar, ook goed.

Vlag hangt uit...
http://imgg.rgcdn.nl/dbd57b8ad06a4621b2a8e627d2e5c55c/opener/De-vlag-hangt-halfstok-bij-de-St-Werenfriduskerk-in-Elst.jpg

Geen idee wat WLZ is, maar als het goed nieuws is is het goed nieuws

Boer K
GrafGantz schreef:
Geen idee wat WLZ is, maar als het goed nieuws is is het goed nieuws

Wet Langdurige Zorg. Bestemd voor Anders Begaafden en/of Fysiek Ernstig Beperkten.
Het geld gaat naar de zorginstelling en/of begeleide woonvorm tbv de hiervoor genoemde mensen.

En dat wij hier zo dankbaar zijn heeft ook te maken dat het hier niet gaat om een paar honderd euro per maand, maar eerder bedragen per maand met 4 cijfers voor de komma...

1. We krijgen donderdag a.s. een nieuwe vloer in ons huis. Van de hal, via de keuken, woonkamer, achterkamer tot aan de serre een houten vloer.
2. Vooruitlopend op de nieuwe vloer moesten er muren gesaust worden en meubilair verplaatst. Vrienden boden spontaan aan ons te helpen.
3. Eén van de dames van onze vriendengroep moest vandaag werken maar heeft na afloop van haar werkdag voor iedereen gekookt.

1. Een aantal oude Aardschok nummers gedownload tegen zacht prijsje.
2. Onterechte inklaringskosten van zavvi vergoed gekregen.
3. 't Wordt nu toch echt koud buiten, maar who cares; straks lekker warm eten in een aangenaam verwarmd huis.

1. Dit weekend drie films gezien (in de bios), van wisselende kwaliteit.
2. Ik ging shoppen voor (sint) cadeaus maar kwam thuis met drie boeken voor mezelf.
3. Gordijnen dicht, kaarsjes aan, plaat op de speler - ideale zondagavond.

1. Soundbar + subwoofer gekocht voor bij de TV. Had ik veel eerder moeten doen, opeens een bioscoopervaring in huis
2. Drukke maar zeer productieve dag op werk gehad (maandafsluiting). Wel een beetje hees nu omdat ik zoveel mensen gesproken heb vandaag
3. Geen gaatjes bij de tandarts vanochtend

1: Eind september mijn eerste huis gekocht in het altijd prachtige Bodegraven. Daar woonde ik al bij m'n ouders en liggen m'n roots jonguh. Het klussen schiet nu aardig op.

2: Weer lekker veel aan het sporten waardoor ik veel beter in mijn vel zit.

3: Terug op MM na een lange tijd en het is alsof ik nooit ben weg geweest. Veel bekende users langs zien komen!

Dim
1. Sleutels gekregen van mijn nieuwe huis.
2. Op mijn werk pepernotenbingo met rekensommen spelen (en ja, dat vinden studenten leuk).
3. Miles Davis en Bob Dylan draaien op een oude cd-speler die ik ergens in een verhuisdoos vond.

1. Een gave nieuwe plaat van Slayer met fenomenaal drumwerk van Paul Bostaph ontdekt, omdat ik na 'Seasons...' niet meer naar ze omgekeken had.
2. Kadootjes ingepakt voor mijn neefje en uit aan het zien naar zijn reactie (het andere, wat oudere neefje wilde een envelop met inhoud en zal aanzienlijk minder enthousiast reageren, schat ik zo in - hij is aan het pre-puberen).
3. Omdat er ook een 3e moet zijn is het misschien wel aardig te vermelden dat ik de overbuurman gisteren niet alleen de hond zag uitlaten, maar tegelijk ook de kat - niet aan een lijntje, maar het beest is zo volgzaam als wat.

1. Ingewijd in de wondere wereld van 'go'. Ik voel een nieuwe obsessie aan komen. Hoeveel hobby's kan een mens hebben?
2. Vandaag 9 boeken gekocht.
3. Slecht weer dus lekker binnen lezen, film kijken, sport kijken, koken met de kerstlichtjes aan.

Boer K
1. Kerstboom opgehaald, '2 meter de lucht in'.
2. Pantoffels aangeschaft.
3. The Yes Album op de oren.

1. Contract getekend bij een fijn bedrijf dat op 3 minuten fietsafstand is van waar ik woon
2. Enorm veel zin in een nieuwe uitdaging, want ik had gevoel dat ik op een dood spoor zat
3. Ik ben meteen ook uitgenodigd voor de teambuilding van mijn nieuwe werkgever midden januari

Alleen nu nog onderhandelen over mijn opzegtermijn en collega's verwittigen dat ik vertrek

metalfist schreef:
1. Contract getekend bij een fijn bedrijf dat op 3 minuten fietsafstand is van waar ik woon
2. Enorm veel zin in een nieuwe uitdaging, want ik had gevoel dat ik op een dood spoor zat
3. Ik ben meteen ook uitgenodigd voor de teambuilding van mijn nieuwe werkgever midden januari

Alleen nu nog onderhandelen over mijn opzegtermijn en collega's verwittigen dat ik vertrek

Er gaat niets boven een korte afstand woon werkverkeer. Heb vroeger een baan gehad op loopafstand van mijn huis. Verdiende ergens tussen de 10 a 15% minder dan mijn vrienden. Die zaten daarvoor wel 10 a 15 uur per week meer in de auto/file.

Absoluut! Voordat heel die pandemie zijn intrede deed, zat ik ook gemiddeld 2 uur per dag in de wagen... Dat is dan door thuiswerk heel hard geminderd en ik merkte dat ik nu echt nood had aan minder woon-werkverkeer. Ik zal af en toe nog wel op de baan moeten, maar het zal alleszins heel wat beter zijn dan hoe het vroeger was.

Mssr Renard
metalfist schreef:
Absoluut! Voordat heel die pandemie zijn intrede deed, zat ik ook gemiddeld 2 uur per dag in de wagen... Dat is dan door thuiswerk heel hard geminderd en ik merkte dat ik nu echt nood had aan minder woon-werkverkeer. Ik zal af en toe nog wel op de baan moeten, maar het zal alleszins heel wat beter zijn dan hoe het vroeger was.

Bij mij exact het tegenovergestelde. Ik zit nu elke dag 'sochtends en 'savonds drie kwartier per keer op de fiets naar werk, waar ik de afgelopen 2 jaar alleen maar thuis zat. Heerlijk, ik voel eindelijk weer dat ik leef.

Nu is in Amsterdam alles natuurlijk al snel een flink stuk fietsen, want een grote oppervlakte.

metalfist schreef:

Wellicht deze link even doorsturen?

3 fijne gebeurtenissen - MusicMeter.nl

In ieder geval van harte met de nieuwe aanstelling!

metalfist schreef:

Ach, een bekend Nederlander zei ooit: elk nadeel hep ze voordeel. Een ruime reistijd naar kantoor betekent dat je door de reis 'met een schone kop' thuis kunt komen en je kantoor-sores voor een groot deel kunt lozen. Ga je met OV naar kantoor kun je per week een boek lezen (opvallend hoe snel je leert om staand in de tram te lezen), ga je "met de wagen" kun je per dag 1-2 albums beluisteren; alleen die files en het hard en plots weer zacht rijden is klote.

Als je wat ouder wordt, het weer slechter, on-line (remote) werken steeds gemakkelijker en snelheidsovertredingsboetes steeds hoger omdat je m.n. 's avonds (na een uitgelopen bespreking) je naar huis wilt spoeden, dan heb je minder zin in de kilometermaaltijd. Vaak is dat wat later in je carriere.

Anyway, succes in je "nieuwe uitdaging" - slim om je collega's pas te verwittigen nadat je hebt getekend. Hopelijk heb je geen concurrentiebeding

Mssr Renard
1. Rond Nieuwjaar overnachten we in Mechelen (BE).

2. Eén dag museums bezoeken. Erg mooie en interessante tentoonstellingen in bijna lege musea (kaarten zijn al gekocht).

3. Eén dag in de vele natuurgebieden wandelen rondom ons hotel bij Mechelen. Het schijnt daar echt erg mooi te zijn.

Boer K
1. Jongste zoon doet het goed op school (havo-3 speciaal onderwijs); gisteren gesprek met zijn mentor gehad.
2. M'n vrouw en twee zoons naar jaarlijkse sessie bij therapeut ivm overlijden van mijn oudste zoon; niet rouwtherapie, maar 'hoe hou ik connectie met een overledene' (ik ga nooit mee omdat ik niets kan met deze aanpak).
3. Ik lig 'lekker' zen te zijn op mijn bed...

1. crockpot ontvangen
2. crockpot recepten lezen en bedenken wat ik dit weekend ga maken
3. eindelijk weer een niet volgepropte vrije dag dus tijd om lekker veel te lezen en go te spelen

Mssr Renard
madmadder schreef:

3. eindelijk weer een niet volgepropte vrije dag dus tijd om lekker veel te lezen en go te spelen
:

Dat is ook een erg goede plaat:

https://marcmyers.typepad.com/.a/6a00e008dca1f088340240a522041d200b-600wi

madmadder schreef:
1. crockpot ontvangen
2. crockpot recepten lezen

Crockpot moest ik even googlen

vigil schreef:
(quote)

Crockpot moest ik even googlen

Gewoon een slow cooker

Gast
geplaatst: vandaag om 01:50 uur

geplaatst: vandaag om 01:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.